PDA

Bekijk Volledige Versie : Tegenlicht: War on Drugs...



Yasmeen
23-06-03, 13:05
Check this en be amazed...

http://info.vpro.nl/rmstreams.db?7273010

Is echt amazing... barbaars en uitzichtloos gewoon.... en met winst als drijfveer...

Yasmeen
23-06-03, 13:06
Check this ook voor meer info enzo:

http://info.vpro.nl/info/tegenlicht/index.shtml?7738514+7738518+7738520+12490764

barfly
23-06-03, 13:10
Ik heb het gister gezien ja, tenenkrommend! Onbegrijpelijk om zo om te gaan met een Politiedienst Rechteloos is het, en dan ook nog spreken van een booming business als je het hebt over het gevangeniswezen...
Ook de ongelovelijke hypocrisie over drugs terwijl de jetset zich een ongeluk snuift, slik en spuit en dan de kluns onderaan de maatschappelijke ladder ervoor keihard aanpakken. In een woord belachelijk!

plexus
23-06-03, 13:19
Geplaatst door barfly
Ik heb het gister gezien ja, tenenkrommend! Onbegrijpelijk om zo om te gaan met een Politiedienst Rechteloos is het, en dan ook nog spreken van een booming business als je het hebt over het gevangeniswezen...
Ook de ongelovelijke hypocrisie over drugs terwijl de jetset zich een ongeluk snuift, slik en spuit en dan de kluns onderaan de maatschappelijke ladder ervoor keihard aanpakken. In een woord belachelijk!

..1 ding moet ik ze nalaten, in 'ondernemingsschap' is de vs de king!
alles uit-pimpen!

Zwarte Schaap
23-06-03, 13:50
Geplaatst door barfly
Ik heb het gister gezien ja, tenenkrommend! Onbegrijpelijk om zo om te gaan met een Politiedienst Rechteloos is het, en dan ook nog spreken van een booming business als je het hebt over het gevangeniswezen...
Ook de ongelovelijke hypocrisie over drugs terwijl de jetset zich een ongeluk snuift, slik en spuit en dan de kluns onderaan de maatschappelijke ladder ervoor keihard aanpakken. In een woord belachelijk!

Ik heb het gisteren ook gezien: Ik deel je mening volledig.

Ter illustratie:

1 op de 3 leden van de mannelijke zwarte bevolking staat onder toezicht van de staat. Men voorspelt dat het 1 op de 2 zal worden in de toekomst.

75 % van de gevangenen uit New York is afkomstig uit de 7 armste wijken in New York.

De Meest voorkomende baan in de omgeving van New York is gevangenenbewaarder.

Het aantal gevangenen bedraagt 2, 1 miljoen als we dit terugrekenen naar Nederlandse maatstaven dan zou uit het blote hoofd:

USA= 250 miljoen inwoners met 2,1 miljoen gevangenen
Nederland= 16 miljoen inwoners met ruim 12.000 gevangenen

Nederland zou met hetzelfde inwonertal van de USA hooguit 190.000 gevangenen hebben.

Dit zegt heel veel over het beschavingsniveau van de USA of zijn afro-americans gewoon crimineler van aard? Ik zelf weet het al.

Yasmeen
23-06-03, 13:52
ook opgemerkt hoeveel zwarten je zag in t filmpje? :rolleyes:

taouanza
23-06-03, 16:17
ik wist dit allang, begrijp je nou waarom ik er helemaal gek van word van termen als 'land of the free' en dat amerika democratie gaat brengen en weet ik veel voor bullshit waarvoor je heeeeeeeeeeel dom moet zijn omdat te geloven?!
of zou puk zegt: als de moslims meer wisten over het westen zouden ze niet zo anti-westen zijn. :maf2: yeah right!

Puk
23-06-03, 16:28
Geplaatst door taouanza
ik wist dit allang, begrijp je nou waarom ik er helemaal gek van word van termen als 'land of the free' en dat amerika democratie gaat brengen en weet ik veel voor bullshit waarvoor je heeeeeeeeeeel dom moet zijn omdat te geloven?!
of zou puk zegt: als de moslims meer wisten over het westen zouden ze niet zo anti-westen zijn. :maf2: yeah right!

