PDA

Bekijk Volledige Versie : Importbruiden



e r t a n
10-07-03, 14:13
Een verse importbruid staat zeer zwak t.o.v. haar man, aangezien zij meer dan drie jaar moet wachten op een eigen verblijfsvergunning. Deze van haar man afhankelijke positie is voor menigeen lellebellerige allochtone kamerlid een aanleiding om in actie te komen. De blijf-van-mijn-lijf huizen zouden uitpuilen van de mishandelde importbruiden.

Mijns inziens zou een beetje vrouw tegen een stootje moeten kunnen. Het is altijd de schuld van de man. Probeer je nou eens te verplaatsen in de man. Aan de ene kant heb je daar je importbruidje, aan de andere kant je moeder en meestal ook je zussen. Daarnaast heb je ook nog je schoonmoeder, incl. haar andere dochters, in land van herkomst aan de telefoon, die er zin in heeft een paar maanden over te komen. Stel je voor dat ze ook nog eens helemaal niet met elkaar overweg kunnen, nou, dan is het heel begrijpelijk dat je als man zo af en toe flipt en van je af gaat slaan. De geestelijke mishandeling van de allochtone man, daar moet nou eens iets tegen gedaan worden. Wij mannen hebben het ook niet makkelijk hoor.

bzizza
10-07-03, 14:26
Een verse allochtone bruid met geïmporteerde bruidegom staat zeer zwak t.o.v. haar man, aangezien hij meer dan drie jaar moet wachten op een eigen verblijfsvergunning, is hij afhankelijk van haar inkomen en goede zorgen. Wat hem in een afhankelijk situatie brengt wat hem frustreerd, daarbovenop is hij ook nog eens gefrustreerd over het feit dat hij van een VROUW afhankelijk is die hij eigenlijk alleen om de papieren heeft getrouwd met de bedoeling om zo snel mogelijk te scheiden. Dat hij zo af en toe flipt en om zich heen gaat slaan is voor menigeen assertief allochtone kamerlid een aanleiding om in actie te komen. De blijf-van-mijn-lijf huizen zouden uitpuilen van de mishandelde bruiden die geimporteerd hebben.

Mijns inziens zou een beetje man tegen een stootje moeten kunnen. Het is altijd de schuld van de vrouw. Probeer je nou eens te verplaatsen in de vrouw. Aan de ene kant heb je daar je importbruidegom, aan de andere kant je vader en meestal ook je broers. Daarnaast heb je ook nog je schoonouder, incl. haar andere dochters én zoons (vooral als ze jongere zusjes heeft), in land van herkomst aan de telefoon, die er zin in heeft een paar maanden over te komen. Stel je voor dat ze ook nog eens helemaal niet met elkaar overweg kunnen , nou, dan is het heel begrijpelijk dat je als vrouw zo af en toe flipt en van je man af wilt. De geestelijke mishandeling van de allochtone vrouw, daar moet nou eens iets tegen gedaan worden. Wij vrouwen hebben het in geen enkele situatie makkelijk hoor.

Joesoef
10-07-03, 14:52
Vraag mij af waarom ERTAN, iepne bij uitstek, zich daar zorgen over maakt.

e r t a n
10-07-03, 14:53
Kijk, dat bedoel ik nou bzizza. Dat zieligdoenerij van vrouwen, daar krijg ik echt kromme tenen van.

e r t a n
10-07-03, 14:55
Geplaatst door Joesoef
Vraag mij af waarom ERTAN, iepne bij uitstek, zich daar zorgen over maakt.
Moet je horen wie het zegt. Bij geslacht onder jouw naam (zie links) staat onzijdig.

Joesoef
10-07-03, 14:57
Geplaatst door e r t a n
Moet je horen wie het zegt. Bij geslacht onder jouw naam (zie links) staat onzijdig.


Tja,

Ik ben geen kemalist. Ik vul niet alles in......

bzizza
10-07-03, 15:03
Geplaatst door e r t a n
Kijk, dat bedoel ik nou bzizza. Dat zieligdoenerij van vrouwen, daar krijg ik echt kromme tenen van.


Ik krijg kromme tenen van jou zieligdoenerij. Denk je nu werkelijk dat je een dergelijke situatie van een vrouw kunt vergelijken met die van een man? Da’s dan behoorlijk stupide……. Kom op wees een vent, recht je rug (of je tenen) en doe of je een beetje ruggegraat hebt of nog beter trouw niet.

e r t a n
10-07-03, 15:03
Ik ben ook geen kemalist, maar vul wel alles in.

e r t a n
10-07-03, 15:10
Geplaatst door bzizza
Ik krijg kromme tenen van jou zieligdoenerij. Denk je nu werkelijk dat je een dergelijke situatie van een vrouw kunt vergelijken met die van een man? Da’s dan behoorlijk stupide……. Kom op wees een vent, recht je rug (of je tenen) en doe of je een beetje ruggegraat hebt of nog beter trouw niet.
Vanwege de under-dog positie van de vrouw is het onmogelijk voor de man om van de vrouw te winnen. Ook al sla je ze een blijf-van-mijn-lijf huis in dan nog ben je de verliezer. Geestelijke mishandeling lijkt me veel erger dan een blauw plekje.

GroteWolf
10-07-03, 15:10
Ik denk dat een man die een importbruid nodig heeft om zich een echte man te voelen al zielig genoeg is. En die vrouw had dan maar niet moeten komen. Wellicht zaak ze beter voor te lichten.

GroteWolf
10-07-03, 15:10
Ik denk dat een man die een importbruid nodig heeft om zich een echte man te voelen al zielig genoeg is.

bzizza
10-07-03, 15:17
Geplaatst door e r t a n
Vanwege de under-dog positie van de vrouw is het onmogelijk voor de man om van de vrouw te winnen. Ook al sla je ze een blijf-van-mijn-lijf huis in dan nog ben je de verliezer. Geestelijke mishandeling lijkt me veel erger dan een blauw plekje.

Wou je het testen, dan mag jij de eerste blijf-van-mijn-lijfhuis voor mishandelde mannen oprichten.

Je weet niet waar je het over hebt. Je bent nu excuus aan het verzinnen voor het slaan van vrouwen. Als je niet aan een importhuwelijk vast wil zitten, dan raad ik je aan om er ook niet aan te beginnen. De jongens/ mannen in Nederland denken dat ze met het halen van een vrouw uit land van herkomst de ideale huwelijkspartner hebben gevonden. Wat ze in negen van de tien niet gevallen niet beseffen is dat zo’n huwelijk veel stress met zich meebrengt. Vooral als blijkt dat het ideale importbruidje niet voldoet aan de verwachtingen/ wensen/ eisen. Het slaan van vrouwen op dat moment laat alleen maar zien dat zo’n man een zielig figuur is die het niet aankan en dus ook geen echte man is.

e r t a n
10-07-03, 15:21
Geplaatst door GroteWolf
Ik denk dat een man die een importbruid nodig heeft om zich een echte man te voelen al zielig genoeg is. En die vrouw had dan maar niet moeten komen. Wellicht zaak ze beter voor te lichten.
Het is inderdaad zielig dat je voor een echte vrouw moet uitwijken naar het land van herkomst.

e r t a n
10-07-03, 15:26
Geplaatst door bzizza
Wou je het testen, dan mag jij de eerste blijf-van-mijn-lijfhuis voor mishandelde mannen oprichten.
Niet nodig hoor, want wij doen niet zielig als jullie.

Je weet niet waar je het over hebt. Je bent nu excuus aan het verzinnen voor het slaan van vrouwen. Als je niet aan een importhuwelijk vast wil zitten, dan raad ik je aan om er ook niet aan te beginnen. De jongens/ mannen in Nederland denken dat ze met het halen van een vrouw uit land van herkomst de ideale huwelijkspartner hebben gevonden. Wat ze in negen van de tien niet gevallen niet beseffen is dat zo’n huwelijk veel stress met zich meebrengt. Vooral als blijkt dat het ideale importbruidje niet voldoet aan de verwachtingen/ wensen/ eisen. Het slaan van vrouwen op dat moment laat alleen maar zien dat zo’n man een zielig figuur is die het niet aankan en dus ook geen echte man is. [/B]
De enige vrouw die het langer dan 2 minuten kan uithouden met mijn persoontje is toch wel de traditionele Turkse vrouw en daarvoor moet je toch echt in Turkije zijn. Alles is beter dan een vernederlandste vrouw, want die veroorzaakt je geen stress maar een coma.

bzizza
10-07-03, 15:38
Geplaatst door e r t a n
Niet nodig hoor, want wij doen niet zielig als jullie.

De enige vrouw die het langer dan 2 minuten kan uithouden met mijn persoontje is toch wel de traditionele Turkse vrouw en daarvoor moet je toch echt in Turkije zijn. Alles is beter dan een vernederlandste vrouw, want die veroorzaakt je geen stress maar een coma.

jij bent echt grappig :rolleyes: , moet altijd hard lachen om die jongens die roepen dat ze geen vernederlandste vrouw willen hebben. Na het mislukken van een importhuwelijk rennen jou type altijd heel hart naar een 'vernederlandste vrouw' want ze blijkt toch niet zo 'lastig' te zijn dan ze hadden gedacht. Maar goed, ik wens je veel succes mocht je ooit een bruid importeren en vooral heel veel geduld en haar wens ik alle geluk van de wereld en moge Allah swt haar beschermen.

e r t a n
10-07-03, 15:49
Geplaatst door bzizza
jij bent echt grappig :rolleyes: , moet altijd hard lachen om die jongens die roepen dat ze geen vernederlandste vrouw willen hebben. Na het mislukken van een importhuwelijk rennen jou type altijd heel hart naar een 'vernederlandste vrouw' want ze blijkt toch niet zo 'lastig' te zijn dan ze hadden gedacht. Maar goed, ik wens je veel succes mocht je ooit een bruid importeren en vooral heel veel geduld en haar wens ik alle geluk van de wereld en moge Allah swt haar beschermen.
Ik ben al 3 jaar getrouwd met een importbruid, gaat prima, elhamdulillah. Ik wens jou veel suc6 met je uithuwelijking, mocht je je er tegen verzetten , dan wens ik je veel suc6 met je Nederlandse man.

Donna
10-07-03, 15:51
Geplaatst door e r t a n
Een verse importbruid staat zeer zwak t.o.v. haar man, aangezien zij meer dan drie jaar moet wachten op een eigen verblijfsvergunning. Deze van haar man afhankelijke positie is voor menigeen lellebellerige allochtone kamerlid een aanleiding om in actie te komen. De blijf-van-mijn-lijf huizen zouden uitpuilen van de mishandelde importbruiden.

Mijns inziens zou een beetje vrouw tegen een stootje moeten kunnen. Het is altijd de schuld van de man. Probeer je nou eens te verplaatsen in de man. Aan de ene kant heb je daar je importbruidje, aan de andere kant je moeder en meestal ook je zussen. Daarnaast heb je ook nog je schoonmoeder, incl. haar andere dochters, in land van herkomst aan de telefoon, die er zin in heeft een paar maanden over te komen. Stel je voor dat ze ook nog eens helemaal niet met elkaar overweg kunnen, nou, dan is het heel begrijpelijk dat je als man zo af en toe flipt en van je af gaat slaan. De geestelijke mishandeling van de allochtone man, daar moet nou eens iets tegen gedaan worden. Wij mannen hebben het ook niet makkelijk hoor.


Nou ik ben het helemaal met je eens. In plaats van een beetje sneu en op kosten van de belastingbetaler in zo'n blijf van mijn lijfhuis te gaan zitten, zouden ze gewoon een pistool moeten kopen en die vent af moeten knallen.

Zeg maar abortus posthuum.

:fuckit:

bzizza
10-07-03, 15:54
Geplaatst door e r t a n
Ik ben al 3 jaar getrouwd met een importbruid, gaat prima, elhamdulillah. Ik wens jou veel suc6 met je uithuwelijking, mocht je je er tegen verzetten , dan wens ik je veel suc6 met je Nederlandse man.

goh he bedankt, wat aardig. Maar maak je geen zorgen hoor wij vernedelandste vrouwen gaan gewoon op stationnetjes staan om onze man te vinden dus niets uithuwelijking. :rolleyes:

bzizza
10-07-03, 15:57
Geplaatst door Donna
Nou ik ben het helemaal met je eens. In plaats van een beetje sneu en op kosten van de belastingbetaler in zo'n blijf van mijn lijfhuis te gaan zitten, zouden ze gewoon een pistool moeten kopen en die vent af moeten knallen.

Zeg maar abortus posthuum.

:fuckit:

Nee dat kan natuurlijk ook niet, want dan krijgt ze de LPF weer op haar dak dat ze een zeer gewaardeerde plaats in de Nederlandse gevangenis voorzichzelf alleen opeist.

Hem levend te begraven en hem als vermist opgeven is in ieders voordeel, zeg maar :melig2:

Donna
10-07-03, 15:57
Geplaatst door bzizza
goh he bedankt, wat aardig. Maar maak je geen zorgen hoor wij vernedelandste vrouwen gaan gewoon op stationnetjes staan om onze man te vinden dus niets uithuwelijking. :rolleyes:

:D

Bzizza, ik woon vlakbij Lelylaan. Zullen we onszelf daar gewoon uithuwelijken aan de hoogste bieder?

De jongen met de mooiste scooter (of de langst geldige metropas) wint. :lole:

Donna
10-07-03, 16:01
Geplaatst door bzizza
Nee dat kan natuurlijk ook niet, want dan krijgt ze de LPF weer op haar dak dat ze een zeer gewaardeerde plaats in de Nederlandse gevangenis voorzichzelf alleen opeist.

Hem levend te begraven en hem als vermist opgeven is in ieders voordeel, zeg maar :melig2:

Paspoort afpakken, rekening leegsleuren en een jetski verhuurbedrijf op Borabora beginnen met zijn geld is ook nog een idee.

Dan de rest van je leven in een hangmat gaan liggen met een lekkere halal-cocktail. Een beetje mensen kijken.

Dan is pas echt iedereen blij. Man is van zijn rare importbruidje die hem geestelijk terroriseert af, vrouw is van rare man met losse handjes af, LPF is van 1 imbordbruidje af, Bora bora heeft er een leuk, inventief, gezellige inwoner bij. En een jetskiverhuurbedrijf.

Sjee. Wat een goed plan.

Ik denk dat ik dit zowieso ga doen. Man of geen man :D

bzizza
10-07-03, 16:01
Geplaatst door Donna
:D

Bzizza, ik woon vlakbij Lelylaan. Zullen we onszelf daar gewoon uithuwelijken aan de hoogste bieder?

De jongen met de mooiste scooter (of de langst geldige metropas) wint. :lole:

It's a date, voor de gelegenheid haal ik mijn minirokje en laarzen uit de kast :engel:

e r t a n
10-07-03, 16:03
Geplaatst door bzizza
goh he bedankt, wat aardig. Maar maak je geen zorgen hoor wij vernedelandste vrouwen gaan gewoon op stationnetjes staan om onze man te vinden dus niets uithuwelijking. :rolleyes:
Oh doen jullie dat op een stationnetje? Ik dacht altijd op de hoek van de straat.

GroteWolf
10-07-03, 16:09
Ik lees fraaie initiatieven.


Na het mislukken van een importhuwelijk rennen jou type altijd heel hart naar een 'vernederlandste vrouw

Dat mislukken moeten ze gewoon verbieden.


Vlakbij station Lelylaan wonen, is dat nou erg?

manc
10-07-03, 16:21
Stel je voor dat ze ook nog eens helemaal niet met elkaar overweg kunnen, nou, dan is het heel begrijpelijk dat je als man zo af en toe flipt en van je af gaat slaan.

...Als je niet met elkaar overweg kan moet je niet trouwen oen. En er is NIKS begrijpelijk aan fysiek geweld, zieke geest....

Donna
10-07-03, 16:23
Geplaatst door bzizza
It's a date, voor de gelegenheid haal ik mijn minirokje en laarzen uit de kast :engel:

:D



:zwaai:

e r t a n
10-07-03, 16:32
Geplaatst door manc
...Als je niet met elkaar overweg kan moet je niet trouwen oen. En er is NIKS begrijpelijk aan fysiek geweld, zieke geest....
Jij bent hier de oen, want je leest niet goed.

Vriend
10-07-03, 16:55
Er was eens een vrouw en die woonde in de bergen van een landje ergens in Afrika.Als ze water wilde moest ze soms wel 40 km lang lopen en over 4 bergen klimmen voordat ze bij een waterbron kwam.Ze had nog nooit van make up gehoord en scheermesjes? daar was ze helemaal wereldvreemd van.Op een dag kwam een getinte prins in een witte mercedes en vroeg haar ten huwelijk.En terwijl ze aan de 40 km dacht die ze dagelijks moest belopen om maar een fatsoenlijk slokje water te kunnen drinken gaf ze in volle overtuiging haar jawoord.

In het kasteel van de getinte prins aangekomen zag ze tot haar grote vreugde dat er stromend water was, zelfs koud en warm!Ze sliep op het meest zachte bed dat ze ooit onder haar - door het jarenlang op koude harde grond slapen verharde lichaam- had gevoeld en ze wenste zich niets meer dan alleen maar haar man te dienen en bij te staan omdat hij de schenker was van al het luxe waarin ze zich nu vertoefte.

Maar al snel kwam aan deze dankbaarheid een einde.Ze kwam namelijk in contact met een inwoonster van het kasteel dat daar geboren en opgegroeid was en deze fluisterde haar mooie zoete verhalen in over het leven buiten een kasteel.Het leven in een wereld vol verassingen, een wereld vol uitdagingen en het belangerijkst van al; een wereld vol andere Prinsen, dat was wat buiten de muren van het kasteel bestond.

En zoals jullie misschien wel kunnen raden besloot deze eens zo lieve vrouw de kasteelmuren te breken en de wijde wereld te verkennen.Helaas kon de prins dit niet waarderen omdat hij volgens zijn beleving met een ander soort vrouw getrouwd was dan die hij nu voor zich had.De prins werd radeloos en kon niet omgaan met de nieuwe vrouw die nu de bed met hem deelde en uit pure frustratie zocht hij ruzie met haar omdat hij zijn ongenoegen maar niet kon plaatsen.Uiteindelijk was de vrouw het zat, ze wilde meer dan alleen koud en warm water of een zacht bed, ze wilde de wereld buiten het kasteel.Bovendien was ze haar eens zo vriendelijke goedlachse man meer dan zat.En terwijl ze haar spullen bij elkaar raapde en de muren van het kasteel achter haar liet zag ze in de verte bergen opdoemen en dacht ze aan de 40 km die ze eens moest wandelen om een slokje water te kunnen drinken.


Vriendelijke Vriend.

taouanza
10-07-03, 19:23
Geplaatst door Vriend
Er was eens een vrouw en die woonde in de bergen van een landje ergens in Afrika.Als ze water wilde moest ze soms wel 40 km lang lopen en over 4 bergen klimmen voordat ze bij een waterbron kwam.Ze had nog nooit van make up gehoord en scheermesjes? daar was ze helemaal wereldvreemd van.Op een dag kwam een getinte prins in een witte mercedes en vroeg haar ten huwelijk.En terwijl ze aan de 40 km dacht die ze dagelijks moest belopen om maar een fatsoenlijk slokje water te kunnen drinken gaf ze in volle overtuiging haar jawoord.

In het kasteel van de getinte prins aangekomen zag ze tot haar grote vreugde dat er stromend water was, zelfs koud en warm!Ze sliep op het meest zachte bed dat ze ooit onder haar - door het jarenlang op koude harde grond slapen verharde lichaam- had gevoeld en ze wenste zich niets meer dan alleen maar haar man te dienen en bij te staan omdat hij de schenker was van al het luxe waarin ze zich nu vertoefte.

Maar al snel kwam aan deze dankbaarheid een einde.Ze kwam namelijk in contact met een inwoonster van het kasteel dat daar geboren en opgegroeid was en deze fluisterde haar mooie zoete verhalen in over het leven buiten een kasteel.Het leven in een wereld vol verassingen, een wereld vol uitdagingen en het belangerijkst van al; een wereld vol andere Prinsen, dat was wat buiten de muren van het kasteel bestond.

En zoals jullie misschien wel kunnen raden besloot deze eens zo lieve vrouw de kasteelmuren te breken en de wijde wereld te verkennen.Helaas kon de prins dit niet waarderen omdat hij volgens zijn beleving met een ander soort vrouw getrouwd was dan die hij nu voor zich had.De prins werd radeloos en kon niet omgaan met de nieuwe vrouw die nu de bed met hem deelde en uit pure frustratie zocht hij ruzie met haar omdat hij zijn ongenoegen maar niet kon plaatsen.Uiteindelijk was de vrouw het zat, ze wilde meer dan alleen koud en warm water of een zacht bed, ze wilde de wereld buiten het kasteel.Bovendien was ze haar eens zo vriendelijke goedlachse man meer dan zat.En terwijl ze haar spullen bij elkaar raapde en de muren van het kasteel achter haar liet zag ze in de verte bergen opdoemen en dacht ze aan de 40 km die ze eens moest wandelen om een slokje water te kunnen drinken.


Vriendelijke Vriend.



laat me raden, die vriendelijke prins herinnerde haar nooit aan de 40km en al die andere meiden die in de rij staan om haar te vervangen?:moe:

Zwarte Schaap
10-07-03, 23:20
Geplaatst door e r t a n
Een verse importbruid staat zeer zwak t.o.v. haar man, aangezien zij meer dan drie jaar moet wachten op een eigen verblijfsvergunning. Deze van haar man afhankelijke positie is voor menigeen lellebellerige allochtone kamerlid een aanleiding om in actie te komen. De blijf-van-mijn-lijf huizen zouden uitpuilen van de mishandelde importbruiden.

Mijns inziens zou een beetje vrouw tegen een stootje moeten kunnen. Het is altijd de schuld van de man. Probeer je nou eens te verplaatsen in de man. Aan de ene kant heb je daar je importbruidje, aan de andere kant je moeder en meestal ook je zussen. Daarnaast heb je ook nog je schoonmoeder, incl. haar andere dochters, in land van herkomst aan de telefoon, die er zin in heeft een paar maanden over te komen. Stel je voor dat ze ook nog eens helemaal niet met elkaar overweg kunnen, nou, dan is het heel begrijpelijk dat je als man zo af en toe flipt en van je af gaat slaan. De geestelijke mishandeling van de allochtone man, daar moet nou eens iets tegen gedaan worden. Wij mannen hebben het ook niet makkelijk hoor.

Ik vraag me af wat je hebt aan een lege man die met zulke onzin aankomt?

Maarten
11-07-03, 02:06
Ertan, moet je eigenlijk tot de huwelijksnacht wachten eer je gaat meppen, of kan het al eerder?

Vriend
11-07-03, 02:28
Geplaatst door taouanza
laat me raden, die vriendelijke prins herinnerde haar nooit aan de 40km en al die andere meiden die in de rij staan om haar te vervangen?:moe:

Jawel, alleen was het een man van weinig woorden maar veel daden dus sprak hij vaak met zijn handen...Wat wij mgaraba mannen tot mijn grote spijt te vaak doen

Maarten
11-07-03, 02:29
Vriend, je verhaal is een wolf in schaapskleren.
Stel je maar voor dat jij degene was, die gered werd, enz.. Eens kijken waar jij genoegen mee nam.

En helemaal misselijk wordt ik van je verhaal, dat vrouwen die er uit willen dat vooral vanwege andere mannen zouden doen. Dit is typisch arabische angsthazerij, waar veel vrouwen de dupe van worden.
Echt, dit is het eerste verhaal van je, wat me erg tegenvalt.

Valt me wel het volgende in: als die import-huwelijken niet uit liefde gesloten zijn, dan heeft de man natuurlijk angst, en...
Reden temeer om aan die importhuwelijken zo snel mogelijk een einde te maken.

Mijn vriendinnen konden gaan waar ze wilden, staan waar ze wilden, en slápen waar ze wilden!..
Van mijn vriendinnen is er nooit een vreemd gegaan, en nooit een bij me weg gegaan!..
Slaan kwam zo goed als niet voor.
En de meeste van mijn vrienden vertellen dit precies zo na.
Vriend, waar ligt het probleem?
En wat doe je er dus aan?

Vriend
11-07-03, 02:44
Kijk Maarten het ging om de essentie en niet direct om het vreemdgaan met andere "prinsen", dat was slechts een metafoor.Een metafoor voor het verlangen naar geen grenzen het verlangen naar een leven vol vrijheden, met of zonder een ander man of seksuele geaardheid.

Ik probeer de gedachten van een man in zo'n situatie zo goed mogelijk te beschrijven.Ik zeg niet dat mannen de slachtoffer zijn maar men moet hen niet als eenduidige dader aanwijzen.Als je goed mijn verhaal zou lezen dan zou je er gauw achterkomen dat het het kasteel is wat alle kwaad veroorzaakt.Een kasteel dat in eerste geval zorgt voor een haven van geluk maar op het eind muren crieert wiens schaduwen verstikkender werken als rook.Je zult je afvragen wat ik met "het kasteel" dan wil aanduiden, eerlijk gezegd kan ik je daarop geen helder antwoord geven.Misschien is het het egoisme dat in ieder van ons leeft, in de een minder of meer als de ander.Misschien is het wel machtsgeilheid, het kapitalisme of een ander onderdrukkingsmiddel ( ;) ), ik weet het niet.Het enige wat ik kan zeggen dat is dat het bestaat.

Zwarte Schaap
11-07-03, 04:19
Geplaatst door Maarten
Vriend, je verhaal is een wolf in schaapskleren.

Mijn vriendinnen konden gaan waar ze wilden, staan waar ze wilden, en slápen waar ze wilden!..
Van mijn vriendinnen is er nooit een vreemd gegaan, en nooit een bij me weg gegaan!..


Dan moet je ondertussen wel een harem hebben.

nefertiti
11-07-03, 08:01
waarom toch altijd die importbruiden gaan halen?

Zijn die goedkoper in de aanschaf of zo?

e r t a n
11-07-03, 10:23
Geplaatst door Maarten
Ertan, moet je eigenlijk tot de huwelijksnacht wachten eer je gaat meppen, of kan het al eerder?
Voor de huwelijksnacht meppen zou erg dom zijn, want dan zou alles nog de soep in kunnen lopen. Pas nadat ze 100% van jou is dan pas mag je je uitleven.

Maarten
11-07-03, 11:37
Geplaatst door e r t a n
Voor de huwelijksnacht meppen zou erg dom zijn, want dan zou alles nog de soep in kunnen lopen. Pas nadat ze 100% van jou is dan pas mag je je uitleven.

Ik ben na het ontmaagden meestal te slapjes om nog te gaan meppen. Maar het is goed te weten, dat er daarna nog een hele wereld van mogelijkheden voor je open ligt..

Maarten
11-07-03, 12:45
Vriend, noem dat vreemdgaan geen metafoor, want in praktijk is dat juist nogal eens een metafoor, maar dan in negatieve zin: vaders die hun dochters van alles ontzeggen vanwege de angst voor een worst-case scenario. Begin over vrijheid, en ze beginnen over minirokjes, en de hele verdorven samenleving. Ze menen ook zelf de verantwoordelijkheid te hebben, en laten die niet snel over aan de dochter. Juist dat beledigt vele dochters, omdat die meestal moraal genoeg in zichzelf hebben.

Maar ik begrijp je verhaal nou beter. Ja, voor vrouwen die uit de “bush” komen is het nogal overweldigend ja, al die verlokkingen. Vrouwen die hier al lang wonen, die hebben kunnen wennen, en hebben geleerd hoe zich er op in te stellen. Maar de nieuwe nog niet.

Schoolvoorbeeld zijn de centen. Heel vaak hoor ik dat ze daar absoluut niet mee om kunnen gaan, en veel teveel geld uitgeven. En er ontstaan ruzies over, waarbij de vrouw echt honderden argumenten aansleept. Het kan nogal eens lang duren eer ze leren budgetteren.

Uitkijken is het ook met vrouwen, die zich lang tekort gedaan gevoeld hebben. Dat kan materieel of geestelijk zijn. Veel worden daar egoistisch van, en letten alleen nog maar op meer krijgen, en zijn snel jaloers en ontevreden. Dan heeft hij zich uitgesloofd, maar zij wil alleen nog maar meer.
Dan krijg je dat dankbaarheidsprobleem, wat er bij mannen veel harder inhakt, dan die vrouwen vermoeden. Die mannen zijn dan echt tot het uiterste gegaan, maar het is nooit genoeg. Dat hoeft maar een paar keer te gebeuren, en zo’n huwelijk wordt een halve oorlog. Hij weet dan, dat het gedonder begint, zodra hij over de drempel van zijn huis binnen stapt. Veel van die vrouwen snappen totaal niet hoe hard dat voor een man is. Eindeloos gezeur.
Ik ken dat van minstens 2 vrienden. Die waren heel zacht, maar werden tuis een echte autocraat. Ze moesten wel. Maar die vrouwen leren ook niks, als ze het huis niet uit kunnen, en niet mee-participeren..

Het omgekeerde komt net zo goed voor: Vrouwen die voortdurend terecht zeuren, omdat de man geen zicht heeft op wat er zoal nodig is om een gezin te laten draaien. Die komen thuis, en doen dan nog iets, en vinden het dan wel welletjes geweest. Die snappen niet dat een gezin een 24-uurs business is, en heel wat verantwoordelijkheid en planning eist.

Ik ben erg gevoelig voor het mannenstandpunt. Dat wordt tegenwoordig inderdaad nogal eens zwaar onderbelicht. In de huidige cultuur krijgt de vrouwelijke optiek een veel groter gewicht. En wordt veel meer geluisterd naar vrouwen, en ze worden veel sneller begrepen. Dat vind ik tenminste.
Ik ben ontzettend veel omgegaan met vrouwen, en stond meestal achter hun standpunt. Maar tegenwoordig wil ik het verhaal van de man er meteen bij, zeker ook bij zaken over geweld.
Ik ben erg tegen geweld, maar er wordt door vrouwen minstens zoveel misbruik gemaakt van de gevoeligheid voor geweld, als dat er echt geweld is.

Maar Ertan’s verhaal gaat me te ver. Dat gaat over een man die gaat meppen, omdat hij overspoeld wordt door andere vrouwen in huis, en het dan niet meer aankan.
Die man heeft het in huis te ver laten komen. Die heeft over zich heen laten lopen. Hij had er al veel eerder mensen uit moeten gooien, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Hij had íedereen, ínclusief zijn vrouw onder de neus kunnen wrijven, dat zijn gezinsleven voorop staat! Hij bewaakt zijn gezinsleven niet. En zijn vrouw blijkbaar ook niet, want die vind allerlei andere mensen belangrijker dan haar man.

PS: ik geloof absoluut niet in het scheiden van de leefwerelden van mannen en vrouwen. Daar komt alleen maar onderling onbegrip van, en dus allerlei moeilijkheden. Geldt ook voor Autochtone leefwerelden die zo werken.

Zwarte Schaap
11-07-03, 13:06
Geplaatst door Maarten

PS: ik geloof absoluut niet in het scheiden van de leefwerelden van mannen en vrouwen. Daar komt alleen maar onderling onbegrip van, en dus allerlei moeilijkheden. Geldt ook voor Autochtone leefwerelden die zo werken.

Of je er nu wel of niet in gelooft, die gescheiden werelden zijn gewoon de realiteit, waar je ook bent. Mensen hebben de neiging makkelijker met diegenen om te gaan die dichter bij hun leefwereld staan dan diegenen die verder van ze afstaan.

Mannen trekken eerder op met andere mannen en vrouwen voelen zich meer op hun gemak met andere vrouwen. Je zult als man scheve ogen tegenkomen als je met een groepje dames een schoonheidsbehandeling neemt. Als vrouw zul je je minder op je gemak voelen als je tussen een groepje Feyenoordsupporters mee moet reizen.

Maarten
11-07-03, 13:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moet je ondertussen wel een harem hebben.

Nah.. kwestie van goed occasion-beleid en inruilprijzen.. Je weet toch hoe wij Hollanders groot werden door de handel? Die oude afgeragde exemplaren zuipen gewoon teveel, terwijl die nieuwe dingetjes handzaam zijn, weinig belasting geven, en bijna op lucht lopen.

Nee Schaap, er zijn helaas nog wel andere redenen waardoor het fout kan gaan. Voor mij was het punt meestal, dat ik me te vaak niet begrepen voelde, of geen kans kreeg op momenten, waarop ik het echt nodig vond. Ik was/ben het type dienstverlenende jongen. Maar af en toe moet er wel wat terugkomen als je dat eist, en moet je er niet voor hoeven vechten, anders houdt het op. En dat deed ik dus vaker. En dat doet een hoop pijn. Ik ben ook nooit van de ene in de andere relatie gestapt.

Maar mijn fout was, dat ik mijn vriendinnen nooit goed uizocht. Nooit goed op jacht of op zoek geweest. Of te bleu, als ik echt gegrepen was door iemand. Dus kreeg ik vriendinnen voor wie ik toch niet echt helemaal verkocht was. Dan geloof je in feite in de grond niet in dezelfde dingen.

Daarmee komen we trouwens uit op de voorschriften uit de Koran of de Bijbel, die de nadruk op gemeenschappelijk geloof leggen. Dat is een enorme waarheid. Maar ik weet niet of moslims die wel goed begrijpen. Het geloof waar het daarbij om gaat, dat is het lévende geloof, zoals je dat tot op het bót voelt. Dat merk je bij de juiste partner, want die roept dat geloof juist bij je op. Een goede relatie is eigenlijk een echte productiemachine van geloof. En dat zien de boeken dus heel goed. Alle voorschriften werken pas goed, als dit aanwezig is.

Maar onder moslims bestaat een praktijk, waarbij gewoon gekeken wordt of iemand een "goed moslim" is. Dat is prima, maar het garandeert je natuurlijk nog helemaal niets. Net zo min als de christelijke doop, of de islamitische geloofsverklaring je automatisch in de hemel brengt. Als het niet gaat om geloof, dat zichzelf innerlijk en overtuigd aandient, dan werkt er niets. Religie niet, maar het huwelijk ook niet. Daarom hou ik mijn hart vast bij die import-huwelijken, hoewel ik zelf het bewijs ben, dat het westerse systeem ook niet ideaal is. Vrijheid kan ook lui maken..

Mijn Harem bestaat uit een paar PC's, een basgitaar, een auto, en nog wat andere stuff, en dat luistert allemaal prima. :boer:

Mill
11-07-03, 13:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Of je er nu wel of niet in gelooft, die gescheiden werelden zijn gewoon de realiteit, waar je ook bent. Mensen hebben de neiging makkelijker met diegenen om te gaan die dichter bij hun leefwereld staan dan diegenen die verder van ze afstaan.

Mannen trekken eerder op met andere mannen en vrouwen voelen zich meer op hun gemak met andere vrouwen. Je zult als man scheve ogen tegenkomen als je met een groepje dames een schoonheidsbehandeling neemt. Als vrouw zul je je minder op je gemak voelen als je tussen een groepje Feyenoordsupporters mee moet reizen.

Dat is misschien zo tot op zekere (niet zo hoge) hoogte. Dat neemt niet weg dat heeeel veel vrouwen en heeeel veel mannen gemengd vriendschappelijk met elkaar omgaan. Ik vermoed dat Maarten niet ontkende dat de mannen- en vrouwenwerelden tot op zekere hoogte gescheiden zijn, maar dat hij bedoelde dat hij niet gelooft in het opleggen (via dwang of sociale afkeuring) van gescheiden werelden.