PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen plegen collectief zelfmoord



rafiq
07-07-03, 18:24
Door het gebrek aan samenhang en de overmatige media interesse is het toch wel een schande dat de "gangbare mening" van allochtonen, Marokkanen, moslims nu afhankelijk is van het internet.

Als zelf het NRC voor de gangbare mening over de AEL sites als Maroc.nl moeten bezoeken dan hebben `publieke marokkanen` zoals Ali Eddoudi, Mohamed Cheppi, Oussama Cherribi totaal geen betekenis.

Ze zijn verworden tot merknamen..Niks meer en niks minder. Je kunt ze opbellen om bij NOVA aan tafel te schuiven. En daarmee eindigt het.

De boodschap is duidelijk. Marokkanen zijn niet klaar voor samenwerking want we hebben niks met elkaar.

Vele lieden die zich in een oppertunistische bui hebben aangesloten bij de AEL zaten daar met de verkeerde intentie zo als nu blijkt.

Mensen als Mohamed Cheppi werden met tromgeroffel binnen gehaald en verlieten met stille trom via de achter deur deze groepering.

Schijnrevolutionairen zien de revolutie vlak voor hun neus niet.
Veel 'revolutionair' taalgebruik zie ik helemaal niet als revolutionair, maar als contraproductieve zelfbevrediging van machteloze - vaak goedbedoelende - linkse sektes zoals de IS, SAP en de Belgische PvdA (tot voor kort bondgenoot van de AEL).


Het waardevolle van dat soort clubs vind ik dat ze een soort
natuurreservaat zijn waar het gedachtengoed van Marx - weliswaar in verwrongen vorm - wordt beschermd, maar verder vind ik het vooral folklore.

Dreigt het islamytische gehalte nu ook een soort van folklore of rol van betekenis hebben of wordt het Islamitische zijn nu meer en meer een karikatuur...


Dat soort trotzkistische en (ex)Maoïstische splinters verstoten niet alleen door hun woordkeus en Jehova-achtige benadering veel potentiële bondgenoten, maar hebben ook zo'n beperkte analyse dat ze blind zijn voor de revolutionaire veranderingen die onder hun ogen hebben plaatsgevonden en nog plaatsvinden.

Marokkanen hebben zich zo lelijk in de vingers gesneden dat elke moslim geluid nu met hoongelach wordt ontvangen .

Een spetterende introducee zo als de AEL die kreeg zal nooit meer voor Marokkanen hetzelfde zijn.

Dit is dus bijna parralel aan het geen wat is gebeurd met Gretta Duisenberg.
In het begin heeft 'Stop de bezetting!' overigens wel invloed gehad op de krachtsverhoudingen.

Door Gretta's vlaggenactie en door de spectaculaire coming out van 'Stop de bezetting!' (SdB) met Gretta en Van Agt samen op de buis is het hele Palestijnse kwestie 'chique' geworden, weggesleept uit het benepen Arabisch-linkse wereldje en in de echte wereld onderwerp van debat geworden.

Farah Karimi (Tweede Kamer GroenLnks) zei toen: 'Stop de bezetting! heeft meer in beweging gebracht dan jaren parlementair
werk'.

Kortom goed- (maar niet strak-) gecoördineerde basisorganisaties die goed samenwerken met progressieven in politieke organen (vaak dwars door alle partijen heen), ondersteund door een heldere analyse, die geduldig, blaadje-voor-blaadje de strategie vullen en zo een breed front vormen tegen de wereldvrede (dus stabiliteit, dus economie-) bedreigende krachten in de VS, dat is de weg die ik zie om de krachtsverhoudingen werkelijk te veranderen. Dat is dus enerzijds bestaande krachtsconcentraties bundelen in onverwachte coalities (zoals SdB, waarvan de verklaring ook is ondertekend door
[ex]captains of industry) en waar nodig nieuwe vormen, zoals destijds SdB.

Geen een moslimgroepering <en ik heb al veld werk gedaan> staan te trappelen op een Marokkaans initiatief.

Aan de ene kant heb je zgn "religieuzen" aan de andere kant heb je de cultuur Marokkanen. Overbrugging lijkt zeer moeijlijk .

