PDA

Bekijk Volledige Versie : TV Rijnmond weigert ‘racistisch’ spotje Smit



Afrux
05-07-03, 18:03
Algemeen Dagblad, 1 juli 2003
Van een onzer verslaggeefsters
ROTTERDAM - TV Rijnmond heeft een spotje geweigerd van gemeenteraadslid Michiel Smit voor zijn nieuwe partij Nieuw Rechts, omdat de inhoud te racistisch zou zijn. ,,De spot is suggestief, racistisch en discrimineert”, zegt commercieel directeur Theo van der Gun van TV-Rijnmond. ,,Smit legt een link tussen criminaliteit en ras. Zulke zaken zenden wij niet uit. Het is voor het eerst dat we een politieke bood schap moeten weigeren.”
De Tv-reclame is wel te zien op internet...
http://www.abin.nu/

plexus
05-07-03, 18:23
Geplaatst door Afrux
Algemeen Dagblad, 1 juli 2003
Van een onzer verslaggeefsters
ROTTERDAM - TV Rijnmond heeft een spotje geweigerd van gemeenteraadslid Michiel Smit voor zijn nieuwe partij Nieuw Rechts, omdat de inhoud te racistisch zou zijn. ,,De spot is suggestief, racistisch en discrimineert”, zegt commercieel directeur Theo van der Gun van TV-Rijnmond. ,,Smit legt een link tussen criminaliteit en ras. Zulke zaken zenden wij niet uit. Het is voor het eerst dat we een politieke bood schap moeten weigeren.”
De Tv-reclame is wel te zien op internet...
http://www.abin.nu/

wat een achterlijke dom spotje...Probeer het landelijk!

Ik zou zeggen Michiel donkey-boy Smit (als je dit leest..en dat doe je) voor jou : :aftel:

lennart
05-07-03, 18:42
Geplaatst door Brie
Ik heb hem net even bekeken, zonder geluid weliswaar, maar gaat hij nou echt te ver?

Geluid aanzetten en je weet waarom.

000NobelPrizes
05-07-03, 19:23
Wel raar dat we in wel elk tijdschrift en krant kunnen lezen dat de criminaliteitscijfers onder allochtonen, stukken hoger liggen dan onder autochtonen.

lennart
05-07-03, 19:27
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wel raar dat we in wel elk tijdschrift en krant kunnen lezen dat de criminaliteitscijfers onder allochtonen, stukken hoger liggen dan onder autochtonen.

Het spotje heeft het alleen over allochtonen die misdaad plegen. Dat is racisme.

barfly
05-07-03, 19:35
Als we mensen als Michiel Smit al serieus gaan nemen dan kunnen we net zo goed de AEL ook serieus nemen... WAKE UP!
:lole:

taouanza
05-07-03, 19:36
Geplaatst door Bouchra A
Antilliaan en Marokkaan is toch geen ras !!


denk je niet dat je je onderschrift niet beter kan veranderen in
PROUD TO BE AN IDIOT. :knipoog:

lennart
05-07-03, 19:37
Geplaatst door Bouchra A
Ben je weer een beetje in de war Lennie?

Ochjee, ManB vindt het ook weer noodzakelijk te prikken onder z'n andere alias.

000NobelPrizes
05-07-03, 19:41
Geplaatst door taouanza
denk je niet dat je je onderschrift niet beter kan veranderen in
PROUD TO BE AN IDIOT. :knipoog:

Denk je niet dat het zinniger is om ontopic te blijven en daar iets over te zeggen, in plaats van te proberen de aandacht van het onderwerp af te leiden door onbeschaafde aanvallen op de prikkers zelf?

manc
05-07-03, 19:43
Geplaatst door lennart
Het spotje heeft het alleen over allochtonen die misdaad plegen. Dat is racisme. Eigenlijk alleen over Antillianen met messen...en rare Imams, maar een smerige racistische ondertoon heeft het zeker wel. :kotsen2:

Tenzij we de norm van dhr. Leninart zouden toepassen: die zou namelijk zeggen "zo praat Smitje altijd, dat is dus normaal voor Smitje en is derhalve niet racistisch. Dit is een aanklacht tegen de verloedering van Rotterdam." Je moet wel met 1 maatstaf meten he? Want bij overduidelijk smerige anti-semitische teksten ben je een een stuk milder als wanneer het Moslims en Antillianen betreft....

manc
05-07-03, 19:46
Geplaatst door lennart
Ochjee, ManB vindt het ook weer noodzakelijk te prikken onder z'n andere alias.

Dat is een domme leugen, die je maar blijft herhalen. Maar ja, dat je een pathetische leugenaar bent en een clown met het ziekelijke neiging het creatief herzien van andermans teksten was natuurlijk al langer dan vandaag duidelijk.

taouanza
05-07-03, 19:49
Geplaatst door lennart
Ochjee, ManB vindt het ook weer noodzakelijk te prikken onder z'n andere alias.



bmanc is terug, grietje is weg:vreemd:

lennart
05-07-03, 19:50
Geplaatst door manc
Dat is een domme leugen, die je maar blijft herhalen. Maar ja, dat je een pathetische leugenaar bent en een clown met het ziekelijke neiging het creatief herzien van andermans teksten was natuurlijk al langer dan vandaag duidelijk.

Tuurlijk Joh :rolleyes:

lennart
05-07-03, 19:52
Tenzij we de norm van dhr. Leninart zouden toepassen: die zou namelijk zeggen "zo praat Smitje altijd, dat is dus normaal voor Smitje en is derhalve niet racistisch. Dit is een aanklacht tegen de verloedering van Rotterdam." Je moet wel met 1 maatstaf meten he? Want bij overduidelijk smerige anti-semitische teksten ben je een een stuk milder als wanneer het Moslims en Antillianen betreft....

Michiel Smit is een Nederlander, hij heeft een Nederlandse achtergrond, hij kent de Nederlandse wet, een Nederlander weet dat je niet mag generaliseren.

Die Rus is geen Nederlander, hij is niet bekend met de Nederlandse wet, er bestaat in Rusland een cultuur om te generaliseren.

lennart
05-07-03, 19:54
Eigenlijk alleen over Antillianen met messen...en rare Imams, maar een smerige racistische ondertoon heeft het zeker wel.


Alleen maar een ondertoon? Je bent altijd een stuk milder als de rascisme over marokanen en antilianen gaat dan wanneer het over Joden gaat.

Zwarte Schaap
05-07-03, 19:54
Geplaatst door lennart
Ochjee, ManB vindt het ook weer noodzakelijk te prikken onder z'n andere alias.

Hahaha......meen je niet !

Hmmzz....rare mensen die autochtonen !

lennart
05-07-03, 19:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha......meen je niet !

Hmmzz....rare mensen die autochtonen !

Me dunkt.

manc
05-07-03, 19:59
Geplaatst door lennart
Michiel Smit is een Nederlander, hij heeft een Nederlandse achtergrond, hij kent de Nederlandse wet, een Nederlander weet dat je niet mag generaliseren.

Die Rus is geen Nederlander, hij is niet bekend met de Nederlandse wet, er bestaat in Rusland een cultuur om te generaliseren.

Cultuur of wetten bepalen niet of iemand een racist is, dat bepalen zijn daden. In de jaren 30 was het wettelijk en cultureel ok om joden in het openbaar te vernederen in de straten van Berlijn, dat maakt het niet minder racistisch. In de jaren 80 waren zwarten in Zuid-Afrika niet meer dan domme lastdieren, wettelijk en cultureel was dat daar acceptabel, dat maakt het niet minder racistisch.

Je argument raakt derhalve kant noch wal.


bmanc is terug, grietje is weg

Ik log nooit in onder andere namen op dit board.

manc
05-07-03, 20:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha......meen je niet !

Hmmzz....rare mensen die autochtonen !

Nee, dat is dus niet zo. Ik ben Puk niet, ik ben Kaasietoch niet, ik ben Waiting niet, ik ben Magen David niet, ik ben niet van het CIDI en ik ben ook die rare Bousra niet.

Ik heb geen aliassen nodig, en ook geen leugens om sukkels zoals dhr. Lennart met hun emmers verbale stront en al klem te lullen.

manc
05-07-03, 20:06
Geplaatst door lennart
Alleen maar een ondertoon? Je bent altijd een stuk milder als de rascisme over marokanen en antilianen gaat dan wanneer het over Joden gaat.

