PDA

Bekijk Volledige Versie : Burgemeester Cohen en "liberale" moslims laten zich misleiden door CIDI



rafiq
22-06-03, 15:05
''Het Cidi geeft aan dat een belangrijk deel van de incidenten wordt veroorzaakt door Marokkaanse jongens,'' zei Cohen.

Sinds wanneer neemt het CIDI de taken over van het MDI?

Het CIDI doet zich voor als een progressief instituut maar wordt voor een groot deel gefinancierd door de Israëlische Ambassade en is daar dus onopvallend de spreekbuis van; CIDI is een uiterst onbetrouwbare instelling!
------------------------------------------------------------------------------------
Ik haal even kameraad Ron Haleber aan;

De hele zaak - MDI of niet - draait zoals ook uit bovenstaand artikel blijkt - om het bestrijden van het anti-semitisme. Dat is een goede zaak waar ik voor sta.

Maar dan moet je ook in de eerste plaats de ideologisch doorknede anti-semieten durven aanpakken...!

En niet jongeren als van Maroc.NL die boos zijn omdat er voor hun broeders en zusters in het Midden-Oosten geen vrede is. En daarom wel eens gaan schelden...

Ik maak me echt boos over het feit dat ze bij de topic "Israël" pagina's lang achter een paar heren aanlopen die ze willen verleiden met wat mooie plaatjes van Israël.

Daarom heb ik aan het slot van die topic de volgende opmerking gezet:
AAN ALLE LIEVE KINDEREN VAN MAROC.NL...!

Voortaan echt geen snoepjes en mooie plaatjes met muziek meer aannemen van vreemde heren...! En dan nog pagina's lang achter ze aanlopen ook. Dat kan echt niet!

Sinterklaas is nu echt teruggegaan naar Spanje. Dus wat achterbleef zijn kinderlokkers. Pas dus op!

Als ze het weer proberen met een smoesje om het anti-semitisme te bestrijden, moet je ze doorsturen naar Polinco.

Daar zitten géén jongeren die vrede willen als hier, maar volwassen echte anti-semieten met veel kennis van zaken...!. Daar is werk aan de winkel voor ze. Maar daar vind je die kinderlokkers niet...!

Daar is het blijkbaar een verloren zaak voor ze en moeten wij het opknappen om het anti-semitisme bij die hoger opgeleiden te bestrijden...!

Ik heb trouwens gisteren een lange lijst van fascistische sites op Maroc.nl vermeld waar ze al hun energie op kwijt kunnen:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/s...&threadid=52168

Het zou goed zijn als ze ook de daar genoemde site van rabbijn Kahane en consorte bezoeken...

Boze wolven genoeg daar voor onze lieve Roodkapjes...! Laat ze jullie maar met rust laten.

Het is lijkt me, nu vanwege deze lacunes toch wel duidelijk bewezen dat het echte provocateurs zijn...!

Dus lieve kinderen, voortaan echt geen snoepjes meer van ze aannemen hoor...!

Oom Ron.

------------------------------------------------------------------------------------
Het is toch te gek dat een Burgemeester Cohen mee danst op de muziek van het CIDI.

Notabene door Israel zelf in het leven geroepen.

Neem nu dierenethiek Cliteur (Typisch een voorbeeld hoe wetenschap in nederland voor
80% werkt. Neem een buitenlandse filosoof, maak een Nederlandse adaptatie en vier daar goede sier mee)
Cliteur meent altijd op te moeten komen voor groepen die volgens hem net hun eigen boontjes kunnen doppen.
Dieren en nu dus moslims.

Als hij nu eens begint met het schoon schip maken in zijn eigen omgeving (ik bedoel zowel de universiteit als de NPS) en laat de
dieren en de moslims nu maar zelf hun gang gaan, in de strijd om het bestaan;

Als je daarin geloofd en in wederzijds dienstbetoon als je daarin geloofd.
Zowel McWorld als Mcjihad als andere uniforme bewegingen kunnen weinig met mondige of niet-in snel geluk geintresseerde individuen.

Ron Haleber heeft zelf ook gepleit om de emancipatie van moslims te versterken ook via de herdenkingen.

Het is inderdaad om de moed te verliezen als pleitbezorgers voor israel het woord voeren handig gebruik makend van de Holocaust en voor het gemak vergeten dat de moordpartijen in Israel voor een "objectieve toeschouwer uit het buitenaardse presies progromtechnieken zijn inclusief de bouw van een gigantische muur die zelfs nog hoger is dan de muur die inlangs nog is afgebroken tussen oost en west duitsland.

