PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik bedacht me net...



Fillastiene
08-07-03, 16:02
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om je mening te uiten?

Mark
08-07-03, 17:39
dat is het niet, ik doe het ook bijna nooit.

Zwarte Schaap
08-07-03, 17:58
Geplaatst door Mark
dat is het niet, ik doe het ook bijna nooit.
Doe dat een keer leren we mischien je ware motieven kennen! Krijg je je vrijheid van meningsuiting en dan doe je er niets mee. Zo bevestig je wel mijn vooroordeel dat autochtonen heel gesloten zijn en liever alleen politiek correcte uitspraken doen i.p.v hun mening te uiten.

Mark
08-07-03, 18:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doe dat een keer leren we mischien je ware motieven kennen! Krijg je je vrijheid van meningsuiting en dan doe je er niets mee. Zo bevestig je wel mijn vooroordeel dat autochtonen heel gesloten zijn en liever alleen politiek correcte uitspraken doen i.p.v hun mening te uiten.

Ik zal mijn best doen Schaap, het is vooral pure luiheid van mijn kant. Politiek correcte uitspraken doe ik niet zo vaak tenzij ik het echt meen.

Ikke4real
09-07-03, 22:01
Geplaatst door Fillastiene
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om je mening te uiten?

Dat bedacht ik me ook ruim een half jaar geleden. Ben sindsdien niet meer zo vaak te vinden hier.

mrz
09-07-03, 22:11
Geplaatst door Fillastiene
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om je mening te uiten?


Gladiator-style 'wars' select out weak programs
19:00 09 July 03
Exclusive from New Scientist Print Edition. Subscribe and get 4 free issues.


Computer scientists have found the ultimate way to debug their programs - let them compete against other programs in a gladiator-style tournament.

Dubbed Grid Wars II, the contest held at the ClusterWorld conference in San Jose, California, last month was like a software version of television's Robot Wars and Battle Bots. In each battle, programs fought to gain control of processing power in a huge parallel computer.

Besides giving computer scientists an excuse to tear themselves away from their terminals the contest also has scientific merit, according to some contestants. "Grid Wars gave me the opportunity to test my algorithm," says Mark Wenig, one of the finalists from NASA's Goddard Space Flight Center in Greenbelt, Maryland. "It is a perfect environment to test and compare different approaches."

The contest began with 236 different programs, submitted by universities, government research departments and software companies from around the world. The objective of each entrant was to fight for control of 2500 computer processors.


Attack or defence

A program can take over a neighbouring processor by firing virtual "bullets" at the program already occupying it. When a processor is hit three times the defending program loses control and is replaced by its aggressor. By communicating between occupied processors allied programs are able to coordinate an attack or defence.

Onlookers watched the algorithms on a screen that displayed each match. Each processor was represented by a square in a giant grid and each program by a different colour. To start off, programs fought it out in small groups. The winners of each group contest were then paired off in a 32-program knock-out contest.


When this was whittled down to the final two the atmosphere was nail-biting, says Matt Oberforger of Engineered Intelligence in Colorado, who organised the event. The final battle saw Wenig's program - created using genetic algorithms - take on a program designed by a computing student from Moscow State University.


Rogue and Cobra

NASA used a process that mimics natural selection to "evolve" the best fighting code, while the Russian chose to write his program by hand. "It was the US versus Russia, man against machine," says Oberforger.

For the first 400 out of 500 cycles the NASA program, "Rogue" was clearly dominating and had control of 1500 of the 2500 processors. But in the final moments the Russian contender, called Cobra, quickly defeated Rogue. "In the last hundred cycles the Russian program broke out and slowly ate up the genetic algorithm," says Oberforger. "Nobody really believed it would." The key to its success may have been its ability to communicate efficiently and hence spread quickly, he says.


Will Knight



http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993922

mrz
13-07-03, 08:24
Grapjas waarom bevind jij je in journalistieke sferen dan? ;)

Donna
13-07-03, 09:03
Geplaatst door Fillastiene
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om je mening te uiten?


Ik denk om twee redenen:

Omdat je als mens (in tegenstelling tot dieren) de mogelijkheid hebt gekregen om je omgeving te bestuderen en bij te leren. De wens om dat te doen is instinctief aangeboren bij de mens. Zonder meningsuiting is dat onmogelijk. Waar of van wie zou je anders moeten leren. Of anderen iets kunnen bijbrengen. Waar ik heenwil is: het uiten van je mening is een onderdeel van het mens-zijn...

En mensen hebben ook de mogelijkheid hun omgeving aan te passen, naar vooruitgang of verandering te streven. Zonder meningsuiting is dat ook onmogelijk. Op collectief niveau dan. Tenzij een beperktte groep mensen wel hun mening kan uiten en jij niet. Maar dat is dictatuur.

Maargoed. Waarom vroeg je het je af..? Ben ik wel benieuwd naar.....

Ramzi
13-07-03, 09:08
Geplaatst door Fillastiene
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om je mening te uiten?

Je mening uiten is 1 v/d missies van het zionistisch complot... :rolleyes:

:blauwkus:

Donna: :zwaai: mogguh... hedde gij goed geslapen? Wanneer bevind je je de hogere sferen van Ketama... :D?

Donna
13-07-03, 09:38
Geplaatst door Ramzi
Je mening uiten is 1 v/d missies van het zionistisch complot... :rolleyes:

:blauwkus:

Donna: :zwaai: mogguh... hedde gij goed geslapen? Wanneer bevind je je de hogere sferen van Ketama... :D?


Ik heb kort geslapen! Grrrr.... had graag nog een paar uurtjes gedroomd..... :(

Verder allesh goet hier. Heb een nieuwe laptop dus ben helemaal blij. Met jou dan..?

Over tien dagen zit in in de hogere sferen! :lole: Ik heb er echt zin in... ben echt aan vakantie toe.....

Ga jij nog?

Ramzi
13-07-03, 09:58
Geplaatst door Donna
Ik heb kort geslapen! Grrrr.... had graag nog een paar uurtjes gedroomd..... :(

Verder allesh goet hier. Heb een nieuwe laptop dus ben helemaal blij. Met jou dan..?

Over tien dagen zit in in de hogere sferen! :lole: Ik heb er echt zin in... ben echt aan vakantie toe.....

Ga jij nog?

Aaaaaaaaaaah, maar zo erg is het helemaal niet, tis een prachtige dag om vroeg op te staan en je moet wel alvast wennen hoor... in Marokko moet je zo min mogelijk slapen om optimaal je tijd te benutten... ;)

Ik pak korte 'tripjes' steeds... :D Ben dinsdag geweest en woensdag teuggekomen... :maf2:
Nu ga ik weer dinsdag en kom vrijdag terug... :confused: en de 30ste pak ik 3 aaneengesloten weekjes... :D

Ik leg het je nog wel uit... ik snap het ook niet... :rolleyes:

Donna
13-07-03, 10:02
Geplaatst door Ramzi
Aaaaaaaaaaah, maar zo erg is het helemaal niet, tis een prachtige dag om vroeg op te staan en je moet wel alvast wennen hoor... in Marokko moet je zo min mogelijk slapen om optimaal je tijd te benutten... ;)

Ik pak korte 'tripjes' steeds... :D Ben dinsdag geweest en woensdag teuggekomen... :maf2:
Nu ga ik weer dinsdag en kom vrijdag terug... :confused: en de 30ste pak ik 3 aaneengesloten weekjes... :D

Ik leg het je nog wel uit... ik snap het ook niet... :rolleyes:

:D Ja, leg het nog maar eens uit, want ik begrijp er niks van....:D zo min mogelijk slapen?? Okee.... ik zal het proberen, maar wanneer moet ik dan uitrusten? :huil:

Ramzi
13-07-03, 10:09
Geplaatst door Donna
:D Ja, leg het nog maar eens uit, want ik begrijp er niks van....:D zo min mogelijk slapen?? Okee.... ik zal het proberen, maar wanneer moet ik dan uitrusten? :huil:

Niet... je moet niet uitrusten... :p die Ketama-spul houdt je wel overeind... :D

Nou kijk: de eerst 2 tripjes zijn zakelijk de laatste (van 3 weekjes) is mijn vakantie... :D Shnappe nu?

Hey, ik mot werken nu... see u later... :zwaai:

taouanza
13-07-03, 10:29
oja je ging naar marokko?


ze hebben hurkwc's dat weet je he?:duivels:

Donna
13-07-03, 10:51
Geplaatst door Ramzi
Niet... je moet niet uitrusten... :p die Ketama-spul houdt je wel overeind... :D

Nou kijk: de eerst 2 tripjes zijn zakelijk de laatste (van 3 weekjes) is mijn vakantie... :D Shnappe nu?

Hey, ik mot werken nu... see u later... :zwaai:


Ketama is haraam! :D

Ikke schnap het! Jij hebt leuk baan! :D

Werkze......






Taouanza, hurkwc's ?!??!! :schok:


Oh... help........