PDA

Bekijk Volledige Versie : Khatami treedt af als volk het wil!



plexus
12-07-03, 09:45
President Mohammed Khatami van Iran heeft onverwacht aangegeven te zullen aftreden wanneer zijn volk dit wil. Khatami reageert hiermee op de groeiende publieke onvrede over het mislukken van democratische vernieuwingen in het land. :fpetaf:


"We zijn geen baas over het volk, maar dienen slechts het land. Als het land zegt dat wij niet meer gewenst zijn, dan zullen we gaan", aldus de president in een landelijke krant. Khatami was eerder zeer populair bij het volk, dat massaal op hem stemde tijdens de verkiezingen. De laatste maanden is hij echter onder vuur komen te liggen vanwege het uitblijven en mislukken van aangekondigde vernieuwingen. Het is de eerste keer dat de Iraanse leider in het openbaar aanbiedt op te zullen stappen als zijn volk dit wil.

---

denk niet dat President Mohammed Khatami het "echte" probleem is!

Joesoef
12-07-03, 09:56
Als Khatami aftreed betekend dat het begin van een revolutie in Iran. Voor Iraanse begrippen is Khatami de meest revolutionaire man die men te bieden heeft en een opvolger voor hem is er niet.

Ik ga is kijken volgende week. Ben benieuwd.

plexus
12-07-03, 10:07
Geplaatst door Joesoef
Als Khatami aftreed betekend dat het begin van een revolutie in Iran. Voor Iraanse begrippen is Khatami de meest revolutionaire man die men te bieden heeft en een opvolger voor hem is er niet.

Ik ga is kijken volgende week. Ben benieuwd.

kun je een voorraadje ZamZam cola voor me meenemen :p

Simon
12-07-03, 10:28
Geplaatst door plexus
President Mohammed Khatami van Iran heeft onverwacht aangegeven te zullen aftreden wanneer zijn volk dit wil.

Nou laat hij dan maar een referendum uitschrijven. Het is makkelijk gezegd.

Simon

Cihad
12-07-03, 15:56
Geplaatst door Joesoef
Als Khatami aftreed betekend dat het begin van een revolutie in Iran.

Wat voor revolutie?


Geplaatst door Joesoef
Ik ga is kijken volgende week. Ben benieuwd.

Ben daar ook over een paar weken. Dan zal ik het allemaal met eigen ogen zien.

Joesoef
12-07-03, 16:02
Geplaatst door Cihad
Wat voor revolutie?




Een zachte revolutie door het volk zelf.

Cihad
12-07-03, 16:06
Geplaatst door Joesoef
Een zachte revolutie door het volk zelf.

Zachte revolutie???? Wat bedoel je ermee?

Joesoef
12-07-03, 16:28
Geplaatst door Cihad
Zachte revolutie???? Wat bedoel je ermee?


Geen tanks, bommen en granaten. De weg van de democratie.

Cihad
12-07-03, 16:39
Geplaatst door Joesoef
Geen tanks, bommen en granaten. De weg van de democratie.

Gebruikt de Iraanse overheid tanks, bommen en granaten tegen het volk?? Nooit van gehoord. En waarschijnlijk leugens die door munafiqien verzonnen worden.

Joesoef
12-07-03, 17:42
Geplaatst door Cihad
Gebruikt de Iraanse overheid tanks, bommen en granaten tegen het volk?? Nooit van gehoord. En waarschijnlijk leugens die door munafiqien verzonnen worden.


Jij leest wat je wil lezen. Er komt geen aanval van wie dan ook op Iran. Mijn woorden zijn beeldspraak.

Het volk is het zelf meer dan zat en zal op een vreedzame manier het regime doen splijten. De geestelijk leiders zullen aan de kant worden gezet en de president krijgt eindelijk recht van spreken.

Kwestie van tijd.

Victory
12-07-03, 18:08
salam Cihad,

joesoef is een sukkeltje, het is beter om hem te negeren.


Anyway, ik ben over een paar dagen in Iran op vakantie. :lole:

Victory
12-07-03, 18:10
Dit is trouwens de hele toespraak:

Khatami cautions on abuse of values

http://www.iribnews.com/newspic/03/07/12/khatami11-jam.jpg

02:59:27 È.Ù
Tehran, July 11 - President Mohammad Khatami here on Thursday cautioned against abuse of revolutionary and Islamic values and constitution for factional ends, calling for peaceful and tension-free coexistence.

In his address to large groups of the locals, Khatami censured attempts to dishearten people, especially young generation, both inside and outside Iran, adding that all should try to strengthen hope and weaken pessimism and hopelessness.

Khatami also warned against imposing personal interests on the nation and forcing the public to follow them.

"We are not people's masters, rather, we are servants of the nation," said the president adding, "if the nation says we do not like (you), we will quit. A society should be so."

He said the country is today more than ever in need of peace and kindness.

"Let's turn atmosphere of life into atmosphere of `longevity, brotherhood,' and `shoulds and should nots.'"

Khatami urged the nation to make the 7th parliamentary elections an epic by their massive turnout.

High public turnout in the elections looks into three main preconditions of high trust in the public, giving the people more freedom of choice, and assuring the nation that their votes are respected, said the president.

In any election, it should be the principle to take the public as religiously committed and faithful individuals with good will not as traitors and liars, who should be prevented, said Khatami.

He said it should be proved in practice that public votes are respected and all should try to materialize public wishes in society.

Shifting to economic predicaments, Khatami said his government has put on its agenda economic progress and campaign against price hike, inflation, and unemployment.

Mark
12-07-03, 18:30
iedereen gaat maar naar Iran!

nou ik ga lekker volgende week naar Turkije

Joesoef
12-07-03, 18:58
Geplaatst door Victory
salam Cihad,

joesoef is een sukkeltje, het is beter om hem te negeren.


Anyway, ik ben over een paar dagen in Iran op vakantie. :lole:


En viktorietje, heb je al opgezocht wat inflatie betekend?

Joesoef
12-07-03, 21:16
Geplaatst door Victory
Dit is trouwens de hele toespraak:

Khatami cautions on abuse of values


Knipknip een toespraak van 1,5 minuut knipknip





Geloof je nu echt dat dit de hele toespraak is?

Cihad
12-07-03, 22:47
Geplaatst door Joesoef
Jij leest wat je wil lezen. Er komt geen aanval van wie dan ook op Iran. Mijn woorden zijn beeldspraak.

Het volk is het zelf meer dan zat en zal op een vreedzame manier het regime doen splijten. De geestelijk leiders zullen aan de kant worden gezet en de president krijgt eindelijk recht van spreken.

Kwestie van tijd.

DREAM ON.

Blijf jij maar de westerse media volgen.

taouanza
12-07-03, 23:35
huppelepup reyhan reyhan
huppelepup reyhan reyhan
huppelepur reyhan reyhan

huppelpup reyhan
huppelpup reyhan
:boogie:

De Rode Roos
13-07-03, 00:09
Geplaatst door Joesoef
Jij leest wat je wil lezen. Er komt geen aanval van wie dan ook op Iran. Mijn woorden zijn beeldspraak.

Het volk is het zelf meer dan zat en zal op een vreedzame manier het regime doen splijten. De geestelijk leiders zullen aan de kant worden gezet en de president krijgt eindelijk recht van spreken.

Kwestie van tijd.

Dat is de beste weg voor veranderingen, van binnenuit. Maar als die "revolutie" mislukt, dan betekent dat de wil voor verandering niet sterk genoeg is. Lukt het wel, dan kunnen we veilig stellen dat het de wil van het volk is. Als het niet lukt, dan niet. :o

Joesoef
13-07-03, 00:12
Geplaatst door Cihad
DREAM ON.

Blijf jij maar de westerse media volgen.



Westerse media?

Iraniërs in Iran. Ik zit er regelmatig. Het is trouwens niet mijn droom maar de wens van de bevolking daar.

Joesoef
13-07-03, 19:30
Geplaatst door EdV
Victory gebruikt de Avatar van de misdadiger Khomeini, een man die in staat is gebleken om anderen ter dood te veroordelen alleen maar omdat ze een satirisch boek durven te schrijven.