Dit maakt ook meteen duidelijk dat waarheid van nu slechts waarheid is ten opzichte van de waarheid van gisteren.

De waarheid van vandaag is dat ook bij moslims de molotov coctails in Islamitische scholen, centra worden gegooid.

Moskeeen worden gesaboteerd d.m.v. kettingen en dreigbrieven.

Instanties en individueen op internet worden gezet het zijn de onder de noemer "contra spionage".

Moslimzusters worden bespuugd en de hijab wordt afgetrokken. Waar is het MDI dan?

Waar zijn de "liberale" moslims dan? Overigens denk ik dat mensen met een dergelijk zw/wit mens- en wereldbeeld, alleen als ze te raden gaan bij zichzelf tot een meer genuanceerd beeld komen.

Het mes snijdt aan 2 kanten zegt men weleens.

Zorg maar in Amsterdam maar voor betere voorlichting, beter onderwijs, meer faciliteiten om de "apartheid" tussen 2 zgn. homogene groepen te beslechten.

Waarschijnlijk is het kostenplaatje dan toch te duur.

rafiq
22-06-03, 15:12
Beste Aqua,

Van ik haal Ron Haleber aan tot groeten van oom Ron is een stuk van Ron Haleber.

De rest is van yours truly.

lennart
22-06-03, 15:14
rafiq: waarom geen stichting op zetten die moslim haat bijhoudt. Serieus een website is zo op gezet. Aandacht is zo verkregen. Je hebt alleen een paar mensen nodig die alle melding verifieren... als in opbellen en informeren naar de feiten etc.

Alleen wat centen nodig voor de telefoontjes.

rafiq
22-06-03, 15:20
Beste Lennaart,

Je komt uit Eindhoven dus een privemail is genoeg om tot een afspraak te komen.

lennart
22-06-03, 15:24
lol, nou ik ben busy de komende weken toch
maar webspace en mijn php/mysql coding skills wil ik wel sponsoren. :p

houdoe! (=eindhovense groet, voor de noordelingen)

rafiq
22-06-03, 15:34
De beste manier om naar je eigen omgeving te lijken is met de blik van de cultureel antropoloog. Bijv. met de blik van een papoea cultureel antropoloog > en dan bedoel ik niet een westerling die papoea's bestudeerd maar een papoea die de westerse cultuur bestudeerd.

Krijg je andere inzichten.

Compromissen: de moeilijkheid bij het gebruik van het woord compromis is dat je veronderstelt dat beide partijen het eigenlijk bij het rechte eind hebben (althans dat vinden ze zelf van zichzelf) en water bij de wijn moeten doen. Het is een minnelijke schikking, een vergelijk waarbij beide partijen iets toegeven.

Hoe zou dit vallen bij het publiek? Worden de opstootjes rondom 4 mei als collectief bestraft het zij toegeschreven aan de "gemiddelde gedachtengang van een Marokkaan of Turk of Surinamer"

Het veelvuldig herhalen van discriminatie kan juist ook ergernis veroorzaken van" Daar heb je die moslims weer met hun eeuwenoud gezeur over discriminatie en achterstelling"

rafiq
22-06-03, 21:30
Reactie van Ron Haleber....

http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/...ronhaleber.html


Vergis u niet! Antisemitisme en migranten leveren in Zeeburg geen enkel probleem op! door Ron Haleber


Zeeburg, 22 juni 2003 -

Ik mocht deze week onze burgemeester Job Cohen twee maal een toespraak zien houden waarbij zijn cri de coeur o.a. naar aanleiding van het CIDI-rapport was: er dient hoognodig iets aan uitingen van antisemitisme onder moslims, met name Marokkanen gedaan te worden.


De eerste keer was dit op de Balie bij het in ontvangst nemen van de bundel "Stigma: Marokkaan! - Over afstoten en insluiten van een ingebeelde bevolkingsgroep". Deze bundel onder redactie van de Marokkaanse Officier van Justitie Sadik Harchaoui geeft analyses en commentaren over de centrale aandacht die de media aan de (meest jonge) Marokkanen geven. Waarom trekt deze groep de aandacht, wat is het gevolg van de stigmatisering voor de groep zelf en wat levert het media-spektakel op?


De tweede gelegenheid was de huldiging van Nasr Hamid Aboe Zaid, een liberale moslimtheoloog die in exil uit Egypte hier in Leiden lesgeeft als hoogleraar. Zie daartoe Het Parool: Cohen: "liberale moslims, zeg ook eens wat"


Burgemeester Job Cohen roept liberale moslims op zich openlijk uit te spreken tegen haat van fundamentalistische moslims jegens ongelovigen, voor vrijheid van meningsuiting, tegen antisemitisme en verbaal of fysiek geweld tegen joden door Marokkaanse jongens.


