PDA

Bekijk Volledige Versie : Extreme mishandelingen van dochter door Iraanse vader



Mark
22-06-03, 21:28
Dochter gruwelijk door vader mishandeld


- Bron: Zwolsche courant
Dertig maanden cel, waarvan tien maanden voorwaardelijk, dat was de eis gisteren tegen de 45-jarige E.G uit Zwolle die zijn dochter vorig jaar op werkelijk beestachtige wijze heeft mishandeld.

De man mishandelde zijn kind al van jongs af aan. Regelmatig werd ze geslagen door haar uit Iran gevluchte vader. Soms zo hard dat de afdruk van zijn hand een week later nog op haar gezicht stond. Tijdens haar jonge jaren zat het meisje een keer bij haar vader achterop de fiets toen ze haar voet tussen de spaken kreeg. Uit vrees voor de toorn van haar vader durfde ze niets te zeggen. Uit angst plaste ze in haar broek. Hoe ouder het meisje werd des te meer geweld zij te verduren kreeg.

Maar de mishandelingen van eind vorig jaar gaan alle voorstellingen te boven. De dochter krijgt tijdens het chatten op de computer van een vriendin de vraag hoe het met ''haar vriend'' is. Vader E.G. ziet op het computerscherm de ingetypte vraag en wil het fijne van die ''vriend'' weten. Als de man geen goed antwoord krijgt sleurt hij het meisje aan haar haren over de grond en hij slaat op haar in en schopt haar waar hij haar maar raken kan.

Ook de moeder krijgt de nodige klappen, al dan niet bedoeld voor de dochter. De volgende dag blijven moeder en dochter in de slaapkamer. Uit pure angst. Ze durven zelfs niet naar het toilet.

Als vader de volgende dag terug komt uit zijn werk is hij nog steeds heel erg boos. Zijn vrouw probeert hem rustig te krijgen, maar krijgt klappen en schoppen. Met een mes in de hand sleurt hij zijn dochter uit haar slaapkamer naar de wc. ''Jij bent een vies kind'', krijgt de dochter te horen, waarna ze de wc-bril en -pot moet schoonlikken. Diverse keren duwt hij het hoofd van zijn dochter in de wc-pot. Hij zal haar hoofd afsnijden en doorspoelen, krijgt het doodsbange meisje te horen.

Urenlang ranselt hij het kind af met een houten gordijnroede die hij helemaal kapot slaat op het weerloze meisje. Er ontstaat een grote buil op haar hoofd, maar de vader blijft doorslaan. Ook op de bult op haar hoofd die openspringt. Als de roede kapot is, pakt hij uit de keuken een ijzeren grillspies. Pas als dat ding doorgebogen is, stopt de man.

Hierna vluchtten vrouw en dochter het huis uit en doen aangifte. De vader wordt door justitie twee maanden in voorarrest gehouden en zit nu bij kenissen in Amsterdam. Vrouw en dochter willen niets meer met hem te maken hebben. Via zijn tolk laat E.G weten zijn gezin en woning kwijt te zijn en dat hij op staande voet ontslagen is door zijn werkgever. ''Ook mijn leven is geruïneerd''. Het zal zijn dochter een zorg zijn; ze haat hem tot het diepst heeft ze laten weten.

Volgens een psychiatrisch rapport zou E.G in Iran geleden hebben onder het bewind van de sjah en later ayatollah Khomeini. De psychische rapportage schetst een bovengemiddelde intellectueel zonder stoornissen. Het advies aan de man is om nooit meer een gezin te stichten - zo groot is de kans op herhaling. Volgens de reclassering moet de man geen gevangenisstraf krijgen - dat zou alleen contraproductief werken. De officier van Justitie wil daar niets van weten; vandaar haar eis tot 30 maanden cel, waarvan 10 voorwaardelijk.

Uitspraak 1 juli.







ik ben weer terug om de nare werkelijkheid te berichten :ego:

Grietje
22-06-03, 21:32
Prikte Ayaan Hirsi Ali hier maar, om er de islamitische draai aan te geven.

Mark
22-06-03, 21:36
Hmmm het enige Iraanse meisje dat ik ken heeft haar eigen (stomdronken) vader na jarenlange mishandeling zelf doodgeslagen....

Wat is er toch mis met die gasten?

