PDA

Bekijk Volledige Versie : Guess who's back from Rotterdam ?



Marsipulami
04-07-03, 20:09
Effe koffie gaan drinken in Rotterdam-Zuid en een wandelingetje gemaakt. :p

- Gezellige multiculturele sfeer
- Propere stad
- Lieve mensen

Joesoef
04-07-03, 20:12
Geplaatst door Marsipulami
Effe koffie gaan drinken in Rotterdam-Zuid en een wandelingetje gemaakt. :p

- Gezellige multiculturele sfeer
- Propere stad
- Lieve mensen


Koffie drinken jaja....... :blowen: :blowen:



:p

Tomas
04-07-03, 20:13
Geplaatst door Marsipulami
Effe koffie gaan drinken in Rotterdam-Zuid en een wandelingetje gemaakt. :p

- Gezellige multiculturele sfeer
- Propere stad
- Lieve mensen

Maak jij reclame voor Leefbaar Rotterdam?

Marsipulami
04-07-03, 20:16
Geplaatst door Joesoef
Koffie drinken jaja....... :blowen: :blowen:



:p

Nee, nee,... :D

Marsipulami
04-07-03, 20:26
Geplaatst door Tomas
Maak jij reclame voor Leefbaar Rotterdam?

Tja, leefbaar... euhm. Nou, aangezien ik door Rotterdam gewandeld heb mag ik me naar Hollandse normen nu ook een 'Rotterdamdeskundige' noemen :p Er is wel iets met de wooncultuur van die Hollanders. Al die appartementblokken, daar zit men veel te dicht op elkaar om geen ruzie te krijgen. Anderzijds woont men weer te ver van elkaar door de vele brede verkeersaders die de stad in stukken knippen. Dat is slecht om een fijn buurtgevoel te ontwikkelen met een positieve sociale controle. Niettemin bestaat er toch zoiets als een 'Rotterdamgevoel' heb ik gemerkt. De naam van de stad komt ontzettend vaak voor in de naam van winkels en bedrijven, aankondigingingen van evenementen, enz.

Joesoef
04-07-03, 20:42
Helaas moet ik tot na mijn huwelijk droog staan.... :roken:

KomMaar
04-07-03, 20:47
- Gezellige multiculturele sfeer
- Propere stad
- Lieve mensenp

Dat kan alleen in mijn stad :knipoog:

Puk
04-07-03, 21:14
Geplaatst door Marsipulami
Tja, leefbaar... euhm. Nou, aangezien ik door Rotterdam gewandeld heb mag ik me naar Hollandse normen nu ook een 'Rotterdamdeskundige' noemen :p Er is wel iets met de wooncultuur van die Hollanders. Al die appartementblokken, daar zit men veel te dicht op elkaar om geen ruzie te krijgen. Anderzijds woont men weer te ver van elkaar door de vele brede verkeersaders die de stad in stukken knippen. Dat is slecht om een fijn buurtgevoel te ontwikkelen met een positieve sociale controle. Niettemin bestaat er toch zoiets als een 'Rotterdamgevoel' heb ik gemerkt. De naam van de stad komt ontzettend vaak voor in de naam van winkels en bedrijven, aankondigingingen van evenementen, enz.

Toch nog wat te zeiken.. :moe:

Ben je beroofd? Nee? Niet zeuren dan!

Zwarte Schaap
04-07-03, 21:14
Geplaatst door Marsipulami
Effe koffie gaan drinken in Rotterdam-Zuid en een wandelingetje gemaakt. :p

- Gezellige multiculturele sfeer
- Propere stad
- Lieve mensen

Rotterdam-Zuid is nog wel het slechtste deel van Rotterdam !

Mark
04-07-03, 21:33
vergeet spangen niet :student:

Zwarte Schaap
04-07-03, 21:36
Geplaatst door Mark
vergeet spangen niet :student:

Spangen is door de gemeente gebruikt als rioolverzamelput om het vuil uit de binnenstad naar toe te geleiden. Vandaar dat we nu een schonere binnenstad hebben.

manc
04-07-03, 21:37
Geplaatst door Mark
vergeet spangen niet :student:

En Kralingen en Hillergersberg! Daar woont pas Schorriemorrie!

Zijn er hier nog Marokkanen uit Crooswijk of uit Spangen? Grote kans dat je bij mijn ma of tante in de klas hebt gezeten...

Mark
04-07-03, 21:37
een extra schoonmaakbeurt kan geen kwaad. Vooral rondom centraal station is de sfeer af en toe grimmig vind ik.

Puk
04-07-03, 21:41
Geplaatst door Mark
een extra schoonmaakbeurt kan geen kwaad. Vooral rondom centraal station is de sfeer af en toe grimmig vind ik.

Grimmig? Hoezo?

Mark
04-07-03, 21:43
dat je het gevoel hebt dat je op je hoede moet zijn :fpiraat:

Puk
04-07-03, 21:44
Geplaatst door Mark
dat je het gevoel hebt dat je op je hoede moet zijn :fpiraat:

Dat hóórt bij een echt grote stad!

Zwarte Schaap
04-07-03, 21:44
Geplaatst door Mark
een extra schoonmaakbeurt kan geen kwaad. Vooral rondom centraal station is de sfeer af en toe grimmig vind ik.

Sociaal investeren maakt extra schoonmaken in de toekomst niet nodig.

Puk
04-07-03, 21:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sociaal investeren maakt extra schoonmaken in de toekomst niet nodig.

Eerst de investeringen die reeds gedaan zijn maar eens terugverdienen.

Mark
04-07-03, 21:45
Geplaatst door Puk
Dat hóórt bij een echt grote stad!

welnee, dat is je maar aangepraat

Shaheed
04-07-03, 21:47
Geplaatst door Marsipulami
Effe koffie gaan drinken in Rotterdam-Zuid en een wandelingetje gemaakt. :p

- Gezellige multiculturele sfeer
- Propere stad
- Lieve mensen


Geboren en getogen in Rotterdam-zuid. :wink:

Zwarte Schaap
04-07-03, 21:50
Geplaatst door Puk
Eerst de investeringen die reeds gedaan zijn maar eens terugverdienen.

Ik pluk er al reeds de vruchten van.

Puk
04-07-03, 21:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik pluk er al reeds de vruchten van.

En waarom merken wij daar niets van??? :D

manc
04-07-03, 22:01
Geplaatst door Shaheed
Geboren en getogen in Rotterdam-zuid. :wink:


FEYENOORD!

http://www.maroc.nl/photopost/data/512/9943ael-med.jpg

Mark
04-07-03, 22:03
Geplaatst door manc
FEYENOORD!

http://www.maroc.nl/photopost/data/512/9943ael-med.jpg

:lole: :lole: :lole: :lole:

Shaheed
04-07-03, 22:06
Geplaatst door manc
FEYENOORD!

http://www.maroc.nl/photopost/data/512/9943ael-med.jpg



Juist Manc that's the spirit!



Feijenoord rulesszz!!!!! :lole:

Marsipulami
04-07-03, 22:08
Geplaatst door Puk
Toch nog wat te zeiken.. :moe:

Ben je beroofd? Nee? Niet zeuren dan!

Nee, nee, dat is het nou net. Ik was verrast dat Rotterdam zo'n aangename en mooie stad is. Volgens berichtgeving is het allemaal criminaliteit, verloedering, kommer en kwel. Ik had me verwacht aan massa's kraakpanden met junkbewoners en stapels zwerfvuil, afgedankte matrassen en dito televisietoestellen op straat. Niks daarvan. Alles netjes en de mensen zijn vriendelijk.

Ik had zo'n gevoel ook toen ik een tijdje geleden in Charleroi was. Daar hoor je ook nooit iets goed van, terwijl het toch een chique stad is met een fijne sfeer.

De Hollanders moeten maar eens ophouden met zeuren als ze niks te klagen hebben. Als er dan nog teveel tasjesrovers zijn,... euhm dan wordt het tijd dat men het dragen van handtassen verbiedt. Dan is het gedaan met al dat gezeik over criminaliteit. :p

Mark
04-07-03, 22:11
Geplaatst door Marsipulami
Nee, nee, dat is het nou net. Ik was verrast dat Rotterdam zo'n aangename en mooie stad is. Volgens berichtgeving is het allemaal criminaliteit, verloedering, kommer en kwel. Ik had me verwacht aan massa's kraakpanden met junkbewoners en stapels zwerfvuil, afgedankte matrassen en dito televisietoestellen op straat. Niks daarvan. Alles netjes en de mensen zijn vriendelijk.

Ik had zo'n gevoel ook toen ik een tijdje geleden in Charleroi was. Daar hoor je ook nooit iets goed van, terwijl het toch een chique stad is met een fijne sfeer.

De Hollanders moeten maar eens ophouden met zeuren als ze niks te klagen hebben. Als er dan nog teveel tasjesrovers zijn,... euhm dan wordt het tijd dat men het dragen van handtassen verbiedt. Dan is het gedaan met al dat gezeik over criminaliteit. :p

Als jij Rotterdam-zuid al zo mooi vond, kan je nagaan hoe paradijselijk de rest van ons land is (of hoe verschrikkelijk Belgie wel niet moet zijn???).

:rolleyes:

~Panthera~
04-07-03, 22:14
Geplaatst door Mark
Als jij Rotterdam-zuid al zo mooi vond, kan je nagaan hoe paradijselijk de rest van ons land is (of hoe verschrikkelijk Belgie wel niet moet zijn???).

:rolleyes:
---------------------------

Hehe.....het laatste. :moe:
500 km opgebroken weg. :hihi:

Puk
04-07-03, 22:15
Geplaatst door Marsipulami
Nee, nee, dat is het nou net. Ik was verrast dat Rotterdam zo'n aangename en mooie stad is. Volgens berichtgeving is het allemaal criminaliteit, verloedering, kommer en kwel. Ik had me verwacht aan massa's kraakpanden met junkbewoners en stapels zwerfvuil, afgedankte matrassen en dito televisietoestellen op straat. Niks daarvan. Alles netjes en de mensen zijn vriendelijk.

Ik had zo'n gevoel ook toen ik een tijdje geleden in Charleroi was. Daar hoor je ook nooit iets goed van, terwijl het toch een chique stad is met een fijne sfeer.

De Hollanders moeten maar eens ophouden met zeuren als ze niks te klagen hebben. Als er dan nog teveel tasjesrovers zijn,... euhm dan wordt het tijd dat men het dragen van handtassen verbiedt. Dan is het gedaan met al dat gezeik over criminaliteit. :p

Tsjah... dan heb je Rotterdam niet echt belééfd! Jammer...

Zwarte Schaap
04-07-03, 22:16
Geplaatst door Puk
En waarom merken wij daar niets van??? :D Omdat je er niet woont mischien? Mischien zijn je angsten en vooroordelen van invloed op je beleving en levensgeluk.

barfly
04-07-03, 22:16
Geplaatst door Marsipulami
Nee, nee, dat is het nou net. Ik was verrast dat Rotterdam zo'n aangename en mooie stad is. Volgens berichtgeving is het allemaal criminaliteit, verloedering, kommer en kwel. Ik had me verwacht aan massa's kraakpanden met junkbewoners en stapels zwerfvuil, afgedankte matrassen en dito televisietoestellen op straat. Niks daarvan. Alles netjes en de mensen zijn vriendelijk.

Ik had zo'n gevoel ook toen ik een tijdje geleden in Charleroi was. Daar hoor je ook nooit iets goed van, terwijl het toch een chique stad is met een fijne sfeer.

De Hollanders moeten maar eens ophouden met zeuren als ze niks te klagen hebben. Als er dan nog teveel tasjesrovers zijn,... euhm dan wordt het tijd dat men het dragen van handtassen verbiedt. Dan is het gedaan met al dat gezeik over criminaliteit. :p

Het heeft er veel van weg dat Marsipulami aan het uitleggen is dat ie eigenlijk niets van Nederland weet :p

Marsipulami
04-07-03, 22:20
Geplaatst door barfly
Het heeft er veel van weg dat Marsipulami aan het uitleggen is dat ie eigenlijk niets van Nederland weet :p

Tis nou ook nooit goed. Dan zeg ik al eens hoogst uitzonderlijk iets aardig over Nederland en de Nederlanders en dan zijn ze nog niet tevreden. Zeurpieten zullen het altijd wel blijven. Dat is wel zeker. :fplet:

Puk
04-07-03, 22:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Omdat je er niet woont mischien? Mischien zijn je angsten en vooroordelen van invloed op je beleving en levensgeluk.

Per definitie!

Zwarte Schaap
04-07-03, 22:22
Geplaatst door Puk
Tsjah... dan heb je Rotterdam niet echt belééfd! Jammer...

Sinds de allochtonen in Rotterdam zijn is de stad zeer sterk verbeterd. Niemand die dit kan tegenspreken !

barfly
04-07-03, 22:23
Geplaatst door Marsipulami
Tis nou ook nooit goed. Dan zeg ik al eens hoogst uitzonderlijk iets aardig over Nederland en de Nederlanders en dan zijn ze nog niet tevreden. Zeurpieten zullen het altijd wel blijven. Dat is wel zeker. :fplet:

Sorrie tis cultuur ende met pap ende lepel ingegoten :D

Marsipulami
04-07-03, 22:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sinds de allochtonen in Rotterdam zijn is de stad zeer sterk verbeterd. Niemand die dit kan tegenspreken !


De Hollanders kunnen gewoon niet hebben dat het zonder hen ook kan. :p

~Panthera~
04-07-03, 22:28
Geplaatst door Marsipulami
De Hollanders kunnen gewoon niet hebben dat het zonder hen ook kan. :p
----------------------


En das nou weer genetisch bepaald. :D

manc
04-07-03, 22:36
Geplaatst door Shaheed
Juist Manc that's the spirit!

Feijenoord rulesszz!!!!! :lole:

Mag ik je de hand drukken! Zijn er het tenminste weer 's ergens over eens.

manc
04-07-03, 22:38
Geplaatst door Marsipulami
Tis nou ook nooit goed. Dan zeg ik al eens hoogst uitzonderlijk iets aardig over Nederland en de Nederlanders en dan zijn ze nog niet tevreden. Zeurpieten zullen het altijd wel blijven. Dat is wel zeker. :fplet: Nou, als het critererium voor het Nederlanderschap, zeiken over Nederland is dan ben jij de enige op ons Forum die slaagt voor dat examen.

Met vlag en wimpel.

Puk
04-07-03, 22:39
Geplaatst door manc
Nou, als het critererium voor het Nederlanderschap, zeiken over Nederland is dan ben jij de enige op ons Forum die slaagt voor dat examen.

Met vlag en wimpel.

:fplet:

Marsipulami
05-07-03, 09:28
Geplaatst door Mark
Als jij Rotterdam-zuid al zo mooi vond, kan je nagaan hoe paradijselijk de rest van ons land is (of hoe verschrikkelijk Belgie wel niet moet zijn???).

:rolleyes:

Het ijkpunt was eigenlijk niet België, maar het beeld van Rotterdam zoals dat via mediaberichtgeving (vooral sedert het Fortuyntijdperk) wordt verspreid. Dan blijkt de realiteit te velde reuze mee te vallen. Rotterdam is geen verloederd sociaal kerkhof. Er zullen wel problemen zijn, maar die heb je in alle grote steden.

Als je dan een vergelijking met België wil. Rotterdam geeft de indruk helemaal het bezit van de overheid, de grote bedrijven en de huisvestingsmaatschappijen te zijn. De gewone Rotterdammer krijgt zijn wedde waarmee hij kan rondkomen. Woningen in België zijn privaat bezit van de inwoners (90%). Wonen is er een privé-aangelegendheid waar de overheid weinig in tussenkomt. Dat heeft een aantal gevolgen.

Voordeel van het privaat bezit van woningen is dat bewoners meer geneigd zijn om zelf te investeren in hun woning en de kwaliteit van hun onmiddelijke leefomgeving. Ze hebben ook de vrijheid om hun woning en hun tuintje naar eigen smaak en inzicht in te richten. Nadeel is dat dit alleen maar goed gaat in zoverre de economische draagkracht van de bewoners dit toelaat. Mensen met een laag inkomen hebben niet de mogelijkheden om te investeren in de kwaliteit van hun woning. Dat ga je al snel zien aan het beeld van een buurt. Lokaal economisch verval wegens het sluiten van fabrieken bijvoorbeeld vertaalt zich op termijn in verval van leefkwaliteit van woningen en buurten.

Ander gevolg is dat in België veel minder hoogbouw is te vinden. Ieder bouwt zijn eigen huisje en dan is er minder behoefte aan een gebouw van 12 verdiepingen voor geplande gezinsuitbreiding. Ik denk dat dit de leefbaarheid ten goede komt omdat hoe groter de fysieke afstand tgo je buur, hoe minder last je hebt van lawaaihinder en het dan niet afwijkende leefpatroon van je buren. De grote collectieve voorzieningen in Nederland hebben voordelen maar ook nadelen.