Cohen betreurt het ook dat de politie de meeste daders van 'de afschuwelijke en verwerpelijke' verstoringen van 4 mei-herdenkingen niet heeft kunnen achterhalen.


Cohen zei: ''Eén van de aanbevelingen van het Cidi luidt: de dialoog tussen Arabische groeperingen en joodse organisaties in Nederland moet worden versterkt. Ik vind dat een goed voorstel. (..) Mag ik u de handschoen toewerpen en u oproepen gesprekken aan te gaan met andere groeperingen in de stad, met andersdenkenden, met andersgelovigen en niet-gelovigen, kortom, met iedereen die in Amsterdam woont? Om zo te werken aan een samenleving waar zoveel mogelijk mensen het gevoel hebben dat zij erbij horen en dat zij meedoen.'' De burgemeester riep zijn gehoor op zelf initiatieven te ontwikkelen om die 'dialoog' op gang te brengen. Hij wil die ideeën dan samen met de liberale moslims uitwerken en uitvoeren.


Tot het uitvoeren van deze voorstellen van burgemeester Job Cohen legde ik in mei 2002 al een uitgewerkt plan voor aan het bestuur van ons stadsdeel. Voor het bespreekbaar maken van deze en andere problemen - met name die met de cultuur van de migranten samenhangen - bracht ik met Mustafa Ustalar een groep op de been die daar regelmatig buurtdiscussies over zou organiseren. Het initiatief waartoe buurtbewoners werden opgeroepen om er aan mee te doen, zou opereren onafhankelijk van de bestaande instellingen en organisaties die wegens hun binding aan een vaste achterban niet in staat zijn om brandende en pijnlijke kwesties aan de orde te stellen. Het buurtinitiatief zou gaan werken als stichting 'Edward Said'. Deze Amerikaanse Palestijn van christelijke origine staat wereldwijd bekend om zijn diepgaande kritische analyses van de cultuur van allochtonen.


Eind maart 2003 werd dit voorstel nogmaals ingestuurd en nu naar wethouder Lars Nanninga. De initiatiefnemers hebben er sindsdien weer niets meer van gehoord. Ook Herrema zegt ons er niets van te weten, het zal dus wel zijn zoekgeraakt.


Erg jammer voor onze burgemeester Job Cohen die keer op keer zijn hartekreet slaakt dat een dergelijk dialoogcentrum van de grond moet komen! Job Cohen klopt bij het PvdA-fort Zeeburg aan bij het verkeerd adres. Hier vindt hij de deuren gesloten: niemand - ook niet uw eigen PvdA - luistert hier naar u!


Zelf heb ik Job Cohen tijdens een korte ontmoeting op de hoogte gesteld van de desinteresse van Stadsdeel Zeeburg en hem gevraagd of hij belemmeringen ziet als ik hem uitnodig voor een gesprek met het kader van onze buurt. Hij zei me daartoe zeker bereid te zijn!


Ons initiatief stuit dus enkel af op de onwil van het stadsdeelbestuur en hun angst om pijnlijke kwesties aan de orde te stellen. Natuurlijk zouden wij van de komst van Cohen geen vrijbrief maken voor: "mensen roept en schreeuwt u maar wat tegen de burgemeester". Onze opzet van een jaar geleden ging er al van uit dat er een zeer degelijke voorbereiding moest zijn met mensen die verantwoording hebben bij genoemde kwesties en die duidelijk onder woorden kunnen brengen zodat Cohen gedwongen zou zijn op concrete voorstellen positief te reageren... Ook kreeg ik de volle medewerking toegezegd van het PvdA-gemeenteraadslid van de centrale stad, de Marokkaan Rachid Jamari die ons verzekert dat het bestuur van Amsterdam onze zorgen al lange tijd deelt.


Maar wie schetst onze verbazing toen wij een gesprek daarover hadden met stadsdeelvoorzitter Herrema...! Beste Ron - zei hij - wij hebben in Zeeburg helemaal geen probleem met antisemitisme want in Zeeburg wonen geen joden...! Probleem opgelost. Tijdens een open maaltijd op het WOO loste ook wethouder Elatik op eenvoudige wijze de problemen met migranten op: "Ik ben Amsterdamse, hier geboren en getogen! Ik ben helemaal geen migrant of allochtoon of hoe je dat ook wil noemen. Geen gezeur: jullie zijn net als ik Amsterdammers en Nederlanders! Niks met al die problemen - einde verhaal!