Marsipulami
22-06-03, 21:41
Geplaatst door Mark
Dochter gruwelijk door vader mishandeld


- Bron: Zwolsche courant
Dertig maanden cel, waarvan tien maanden voorwaardelijk, dat was de eis gisteren tegen de 45-jarige E.G uit Zwolle die zijn dochter vorig jaar op werkelijk beestachtige wijze heeft mishandeld.

De man mishandelde zijn kind al van jongs af aan. Regelmatig werd ze geslagen door haar uit Iran gevluchte vader. Soms zo hard dat de afdruk van zijn hand een week later nog op haar gezicht stond. Tijdens haar jonge jaren zat het meisje een keer bij haar vader achterop de fiets toen ze haar voet tussen de spaken kreeg. Uit vrees voor de toorn van haar vader durfde ze niets te zeggen. Uit angst plaste ze in haar broek. Hoe ouder het meisje werd des te meer geweld zij te verduren kreeg.

Maar de mishandelingen van eind vorig jaar gaan alle voorstellingen te boven. De dochter krijgt tijdens het chatten op de computer van een vriendin de vraag hoe het met ''haar vriend'' is. Vader E.G. ziet op het computerscherm de ingetypte vraag en wil het fijne van die ''vriend'' weten. Als de man geen goed antwoord krijgt sleurt hij het meisje aan haar haren over de grond en hij slaat op haar in en schopt haar waar hij haar maar raken kan.

Ook de moeder krijgt de nodige klappen, al dan niet bedoeld voor de dochter. De volgende dag blijven moeder en dochter in de slaapkamer. Uit pure angst. Ze durven zelfs niet naar het toilet.

Als vader de volgende dag terug komt uit zijn werk is hij nog steeds heel erg boos. Zijn vrouw probeert hem rustig te krijgen, maar krijgt klappen en schoppen. Met een mes in de hand sleurt hij zijn dochter uit haar slaapkamer naar de wc. ''Jij bent een vies kind'', krijgt de dochter te horen, waarna ze de wc-bril en -pot moet schoonlikken. Diverse keren duwt hij het hoofd van zijn dochter in de wc-pot. Hij zal haar hoofd afsnijden en doorspoelen, krijgt het doodsbange meisje te horen.

Urenlang ranselt hij het kind af met een houten gordijnroede die hij helemaal kapot slaat op het weerloze meisje. Er ontstaat een grote buil op haar hoofd, maar de vader blijft doorslaan. Ook op de bult op haar hoofd die openspringt. Als de roede kapot is, pakt hij uit de keuken een ijzeren grillspies. Pas als dat ding doorgebogen is, stopt de man.

Hierna vluchtten vrouw en dochter het huis uit en doen aangifte. De vader wordt door justitie twee maanden in voorarrest gehouden en zit nu bij kenissen in Amsterdam. Vrouw en dochter willen niets meer met hem te maken hebben. Via zijn tolk laat E.G weten zijn gezin en woning kwijt te zijn en dat hij op staande voet ontslagen is door zijn werkgever. ''Ook mijn leven is geruïneerd''. Het zal zijn dochter een zorg zijn; ze haat hem tot het diepst heeft ze laten weten.

Volgens een psychiatrisch rapport zou E.G in Iran geleden hebben onder het bewind van de sjah en later ayatollah Khomeini. De psychische rapportage schetst een bovengemiddelde intellectueel zonder stoornissen. Het advies aan de man is om nooit meer een gezin te stichten - zo groot is de kans op herhaling. Volgens de reclassering moet de man geen gevangenisstraf krijgen - dat zou alleen contraproductief werken. De officier van Justitie wil daar niets van weten; vandaar haar eis tot 30 maanden cel, waarvan 10 voorwaardelijk.

Uitspraak 1 juli.







ik ben weer terug om de nare werkelijkheid te berichten :ego:


Waarom post je zo een lelijk artikeltje op maroc.nl ?

Mark
22-06-03, 21:42
Om jouw idealistische wereldbeeld te verstoren :rolleyes:

Mark
22-06-03, 21:45
Geplaatst door Mark
Volgens de reclassering moet de man geen gevangenisstraf krijgen - dat zou alleen contraproductief werken.

Ja we zijn weer lekker bezig.

Dit soort jarenlange geestelijke vernietiging van een mens vind ik gelijk aan moord.

Levenslange dwangarbeid voor deze psycho. Uit te zitten in Teheran......

aristocraat
22-06-03, 21:53
post dit maar op iran.nl sukkel die bent

Mark
22-06-03, 21:58
Geplaatst door aristocraat
post dit maar op iran.nl sukkel die bent

Hebben ze dit bericht nog niet gelezen daar? Shame on them.....

Marsipulami
22-06-03, 22:16
Geplaatst door Mark
Om jouw idealistische wereldbeeld te verstoren :rolleyes:

Ah das mooi geformuleerd. Ik was al bang dat je het plaatste om de Iraanse cultuur in een slecht daglicht te plaatsen.

Anyway, ik vind de strafvordering van de officier van justitie wel bijzonder slap. Zal wel een Hollander zijn waarschijnlijk die officier.

Joesoef
22-06-03, 22:19
Geplaatst door Marsipulami
Ah das mooi geformuleerd. Ik was al bang dat je het plaatste om de Iraanse cultuur in een slecht daglicht te plaatsen.

Anyway, ik vind de strafvordering van de officier van justitie wel bijzonder slap. Zal wel een Hollander zijn waarschijnlijk die officier.


Ja laten we het eens hebben over de Belgische justitiële macht. Allemaal participanten in affaires als Dutroux, Nijvel en hoe heet die groep ook alweer die NAVO doelen op blies en dan niet te vergeten de participanten in de belgische hormoon mafia.

Mark
22-06-03, 22:21
Tuurlijk niet Mars, ik plaagde maar wat met die verwijzing naar Iran ;)

Een erg lage straf zal deze man wachten voor zijn gruwelijkheden..... levensgevaarlijk... als hij dit bij zijn eigen dochter doet... wat zal hij bij de dochter van een ander doen?

Marsipulami
22-06-03, 22:23
Geplaatst door Joesoef
Ja laten we het eens hebben over de Belgische justitiële macht. Allemaal participanten in affaires als Dutroux, Nijvel en hoe heet die groep ook alweer die NAVO doelen op blies en dan niet te vergeten de participanten in de belgische hormoon mafia.


:p :duim:

000NobelPrizes
23-06-03, 06:50
Ik vind het plaatsen van dit soort berichten erg dubieus, om het mil duit te drukken. Het wordt namelijk niet uit verontwaardiging neergeplant, maar om een bepaald volk in een slecht daglicht te stellen.
Dit soort kwesties zijn helaas aan de orde van de dag, in elke cultuur. Het is smerig om deze tragische voorvallen op deze manier te gebruiken.

Zahera29
23-06-03, 08:35
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik vind het plaatsen van dit soort berichten erg dubieus, om het mil duit te drukken. Het wordt namelijk niet uit verontwaardiging neergeplant, maar om een bepaald volk in een slecht daglicht te stellen.
Dit soort kwesties zijn helaas aan de orde van de dag, in elke cultuur. Het is smerig om deze tragische voorvallen op deze manier te gebruiken.

Weet je wat nog erger is! dat het grootste deel van dit zogenaamde kranteartikel uit de duim is gezogen.
Ik heb het echte verhaal gelezen, wat trouwens even erg was.
Maar mijn verzoek is eigenlijk MARK KOM MET HET ECHTE ARTIKEL!!!!! Maar dan ook een artikel in echte journalisten stijl ipv MARKstyle.

Zwarte Schaap
23-06-03, 08:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik vind het plaatsen van dit soort berichten erg dubieus, om het mil duit te drukken. Het wordt namelijk niet uit verontwaardiging neergeplant, maar om een bepaald volk in een slecht daglicht te stellen.
Dit soort kwesties zijn helaas aan de orde van de dag, in elke cultuur. Het is smerig om deze tragische voorvallen op deze manier te gebruiken.

Correct ! In Nederland is gemiddeld één op de 2 Nederlanders slachtoffer van huiselijk geweld.(Onder autochtonen wel te verstaan, onder allochtonen is dat beduidend minder.)

Yasmeen
23-06-03, 09:22
We moeten niet continu op afkomst letten mensen...we hebben hier in nederland ook zeer gruwelijke gezinscriminaliteit... Meisje van Nulde vergeten? Dat is niet breed in de pers uitgemeten om het Nederlandse volk in een kwaad daglicht te stellen. Waarom zouden we dat van dit artikel dan wel moeten zeggen? Dat er nog mensen zijn die wat anders voelen/denken dan afschuw bij t lezen van zoiets... :aanwal: verschrikkelijk...

