PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak wordt nachtmerrie voor Amerikanen, bezetting zal nog vier jaar duren.



Marsipulami
11-07-03, 21:48
Amerikaanse troepen mogelijk nog vier jaar in Irak


WASHINGTON - De Amerikaanse troepen blijven mogelijk nog vier jaar in Irak. En die operatie kan gevaarlijk zijn voor de soldaten. Dat heeft de Amerikaanse generaal Tommy Franks, die aan het hoofd van de operatie in Irak stond, gezegd.


Amerikanen die nu in Irak gestationeerd zijn worden er steeds vaker het slachoffer van hinderlagen en aanslagen. Dagelijks vinden er 10 tot 25 aanslagen op Amerikaanse doelwitten plaats. Sinds 1 mei, de dag dat de Amerikaanse president George W. Bush het einde van de gevechten afkondigde, zijn 32 Amerikaanse soldaten door de Irakezen gedood.

De derde Infanterie Divisie, die een sleutelrol speelde bij de verovering van Bagdad, wordt in september afgelost, zei Franks nog. Omdat de soldaten stilaan overbelast raken, zei Frank nog dat internationale aanwezigheid in Irak bijzonder welkom zou zijn.

Tankgeweld

Vannacht heeft het Amerikaanse leger, voor het eerst sinds 1 mei, kanonschoten vanop een tank afgevuurd. Dat gebeurde tijdens gevechten in Ramadi (op 100 kilometer ten westen van Bagdad), zo heeft een Amerikaanse militaire woordvoerder vandaag bekendgemaakt.

Tomas
11-07-03, 22:39
Ik hoop dat Bush niet kan slapen van z'n leugens en de gevolgen die het heeft. De lul.

Babyface
12-07-03, 00:31
Bush is een misleider altijd al geweest, maar mensen zijn bang en zwak en natuurlijk dom....

Dragon_Khan
12-07-03, 09:29
Een beetje off-topic.

Abuh Jaja had dit al voorspeld, wat ik toch knap vind, die man heeft inzicht. Jammer alleen dat hij niet altijd zo diplomatiek is.

Nou ja dat wou ik gewoon ff gezegd hebben, en het is dus niet echt de bedoeling dat hierop in deze topic voortgeborduurd wordt.
Dat zou zonde zijn van Mars z'n topic. In opzicht is het misschien ook verkeerd om dit bericht te plaatsen, want het kan de topic off topic sturen, maar ja ik moest dit toch ff kwijt. gemeen hé :o

Dragon_Khan
12-07-03, 09:39
(Ok dan ga ik nu on-topic om het toch een beetje goed te maken.

Eigenlijks is het best idioot.

De VS wil er eigenlijk niet blijven (daarmee bedoel ik de bevolking, en die zou de macht moeten hebben, want dat hoort zo in een goede democratie).

En de Irakezen willen de VS blijkbaar ook niet hebben.

Maar ja die olie hé. Daar heeft het bedrijfsleven in de VS toch weer behoefte aan. En om daarvoor te zorgen moet de situatie in Irak stabiel blijven.

taouanza
12-07-03, 10:55
hallo waar hebben jullie het over?!
de iraakse olie gaat het betalen, net zoals de saoudische olie haar bezetting betaalt. het 2 vliegen in een klap voor de amerikanen; ze bezetten een land op kosten van een ander. iemand anders betaalt hun wereld macht.mooier kan het niet.

het was nooit als een picknick bedoelt dit was gewoon het plan. ik vind het echt vreemd dat men hier verbaasd over is. dit keer is de mayflower aan komen vliegen.

Donna
13-07-03, 10:47
Abu Jahjah heeft het gezegd, vrijwell alle critici van de oorlog hebben dat gezegd. En de Amerikanen wisten het ook allang, het idee van 'snel verkiezingen uitschrijven en wegwezen daar' geloogfe toch hoop ik niemand? Was ook onmogelijk geweest. Een van de vele leugens van de Bush administratie.

lennart
13-07-03, 18:30
Geplaatst door Donna
Abu Jahjah heeft het gezegd, vrijwell alle critici van de oorlog hebben dat gezegd. En de Amerikanen wisten het ook allang, het idee van 'snel verkiezingen uitschrijven en wegwezen daar' geloogfe toch hoop ik niemand? Was ook onmogelijk geweest. Een van de vele leugens van de Bush administratie.

Het verhaal dat uit de anonieme bronnen komt is het volgende:

De Amerikanen hadden verwacht dat alle publieke services gewoon zouden blijven runnen en dat ze er alleen maar Amerikanen neer moesten zetten die het zaakje dan wel verder konden regelen. Dus hierop hebben zich in de pre-war op voorbereid.

Als gevolg hadden de Amerikanen dus geen enkele voorbereiding op het feit dat de volledige Ba'ath partij ondergronds zou gaan, en de opdrachten zullen waarschijnlijk ook geweest zijn, de Amerikanen niet helpen, zij hebben nu de macht, verlaat je post. Bovendien zullen vele Ba'ath leden bang geweest zijn dat het volk wraak op hen zouden nemen. De Ba'ath leden die nu nog loyaal zijn aan Saddam zijn nu bezig zich te hergroeperen om een aanval voor te bereiden in de komende week (17 Juli is de datum dat de Ba'ath partij de macht greep).


Dat is dus het verhaal, dat uit het Witte Huis komt. Nu kan ik mij nauwelijks voorstellen dat Wolfowitz zo dom zou zijn om te denken dat de Amerikanen wel naar binnen zouden lopen en hun mannetjes overal plaatsen. Volgens mij wil Wolfowitz en zijn Leo Strauss gang juist chaos in Iraq om zo hun evil plan tot wereld dominantie te verwezenlijken.

Saddam had trouwens in zijn brief aan Arabische kranten geschreven dat de buitenlanders voor 17 Juni het land moeten verlaten (oa: http://www.smh.com.au/articles/2003/06/14/1055220808849.html) nu hebben elke grote media hiervan 17 Juli van gemaakt omdat dit logischer leek omdat toen de de Ba'ath aan de macht kwam. Nu vond ik dit een beetje een vreemde verklaring (zou Saddam de juiste datum niet weten, of de briefschrijver for that matter? Gebruiken de Arabieren niet een volledig andere kalender dan de Westerlingen?). Maja toen zag ik dit toevallig : http://www.research.att.com/projects/tts/demo.html :p

Zwarte Schaap
14-07-03, 11:46
Geplaatst door Marsipulami
Amerikaanse troepen mogelijk nog vier jaar in Irak


WASHINGTON - De Amerikaanse troepen blijven mogelijk nog vier jaar in Irak. En die operatie kan gevaarlijk zijn voor de soldaten. Dat heeft de Amerikaanse generaal Tommy Franks, die aan het hoofd van de operatie in Irak stond, gezegd.


Amerikanen die nu in Irak gestationeerd zijn worden er steeds vaker het slachoffer van hinderlagen en aanslagen. Dagelijks vinden er 10 tot 25 aanslagen op Amerikaanse doelwitten plaats. Sinds 1 mei, de dag dat de Amerikaanse president George W. Bush het einde van de gevechten afkondigde, zijn 32 Amerikaanse soldaten door de Irakezen gedood.

De derde Infanterie Divisie, die een sleutelrol speelde bij de verovering van Bagdad, wordt in september afgelost, zei Franks nog. Omdat de soldaten stilaan overbelast raken, zei Frank nog dat internationale aanwezigheid in Irak bijzonder welkom zou zijn.

Tankgeweld

Vannacht heeft het Amerikaanse leger, voor het eerst sinds 1 mei, kanonschoten vanop een tank afgevuurd. Dat gebeurde tijdens gevechten in Ramadi (op 100 kilometer ten westen van Bagdad), zo heeft een Amerikaanse militaire woordvoerder vandaag bekendgemaakt.