Over de ongeregeldheden van 4 mei heeft dan ook geen enkele organisatie of politicus zich sindsdien het hoofd gebroken: veel te gevoelig voor onze achterban! Dat probleem zou de initiatiefgroep Edward Said met een geregelde discussie van betrokkenen en met mensen met landelijke ervaring effectief hebben aangepakt.


Ik hoop dat de lezer begrijpt in wat voor een ideaal en utopisch stadsdeel wij wonen. Een stadsdeel dat als voorbeeld mag gelden voor heel Nederland en Europa! Wij zijn eigenlijk een eiland in de Stille Zuidzee, gespeend van criminaliteit en zonder problemen. U moet natuurlijk wel even uw oog- en oorkleppen opzetten net als uw lokale politici dat doen... Ziende blind dat is het devies van ons stadsdeel...! Burgemeester Job Cohen praat hier tegen doven...! Job Cohen moet ons bestuur maar het beeldje van de drie aapjes aan bieden als symbool van onze slimme wethouders: ik weet niets, ik zie niets, ik hoor niets! Ik zal het hem voorstellen!


Ron Haleber

rafiq
22-06-03, 21:34
Naschrift:
Als burger zou je mogen verwachten dat je antwoord krijgt op brieven/e-mail gericht aan het stadsdeelbestuur, dit lijkt niet meer dan een fatsoenskwestie. Nu, 21 juni 2003, wachten de initiatiefnemers van het discussie platform "Edward Said" nog steeds op enige reactie. Volgens onze columnist zouden de stukken mogelijk zijn zoekgeraakt. Om het geheugen van het stadsdeel op te frissen:
De brief van 31 maart 2003: ....

Het geheel is kenmerkend voor het "veel geschreeuw weinig wol" dat onze bestuurders als Job Cohen en Rob Oudkerk maken.
Ze voeren een dramatisch theater op met het CIDI ... Maar zijn ze dan echt zo dom dat ze niet weten dat de lagere overheden die hun hoog gegrepen directieven moeten uitvoeren zich er geen snars van aantrekken en ze in de prullebak gooien...?

Iedereen mag zijn kritiek hebben op het CIDI als dubieuze bron voor een exacte inschatting van de feiten omtrent het zogenaamde "Marokkaanse antisemitisme" en zeker omtrent de gekleurde waardering dat hier werkelijk van echt antisemitisme sprake zou zijn en niet van een afreageren van het massieve anti-islamisme waar jonge Marokkanen slachtoffer van zijn - zie "Stigma: Marokkaan!", de deze week verschenen bundel onder redactie van OvJ Sadik Harchaoui... Maar het is duidelijk dat de constatering van Job Cohen dat er is mis is in de communicatie tussen Marokkanen en Nederlanders - met name de joodse onder hen - juist is en urgent aktie behoeft voor het te laat is!

Ron Haleber

http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/...ronhaleber.html

Niet te verwarren met Rafron of Rafiq

indygirl_roosje
02-07-03, 10:34
Ach jongens, weten jullie wat de crux is: je hoort het CIDI alleen als zij het al dan niet bestaande antisemitisme/racisme kan misbruiken als legitimatie voor de zionistische onderdrukking en Apartheid in Palestina. Toen rabbijn Evers in de Beethovenstraat met 24 volgelingen vreedzame pro-Palestina-activisten bedreigde en zei dat ze er niet mochten komen omdat het een joodse buurt was, waar was het CIDI toen? Toen Pim Fortuyn een racistische hetze tegen de Arabieren en moslims begon, waar was het CIDI toen? Er bestaan op het internet zeer veel extreem-rechtse sites die zowel tegen Arabieren en moslims als tegen joden zeer vijandig en negatief staan. Maar hoor je het CIDI dan? Nee hoor, dan niet. Maar als een moedige linkse activiste als Gretta Duisenberg, die dan net 6000 handtekeningen heeft opgehaald, en dan in haar euforische enthousiasme uitroept dat ze er wel "6 miljoen" zou willen ophalen, duikt heel Nederland eroverheen, onder aanvoering van het CIDI. Laatst hoorde ik nog een jongen van het CIDI (nota bene Marokkaans voor de helft) zeggen dat hij al de commotie rond Israel/Palestina niet begreep. Echt :kotsen2:! Daarom heb ik een mooie verklaring voor de afkorting CIDI, bedacht door Martin Siepermann, hoofdredacteur van het Midden-Oosten tijdschrift Soera en pro-Palestina activist:"Centrum Desinformatie Indoctrinatie Israel." Die is mooi he, of nie, HAHAHA!

Groetjes,

Rosalinda.