Niet 'alleen maar een ondertoon', maar een 'smerige ondertoon' + zo'n kotsende smiley. Ik gebruik ondertoon omdat er volgens mij nergens expliciet uitspraken over moslims of antillianen worden gedaan, maar wel overduidelijk naar racistische vooroordelen jegens deze groepen wordt gerefereerd.

En nee, ik ben niet milder tov racisme tegen negers, marokkanen of blanken dan wanneer het joden betreft. Ik acht racisme namelijk altijd verwerpelijk, of het nu hier of in Rusland gebeurt.

lennart
05-07-03, 20:09
Geplaatst door manc
Niet 'alleen maar een ondertoon', maar een 'smerige ondertoon' + zo'n kotsende smiley. Ik gebruik ondertoon omdat er volgens mij nergens expliciet uitspraken over moslims of antillianen worden gedaan, maar wel overduidelijk naar racistische vooroordelen jegens deze groepen wordt gerefereerd.

En nee, ik ben niet milder tov racisme tegen negers, marokkanen of blanken dan wanneer het joden betreft. Ik acht racisme namelijk altijd verwerpelijk, of het nu hier of in Rusland gebeurt.

Het is gewoon rascisme, niet een ondertoon, het is rascisme.

lennart
05-07-03, 20:12
Geplaatst door manc
Cultuur of wetten bepalen niet of iemand een racist is, dat bepalen zijn daden. In de jaren 30 was het wettelijk en cultureel ok om joden in het openbaar te vernederen in de straten van Berlijn, dat maakt het niet minder racistisch. In de jaren 80 waren zwarten in Zuid-Afrika niet meer dan domme lastdieren, wettelijk en cultureel was dat daar acceptabel, dat maakt het niet minder racistisch.

Je argument raakt derhalve kant noch wal.


Tuurlijk wel, die Russische journalisten hebben 80 jaar onder communisme geleefd, denk je dat ze hun gewoontes, het generaliseren van een groep op basis van de acties van een enkeling, in 10 jaar kunnen opgeven? Wat een utopie. Maja daar heb jij wel vaker last van.


Ik log nooit in onder andere namen op dit board.

:rolleyes:

manc
05-07-03, 20:14
Geplaatst door lennart
Het is gewoon rascisme, niet een ondertoon, het is rascisme. Wat jij wil, een racitische ondertoon is naar mijn mening net zo racistisch als expliciet racisme. Alleen de wetgever kan daar misschien anders over denken. Mijn mening over dhr. Smits, verandert door dit onsmakelijke videoclipje toch niet. Zijn pertinente racisme was bij mij allang duidelijk.

taouanza
05-07-03, 20:16
Geplaatst door manc
Nee, dat is dus niet zo. Ik ben Puk niet, ik ben Kaasietoch niet, ik ben Waiting niet, ik ben Magen David niet, ik ben niet van het CIDI en ik ben ook die rare Bousra niet.

Ik heb geen aliassen nodig, en ook geen leugens om sukkels zoals dhr. Lennart met hun emmers verbale stront en al klem te lullen.


aha, je zei niet ik ben mark niet :jumping:

manc
05-07-03, 20:18
Geplaatst door taouanza
aha, je zei niet ik ben mark niet :jumping:

Nee, en ik zei ook niet dat ik Taouanza niet ben! Aaai.... :zozo: He, ga jij nog mee naar de ardennen?

taouanza
05-07-03, 20:22
Geplaatst door manc
Nee, en ik zei ook niet dat ik Taouanza niet ben! Aaai.... :zozo: He, ga jij nog mee naar de ardennen?


ligt er aan of er ook andere vrouwen meegaan. op de definitieve lijst ben ik de enige verveeld

manc
05-07-03, 20:32
Geplaatst door taouanza
ligt er aan of er ook andere vrouwen meegaan. op de definitieve lijst ben ik de enige verveeld Dan moeten we maar ff gaan lobbyen...ik zou ook niet als enige meisje (of in mijn geval als enige jongen) meegaan....(mark wel, die DROOMT daarvan ;) )... Donna, Mulan en al die ander dames...komop!

taouanza
05-07-03, 20:42
Geplaatst door manc
Dan moeten we maar ff gaan lobbyen...ik zou ook niet als enige meisje (of in mijn geval als enige jongen) meegaan....(mark wel, die DROOMT daarvan ;) )... Donna, Mulan en al die ander dames...komop!


ze zijn waarschijnlijk op vakantie of zo.
pantera?