PDA

Bekijk Volledige Versie : Proces tegen vrouwendiscriminerende extremistische christenen



Shaheed
09-07-03, 10:04
Proces moet staat dwingen tot aanpak SGP

Uitgegeven: 9 juli 2003 09:21

AMSTERDAM - Het Clara Wichmann Instituut , dat zich inzet voor de rechtspositie van vrouwen, wil de Nederlandse staat met een juridische procedure dwingen iets te doen aan het vrouwenbeleid van de SGP.

Bij deze politieke partij, met twee zetels vertegenwoordigd in de Tweede Kamer, hebben vrouwen geen stemrecht en mogen ze geen lid van de gemeenteraad of het parlement worden.

Eerder probeerde het instituut vrouwelijke SGP-sympathisanten te bewegen een proefproces tegen de partij te beginnen. Dat lukte uiteindelijk niet. Ook pogingen om het kabinet tot actie te bewegen strandden.

Met een proces tegen de staat hoopt het instituut nu de politiek te kunnen dwingen op te treden tegen de SGP, bijvoorbeeld door uitsluiting van de partij van de volgende verkiezingen. Daarvoor wordt onder meer een beroep gedaan op het Vrouwenverdrag van de Verenigde Naties.

Mill
09-07-03, 10:10
Waarlijk, de hetze van de hypocriete Hollanders tegen het christendom wordt nu wel heel openlijk gevoerd! Weten ze dan niet dat vrouwen bij de SGP meer rechten hebben dan in welke levensbeschouwing dan ook? Het zijn weliswaar andere rechten dan de mannen, maar desalniettemin mooie en waardevolle rechten.

Marsipulami
09-07-03, 10:23
Geplaatst door Shaheed
Proces moet staat dwingen tot aanpak SGP

Uitgegeven: 9 juli 2003 09:21

AMSTERDAM - Het Clara Wichmann Instituut , dat zich inzet voor de rechtspositie van vrouwen, wil de Nederlandse staat met een juridische procedure dwingen iets te doen aan het vrouwenbeleid van de SGP.

Bij deze politieke partij, met twee zetels vertegenwoordigd in de Tweede Kamer, hebben vrouwen geen stemrecht en mogen ze geen lid van de gemeenteraad of het parlement worden.

Eerder probeerde het instituut vrouwelijke SGP-sympathisanten te bewegen een proefproces tegen de partij te beginnen. Dat lukte uiteindelijk niet. Ook pogingen om het kabinet tot actie te bewegen strandden.

Met een proces tegen de staat hoopt het instituut nu de politiek te kunnen dwingen op te treden tegen de SGP, bijvoorbeeld door uitsluiting van de partij van de volgende verkiezingen. Daarvoor wordt onder meer een beroep gedaan op het Vrouwenverdrag van de Verenigde Naties.

Tsss, die Hollanders hebben toch wel echt een achterlijke cultuur. :fpiraat:

Simon
09-07-03, 10:31
Als ze de SGP willen uitsluiten van de verkiezingen dan zijn er nog wel andere redenen te verzinnen. De SGP is voor een theocratie en het streven naar een theocratie is onderdeel van hun partijprogramma. Dit is in strijd met de grondwet waarop 2e kamerleden een eed afleggen in de kamer.

Simon

KomMaar
09-07-03, 10:59
Geplaatst door Marsipulami
Tsss, die Hollanders hebben toch wel echt een achterlijke cultuur. :fpiraat:


Idd. maar da mag je nie zeggen :blij:

Donna
09-07-03, 13:55
Ach ja. Rare jongens, die SGP'ers, maar wat mij betreft is die rechtszaak overdreven. Laat ze maar.

Er is al erg lang geprobeerd een vrouw uit de SGP gelederen voor een proefproces over te halen, dat is niet gelukt. Ach, als die vrouwen in hun eigen onderdrukking willen blijven geloven, dan doen ze dat toch? Je hebt het recht om onderdrukt te worden in Nederland, das een kwestie van vrijheid.

Verder moet je de SGP gewoon uitlachen. Hypocriete gekken vind ik het.

~Panthera~
09-07-03, 14:35
Geplaatst door Donna
Ach ja. Rare jongens, die SGP'ers, maar wat mij betreft is die rechtszaak overdreven. Laat ze maar.

Er is al erg lang geprobeerd een vrouw uit de SGP gelederen voor een proefproces over te halen, dat is niet gelukt. Ach, als die vrouwen in hun eigen onderdrukking willen blijven geloven, dan doen ze dat toch? Je hebt het recht om onderdrukt te worden in Nederland, das een kwestie van vrijheid.

Verder moet je de SGP gewoon uitlachen. Hypocriete gekken vind ik het.
----------------------------

Jehova's zijn nog debieler; die hebben, geloof ik, al 5 keer op een berg gezeten om "gered" te worden. :moe:
Je zal er maar naast wonen. :hihi:



Ik dus. :moe:

Tomas
09-07-03, 16:45
Geplaatst door Simon
Dit is in strijd met de grondwet waarop 2e kamerleden een eed afleggen in de kamer.

Snap ik niet. Dit betekent dat de grondwet per definitie nooit aangepast kan worden en dat is volgens mij niet waar.

Tomas
09-07-03, 17:07
Geplaatst door Baroc
Als je de grondwet wilt veranderen moet je dat democratisch door de Kamers zien heen te loodsen. Eerst door de Tweede, dan door de Eerste, en na 4 jaar nogmaals.

Als je trouw zweert aan de Grondwet wil dat niet zeggen dat je bepaalde zaken niet mag veranderen. Maar in onze Grondwet staat ook dat vrouwen gelijke rechten hebben als mannen. Dat zal de SGP kennelijk aan hun gerefomeerde reet roesten, terwijl ze wel trouw zweren aan de Grondwet.

Ik begrijp het nog steeds niet Baroc.

Je zegt: als je trouw zweert mag je nog wel bepaalde zaken wijzigen, als je tenminste de bekende democratische weg volgt.

Waarom mogen de griffo's dan dan niet?

Mark
09-07-03, 17:51
Mooi zo!

Hard aanpakken die extremistische gelovige debielen!
Opsluiten, heropvoeden totdat ze hun waanideeen afzweren :duim:

Simon
09-07-03, 21:25
Geplaatst door Tomas
Snap ik niet. Dit betekent dat de grondwet per definitie nooit aangepast kan worden en dat is volgens mij niet waar.

Als je het voornemen uitspreekt je aan de grondwet te houden betekent dat niet dat deze nooit zou kunnen veranderen. Maar ja, er is volgens mij een 2/3 meerderheid voor nodig om deze te veranderen en er is nooit een meerderheid voor dat theocratische standpunt te krijgen. Dus verloochen je dan eigenlijk je identiteit als je in de kamer wil plaatsnemen. Maar strikt genomen zouden andere partijen ook kunnen eisen dat je je programma aanpast als deze wezenlijk botst met de grondwet. Zo heeft men indertijd ook Janmaat willen aanpakken.

Simon

barfly
09-07-03, 22:55
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------

Jehova's zijn nog debieler; die hebben, geloof ik, al 5 keer op een berg gezeten om "gered" te worden. :moe:
Je zal er maar naast wonen. :hihi:



Ik dus. :moe:

:lol:

Ik heb ze wel es aan de deur gehad maar de chemie ontbrak :)

~Panthera~
10-07-03, 00:57
Geplaatst door barfly
:lol:

Ik heb ze wel es aan de deur gehad maar de chemie ontbrak :)
---------------------

Hmm......nou je ut zegt :denk: Chemie !! :stout:

~Panthera~
10-07-03, 00:58
Geplaatst door Bouchra A
Respect
-------------

Dat woord kun jij alleen schrijven. :moe:

Toevallig een Jehova ?? Nee ?? maak jij je nou maar druk over alle Marokkanen die in jouw ogen toch geen goed kunnen doen, dan heb je het druk genoeg. :fuckit2:

Zwarte Schaap
10-07-03, 01:27
Geplaatst door barfly
:lol:

Ik heb ze wel es aan de deur gehad maar de chemie ontbrak :)

Praat me er niet over !! We worden al minstens 15 jaar geterroriseerd door die lui ! Keer op keer al wel 100 keer gezegd dat we moslims zijn en dat we het verhaal al tig maal gehoord hebben en dat we dus geen intresse meer hebben en dat we nu wel genoeg bezoeken hebben gehad, maar die mensen weten niet van opgeven. Ze blijven aanbellen.

Men werkt trouwens vrij efficient, na een aantal jaren stuurden ze arabische(ex-syrische christenen) jehova getuigen op ons af, bij elke doelgroep een bijpassende team, verder houdt men het aantal bezoeken bij en registreert men het adres en de bijbehorende namen. Ze houden kortom een adressenlijst bij van wie bekeerd moet worden. Ze zijn hierom al eens eerder op de vingers getikt door een instantie wat over registratie privegegevens gaat. Als men een persoonsgegevensdatabase bijhoudt moet men dat aanmelden bij dit bureau en aan diegene die geregistreerd wordt. Dit doen de jehova getuigen niet. Anyhow je kunt er wel mee dreigen dat je een klacht gaat indienen !

Marsipulami
10-07-03, 01:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Praat me er niet over !! We worden al minstens 15 jaar geterroriseerd door die lui ! Keer op keer al wel 100 keer gezegd dat we moslims zijn en dat we het verhaal al tig maal gehoord hebben en dat we dus geen intresse meer hebben en dat we nu wel genoeg bezoeken hebben gehad, maar die mensen weten niet van opgeven. Ze blijven aanbellen.

Men werkt trouwens vrij efficient, na een aantal jaren stuurden ze arabische(ex-syrische christenen) jehova getuigen op ons af verder houdt men het aantal bezoeken bij en registreert men het adres en de bijbehorende namen. Ze houden kortom een adressenlijst bij van wie bekeerd moet worden. Ze zijn al eens hierom al eens eerder op de vingers getikt door een instantie wat over registratie privegegevens gaat. Als men een persoonsgegevensdatabase bijhoudt moet men dat aanmelden aan dit bureau en aan diegene die geregistreerd wordt. Dit doen de jehova getuigen niet. Anyhow je kunt er wel mee dreigen dat je een klacht gaat indienen !

Nou, ik geef de getuigen van Jehowah altijd een tas koffie. Besteed uit beleefdheid zelfs een klein deeltje van mijn bescheiden inkomen aan de aankoop van de boekjes die ze me wensen te geven. Ik luister aandachtig naar hun verhaal en geef hen eerlijke respectvolle antwoorden. Ik vraag hen om terug te komen, maar ze komen achteraf nooit meer terug. :p

Bij de Mormonen kan ik bijna woordelijk voorspellen wat ze gaan zeggen. Maar ook zij vinden dialogeren over God met mij blijkbaar verspilde moeite. :(

Marsipulami
10-07-03, 02:16
Geplaatst door Baroc
Volgens mij is dialogeren met jou sowieso verspilde moeite.

:stout:

Je moet mij niet onderschatten. Ik ben dan wel een bekrompen Belg, maar op één of andere manier toch ook weer erg ruimdenkend. :(