PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaat de VS, Iran aanvallen? (check dit).



Victory
09-07-03, 20:55
De nieuws berichten over Iran op rtlnieuws:

Rumsfeld: gedrag Iran 'onacceptabel'
'Iran zal VN-inspecties toestaan'
Nucleair programma Iran onder vuur
Kritiek IAEA op nucleair programma van Iran
Iran: VS blaast atoominspecties op
Iran spreekt Amerikaanse aantijgingen tegen
Grote politieke spanningen tussen Iran en VS

En net ook eentje dat de VN is gevraagt om weet ik veel tegen Iran voor te bereiden of whatever.

Wat denken jullie?


PS: Check mijn nieuwe signature, wat vinden jullie ervan? :) (dat is trouwens een echte quote)...

De Rode Roos
09-07-03, 21:25
Bush is een gevaar voor de wereld, maar zijn neo-conservatieve (die ook nog "toevallig" zionisten zijn) adviseurs zijn nog gevaarlijker. Ik denk dat Iran niet aangevallen wordt voor Bush herverkiezing (die hij zeer waarschijnlijk gaat winnen). Is het trouwens in de Amerikaanse wet mogelijk om verkiezingen uit te stellen in een tijd van oorlog? Misschien dan wel.

De Amerikanen verpakken dit allemaal als "iets goeds", terwijl wat zij in werkelijkheid willen kwaad en verdorven is. Maar "what comes around, goes around".

Arvid
09-07-03, 21:36
tja er is maar 1 MANIER om te voorkomen dat je wordt aangevallen door Amerika: een sterk leger met atoomwapens

Geen enkel Arabisch land beschikt daarover.
Als ze willen gevrijwaard worden van een preemptive strike raad ik hun aan zeer snel aan atoomwapens te komen en een flinke upgrade van hun legers.
Noord-Korea doet dat reeds met succes

lennart
09-07-03, 21:43
Voorlopig probeert de VS een revolutie te stimuleren. Als er een aanval komt dan is dat pas eind 2004, net na de verkiezingen ofzo.

Babyface
09-07-03, 22:05
Geplaatst door Arvid
tja er is maar 1 MANIER om te voorkomen dat je wordt aangevallen door Amerika: een sterk leger met atoomwapens

Geen enkel Arabisch land beschikt daarover.
Als ze willen gevrijwaard worden van een preemptive strike raad ik hun aan zeer snel aan atoomwapens te komen en een flinke upgrade van hun legers.
Noord-Korea doet dat reeds met succes



Oorlog lost niks op. Brengt alleen maar meer verderf met zich mee, meer gewonden, meer doden, meer wezen, meer ongelukkigen, meer nabestaanden, meer van alles wat negatief is.
Waarom snappen mensen dat niet?

Victory
09-07-03, 22:16
Geplaatst door Babyface
Oorlog lost niks op. Brengt alleen maar meer verderf met zich mee, meer gewonden, meer doden, meer wezen, meer ongelukkigen, meer nabestaanden, meer van alles wat negatief is.
Waarom snappen mensen dat niet?

Arvid had het nergens over oorlog. Ik ben het eens met Arvid. De enige manier OM EEN OORLOG TE VOORKOMEN. Is om zo snel mogelijk aan kernwapens te komen.

moenna
09-07-03, 22:30
Geplaatst door Babyface
Oorlog lost niks op. Brengt alleen maar meer verderf met zich mee, meer gewonden, meer doden, meer wezen, meer ongelukkigen, meer nabestaanden, meer van alles wat negatief is.
Waarom snappen mensen dat niet?

Arvid heeft in vier zinnen het probleem en de oplossing voor heel die wereld beschreven. Oorlog lost niets op nee, maar tegen een vijand waarbij het niet uitmaakt of er nu 1 of duizend doden vallen moet je wel iets in huis hebben om je defensief te beschermen. Als de Arabische wereld een eigen wapenprogramma had ontwikkelt, zat die wereld nu niet in deze ellende. Als de staat het vrij wetenschappelijk onderzoek in het breedste zin des woords van meet af aan had gestimuleerd en ontwikkelt, dan konden zij nu vrijwel totaal onafhankelijk opereren.

Ik meen me nog een passage te herinneren dat 30 % van de BNP in SA (ook andere landen in die regio) naar de wapenindustrie gaat. Niet de eigen industrie, nee daar zijn ze te dom voor. Ze pompen die oliedollars wel in de VS (Duitsland en Frankrijk ook btw), want in eigen land heeft de bevolking het zo goed die kunnen die dollars echt wel missen. Rara waar die andere 70% naar toegaat :vlammen: .

Arabie kan nog een puntje zuigen aan de ontwikkelingen in Iran, NK en Japan.

De Rode Roos
09-07-03, 23:02
Geplaatst door Arvid
tja er is maar 1 MANIER om te voorkomen dat je wordt aangevallen door Amerika: een sterk leger met atoomwapens

Geen enkel Arabisch land beschikt daarover.
Als ze willen gevrijwaard worden van een preemptive strike raad ik hun aan zeer snel aan atoomwapens te komen en een flinke upgrade van hun legers.
Noord-Korea doet dat reeds met succes

N-Korea heeft nog geen atoomwapens. Ze zijn er druk mee bezig. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze ermee stoppen, want dan komt heel Azie straks met nucleaire wapens te zitten, en dat is troep.

Ik hoop dat Bush zsm mogelijk verdwenen is. De ruzie tussen N-Korea en de opvolger van Bush wordt gesust, dat betekent N-Korea krijgt financiele hulp en garantie dat het niet aangevallen wordt en stopt met ontwikkeling nucleare wapens. Dan kan vervolgens dat land zich economisch ontwikkelen door zich te openen voor de wereldhandel, dan bedoel ik vooral met China, Z-Korea en Japan. Uiteindelijk zal N-Korea welvarender worden, zich hervormen...als het meezit gaat Kim Yong-Il dood van ouderdom ofzo ;) en dan kan Noord en Zuid eindelijk herenigd worden.

Iran heeft veel meer land tot de beschikking dan "Israel". Als er ooit tot een nucleare oorlog komt tussen beiden, dan is Iran eerder in staat heel dat gebied weg te vagen en zelf nog wat "leefbare" gebieden over te houden. ;) (beetje een morbide grapje)

barfly
09-07-03, 23:08
Tja Victory, tis weer eens een volkomen onmogelijke enquete...
Als Iran nucleaire gaat dan zie ik zowat eerder een aanval van Israel dan van de VS, en de VS er kort achteraan.
Iran zou beter aandacht besteden aan hun interne problematiek.

barfly
09-07-03, 23:11
Geplaatst door De Rode Roos
Iran heeft veel meer land tot de beschikking dan "Israel". Als er ooit tot een nucleare oorlog komt tussen beiden, dan is Iran eerder in staat heel dat gebied weg te vagen en zelf nog wat "leefbare" gebieden over te houden. ;) (beetje een morbide grapje)

Heel morbide want als er atoomwapens vallen op Israel dan is ook de Palestina kwestie afgelopen :)

De Rode Roos
09-07-03, 23:49
Geplaatst door barfly
Heel morbide want als er atoomwapens vallen op Israel dan is ook de Palestina kwestie afgelopen :)

Er worden hier grappen over gemaakt, wist je? :p

barfly
10-07-03, 00:01
Geplaatst door De Rode Roos
Er worden hier grappen over gemaakt, wist je? :p

Koel! Het midden-oosten probleem lost zichzelf (helaas letterlijk) op? Valt dat te bespoedigen? :jumping:

manc
10-07-03, 09:17
Geplaatst door Arvid
tja er is maar 1 MANIER om te voorkomen dat je wordt aangevallen door Amerika: een sterk leger met atoomwapens

Geen enkel Arabisch land beschikt daarover.
Als ze willen gevrijwaard worden van een preemptive strike raad ik hun aan zeer snel aan atoomwapens te komen en een flinke upgrade van hun legers.
Noord-Korea doet dat reeds met succes

Das niet waar. Het is niet N-Korea's sterke leger, maar zijn gebrek aan olie en zijn gebrek aan een effectieve 'export' revolutie die containment interessanter maakt. En dan zijn er de broeders uit de Heilstaten Rusland en China die graag gebruik blijven maken van de slavenarbeid uit dat land.

manc
10-07-03, 09:20
Geplaatst door De Rode Roos
N-Korea heeft nog geen atoomwapens. Ze zijn er druk mee bezig. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze ermee stoppen, want dan komt heel Azie straks met nucleaire wapens te zitten, en dat is troep.

Inderdaad.


Ik hoop dat Bush zsm mogelijk verdwenen is. De ruzie tussen N-Korea en de opvolger van Bush wordt gesust, dat betekent N-Korea krijgt financiele hulp en garantie dat het niet aangevallen wordt en stopt met ontwikkeling nucleare wapens.

Ik ook.



Dan kan vervolgens dat land zich economisch ontwikkelen door zich te openen voor de wereldhandel, dan bedoel ik vooral met China, Z-Korea en Japan. Uiteindelijk zal N-Korea welvarender worden, zich hervormen...als het meezit gaat Kim Yong-Il dood van ouderdom ofzo ;) en dan kan Noord en Zuid eindelijk herenigd worden.

Idyllisch, maar een prettige gedachte. Waarom hoop je niet op een echte 'revolutie van het Volk'? Dat is daar harder nodig dan hier!


Iran heeft veel meer land tot de beschikking dan "Israel". Als er ooit tot een nucleare oorlog komt tussen beiden, dan is Iran eerder in staat heel dat gebied weg te vagen en zelf nog wat "leefbare" gebieden over te houden. ;) (beetje een morbide grapje)

Iraanse raketten zouden Israel nooit bereiken. Hoewel beide landen zouden verliezen, kan Israel met een hand op haar rug die middeleeuwers aan, zowel op conventiele wijze als met de inzet van groter spul