PDA

Bekijk Volledige Versie : Tegenlicht wordt nog beroemd



lennart
10-07-03, 16:52
De docu van Tegenlicht over de Carlyle groep wordt opgepikt door websites in de VS:

oa:
http://www.informationclearinghouse.info/article3995.htm

Joesoef
25-01-04, 20:01
Nu op NL3, herhaling en aanvulling. Met name over Irak.....

ZbaqZbaq
25-01-04, 20:18
paar miljard voor de "Crusader missile"........valt het kwartje al bij de moslims ?

Tomas
25-01-04, 20:24
Geplaatst door lennart
De docu van Tegenlicht over de Carlyle groep wordt opgepikt door websites in de VS:

oa:
http://www.informationclearinghouse.info/article3995.htm

Is hierdoor de bilderberg group een beetje in de luwte gekomen?

Dan weet ik wel wie er achter deze docu zit.

Maslov
25-01-04, 21:02
Inderdaad een goede docu.

Schokkend om te zien hoe de machthebbers en het kapitaal, voorzover ze niet dezelfden zijn, elkaar de bal toespelen.

Hopelijk komt het Amerikaanse volk er ook op tijd achter.

Aan de andere kant wordt onze cultuur wel aan alle kanten verdedigd door dit soort machten.
Al moet ik zeggen dat ik die Bush mentaliteit, die mix van religie en politiek met een saus patriottisme diep verafschuw.

Toch blijf ik geloven in de kracht van de Europese politiek, en de Europese vindingrijkheid dat we eens niet meer zo afhankelijk zullen zijn van Amerika.
Nooit zal ik geloven in religie als alternatief voor onze democratie. En des te meer moeten we alert zijn op fundamentalistische christenen en moslims die onze politiek willen kapen.

ZbaqZbaq
25-01-04, 21:04
Geplaatst door Maslov

Nooit zal ik geloven in religie als alternatief voor onze democratie. En des te meer moeten we alert zijn op fundamentalistische christenen en moslims die onze politiek willen kapen.

en religie als ultime democratie ?

Joesoef
25-01-04, 21:10
Geplaatst door Maslov
.

Aan de andere kant wordt onze cultuur wel aan alle kanten verdedigd door dit soort machten.



Welke cultuur? U bedoelt de verAmericanisering!

850
25-01-04, 21:17
Geplaatst door Maslov
Nooit zal ik geloven in religie als alternatief voor onze democratie. En des te meer moeten we alert zijn op fundamentalistische christenen en moslims die onze politiek willen kapen.

kvind jou ook behoorlijk fundamentalistisch.

Maslov
25-01-04, 21:39
Welke cultuur? U bedoelt de verAmericanisering!

De manier waarop we nu leven.
De Nederlandse, de Duitse, de Franse, de Belgische cultuur zelfs met "veramerikanisering".
Die "veramerikanisering" kwam al voor WO2 op gang, invloed van diverse culturen gebeurt hè.
En deze invloed vind ik persoonlijk minder erg als die van Iran, SA, Marokko, Turkije etc.

Joesoef
25-01-04, 21:56
Geplaatst door Maslov

En deze invloed vind ik persoonlijk minder erg als die van Iran, SA, Marokko, Turkije etc.

Deze landen (met uitzondering van SA, dat is gewoon Amerikaans -gekochte petro dollars-) hebben meer beschaving in de nagel van hun pink dan de Amerikanen in hun hele donder. Zelfs met dat overgewicht van die hamburger vreters.

Joesoef
25-01-04, 21:59
Geplaatst door Maslov
De manier waarop we nu leven.


Jij ?



U geeft iets te hoog op over America.

Nog nooit zo een debiel volk ontmoet.

Maslov
25-01-04, 22:04
Ik woon hier graag, en zo te zien jij ook?

sjo
25-01-04, 22:22
Geplaatst door Joesoef
Deze landen (met uitzondering van SA, dat is gewoon Amerikaans -gekochte petro dollars-) hebben meer beschaving in de nagel van hun pink dan de Amerikanen in hun hele donder. Zelfs met dat overgewicht van die hamburger vreters.

Hoe kom je tot zulke kretologie ?

groeten
sjo

Julien
25-01-04, 23:02
Geplaatst door Joesoef
Deze landen (met uitzondering van SA, dat is gewoon Amerikaans -gekochte petro dollars-) hebben meer beschaving in de nagel van hun pink dan de Amerikanen in hun hele donder. Zelfs met dat overgewicht van die hamburger vreters.

Dat klopt helemaal.

Het is misschien grof om te zeggen, maar ik kan niks verzinnen wat de USA nou biedt aan hoogwaardige beschaving.

Ze hebben Micky Mouse, Britney Spears, Pamela Anderson, hamburgers..

kennen jullie grootse Amerikaanse culturele uitspattingen? Nou ik niet.. laten we alsjeblieft niet veramerikaniseren.

Europa heeft toch een 1000x mooiere beschaving opgebouwd. Kijk naar Rome, Athene, Parijs, Madrid, Londen..

We moeten gewoon trots zijn op ons Europeaanschap, laat die Amerikanen gewoon barsten.

Julien
25-01-04, 23:07
Geplaatst door Maslov
De manier waarop we nu leven.
De Nederlandse, de Duitse, de Franse, de Belgische cultuur zelfs met "veramerikanisering".
Die "veramerikanisering" kwam al voor WO2 op gang, invloed van diverse culturen gebeurt hè.
En deze invloed vind ik persoonlijk minder erg als die van Iran, SA, Marokko, Turkije etc.

Frankrijk hoort niet in dat rijtje thuis :D want er is zelfs een wet die veramerikanisering verbiedt!! en het ministerie van franophonie houdt deze wet streng in de gaten.

-Op radio's mag maar max. 40% Engelstalige muziek worden gedraaid, de rest moet Frans of een andere romaanse taal zijn.

-elk nieuw (Engels) woord in het Frans wordt vervangen door een Frans woord, er is een speciale commissie die dat controleert. Journalisten die te veel Engelse woorden gebruiken krijgen een berisping.

-Er is een ongeschreven regel dat er net zoveel Franse films op de Franse markt moeten zijn als Amerikaanse hollywood-films.

Zo zijn er tientallen voorbeelden, hoe Frankrijk probeert veramerikanisering t voorkomen. Soms vind ik dat wel een beetje overdreven, maar ik vind ook dat je respect moet hebben voor je eigen cultuur!

Maslov
25-01-04, 23:10
Julien, het is ook een samenleving die pas bestaat, gezien in de historie.

Ze hebben nog eeuwen nodig om echt een cultuur gestalte te geven.
Wat je wel kunt zeggen, is dat de cultuur zoals die nu aan het ontstaan is, niet de cultuur is die ik zou ambieren. Al moet ik zeggen dat de "muziekcultuur" (op sommige genres na) me wel aanspreekt.
Ook een Keith haring, met zijn vernieuwende kijk op kunst ligt mij wel trouwens.

Eeuwenoude gebouwen kent men niet.
Oude culturen zijn om zeep geholpen, zoals in alle andere landen waar bezetting een rol speelde.