Dat komt wel goed. Hdet zijn de islamitische regeringsleiders die afgeven op het Westen om toch iemand de schuld te kunnen geven van de (geestelijke) armoede in het land. Ondertussen holt de jeugd de grens over richting... inderdaad.... het verderfelijke Westen... op zoek naar (geestelijk) voedsel.

taouanza
23-06-03, 16:32
Geplaatst door Puk
Dat komt wel goed. Hdet zijn de islamitische regeringsleiders die afgeven op het Westen om toch iemand de schuld te kunnen geven van de (geestelijke) armoede in het land. Ondertussen holt de jeugd de grens over richting... inderdaad.... het verderfelijke Westen... op zoek naar (geestelijk) voedsel.



yezz en omgekeerd gebeurd het zelfde.

Puk
23-06-03, 16:33
Geplaatst door taouanza
yezz en omgekeerd gebeurd het zelfde.

Huh? Zoveel mensen vluchten er nou ook weer niet naar Afghanistan... of wel? Heb ik iets gemist?

taouanza
23-06-03, 16:36
Geplaatst door Puk
Huh? Zoveel mensen vluchten er nou ook weer niet naar Afghanistan... of wel? Heb ik iets gemist?



o nee hier trap ik niet in hoor. ga maar eerst uitleggen waarom we in afganistan zijn beland.

Puk
23-06-03, 16:41
Geplaatst door taouanza
o nee hier trap ik niet in hoor. ga maar eerst uitleggen waarom we in afganistan zijn beland.

Iran, Marokko for that matter. Jij mag het zeggen Taouanza! En nee... ik laat je nergens intrappen. Wees gerust.

taouanza
23-06-03, 16:50
Geplaatst door Puk
Iran, Marokko for that matter. Jij mag het zeggen Taouanza! En nee... ik laat je nergens intrappen. Wees gerust.



oke het begon zo toch
als het moslims meer wisten over het westen zouden ze niet anti- westers zijn
je zei dat het komt doordat ze door hun leiders worden gebrainwashd. ik word niet gebrainwashd en vind het westen net zo hypocriet en onmenselijk als die zogenaamde brainwashers.
het westen brainwashd ook mensen kijk naar je zelf, jij gelooft toch dat amerika de goeierik is?
terwijl het een monster is, kijk maar wat het met de eigen bevolking doet.
zowel het westen als 'the brainwashers' wijzen alleen naar de ander en niet naar zichzelf.

mensen die naar amerika vluchten weten dus niks over het westen. ze denken dat het een droomwereld is waar het geld op straat ligt. sommigen kunnen heel gelukkig worden maar dat is niet zeker.tja die kans hadden ze ook in hun moederland.

zo kun je me nu vertellen hoe we in afganistan terecht kwamen?

Yasmeen
23-06-03, 16:53
ja, hoe komen we nu weer bij moslims en het niet-westen terecht? Kunnen we nou nooit een discussie houwen die betrekking heeft op t onderwerp zelf, in dit geval "The war on drugs" ??

Bekijk de situatie in Amerika omtrent drugs in vergelijking met Amerika en Amerikaanse waarden zelve, en niet in vergelijking met de rest van de wereld.

Puk
23-06-03, 17:01
Geplaatst door taouanza
oke het begon zo toch
als het moslims meer wisten over het westen zouden ze niet anti- westers zijn
je zei dat het komt doordat ze door hun leiders worden gebrainwashd. ik word niet gebrainwashd en vind het westen net zo hypocriet en onmenselijk als die zogenaamde brainwashers.
het westen brainwashd ook mensen kijk naar je zelf, jij gelooft toch dat amerika de goeierik is?
terwijl het een monster is, kijk maar wat het met de eigen bevolking doet.
zowel het westen als 'the brainwashers' wijzen alleen naar de ander en niet naar zichzelf.

mensen die naar amerika vluchten weten dus niks over het westen. ze denken dat het een droomwereld is waar het geld op straat ligt. sommigen kunnen heel gelukkig worden maar dat is niet zeker.tja die kans hadden ze ook in hun moederland.

zo kun je me nu vertellen hoe we in afganistan terecht kwamen?

Hoe zullen we het nu hebben? Jij haalt een bericht aan dat ik op een heel andere topic geplaatst heb. Excuse me als ik daar op inga!
Nee... in de VS is het ook niet perfect. Daar heb je de vrijheid een zooitje van je leven te maken. Eigen keuze... Taounza.

Yasmeen
23-06-03, 17:06
Geplaatst door Puk
Hoe zullen we het nu hebben? Jij haalt een bericht aan dat ik op een heel andere topic geplaatst heb. Excuse me als ik daar op inga!
Nee... in de VS is het ook niet perfect. Daar heb je de vrijheid een zooitje van je leven te maken. Eigen keuze... Taounza.

In hoeverre is het een eigen keuze als een zwarte meer kans heeft de bak in te draaien dan een blanke? In hoeverre is het een eigen keuze als door deze selectiviteit hele gemeenschappen worden verkan.kerd?

De man die de "3x een 'crime' is levenslang" regel had bedacht, wist niet meer hoe hij moest spreken op t eind...zo onmenselijk vond hij het achteraf gezien... maar dan denk ik: jij als bedenker, waarom draai je het niet terug?? Nee, harde (koppige, blinde) lijn, that's America!

En ga niet komen met "dat land dit, en dat andere land dat". Vergelijk Amerika met zichzelf. Wat zegt Amerika over zichzelf? Wat zegt de American Creed allemaal over de vrijheden, de rechten etc van het Amerikaanse volk?

taouanza
23-06-03, 17:06
Geplaatst door Yasmeen
ja, hoe komen we nu weer bij moslims en het niet-westen terecht? Kunnen we nou nooit een discussie houwen die betrekking heeft op t onderwerp zelf, in dit geval "The war on drugs" ??

Bekijk de situatie in Amerika omtrent drugs in vergelijking met Amerika en Amerikaanse waarden zelve, en niet in vergelijking met de rest van de wereld.



goed jufvrouw
the war on drugs project is een prestigeproject waarvan de bedenkers liever letterlijk over lijken gaan dan toegeven dat het mislukt, plus komen er ook financiele voordelen om de hoek kijken. als je in democratie moet kiezen tussen mensen en geld kies je voor geld. als je voor mensen kiest dan ben je een communist en zoals als we allemaal weten bestaat er niks ergers dan dat.

kwam er trouwens in die documentaire ook de 'strafkampen' waar de kinderen van de gevangene vrouwen zitten?
en dat 17 jarige meisje die 18,5 jaar heeft gekregen omdat haar vriend dealt. de rechter heeft gewoon gezegd ik weet dat je onschuldig bent maar ben je een afschrikvoorbeeld?

Waiting
23-06-03, 17:09
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het aantal gevangenen bedraagt 2, 1 miljoen als we dit terugrekenen naar Nederlandse maatstaven dan zou uit het blote hoofd:

USA= 250 miljoen inwoners met 2,1 miljoen gevangenen
Nederland= 16 miljoen inwoners met ruim 12.000 gevangenen

Nederland zou met hetzelfde inwonertal van de USA hooguit 190.000 gevangenen hebben.

Dit zegt heel veel over het beschavingsniveau van de USA of zijn afro-americans gewoon crimineler van aard? Ik zelf weet het al.

Ik vind het ook absurd om te zien en ik vind Amerika dan ook een misselijk land.
Toch is de vergelijking die je trekt krom.
In steden als New-York heb je zoveel mensen op één hoop, hoeveel zijn het? 10 miljoen?
Des te groter de verstedelijking des te groter de misdaad, als je het mij vraagt.

Yasmeen
23-06-03, 17:09
Geplaatst door taouanza
goed jufvrouw
the war on drugs project is een prestigeproject waarvan de bedenkers liever letterlijk over lijken gaan dan toegeven dat het mislukt, plus komen er ook financiele voordelen om de hoek kijken. als je in democratie moet kiezen tussen mensen en geld kies je voor geld. als je voor mensen kiest dan ben je een communist en zoals als we allemaal weten bestaat er niks ergers dan dat.

kwam er trouwens in die documentaire ook de 'strafkampen' waar de kinderen van de gevangene vrouwen zitten?
en dat 17 jarige meisje die 18,5 jaar heeft gekregen omdat haar vriend dealt. de rechter heeft gewoon gezegd ik weet dat je onschuldig bent maar ben je een afschrikvoorbeeld?