Er is een wezenlijk afstand tussen Marokkanen qua Islamitisch besef, politieke idealen, en de visie op de Marokkaanse gemeenschap an sich.
Hoe kun je hieruit een samenwerkingsverband creeren?

Zwarte Schaap
07-07-03, 18:40
Beste Rafiq,

Ik zie de samenhang niet. Vooral omdat ik niet goed het verschil zie tussen uitspraken van anderen en die van jou. Wat is eigenlijk jouw bedoeling met deze tekst? Som je wat kritieken op of is het jouw kritiek? En verder zou ik ook willen weten waar je de kritieken hebt verzameld, kortom je bron.

groetjes,

Zwarte Schaap

freya
07-07-03, 18:44
De AEL had met een beetje meer geduld en met iets capabeler mensen in de leiding die verbindende factor kunnen worden.
DAJJ heeft wel dat potentieel, maar heeft stomme keuzes gemaakt.
Haastige spoed is zelden goed.

Tegen beter weten in, blijf ik toch hopen dat er nog iets constructiefs uit de AEL zal groeien.

Simon
07-07-03, 18:45
Geplaatst door rafiq
Er is een wezenlijk afstand tussen Marokkanen qua Islamitisch besef, politieke idealen, en de visie op de Marokkaanse gemeenschap an sich.
Hoe kun je hieruit een samenwerkingsverband creeren?

De naam van je topic is wel erg dramatisch gekozen. Of nieuwe bewegingen succesvol worden is van vele factoren afhankelijk. Inderdaad lijken binnen de AEL seculiere en islamitische stromingen gebotst te zijn. Daarnaast speelt slecht management en slechte communicatie naar de leden en de media een rol. Het dreigt een steeds sterker naar binnen gekeerde organisatie te worden en dat lijkt mij geen sterk imago als je iets wil veranderen in de maatschappij.
Daarnaast speelt een rol dat ook binnen bestaande politieke bewegingen allochtonen actief zijn die niet lid willen worden van een nieuwe beweging die zich richt op één issue: het moslim zijn. Maar het zou heel goed kunnen dat dat wél interessant wordt als er een nieuwe groepering gevormd wordt die meer uitdraagt midden in de maatschappij te staan en te willen SAMENwerken met andere groeperingen. Volgens mij is de AEL te sectarisch om aansprekend te kunnen zijn voor een brede groep moslims in nederland. Maar wellicht gooit de AEL het roer nog om.

Simon

freya
07-07-03, 18:49
Maar wellicht gooit de AEL het roer nog om.

Daar hoop ik al maanden op :moe:

Afrux
07-07-03, 18:59
Het is te laat, de hype is over, mensen trappen niet meer in. Bovendien zal een keurswijziging veel ongeloofwaardigheid met zich mee brengen.

We moeten niet vergeten dat de ael overschat wordt. Zo groot is het ook weer niet... het is overdreven in d emedia, zoals al gebleken in Belgie...

Arabisch nationalisme heeft gefaald, kijk maar naar de "zogenaamde Arabische wereld.

freya
07-07-03, 20:18
Natuurlijk is dit anders wanneer een of andere riool journalist net die sappige stukken, waarvan de authenticiteit niet vaststaat, citeert. Hetgeen een stel gefrustreerden hier geplaatst hebben is echt beneden alle peil, hoe typisch dat daar juist bovenop gesprongen wordt...

Die authenticiteit is ondertussen wel bevestigd door vicevoorzitter en woordvoerdster Naima.

Zie topic AEL noemt dreigmail overdreven.

freya
07-07-03, 23:49
DAJJ heeft al een maand de tijd gehad om te zeggen dat die mail niet van hem was.
Had hij dat meteen gedaan, dan was deze hele rel niet ontstaan waarschijnlijk. Hoe lang wil jij nog op een verklaring van 'de grote leider' wachten?

freya
08-07-03, 00:22
:blij:
betaal jij m'n ticket naar een ver en vooral exotisch oord dan?

rafiq
08-07-03, 10:55
Ik denk dat ik zeer duidelijk ben.

