PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL noemt dreigmail overdreven



Mark
07-07-03, 17:39
AEL noemt dreigmail overdreven

Bron: BN/DeStem
De dreigende e-mail die naar afvallige leden van de Arabisch-Europese Liga Nederland (AEL-NL) is gestuurd lijkt wel degelijk afkomstig van Dyab Abou Jahjah. Dit weekend verzocht de VVD al, naar aanleiding van berichten daaromtrent, om een onderzoek naar de AEL.

Uit interne e-mails die in het bezit zijn van de krant BN/De Stem, en uit gesprekken met betrokkenen, blijkt dat leden die kritiek hebben op de AEL worden geschorst of kunnen rekenen op een dreigmail van AEL-leider Abou Jahjah.

De leden kregen onder meer deze tekst toegestuurd:

"Vergeet niet dat wij de AEL zijn en dat Borgerhout* niet zo ver is van Tilburg of Utrecht of Den Haag of Amsterdam. Ons Borgerhoutse legioen zal graag een bezoekje brengen aan mensen die de AEL waar dan ook willen ondermijnen en op welke manier dan ook", aldus de AEL-leider in zijn op 8 juni verzonden mail.
(* Borgerhout is de wijk in Antwerpen waar vorig jaar rellen uitbraken met jonge Marokkanen.)

Even verder schrijft Jahjah ook: "Ik eis van jullie totale discipline binnen de structuren en de hiërarchie van de AEL. De AEL is een organisatie die kapot gemaakt moet worden door zionisten en racisten. Iedere persoon die werkt aan het verzwakken van de AEL wordt hiermee gelijk gesteld omdat hij aan hen een dienst bewijst."

Overdreven

Vice-voorzitter Naïma Elmaslouhi van de AEL-NL zegt dat het 'overdreven' is te stellen dat er sprake is van bedreiging in de e-mail van Abou Jahjah. Verder wil zij er niet op ingaan omdat de mail niet door haar is geschreven. "Mijn eigen brieven staan ook op het internet en dat is niet prettig." Ook zegt ze dat er de afgelopen weken drie leden zijn geschorst die de AEL ''kapot wilden maken''.


Vooral op het forum van de internetsite Maroc.nl werd de laatste weken openlijk veel kritiek op de AEL Nederland uitgeoefend. Daarbij werden ook complete e-mailwisselingen op het forum geplaatst. Overigens distantieert het bestuur van Maroc.nl zich van een deel van die berichten, omdat die duidelijk verzonnen zouden zijn. Ze zijn daarom overgeplaatst naar een ander deel van het forum.

De AEL zelf laat via de website weten dat er een lastercampagne tegen haar gevoerd wordt. ''Wanneer er partijen en personen die bekend zijn om hun anti-islam en anti-minderheden lijn hard gaan roepen om ons tegen te werken, is er maar een logische verklaring: we zijn goed bezig'', aldus de AEL.

Simon
07-07-03, 17:52
Geplaatst door Mark
Overigens distantieert het bestuur van Maroc.nl zich van een deel van die berichten, omdat die duidelijk verzonnen zouden zijn. Ze zijn daarom overgeplaatst naar een ander deel van het forum.


Is dat zo? Het lijkt mij nooit uit te maken of emails die op het Internet geplaatst worden authentiek zijn. Het is eigenlijk vooral de reactie van vice-voorzitter Naïma die mij de indruk heeft gegeven dat de hier geplaatste email van Jahjah authentiek is.

Simon

Mark
07-07-03, 17:53
Geplaatst door Simon
Is dat zo? Het lijkt mij nooit uit te maken of emails die op het Internet geplaatst worden authentiek zijn. Het is eigenlijk vooral de reactie van vice-voorzitter Naïma die mij de indruk heeft gegeven dat de hier geplaatste email van Jahjah authentiek is.

Simon

Dit viel mij ook al op!

Is,
07-07-03, 17:56
Geplaatst door Simon
Is dat zo? Het lijkt mij nooit uit te maken of emails die op het Internet geplaatst worden authentiek zijn. Het is eigenlijk vooral de reactie van vice-voorzitter Naïma die mij de indruk heeft gegeven dat de hier geplaatste email van Jahjah authentiek is.

Simon


Mail is Authentiek.
Het is dat ik HEaders niet kan natrekken.
Maar mocht iemand dat kunnen ;)

Afrux
07-07-03, 18:05
Ik zou graag van maroc.nl willen weten hoe ze bepalen of een bericht authentiek is niet?

Of heeft de beHeerder uit sympathie gehandeld?

freya
07-07-03, 18:16
Beheer distancieert zich natuurlijk van de balachelijke en elkaar tegensprekende berichten over het verkopen van het ledenbestand en het bankroet van de AEL.

tenminste, dat denk ik

Afrux
07-07-03, 21:30
Kijk dat van bankroet is natuurlijk nep, slecht verzonnen ook.
Ik dacht dat het ging om die e-mail.

