PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandstichting islamitische school opgelost



Simon
02-07-03, 08:51
Brandstichting islamitische school opgelost

Uitgegeven: 2 juli 2003 08:00

EINDHOVEN - Met de aanhouding van vijf verdachten heeft de politie de brandstichting in de islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven opgelost. De verdachten, een meisje en vier jonge mannen, hebben bekend. Ze hebben de school in brand gestoken omdat ze een hekel hebben aan buitenlanders, verklaarden ze tegenover de politie. Een woordvoerder van de politie heeft dit woensdag bekend gemaakt.

De verdachten, in leeftijd variërend van 16 tot 23 jaar, komen uit Eindhoven, maar niet uit de directe omgeving van de school. Ze hebben bekend dat ze medio vorige maand een zelfgemaakte brandbom bij de school hebben binnengegooid. Door snel optreden van getuigen en de brandweer bleef de schade beperkt.

De verdachten zijn volgens de politie niet aangesloten bij een rechts-extreme organisatie. Enkele dagen voor de brandstichting hebben onbekenden de toegangshekken van de vlakbij de school gelegen Al Fourqaan moskee met kettingen afgesloten. Of het vijftal daar ook verantwoordelijk voor is, is niet bekend.

De Algemene Inspectie- en Veiligheidsdienst heeft die moskee in verband gebracht met het ronselen van jongeren voor de jihad, de internationale strijd tegen ongelovigen. Een woordvoerder van het gebedshuis heeft die beschuldiging al eerder van de hand gewezen.

~Panthera~
02-07-03, 10:56
Goh, ik heb een hekel aan multi-nationals, AAAAAAAAw.....mag ik nu ook ????????? pleaseeeeeeeeeee ???? :D

Imbicielen. :moe:

manc
02-07-03, 11:24
Toch goed wat de politie doet. Nu nog zware, hele zware straffen voor dat tuig. Mag in Nederland motief worden meegewogen bij het bepalen van de strafmaat?

Marsipulami
02-07-03, 11:44
Geplaatst door manc
Toch goed wat de politie doet. Nu nog zware, hele zware straffen voor dat tuig. Mag in Nederland motief worden meegewogen bij het bepalen van de strafmaat?

In België geldt racisme als verzwarende omstandigheid bij een misdrijf, (net als bendevorming bv.) Bij ons wordt een dergelijk misdrijf dus harder gestraft dan bij dezelfde brandstichting zonder racistisch motief. Maar ik weet niet of de Nl wetgeving zo gesofisticeerd is.

Tomas
02-07-03, 12:27
Geplaatst door Marsipulami
In België geldt racisme als verzwarende omstandigheid bij een misdrijf, (net als bendevorming bv.) Bij ons wordt een dergelijk misdrijf dus harder gestraft dan bij dezelfde brandstichting zonder racistisch motief. Maar ik weet niet of de Nl wetgeving zo gesofisticeerd is.

Goeie wet, alleen jammer dat in Belgie de rechters zelf nog steeds zo reacistische als de pest zijn.