PDA

Bekijk Volledige Versie : God straft gepiercde meisjes



Mark
08-07-03, 17:51
Bliksem slaat in op tongpiercing

- Bron: VG nett

Bij de tongpiercing van de Britse Becky Nuang (26) is de bliksem ingeslagen. Het meisje was op vakantie op Korfu toen de bliksem neersloeg in haar tongpiercing.

Terwijl Becky en haar vrienden een schuilplek voor het onweer aan het zoeken waren nabij het strand van Kavos, sloeg de bliksem neer in haar schouder en daarvandaan sloeg het over naar de twee piercings in haar mond.

"Toen het me trof zag ik niks anders dan de bliksem. Ik zag alleen maar blauw, mijn lichaam schudde tot tien minuter daarna", zei Becky tegen de lokale krant 'Reading Chronicle' uit haar thuisstad nabij London.

Zo goed als blind, en niet in staat tot spreken vanwege de brandschade in haar mond, kwam ze bij het ziekenhuis aan nabij Kavos en werd daar behandeld. Ze heeft nu problemen met slapen, nog steeds pijn in haar schouder en mond en is helemaal moe van iedereen die haar vraagt of ze haar batterijen weer opgeladen heeft in deze vakantie.

Ze moet nu nog een aantal onderzoeken ondergaan voordat ze weer kan beginnen te werken. Ze werkt voor vliegtuigmaatschappij Virgin op Heathrow Airport. Voorlopig lijkt het erop dat haar hart geen schade heeft ondervonden.

Zwarte Schaap
08-07-03, 18:02
Geloof jij dan in God dat je het als een straf van God ziet?

gaypride
08-07-03, 18:09
God straft gepiercde meisjes

het is een Wonder dat zij nog leeft !!!

;)
Gp

Zwarte Schaap
08-07-03, 18:16
Geplaatst door gaypride
het is een Wonder dat zij nog leeft !!!

;)
Gp

Titel had ook moeten zijn: God redt meisje van blikseminslag

Zie je het verschil van interpretatie. De ongelovige ziet het als straf en de gelovige ziet het als een beloning. Je zou kunnen zeggen dat ongelovigen de neiging hebben om alles negatief te ervaren en dat gelovigen de dingen juist positiever ervaren ! :o

gaypride
08-07-03, 18:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zou kunnen zeggen ........

ja zo zou je het ook kunnen zeggen!

:fucyc:
Gp

Mark
08-07-03, 18:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geloof jij dan in God dat je het als een straf van God ziet?

Natuurlijk niet! Het was puur een pakkende titel en een verwijzing naar hoe gelovige mensen sommige zaken interpreteren.

Zwarte Schaap
08-07-03, 18:37
Geplaatst door Mark
Natuurlijk niet! Het was puur een pakkende titel en een verwijzing naar hoe gelovige mensen sommige zaken interpreteren.

Het was jouw interpretatie ! Is het niet wijzer om je eigen interpretatie te geven i.p.v de vermeende interpretatie van een ander ! Dit bedoel ik nou met je eigen mening niet willen/durven uiten, maar via een omweg je ongenoegen kenbaar maken ten op zichte van het geloof.

Mark
08-07-03, 18:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het was jouw interpretatie ! Is het niet wijzer om je eigen interpretatie te geven i.p.v de vermeende interpretatie van een ander ! Dit bedoel ik nou met je eigen mening niet willen/durven uiten, maar via een omweg je ongenoegen kenbaar maken ten op zichte van het geloof.

Het is mijn interpretatie van hoe ik de interpretaties van gelovigen zie. Oftwel goede dingen in het leven als een teken van God zien en andere zaken terzijde zetten.

Zwarte Schaap
08-07-03, 18:44
Geplaatst door Mark
Het is mijn interpretatie van hoe ik de interpretaties van gelovigen zie. Oftwel goede dingen in het leven als een teken van God zien en andere zaken terzijde zetten.

Onzin je spreekt jezelf nu tegen ! Haar leven is gered, wat is er nog beter als dat? En toch zag je het als straf. Dat komt niet overeen wat je hierboven zegt

Mark
08-07-03, 18:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Onzin je spreekt jezelf nu tegen ! Haar leven is gered, wat is er nog beter als dat? En toch zag je het als straf. Dat komt niet overeen wat je hierboven zegt

hahahaha nou wordt ie mooi, dus als ik jou neerschiet en je dan naar het ziekenhuis rijdt ben jij me dankbaar want het was een beloning van mijn kant.

Zwarte Schaap
08-07-03, 19:12
Geplaatst door Mark
hahahaha nou wordt ie mooi, dus als ik jou neerschiet en je dan naar het ziekenhuis rijdt ben jij me dankbaar want het was een beloning van mijn kant.



Je dwaalt nu eigenlijk af. Als je je nu met god vergelijkt dan ga je ervan uit dat hij eerst straft en dan redt. Dat klinkt onzinnig. Ik ga ervan uit dat de bliksem gewoon een natuurverschijnsel is, maar door een Godswonder en wil kon zij de blikseminslag wel overleven.

Jij interpreteert de blikseminslag als gods straf en meer niet.

Anyhow het gaat erom hoe je negatieve ervaringen interpreteert, kennelijk ervaar jij de hand van God alleen bij negatieve ervaringen. Dat komt voort denk ik door de negatieve associatie die ongelovigen hebben bij God.

Tomas
08-07-03, 19:32
Als God dat tegen de wil van het meisje heeft gedaan is dat natuurlijk een slechte zaak, maar als ze er allebij vrijwillig aan hebben meegewerkt, is het iets tussen volwassen mensen waar wij niks mee te maken hebben, Mark.

Zwarte Schaap
08-07-03, 19:35
Geplaatst door Tomas
Als God dat tegen de wil van het meisje heeft gedaan is dat natuurlijk een slechte zaak, maar als ze er allebij vrijwillig aan hebben meegewerkt, is het iets tussen volwassen mensen waar wij niks mee te maken hebben, Mark.

God is geen mens en de blikseminslag is een natuurverschijnsel !

Tomas
08-07-03, 19:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
God is geen mens en de blikseminslag is een natuurverschijnsel !

En jij bent een verwarde atheist.

Nisrine01
08-07-03, 20:19
Wat een discussie zeg lekker interresant :rolleyes:

Tomas
08-07-03, 20:26
Geplaatst door Nisrine01
Wat een discussie zeg lekker interresant :rolleyes:

Blijkbaar zijn dit wel de discussies waar jij je zeldzame reacties aan verspilt. Wat zal het zijn dat je zo aantrekt?

sadeeQ
08-07-03, 20:35
Geplaatst door Nisrine01
Wat een discussie zeg lekker interresant :rolleyes:


wat had je dan verwacht van een Kat ,een schaap,een atheist en een marokkaans homo :engel:

Mark
08-07-03, 20:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je dwaalt nu eigenlijk af. Als je je nu met god vergelijkt dan ga je ervan uit dat hij eerst straft en dan redt. Dat klinkt onzinnig. Ik ga ervan uit dat de bliksem gewoon een natuurverschijnsel is, maar door een Godswonder en wil kon zij de blikseminslag wel overleven.

Jij interpreteert de blikseminslag als gods straf en meer niet.

Anyhow het gaat erom hoe je negatieve ervaringen interpreteert, kennelijk ervaar jij de hand van God alleen bij negatieve ervaringen. Dat komt voort denk ik door de negatieve associatie die ongelovigen hebben bij God.

Waarlijk Schaap, ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Mijn excuses!

Ik ben atheist en geloof dus niet in God. Ik zie bliksem als een natuurverschijnsel en dat het meisje het overleefd heeft als geluk.

Mijn verwijzing naar God was een verwijzing naar gelovigen die bepaalde zaken die van nature gebeuren als een wonder van god zien.

Maar dit wist jij uiteraard al.

gaypride
08-07-03, 20:57
Geplaatst door sadeeQ
wat had je dan verwacht van een Kat ,een schaap,een atheist en een marokkaans homo :engel:

:lol: :lol: :lol:
damn wat moet ik altijd lachen om jouw reacties!

:duim:
Gp

Nisrine01
08-07-03, 20:58
Geplaatst door sadeeQ
wat had je dan verwacht van een Kat ,een schaap,een atheist en een marokkaans homo :engel:


:hihi: ja inderdaad het slaat nergens op :hihi:

Zwarte Schaap
08-07-03, 22:13
Geplaatst door Mark
Mijn verwijzing naar God was een verwijzing naar gelovigen die bepaalde zaken die van nature gebeuren als een wonder van god zien.


Onjuist, je vergist je ! Je zag het niet als een wonder maar als een straf.
En dat vind ik nu juist typerend voor de gedachtes van een atheist, alleen in negatieve zaken de bemoeienis van God zien.

Maarten
09-07-03, 03:45
Leuke vacantie gehad? Nouh.. 100.000 Ampere door m'n piercings.. :hihi: die BBQ't nooit meer!...

Voor wie het wil weten. Metalen dingen door de tong.. daar is de huidweerstand het laagst. Bliksem is daar dol op. Eenmaal binnen komt ie bloedvaten vol ionen tegen. Die zijn al helemaal geen probleem.
Meestal slaat de bliksem door het oor naar binnen, en mist je hersenen dan net. Nog een mazzel dat mensen het vaak overleven. Als ze tenminste op tijd gereanimeerd en beademd worden..

Ben Abdullah
12-07-03, 00:16
De persoon Mark zegt het volgende:

Het is mijn interpretatie van hoe ik de interpretaties van gelovigen zie. Oftwel goede dingen in het leven als een teken van God zien en andere zaken terzijde zetten.

Beste Mark,

Je verkeert in dwaling en moge Allah jouw en degene die dit geloven weer op het rechte pad leiden.

Het universum is Allahs eigendom en niets gebeurd in zijn koninkrijk zonder zijn kennis en zijn toestemming. Geloof in al qadar kan geen excuus zijn voor mensen om te zondigen of na te laten wat zij verplicht waren te doen.

Allah glorieus en verheven is hij, is de koning en heer van de hemelen en aarde en zijn qadar zal precies volgens zijn wil verlopen: “ Er treft de aarde of julliezelf geen ramp, of het staat in een boek; voordat wij het doen gebeuren. Voorwaar, dat is voor Allah gemakkelijk. … Opdat jullie niet zullen treuren over wat jullie is ontgaan en jullie niet opgetogen zullen raken over wat hij jullie heeft gegeven: En Allah houdt van geen enkele verwaande opschepper.”
Soerat Al-H’adied (57), aayah 22-23

Als de eer en bezittingen van degene die de geboden nalaat en zich toegeeft aan zonden, aangevallen zou worden, zou hij dan het excuus van de aanvaller accepteren als deze zou zeggen dat hij hem aangevallen heeft omdat dit zijn qadar is en daarvoor niet beschuldigd kan worden? Nee, inderdaad. Waarom weigert deze persoon dan al-qadar als een excuus voor wie hem aangevallen heeft; terwijl hij vertrouwd op al-qadar als een excuus voor het opgeven van Allah’s rechten op hem? Er is overgeleverd dat een man bij Omar ibn al-Khattaab radiallaahoe anhoe werd gebracht, die betrapt werd op diefstal. Omar gebood dat de hand van de man eraf gehakt zou worden. De man zei: “Wacht, o leider der gelovigen: Ik heb slecht s gestolen omdat dit de qadar van Allah was.” Omar zei: “En wij zullen jouw hand er slechts af hakken omdat dit de qadar van Allah is”.

Tomas
12-07-03, 09:34
Geplaatst door Ben Abdullah
De persoon Mark zegt het volgende:


Ben,

Mark is niet meer te redden.

Ben Abdullah
12-07-03, 17:35
Thomas,
alleen Allah soebhaanahoe weet wie nog te redden word . En zolang iemand nog leeft is het nog niet te laat om berouw te tonen.

Mark
12-07-03, 19:12
Ben: Moge God mij straffen als ik het verkeerd heb!