PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden en gewonden door aanslag op moskee



al qalam
04-07-03, 12:06
QUETTA - Door een aanslag op een een sjiitische moskee in de Pakistaanse stad Quetta zijn vrijdag zeker acht doden en tientallen gewonden gevallen. Dat hebben ziekenhuismedewerkers gezegd. Een politiewoordvoerder vreest dat er veel slachtoffers zijn.

Onbekenden bestookten de moskee in het centrum van de stad met granaten en geweervuur. Bij geweld tussen soennitische en sjiitische moslims zijn in Pakistan de afgelopen jaren honderden doden gevallen.

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.moskee.doden.stad.sjiitische.html

Afrux
04-07-03, 12:42
Hallo,

daar zijn de moslims altijd goed in geweest, elkaar onderdrukken en uitmoorden...
het gebeurt niet enkel in landen waar 150000000 mensen wonenn (zoals Pakistan), maar ook in Landen waar maar enkele miljoenen mensne wonen zoals Libanon.

Hoe komt het?

is dat omdat sommige zich superieur voelen aan d eanderen vanwege afkomst (dit gelkdt in d emeeste gevallen voor de ARabische nationalisten/racisten), stroming, ander mening hebebn... ???

Ik wil graag horen waar jullie de oorzaak hiervoor zoekn..

De schuld aan het westen geven is een cliche, ik zou zeggen dan donder jij eerst op hiervandaan en dan mag je pas dat zeggen (ik heb in zo een land opgegeroeid, het westen is een paradijs in vergelijking daarmee)..

het wordt tijd dat de moslims naar zichzelf moeten kijken en niet steeds slachtoffertje spelen en de schuld van eigen problemen op andere verschuiven (dat is erg zwak)...

Een beter milieu begint bij jezelf...

Puk
04-07-03, 12:48
Hum? Het Westen niet de schuld geven?
Daar was ik nu juist aan gewend...
Maar je wilt toch niet beweren??? :schok:
Dit vergt wel weer een hele omschakeling...

:confused:

Zwarte Schaap
04-07-03, 12:53
Geplaatst door Afrux
Hallo,

daar zijn de moslims altijd goed in geweest, elkaar onderdrukken en uitmoorden...
het gebeurt niet enkel in landen waar 150000000 mensen wonenn (zoals Pakistan), maar ook in Landen waar maar enkele miljoenen mensne wonen zoals Libanon.

Hoe komt het?

is dat omdat sommige zich superieur voelen aan d eanderen vanwege afkomst (dit gelkdt in d emeeste gevallen voor de ARabische nationalisten/racisten), stroming, ander mening hebebn... ???

Ik wil graag horen waar jullie de oorzaak hiervoor zoekn..

De schuld aan het westen geven is een cliche, ik zou zeggen dan donder jij eerst op hiervandaan en dan mag je pas dat zeggen (ik heb in zo een land opgegeroeid, het westen is een paradijs in vergelijking daarmee)..

het wordt tijd dat de moslims naar zichzelf moeten kijken en niet steeds slachtoffertje spelen en de schuld van eigen problemen op andere verschuiven (dat is erg zwak)...

Een beter milieu begint bij jezelf...

Wat moet je nu zeggen tegen zo een psychisch persoon? Het adres van het RIAG geven?

Puk
04-07-03, 12:55
Dat bedoel ik. Je raakt er toch een beetje van in de war. Dat heb jij ook?

Zwarte Schaap
04-07-03, 13:00
Geplaatst door Puk
Dat bedoel ik. Je raakt er toch een beetje van in de war. Dat heb jij ook?
Sterker nog, het raakt kant noch wal.

Puk
04-07-03, 13:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sterker nog, het raakt kant noch wal.

Ahhh gelukkig.
Dus ook in dit geval is het de schuld van het Westen?

Zwarte Schaap
04-07-03, 13:10
Geplaatst door Puk
Ahhh gelukkig.
Dus ook in dit geval is het de schuld van het Westen?

Uiteraard ! Geen conflict op de wereld of het westen is erbij betrokken! :fpuh: :ego:

Puk
04-07-03, 13:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteraard ! Geen conflict op de wereld of het westen is erbij betrokken! :fpuh: :ego:

:duim:

Zo simpel is het.

Maar in dit specifieke geval... kan je ons dat uitleggen?

Zwarte Schaap
04-07-03, 13:30
Geplaatst door Puk
:duim:

Zo simpel is het.

Maar in dit specifieke geval... kan je ons dat uitleggen?
Heb ik je al vaak genoeg uitgelegd, dat moet je ondertussen wel weten. Vandaag heb ik geen zin in om papagaai te spelen, immers je bent het met me eens. Je zegt zelf dat het simpel is.

lennart
04-07-03, 13:33
In de moslim cultuur past het compris niet, vooral niet onder de fundamentalisten... een groot manco.

