PDA

Bekijk Volledige Versie : Al Aqsa-stichting op EU terreurlijst



observer
01-07-03, 10:26
De Europese Unie heeft maandag de organisatie al-Aqsa Nederland op de lijst van verboden terroristische groeperingen gezet. Volgens de nationale experts van de EU gaat het om een vereniging die fondsen werft voor terreurdaden in het Midden-Oosten.

In Nederland besloot het ministerie van Buitenlandse Zaken al in april om de financiële middelen van de Nederlandse stichting al Aqsa te laten bevriezen. Plaatsing op de Europese terrorismelijst betekent onder meer dat dit nu ook gebeurt in de aangesloten landen.

In april had de belangenorganisatie tevergeefs een kort geding aangespannen tegen de financiële sanctie van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Volgens de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft Al Aqsa geld ingezameld dat voor een deel ten goede is gekomen aan de Palestijnse beweging Hamas. Die organisatie maakt zich schuldig aan het ontplooien en ondersteunen van terroristische activiteiten, meent de AIVD. Hamas eist regelmatig de verantwoordelijkheid voor bloedige aanslagen tegen Israëlische doelen op.

De stichting Al Aqsa is volgens eigen zeggen een Nederlands/Palestijnse hulporganisatie met "een humanitaire missie". Haar doel is "hulp te bieden aan Palestijnse projecten, waarmee ze het onrecht dat dit volk wordt aangedaan, probeert te verminderen".
.

als ze geld aan hamas hebben gegeven of dit nu ten gunste zou komen aan de "humanitaire" poot tja dan is het afgelopen met ze lijkt me

mrz
01-07-03, 13:12
Laat ik me voor de grap nu eens niet aangesproken voelen als het over de humanitaire STAF van hamas gaat... :rolleyes:

Kan het toch niet laten toch nog even grapje te maken over dat


De stichting Al Aqsa ... Haar doel is "hulp te bieden aan Palestijnse projecten, waarmee ze het onrecht dat dit volk wordt aangedaan, probeert te verminderen".


Wel erg bekend in de oren klinkt. Zouden ze gevallen zijn voor de verleiding zich het woord antisemitisme toe te willen eigenen en van de Joden afpakken? Of om het positiever te zeggen zouden ze de palestijnen willen helpen te integreren?

What a world :)

monne
01-07-03, 13:12
ALS

mrz
01-07-03, 13:14
Als mijn tante klootjes had dan had ik A.L.S. ?

:moe:

Waiting
01-07-03, 17:33
Een goede zaak!