Victory
07-07-03, 22:03
Ik kan zo met JOUW(iedereen hier dus) email, sturen.... geef me maar je email.... en ik stuur met je eigen email iets naar jezelf.... of naar een ander email...... PM me maar.... dan zal ik je eens laten zien hoe makkelijk dat is.


Je kan absoluut niet weten of zoiets echt is of niet.....

Victory
07-07-03, 22:47
Geplaatst door Brie
Wanneer een AEL-bestuurslid het in een interview toegeeft mag je wel aannemen dat het zo is hoor ;)

Over de bovengenoemde email, ja.....

maar "Overigens distantieert het bestuur van Maroc.nl zich van een deel van die berichten, omdat die duidelijk verzonnen zouden zijn."

Ik weet niet of je de emails gelezen hebt? maar sommigen waren te raar om echt te zijn.... ook die "*****" (er word gecencureerd) :) j a m i l gast die hier op het forum kwam, met texten als..... "..........zelfs als CIDI....zionisten.etc... ons willen helpen, zullen wij hun hulp accepteren..... etc...." dat soort dingen.....


Ik vond het echt dom van maroc.nl dat ze de emails niet hadden verwijderd. Zoals altijd helpt maroc.nl eerder de zionisten/anti-islamisten dan dat ze de moslims helpen. Altijd zoekend naar meer leden/bezoekers en publiciteit.

*Spuugt op maroc.nl* :)

freya
07-07-03, 23:19
Got it??

nee dus

observer
08-07-03, 12:08
Geplaatst door Is,
Mail is Authentiek.
Het is dat ik HEaders niet kan natrekken.
Maar mocht iemand dat kunnen ;)

email openen en dan menu view optie message header

of zet de header online

Is,
08-07-03, 12:11
Geplaatst door observer
email openen en dan menu view optie message header

of zet de header online

Ké ga ff bellen..:)
ff voor zorgen dat persoon in kwestie ze morgen online gooit:)

manc
08-07-03, 12:50
Geplaatst door Is,
Ké ga ff bellen..:)
ff voor zorgen dat persoon in kwestie ze morgen online gooit:) Mooi...ik ben benieuwd...overigens kan je op deze manier alleen maar een postieve uitslag met redelijke zekerheid vaststellen.....dwz: bevestigen dat het van het email adres van aboeappelflap komt...niet dat het een neppert per se is...aboe appelfklap kan immers ook zelf een hotmail accountje openenen vanuit libanon.

Victory
08-07-03, 15:16
Ip's kunnen gespoofed worden.

Victory
08-07-03, 19:46
aha, jij bent dus 'neutraal'?

Victory
08-07-03, 20:36
Neutraliteit bestaat niet. Niet in deze wereld in ieder geval.

Een neutraal forum zou betekenen dat iemand de forum start, en er absoluut geen admins of mods meer zouden zijn. Gewoon... de forum draait op zichzelf.... dat is neutraal ja... :)

Simon
08-07-03, 21:41
Geplaatst door observer
email openen en dan menu view optie message header

of zet de header online

Dat zegt toch helemaal niks? Je kan toch onder een originele header van Jahjah alle teksten plaatsen die je wil? Overigens vind ik het plaatsen van een header van Jahjah een inbreuk op de privacy.

Simon

Simon
09-07-03, 07:35
Geplaatst door Baroc
Wat een kul.

Hoezo? Ik vind het openbaar maken van iemands IP nummer net zoiets als het openbaar maken van iemands telefoonnummer. Verder dient het geen enkel doel.

Simon

Donna
09-07-03, 12:08
Geplaatst door Simon
Dat zegt toch helemaal niks? Je kan toch onder een originele header van Jahjah alle teksten plaatsen die je wil? Overigens vind ik het plaatsen van een header van Jahjah een inbreuk op de privacy.

Simon

Helemaal eens met Simon. Niemand heeft er wat mee te maken wat het IP adres van jab abu Jahjah is. IP adressen zijn persoonsgegevens.

Salahdinn
15-07-03, 16:20
Salam

Mo de beheerder hoeveel heb jij gekregen van de ael. Hoe weet jij dat alles gelogen is. Heb jij bewijzen dat het gelogen is. Wij hebben nl bewijzen dat alles waar is. Waarom heb je geen contact met mij gezocht om te vragen of er bewijs aanwezig was: je hebt je om laten praten door nabil. Waarom mag de naam J.A.M.I.L J.A.W.A.D niet meer getypt worden en waarom mocht die van fortyun wel gebruikt worden. Hij betaalde waarschijnlijk te weinig. Of hebben ze je belooft dat jij de voorzitter wordt van de ael.
Jij bent al net zo een dictator als J/a/w/a/d en de rest van zijn kwajongens bende.

Ik heb bewijzen dat ael (arabische ezelachtige leugenaars) bedreiging heeft geuit tegen kritische leden.
Het OM is een onderzoek begonnen naar de bedreigingen van de ael tegen haar (nu al) 187 ex leden.

OM als je de bewijzen wil mail dan naar [email protected]

Mo de beheerder we zullen dan wel zien wie er liegt: de ael of wij