Arvid
23-06-03, 10:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Correct ! In Nederland is gemiddeld één op de 2 Nederlanders slachtoffer van huiselijk geweld.(Onder autochtonen wel te verstaan, onder allochtonen is dat beduidend minder.)

hahahaha
geloof maar wat je WIL geloven zwarte schaap
pas op dat je je gedachten niet laat leiden door haat jegens een ander, dan blijft het wel goedkomen met jou

s562m
23-06-03, 10:29
helaas is er in deze tijd weinig ruimte voor opbouwende discussie, zeg ontmoeting. Als een Nederlander van Iraanse afkomst vind ik het ontzettend jammer dat er in een vijandig sfeer met elkaar gesproken wordt. Wanneer een bericht over de mishandeling van een kind door vader, een Iranier nota bene, wordt geplaatst ontketen dat een reactie. Jammer dat men ipv respons reactie vertoont. Wat ik mis is een gesprek waarin over alles en nog wat nagedacht kan worden zonder in fataliteit te vallen. Een machteloze vader, want hoe je het wendt of keert iemand die slaat voelt zich machteloos, een moeder die haar leven lang in een traditie heeft gehoord dat zij haar man moet kosten wat kosten bij staan, opzich een prachtig gedachtengoed maar ten kosten van wat en wie. Wanneer men in dit soort gevallen een beroep doet op afkomst of religie schiet men tekort. Hetzelfde geldt voor diegene die bijvoorbaat zo een discussie in de kiem willen smoren door te zeggen dat zoiets bij iedereen maar voorkomt.
praat met elkaar. leer van elkaar. wij hebben veel te geven met elkaar. Sid

Zwarte Schaap
23-06-03, 11:51
Geplaatst door Arvid
hahahaha
geloof maar wat je WIL geloven zwarte schaap
pas op dat je je gedachten niet laat leiden door haat jegens een ander, dan blijft het wel goedkomen met jou

Deze resultaten zijn van een recente onderzoek ingesteld door het ministerie van Justitie. Dat rapport heb ik hier al eerder geplaatst. Als je het alsnog wil hebben kan ik de link voor je neerzetten. Vooralsnog enkele cijfers over huiselijk geweld in Nederland. Deze cijfers zijn iets lager uitgevallen omdat men er ook het geweld meeneemt die plaats vindt onder allochtone groepen. Aangezien deze een lagere huiselijke geweld vertonen nemen ze deze algemene cijfers van huiselijke geweld mee naar beneden.

Slachtofferschap van huiselijk geweld
45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.

11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.

30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit.

21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.

27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.

66 % van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.

Geloof jij deze cijfers ook ?

Simon
23-06-03, 11:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit.


Opmerkelijk hoge aantallen. Nu wil ik inderdaad wel graag de bron en de link zien!

Simon

Zwarte Schaap
23-06-03, 12:25
Geplaatst door Simon
Opmerkelijk hoge aantallen. Nu wil ik inderdaad wel graag de bron en de link zien!

Simon

Cijfers Slachtofferschap huiselijk geweld (http://www.minjust.nl/b_organ/nhg/publicaties/hg_slachtofferschap.htm)

Samenvatting rapport is hier te downloaden: Download rapport huiselijk geweld onder autochtonen (http://www.minjust.nl/b_organ/dpjs/producten/pjs-rapporten/hg_download.htm)

s562m
23-06-03, 13:32
Ik zie weer geen enkele discussie. Iedereen maar lekker op de stoel van rechter zitten. Met machteloosheid bedoel ik veel dingen. Wanneer je, men, niet weet hoe je jouw kind in deze dynamische samenleving kunt opvoeden en erg bang bent voor de onbekende doe je dan enge dingen. Met mijn voorzichtige analyse probeer ik nimmer zijn afschuwelijke daad te verdoezelen\ goed praten maar eerder kijken naar de rol van traditie en zelfs het geloof in het algemeen en Islam in het bijzonder. Ik vrees dat er daar weinig ruimte voor is. Er is heen en weer veel onbegrip en haat. Wanneer ik mijn collegae, zeg maar Authochtoon, vraag om Qoran te lezen krijg ik van die scheve blikken. het is net zo goed wanneer ik een tweede of derde generatie allochtoon vraag om Bijbel te lezen. Zelf kritiek helpt om je plaats en tijd duidelijk te stellen. Wanneer men overtuigend zich moslim noemt moet men in staat zijn om zijn\haar gedachtengoed en beschrijving van het geloof te verduidelijken. Dat ontbreekt. Zo een man in de gevangenis stoppen en vervolgens met een zucht van blijdschap verklaren dat het probleem van de wereld opgelost is doet mij denken aan de ophangingen die in Iran onder het mom van het geloof elke dag gaande zijn.
Sid

Puk
23-06-03, 13:37
Geplaatst door s562m
Ik zie weer geen enkele discussie. Iedereen maar lekker op de stoel van rechter zitten. Met machteloosheid bedoel ik veel dingen. Wanneer je, men, niet weet hoe je jouw kind in deze dynamische samenleving kunt opvoeden en erg bang bent voor de onbekende doe je dan enge dingen. Met mijn voorzichtige analyse probeer ik nimmer zijn afschuwelijke daad te verdoezelen\ goed praten maar eerder kijken naar de rol van traditie en zelfs het geloof in het algemeen en Islam in het bijzonder. Ik vrees dat er daar weinig ruimte voor is. Er is heen en weer veel onbegrip en haat. Wanneer ik mijn collegae, zeg maar Authochtoon, vraag om Qoran te lezen krijg ik van die scheve blikken. het is net zo goed wanneer ik een tweede of derde generatie allochtoon vraag om Bijbel te lezen. Zelf kritiek helpt om je plaats en tijd duidelijk te stellen. Wanneer men overtuigend zich moslim noemt moet men in staat zijn om zijn\haar gedachtengoed en beschrijving van het geloof te verduidelijken. Dat ontbreekt. Zo een man in de gevangenis stoppen en vervolgens met een zucht van blijdschap verklaren dat het probleem van de wereld opgelost is doet mij denken aan de ophangingen die in Iran onder het mom van het geloof elke dag gaande zijn.
Sid

Hoe moet je dit dan aanpakken? Voorstel?

s562m
23-06-03, 14:00
Door met zelfstudie\ zelfanalyse te starten.
Van je ouders blijven houden maar tegelijkertijd hun tekortkomingen aan de kaak stellen, in het kader van onvermogen om de fijne van deze samenleving te weten te komen, rekening houdend met hun achtergrond, vervolgens als een onderzoeker op pad gaan, niet als een geleerde, want die weet het alles al, een mooie synthese maken van verschillende culturen, breek alle barrieres alle grenzen, wees een mens voorbij het geloof en ras en.....
Dat klinkt mooie en ongrijpbaar maar ergens moet je mee beginnen, praat met mensen om je heen en vraag waarom?
Ga op reis, in ieder land wees een van hen, leer hen, proef hen, en vervolgens ga weg, het boek Profeet van Gibran Khalid is een start.
Op jouw weg zal je mensen met barrieres zien, aarzel niet, heb mededogen, wij zijn allemaal op weg naar..........
heb begrip voor hun situatie maar vraag of zij iets aan doen.
en dans, vooral dans, dat is het mooiste wat je kunt doen om dichterbij jezelf en het Goddelijke te komen. Wees een spiegel van jezelf en daarom een spiegel voor de mensen om je heen, praat intens met je moeder en aanschouw jezelf wat ieder woord met je doet.
Sid

Grietje
23-06-03, 14:04
Gelukkig hebben we in Nederland noghet Pieter Baan centrum. Daar mogen de zielenknijpers zijn geest analyseren en de rechter vertellen in hoeverre deze man getekend is door zijn leven in Iran.

Tomas
23-06-03, 14:05
Geplaatst door s562m
Door met zelfstudie\ zelfanalyse te starten.
Van je ouders blijven houden maar tegelijkertijd hun tekortkomingen aan de kaak stellen, in het kader van onvermogen om de fijne van deze samenleving te weten te komen, rekening houdend met hun achtergrond, vervolgens als een onderzoeker op pad gaan, niet als een geleerde, want die weet het alles al, een mooie synthese maken van verschillende culturen, breek alle barrieres alle grenzen, wees een mens voorbij het geloof en ras en.....
Dat klinkt mooie en ongrijpbaar maar ergens moet je mee beginnen, praat met mensen om je heen en vraag waarom?
Ga op reis, in ieder land wees een van hen, leer hen, proef hen, en vervolgens ga weg, het boek Profeet van Gibran Khalid is een start.
Op jouw weg zal je mensen met barrieres zien, aarzel niet, heb mededogen, wij zijn allemaal op weg naar..........
heb begrip voor hun situatie maar vraag of zij iets aan doen.
en dans, vooral dans, dat is het mooiste wat je kunt doen om dichterbij jezelf en het Goddelijke te komen. Wees een spiegel van jezelf en daarom een spiegel voor de mensen om je heen, praat intens met je moeder en aanschouw jezelf wat ieder woord met je doet.
Sid

:fpetaf:

Het is misschien zwaar om op te groeien tussen verschillende culturen, maar aan de andere kant de geestelijke rijkdom die het je kan bieden is ook weer jaloers makend.

Puk
23-06-03, 14:06
Geplaatst door s562m
Door met zelfstudie\ zelfanalyse te starten.
Van je ouders blijven houden maar tegelijkertijd hun tekortkomingen aan de kaak stellen, in het kader van onvermogen om de fijne van deze samenleving te weten te komen, rekening houdend met hun achtergrond, vervolgens als een onderzoeker op pad gaan, niet als een geleerde, want die weet het alles al, een mooie synthese maken van verschillende culturen, breek alle barrieres alle grenzen, wees een mens voorbij het geloof en ras en.....
Dat klinkt mooie en ongrijpbaar maar ergens moet je mee beginnen, praat met mensen om je heen en vraag waarom?
Ga op reis, in ieder land wees een van hen, leer hen, proef hen, en vervolgens ga weg, het boek Profeet van Gibran Khalid is een start.
Op jouw weg zal je mensen met barrieres zien, aarzel niet, heb mededogen, wij zijn allemaal op weg naar..........
heb begrip voor hun situatie maar vraag of zij iets aan doen.
en dans, vooral dans, dat is het mooiste wat je kunt doen om dichterbij jezelf en het Goddelijke te komen. Wees een spiegel van jezelf en daarom een spiegel voor de mensen om je heen, praat intens met je moeder en aanschouw jezelf wat ieder woord met je doet.
Sid

Klinkt goed! Meen ik echt hoor. Maar da's toekomsmuziek. Daar los je de problemen van vandaag niet mee op. Wat moeten we daarmee?

Filosoof11
23-06-03, 14:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Deze resultaten zijn van een recente onderzoek ingesteld door het ministerie van Justitie. Dat rapport heb ik hier al eerder geplaatst. Als je het alsnog wil hebben kan ik de link voor je neerzetten. Vooralsnog enkele cijfers over huiselijk geweld in Nederland. Deze cijfers zijn iets lager uitgevallen omdat men er ook het geweld meeneemt die plaats vindt onder allochtone groepen. Aangezien deze een lagere huiselijke geweld vertonen nemen ze deze algemene cijfers van huiselijke geweld mee naar beneden.

Slachtofferschap van huiselijk geweld
45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.

11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.

30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit.

21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.

27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.

66 % van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.

Geloof jij deze cijfers ook ?

mis een vraagje: hoeveel van die nederlanders heeft een allochtone achtergrond?

s562m
23-06-03, 14:20
Alleen door met jezelf te beginnen kun je eventueel verwachten dat wereld om je heen ook verandert. Je kunt niet door de maatschappij te veranderen iets bewerkstelligen. Wij, Iraniers, dachten in 1997 dat door het regime van Shah te veranderen en iets zuiver in plaats neer te zetten wat kunnen veranderen. resultaat: nog meer onderdrukking, nog meer prostitutie en het volk heeft zo schoon genoeg van die geestelijken dat zij daarom roepen om Amerikaanse inmenging. Die geestelijken vergaren geld en macht. Islam intereseert hen niet. Het is een Theocratisch staat waarin hun wetten toegepast worden.
De werkelijke revolutie begint bij jezelf. Doorbreek het geweld en hitse van het huidig moment. Spring uit die rat en kijk naar jezelf
Nu handelen, verzoening en gesprek, heb mededogen
Sid

Zwarte Schaap
23-06-03, 14:33
Geplaatst door Filosoof11
mis een vraagje: hoeveel van die nederlanders heeft een allochtone achtergrond?