:student: :D Nee, dat kwam er niet in voor, misschien next week in deel twee: de verliezers.

taouanza
23-06-03, 17:09
Geplaatst door Puk
Hoe zullen we het nu hebben? Jij haalt een bericht aan dat ik op een heel andere topic geplaatst heb. Excuse me als ik daar op inga!
Nee... in de VS is het ook niet perfect. Daar heb je de vrijheid een zooitje van je leven te maken. Eigen keuze... Taounza.


je eigen keuze. ja als je dat lang genoeg tegen jezelf blijft herhalen ga je het zelf geloven.

Puk
23-06-03, 17:23
Geplaatst door taouanza
je eigen keuze. ja als je dat lang genoeg tegen jezelf blijft herhalen ga je het zelf geloven.

Jij bent toch ook niet aan de drugs Taouanza... en het is in Rotterdam echt niet zo moeilijk om aan drugs te komen. En je hebt toch een kind Taouanza... je moet er toch niet aan denken dat die later verslaagfd raakt? Hoe denk je dan over de dealers?

Ik weet het... the war on drugs wordt op deze manier nooit gewonnen. Dan zie ik veel meer in het Nederlandse model. Daar denken die Amerikanen weer heel anders over. Dat vind ik oprecht jammer. Maar ik zei al... in de VS is ook niet alles perfect. Heb ik ook nooit beweerd.

Yasmeen
23-06-03, 17:28
Geplaatst door Yasmeen
In hoeverre is het een eigen keuze als een zwarte meer kans heeft de bak in te draaien dan een blanke? In hoeverre is het een eigen keuze als door deze selectiviteit hele gemeenschappen worden verkan.kerd?

De man die de "3x een 'crime' is levenslang" regel had bedacht, wist niet meer hoe hij moest spreken op t eind...zo onmenselijk vond hij het achteraf gezien... maar dan denk ik: jij als bedenker, waarom draai je het niet terug?? Nee, harde (koppige, blinde) lijn, that's America!

En ga niet komen met "dat land dit, en dat andere land dat". Vergelijk Amerika met zichzelf. Wat zegt Amerika over zichzelf? Wat zegt de American Creed allemaal over de vrijheden, de rechten etc van het Amerikaanse volk?

Waiting
23-06-03, 17:29
Geplaatst door Puk
Jij bent toch ook niet aan de drugs Taouanza... en het is in Rotterdam echt niet zo moeilijk om aan drugs te komen. En je hebt toch een kind Taouanza... je moet er toch niet aan denken dat die later verslaagfd raakt? Hoe denk je dan over de dealers?

Ik weet het... the war on drugs wordt op deze manier nooit gewonnen. Dan zie ik veel meer in het Nederlandse model. Daar denken die Amerikanen weer heel anders over. Dat vind ik oprecht jammer. Maar ik zei al... in de VS is ook niet alles perfect. Heb ik ook nooit beweerd.

Weet je ik ben heel tevreden met het buitenland beleid van de VS ;) en hun veiligheidsbeleid (Veiligheid voorop)
Wat betreft de Amerikaanse cultuur en justitie, bah bah en nog eens bah...
Alles is er zo overdreven, alleen al 1 minuut Oprah en ik heb genoeg gezien, hysterisch zijn ze.
Alles draait er om geld en succes.
Mensen eten alleen kant en klaar eten, koken? Dat kennen ze niet.
Nee niks voor mij.

Puk
23-06-03, 17:38
Geplaatst door Waiting
Weet je ik ben heel tevreden met het buitenland beleid van de VS ;) en hun veiligheidsbeleid (Veiligheid voorop)
Wat betreft de Amerikaanse cultuur en justitie, bah bah en nog eens bah...
Alles is er zo overdreven, alleen al 1 minuut Oprah en ik heb genoeg gezien, hysterisch zijn ze.
Alles draait er om geld en succes.
Mensen eten alleen kant en klaar eten, koken? Dat kennen ze niet.
Nee niks voor mij.

haha! Ik heb net een heerlijke maaltijd verorbert van Appie Hein!
Da's mooi want dan ben ik juist op tijd voor badminton vanavond.
Is een keuze. Kon ook uitgebreid gaan koken maar dan zat badminton er niet in vanavond. Nee... ik klaag niet.

Grietje
23-06-03, 17:53
http://www.drugsense.org/wodclock.htm

taouanza
23-06-03, 17:54
Geplaatst door Puk
Jij bent toch ook niet aan de drugs Taouanza... en het is in Rotterdam echt niet zo moeilijk om aan drugs te komen. En je hebt toch een kind Taouanza... je moet er toch niet aan denken dat die later verslaagfd raakt? Hoe denk je dan over de dealers?

Ik weet het... the war on drugs wordt op deze manier nooit gewonnen. Dan zie ik veel meer in het Nederlandse model. Daar denken die Amerikanen weer heel anders over. Dat vind ik oprecht jammer. Maar ik zei al... in de VS is ook niet alles perfect. Heb ik ook nooit beweerd.


nee ik ben niet aan de drugs en ik vind drugsdealers tuig.
maar als je het amerikaanse rechtsysteem volgt, dan kan je zien dat het alles behalve rechtvaardig is en dat sociale klasse meer te maken heeft met de gevangenisstraf dan de misdaad zelf.
heb jij de documetaire gezien? er zijn zoveel en kranten arikelen enzo.

ik vind de nederlandse model ook niet ideaal, het beloont criminaliteit vind ik. het is de andere uiterste.

taouanza
23-06-03, 17:58
Geplaatst door Waiting
Weet je ik ben heel tevreden met het buitenland beleid van de VS ;) en hun veiligheidsbeleid (Veiligheid voorop)


tuurlijk jouw raakt het niet. het gaat ten kostte van veel mensen. al die mensen die worden opgepakt zonder bewijs en net zolang worden gemartelt tot er van zelf 'bekentenissen' komen. en al die mensen die worden beperkt in hun vrijheid (nog beperkter). maar ja jij hebt er geen last van, wel nobel van je dat het amerikaanse rechtsysteem jouw wel dwarszit.

Yasmeen
30-06-03, 08:41
deel 2

http://info.vpro.nl/info/tegenlicht/index.shtml?7738514+7738518+7738520+12493841

taouanza
30-06-03, 08:54
Geplaatst door Yasmeen
deel 2

http://info.vpro.nl/info/tegenlicht/index.shtml?7738514+7738518+7738520+12493841


ik heb het weer gezien. het meisje waar ik het vorige keer over had bleek 24.5 jaar cel te krijgen. er ze van haar fouten heeft geleerd heeft ze niet eens een leve meer.

taouanza
30-06-03, 08:57
Terwijl de kranten nog steeds bol staan van het nieuws over het Amerikaanse leger in Irak, vecht Amerika nog steeds een tweede oorlog, ver buiten de publiciteit en ver van eigen bodem. Want de oorlog tegen drugs speelt zich allang niet alleen meer af op Amerikaans grondgebied. Meer en meer richt het beleid zich op het uitroeien van de productie van drugs, en die vindt nu eenmaal vaak plaats buiten de landsgrenzen. In Colombia bijvoorbeeld, waar het grootste gedeelte van de in Amerika geconsumeerde cocaïne vandaan komt.

Twee jaar geleden keurde President Clinton het Plan Colombia goed, een initiatief van de regering om de Colombianen te helpen de teelt van coca en papaver te bestrijden. Het plan zag er op papier erg goed uit: Amerika zou 1,3 miljard dollar bijdragen aan de strijd tegen de drugs, in een uitgebalanceerd plan waarin geld vrijgemaakt werd voor bestrijding van de plantages, maar ook voor mensenrechten, sociale voorzieningen en alternatieve inkomstenbronnen voor de cocaboeren.

De praktijk bleek echter anders. Meer dan 80 procent van het budget is uiteindelijk naar het Colombiaanse leger gevloeid, die het onder andere gebruikte om de cocavelden vanuit de lucht te vernietigen met chemicaliën. Over het resultaat van deze methode bestaat veel twijfel. Zo worden tijdens de acties ook velden vernietigd waarop voormalige cocaboeren alternatieve gewassen verbouwen. Daarnaast wordt ook de bevolking regelmatig meebesproeid, wat zorgt voor gezondheidsproblemen als oogirritaties en huiduitslag tot ernstiger ziektes aan het maag- en darmstelsel. En het besproeien werkt niet eens altijd. Een Colombiaanse boer zegt dat gek genoeg de cocaplanten het enige gewas lijkt te zijn wat bestand is tegen de chemicaliën.

Maar het bestrijden van de cocaplantages leek in eerste instantie zijn vruchten af te werpen. In een rapport van de Verenigde Naties stond te lezen dat de productie van coca in Colombia het afgelopen jaar met 11 procent is gedaald. Maar andere landen hebben het stokje overgenomen. Zo is de cocaproductie in Bolivia met 25 procent gestegen en werd in Peru 8 procent meer geoogst. Van een lagere productie en de bijbehorende prijsstijging waar de Amerikaanse regering zo op gehoopt had, is dan ook nog geen sprake geweest.

Yasmeen
30-06-03, 09:19
onbegrijpelijk gewoon...

Yasmeen
30-06-03, 15:49
:jammer:

martelen kent vele vormen... iemand dagenlang opsluiten, en continu ondervragen en zeggen dat als je bekent overal een eind aankomt...dat noem ik ook martelen :jammer:

Het verschil met de andere landen: Amerika is 'the land of oppurtunities', waar vrijheid, gelijkheid en zelfbeschikking als the foundation van de natie gelden...

en dat plea-bargening geldt alleen als ze er een lekker slaatje uit kunnen slaan, dus zo "menselijk" is dat niet... en als je beseft dat er zoveel zwarten de pineut zijn van het systeem...hoe menselijk is het dan nog?

al qalam
30-06-03, 16:14
Goed lezen, ik vind plea bargening onrechtvaardig. En er is een verschil tussen iemand wakker houden en iemand met een stok op de voetzolen te slaan. Met de eerste verzwak je de psychologische weerstand zodat iemand die wat te verbergen heeft zich makkelijker verspreekt, met de tweede krijg je iemand die bereid is om het even wat te zeggen, opdat de pijn zou ophouden.

Yasmeen
30-06-03, 16:19
Geplaatst door al qalam
Goed lezen, ik vind plea bargening onrechtvaardig. En er is een verschil tussen iemand wakker houden en iemand met een stok op de voetzolen te slaan. Met de eerste verzwak je de psychologische weerstand zodat iemand die wat te verbergen heeft zich makkelijker verspreekt, met de tweede krijg je iemand die bereid is om het even wat te zeggen, opdat de pijn zou ophouden.

kijk je weleens naar Kopspijkers? Was een man geweest die zo leed onder het licht dat 24/7 aan werd gelaten, en de muren van de cel die op hem af leken te komen, dat hij schuld bekende terwijl hij niks te maken had met het gebeuren waarvoor hij beschuldigd werd. Zo zullen er vele van dit soort gevallen zijn in de beschaafde wereld: psychologische marteling. net zo erg -misschien zelfs erger want wie vind t nou leuk om gestoord door t leven te gaan??- als lichamelijke marteling.

Maar jah, we vergelijken hier appels met sinasappels... Je vertelt trouwens nergens dat je plea-bargening onrechtvaardig vindt... je zegt: "het onrecht in het Amerikaans systeem" maar dit hoeft nog niet jouw mening te zijn. Kan ook gezien worden als een simpele constatering.

al qalam
30-06-03, 16:45
Je hebt ook mensen die spontaan alle dingen gaan bekennen die hen gesuggereerd worden. Fijn te weten dat je fysiek martelen goedkeurd.

taouanza
30-06-03, 18:13
in amerika worden mensen echt wel gemarteld voor bekentenissen, of zwaar mishandeld door de politie, zag het nog laatst bij oprah. er zitten heel veel onschuldigen mensen in de gevangenis in amerika

~Panthera~
30-06-03, 18:20
Geplaatst door taouanza
in amerika worden mensen echt wel gemarteld voor bekentenissen, of zwaar mishandeld door de politie, zag het nog laatst bij oprah. er zitten heel veel onschuldigen mensen in de gevangenis in amerika
-------------

En veel onschuldigen ter dood gebracht op de electrische stoel.
Bijkomende "toevalligeheid" is dat de meesten zwart waren. :moe:
Te gek rechtssysteem. :moe:

al qalam
30-06-03, 18:29
Je hebt in de VS geen bekentenis nodig om tot een veroordeling te komen.

Dat gevangenen incorrect behandeld worden kan ik me voorstellen in een voor de winst gevangenis systeem (waar bv per hond meer aan voedsel gespendeerd wordt dan per gevangene). Martelen om tot een bekentenis te komen niet, want die hebben ze niet nodig.

al qalam
30-06-03, 19:06
In drugszaken ? Het is toch helemaal niet nodig als er zoiets als "conspiracy" en "intent" in de wet staat. Als jij akkoord gaat om aan een informant 1.5kg cocaine base te verkopen dan zal je daarvoor veroordeeld worden zelfs als je die 1.5kg nooit in jouw bezit gehad hebt.
Dit komt overeen met level 38 in deze tabel http://www.officerjellynutz.com/rights/minimumsentancing.html
of minimum 235 maand (20jaar) als je geen eerdere veroordelingen hebt.

Yasmeen
01-07-03, 09:17
Geplaatst door al qalam
Je hebt ook mensen die spontaan alle dingen gaan bekennen die hen gesuggereerd worden. Fijn te weten dat je fysiek martelen goedkeurd.

lezen is ook een kunst :moe:
psychologische marteling. net zo erg -misschien zelfs erger want wie vind t nou leuk om gestoord door t leven te gaan??- als lichamelijke marteling.

dit laat zien dat ik het ERG vind... hoe kun je inshemelsnaam "goedkeuring" in het woordje ERG terug vinden?

:moe: kunst dus...

al qalam
01-07-03, 13:03
Omdat je de situatie in de VS zoveel slechter vind als in het willekeurig lijstje van landen dat ik eerder opgegeven heb waar wel gemarteld wordt om tot bekentenissen te komen..

Yasmeen
01-07-03, 13:08
Geplaatst door al qalam
Omdat je de situatie in de VS zoveel slechter vind als in het willekeurig lijstje van landen dat ik eerder opgegeven heb waar wel gemarteld wordt om tot bekentenissen te komen..

nogmaals...een kunst :hihi:

waar lees je dat ik dit zeg? Ik zei ergens "het verschil met die landen die jij opnoemde"...wil dit zeggen dat ik de VS slechter vind? Hoogstens kun je eruit halen dat ik de VS hypocrieter vind, maar slechter? Allemaal even slecht...so far gelijkheid in slechtheid. :moe:

al qalam
01-07-03, 17:46
Er is een verschil.

Yasmeen
02-07-03, 09:08
Geplaatst door al qalam
Er is een verschil.

ja, en dan? het woord "verschil" wordt niet met gebrek (iets dat negatief is) geassocieerd hoor...

:moe: kunst

al qalam
02-07-03, 12:36
Jij bent het nogtans die schreef "Allemaal even slecht" wat wel geassocieerd wordt met iets negatiefs.

Yasmeen
02-07-03, 12:46
Geplaatst door al qalam
Jij bent het nogtans die schreef "Allemaal even slecht" wat wel geassocieerd wordt met iets negatiefs.

duh... allemaal even slecht met het verschil dat juist Amerika zo hoog opgeeft over vrijheid, blijheid, gelijkheid, democratie, zelfbeschikking en ga zo maar door... Het maakt Amerika niet beter, niet slechter, alleen wel hypocriet.

Ja? Dus, het woord verschil wil nog niet iets negatiefs inhouden.

al qalam
02-07-03, 12:50
Het is inderdaad beter daar niet naar te streven, maar er uitdrukkelijk en onbeschaamd tegen "vrijheid, blijheid, gelijkheid, democratie, zelfbeschikking en ga zo maar door..." op te treden :zweep:

Puk
02-07-03, 13:02
Europol waarschuwt voor levensgevaarlijke XTC

DEN HAAG - De Europese politieorgansisatie Europol waarschuwt voor levensgevaarlijke XTC-pillen die momenteel wereldwijd opduiken. Sommige tabletten bevatten een dodelijke dosis oppeppende stoffen, zo heeft Europol woensdag laten weten. Deze gevaarlijke pillen zijn niet te onderscheiden van gewone XTC-pillen, aldus de politieorganisatie.



Legaliseren is toch echt beter.