Ed

Satirisch? deze schrijver is nog niet eens het kroonboek van de maand waard zul je bedoelen!

manc
13-07-03, 22:03
Geplaatst door De Rode Roos
Dat is de beste weg voor veranderingen, van binnenuit. Maar als die "revolutie" mislukt, dan betekent dat de wil voor verandering niet sterk genoeg is. Lukt het wel, dan kunnen we veilig stellen dat het de wil van het volk is. Als het niet lukt, dan niet. :o

Klinkt aardig. Maar in dat geval zouden we ook de palestijnen maar aan hun lot over moeten laten...of indertijd bezet Europa...of net even wat korter: de bezetting van Timur-Timur. Die hadden dat 'van binnenuit' maar efkes op moeten lossen lukt dat niet dan was verandering 'dus niet de wil van het volk'....

Er speelt meer dan die door jou zo verheelijkte 'Triumph des Willens', het feit dat sommige overheersende machten doodgewoon sterker zijn, beter georganiseers, meer wapens hebben etc.

manc
13-07-03, 22:05
Geplaatst door Cihad
DREAM ON.

Blijf jij maar de westerse media volgen. Net gezellig zitten babbelen met een schone Perzische, en 2 dagen terug een paar biertje gedronken met een in Iran opgegroeide Arabische....die hadden daar toch echt andere ideeen over...over die macho-moordenaars en hun ayatollahs....dat stelletje achterlijke middeleeuwers, daar heeft men het in Iran zo ondertussen wel mee gehad.

Babyface
14-07-03, 00:13
Geplaatst door manc
Net gezellig zitten babbelen met een schone Perzische, en 2 dagen terug een paar biertje gedronken met een in Iran opgegroeide Arabische....die hadden daar toch echt andere ideeen over...over die macho-moordenaars en hun ayatollahs....dat stelletje achterlijke middeleeuwers, daar heeft men het in Iran zo ondertussen wel mee gehad.






Leg even uit. Wat zijn in jouw ogen achterlijke middeleeuwers?

Victory
14-07-03, 00:41
Geplaatst door KomMaar


Geplaatst door manc
Nu ZAT ik gisteren te kletsen met een mooie Iraanse (gevlucht)....ik had nu niet die indruk dat ze zo'n fan was van nog meer wapens voor dat #$%#&-regime aldaar...Ze is overigens ook niet bepaald een Bush-adept, maar kernwapens voor Iran was niet wat zij als wenselijk beschouwd. En een inval in dat land door de Amerikanen zou ze trouwes ook liever zien, dan nog meer macht voor dat regerende tuig.


Tuurlijk, jij hebt altijd vrienden. Marokkaanse, Iraanse, Turkse etc.. weet je? Ga ballen zuigen!


Dit is nu denk ik je 100ste keer dat je zo'n soort text herhaald.

Nu zat ik............. met een marokkaanse/iraanse/etc..... elke keer vul je er een ander verhaal achter.

:duim: je bent trouwens toegevoegd aan mijn ignore voor je beledigende taal.


PS: Dood aan alle zionisten!

manc
14-07-03, 07:56
Geplaatst door Babyface
Leg even uit. Wat zijn in jouw ogen achterlijke middeleeuwers? Mannen met baarden die anderen afmaken omdat ze de ochtend niet gebeden hebben, die kinderen met plastic sleuteltjes de mijnenvelden in sturen. Mannen met baarden die besluiten dat de 'zedenpolitie' klappen uit deelt (of erger) aan verliefde stellen, maar die wel tegelijkertijd tijdelijke huwelijken van een uurtje goedkeuren.


Mannen met baarden dus die een volk onderdrukken en haar het recht ontzeggen op geluk en vrijheid.

manc
14-07-03, 08:01
Geplaatst door Victory
Tuurlijk, jij hebt altijd vrienden. Marokkaanse, Iraanse, Turkse etc.. weet je? Ga ballen zuigen!

Marokkaanse? Turkse? Ik geloof niet dat ik dat ooit heb gezegd. Lul dus niet uit je nek.


Dit is nu denk ik je 100ste keer dat je zo'n soort text herhaald.

Nu zat ik............. met een marokkaanse/iraanse/etc..... elke keer vul je er een ander verhaal achter.

Dat Arabische meisje wat trouwens een Irakese, maar dan in Iran opgegroeid.



:duim: je bent trouwens toegevoegd aan mijn ignore voor je beledigende taal.

Beledigend? Omdat ik de laatste tijd toevallig een aantal interessante dames die Iran van de 1e hand kennen heb gesproken? Gisteren nog! Een tof meisje hoor, uit Teheran. (het zijn er maar 2 hoor) Of omdat ik gewoon een biertje heb gedronken? Het zal je wel dwars zitten dat niet iedere moslima met zo'n zwarte lap wenst te lopen en de mantra van die perfecte moslim-heil-staat na-blaat. Ik geloof dat dat dan ook jouw en niet mijn probleem is.


PS: Dood aan alle zionisten!

Canaris
14-07-03, 10:01
Khatami , moet helemaal niet terug treden , maar eidnellijk gaan doen , waarvoor hij door 72% van het volk werd gekozen , namenlijk gaan regeren en duidelijk positie betrekken tegen die Holreten van Khamanei.

Nu aftreden is het lafste en de makkelijkste weg überhaupt.

manc
14-07-03, 10:29
Geplaatst door Canaris
Khatami , moet helemaal niet terug treden , maar eidnellijk gaan doen , waarvoor hij door 72% van het volk werd gekozen , namenlijk gaan regeren en duidelijk positie betrekken tegen die Holreten van Khamanei.

Nu aftreden is het lafste en de makkelijkste weg überhaupt.

Is dat nu wel zo? Is dit niet een slimme manier om die achterlijke baarden onder druk te zetten en toe te geven aan de wil van de mensen?

Je kan niet eeuwig blijven liegen tegen een volk, niet eeuwig met een stelltetje bebaarde zealoten met knuppels de mensen neer blijven slaan...dat ayatollahregime is ten dode opgeschreven.

Canaris
14-07-03, 10:52
Kijk, mijn stukje was alleen maar polemiek, want laten we duidelijk zijn , van Khatamie is niets , maar dan ook helemaal niets te verwachten

Wacht even roept men, hij is toch een hervormer, een intelektueel , met een goed hart en heeft al een paar goede dingen doorgezet , Sinds hem is de iraanse samenleving ook geopend voor vrouwen. Zo laatse voor het eerste een vrouwelijke burgermeester

Ja klopt , maar het gaat om het verwachtingspatroon.

Wanneer men daarmee genoege neemt, heeft Khatamie zijn schuld voldaan. Meer is niet te verwachten

KHatamie komt uit de thelogoische nomenklatura. Khatamie is een Mullah met in de marge afwijkende ideen , van Khamanei, maar verwacht aub , van deze man niet dat hij de thelogische dikatuur op de vuilnisbuilt van de islamitische geschiedenis wil gooien.


Wanneer hij nu dreigt met aftreden is dat een scheinheilige akt van een scheinhelige man. Hij heeft milioenen Iraniers bedrogen en heeft nu angst om zijn vege lijf.

manc
14-07-03, 10:55
Geplaatst door Canaris
Kijk, mijn stukje was alleen maar polemiek, want laten we duidelijk zijn , van Khatamie is niets , maar dan ook helemaal niets te verwachten

Wacht even roept men, hij is toch een hervormer, een intelektueel , met een goed hart en heeft al een paar goede dingen doorgezet , Sinds hem is de iraanse samenleving ook geopend voor vrouwen. Zo laatse voor het eerste een vrouwelijke burgermeester

Ja klopt , maar het gaat om het verwachtingspatroon.

Wanneer men daarmee genoege neemt, heeft Khatamie zijn schuld voldaan. Meer is niet te verwachten

KHatamie komt uit de thelogoische nomenklatura. Khatamie is een Mullah met in de marge afwijkende ideen , van Khamanei, maar verwacht aub , van deze man niet dat hij de thelogische dikatuur op de vuilnisbuilt van de islamitische geschiedenis wil gooien.


Wanneer hij nu dreigt met aftreden is dat een scheinheilige akt van een scheinhelige man. Hij heeft milioenen Iraniers bedrogen en heeft nu angst om zijn vege lijf.

Ik zie in hem toch meer een soort F.W. de Klerk: dus een tikkeltje fout, dat zeker, maar de noodzakelijk tussenpaus tussen onderdrukking en bevrijding. Ik verwacht niet dat Iran zich wil ontdoen van haar Islamitische Karakter, en dat zou ik onterecht zijn, maar ik denk wel dat de mensen daar af willen die achterhaalde, onmenselijk theocratische onderdrukking.

Puk
14-07-03, 11:34
Geplaatst door manc
Is dat nu wel zo? Is dit niet een slimme manier om die achterlijke baarden onder druk te zetten en toe te geven aan de wil van de mensen?

Je kan niet eeuwig blijven liegen tegen een volk, niet eeuwig met een stelltetje bebaarde zealoten met knuppels de mensen neer blijven slaan...dat ayatollahregime is ten dode opgeschreven.

Maar het Iraanse volk heeft nu wel echt goede islam in het land.
Het levert alleen geen eten op.
Dat is jammer.
Wat is belangrijker? Echt goede islam of eten?
We gaan het zien...

Ik denk dat de baarden genoeg te eten hebben.

taouanza
14-07-03, 11:42
Geplaatst door Puk
Maar het Iraanse volk heeft nu wel echt goede islam in het land.
Het levert alleen geen eten op.
Dat is jammer.
Wat is belangrijker? Echt goede islam of eten?
We gaan het zien...

Ik denk dat de baarden genoeg te eten hebben.



tuurlijk hebben ze eten. ze hebben kaviaar en pistache toch?
kan je dat samen eten trouwens? zoiets al brie met tomaat?

manc
14-07-03, 11:42
Geplaatst door Puk
Maar het Iraanse volk heeft nu wel echt goede islam in het land.
Het levert alleen geen eten op.
Dat is jammer.
Wat is belangrijker? Echt goede islam of eten?
We gaan het zien...

Ik denk dat de baarden genoeg te eten hebben.

Ergo: Kappers zijn Haram! (ik zou natuurlijk de parallel kunnen trekken met de voormalige heilstaat USSR, waar de partijbonzen sigaren rookten, kaviaar en champagne vraten terwijl Boris met de pet op 4 uur in de rij stond voor een rol pleepapier en Natasja ergens in Siberie wegkwijnde...maar ik doe dat niet)

Puk
14-07-03, 11:51
Geplaatst door taouanza
tuurlijk hebben ze eten. ze hebben kaviaar en pistache toch?
kan je dat samen eten trouwens? zoiets al brie met tomaat?

Kunnen we in de Ardennen testen.
Neem jij de kaviaar mee?
Doe ik de pistachenootjes.

Puk
14-07-03, 11:52
Geplaatst door manc
Ergo: Kappers zijn Haram! (ik zou natuurlijk de parallel kunnen trekken met de voormalige heilstaat USSR, waar de partijbonzen sigaren rookten, kaviaar en champagne vraten terwijl Boris met de pet op 4 uur in de rij stond voor een rol pleepapier en Natasja ergens in Siberie wegkwijnde...maar ik doe dat niet)

En dat terwijl met wat er in die baarden allemaal achterblijft het hele Iraanse volk minstens een maand kan eten!

Het is erg.

taouanza
14-07-03, 12:00
Geplaatst door Puk
Kunnen we in de Ardennen testen.
Neem jij de kaviaar mee?
Doe ik de pistachenootjes.


weet je ook wat lekker is dadels met walnoten :Iluvu:

Puk
14-07-03, 12:46
Geplaatst door taouanza
weet je ook wat lekker is dadels met walnoten :Iluvu:

Dadels... ben ik niet zo gek op. Net als vijgen... die had ik vers van de boom in Zuid-Frankrijk... rare vrucht... zo'n vijg. Misschien moet er Brie bij?

Babyface
14-07-03, 13:46
Geplaatst door manc
Mannen met baarden die anderen afmaken omdat ze de ochtend niet gebeden hebben, die kinderen met plastic sleuteltjes de mijnenvelden in sturen. Mannen met baarden die besluiten dat de 'zedenpolitie' klappen uit deelt (of erger) aan verliefde stellen, maar die wel tegelijkertijd tijdelijke huwelijken van een uurtje goedkeuren.


Mannen met baarden dus die een volk onderdrukken en haar het recht ontzeggen op geluk en vrijheid.




Okee, goedgekeurd. :D Maar en als ze nou geen baard hebben, dan zijn het moderne achterlijken toch... :wohaa: