PDA

Bekijk Volledige Versie : Boze Schroder schrapt vakantie



~Panthera~
09-07-03, 16:16
Boze Schröder schrapt vakantie in Italië

Uitgegeven: 9 juli 2003 16:11

BERLIJN - De Duitse bondskanselier Schröder heeft woensdag zijn voorgenomen vakantie naar Italië geschrapt. De opmerkelijke stap is het gevolg van anti-Duitse opmerkingen van een Italiaanse staatssecretaris.

De gewijzigde vakantieplannen van de bondskanselier komen bovendien kort na een rel in het Europees Parlement waar de Italiaanse premier Berlusconi een partijgenoot van Schröder beledigde.
----------------------

Schrodertje !!!! :wohaa: :duim:

Simon
09-07-03, 16:20
Naar aanleiding van deze belediging moet ik wel opmerken dat toen ik in Praag was ik al een straat verder wist als er Duitsers aankwamen gezien het geschreeuw en gebral. Dus in die zin snap ik wel iets van die opmerkingen van deze italiaanse staatssecretaris. Maar hij mag ze in zijn positie niet maken. Zeker niet na die oenige uitspraken van Berlusconi.

Simon

jaja
09-07-03, 16:30
Geplaatst door Simon
Naar aanleiding van deze belediging moet ik wel opmerken dat toen ik in Praag was ik al een straat verder wist als er Duitsers aankwamen gezien het geschreeuw en gebral. Dus in die zin snap ik wel iets van die opmerkingen van deze italiaanse staatssecretaris. Maar hij mag ze in zijn positie niet maken. Zeker niet na die oenige uitspraken van Berlusconi.

Simon 1: niet alle Duitsers zijn zo (en hij zei alle Duitsers) degenen die zich anders gedragen ziet men niet, omdat ze niet aan het vooroordeel voldoen ...
2: vind de 7 verschillen met heel veel hollanders en Britten op vakantie .. (zeker als strand en/of alcohol in de buurt is)
3: een minister van Toerisme niet zo over de grootste groep betalende gasten dient te spreken (les 1 toerisme school, beledig je (grootste) klant niet!)

Victory
09-07-03, 16:51
Een Nederlandse minister zou nooit de ballen hebben om zijn vakantie te schrappen. :zegniets:

Canaris
09-07-03, 17:07
volgens een europeese studie van 2002 zijn juist de duitser de meeste geliefde vakantie gasten uin europa omdat ze
1) zich het beste gedragen
2) niet zuinig zijn
3) geinterreseerd zijn in de andere culturen

men herinenre zich dat wij hier op dit forum er toentertijd nog over hebben gediscusieerd.

Ik werk in het toerisme ,( al 20 jaar) . Heb mijn tropenjaren in benidorm belefd en kan deze studie aleen maar gelijk geven.

Vooral als men een horde nederlanders, Engelsen en Duitsers vergelijkt

Mark
09-07-03, 18:49
Over 1,5 week ga ik in Bodrum, Turkije het imago van Nederlanders toch ZO afgrijselijk door het slijk halen!

:haha:

:maf:

Tomas
09-07-03, 20:12
Verdomme. Ik had m'n vakantie dit jaar in Italie moeten plannen, er schijnen dit jaar heel erg weinig Duitsers te zitten.

Tomas
09-07-03, 20:14
Geplaatst door Mark
Over 1,5 week ga ik in Bodrum, Turkije het imago van Nederlanders toch ZO afgrijselijk door het slijk halen!

:haha:

:maf:

Geeft niet, want net als de Italianen, geven de Turken waarschijnlijk ook de schuld aan de Duitsers van ons wangedrag. Dat verschil zien ze gewoon niet.