PDA

Bekijk Volledige Versie : Israels secret weapons



Orakel
26-06-03, 22:43
2 vandaag (vanavond herhaling)

Israels geheime wapens

De Israelische wetenschapper Mordechai Vanunu maakte in 1986 in een Engelse krant bekend dat Israël over atoomwapens en een kerncentrale beschikt. Hij betaalde hiervoor een hoge prijs. Na publicatie werd hij door de Israelische geheime dienst ontvoerd uit Rome, en in een geheim proces veroordeeld. Volgend jaar komt hij vrij. Een reportage.

---------------------------------------------------------------------------------
.......Mordechai Vanunu zit tien jaar na dato nog steeds in zijn dag en nacht verlichte cel. Bezoek wordt slechts mondjesmaat toegelaten, contact met medegevangenen is verboden. Om hem ook op de luchtplaats van andere gedetineerden gescheiden te houden, wordt hij daar door een scherm aan het oog onttrokken.

Hij is continu door bewakers omgeven; in 1995 hield hij een hongerstaking omdat zij hem onophoudelijk treiterden en uit de slaap hielden.
Vanunu heeft nog acht jaar isoleercel voor de boeg. De Israelische autoriteiten hebben meermalen te kennen gegeven dat hij geen vervroegde invrijheidstelling heeft te verwachten. Een milder regime zit er evenmin in voor deze 'spion en verrader'.

Al tijdens het proces, dat op 30 augustus 1987 begon, bleek dat de Israelische autoriteiten lak hadden aan de rechten van de man die uit gewetenswroeging openbaar had gemaakt dat de kerncentrale in de Negev, waar hij negen jaar als nachtwaker had gewerkt, in haar hele bestaan nog geen microwatt elektriciteit had opgewekt en slechts als dekmantel diende voor een ondergrondse kernwapenfabriek.

De rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren; waarnemers van Amnesty International en The International Association of Democratic Lawyers werden niet toegelaten. Zijn familie werd eveneens geweerd.

http://www.groene.nl/1997/34/ap_vananu.html

Docu is komende zaterdag ook te zien bij BBC World.

mrz
27-06-03, 00:59
Hmm wat is Israels WERKELIJKE geheime wapen... :moe:

~Panthera~
27-06-03, 07:37
:regie: In Petten staat een kerncentrale !
Ach...nu wordt ik ook opgepakt. :huil:

Democratie in Israel. :moe:

mrz
27-06-03, 15:15
In Israel? :moe:

De Rode Roos
28-06-03, 14:34
Hebben jullie het gezien? Veel was al bekend, maar dat de Amerikanen met 2 maten meten is weer duidelijk geworden. Het wordt tijd dat het Westen de ogen opent. De rest van de wereld heeft dat al gedaan, mede omdat daar geen taboes heersen op alles wat negatief en kwetsend over kan komen voor joden.

sjo
28-06-03, 19:01
Roos toch, wat is dit nu voor kleuterpraat. Die afschrikking heeft tussen oost en west ook voor stabiliteit gezorgd. Daar is vriend en vijand het over eens.
Natuurlijk meten Amerikanen met 2 maten. Er zou binnenkort niks meer te meten zijn wanneer ze daarmee stopten. Denk je dat er dan nog een staat met een Joodse identiteit zou kunnen bestaan ?

groeten
sjo

PS. om die vraag......en daarom alleen gaat het..........toch ?

De Rode Roos
28-06-03, 19:08
Geplaatst door sjo
Roos toch, wat is dit nu voor kleuterpraat. Die afschrikking heeft tussen oost en west ook voor stabiliteit gezorgd. Daar is vriend en vijand het over eens.
Natuurlijk meten Amerikanen met 2 maten. Er zou binnenkort niks meer te meten zijn wanneer ze daarmee stopten. Denk je dat er dan nog een staat met een Joodse identiteit zou kunnen bestaan ?

groeten
sjo

PS. om die vraag......en daarom alleen gaat het..........toch ?

Over kleuterpraat gesproken. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Je slaat de spijker totaal mis en ik heb geen idee waar je het over hebt. Het is in ieder geval geen reactie op mijn eerste bijdrage.

sjo
28-06-03, 20:14
Hmm.........je zit er bovenop........dat wel......
gedrevenheid is je niet vreemd. Voor kondremang een beetje TE...

groeten
sjo

lennart
29-06-03, 10:45
10:36 Israel decides to cut off ties to BBC to protest broadcast on non-conventional weapons said to be in Israel

beetje vreemd dat het nu pas komt, omdat de reportage al weken geleden is uitgezonden.

mulan
29-06-03, 11:56
Ja...sure....Israel weet alles wel goed te praten.
Als ze weer eens in hoekje gedrukt worden en hun misdaden proberen te verbergen halen ze het doemscenario weer tevoorschijn 'als wij onszelf niet verdedigen is dat de ondergang van de enige plek op de wereld waar Joden veilig zouden moeten kunnen leven' *kots*.

Fictie,fictie en ze komen er mee weg ook....... :jammer:

mrz
29-06-03, 12:06
Hoho, volgens mij snap jij de ernst van de zaak niet helemaal!


Als ze weer eens in hoekje gedrukt worden en hun misdaden proberen te verbergen halen ze het doemscenario weer tevoorschijn 'als wij onszelf niet verdedigen is dat de ondergang van de enige plek op de wereld waar Joden veilig zouden moeten kunnen leven' *kots*.

Hee als mensen er nu ZELF voor kiezen zich ergens te willen opsluiten laat lekker joh. Straks krijgen we dat Bush de Joden uit Israel gaat wegjagen omdat hij vind dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met alle post-traumatische stress en angst en haat en zelfkwelling die dat mogelijk tot gevolg heeft in de hele wereld... :rolleyes:

Geloof dat we zuinig moeten zijn op alle eventuele asjes van het kwaad. :o

lennart
29-06-03, 12:40
Israel imposes sanctions on BBC for publicizing nuclear arsenal

London, June 28, IRNA -- The Zionist regime was reported Saturday to
be waging its own war with the BBC for publicizing an insight into
the extent of Israel's undeclared nuclear, biological and chemical
weapons in violation of international conventions.
According to the Times newspaper, Israel has broken all contact
with Britain's public service in protest at its repeated
"demonization" of the country and the planned showing of a critical
documentary on BBC World on Saturday.
The sanctions imposed on the BBC were said to include refusing to
put up official Israeli spokesmen for interviews and visa restrictions
on the corporation's journalists.
The dispute comes as the BBC has become embroiled in a public row
with Prime Minister Tony Blair's office over accusations that the
British government exaggerated Saddam Hussein's weapons threat to
justify the war against Iraq.
The Zionist lobby in Britain has a ruthless reputation of
intimidating the media, and the final element in Israel's complaints
against the BBC was reportedly when it originally screened the
documentary of "Israel's Secret Weapons" in the UK back in March.
"The weapons programme, which contains the ridiculous false
assertion that we used nerve gas against the Palestinians was the
last straw," the director of the Israeli government's press office,
David Seaman, told the Times.
"We decided that we had to draw the red line rather than just
complain about a consistent attitude in which successive BBC
programmes attempt to place us in the same context as totalitarian,
axis-of-evil countries, such as Iraq and Iran," he said.
In response to the sanctions, BBC head of news Richard Sambrook
was quoted as saying that while it was regretted that the Israelis
felt they needed to take this action, We stand behind the veracity
of the film."
HC/LS/HM
End

lennart
29-06-03, 14:41
Israel cuts off ties with BBC

By Anat Balint, Haaretz Correspondent

Israel declared over the weekend that it is cutting
off ties with the BBC to protest a repeat
broadcast on non-conventional weapons said to be
in Israel.

The program was broadcast for
the first time in March in
Britain, and was rerun Saturday
on a BBC channel that is aired
all over the world.

The boycott decision was made by
Israel's public relations
forum, made up of
representatives from the Prime

Minister's Office, the Foreign Ministry and the
Government Press Office.

It was decided that government offices won't
assist BBC producers and reporters, that
Israeli officials will not give interviews to
the British network, and that the Government
Press Office will make it difficult for BBC
employees to get press cards and work visas in
Israel.

Before the broadcast Saturday, Israeli officials
tried to pressure the BBC to cancel the
broadcast, saying that the program was biased
and presented Israel as an evil dictatorship,
ignoring the existential threat it was facing.


The forum members were furious at the trailers
to the program, which showed pictures of the
Dimona nuclear reactor and the biological
institute in Nes Tziona, with the narrator
saying, "Which country in the Middle East has
not declared the nuclear and biological weapons
in its possession?"

The trailer also says that there is no external
supervision over Israel, "which is holding in
custody for 17 years a man who has leaked its
secrets."

The broadcast deals with Israel's attempts to
maintain a policy of ambiguity on its nuclear
weapons, through the Va'anunu affair, the trial
of Brigadier General Yitzhak Ya'akov and the
incidents of cancer among the Dimona nuclear
reactor workers.

Danny Seaman, the head of the Government Press
Office, has been saying for some time that the
BBC has a clear anti-Israel policy, bordering
on anti-Semitism. Seaman told Army Radio on
Sunday that the BBC broadcast was an attempt to
tarnish Israel.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/312675.html

Het anti-semitisme wapen wordt van stal gehaald.

~Panthera~
29-06-03, 15:44
Geplaatst door lennart
Israel cuts off ties with BBC

By Anat Balint, Haaretz Correspondent

Israel declared over the weekend that it is cutting
off ties with the BBC to protest a repeat
broadcast on non-conventional weapons said to be
in Israel.

The program was broadcast for
the first time in March in
Britain, and was rerun Saturday
on a BBC channel that is aired
all over the world.

The boycott decision was made by
Israel's public relations
forum, made up of
representatives from the Prime

Minister's Office, the Foreign Ministry and the
Government Press Office.

It was decided that government offices won't
assist BBC producers and reporters, that
Israeli officials will not give interviews to
the British network, and that the Government
Press Office will make it difficult for BBC
employees to get press cards and work visas in
Israel.

Before the broadcast Saturday, Israeli officials
tried to pressure the BBC to cancel the
broadcast, saying that the program was biased
and presented Israel as an evil dictatorship,
ignoring the existential threat it was facing.


The forum members were furious at the trailers
to the program, which showed pictures of the
Dimona nuclear reactor and the biological
institute in Nes Tziona, with the narrator
saying, "Which country in the Middle East has
not declared the nuclear and biological weapons
in its possession?"

The trailer also says that there is no external
supervision over Israel, "which is holding in
custody for 17 years a man who has leaked its
secrets."

The broadcast deals with Israel's attempts to
maintain a policy of ambiguity on its nuclear
weapons, through the Va'anunu affair, the trial
of Brigadier General Yitzhak Ya'akov and the
incidents of cancer among the Dimona nuclear
reactor workers.

Danny Seaman, the head of the Government Press
Office, has been saying for some time that the
BBC has a clear anti-Israel policy, bordering
on anti-Semitism. Seaman told Army Radio on
Sunday that the BBC broadcast was an attempt to
tarnish Israel.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/312675.html

Het anti-semitisme wapen wordt van stal gehaald.
------------------

What's New ? :moe:
Terwijl de BBC een van de beste verslaggevers heeft.
Met uitzondering van diegene die "per ongeluk" zijn vermoord.
Die kunnen niets meer verslaan.

Victory
29-06-03, 16:04
Geplaatst door ~Panthera~
:regie: In Petten staat een kerncentrale !
Ach...nu wordt ik ook opgepakt. :huil:

Democratie in Israel. :moe:

:verdriet:

:hihi: :lachu: :lole:

De Rode Roos
29-06-03, 16:43
Het is weer typisch! Ik raad iedereen aan om steunbetuigen te verzenden aan de BBC voor de moed om de waarheid durven te vertellen! Israel doet geen poging om reportage van de BBC te weerleggen, dus het is waar. Israel is een terroristische apartheidsstaat. En steeds meer mensen gaan dat beseffen.

Victory
29-06-03, 17:44
Israel lashes out at BBC

http://www.iribnews.com/newspic/03/06/29/nuclear1_ah.jpg

6:22:15 PM
London, June 28 - The Zionist Regime was reported Saturday to be waging its own war with the BBC for publicizing an insight into the extent of Israel's undeclared nuclear, biological and chemical weapons in violation of international conventions.

According to the Times newspaper, Israel has broken all contact with Britain's public service in protest at its repeated "demonization" of the country and the planned showing of a critical documentary on BBC world on Saturday.

The sanctions imposed on the BBC were said to include refusing to put up official Israeli spokesmen for interviews and visa restrictions on the corporation's journalists.

The dispute comes as the BBC has become embroiled in a public row with Prime Minister Tony Blair's office over accusations that the British government exaggerated Saddam Hussein's weapons threat to justify the war against Iraq.

The Zionist lobby in Britain has a ruthless reputation of intimidating the media, and the final element in Israel's complaints against the BBC was reportedly when it originally screened the documentary of "Israel's secret weapons" in the UK back in March.

"The weapons programme, which contains the ridiculous false assertion that we used nerve gas against the Palestinians was the last straw," the director of the Israeli government's press office, David Seaman, told the Times.

"We decided that we had to draw the red line rather than just complain about a consistent attitude in which successive BBC programmes attempt to place us in the same context as totalitarian, axis-of-evil countries, such as Iraq and Iran," he said.

In response to the sanctions, BBC head of news Richard Sambrook was quoted as saying that while it was regretted that the Israelis felt they needed to take this action, we stand behind the veracity of the film."

Al Sawt
29-06-03, 21:48
Geplaatst door sjo
Roos toch, wat is dit nu voor kleuterpraat. Die afschrikking heeft tussen oost en west ook voor stabiliteit gezorgd. Daar is vriend en vijand het over eens. Met andere woorden ben je voorstander van een nucleaire Arabische mogendheid?
Tenminste ik wel.

De Rode Roos
30-06-03, 00:57
Geplaatst door Al Sawt
Met andere woorden ben je voorstander van een nucleaire Arabische mogendheid?
Tenminste ik wel.

Pakistan is een nucleaire mogendheid. Enig Moslimland met kernwapens.

Al Sawt
30-06-03, 22:53
Geplaatst door De Rode Roos
Pakistan is een nucleaire mogendheid. Enig Moslimland met kernwapens.
Vertel me iets nieuws?


Trouwens,ik heb de woord Arabisch en geen Islamitisch gebruikt.

serge
01-07-03, 11:42
weinig intelligente mensen hier.....

mrz
01-07-03, 12:50
Ben je zo dom dan? Geloof er niks van meneertje! Jij bent zeker een van die 7 duivelseitjes? :o :wink:

serge
01-07-03, 15:08
lees nog maar eens goed wat er in deze discussie(en zeker op de laatste pagina) gezegd wordt

ik zal een hint geven: kernwapens zijn niet oke!!

mohamazi
01-07-03, 15:43
Was deze man nu een wetenschapper of werkte hij 9 jaar als nachtwaker in de kerncentrale? lijkt mij nogal een verschil.
Als je iets post moeten de feiten wel kloppen.

Victory
01-07-03, 16:45
Geplaatst door mohamazi
Was deze man nu een wetenschapper of werkte hij 9 jaar als nachtwaker in de kerncentrale? lijkt mij nogal een verschil.
Als je iets post moeten de feiten wel kloppen.


Doet er niet toe. Wat er wel toe doet is dat hij allemaal foto's had gemaakt en texten meegenomen. En nu ook nog eens 20 jaar helemaal alleen in een hokje zonder ramen gevangen zit in de meest democratische land ter wereld.

Een jaar terug kreeg hij voor het eerst toestemming om een bezoeker te krijgen. (zijn moeder). :knife_hea

thijs
02-07-03, 13:49
Geplaatst door De Rode Roos
Hebben jullie het gezien? Veel was al bekend, maar dat de Amerikanen met 2 maten meten is weer duidelijk geworden. Het wordt tijd dat het Westen de ogen opent. De rest van de wereld heeft dat al gedaan, mede omdat daar geen taboes heersen op alles wat negatief en kwetsend over kan komen voor joden.

ik denk dat je dit iets anders moet zien, die twee maten zijn er namelijk niet voor niets. Israel wordt beschouwd als een westers democratisch land en een bondgenoot. Met andere woorden, dergelijke wapens in de handen van Israel zijn niet een bedreiging voor de veilighied van de Westerse wereld. Irak, Iran, Syrie etc daarentegen zijn dat wel, en kunnen potentieel dergelijke wapens doorspelen naar terroristische organisaties en worden daarom veel scherper in de gaten gehouden. Daarnaast zijn dat dictatoriale staten met onbetrouwbare leiders.

Dit is een verklaring van de rationaal van het Westen. Het wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat Israel die wapens wel heeft mogen ontwikkelen. In mijn optiek komt dat de stabiliteit van die regio niet ten goede. Maar ik denk wel dat dergelijke wapens voor mijn veiligheid beter in de handen van Israel dan in de handen van welke andere staat in het MO dan ook kunnen zijn. Dus al heeft Israel die wapens in mijn ogen onterecht mogen ontwikkelen, wil dat nog niet zeggen dat we niet actief moeten proberen verdere verspreiding van deze wapens in die regio tegen te gaan. Doen we dat niet, dan zullen we daar los van de vraag waarom Israel ze wel mag hebben in de toekomst echt de bittere vruchten van plukken. En ik kan je wel vertellen wie er de lul is wanneer er een kernbom in een Amerikaanse of Europese stad ontploft... juist de al decennia lange uitgebuite arabische bevolking. Als je de reactie van het Westen na 11 September al erg vindt, dan kun je nu prima narekenen dat bij honderdduizenden doden in een Westers land alle remmen voor de NAVO los zijn om een mega oorlog te onketenen, niemand die dan nog over mensenrechten rept. Het is primair in het belang van de inwoners van het MO dat de verspreiding van wapens onder hun machtshebbers wordt gestopt, koste wat koste... Ik vind Amerika daarin moedig, en ik vind dat Europa meer steun moet verlenen om deze bedreiging van de wereldvrede weg te nemen!

Vriend
03-07-03, 18:17
Ik moest even lachen om de vorige post omdat er gessugereerd wordt dat Israel kernwapens mag bezitten omdat het voor de democratie staat en onze westerse normen en waarden bla die bla bla bla en lang leve amerika...

Israel heeft naar mijn mening maar voor 1 reden kernwapens; zichzelf en het gehele midden oosten opblazen als de zaakje niet meer te behouden valt...

lang leve ons "democratie"

mrz
03-07-03, 22:42
Geplaatst door serge
lees nog maar eens goed wat er in deze discussie(en zeker op de laatste pagina) gezegd wordt

ik zal een hint geven: kernwapens zijn niet oke!!

Oh bedoel je dat. Nou ik haat inderdaad die gore lucht van radioactive troep behoorlijk ja. En dan heb ik het gewoon over directe omgeving en food. Geez... :droef: :fuckit2:

thijs
04-07-03, 15:51
Geplaatst door Vriend
Ik moest even lachen om de vorige post omdat er gessugereerd wordt dat Israel kernwapens mag bezitten omdat het voor de democratie staat en onze westerse normen en waarden bla die bla bla bla en lang leve amerika...

Israel heeft naar mijn mening maar voor 1 reden kernwapens; zichzelf en het gehele midden oosten opblazen als de zaakje niet meer te behouden valt...

lang leve ons "democratie"

Je moet wel goed leren lezen... het gaat hier niet om goed of kwaad, maar om strategische posities. Waarom staat men toe dat Israel die wapens heeft? Als Israel een bedreiging voor het Westen zou vormen zou dit nooit zijn gebeurd. De Arabische landen / leiders zijn stuk voor stuk te dom om strategisch handelen van emotie te kunnen onderscheiden en jij doet hetzelfde.

In één ding heb je wel gelijk, en dat is dat Israel door het bezit van Kernwapens nooit zal worden opgeheven.

Waiting
04-07-03, 18:02
Dat Israel de wapens heeft is al lang geen geheim meer...
De vraag is waarom heeft Israel die wapens en zal ze die gebruiken?

Antwoord?

Israel heeft de wapens als afschrikking.
En Israel zal nimmer op eigen initiatief op de knop drukken.