Simon
02-07-03, 10:44
Geplaatst door indygirl_roosje
Maar als een moedige linkse activiste als Gretta Duisenberg, die dan net 6000 handtekeningen heeft opgehaald, en dan in haar euforische enthousiasme uitroept dat ze er wel "6 miljoen" zou willen ophalen, duikt heel Nederland eroverheen, onder aanvoering van het CIDI.

10.000 had ze er opgehaald, niet 6000. Dat laatste heeft ze achteraf verzonnen. In de gewraakte radiouitzending zegt ze 10.000 en daarna heeft ze het over die 6 miljoen.

Simon

GroteWolf
02-07-03, 11:02
Paul Cliteur kan ik tenminste volgen. Die heeft heldere ideeën. Er zijn verder eigenlijk maar heel weinig mensen in Nederland die durven/willen nadenken over de consequenties van immigratie voor onze cultuur, onze bevolkingssamenstelling en wat voor problemen er in de toekomst door kunnen ontstaan. Zoals de leugen dat immigratie nodig is om de kosten van de vergrijzing te verdienen: Recent onderzoek toont aan dat immigratie tot noch toe alleen maar geld gekost heeft! Al die jaren heeft dat de discussie alleen maar vertroebeld en nu achteraf zullen velen zich weer flink belazerd voelen door de misinformatie die blijkbaar nodig was. De zoveelste onzin die Links Nederland heeft rondgebazuind om weet ik veel wat voor reden. Maar goed.

Waarom is dit allemaal zo warrig. Ik denk dat Rafiq en Ron maar eens een drie uur durende discussie op Salto moeten voeren. Zo één waar mensen heel lang heel belangrijk zitten doen om vervolgens niets wezenlijks te hebben bijgedragen. Waar willen ze nu eigenlijk heen? Er komt misschien vrede in Israel, ik hoop het.
Dat de incidenten in Nederland voornamelijk door Marokkaanse/Moslim jongeren worden geinitieerd lijkt me evident. Om daar dan weer de Israelische politiek bij te halen als een soort goedpratertje slaat de plank volledig mis. Ik ga de Marokkanen in Nederland het beleid van de Koning van Marokko ten aanzien van Polisario toch ook niet verwijten? Wat een nonsens!

Overigens hoef je in Zeeburg niet joods te zijn om gemolesteerd te worden: Gewoon na het donker op straat komen (Javaplein bijvoorbeeld). Als je dan wordt neergestoken krijgt de dader, als die later weer door collega's wordt afgeknald, nog een mooie gedenksteen ook! Leuke buurt is dat geworden.

Nederlandse Joden wonen niet in Israel omdat ze er blijkbaar niet willen wonen. Val ze dan ook niet lastig met wat voor misstanden daar dan ook.
Wonen en leven in Israel lijkt me op dit moment moeilijk genoeg voor Joden en Palestijnen. Nog meer haat en ellende opgefokt door Arabische zenders heeft geen enkele positieve functie. Zelfs Hamas en de Islamitische Jihad hebben dat ingezien. Nu Ron nog.

jaja
02-07-03, 11:02
Geplaatst door indygirl_roosje
Ach jongens, weten jullie wat de crux is: je hoort het CIDI alleen als zij het al dan niet bestaande antisemitisme/racisme kan misbruiken als legitimatie voor de zionistische onderdrukking en Apartheid in Palestina. Toen rabbijn Evers in de Beethovenstraat met 24 volgelingen vreedzame pro-Palestina-activisten bedreigde en zei dat ze er niet mochten komen omdat het een joodse buurt was, waar was het CIDI toen? Toen Pim Fortuyn een racistische hetze tegen de Arabieren en moslims begon, waar was het CIDI toen? Er bestaan op het internet zeer veel extreem-rechtse sites die zowel tegen Arabieren en moslims als tegen joden zeer vijandig en negatief staan. Maar hoor je het CIDI dan? Nee hoor, dan niet. Maar als een moedige linkse activiste als Gretta Duisenberg, die dan net 6000 handtekeningen heeft opgehaald, en dan in haar euforische enthousiasme uitroept dat ze er wel "6 miljoen" zou willen ophalen, duikt heel Nederland eroverheen, onder aanvoering van het CIDI. Laatst hoorde ik nog een jongen van het CIDI (nota bene Marokkaans voor de helft) zeggen dat hij al de commotie rond Israel/Palestina niet begreep. Echt :kotsen2:! Daarom heb ik een mooie verklaring voor de afkorting CIDI, bedacht door Martin Siepermann, hoofdredacteur van het Midden-Oosten tijdschrift Soera en pro-Palestina activist:"Centrum Desinformatie Indoctrinatie Israel." Die is mooi he, of nie, HAHAHA!

Groetjes,

Rosalinda. de geluidsband van het interview is herhaaldelijk hier op het forum geplaatst ... ze zegt heel duidelijk 10.000, geen 6.000 ... kortom, de desinformatie komt van de kant van Gretta en de mensen die de 6.000 leugen herhalen ...
Ga gewoon even de band luisteren... je weet wel die opname van de echte gebeurtenis en niet het verhaaltje dat er achteraf over verzonnen is ... Feiten graag voor fictie!!

indygirl_roosje
02-07-03, 11:07
En wat dan nog? Ook al zegt ze "6 miljoen", maakt haar dat dan meteen tot antisemiet? Antisemitisme is haat tegen joden vanwege hun etnische afkomst, en niet het doen van een uitspraak die achteraf met veel gehang en getrek als antisemitisch zou kunnen worden opgevat. Ik bedoel, als je al kijkt met een negatieve blik, kun je alles wel als antisemitisch of racistisch op opvatten. Als ik zeg "400 jaar geleden", heb ik het dan per se over de slavernij? Als ik zeg "doe het gas even aan", heb ik het dan meteen over Saddams massamoord op de Koerden? Nou dan! En bovendien, mijn post was alleen bedoeld om aan te tonen hoe hypocriet het CIDI is. Zogenaamd anti-racistisch, maar in werkelijkheid geen kans voorbij laten gaan om moslims van Marokkaanse afkomst, toch al een kwetsbare groep, de grond in te trappen. Echt walgelijk. En trouwens, als het CIDI zo anti-racistisch was, waarom steunt ze dan Israel, de enige staat ter wereld waar nog Apartheid bestaat? De enige staat ter wereld die gebaseerd is op vage historische claims en religieuze en culturele mythen, op een etnisch superioriteitsdenken? Kan iemand mij dat misschien even uitleggen? Graag.

Met antizionistische groeten,

Rosalinda.

jaja
02-07-03, 11:38
Geplaatst door indygirl_roosje
[B]En wat dan nog? Ook al zegt ze "6 miljoen", maakt haar dat dan meteen tot antisemiet? zij vindt het grappig om zonder reden in een gesprek over het palestijns-israelisch conflict te spelen met de term 6 miljoen ... ze moest er zelf smakelijk om lachen. Toen vervolgens mensen er op wezen dat dat toch niet zo gepast was ... kwam ze met de smoes dat 6 miljoen gewoon het 1000-voudige was van wat ze eerst gezegd had ... Dat het dus puur toeval was ... Blijkt uit de geluidsband dat dat helemaal niet waar was, want dan had ze 10 miljoen moeten zeggen ... vervolgens begon men dus te klagen over de mensen die deze opmerking en haar smoes niet netjes vonden, dat ze werd vervolgd en steeds van antisemitisme werd beschuldigd ... Uitleg over hoe ze dan werkelijk aan die 6 miljoen kwam en waarom ze direct daarop moest lachen werden toen opeens niet echt maar naar buiten gebracht ... (oh ja, er werd nog gezegd dat de journaliste ook niet hoorde dat ze iets slechts zei, dus was er niets mis ... Dus als een ander jou niet direct terecht wijst als je iets verkeerd doet, dan mag niemand later klagen, want dan is he per definitie niet fout want die ander heeft het niet afgekeurd ... logisch ... :rolleyes:

Antisemitisme is haat tegen joden vanwege hun etnische afkomst, en niet het doen van een uitspraak die achteraf met veel gehang en getrek als antisemitisch zou kunnen worden opgevat. Ik bedoel, als je al kijkt met een negatieve blik, kun je alles wel als antisemitisch of racistisch op opvatten. Als ik zeg "400 jaar geleden", heb ik het dan per se over de slavernij? Als ik zeg "doe het gas even aan", heb ik het dan meteen over Saddams massamoord op de Koerden? Nou dan! 6 miljoen heeft - als je het hebt over een kwestie waarin joden een belangrijk element zijn in het geheel - een extra lading, ja ... Je vergeet de context weer even .. Als jij een grapje over gas maakt terwijl je het hebt over de onafhankelijkheidsstrijd van de koerden in Irak, zal men dat niet erg waarderen denk ik ... Als je vervolgens een smoesje gaat ophangen dat je woorden verkeerd geciteerd worden, terwijl het op band staat en de citaten wel blijken te kloppen, heb je het niet bepaald minder erg gemaakt ... (Ik ken Koerden die dan HEEL boos worden ... )


En bovendien, mijn post was alleen bedoeld om aan te tonen hoe hypocriet het CIDI is. en volgens jou was dit een schoolvoorbeeld ... en dat blijkt dus een schoolvoorbeeld te zijn van een aanklacht tegen CIDI en anderen, die dus onterecht is ...
Zogenaamd anti-racistisch, maar in werkelijkheid geen kans voorbij laten gaan om moslims van Marokkaanse afkomst, toch al een kwetsbare groep, de grond in te trappen. Echt walgelijk. En trouwens, als het CIDI zo anti-racistisch was, waarom steunt ze dan Israel, de enige staat ter wereld waar nog Apartheid bestaat? De enige staat ter wereld die gebaseerd is op vage historische claims en religieuze en culturele mythen, op een etnisch superioriteitsdenken? Kan iemand mij dat misschien even uitleggen? Graag. Alleen omdat sommige moslims van marokkaanse afkomst een kwetsbare groep vormen, zijn ze nog niet vrij om te doen en laten wat ze willen. Als zij in de fout gaan, dan mag ook een NGO daarover klagen. Dat voor het CIDI het anti-racisme voor alles het racisme jegen joden centraal staat is niet zo onlogisch. Er zijn organisaties die zich op islamitische grondslag bezig houden met de bestrijding van discriminatie .. en .. vreemd genoeg maken die vooral melding van racisme tegen hun eigen achterban ... (Ze hebben het bijna nooit over antisemitisme .. gek genoeg ..)
Ik zit niet in het CIDI ... en ken hun specifieke doelstellingen etc niet ...noch ken ik hun specifieke band en relatie met Israel ... maar ik vermoed dat ze jouw weergave van de staat Israel als incorrect zouden betitelen. En daar hebben ze wel een punt. In tegenstelling tot andere landen hebben zo goed als alle bewoners van Israel, die bij het staakt het vuren in 1948 in Israel woonden en aanwezig waren burgerrecht gekregen en (met uitzondering van de militaire dienstplicht) ook de bijbehorende rechten verkregen. Dat is volgens Amnesty international en Human Rights Watch meer dan menig minderheid in menig ander land op onze aardkloot heeft verkregen ...

manc
02-07-03, 11:50
Geplaatst door indygirl_roosje
[B]En wat dan nog? Ook al zegt ze "6 miljoen", maakt haar dat dan meteen tot antisemiet?

Tja, het is een reeks van kwetsende en zeer bedenkelijke opmerkingen, leugens (zoals over dit incident) die haar tot eerder tot een probleem dan een zegen voor de palestijnen maakt. Dat moest laats Anja Meulenbelt ook toegeven. Die zei zoiets als 'Ik blijf ergens wel hopen en geloven dat Greta geen antisemiet is, maar haar opmerkingen waren dat wel.' (vrije vertaling)


Antisemitisme is haat tegen joden vanwege hun etnische afkomst, en niet het doen van een uitspraak die achteraf met veel gehang en getrek als antisemitisch zou kunnen worden opgevat. Ik bedoel, als je al kijkt met een negatieve blik, kun je alles wel als antisemitisch of racistisch op opvatten. Als ik zeg "400 jaar geleden", heb ik het dan per se over de slavernij?

Wel als je zegt tegen een neger dat het probleem met de bolletjesslikkers zo'n 400 jaar lang geen probleem was...of dat er 400 jaar lang geen enkele neger in de WW zat en nu opeens wel... CONTEXT weet je...dat zou jij als Alpha best mogen begrijpen. De leugentjes achteraf (over het bewuste incident) maken Gretta overigens er niet betrouwbaarder op.


Als ik zeg "doe het gas even aan", heb ik het dan meteen over Saddams massamoord op de Koerden? Nou dan!

Nee, zie mijn antwoord over context. WIL je iets gewoon niet begrijpen of doe je maar alsof?


En bovendien, mijn post was alleen bedoeld om aan te tonen hoe hypocriet het CIDI is. Zogenaamd anti-racistisch, maar in werkelijkheid geen kans voorbij laten gaan om moslims van Marokkaanse afkomst, toch al een kwetsbare groep, de grond in te trappen. Echt walgelijk. En trouwens, als het CIDI zo anti-racistisch was, waarom steunt ze dan Israel, de enige staat ter wereld waar nog Apartheid bestaat?

Het CIDI is niet anti-racistisch in de brede zin van het woord, ze is voor anti-anti-semitisch. Net zoals er platforms zijn die zich met Negers, Moslims of Vrouwen bezighouden.