Daar heeft men apart onderzoek naar verricht daar zijn de getallen beduidend lager. Als men puur en alleen de autochtonen in de geplaatste cijfers zou betrekken, zouden deze getallen die ik geplaatst heb beduidend hoger uitvallen.

jaja
23-06-03, 14:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daar heeft men apart onderzoek naar verricht daar zijn de getallen beduidend lager. Als men puur en alleen de autochtonen in de geplaatste cijfers zou betrekken, zouden deze getallen die ik geplaatst heb beduidend hoger uitvallen. ... ik ben zeer geinteresseerd in de link ... want ik meen mij te herinneren dat daar een verklaring voor was ... Cijfers alleen van gemelde gevallen oid. met de opmerking dat in allochtoonse kring het aantal meldingen door sociale druk veel lager waren.

Puk
23-06-03, 14:43
Geplaatst door jaja
... ik ben zeer geinteresseerd in de link ... want ik meen mij te herinneren dat daar een verklaring voor was ... Cijfers alleen van gemelde gevallen oid. met de opmerking dat in allochtoonse kring het aantal meldingen door sociale druk veel lager waren.

Er was dus vervolgonderzoek nodig.

Arvid
23-06-03, 16:40
de uitslag van 'een onderzoek' zegt mij niet zoveel. In de statistiek heb ik geleerd dat je pas een oordeel kan vellen als je de parameters, aannames, onderzoeksmethodes en beperkingen kent van een onderzoek.
Je staat verbaasd te kijken hoeveel onderzoeken in principe slecht in elkaar steken, dat maakt de uitslagen ook invalide (bijvoorbeeld door verborgen variabelen). Aan de andere kant is het ook erg moeilijk een gedegen onderzoek te doen naar een emotioneel onderwerp als mishandeling.
maar zwarte schaap, ik wil best wel accepteren dat autochtonen meer mishandeld worden, ben toch bij de wet allochtoon :D

Mark
23-06-03, 17:28
Wat is iedereen op zijn teentjes getrapt :blij:

Het artikel is letterlijk gecopypaste van nu.nl.... niet zeuren dus....

tssk mij een beetje beschuldigen van het in het kwaad daglicht stellen van een volk :verrassin

Zwarte Schaap
23-06-03, 17:46
Geplaatst door jaja
... ik ben zeer geinteresseerd in de link ... want ik meen mij te herinneren dat daar een verklaring voor was ... Cijfers alleen van gemelde gevallen oid. met de opmerking dat in allochtoonse kring het aantal meldingen door sociale druk veel lager waren.

Ja daar hebben we het al een tijd over, onderrapportage weet je nog ?

Wees eens niet zo lui man, normaal tover je elke detail als het een negatief feit is over moslims tevoorschijn !! Als je goed leest kun je zien dat ik die link allang geplaatst heb voor grietje ! En verder als je niet lui bent kun je in google huiselijk geweld allochtonen intikken en dan heb je links genoeg

Maar goed hier de link:http://www.minjust.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf

Zwarte Schaap
23-06-03, 17:51
Geplaatst door Puk
Er was dus vervolgonderzoek nodig.

Fout, dat is niet de reden, ministerie van justitie geeft het volgende antwoord:

Het ministerie van Justitie heeft in 1997 een kwantitatief onderzoek uit laten voeren naar huiselijk geweld in autochtone kring. Om inzicht te krijgen in de totale aard en omvang van huiselijk geweld is (na een haalbaarheidsstudie in 2000) besloten dit onderzoek qua opzet te herhalen, maar dan gericht op allochtonen. Uit dit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 van de 849 respondenten slachtoffer is (of is geweest) van huiselijk geweld. Uit het onderzoek onder autochtonen uit ’97 bleek dat ruim 40 % van de Nederlanders ooit slachtoffer is geweest. Gezien de aanwijzingen voor geringe bespreekbaarheid van het onderwerp trekken de onderzoekers de conclusie dat de cijfers in het onderzoek een ondergrens zijn. De exacte omvang van het huiselijk geweld is hierdoor niet vast te stellen. Overigens verschilt de mate waarin melding wordt gemaakt van huiselijk geweld voor de verschillende onderzochte groepen. Antillianen en Surinamers rapporteren meer huiselijk geweld dan Marokkanen en Turken.