Zwarte Schaap
04-07-03, 13:49
Geplaatst door lennart
In de moslim cultuur past het compris niet, vooral niet onder de fundamentalisten... een groot manco.

Dit is nog wel een grotere bullshit dan wat afrux uitkraamt. Alle culturen en maatschappijen zijn doordrenkt met compromissen. Ook fundamentalisten zijn afhankelijk van compromissen in het sociale leven, maar zij zullen geen compromissen sluiten met betrekking tot de geloofsdogma's.

Puk
04-07-03, 14:59
Geplaatst door aQua
Hoi Afrux,

Er zit een kern van waarheid in wat je hierboven schrijft, maar een een nuance in jouw verhaal is wel op zijn plaats. Het is Moslims niet eigen om elkaar te onderdrukken en uitmoorden, maar menseneigen.



Dat denk ik ook. Dat geldt zelfs, iets wat door sommigen tot voor kort voor onmogelijk werd gehouden... voor moslims.

En ook voor Christenen en Joden enzovoorts.
Voordat ik daar gezeik over krijg.

Jahaaa... zelfs voor atheïsten zoals ik.

Puk
04-07-03, 15:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is nog wel een grotere bullshit dan wat afrux uitkraamt. Alle culturen en maatschappijen zijn doordrenkt met compromissen. Ook fundamentalisten zijn afhankelijk van compromissen in het sociale leven, maar zij zullen geen compromissen sluiten met betrekking tot de geloofsdogma's.

Klotedogma's!

Mark
04-07-03, 21:57
Hmmm soenitische en sji-itische moslims in strijd met elkaar,.... voor wie zijn jullie?

Wie zijn de echte moslims en wie de goddeloze moordenaars in deze zaak. Want vergeet niet, moordenaars zijn geen echte moslims.

Puk
04-07-03, 23:06
Geplaatst door Mark
Hmmm soenitische en sji-itische moslims in strijd met elkaar,.... voor wie zijn jullie?

Wie zijn de echte moslims en wie de goddeloze moordenaars in deze zaak. Want vergeet niet, moordenaars zijn geen echte moslims.

Moeilijk... want echte moslims kunnen niet verliezen...

000NobelPrizes
05-07-03, 14:32
Het medeleven voor deze 44 'moslimbroeders' die zijn omgekomen, is weer bijzonder klein. Is dat omdat de ene moslim massamoord pleegt op de andere? Dat past natuurlijk niet in het ideaalplaatje dat altijd wordt geschetst van moslims, uiteraard door henzelf.

En ja, op nog foutere sites heb ik al de eerste godsdienstwaanzinnige krijspraatjes gelezen waarin de schuld aan de joden werd gegeven. Het maakte de belangstelling voor deze aanslag wel opmerkelijk groter.

al qalam
05-07-03, 14:37
Joden ? In Pakistan ? :vreemd:

lennart
05-07-03, 14:50
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het medeleven voor deze 44 'moslimbroeders' die zijn omgekomen, is weer bijzonder klein. Is dat omdat de ene moslim massamoord pleegt op de andere? Dat past natuurlijk niet in het ideaalplaatje dat altijd wordt geschetst van moslims, uiteraard door henzelf.


Er is zowiezo weinig actie op dit moment op Maroc.NL.

Maargoed wat had je verwacht, een stroom van verschrikte reacties, van reacties waar de verdriet uit spreekt? Waarom zouden zulke reacties automatische moeten verschijnen. Iedereen vindt het per definitie toch verschrikkelijk dat dergelijke bomaanslagen plaatsvinden. Echter er gaan per dag ook duizenden mensen aan AIDS dood, maar hoor ik jou daar dagelijks schande van spreken? Nee toch.

000NobelPrizes
05-07-03, 15:06
Geplaatst door lennart
Er is zowiezo weinig actie op dit moment op Maroc.NL.

Maargoed wat had je verwacht, een stroom van verschrikte reacties, van reacties waar de verdriet uit spreekt? Waarom zouden zulke reacties automatische moeten verschijnen. Iedereen vindt het per definitie toch verschrikkelijk dat dergelijke bomaanslagen plaatsvinden. Echter er gaan per dag ook duizenden mensen aan AIDS dood, maar hoor ik jou daar dagelijks schande van spreken? Nee toch.
Je snapt het niet, Lennart. Hartstochtelijk medeleven is slechts voorbehouden voor de Palestijnen, omdat zij volgens moslims hun 'broeders' zijn: het is hun verklaring voor het fanatisme tegen joden. Ja ja. Want vind je die broederschap jegens moslims ergens anders terug, terwijl er toch meer dan voldoende aanleiding voor is? Nee dus. Aardbeving Algerije. Slachtpartijen door fanatici. Srebrenica. Tsjetsjenen. Aanslag op moskee. Who gives a shit: het zijn immers maar moslims die niks met joden te maken hebben.

manc
05-07-03, 15:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
..... Slachtpartijen door fanatici. Srebrenica. Tsjetsjenen. Aanslag op moskee. Who gives a shit: het zijn immers maar moslims die niks met joden te maken hebben.

Maar beste 151NB, wist je niet dat achter elke misstap van 'moslims' verklede Jemenitische Joden zitten die speciaal hierdoor door de Mossad en de CIA zijn opgeleid? Of het blankegrootkapitalistischebilderbergerquraishronde tafelilluminatiekabbalagrootmediasatanistischezion istenapartheidsvrijmetselaarsprotestanten complot in samenwerking met het brein achter die alles Franske 'Beelzebub' Bauer.

Dus of je het hier nu gaat zitten ontkennen of niet, Yehi, Leninart en nog een paar van die 'lichten' weten allang hoe de vork in de steel zit!

000NobelPrizes
05-07-03, 15:16
Tsja, schoteltjeswijsheid. Met graagte opgelepeld door alles wat een compleet gebrek heeft aan kritisch vermogen, en aan zelfkritiek al helemaal een broertje dood heeft. Zelfkritiek staat gelijk aan 'vernedering' of zoiets sufs. Zo schiet het natuurlijk nooit op. En vooral dat ingesleten "Het is onze schuld niet! Het is de schuld van de joden en het westen!" werkt als een titanium handrem.

lennart
05-07-03, 16:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je snapt het niet, Lennart. Hartstochtelijk medeleven is slechts voorbehouden voor de Palestijnen, omdat zij volgens moslims hun 'broeders' zijn: het is hun verklaring voor het fanatisme tegen joden. Ja ja. Want vind je die broederschap jegens moslims ergens anders terug, terwijl er toch meer dan voldoende aanleiding voor is? Nee dus. Aardbeving Algerije. Slachtpartijen door fanatici. Srebrenica. Tsjetsjenen. Aanslag op moskee. Who gives a shit: het zijn immers maar moslims die niks met joden te maken hebben.

Dit zijn dus jouw rascistische gedachtes, en je probeert die rascistische gedachtes te laten bevestigen door dit soort onzin op te schrijven.

Maar het is natuurlijk niet waar.

Orakel
05-07-03, 23:04
Geplaatst door Bouchra A
Veel Moslims en aanhang lijken hun identiteit vooral te ontlenen door ergens TEGEN te zijn.

Tegen Joden
Tegen het Westen
Tegen democratie
Tegen zelfbeschikking
Tegen vrijheid van vrouwen
Tegen werken voor je geld
Tegen winst
Tegen rente
Tegen homo's
Tegen varkens en honden
Tegen Christenen
Tegen de evolutie
Tegen de moderne wetenschap
etc


Tegen stompzinnigheid
Tegen tunnelvisies en oogkleppen
Tegen stigmatisering

Orakel
05-07-03, 23:10
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je snapt het niet, Lennart. Hartstochtelijk medeleven is slechts voorbehouden voor de Palestijnen, omdat zij volgens moslims hun 'broeders' zijn: het is hun verklaring voor het fanatisme tegen joden. Ja ja. Want vind je die broederschap jegens moslims ergens anders terug, terwijl er toch meer dan voldoende aanleiding voor is? Nee dus. Aardbeving Algerije. Slachtpartijen door fanatici. Srebrenica. Tsjetsjenen. Aanslag op moskee. Who gives a shit: het zijn immers maar moslims die niks met joden te maken hebben.

Wat bazel jij nou over hartstochtelijk (mooi woord trouwens) medeleven?
Daar weet jij helemaal niets van, althans niet over de mate waarin dat onder Moslims voorkomt. Het zou je derhalve sieren om je wat genuanceerder uit te drukken.

En laten we dat aspect medeleven nou eens weghalen bij Joden en Moslims: hoe zit het met jouw en het algemene medeleven als het gat om de verwoestende effecten van het beleid van de IMF en de WTO op hele samenlevingen?

Wat was het ook al weer? Iets met Rooms en de Paus?

Orakel
05-07-03, 23:12
Geplaatst door Bouchra A
Je klinkt als een atheist.

Goed zo, ga zo door !!!

Tegen atheisten :ninja2:

Tegen bounty's en dropveters.