Alle samenwerkingsvormen inclusief het buurtvaderproject, moskeebesturen kunnen alleen rollen bollend over straat meningsverschillen oplossen.

Wat ik vreemd vindt is dat er binnen de AEL geen mensen zitten die deze mensen bij voorbaat al hadden geneutraliseerd. En daar sta ik echt van te kijken.

Risicofactoren hetzelfde als enkele individueen in het bestuur zouden de weg vrij moeten maken voor andere geluiden.

De AEL kan dus echt wel het verschil maken en zich bezighouden met interne <organisatorische> problemen moet echt in de ijskast. Of liever gezegd de strijdbijl moet begraven worden.

Nog liever gezegd..De AEL moet deze kinderen laten voor wat het is. En gewoon doorgaan.

De AEL staat met kop en schouder boven <door Nederland gesubidieerde> groepen als het KMAN, Islam en Burgerschap en nog meer van die goedbedoelde stichtingen zo als Vereniging van Marokkaanse Moskeeen.

De jeugd vindt hier totaal geen aansluiting bij. Met dit gegeven kun je veel doen.
Maar dan komen we weer op de doelstelling. En waarvoor sluiten mensen zich ergens bij aan? Gebrek aan identiteit?

Jammer dat ik nooit lid ben geweest van de AEL..Had ik ook in de interuptiemicrofoon < na 1 vraag slaan ze mij over> enkele personen het vuur aan de schenen gelegd.

rafiq
08-07-03, 11:07
Beste Aqua,

Daarom heb ik ook Oussama Cherribi aangehaald, niet bepaald mijn vriend integendeel.

Werkt nu bij de UvA. Kijk een divers geluid van verschillende Marokkanen die een beetje kunnen nadenken kan tot veel discussie leiden.

Abu Jah Jah in conclaaf met Oussama Cherribi dat zegt 10x meer dan paar individueen hier op het net, die onder verschillende <net aangemaakte> nicks opereren.

Maar je kunt je ook afvragen wat Marokkanen in de politiek doen, als ze hetzelfde als Oussama Cherribi via de achterdeur de politiek verlaten, verlaten door zijn politieke vrienden, dan vraag ik mij af wat deze goedbedoelde politici van Marokkaanse afkomst uberhaupt gewicht hebben.

En dan kun je je afvragen als de AEL of een andere beweging wel een antwoord heeft op problemen, of als serieuze partners kunnen worden gezien.

Ik denk dat heel de AEL wel voor kopzorgen zorgt en zorgde in Den Haag.

Ik heb tevens aangegeven dat zij ook de wind uit de zeilen zou nemen van de vele Marokkaanse Verenigingen.

En deze mensen moet je op een of ander manier wel tevreden houden voordat ze je tegen je keren als organisatie.

En broeders als ABU JJ en ***** hadden met een flinke dosis wantrouwen aan deze klus moeten beginnen, en vooral de bedoelingen van de Marokkanen goed screenen..Dan kun je al beginnen met filteren.

freya
08-07-03, 11:27
Rafiq, waarom ga jij ervanuit dat de mensen die nu uit de AEL zijn gestapt de boosdoeners zijn?

Knullige leiding en een slecht georganiseerd congres zijn m.i. de oorzaak van de problemen.

Shaheed
08-07-03, 12:33
Geplaatst door Bouchra A
Gaan we naief doen?
DAJJ is een fascist in hart en nieren.
Zitten we daar op te wachten in Nederland?
Wanner jij denkt van wel, dan wil ik jou dringend doch vriendelijk vragen Nederland te verlaten.


Niet zo zeiken, Dyab is gewoon politiek-incorrect en komt op voor zijn mening.

In tegenstelling tot andere politici die geen slecht woord willen zeggen over de autochtonen verbreekt hij juist taboes.
Dyab is gewoon bezig met het emanciperen van de autochtone blanke nederlanders/belgen.


Vrijheid van meningsuiting is in ons land een belangrijk goed, als je dat niet bevalt dan adviseer ik je om Nederland te verlaten.
En in een land te gaan wonen waar je geen kritiek mag hebben op de regering.




:wink: