PDA

Bekijk Volledige Versie : Abou Jahjah (AEL) gelogen tijdens asielprocedure



Grietje
27-06-03, 16:29
Abou Jahjah (AEL) gelogen tijdens asielprocedure
Bron: Belga

27/6/2003 9:9


BRUSSEL 27/06 (BELGA) = AEL-leider Dyab Abou Jahjah is tegen de scheiding van religie en staat, is voorstander van de doodstraf voor zware misdadigers en heeft vanuit ethisch standpunt geen probleem met het afhakken van handen van dieven. De Nederlandse televisiezender KRO bracht donderdagavond in haar programma 'Reporter' een opmerkelijk portret van de in België omstreden voorman van de Arabische-Europese Liga. In het interview geeft Jahjah toe dat hij gelogen heeft tijdens zijn asielprocedure, waarin hij zich uitgaf voor Hezbollah-leider in de hoop op die manier als vluchteling erkend te worden. "Daar klopte niets van", stelt Jahjah. "The usual stuff voor asielzoekers, zou ik zeggen." Zijn asielaanvraag werd overigens geweigerd. "Ze (de Belgische autoriteiten, nvdr) geloofden mij niet. En terecht", voegt hij er aan toe. Inzake justitie is Jahjah voorstander voor de invoering van de "doodstraf voor zeer zware criminelen". Of hij dan ook voorstander is van het afhakken van handen van dieven, vroeg de KRO-reporter. Het antwoord luidde: "Praktisch ligt dat moeilijk, maar als ethisch standpunt heb ik daarmee geen problemen". Voorts is Jahjah geen voorstander van de scheiding tussen kerk en staat. Religie kan een inspiratie zijn om een staat te regelen, aldus de AEL-voorman. (LVR

http://www.knack.be/Belga/BelgaNieuws.asp?ArticleID=40540&SectionID=2

De Rode Roos
27-06-03, 16:31
oud nieuws. En Abou Jahjah is een slimme man, hij heeft een Belgisch meisje weten te versieren en is met haar getrouwd. Een veel makkelijkere manier om aan een verblijfsvergunning te komen.

Puk
27-06-03, 16:33
Geplaatst door De Rode Roos
oud nieuws. En Abou Jahjah is een slimme man, hij heeft een Belgisch meisje weten te versieren en is met haar getrouwd. Een veel makkelijkere manier om aan een verblijfsvergunning te komen.

Inderdaad... een schijnhuwelijk... mag dat allemaal volgens de sharia?

De Rode Roos
27-06-03, 16:35
Geplaatst door Puk
Inderdaad... een schijnhuwelijk... mag dat allemaal volgens de sharia?

Ik denk dat het geen schijnhuwelijk is vanuit het gezichtspunt van dat meisje. Volgens mij was ze echt verliefd op hem. Maar Abou Jahjah heeft het misschien allemaal gepland van te voren. Zal wel een moeilijk huwelijksnacht voor hem zijn geweest. :D

Puk
27-06-03, 16:43
Geplaatst door De Rode Roos
Ik denk dat het geen schijnhuwelijk is vanuit het gezichtspunt van dat meisje. Volgens mij was ze echt verliefd op hem. Maar Abou Jahjah heeft het misschien allemaal gepland van te voren. Zal wel een moeilijk huwelijksnacht voor hem zijn geweest. :D

Kom op zeg! Voor je broeders en zusters in het geloof moet je wat over hebben!

Grietje
27-06-03, 16:50
Geplaatst door De Rode Roos
Ik denk dat het geen schijnhuwelijk is vanuit het gezichtspunt van dat meisje. Volgens mij was ze echt verliefd op hem. Maar Abou Jahjah heeft het misschien allemaal gepland van te voren. Zal wel een moeilijk huwelijksnacht voor hem zijn geweest. :D


Heerlijk toch hoe moslims die verassende draai aan zaken weten te geven.

Puk
27-06-03, 16:54
Geplaatst door Grietje
Heerlijk toch hoe moslims die verassende draai aan zaken weten te geven.

Goed beschouwd en met een beetje goeie wil zou je Abou als Martelaar (oid) moeten en kunnen zien. Amadiloellah!

Grietje
27-06-03, 16:57
Geplaatst door Puk
Goed beschouwd en met een beetje goeie wil zou je Abou als Martelaar (oid) moeten en kunnen zien. Amadiloellah!

De martelaar die stierf door zich in de handen te werpen van een zeug?


Wat betekent Amadiloellah?

Puk
27-06-03, 16:59
Geplaatst door Grietje
De martelaar die stierf door zich in de handen te werpen van een zeug?


Wat betekent Amadiloellah?

Da's goed samengevat! Ik denk dat er veel meer Martelaren zoals Abou rondlopen overigens. Vermoed ik.

Amadiloellah betekent zoveel als God zij geprezen... dacht ik.

Grietje
27-06-03, 17:02
Geplaatst door Puk

Amadiloellah betekent zoveel als God zij geprezen... dacht ik.

Het is Alhamdoelilah..... Straks ga je nog zeggen dat je van Harira houdt.

Puk
27-06-03, 17:03
Geplaatst door Grietje
Het is Alhamdoelilah..... Straks ga je nog zeggen dat je van Harira houdt.

Wie is dat? Een lieftallige schone dame?

Grietje
27-06-03, 17:03
Geplaatst door Puk
Wie is dat? Een lieftallige schone dame?

Nee, zij maakt het.

Puk
27-06-03, 17:05
Geplaatst door Grietje
Nee, zij maakt het.

Maakt wat? Je spreekt in raadselen!

Grietje
27-06-03, 17:06
Geplaatst door Puk
Maakt wat? Je spreekt in raadselen!

Maakt Harira! Zij, de lieftallige dame, zwoegt in de keuken om wat Marokkaanse soep voor je te maken. Comprende?

Puk
27-06-03, 17:12
Geplaatst door Grietje
Maakt Harira! Zij, de lieftallige dame, zwoegt in de keuken om wat Marokkaanse soep voor je te maken. Comprende?

Alhamdoelilah! Klinkt goed... moeten we ook hebben op het Clash weekend!

Joesoef
27-06-03, 17:51
Wat Jaja deed komt neer op oplichting :geld: :geld: dus diefstal......

Welke kant wilt u missen. Links of rechts meneer Jaja ???

Puk
27-06-03, 18:22
Geplaatst door aQua
Dit is weer 1 van de zovele puntjes waar men mee wil aantonen dat de ondergang van Abu Jahjah noodzakelijk is. We vergeten voor het gemak even (niet dat dat belangrijk is) dat hij een 17 jarig oorlogskind was.

Groot gelijk hij toch doorgezet heeft na die afwijzing. Opgegroeid in een door oorlog verwoest land, geen middelen om het leven draagbaarder te maken, geen perspectief op een nuttige toekomst... Hij heeft m.i. alle recht hier te zijn, zich te ontwikkelen en de vrcuhten van zijn ontwikkeling te werpen in de strijd tegen de agressor die zijn jeugd heeft gedomineerd.
Wanneer Europa had gereageerd (of reageert) op de mensonterende omstandigheden aldaar, zouden er zo goed als geen asielzoekers zijn geweest.

Nou ja... als je ziet met welk enthousiasme de uitzending van Nederlandse militairen naar Irak wordt ondersteund hier, vraag je je toch weer af.