PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD wil onderzoek naar onrust bij AEL 05-07-2003



Afrux
05-07-03, 18:43
http://www.nieuws.nl/

De VVD wil dat er een strafrechtelijk onderzoek komt naar de vermeende dreigementen binnen de Arabisch-Europese Liga Nederland (AEL-NL). Aanleiding is een artikel in NRC Handelsblad waarin wordt bericht over onrust binnen de partij en dreigementen aan het adres van afvallige leden. Dat zegt VVD-Kamerlid Geert Wilders.

Er zou volgens het artikel op internet een brief circuleren, ondertekend door AEL-voorman Abou Jahjah. In de brief waarschuwt hij 'broeders en zusters' die de partij ' een mes in de rug willen steken'. Naar verluidt hebben tientallen leden recentelijk hun lidmaatschap van de AEL opgezegd uit onvrede over de manier waarop de partij wordt geleid.

Een ingewijde meldt dat 79 leden uit onvrede de AEL de rug hebben toegekeerd. Onder hen zijn ook vier lokale voorzitters. Op internet uiten tal van leden hun ongenoegen over de gang van zaken in het bestuur, dat onder meer 'onislamitisch', 'nationalistisch' en 'dictatoriaal' wordt genoemd. Met name de leiderschapsstijl van Jamil Jawad, die zich als interim-voorzitter tijdens het oprichtingscongres dictatoriaal zou hebben gekregen, is velen in het verkeerde keelgat geschoten. Ook zou er zijn gefraudeerd tijdens het stemmen.

Buitenlandwoordvoerder van de VVD Wilders zegt niet op een verbod van de beweging uit te zijn, maar vindt de dreiging zo ernstig dat er mogelijk gevolgen aan verbonden moeten worden. Hij zal minister van Justitie Piet Hein Donner eerst Kamervragen stellen over de kwestie. "Als de brief daadwerkelijk bestaat, wil ik weten of de minister bereid is het OM opdracht tot onder zoek te geven. Ook als niemand aangifte heeft gedaan."


[Copyright 2003, Novum]

Simon
05-07-03, 18:47
Ja het artikel is grotendeels gebaseerd op de emails zoals die ook hier gepubliceerd zijn. De "afvalligen"zullen blij zijn. Die pruik genaamd Wilders vindt een gerucht op het Internet voldoende om kamervragen te stellen.

Wat ik zo dom vind van de AEL: ze zwijgen.

Simon

Shaheed
05-07-03, 18:59
Goed gedaan jongens, heul maar samen met iemand die pro-israel en anti-islam is om je eigen broeders te bestrijden.

Stelletje idioten!

Het zal me niet verbazen als jullie ook hand in hand met ayaan hirschi ali en hafid bouazza tegen de AEL strijden.

In plaats van dat jullie een beweging gaan helpen die anti-israel anti-amerika anti-discriminatie is , helpen jullie juist de voorstanders ervan.


Maar ja wie een kuil graaft voor een ander..................

manc
05-07-03, 18:59
Geplaatst door Simon
Ja het artikel is grotendeels gebaseerd op de emails zoals die ook hier gepubliceerd zijn. De "afvalligen"zullen blij zijn. Die pruik genaamd Wilders vindt een gerucht op het Internet voldoende om kamervragen te stellen.

Tja, als de AEL zich niet al die tijd ook nog eens 'groter en gevaarlijker' dan ze feitelijk zijn had voorgedaan maar 's aan het werk waren gegaan dan had dhr. Wilders niet eens van die partij gehoord....konden ze nu in alle rust elkaar bedreigen enzo. :)


Wat ik zo dom vind van de AEL: ze zwijgen.
Simon

Tja, zodra 'de woordvoerders' van de AEL hun mond opentrekken denk ik altijd het tegenovergestelde: 'had maar gezwegen.....'

Afrux
05-07-03, 18:59
Dat klopt, maar waarom reageren ze niet dan? Dat wil zeggen dat er degelijk iets aan de hand is. Volgens mij is het ook niet helemaal eerlijk gegaan met de verkiezingen.

Waarom wachten tot abu terug komt van vakantie. Abu is tijdelijk en zal er niet altijd zijn. Een organistie heeft meer dan een man nodig. Ik bedoel als er niet aan de hand is, dan kunnen ze het egwoon zeggen.

Er is duidelijk iets gaand en dat voorspelt niet veel goeds,de hype gaat over.

Simon
05-07-03, 19:07
Geplaatst door Brie

Op het AEL forum zelf worden topics over deze kwestie trouwens op slot gezet of gewoon helemaal verwijderd.

Dat is die liefde voor democratie natuurlijk! Maar goed, het is veelzeggend dat ze wachten to Jahjah terugkomt. Het is echt zo'n Midden-Oosten mentaliteit die het van de grote sterke leider moet hebben en als die afwezig is moet iedereen de mond gesnoerd.

Simon

manc
05-07-03, 19:11
Geplaatst door Afrux
Dat klopt, maar waarom reageren ze niet dan? Dat wil zeggen dat er degelijk iets aan de hand is. Volgens mij is het ook niet helemaal eerlijk gegaan met de verkiezingen.

Eerlijke verkiezingen zijn iets voor het goddeloze decadente westen. Verrader!


Waarom wachten tot abu terug komt van vakantie. Abu is tijdelijk en zal er niet altijd zijn. Een organistie heeft meer dan een man nodig. Ik bedoel als er niet aan de hand is, dan kunnen ze het egwoon zeggen.

Ein Volk, Ein Ummah, Ein AbuJahjah. Bruinhemden hebben nu eenmaal een sterke leider nodig.

[qutoe] Er is duidelijk iets gaand en dat voorspelt niet veel goeds,de hype gaat over. [/QUOTE]

Blij toe. Hoewel, het was natuurlijk wel vermakelijk...zolang het duurde. Jammer dat er niet zoals bij de LPF indertijd continu journalisten met draaiende cameras rondlopen op die zolderkamertjes van de AEL.

Orakel
05-07-03, 19:27
Geplaatst door Simon

Die pruik genaamd Wilders vindt een gerucht op het Internet voldoende om kamervragen te stellen.

:D Is inderdaad wel tekenend. Als ik die man op tv zie, kan ik me ogen niet van dat haar afhouden.
Maar goed. Inderdaad een gerucht en ookal heeft er niemand aangifte gedaan, toch kamervragen stellen. Knap staaltje volksvertegenwoordiging. Er is verders ook niets te doen in politiek Nederland.



Geplaatst door manc
Tja, als de AEL zich niet al die tijd ook nog eens 'groter en gevaarlijker' dan ze feitelijk zijn had voorgedaan....

Ik denk dat de AEL groter en gevaarlijker is gemaakt dan ze is. Kheb ze nog op geen enkel wapenfeit kunnen betrappen, waarmee ze hoge ogen hebben gegooid.
Alle aandacht en publiciteit die ze hebben gekregen heeft ze op het publieke podium geplaatst en de media en anderen stromen nu weer toe om ze er weer af te zien lazeren.

Tis ook niet echt handig van de AEL om te wachten tot de storm geluwd is of de ongeëvenaarde leider weer thuis is.

Simon
05-07-03, 19:37
Geplaatst door Brie
Even off topic, maar er stond deze week een vraaggesprek met Geert Wilders in HP de Tijd. Hierin vertelde hij ontzettend trots te zijn op dat haar. En dat hij weleens was gevraagd voor een post in het kabinet, maar dat hij zijn haar dan anders zou moeten doen. En dat weigerde hij :D

Ze hadden hem een gouden föhn moeten overhandigen. Maar ik ben blij dat die man niet in het kabinet zit.

Simon

mrz
05-07-03, 20:41
wie een kuil graaft voor een ander..................

Wordt moe. :/


Er zou volgens het artikel op internet een brief circuleren, ondertekend door AEL-voorman Abou Jahjah. In de brief waarschuwt hij 'broeders en zusters' die de partij ' een mes in de rug willen steken'. Naar verluidt hebben tientallen leden recentelijk hun lidmaatschap van de AEL opgezegd uit onvrede over de manier waarop de partij wordt geleid.

Hmm en ik vond dat boek vroeger nog zo boeiend in al mijn naiviteit. :( Of het nu dankzij of ondanks AEL is... :(

Vanaf 15 augustus wordt alles op gebied van terrorisme rechtgezet bij de meeste verzekeringen geloof ik... :duim: