PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtbank weigert abortus voor verkrachte mentaal gehandicapte



Grietje
27-06-03, 13:12
26/06 Rechtbank weigert abortus voor verkrachte mentaal gehandicapte

Een rechter in de Amerikaanse staat Florida heeft een zwaar geestelijk gehandicapte vrouw, die zwanger is geraakt na een verkrachting, verboden abortus te laten plegen.
De 22-jarige, die een IQ van een éénjarig kind heeft, was in een staatsinstelling in Florida verkracht en is al zes maanden zwanger.

De zaak kreeg in de VS nationale aandacht, mede omdat de gouverneur van de Sunshine State, Jeb Bush, zich met de kwestie had bemoeid. De jongere broer van de Amerikaanse president pleitte ervoor, een voogd in te schakelen voor moeder en foetus, want het ongeboren leven is in de opvatting van de Conservatieven "heilig".
Voorstanders van het recht op abortus zagen in het optreden van Bush een poging om de facto een vruchtafdrijving uit te sluiten. Zij verwerpen het vonnis van de rechter.


Wat zeggen we hiervan, beste Marsipunani?

Ps. Wat zijn de dames weer sexy vandaag!

an3sdej
27-06-03, 15:33
Achterlijke cultuur :droef: Nog een abortusboot uitzenden! :stout:

Joesoef
27-06-03, 16:07
Niet heel erg vreemd met een baby van 6 maanden. Hopelijk heeft het kind geen kans op een aangeboren afwijking zodat het als adotie baby kan opgroeien in een normaal gezin.

De dader mogen ze op de elektrisch stoel zetten en de inrichting mogen ze sluiten voor het over het hoofdzien van een uitblijvende stonde.

Mark
27-06-03, 17:35
Bah, een beetje sex buiten het huwelijk hebben... die slet zal in de hel branden....

barfly
27-06-03, 17:49
Hier is maar een oplossing voor: Stenigen!

Mark
27-06-03, 18:13
Vanwege medeplichtigheid wordt de foetus ook gestenigd.

Wij gaan over lijken om leven te beschermen! :student:

Puk
27-06-03, 18:18
Geplaatst door Mark
Vanwege medeplichtigheid wordt de foetus ook gestenigd.

Wij gaan over lijken om leven te beschermen! :student:

Dat zijn geen halve maatregelen! Dat zal ze leren!

Puk
27-06-03, 21:57
Geplaatst door EdV
Waar is de inschrijfbalie voor steniging?
Wordt het verder zwaar aangerekend indien je misgooit en Jeb raakt? Of levert het een vrije worp op?

Ed

Tsjah.. als je niet raak kan gooien... het moet wel menselijk blijven.
Gewoon... KNAL! Mooi tussen de ogen. Dat komt aan!
Eerst maar even oefenen Ed.

barfly
27-06-03, 22:17
Geplaatst door EdV
Waar is de inschrijfbalie voor steniging?
Wordt het verder zwaar aangerekend indien je misgooit en Jeb raakt? Of levert het een vrije worp op?

Ed

Tja Ed ik kan je mijn geheim wel verklappen, ik neem altijd gewoon de grootste steen die ik kan tillen en gooien.
Meestal wegen die stenen een kilo of 20..
Maargoed het staat je natuurlijk vrij om bij het begin als voorproefje kleintjes te nemen die alleen pijn doen...

Puk
27-06-03, 22:19
Geplaatst door barfly
Tja Ed ik kan je mijn geheim wel verklappen, ik neem altijd gewoon de grootste steen die ik kan tillen en gooien.
Meestal wegen die stenen een kilo of 20..
Maargoed het staat je natuurlijk vrij om bij het begin als voorproefje kleintjes te nemen die alleen pijn doen...

Gewoon goed oefenen Barfly... zoals met honkbal... dat je in een U-bocht gooit... zo... hoppa! Vol op het achterhoofd van die slet! Kraak!

Grietje
27-06-03, 22:24
En zij dan die wegens fouten in het verleden beide handen missen? Dit riekt naar onvervalste discriminatie.

barfly
27-06-03, 22:24
Geplaatst door Puk
Gewoon goed oefenen Barfly... zoals met honkbal... dat je in een U-bocht gooit... zo... hoppa! Vol op het achterhoofd van die slet! Kraak!

Waarlijk! Ik kan hier nog wat leren!

Puk
27-06-03, 22:28
Geplaatst door barfly
Waarlijk! Ik kan hier nog wat leren!

Let wel... allemaal theorie hè?! Geen garantie dus.
Ik moet mijn eerste steniging nog meemaken.
Maar met de Arabische Europese Hezbollah hoeft dat niet lang meer te duren.

Puk
27-06-03, 22:29
Geplaatst door Grietje
En zij dan die wegens fouten in het verleden beide handen missen? Dit riekt naar onvervalste discriminatie.

Nou snap ikkum! Gij die zonder zonden etcetera!

Grietje
27-06-03, 22:39
LOI cursus stenigen

barfly
27-06-03, 22:56
Geplaatst door Puk
Let wel... allemaal theorie hè?! Geen garantie dus.
Ik moet mijn eerste steniging nog meemaken.
Maar met de Arabische Europese Hezbollah hoeft dat niet lang meer te duren.

Ongeloofelijk, ik ga graag op vakantie naar het MO en dat is meestal een weloverwogen keuze. Sommige reisorganisaties bieden hele complete reizen aan incluis bepaalde culturele evenementen.

Puk
27-06-03, 22:58
Geplaatst door Grietje
LOI cursus stenigen

Die zegt nix meer!

Puk
27-06-03, 22:59
Geplaatst door barfly
Ongeloofelijk, ik ga graag op vakantie naar het MO en dat is meestal een weloverwogen keuze. Sommige reisorganisaties bieden hele complete reizen aan incluis bepaalde culturele evenementen.

Dan verander ik mijn plannen toch maar niet... ja... wéér Zuid-Frankrijk.

De Rode Roos
27-06-03, 23:06
Geplaatst door Grietje
26/06 Rechtbank weigert abortus voor verkrachte mentaal gehandicapte

Een rechter in de Amerikaanse staat Florida heeft een zwaar geestelijk gehandicapte vrouw, die zwanger is geraakt na een verkrachting, verboden abortus te laten plegen.
De 22-jarige, die een IQ van een éénjarig kind heeft, was in een staatsinstelling in Florida verkracht en is al zes maanden zwanger.

De zaak kreeg in de VS nationale aandacht, mede omdat de gouverneur van de Sunshine State, Jeb Bush, zich met de kwestie had bemoeid. De jongere broer van de Amerikaanse president pleitte ervoor, een voogd in te schakelen voor moeder en foetus, want het ongeboren leven is in de opvatting van de Conservatieven "heilig".
Voorstanders van het recht op abortus zagen in het optreden van Bush een poging om de facto een vruchtafdrijving uit te sluiten. Zij verwerpen het vonnis van de rechter.


Wat zeggen we hiervan, beste Marsipunani?

Ps. Wat zijn de dames weer sexy vandaag!

1. mentaal gehandicapte vrouw is wilsonbekwaam en kan niet zelf iets beslissen.
2. wie moet dan de beslissing nemen voor abortus?

Dit is een typisch geval voor ethici en filosofen om over na te denken. Dat de rechter niet wenst de beslissing te nemen kan ik wel begrijpen. Wel vind ik dat stembiljetvervalser Jeb Bush zich er niet mee bemoeien, tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2000 was er al geen Trias Politica, nu ook niet. Het wordt tijd dat neoconservatief en stembiljettenvervalser Jeb Bush een cursus Amerikaanse staatsinrichting gaat volgen!

ps: ik ben overigens voor abortus.

~Panthera~
27-06-03, 23:23
Geplaatst door Grietje
26/06 Rechtbank weigert abortus voor verkrachte mentaal gehandicapte

Een rechter in de Amerikaanse staat Florida heeft een zwaar geestelijk gehandicapte vrouw, die zwanger is geraakt na een verkrachting, verboden abortus te laten plegen.
De 22-jarige, die een IQ van een éénjarig kind heeft, was in een staatsinstelling in Florida verkracht en is al zes maanden zwanger.

De zaak kreeg in de VS nationale aandacht, mede omdat de gouverneur van de Sunshine State, Jeb Bush, zich met de kwestie had bemoeid. De jongere broer van de Amerikaanse president pleitte ervoor, een voogd in te schakelen voor moeder en foetus, want het ongeboren leven is in de opvatting van de Conservatieven "heilig".
Voorstanders van het recht op abortus zagen in het optreden van Bush een poging om de facto een vruchtafdrijving uit te sluiten. Zij verwerpen het vonnis van de rechter.
--------------------------------------

Wat een ongelofelijk stel oetlullen.
Aangezien ze in een staatsinrichting zat: heeft NIEMAND opgemerkt WAT er gebeurd was met haar? klootviolen.
Dan had ze geholpen kunnen worden met een morning aftel pil en beter af geweest dan nu.
Gadverdamme wat een misselijke zooi. :mad:

De Rode Roos
27-06-03, 23:27
Geplaatst door Bouchra A
Jammer, gemiste kans. Te politiek correct.

Elk weldenkend mens is toch tegen abortus.

"De Rode Roos" is een sukkel in het kwadraat. Ik stel voor dat je begint je excuses aan te bieden aan alle geboren levens, dus ook aan jezelf.

Ik weet dat een discussie met je niet mogelijk is. Maar waar begint leven? Ik ben tegen abortus als het kind al gevormd is, al "leeft" (in dit geval 6 maanden)...maar ik ben er voor als het nog niet "leeft" en dat is na een paar weken dacht ik. Ik ben voor het leven en het recht van de vrouw.

Marsipulami
27-06-03, 23:35
Geplaatst door Grietje
26/06 Rechtbank weigert abortus voor verkrachte mentaal gehandicapte

Een rechter in de Amerikaanse staat Florida heeft een zwaar geestelijk gehandicapte vrouw, die zwanger is geraakt na een verkrachting, verboden abortus te laten plegen.
De 22-jarige, die een IQ van een éénjarig kind heeft, was in een staatsinstelling in Florida verkracht en is al zes maanden zwanger.

De zaak kreeg in de VS nationale aandacht, mede omdat de gouverneur van de Sunshine State, Jeb Bush, zich met de kwestie had bemoeid. De jongere broer van de Amerikaanse president pleitte ervoor, een voogd in te schakelen voor moeder en foetus, want het ongeboren leven is in de opvatting van de Conservatieven "heilig".
Voorstanders van het recht op abortus zagen in het optreden van Bush een poging om de facto een vruchtafdrijving uit te sluiten. Zij verwerpen het vonnis van de rechter.


Wat zeggen we hiervan, beste Marsipulami?

Ps. Wat zijn de dames weer sexy vandaag!


Ik vind het wel een wijs besluit van die rechter. De moeder is niet bij machte een mening te hebben over de hele kwestie. Het ongeboren kind kan ook al moeilijk voor zichzelf opkomen. Het kind kan evenmin verantwoordelijk gesteld worden voor de verkrachting waaraan het zijn conceptie te danken heeft. Dus de doodstraf voor het kind middels abortus is onetisch. In geval van twijfel moet de samenleving opkomen voor de rechten van de allerzwaksten.

Er zullen vast wel een paar adoptieouders zijn die dolgelukkig zullen zijn dat ze de kans krijgen om dat kindje een toekomst te geven om op te groeien tot een gelukkige volwassene. Het leven van dat kindje kan ook aan het leven van de gehandicapte moeder een nieuwe zin geven.

Grietje
27-06-03, 23:43
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het wel een wijs besluit van die rechter. De moeder is niet bij machte een mening te hebben over de hele kwestie. Het ongeboren kind kan ook al moeilijk voor zichzelf opkomen. Het kind kan evenmin verantwoordelijk gesteld worden voor de verkrachting waaraan het zijn conceptie te danken heeft. Dus de doodstraf voor het kind middels abortus is onetisch. In geval van twijfel moet de samenleving opkomen voor de rechten van de allerzwaksten.

Er zullen vast wel een paar adoptieouders zijn die dolgelukkig zullen zijn dat ze de kans krijgen om dat kindje een toekomst te geven om op te groeien tot een gelukkige volwassene. Het leven van dat kindje kan ook aan het leven van de gehandicapte moeder een nieuwe zin geven.

Maar kun jij dan ook weten wat de psychische gevolgen zullen zijn voor die dame als ze is bevallen en haar kind moet afstaan?

Marsipulami
27-06-03, 23:45
Geplaatst door De Rode Roos
1. mentaal gehandicapte vrouw is wilsonbekwaam en kan niet zelf iets beslissen.
2. wie moet dan de beslissing nemen voor abortus?

Dit is een typisch geval voor ethici en filosofen om over na te denken. Dat de rechter niet wenst de beslissing te nemen kan ik wel begrijpen. Wel vind ik dat stembiljetvervalser Jeb Bush zich er niet mee bemoeien, tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2000 was er al geen Trias Politica, nu ook niet. Het wordt tijd dat neoconservatief en stembiljettenvervalser Jeb Bush een cursus Amerikaanse staatsinrichting gaat volgen!

ps: ik ben overigens voor abortus.

Nou, Rooie, alvast gefeliciteerd met je genuanceerde stellingname. :duim:

Marsipulami
27-06-03, 23:53
Geplaatst door Grietje
Maar kun jij dan ook weten wat de psychische gevolgen zullen zijn voor die dame als ze is bevallen en haar kind moet afstaan?

Nee, ik kan niet weten wat de psychische gevolgen zullen zijn, net zo min als de voorstanders van abortus in deze case dat kunnen weten. De laatste profeet is al lang geleden gestorven.

Verder denk ik dat een scheiding tussen moeder en kind hier niet nodig is. In een pleeggezin wordt niet noodzakelijk de band met de natuurlijke moeder verbroken. Het komt er op aan een liefdevol gezin te vinden dat de waarde van een mensenleven niet laat bepalen door het economisch nut van dat leven en zorg wil dragen voor zowel de moeder als het kind.

Puk
27-06-03, 23:54
Geplaatst door Marsipulami
Nee, ik kan niet weten wat de psychische gevolgen zullen zijn, net zo min als de voorstanders van abortus in deze case dat kunnen weten. De laatste profeet is al lang geleden gestorven.

Verder denk ik dat een scheiding tussen moeder en kind hier niet nodig is. In een pleeggezin wordt niet noodzakelijk de band met de natuurlijke moeder verbroken. Het komt er op aan een liefdevol gezin te vinden dat de waarde van een mensenleven niet laat bepalen door het economisch nut van dat leven en zorg wil dragen voor zowel de moeder als het kind.

Is een mooie gedachte Mars. Maar niet errug realistisch...

Marsipulami
28-06-03, 00:02
Geplaatst door Puk
Is een mooie gedachte Mars. Maar niet errug realistisch...

Ach er zijn buiten Nederland gelukkig nog wel een paar culturen waar familiewaarden nog steeds belangrijk zijn en de zorg voor de maatschappelijk zwakkeren niet wordt overgelaten aan gesubsidiëerde staatsinstellingen. :fpiraat:

Puk
28-06-03, 00:06
Geplaatst door Marsipulami
Ach er zijn buiten Nederland gelukkig nog wel een paar culturen waar familiewaarden nog steeds belangrijk zijn en de zorg voor de maatschappelijk zwakkeren niet wordt overgelaten aan gesubsidiëerde staatsinstellingen. :fpiraat:

Laat me raden! België! Jij meldt je aan voor adoptie van zwaar geestelijk gestoorde vrouw en haar kind, Mars?

:duim:

Marsipulami
28-06-03, 00:24
Geplaatst door Puk
Laat me raden! België! Jij meldt je aan voor adoptie van zwaar geestelijk gestoorde vrouw en haar kind, Mars?

:duim:


Ik dacht niet meteen aan de Belgen, die laten zich teveel beïnvloeden door de ieder-voor-zich cultuur van de Hollanders. Ik dacht eigenlijk meer aan culturen waar men de zorg voor zieke, oude of gehandicapte familieleden als een vanzelfsprekende plicht beschouwd ondanks het feit dat men vaak zelf niet genoeg heeft om in zijn dagelijks onderhoud behoorlijk te voorzien.

Maar om op je vraag te antwoorden. Misschien wel... Ik denk dat zogenaamde validen vaak nog veel kunnen leren van anders-validen. Ik zal hier effe een tekstje plakken dat ik wel mooi vind.

http://users.pandora.be/vzw_vriendschap/nieuws/broertje.gif


"Ergens in Canada staat voor een school het beeld van een jongetje dat zijn gehandicapt broertje op de rug draagt. Daaronder staat de tekst, eens door een jongen gezegd die dagelijks zijn gehandicapte broer kilometers ver naar school droeg. Toen voorbijgangers hem vroegen of dat toch niet te zwaar voor hem was, antwoordde hij: "Hij is niet zwaar, hij is mijn broer"."

Grietje
28-06-03, 00:26
Geplaatst door Marsipulami
Ik dacht niet meteen aan de Belgen, die laten zich teveel beïnvloeden door de ieder-voor-zich cultuur van de Hollanders. Ik dacht eigenlijk meer aan culturen waar men de zorg voor zieke, oude of gehandicapte familieleden als een vanzelfsprekende plicht beschouwd ondanks het feit dat men vaak zelf niet genoeg heeft om in zijn dagelijks onderhoud behoorlijk te voorzien.

Maar om op je vraag te antwoorden. Misschien wel... Ik denk dat zogenaamde validen vaak nog veel kunnen leren van anders-validen. Ik zal hier effe een tekstje plakken dat ik wel mooi vind.

http://users.pandora.be/vzw_vriendschap/nieuws/broertje.gif


"Ergens in Canada staat voor een school het beeld van een jongetje dat zijn gehandicapt broertje op de rug draagt. Daaronder staat de tekst, eens door een jongen gezegd die dagelijks zijn gehandicapte broer kilometers ver naar school droeg. Toen voorbijgangers hem vroegen of dat toch niet te zwaar voor hem was, antwoordde hij: "Hij is niet zwaar, hij is mijn broer"."

En dan nog een flinke smartlap eronder. Wat dacht je van "Brief aan mijn moeder" van Andre "The Man" Hazes?

Puk
28-06-03, 00:27
Geplaatst door Marsipulami
Ik dacht niet meteen aan de Belgen, die laten zich teveel beïnvloeden door de ieder-voor-zich cultuur van de Hollanders. Ik dacht eigenlijk meer aan culturen waar men de zorg voor zieke, oude of gehandicapte familieleden als een vanzelfsprekende plicht beschouwd ondanks het feit dat men vaak zelf niet genoeg heeft om in zijn dagelijks onderhoud behoorlijk te voorzien.

Maar om op je vraag te antwoorden. Misschien wel... Ik denk dat zogenaamde validen vaak nog veel kunnen leren van anders-validen. Ik zal hier effe een tekstje plakken dat ik wel mooi vind.

http://users.pandora.be/vzw_vriendschap/nieuws/broertje.gif


"Ergens in Canada staat voor een school het beeld van een jongetje dat zijn gehandicapt broertje op de rug draagt. Daaronder staat de tekst, eens door een jongen gezegd die dagelijks zijn gehandicapte broer kilometers ver naar school droeg. Toen voorbijgangers hem vroegen of dat toch niet te zwaar voor hem was, antwoordde hij: "Hij is niet zwaar, hij is mijn broer"."

Hou op Mars! Ik hou het niet meer! Wat mooi!!

Is ook nog een liedje van gemaakt: He ain't heavy, he's my brother. Ook zo gevoelig.