De enige staat ter wereld die gebaseerd is op vage historische claims en religieuze en culturele mythen, op een etnisch superioriteitsdenken? Kan iemand mij dat misschien even uitleggen? Graag.

Reeds gedaan. Overigens ben ik het niet met je eens dat die staat louter op deze argumenten is gebaseerd. Alleen al het feit dat er nu eenmaal Joden woonden en zijn komen wonen (terecht of niet) die met elkaar een staat willen zijn is mij al genoeg reden voor het bestaan van de staat Israel. Evenzo geld precies hetzelfde voor de Palestijnen. Dat heet de zaak van 2 kanten bekijken Roos.

rafiq
02-07-03, 12:02
Beste Grote Wolf,


Cliteur -ik bedoel niet de dure kaashandelaar uit eindhoven, ook niet de zoon die filmer wilde worden maar nu bedrijfsleider is van een bioscoopcomplex, maar de dierenethiek Cliteur (Typisch een voorbeeld hoe wetenschap in nederland voor 80% werkt.

Neem een buitenlandse filosoof, maak een Nederlandse adaptatie en vier daar goede sier mee)

Cliteur meent altijd op te moeten komen voor groepen die volgens hem net hun eigen boontjes kunnen doppen.
Dieren en nu dus moslims.

Als hij nu eens begint met het schoon schip maken in zijn eigen omgeving (ik bedoel zowel de universiteit als de NPS) en laat de dieren en de moslims nu maar zelf hun gang gaan, in de strijd om het bestaan;
als je daarin geloofd en in wederzijds dienstbetoon als je daarin geloofd.

Dan hebben we ook nog Wiardi...Een of andere korpschef in Den Haag.

Zo'n uitspraak van Wiardi is op allerlei manieren ongepast, tendentieus enz.
- bijv. de strafmaat is, in onze rechtstaat een zaak van de rechter, zeker niet van de politie.
- allochtonen is niet een ruim begrip maar een vaag begrip.
Het is niet voor niets dat in de filosofie vagueness een hee lbelangrijk
onderwerp is.
Je moet dan ook onmiddellijk aan zo'n man vragen :" bedoeld u dat Maxima extra zwaar gestraft moet worden voor het veroorzaken van dat ongeluk met die slager".

Je moet je inderdaad niet zo opwinden over radicaal rechts (wat denk je van de persoonlijkhiedsstructuur van iemand die er voor kiest politieagent te worden?)
maar je moet je wel zorgen maken over de hypocrisie van de Christen Democraten en het CIDI.
Hun annexatiestrategie heeft er niet alleen voor gezorgd dat Pim Fortuyn ( en later de LPF) in bedwang gehouden werd, maar deed het facistische gedachtengoed ook gedijen
Nu zijn zij zelf de grote promotor van het facistische gedachten goed geworden.

Nu hebben en hadden de Christelijke partijen natuurlijk wat dat betreft een oude geschiedenis.

Zij kennen de gedachte aan de wedergeboorte (Christus wedergeboorte is zelfs een leerstelling)
Zij zijn en geven er op dit moment ook blijkt van:
activistisch (ze gaan val alles doen) en pessimistisch (het is nog nooit zo
slecht geweest in Nederland)
In het algemeen de "angst voor vrijheid is een kenmerk van het facisme.
Economisch zijn de christenen net als de facisten echte corporatisten (denk nog aan de strijd van boer Koekoek)
En de christenen zijn bij uitstek gelovers in een oeroude mythe, die dan nu met behulp van modernen technische middelen nieuw leven leven wordt ingeblazen.

Juist de combinatie van protestanten en katholieken in één partij, waar zij voorheen als aparte partijen elkaar zo'n beetje in evenwicht hielden kan nu veel kwaad aanrichten.
Maar vergeet niet het is steeds de resultante van de onderlingen strijd van individuen die de richting bepaald .

Dus beter is het nog om te zeggen dat er in de nederlandse samenleving heel wat radicaal rechtse en extreem rechtse individuen rond marcheren, waaronder dan zo'n Wiardi en natuurlijk Nafthaniel.

Individuen die er facistische gedachten op na houden kunnen vaak heel moeilijk omgaan met onzekerheden.

Het is niet voor niets dat een Nafthaniel nu een referentie is geworden voor bestuurders en politici.

Simon
03-07-03, 21:01
Geplaatst door indygirl_roosje
En wat dan nog? Ook al zegt ze "6 miljoen", maakt haar dat dan meteen tot antisemiet?

Nee geen antisemiet. Maar wel aantoonbaar een leugenaar! Het is walgelijk hoe ze zich daaruit heeft gekletst. Ze had gelijk moeten aftreden.

Simon