Als je het mij vraagt maakt men zich gewoon druk om 2 redenen;

1. Men kent Israel alleen van het nieuws en de media, men ziet de beelden (die soms afschuwelijk zijn) men ziet oorlog en is hier tegen.
Israel zelf kent men echter niet, men heeft geen idee van de gemiddelde Israelier, de meeste mensen denken aan kamelen en oases.
Men denkt over Israel zoals ik (eerlijk) wel eens denk over (ff denken) Sierra Leone ofzo (waar lag dat ook al weer? stelletje barbaren...)
Israel in één rij noemen met Spanje, Portugal, Italie en Griekenland of zelfs Nederland daar zou men niet aan denken...
Voor iemand die in beide landen een flink aantal jaren heeft gewoond, kan ik niet anders concluderen dat het niet anders is, alleen is er dus één serieus verschil; 50 jaar oorlogen en terrorisme.
Deze onwetendheid en gebrek aan enig inzicht zorgt voor de angst onder sommigen bij de combinatie; Israel - Kernwapens
(Niet dat ik ook niet liever een wereld zonder kernwapens en kernafval zou willen zien, maar goed...)

2. Men zoekt een stok om de hond te slaan.
Men weet wel dat Israel een democratisch-westers land is, maar men schuift dit alles graag opzij om zo hun gal te spuien over Israel.
Men weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat Israel die wapens niet zal gebruiken, anders zie punt 1.
Vaak worden deze zaken aangehaald om aan te tonen hoe "hypocriet" de VS wel niet is, aangezien het geen probleem heeft met atoomwapens van Israel maar wel met atoomwapens in Timboektoe, of Baghdad (for that matter)

3. Deze optie schiet me nu te binnen, het kan dus ook een combinatie van optie 1 en 2 zijn, sterker het lijkt me zelfs in de meeste gevallen een combinatie van de twee.


Al met al mogen we allen blij zijn dat we in een land wonen, erkent door haar buurlanden en zonder vijanden om de hoek.

De Rode Roos
04-07-03, 19:08
Geplaatst door thijs
In één ding heb je wel gelijk, en dat is dat Israel door het bezit van Kernwapens nooit zal worden opgeheven.

Daar vergis jij je in. De VS zullen dan die wapens daar in het geheim weghalen en verplaatsen naar de VS, mocht Israel op te houden te bestaan.

mrz
05-07-03, 02:12
De Arabische landen / leiders zijn stuk voor stuk te dom om strategisch handelen van emotie te kunnen onderscheiden en jij doet hetzelfde.

In één ding heb je wel gelijk, en dat is dat Israel door het bezit van Kernwapens nooit zal worden opgeheven.

God wat ben ik blij dat ik geen kernwapens bezit zeg... :D :rolleyes:

sjo
06-07-03, 00:36
Vermoedelijk is God ook blij dat jij geen kernwapens hebt.......

groeten
sjo

mrz
06-07-03, 15:15
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

:slapen:

Maarten
14-07-03, 02:12
Geplaatst door Waiting
Dat Israel de wapens heeft is al lang geen geheim meer...

Openlijk erkent en besproken, he waiting?? :hihi:


Israel heeft de wapens als afschrikking.

Sure Thing!! :hihi :


En Israel zal nimmer op eigen initiatief op de knop drukken.


Guarantee waiting !!
Who could ask for more?!… :hihi:


Men kent Israel alleen van het nieuws en de media, men ziet de beelden (die soms afschuwelijk zijn) men ziet oorlog en is hier tegen.


Ach we lezen ook nog wel eens een boekje over oorlogsmisdaden en de aanpak ervan…


Israel zelf kent men echter niet, men heeft geen idee van de gemiddelde Israelier de meeste mensen denken aan kamelen en oases.

Tuurlijk waiting! Die arabieren zien helemaal niks van de opbouw van Israël, over de rug van de Palestijnen. Arabieren zien die torenflats helemaal niet, zien de modernisering niet, lezen geen kranten, kijken geen Al Jazeera, weten niks van de handel van Israël… :hihi:

Ut wat voor dorp kom jij eigenlijk waiting??..


Israel in één rij noemen met Spanje, Portugal, Italie en Griekenland of zelfs Nederland daar zou men niet aan denken...

Again wrong waiting! Juist wel! Daar draait de hele zaak net om stuk onbenul!! Dat is het hele punt!! Modern land, helemaal gesteund door het westen enz enz enz.. Alleen over de grens de wetten van de hunnen. Moest Nederland eens flikken. Geen dozijn tribunalen zou genoeg zijn.

Israël schendt sowieso al 50 jaar massa’s VN regels.. Schande om zo’n land te verdenken van mogelijk misbruik van ABC wapens??!


Voor iemand die in beide landen een flink aantal jaren heeft gewoond, kan ik niet anders concluderen dat het niet anders is, alleen is er dus één serieus verschil; 50 jaar oorlogen en terrorisme.


Gut, een jood laat weer eens op tijd het woord Westbank weg.. :hihi:


Deze onwetendheid en gebrek aan enig inzicht zorgt voor de angst onder sommigen bij de combinatie; Israel - Kernwapens

Gelul waiting. Wie ze in het geheim ontwikkelt krijgt er moeilijkheden mee.


Men weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat Israel die wapens niet zal gebruiken.

Garantie tot aan de kotsbak, wanneer de Israëli’s weer eens zo’n “waterdichte rechtvaardiging” uit de kast rukken, zoals we die al 50 jaar bijna maandelijks kunnen lezen.


3. Deze optie schiet me nu te binnen, het kan dus ook een combinatie van optie 1 en 2 zijn, sterker het lijkt me zelfs in de meeste gevallen een combinatie van de twee.


Typisch joods gedrag inzake Israel.. Verzint ie eerst twee inadequate punten, en tevreden daarover, gaat ie nog eens intellectueel interessant wezen, boven op de modder van zijn uitgangspunten.


Al met al mogen we allen blij zijn dat we in een land wonen, erkent door haar buurlanden en zonder vijanden om de hoek.

Sinds 1830 leggen we geen claims meer op Belgie, met uitzondering van Kriek en Spa rood! Daar danken we o.a. onze vrede aan. Kunnen ze in Israël nog wat van leren. Muntthee meenemen en verder oprotten.

En ik weet niet of je het weet waiting, maar een minister heeft al gedreigd met inzet van een atoomwapen, als Saddam met gifgas-scuds zou beginnen!!.. Kortom, éen idioot in Irak, en onschuldigen miljoenen de dupe. Dáar is mee gedreigd waiting!! Al wakker?! Nee? Dan dit:

Bij de vergeldingsacties worden voortdurend onschuldige Palestijnen de dupe. Dat heet oog om oog, en is daar de bestaande rechtvaardige politiek. OK?
Verder is een van de excuses voor de onderdrukking van het totale Palestijnse volk, de acties die mogelijk van Egypte of Syrie te verwachten kunnen/konden zijn.
Kortom het is uiterst onzeker hoe onze vrienden zionisten precies denken over de inzet van wat.. Nog niet wakker? Dan dit:

Het IDF is niet bepaald het Nederlandse Leger, wel??? Bespaar me je vergelijkingen.
En als een van die idioten te ver gaat, moeten we het dan doen met verhalen, dat zoiets natuurlijk nooit de bedoeling is geweest??! Get lost! Ga je school afmaken.

Waiting
14-07-03, 17:32
Maarten, als iemand hier een stuk onbenul is dan ben jij het wel en als iemand hier denkt dat ie intellectueel interessant doet dan ben jij dat ook.
Denk wat je wilt denken, van mij part zie je jezelf als Jesus die DE waarheid inzake Israel weet, volgelingen heb je niet.
Je bent een karikatuur van jezelf.
Start een sekte, zoek dom publiek en wie weet hebben we over een paar jaar een nieuw Wacco...
Je bent een dwaas, je voorstellen zijn dwaas, je logica spoort niet met de werkelijkheid etc etc...

Als er vrede komt in het M-O dan zal dat gebeuren na een compromis.
Komt dat compromis er niet, dan blijft het nog een lange tijd bloedvergieten en in de worst case scenario blijft er niks meer over van heel het M-O.
Israel blijft al moet men tot het uiterst gaan om haar bestaan te garanderen. (Ja desnoods kernwapens, maar als reactie en ja dat is gegarandeerd. De USSR en Amerika waren al stukken dichterbij)
Alleen een compromis van beide partijen is een uitweg.
Stoere praat? Nee de harde realiteit.

Als jij al lang dood bent zal Israel er nog zijn hoor Maarten, dan moeten je aanhangers opnieuw wachten tot je terugkeert voor de verlossing en de wederopstand...

Maarten
16-07-03, 12:23
Saai stukje scheldpartij waiting! Je kunt beter in de leer gaan bij Cc, dat lijkt tenminste nog ergens op.


Geplaatst door Waiting Maarten, ...... die DE waarheid inzake Israel weet, volgelingen heb je niet.

Wat ik over Israël schrijf waiting, dat is de mening van miljoenen! En dat is géen overdrijving. Zeg maar gerust tientallen miljoenen. En in Nederland zowel bij autochtonen als bij allochtonen, van alle soorten en niveaus. Totáal níets níeuws!
Ik sta er tegenwoordig van te kijken, hoe volstrekt willekeurige mensen, die ik toevallig ontmoet, ineens een verhaal over de zaak houden, dat een complete bloemlezing is, van wat ik hier allemaal neer zet.

En waiting, die mensen hebben het NIET van elkaar! Die denken gewoon een beetje logisch na, mede over de bekende VN beginselen, en over de motieven, and thát’s it! En er is echt níets wat die mensen niet snappen over de gerechtvaardigde Israëlische belangen hoor.
De zaak is helemaal niet zo complex. De hoofdzaken, die krijg je op een paar A4tjes, en dan ben je nog flink gedetailleerd! Enkel de zionisten en sympathisanten lopen daar voortdurend overheen te gillen, want die voelen de bui al hangen. That’s all.

En hoe makkelijk je de mensen niet óm krijgt.. Gisteren was ik bij een bijeenkomst van gematigde christenen, zeg maar universitair niveau. Eentje begon over de aanslagen door Hamas. Ik zeg gewoon: als je een bezetting hebt, van een intensiteit zoals daar, die maar liefst 35 jaar duurt, dan kríjg je dat gewoon! Dat is over de hele wereld zo, en onze moraal zou óok zo zijn. (algemene bijval.) En ik zei: het heeft geen enkele zin om het aan Islam te wijten, als er andere dringende redenen te over zijn, zie het gedrag echt totaal verklaren. (dat is ook een wetenschappelijk uitgangspunt.) Alweer algemene bijval!

Bij die bijeenkomst waiting, daar zaten Molukkers! Die hebben tegenwoordig alle reden om moslimfundamentalisten te haten. En minstens éen van die mannen op die bijeenkomst was al een familielid kwijt daar! Maar die mensen zijn ook zeer gevoelig voor onderdrukking, en die gaven dus toe over Hamas, zij het met tegenzin.


Als er vrede komt in het M-O dan zal dat gebeuren na een compromis.


Goed opgelet op school waiting! Omvat dat ook compromissen, waarbij de helft van een partij buiten beschouwing gelaten wordt? En waarbij een enorm machtsoverwicht de inhoud van het compromis bepaalt? Terug naar school voor Les 2, waiting.


Israel blijft al moet men tot het uiterst gaan om haar bestaan te garanderen.

Zoals de bezetting van de Westbank en Gaza? :hihi: Allemaal nodig voor de bescherming van Israël? Waiting?.. wie wou je hier imponeren? Probeer de schakelklas!


Ja desnoods kernwapens, maar als reactie


Precies waiting! Dat zei die minister dus ook! Eén scud van Saddam met chemische wapens, en er ging een Abom op Bagdad, klaar! Kortom éen idioot, miljoenen slachtoffers.
Dit is dus precies die oog-om-oog moraal waarmee er voortdurend vergeldingsacties plaats vinden tegen mensen, die absoluut níets met een S-bommer te maken hadden gehad.

Nou kun je die dreiging met die Abom scherts noemen. Maar over Abommen wordt niet geschertst. En mede gezien de moraal bij die vergeldingsacties, dient Israël dus onder zware bewaking inzake ABC-wapens te zijn. De kans dat Israël ze nog eens gebruikt is mogelijk groter, dan die bij Saddam was. Alle aanleiding om alle allereerst openheid te eisen, compleet met sancties.

Leer jij nou eindelijk eens iets hier, waiting, of blijft het holle praat bij jou?
Ik begrijp je wel hoor, gezien je afkomst, positie en achterban, maar het komt toch echt heel mager over wat je schrijft hoor. In discussies vind ik je nergens to the point. Optelsom van zwakke slogans.. Gaat nooit op de wezenlijke dingen in.
Schrijf maar eens een verhaal over de rechtvaardigheid van de bezetting van de Westbank. Misschien oogst dát wat respect.

Waiting
16-07-03, 19:10
Maarten, er zijn ook miljoenen die het anders zien.

Maar goed, ik wil je vooral niet tegenspreken dan brand ik immers voorgoed in de vurige hel...

Het ga je goed.

sjo
16-07-03, 22:46
tijdens een congres in Thearan (2001) zei Arafat dat een eigen staat absoluut noodzakelijk is ......
Vanuit die staat is het , zo zei hij , Arafat , pas echt mogelijk om de joodse entiteit in het Arabisch gebied te bestrijden en uiteindelijk te elimineren........wat zou zo'n man toch bedoeld hebben......

bronnen ??? nee toch zeker........

groeten
sjo

sjo
16-07-03, 23:01
reserves tegen de routekaart zijn begrijpelijk omdat Israel niet accoord kan gaan met een optie die haar voortbestaan in gevaar brengt....

Het recht op terugkeer zal Israel overspoelen met Arabieren want die gaan echt niet alleen op de west-bank wonen.
Vraag het ze maar ; ze hebben recht op heel Israel.

Bij de vraag aan Prins Abdullah Saoed of er 1 straatje in Tel Aviv een Joods straatje zou mogen blijven was het antwoord een beslist en ongenuanceerd "nee".

Gaat u daar maar zitten. De ene bezetting is de andere niet.

groeten
sjo

sjo
16-07-03, 23:17
millioenen Palestijnen en Arabische leiders en volken beschouwen de route kaart als een fase naar de ondergang van een staat met een uitgesproken Joodse identiteit zoals alle joden dat nu eenmaal willen.
(de vraag wat een Joodse identiteit nu precies inhoud is hier niet relevant)

Joden hebben een onoverkomelijke afschuw van het idee dat zij in Israel een minderheid gaan vormen.

Ze vrezen terecht dat talloze Palestijnen, geholpen door hun wereldwijde modieuze aanhang vastbesloten zijn zich te wreken voor het onrecht dat hen in 1948 is aangedaan. Exit Irael dus .

Beide partijen staan in hun beleving met de rug tegen de muur en in zo'n geval kun je slechts voorwaarts...........

ga ik te kort door de bocht ? hmm.....idd maarten......sommige dingen zijn simpel. Een zekere rechtlijnigheid kan geen kwaad......dat bevordert de eerlijkheid .

groeten
sjo

CapoDiTutiCapi
22-07-03, 11:14
Geplaatst door Waiting
Maarten, er zijn ook miljoenen die het anders zien.

Maar goed, ik wil je vooral niet tegenspreken dan brand ik immers voorgoed in de vurige hel...

Het ga je goed.

ik heb net deze discussie gelezen, en wat merk ik...
Waiting heeft een grote bek en als hij met de feiten op de neus wordt gedrukt kiest hij met de staart tussen de benen het hazenpad. Waar blijf je nu intellectuele lafaard?

Ik moet nu weg, maar ik wil vanavond zeker graag wat uitgebreider reageren op deze topic.

CapoDiTutiCapi
25-07-03, 01:32
Ben iets vertraagd.


Geplaatst door Waiting
Dat Israel de wapens heeft is al lang geen geheim meer...
De vraag is waarom heeft Israel die wapens en zal ze die gebruiken?

Fout, de vraag is waarom, na het uitkomen van het geheim, Israel niet zwaar is gesanctioneerd. Wat is er bijvoorbeeld gebeurt met Irak, nadat men vermoedde (!) dat dit land aan geheime wapens werkte. En hoe is de druk nu op Iran, nu men vermoedt (!) dat zij aan WMD werken.

Als Israel wordt gedoogd, dan moet men niet zeuren als hun buurlanden ook deze wapens willen. Stabiliteit is iedereen of niemand die wapens. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.

Israel ontwapenen en keihard sanctioneren zou ik zeggen. Allereerst door de EU d.m.v. handelsblokkades, aangezien sancties door de VN meer iets theoretisch zijn dan praktisch. En de VS... die zijn doofstom voor dit onderwerp blijkt uit de reportage van de BBC.

sjo
27-07-03, 19:44
Stabiliteit is : Amerika en Israel die wapens, en de rest van de wereld niet......

Het is maar net aan welke stabiliteit je de voorkeur geeft. Dit is de mijne....

groeten
sjo

KomMaar
28-07-03, 00:21
Geplaatst door sjo
Stabiliteit is : Amerika en Israel die wapens, en de rest van de wereld niet......

Het is maar net aan welke stabiliteit je de voorkeur geeft. Dit is de mijne....

groeten
sjo


En de wereldvrede staat op instoren dankzij die 2 Satans

CapoDiTutiCapi
28-07-03, 09:14
Geplaatst door sjo
Stabiliteit is : Amerika en Israel die wapens, en de rest van de wereld niet......

Het is maar net aan welke stabiliteit je de voorkeur geeft. Dit is de mijne....

groeten
sjo

Als je een palestijn, cambodjaan, vietnamees of indiaan was dan had je wel anders gepiept.

sjo
29-07-03, 23:24
De wereld heeft er nooit beter voor gestaan als de laatste 55 jaar.

groeten
sjo

AZZZZAM30
30-07-03, 14:48
whoehahahahah..... sorry moest ff

Ik heb in tijden niet zo een domme opmerking gehoord


De wereld heeft er nooit beter voor gestaan als de laatste 55 jaar.



De laatste 100 jaar zijn er meer mensenom zeep geholpen dan de hele geschiedenis van de mensheid.

Ik heb die discussie over Israel een hele tijd gevolgd. Ik ben daardoor heel pessimistisch gaan denken over de toekomst.

Kijk...... ongeacht je religie , afkomst of wat dan ook. Iedereen heeft universele waarden over het leven. Iets wat onrechtvaardig is IS GEWOON ONRECHTVAARDIG.

Het is allemaal zo krom. Hoe kunnen mensen zoals waiting nu die moord partijen de bezetting en al dat soort misdaden nu goedpraten?
Dan is een dialoog toch onmogelijk???


Het recht op terugkeer zal Israel overspoelen met Arabieren want die gaan echt niet alleen op de west-bank wonen.
Vraag het ze maar ; ze hebben recht op heel Israel.

Zie de geschiedenis boekjes , denk je nu echt dat een onrechtvaardig land voort kan bestaan. De joden vernietigen (jammer ) zich zelf op deze manier. De zionisten pleegden eerst aanslagen op de Britten die het toen in Palestina voor het zeggen hadden. Na etnische zuiveringen en moord partijen op de palestijen werd Israel gesticht, daar zou Hisler jaloers op zijn.

Niet alleen de zionisten zijn hier schuldig ook tal van westerse landen zijn schuldig. OOK Nederland heeft meegedaan met genocide en etnische zuiveringen door Israel te steunen met geld en wapens. Zie maar wat er allemaal word verscheept in de haven van Rotterdam.

Verder IK ben anti Israel en beslist niet anti Joods. Dus noem me geen anti semiet.

sjo
06-08-03, 22:46
Ik had het over de laatste 55 jaar......en jij plotseling over de laatste 100 jaar......viel je dat niet op ? of zie je een periode van 45 jaar over het hoofd.

En zoals ik al zo vaak gezegd heb......Anti Zionisme , Anti Israel , Anti Joods en Anti semitisch zijn mogelijk begrippen die elkaar niet geheel dekken , maar ze bestaan nooit los van elkaar.

Deze trits heeft een stevige samenhang.

groeten
sjo

sjo
06-08-03, 22:57
Ik had het over de laatste 55 jaar......en jij plotseling over de laatste 100 jaar......viel je dat niet op ? of zie je een periode van 45 jaar over het hoofd.

En zoals ik al zo vaak gezegd heb......Anti Zionisme , Anti Israel , Anti Joods en Anti semitisch zijn mogelijk begrippen die elkaar niet geheel dekken , maar ze bestaan nooit los van elkaar.

Deze trits heeft een stevige samenhang.

groeten
sjo