Amerikaanse militair gedood in Irak


BAGDAD (ANP) - Een Amerikaanse militair is gedood bij een aanval maandagochtend in het centrum van de Iraakse hoofdstad Bagdad toen zijn konvooi onder vuur werd genomen. Zes andere militairen raakten gewond, aldus een woordvoerder van de Amerikaanse strijdkrachten.

Volgens getuigen raakte zeker een Amerikaanse militair ernstig gewond bij een andere aanslag kort daarop. Het incident had plaats nabij de internationale luchthaven van de hoofdstad. Het voertuig van het slachtoffer werd door een raket getroffen. Het Amerikaans leger weigerde commentaar.

Sinds begin mei brachten tegenstanders van de Amerikaanse aanwezigheid in Irak al ruim dertig Amerikaanse militairen om het leven.

Datum: 14-07-2003 10:51 Bron: ANP

Babyface
14-07-03, 12:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Amerikaanse militair gedood in Irak


BAGDAD (ANP) - Een Amerikaanse militair is gedood bij een aanval maandagochtend in het centrum van de Iraakse hoofdstad Bagdad toen zijn konvooi onder vuur werd genomen. Zes andere militairen raakten gewond, aldus een woordvoerder van de Amerikaanse strijdkrachten.

Volgens getuigen raakte zeker een Amerikaanse militair ernstig gewond bij een andere aanslag kort daarop. Het incident had plaats nabij de internationale luchthaven van de hoofdstad. Het voertuig van het slachtoffer werd door een raket getroffen. Het Amerikaans leger weigerde commentaar.

Sinds begin mei brachten tegenstanders van de Amerikaanse aanwezigheid in Irak al ruim dertig Amerikaanse militairen om het leven.

Datum: 14-07-2003 10:51 Bron: ANP




Ze zoeken er zelf om. Waarom blijven ze niet veilig in hun huisjes...eigen schuld, dikke bult is hier van toepassing op... :ninja:

Donna
14-07-03, 13:45
Geplaatst door lennart
Dat is dus het verhaal, dat uit het Witte Huis komt. Nu kan ik mij nauwelijks voorstellen dat Wolfowitz zo dom zou zijn om te denken dat de Amerikanen wel naar binnen zouden lopen en hun mannetjes overal plaatsen. Volgens mij wil Wolfowitz en zijn Leo Strauss gang juist chaos in Iraq om zo hun evil plan tot wereld dominantie te verwezenlijken.

Dat Wolfowitz beter weet geloof ik ook onmiddelijk. Maar hoe leidt chaos in Irak tot werelddominantie? Die link ontgaat me nog effe.....



Geplaatst door lennart
Saddam had trouwens in zijn brief aan Arabische kranten geschreven dat de buitenlanders voor 17 Juni het land moeten verlaten (oa: http://www.smh.com.au/articles/2003/06/14/1055220808849.html) nu hebben elke grote media hiervan 17 Juli van gemaakt omdat dit logischer leek omdat toen de de Ba'ath aan de macht kwam. Nu vond ik dit een beetje een vreemde verklaring (zou Saddam de juiste datum niet weten, of de briefschrijver for that matter? Gebruiken de Arabieren niet een volledig andere kalender dan de Westerlingen?). Maja toen zag ik dit toevallig : http://www.research.att.com/projects/tts/demo.html :p

Grappige demo.......

Maar ik ben een beetje lost nu. Wat heeft dat met Saddam te maken? :confused:



PS: Lennart, pssssst........ ik ben op veldonderzoek gegaan, ben geinfiltreerd in de 'recruteringsfase' van bilderberg....... heb allerhande nieuws maar daar kan ik hier in het openbaar helaas niets over zeggen... pm me.... ;)