PDA

Bekijk Volledige Versie : Sharon wil meer nederzettingen



Simon
22-06-03, 23:53
Misschien is Arafat niet serieus te nemen. Maar waarom men Sjaron nog steeds serieus neemt snap ik echt niet:

Sharon wil meer nederzettingen

JERUZALEM Premier Sharon heeft zijn
kabinet voorgehouden dat Israël kan
doorgaan met de bouw van nederzettingen
in de Gazastrook en de Westoever,zonder
dat daarmee de routekaart voor vrede
wordt verstoord.De bouw zou wat Sharon
betreft in alle rust moeten doorgaan.

De routekaart vraagt Israël de bouw
juist stil te leggen en tientallen
illegale bouwsels te ontmantelen.

Bij Beit Hanun in de Gaza-strook kwamen
vanavond vier gewapende Palestijnen om.
Het zouden leden van al-Aqsa zijn.Het
leger stelt dat ze het slachtoffer zijn
van hun eigen bom,de Palestijnen zeggen
dat een tank hen onder vuur nam.

Simon
22-06-03, 23:57
w w w . h a a r e t z d a i l y . c o m

Last update - 00:04 23/06/2003
PM: Israel can build in West Bank but without fanfare

By Gideon Alon, Haaretz Correspondent and Itim

Prime Minister Ariel Sharon, speaking at the weekly cabinet meeting in Jerusalem, said Sunday that Israel can continue building in the territories, "but should not celebrate the construction, should just build."

Sharon’s comments came during a stormy cabinet session, and followed a proposal by National Infrastructures Minister Yosef Paritzky (Shinui) to relocate settlers from the West Bank to less populated parts of Israel, such as the Negev or the Galilee. Paritzky made his proposal in an interview on Israel Radio, en route to the World Economic Forum in Jordan.

Asked about the possibility of building extra housing units in Ariel, a West Bank city with a population of 17,000, the prime minister said that building was possible.

Sharon responded to Paritzky's proposal by saying that some comments made by ministers overstep their authority.

Education Minister Limor Livnat had even harsher words for Paritzky. “He should concentrate on the affairs of his own ministry,” she said, “such as the residents of Dimona who had their water cut off on Friday because the municipality has not paid the Mekorot water ocmpany.”

Ten new outposts
The Yesha settler council has set up more than 10 new illegal West Bank outposts, most of them uninhabited, since IDF Central Command Chief Moshe Kaplinsky handed settler leaders a list of 15 outposts to be dismantled, just over two weeks ago, council head Benzi Lieberman told Haaretz over the weekend.

Lieberman would not reveal the location of the new outposts, although he did name a few of the better known ones, including the one near the settlement of Neve Tzuf, north of Ramallah, which was taken down for the second time on Friday. The outpost was initially set up at the spot where two Israeli women were shot and seriously wounded in an ambush by Palestinian gunmen earlier this month.

In the last two weeks, Lieberman said the army had removed 10 uninhabited outposts and one inhabited one - Mitzpeh Yitzhar in the Nablus area, which was torn down Thursday amid clashes between settlers and troops. Fifteen settlers were arrested during the confrontation and two remain in police custody.

Peace Now's Settlement Watch group says seven new outposts have been erected since the meeting with Kaplinsky.

The outpost near the settlement of Neve Tzuf, which was taken down earlier last week, was reestablished on Thursday. It was dismantled for the second time Friday, when soldiers and police evacuated some 50 settlers in buses.

The settlers had set up seven tents at the site and placed a generator and water tank there. Oded Stern, a resident of the settlement of Neve Tzuf, said he and his fellow settlers would return to rebuild the outpost as long as the IDF continued to pull down outposts elsewhere in the West Bank.

De Rode Roos
23-06-03, 00:37
Sharon doet maar!
Ik heb een vraagje, wat gebeurt er met de WMD's van Israel, zoals kernbommen, chemische en biologische wapens, als Israel is opgedoekt? Nemen de Amerikanen dan die wapens over? Of gooien ze die alsnog op Egypte als het moet.

Puk
23-06-03, 00:43
Geplaatst door De Rode Roos
Sharon doet maar!
Ik heb een vraagje, wat gebeurt er met de WMD's van Israel, zoals kernbommen, chemische en biologische wapens, als Israel is opgedoekt? Nemen de Amerikanen dan die wapens over? Of gooien ze die alsnog op Egypte als het moet.

Aan Hamas geven lijkt me niet verstandig. Heb jij een beter idee Rode Roos?

~Panthera~
23-06-03, 08:02
Geplaatst door Simon
Misschien is Arafat niet serieus te nemen. Maar waarom men Sjaron nog steeds serieus neemt snap ik echt niet:

Sharon wil meer nederzettingen

JERUZALEM Premier Sharon heeft zijn
kabinet voorgehouden dat Israël kan
doorgaan met de bouw van nederzettingen
in de Gazastrook en de Westoever,zonder
dat daarmee de routekaart voor vrede
wordt verstoord.De bouw zou wat Sharon
betreft in alle rust moeten doorgaan.

De routekaart vraagt Israël de bouw
juist stil te leggen en tientallen
illegale bouwsels te ontmantelen.

Bij Beit Hanun in de Gaza-strook kwamen
vanavond vier gewapende Palestijnen om.
Het zouden leden van al-Aqsa zijn.Het
leger stelt dat ze het slachtoffer zijn
van hun eigen bom,de Palestijnen zeggen
dat een tank hen onder vuur nam.
----------------------

Goh.......wilde hij ooit wat anders dan ?? :moe:
Vrede in ieder geval niet, telkens als dat dreigde uit te breken verzon ie wel weer wat om de Palesteinen te stangen.

Simon
23-06-03, 08:10
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Goh.......wilde hij ooit wat anders dan ?? :moe:
Vrede in ieder geval niet, telkens als dat dreigde uit te breken verzon ie wel weer wat om de Palesteinen te stangen.

Ja maar ik begrijp niet waarom hij dit openlijk kan zeggen en tegelijkertijd zogenaamd aan de roadmap voor vrede kan werken. Het is van een afschuwelijk cynisme. Ik merk steeds meer bij mijzelf dat ik mij niet eens meer in gedachten met het probleem wil bezig houden. Als de Israeliers een schurk als leider kiezen waarom mij dan nog druk maken over de gevolgen? En Hamas wil ook alleen maar praten als Israel uit de bezette gebieden vertrokken is wat naar mijn mening ook totaal niet realistisch is. Alleen als je je realiseert dat er kinderen bij betrokken zijn die er de gevolgen van ondervinden denk ik weer dat het je plicht is om niet cynisch te worden. Maar onvolwassen zijn die leiders in hoge mate.

Simon

barfly
23-06-03, 08:16
Wanneer zou die vetklep Sharon nou es een hartklap krijgen? Statistisch is ie allang aan de beurt...

joop.r
23-06-03, 09:52
Geplaatst door Simon
Ja maar ik begrijp niet waarom hij dit openlijk kan zeggen en tegelijkertijd zogenaamd aan de roadmap voor vrede kan werken. Het is van een afschuwelijk cynisme. Ik merk steeds meer bij mijzelf dat ik mij niet eens meer in gedachten met het probleem wil bezig houden. Als de Israeliers een schurk als leider kiezen waarom mij dan nog druk maken over de gevolgen? En Hamas wil ook alleen maar praten als Israel uit de bezette gebieden vertrokken is wat naar mijn mening ook totaal niet realistisch is. Alleen als je je realiseert dat er kinderen bij betrokken zijn die er de gevolgen van ondervinden denk ik weer dat het je plicht is om niet cynisch te worden. Maar onvolwassen zijn die leiders in hoge mate.

Simon

Simon

k ben het in grote lijnen met jou eens.
A: is het verschrikkelijk dat kinderen altijd de dupe er van zijn waren ook toen ik 6 jaar was en dat kan ik ik zezstig jaar later nog herrinneren.
B: Misschien roept hij dat alleen dat alleen om de druk op hamas op te voeren om de wapenstilstand te aanvaarden.

Politiek is meer dan alleen loze woorden zeggen en zo lang ABBAS door doordat hamas zich niet wenst te houden aan de roetemap hoeft hij het ook niet wenst te doen.
Misschien een reactie op op de laffe actie,s van Hamas

plexus
23-06-03, 10:23
Geplaatst door Simon
Misschien is Arafat niet serieus te nemen. Maar waarom men Sjaron nog steeds serieus neemt snap ik echt niet:

Sharon wil meer nederzettingen

JERUZALEM Premier Sharon heeft zijn
kabinet voorgehouden dat Israël kan
doorgaan met de bouw van nederzettingen
in de Gazastrook en de Westoever,zonder
dat daarmee de routekaart voor vrede
wordt verstoord.De bouw zou wat Sharon
betreft in alle rust moeten doorgaan.

De routekaart vraagt Israël de bouw
juist stil te leggen en tientallen
illegale bouwsels te ontmantelen.

Bij Beit Hanun in de Gaza-strook kwamen
vanavond vier gewapende Palestijnen om.
Het zouden leden van al-Aqsa zijn.Het
leger stelt dat ze het slachtoffer zijn
van hun eigen bom,de Palestijnen zeggen
dat een tank hen onder vuur nam.

Israel bestond/bestaat uit leugens en wordt dagelijks uitgebreid met nog meer leugens!!! :aftel:

Simon
23-06-03, 11:46
Geplaatst door joop.r
B: Misschien roept hij dat alleen dat alleen om de druk op hamas op te voeren om de wapenstilstand te aanvaarden.


Als je een Hamas leider liquideert en zegt dat te zullen blijven doen, aangeeft nederzettingen te blijven bouwen .... waarom zou Hamas dan een wapenstilstand aanvaarden? Ik denk dat ze juist willen dat Hamas die niet aanvaardt. De minister van Defensie van Israel heeft immers ook tegen Abbas gezegd dat hij Hamas met geweld moet bestrijden en geen wapenstilstand moet aangaan.

Simon

joop.r
23-06-03, 12:33
Geplaatst door Simon
Als je een Hamas leider liquideert en zegt dat te zullen blijven doen, aangeeft nederzettingen te blijven bouwen .... waarom zou Hamas dan een wapenstilstand aanvaarden? Ik denk dat ze juist willen dat Hamas die niet aanvaardt. De minister van Defensie van Israel heeft immers ook tegen Abbas gezegd dat hij Hamas met geweld moet bestrijden en geen wapenstilstand moet aangaan.

Simon
Simon
Je kan je antwoord ook omdraaien als de hamas aanlsagen blijft plegen en bij herhaling zegt dat alle joden dood moeten waar om zal israel zich dan niet verdedigen en de hamas lijders uitwillen schakelen.

joop.r
23-06-03, 14:38
Geplaatst door aQua
Verdedigen?


Ik heb eens een olifant gezien die zich een keppeltje schrok toen hij een klein muisje zag.

'k vroeg me af, was de muis in de aanval? :vreemd:

Een goede deze kon ik nog niet kan erwel om lachen

taouanza
23-06-03, 15:56
Geplaatst door joop.r
Simon

k ben het in grote lijnen met jou eens.
A: is het verschrikkelijk dat kinderen altijd de dupe er van zijn waren ook toen ik 6 jaar was en dat kan ik ik zezstig jaar later nog herrinneren.
B: Misschien roept hij dat alleen dat alleen om de druk op hamas op te voeren om de wapenstilstand te aanvaarden.

Politiek is meer dan alleen loze woorden zeggen en zo lang ABBAS door doordat hamas zich niet wenst te houden aan de roetemap hoeft hij het ook niet wenst te doen.
Misschien een reactie op op de laffe actie,s van Hamas


wat was je excuus voor hamas?joop!

Simon
23-06-03, 16:45
Geplaatst door joop.r
Simon
Je kan je antwoord ook omdraaien als de hamas aanlsagen blijft plegen en bij herhaling zegt dat alle joden dood moeten waar om zal israel zich dan niet verdedigen en de hamas lijders uitwillen schakelen.

Omdat Israel de bezetter is. Dat is het meest simpele antwoord op deze vraag. Maar goed, het doet er niet zoveel toe wie er wil beginnen de weg van de vrede op te gaan. Je moet het echter wel willen. Ik denk dat Israel niet wil omdat ze Groot Israel willen stichten (dus helemaal niet de bezette gebieden terug geven). En ik denk dat het bij Hamas en consorten ook niet alleen om de vrede gaat maar ook om de macht. Als ik daar zou wonen zou ik emigreren. De Joden zijn ook Egypte uitgetrokken toen slavernij en uitbuiting daar de enige optie leek. Zo willen zij nu dat de Palestijnen wegtrekken. Het is triest.

Simon

mrz
23-06-03, 16:56
not celebrate the construction, should just build...

Lol!

joop.r
23-06-03, 20:53
Geplaatst door Simon
Omdat Israel de bezetter is. Dat is het meest simpele antwoord op deze vraag. Maar goed, het doet er niet zoveel toe wie er wil beginnen de weg van de vrede op te gaan. Je moet het echter wel willen. Ik denk dat Israel niet wil omdat ze Groot Israel willen stichten (dus helemaal niet de bezette gebieden terug geven). En ik denk dat het bij Hamas en consorten ook niet alleen om de vrede gaat maar ook om de macht. Als ik daar zou wonen zou ik emigreren. De Joden zijn ook Egypte uitgetrokken toen slavernij en uitbuiting daar de enige optie leek. Zo willen zij nu dat de Palestijnen wegtrekken. Het is triest.

Simon
Simon

Ik vind dat erg kortzichtig van jou en wel om de volgende rede
Israel had een bestand van 6 weken wapenstilstand aangeboden
maar werd door Hamas meteen van de hand gewezen door een zelfmoord aanslag in Jeruzalen te plegen.
Ook werd er door Hamas aan Habbas gemeld dat ze niet meer met hem wilden overleggen.
Ik ben het met jou eens dat er een moet zijn die de eerste stap moet zetten en misschien als ook de Arabiese landen druk zouden uitoevenen op de hamas om de wapens voorlopig neer te leggen dat de VREDE dan misschien een kans krijgt wij ISRAELIERS willen maar een ding en dat is het zelfde als alle gewone PASLESTIJNEN willen en dat is een rustig leven

lennart
23-06-03, 21:54
Het feit dat Israel door gaat met het vernietigen van huizen van onschuldige Palestijnse burgers zal zeker bijdrage aan de vrede!

taouanza
23-06-03, 22:11
Geplaatst door lennart
Het feit dat Israel door gaat met het vernietigen van huizen van onschuldige Palestijnse burgers zal zeker bijdrage aan de vrede!

maar natuurlijk als hamas geen aanslagen pleegt en de media niet bericht over niewe nederzettingen en onderdrukking van de palestijnen kan israel op haar gemak in alle vrede uitbreiden. you snap.
vandaar dat hamas moet uitgeschakelt worden.
kind kan de was doen.

joop.r
23-06-03, 23:01
Geplaatst door taouanza
maar natuurlijk als hamas geen aanslagen pleegt en de media niet bericht over niewe nederzettingen en onderdrukking van de palestijnen kan israel op haar gemak in alle vrede uitbreiden. you snap.
vandaar dat hamas moet uitgeschakelt worden.
kind kan de was doen.

Volgens jou kinderlijke gedachten wel.of ben jij werkelijk zo dom.

taouanza
24-06-03, 06:47
Geplaatst door joop.r
Volgens jou kinderlijke gedachten wel.of ben jij werkelijk zo dom.


zo dom als ik ben,heb ik je toch door :duim: