PDA

Bekijk Volledige Versie : Mandela heeft geen zin in ontmoeting met Bush



Ramzi
27-06-03, 18:32
Mandela heeft geen zin in ontmoeting met Bush

Uitgegeven: 27 juni 2003 16:53

JOHANNESBURG - Voormalig president Nelson Mandela van Zuid-Afrika heeft vrijdag gezegd dat er een kans bestaat dat hij de Amerikaanse president niet wil ontmoeten. Volgende maand bezoekt Bush Afrika en wanneer Mandela weigert hem de hand te drukken, betekent dat een diplomatieke kleinering voor Bush.

Al eerder veroordeelde Nobelprijswinnaar Mandela de oorlog in Irak. Hij sprak zich meerdere malen uit tegen de beslissing van de Verenigde Staten om een oorlog te beginnen zonder VN-mandaat. Hij betoonde steun aan de Franse president Chirac die dreigde in de VN-Veiligheidsraad een veto uit te spreken over een oorlogsresolutie.

Gevraagd of Mandela zijn kritiek op het Amerikaanse beleid zou herhalen als hij Bush zou ontmoeten, antwoordde de oud-president: "U veronderstelt dat hij me zal ontmoeten. Ik ga niet uit van die veronderstelling. Ik heb gezegd wat ik wou en ik hoef dat niet nog eens te herhalen." :haha:

Bush bezoekt volgende maand voor de eerste keer Afrika sinds het begin van zijn ambtstermijn.

taouanza
27-06-03, 18:55
je hebben mannen en je hebt mannen

taouanza
27-06-03, 21:54
Geplaatst door EdV
Afrika?
Weet Bush wel waar dat ligt?

Ed


maar dat hoeft ook niet. bush heeft allemaal heeeeeeeeeeele slimme mensen om zich heen :bril:

De Rode Roos
27-06-03, 22:25
Mandela heeft groot gelijk! :duim: