PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims zijn in opmars: Eerste imam in het Belgische parlement.



Marsipulami
14-07-03, 00:27
Imam neemt Freya's kamerzitje over

BRUSSEL -- De SP.A stuurt niet alleen met Staf Nimmegeers een priester naar de senaat. Met de 37-jarige Gentenaar Cemal Cavdarli komt er ook voor het eerst een imam in de Kamer.


Cavderli, bekend als voorzitter van het Turks Cultureel Centrum aan de Kazemattenstraat, volgt Freya Van den Bossche op als kamerlid.

Als 8-jarige jongen kwam hij naar Gent, naar zijn vader die in België werkte. Voor zijn opleiding tot imam ging hij terug naar Turkije. Zijn vakanties bracht hij in Gent door om zijn Nederlands niet te verleren. Hij werkt sinds 1988 in Gent als leraar islamitische godsdienst, cultuur en geschiedenis in het gemeenschapsonderwijs.

Cavderli heeft op de verovering van een kamerzetel gehoopt. ,,Met de verjonging binnen de SP.A was ik ervan overtuigd dat Freya minister zou worden en ik in haar plaats zou komen'', zei hij. De rechtstreekse aanleiding om in de politiek te stappen, ligt in de problemen van vorig jaar rond Dyab Abou Jahjah. ,,Het gaat niet op dat eeuwig gefrustreerde marginalen de hele moslimgemeenschap in diskrediet brengen. Met mijn aanwezigheid in de Kamer wil ik daar een dam tegen opwerpen'', aldus de imam.


14/07/2003 (tod)

©Copyright De Standaard

Marsipulami
14-07-03, 01:20
Up :duim: Dit is een historisch feit in Europa (België gidsland). Voor het eerst geen verkozen Bounty in de politiek, maar een persoon die de islam een warm hart toedraagt, en toch naar een goede verstandhouding streeft met andersdenkenden.

Babyface
14-07-03, 01:23
Wij heersen en we gaan overheersen :handbang: Mag ik ook z'n zeten plieeessss????? :jumping:






Ps Mars, morgen krijg je de gecorrigeerde als je het goed vindt...:)

Marsipulami
14-07-03, 01:31
Geplaatst door Babyface
Ps Mars, morgen krijg je de gecorrigeerde versie als je het goed vindt...:)

Ja hoor, ik ben altijd blij als ik als fundamentalistisch christen mijn moslimnaasten van dienst mag zijn. :)

Babyface
14-07-03, 01:40
Geplaatst door Marsipulami
Ja hoor, ik ben altijd blij als ik als fundamentalistisch christen mijn moslimnaasten van dienst mag zijn. :)



Ja, dat bedoel ik; versie. Schuld afschuiven op slaap... :denk:


Mooi zo Mars. Ik ook. :o






:verward:

Marsipulami
14-07-03, 12:32
Cemal Cavdarli, een Gentenaar van Turkse afkomst op de sp.a-lijst. Voel je je niet wat onwennig ?

http://sp-a-gent.tripod.com/c.jpg

De figuur Daens, die ik leerde kennen via de film, heeft me zeer aangegrepen, de vergelijkingen met de allochtone gemeenschap zijn zeer groot. Daardoor is pastoor Daens zowat mijn voorbeeld geworden. Binnen zijn functie als pastoor, je kan hier een parallel trekken met de imam, realiseerde hij dingen die zijn functie overstegen.
Hij bracht wantoestanden aan het licht, verplichtte zowel overheid als bevolking niet langer de problemen te negeren. Daens stelde de struisvogelpolitiek aan de kaak en wou dat er open kaart wordt gespeeld.
Voor mij is deze figuur het voorbeeld bij uitstek. Hij wou zowel de mensen als het beleid betrekken bij de feiten.
Vandaag is het hoog tijd dat we onze rug toekeren naar de dogma’s die reeds eeuwenlang de bovenhand hebben, ze moeten worden omvergeworpen om een echt verdraagzame maatschappij te kunnen opbouwen.

Dat zegt wel een en ander over je motivatie, maar waarom juist gekozen voor de sp.a?

De nieuwe elan die door de sp.a gevoerd wordt geeft mij het gevoel dat ik binnen deze partij thuis hoor. Ik hoop aan deze renovatie mee te werken en het project, liefst zonder onderbreking, mee tot een goed einde te brengen .

Hoe sta je als moslim tegenover partijpolitiek?

Partijen staan ten dienste van de maatschappij. Ze moeten maatschappelijke structuren niet alleen in evenwicht brengen maar ook transparant maken, openheid creëren ten opzichte van alle lagen van de bevolking. Mogelijkheden tot participatie bieden met zo weinig mogelijk drempels. Deze gang van zaken kan de aanzet geven tot een groter pluralisme in de maatschappij.

De Vlaamse bevolking is een groot geheel met veel diversiteit waarbinnen de moslims een niet onaardig aandeel vormen. Welke plaats nemen ze in deze samenleving in?

De moslimgemeenschap is nu ongeveer 40 jaar in Vlaanderen aanwezig. Aan beide kanten moeten er, gezamenlijk, komaf gemaakt worden met die introverte houding naar elkaar toe. We moeten op een menselijke manier stappen zetten om beide gemeenschappen naar elkaar toe te laten groeien. Maar dan wel onder voorbehoud van een minimum van respect voor elk ander op vlak van culturele ontwikkeling en identiteit.
Als we dit kunnen realiseren zijn we samen bezig aan het uitwerken van een diversiteit en de tijd is rijp in Vlaanderen om dit te realiseren.

Waar moeten we dan mee bezig zijn om dat begrip in de hand te werken ?

Er zijn heel veel gemeenschappelijke knelpunten waaraan wij samen kunnen bouwen: een betere huisvesting, de zorg voor de gezondheid, het tegengaan van elke discriminatie op de werkvloer, de godsdienstbeleving binnen het kader van de basisprincipes van de democratie.
We moeten tevens een monopolie van een aantal groepen in deze context tegengaan, respect voor de ander zonder onderscheid van ras, huidskleur, geslacht of levensbeschouwelijke keuze is hierbij van het allergrootste belang.
Deze maatschappelijke visie nastreven is, en ik denk weer terug aan mijn voorbeeld Daens, een taak geworden die ik mijzelf heb opgelegd.

Kan je je ideeën ook situeren in een bredere context dan Vlaanderen ?

De aarde is als een podium: het ware toneelstuk waar de verwachtingen van de maatschappij zich ontplooien, de plaats waar volkeren en individuen zich moeten ontwikkelen, zich ontvoogden, de renaissance verder zitten en de verlichting nastreven.
Als hierbij de realisatie van dit toneelstuk op een kleurrijke manier kan worden bereikt dan is dit een echte verrijking.

[© foto marianne stevens M&B]

manc
14-07-03, 12:46
Geplaatst door Marsipulami
[e aarde is als een podium: het ware toneelstuk waar de verwachtingen van de maatschappij zich ontplooien, de plaats waar volkeren en individuen zich moeten ontwikkelen, zich ontvoogden, de renaissance verder zitten en de verlichting nastreven.
Als hierbij de realisatie van dit toneelstuk op een kleurrijke manier kan worden bereikt dan is dit een echte verrijking.

[© foto marianne stevens M&B] [/B]

Die man kent zijn Shakespeare tenminste...dat is voor mij al een reden om zo'n parlementarier toe te juichen.

moewa7id
14-07-03, 15:14
het feit dat die imam aaan een systeem meedoet dat niets met de islam te maken heeft maakt hem tot een ongelovige, je kan geen moslim-jood zijn, dus ook geen moslim-democraat alles wat met democratie of een ander systeem behalve de islam te maken heeft is een ongelovige, ik ga niet in een 7araamplek (disco) bidden, dus ook niet mee doen met de mocratie, dus hierbij verklaar ik die imam tot kafir

Marsipulami
14-07-03, 16:16
Geplaatst door moewa7id
het feit dat die imam aaan een systeem meedoet dat niets met de islam te maken heeft maakt hem tot een ongelovige, je kan geen moslim-jood zijn, dus ook geen moslim-democraat alles wat met democratie of een ander systeem behalve de islam te maken heeft is een ongelovige, ik ga niet in een 7araamplek (disco) bidden, dus ook niet mee doen met de mocratie, dus hierbij verklaar ik die imam tot kafir

The Almighty Bruce is ingeschreven op ons prikbord. :lole:

manc
14-07-03, 16:17
Geplaatst door moewa7id
het feit dat die imam aaan een systeem meedoet dat niets met de islam te maken heeft maakt hem tot een ongelovige, je kan geen moslim-jood zijn, dus ook geen moslim-democraat alles wat met democratie of een ander systeem behalve de islam te maken heeft is een ongelovige, ik ga niet in een 7araamplek (disco) bidden, dus ook niet mee doen met de mocratie, dus hierbij verklaar ik die imam tot kafir

En met die laatste zin verklaar je je zelf ook tot Kafir...das toch wel kras he?

Tomas
14-07-03, 16:22
Jullie geven dat jong veel te veel aandacht.

Simon
14-07-03, 16:28
Eindelijk een moslim politicus die midden in de maatschappij wil staan zonder een soort secte van moslim gelovigen te willen vormen. Ik kende Spa zonder puntje alleen als mineraalwater. Maar met puntje is het blijkbaar een politieke partij bij onze zuiderburen.

Simon

manc
14-07-03, 17:00
Geplaatst door Tomas
Jullie geven dat jong veel te veel aandacht.

Schaam je tomas! Gelukkig weer een zuivere gelovige als Dienna deze islamitische wijsgeer WEL op de juiste waarde te schatten. :student:

moewa7id
17-07-03, 22:46
En met die laatste zin verklaar je je zelf ook tot Kafir...das toch wel kras he?
in jou geloof misschien
abraham heeft de tawagiet tot kafir verklaard en degenen die hem niet tot kafir verklaard
kaarna bikoem wa bada bainana wa bainakoem al3adawat wa albagdaa 7atta toe´minoe billahi wa7dah

manc
17-07-03, 23:11
....hierbij verklaar ik die imam tot kafir


Geplaatst door moewa7id
in jou geloof misschien
abraham heeft de tawagiet tot kafir verklaard en degenen die hem niet tot kafir verklaard
kaarna bikoem wa bada bainana wa bainakoem al3adawat wa albagdaa 7atta toe´minoe billahi wa7dah

Ach, als je het grote sprookjesboek openslaat over Mohammed en zijn maangod dan kom je misschien het volgende rijmpje tegen over Takfeer. (Mutawalli, al-Ghazali) "Hij die een andere moslim (iemand die de sahadah heeft uitgesproken en daarna de islam niet heeft verlaten dus) tot kafir verklaart is zelf een kafir."

Victory
17-07-03, 23:14
Geplaatst door moewa7id
hierbij verklaar ik die imam tot kafir

Volgens een hadith van profeet mohammad(sawas) is hij die een moslim, een kaffir noemt. Zelf een kaffir. Pas op met je uitspraken.


Waar haal jij de informatie vandaan dat het deelnemen aan de regering je een kaffir maakt?

manc
17-07-03, 23:24
Geplaatst door Victory
Volgens een hadith van profeet mohammad(sawas) is hij die een moslim, een kaffir noemt. Zelf een kaffir. Pas op met je uitspraken.


Waar haal jij de informatie vandaan dat het deelnemen aan de regering je een kaffir maakt?

Dank je Zwart Schaap, ik meende een dergelijke uitspraak ook al eens te hebben gehoord.

"Als een Moslim iemand anders en Kaffir noemt dan spreekt hij over 1 zeker de waarheid."

Blijkbaar neemt moewa7id graag een risicootje zo af en toe.

Ach, als ik een moslim zou zijn geweest dan was moewa een broeder waarvoor ik me de ogen uit mijn kop zou schamen...

Marsipulami
18-07-03, 01:17
Geplaatst door manc
Dank je Zwart Schaap, ik meende een dergelijke uitspraak ook al eens te hebben gehoord.

"Als een Moslim iemand anders en Kaffir noemt dan spreekt hij over 1 zeker de waarheid."

Blijkbaar neemt moewa7id graag een risicootje zo af en toe.

Ach, als ik een moslim zou zijn geweest dan was moewa een broeder waarvoor ik me de ogen uit mijn kop zou schamen...

Victory is niet Zwart Schaap, lees nou es een keer de posts waarop je reageert. Ik ben het met Victory eens dat een mens niet het recht heeft om over een ander te oordelen.

Verder ben ik wel blij met de posts van moewa7id, niet omwille van hun inhoud maar wel omwille van het feit dat er gelukkig nog enkele moslims zijn die de moed hebben om niet enkel sociaal wenselijke antwoorden te geven en niet automatisch wensen te voldoen aan de verwachtingen van autochtone niet-moslims.

Misschien versterkt moewa7id zonder dat hij het zelf beseft de positie van gematigde moslims. Immers dankzij hem worden dat bemiddelaars in plaats van mensen die eisen stellen die indruisen tegen de wensen van autochtonen. De vragen van iemand die wil bemiddelen worden makkelijker ingelost door zowel autochtonen als allochtonen als de vragen van iemand die eisen stelt die indruisen tegen de wens van de meerderheid.

Maarten
18-07-03, 13:54
Geplaatst door moewa7id
het feit dat die imam aaan een systeem meedoet dat niets met de islam te maken heeft maakt hem tot een ongelovige,

Islam HEEFT helemaal geen systeem voor staatsbesturing, achterlijke gladiool!
Hooguit is er wat er in de 7e eeuw was, maar de Koran schrijft die structuur nergens voor!!
En dat noemt zich moslim! Ga eerst eens je godsdienst bestuderen man!
Donder op van internet, want in jouw soort "islamitisch denken" is dat een uiterst Haram medium! Dump ook je TV, Radio, walkman, ziekenfondsverzekering enz.. Allemaal westerse uitvindingen, die nergens in de Koran voorgeschreven staan!

Zou mooi zijn, als die Imam een applaus gekregen had bij zijn aantreden. Had ie tenminste het gevoel gehad, dat ie er helemaal bij hoorde. Hoogste tijd voor zoiets.

Moewa, jouw soort gekrakeel is er de hoofdoorzaak van, dat moslims zich nooit behoorlijk georganiseerd krijgen. In Belgie lukt dat niet, en in Nederland óok niet! Leg jij maar uit waarom! Goeie oeffening voor jou!

Victory
18-07-03, 14:04
Geplaatst door Maarten
Islam HEEFT helemaal geen systeem voor staatsbesturing, achterlijke gladiool!
Hooguit is er wat er in de 7e eeuw was, maar de Koran schrijft die structuur nergens voor!!
En dat noemt zich moslim! Ga eerst eens je godsdienst bestuderen man!
Donder op van internet, want in jouw soort "islamitisch denken" is dat een uiterst Haram medium! Dump ook je TV, Radio, walkman, ziekenfondsverzekering enz.. Allemaal westerse uitvindingen, die nergens in de Koran voorgeschreven staan!

Zou mooi zijn, als die Imam een applaus gekregen had bij zijn aantreden. Had ie tenminste het gevoel gehad, dat ie er helemaal bij hoorde. Hoogste tijd voor zoiets.

Moewa, jouw soort gekrakeel is er de hoofdoorzaak van, dat moslims zich nooit behoorlijk georganiseerd krijgen. In Belgie lukt dat niet, en in Nederland óok niet! Leg jij maar uit waarom! Goeie oeffening voor jou!

Wil je even je bek dicht houden hond. Beetje respect ja? En ga niet net doen of je islam-kenner bent met je 0,0 kennis.

Tomas
18-07-03, 14:39
Geplaatst door Victory
Wil je even je bek dicht houden hond. Beetje respect ja? En ga niet net doen of je islam-kenner bent met je 0,0 kennis.

Vic die respect eist, zijn mijn favoriete replies.

Puk
18-07-03, 14:41
Geplaatst door Victory
Wil je even je bek dicht houden hond. Beetje respect ja? En ga niet net doen of je islam-kenner bent met je 0,0 kennis.

Vic! Wat een taal! Ga je mond spoelen! Foei!

moewa7id
18-07-03, 16:10
islam heeft degelijk weleen rechtssyteem stuk ellende,

envorvic:
allah egt:
ini al7okmoe ILLA lilah oemiroe ala ta3boedoe illa i-jaah

ta3boedoe betekent hier volgen, dus alleen de wetgeveing van allah volgen en niets anders, dat is iets van tawheed oeloehiah, als je oor een ander id ben je moeshrik, als je voor iemand anders vast ben je moeshrik, als je de wetgeving aaniemand anders toelaaten tevreden mee bet, of ook nog meedoet ben je moeshrik, dat is shirk akbaren verwijdert je van de millah. daarom moet je die erwerpen.

allah zegt: alam tara illa alaziena jaz3oemoena annahoem kad amanoe bima oenzila ilaika wama oenzila min kablika (dus wij) joeriedoena an jata7aka illa atagoet( de wetgeveing aaniemand dan allah tlaten),WAKAD OEMIROE AN JAKFOEROE BIH, wa joeriedoe ashaitanoe an joeillahoe dalalan ba3idan.

dus je mag alleen in en islamitische staat waar de wetten van allah worden gebruikt meedoen en niet in een taat waar de wetten van allah niet helemaal worden ingevoerd.
wasalaamoe 3ala mani itaba3aalhoeda

moewa7id
18-07-03, 16:13
Islam HEEFT helemaal geen systeem voor staatsbesturing, achterlijke gladiool!
Hooguit is er wat er in de 7e eeuw was, maar de Koran schrijft die structuur nergens voor!!
En dat noemt zich moslim! Ga eerst eens je godsdienst bestuderen man!
Donder op van internet, want in jouw soort "islamitisch denken" is dat een uiterst Haram medium! Dump ook je TV, Radio, walkman, ziekenfondsverzekering enz.. Allemaal westerse uitvindingen, die nergens in de Koran voorgeschreven staan!

als er een islamitische staat komt mag ik jou moeder en zus alsslavin nemen, jullie bezittingenpak ik af tijens de oorlog,en jou en je vader ene broers slacht ik inshallah, moge allah dit allemaal waar maken.

Puk
18-07-03, 16:18
Geplaatst door moewa7id
als er een islamitische staat komt mag ik jou moeder en zus alsslavin nemen, jullie bezittingenpak ik af tijens de oorlog,en jou en je vader ene broers slacht ik inshallah, moge allah dit allemaal waar maken.

Kijk... dat waardeer ik nu. Een echte moslim die gewoon zegt waar het bij de islam om gaat.

:duim:

Marsipulami
18-07-03, 16:24
Geplaatst door Puk
Kijk... dat waardeer ik nu. Een echte moslim die gewoon zegt waar het bij de islam om gaat.

:duim:

:regie: Hé waar is mijn uitspraak naartoe in jouw onderschrift ?

Puk
18-07-03, 16:31
Geplaatst door Marsipulami
:regie: Hé waar is mijn uitspraak naartoe in jouw onderschrift ?

Het was tijd voor iets anders geks.
En die van Schaap is echt lekker gek.

Maarten
19-07-03, 04:05
Geplaatst door moewa7id
islam heeft degelijk weleen rechtssyteem stuk ellende,


Jij achterlijke kutbaby weet nog niet het verschil tussen een staats/besturingssystem en een rechtssysteem.

Of wou je een land besturen met de regels die er voor zorgen dat een vrouw bij een erfenis 3 geiten krijgt, stuk vloeibaar geworden domheid!!!

Victory, ga niet zitten gillen, voor je weet waar je over praat, want ik versla je aan alle kanten op alle fronten over dit onderwerp!! Islam has got bloody nothing on the subject!! Islam is not bloody mént for this!!

Moet ik jou dat als Iranier nog vertellen, na die 24 jaar experimenten met de Rechte Leer daar???
Of ga je net als de communisten lopen gillen dat ze het "heel anders" hadden moeten doen?!
Nou, na Revolutie 5 wordt het net zo goed een puinhoop.

Op zich is het trouwens wel mogelijk om een staatssysteem op Islam te enten. Jongens genoeg, die creatief genoeg zijn om zoiets te ontwerpen.
Maar een goed staatsbestel, dat werkt zoals je zou willen, moet in feite aan heel veel dingen voldoen. Dat is flink complex, daar kom je niet onderuit.
Het het punt is nu, dat Islam zélf daar totáal niks voor aanlevert! Niets! Nop Nada!

Ik heb even weinig geduld met jou. Alle moslimlanden stikken van de corruptie. Nou hoef ik even geen gelul te horen over dat de Koran zoiets verbiedt. Dat zal namelijk bést!.. Vertel maar eens even wat de Koran voor systeem aanbiedt, om corrupie te voorkomen!!

Vertel ook maar even wat de Koran voor systeem aanlevert voor bijvoorbeeld de besluitvorming over de Betuwelijn!

Schrijft Allah je soms voor, dat je hier voor opgeblazen kikker moet gaan spelen??!.. Ben jij moslim? Mooi! Leg dan maar op tafel hoe het zit!

Ga niet de modelmoslim uithangen jongen, want ik breek je nog de poten met behulp van je eigen godsdienst! Of dacht je dat we hier niks wisten, omdat onze versie van het boek niet helemaal in orde was?? :hihi: Laat maar eens zien jongen, wat je weet van je Boek en de leer!

Puk
19-07-03, 04:21
Als ik iets van Maarten lees ben ik altijd even doof aan 1 oor.
Kweet het ook niet...

Maar Maarten heeft natuurlijk wel gelijk, vloeibare moslim!
Je bent toch moslim?
Er zijn al heel veel moslimjongens vóor jou geweest! 10-tallen! Wat zeg ik? Miljarden! :hihi: En die kwamen er ook niet uit! En dat waren niet allemáal domme jongens! :hihi:

Dus... op tafel ermee! :maf2:

taouanza
19-07-03, 10:50
Geplaatst door moewa7id
als er een islamitische staat komt mag ik jou moeder en zus alsslavin nemen, jullie bezittingenpak ik af tijens de oorlog,en jou en je vader ene broers slacht ik inshallah, moge allah dit allemaal waar maken.


he bman is dit niet iets voor je onderschrift?!

Hamza-T
19-07-03, 11:19
als er een islamitische staat komt mag ik jou moeder en zus alsslavin nemen, jullie bezittingenpak ik af tijens de oorlog,en jou en je vader ene broers slacht ik inshallah, moge allah dit allemaal waar maken.

Jammer dat hij zo kwaad werd, vandaar brengt hij het zo bot.
Wat hij zegt over slavinnen slaat op jari'as en het is nog maar de vraag of de khalief deze koers zal varen, oorlogsbuit is zeker toegestaan en dat slachten slaat op doden van ongelovigen die de islam bestrijden.

Doe niet zo hypocriet man dit zijn pas woorden de ongelovigen slachten echt onze moeders en zusters en verkrachten hun, stelen al jaren de grondstoffen en eigendommen van de oemmah.
En laten de arme mensen tegen een honger (slaven) loon werken.

Voor de rest heeft hij wel degelijk gelijk, ik heb ook vaak posts gezet over Islam en politiek en die werden ook niet geaccepteerd, zelfs niet door de vele moslims hier.

let op:

Het Wetgeverlijke (Goddelijke) oordeel over democratie

We zien de laatste tijd een enorme mediapropaganda over terrorisme, in het bijzonder door Amerika en Engeland. Dankzij de propagandamachines hebben de grootmachten de publieke opinie van het gehele westen voor zich gewonnen waardoor de strijd tegen de Islam, met zijn ideeën en concepten een universele strijd is geworden. Deze strijd beperkt zich niet tot een gewapende strijd maar is vooral ook een intellectuele strijd. Een van de gevaarlijke ideeën die hen bijeenbrengt en waarmee ze de Islamitische Oemmah trachtten te vergiftigen is; Democratie.

De geschiedenis van democratie
De democratie is een regeersysteem dat werd neergezet door mensen om na de Franse revolutie problemen rondom het regeren op te lossen. Het volk leed toen onder de heerschappij van bepaalde mensen die beweerden de vertegenwoordigers van God op aarde te zijn. De heersers beweerden dat zij het volk met het gezag van God regeerden, dus was het God die het heersersgezag over de mensen gaf. Met andere woorden, de heerser ontving zijn gezag van God.
In reactie hierop, begonnen de filosofen en de denkers het onderwerp van regeerwijze te bespreken en te bekritiseren. Ten slotte bepaalden zij een systeem om de mensen te regeren. Dit systeem is het democratische systeem. Het democratische systeem werd neergezet om de mensen van de onderdrukking van de heersers te bevrijden. Dit systeem eist dat de heerser zijn gezag door mensen verkrijgt en niet van God ontvangt; en dat de mensen degenen zijn die hem aanstellen om hen met hun toestemming te regeren. De democratie is één van de ideeën die door het Westen werd ingezet tijdens de culturele invasie van Moslimlanden. In de Conferentie van Berlijn, welke tegen het einde van de 18de eeuw werd gehouden om de Ottomaanse staat (de "zieke man van Europa") te verdelen, kon het Westen niet tot een consensus over de verdeling komen.
Waar zij wel overeenkwamen was om het democratische systeem af te dwingen. Als gevolg hiervan introduceerde de Khilafah staat het systeem van Sadr a'atham (eerste minister) en ministers, die deel uitmaakten van het democratische systeem.
De afschaffing van de Khilafah in het begin van de twintigste eeuw, verhoogde de inspanningen van het Westen om de Islamitische ideeën in Moslimlanden aan te vallen met het democratische systeem. Dientengevolge werden boeken geschreven die de Islam beschreven als een democratische Religie en de democratie werd geïntroduceerd als een deel van de Islam. Hoewel het Westen zijn stijl van kolonialisme veranderde in één, die staten oprichtte en heersers benoemde, werd het democratische systeem toch als uitgangspunt genomen. Als gevolg hiervan, zijn vele staten gevestigd op basis van het democratische systeem. Het is wel zo dat in het begin van de twintigste eeuw de uitnodiging tot democratie werd gezien als een deel van de Islam, aangezien de Islam een belangrijke waarde plaats nam in hun leven en in de harten van de Moslims, wordt er vandaag niet meer beweerd dat de democratie deel uitmaakt van de Islam. Eerder wordt het gerepresenteerd als enkel en alleen een regeersysteem, zodat de mensen dit als regeersysteem accepteren, en niets meer. Zelfs degenen die de Islam willen, keuren democratie goed en nodigen de mensen hiervoor uit.

Het Conflict tussen het Democratische Systeem en

het Regeersysteem van Islam

Het democratische systeem is in de grondbeginselen evenals de takken in tegenstrijd met het Islamitische systeem. Het is niet juist om beide systemen op gelijke voet te zetten, omdat er sommige gelijkenissen tussen hen bestaan. De term "Democratie" of zijn betekenissen werd niet gebruikt door de Islamitische Staat tijdens de implementatie van Islam voor dertien eeuwen lang.
Bij gebrek aan het systeem van Islam, begonnen de mensen een democratisch systeem in tegenstelling tot dictatuur en militaire systemen te zien. Het was vanzelfsprekend dat de mensen het democratische systeem verkozen over het onderdrukkende; terwijl elk van de systemen van koefr zijn. Dit betekent uiteraard niet dat wij het eens zijn met de onderdrukkende en dictatoriale systemen, omdat we tegen democratie zijn. Want er is een totaal andere alternatief, en dat is het Islamitische systeem dat genade brengt tot de gehele mensheid, want Islam is geopenbaard door de Schepper van alles en Hij is de Aller Mildste Aller Medelevendste.

Echter, dat bepaalde processen in het Islamitische systeem, zoals de verkiezing van de Khalifah door hem bay'a te geven, lijken op de verkiezingen in een democratisch, wil niet zeggen dat de democratie deel uitmaakt van de Islam.



O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.
(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah An-Nisa 59).
Kent gij niet degenen, die beweren dat zij geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen vóór u is geopenbaard? Zij wensen recht te zoeken bij de opstandigen ofschoon het hun was geboden, dezen te verwerpen. En Satan wenst hen ver van het rechte pad te doen afdwalen.(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah An-Nisa 59).
En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen Allah heeft nedergezonden en tot Zijn boodschapper", ziet gij dan de huichelaars zich vol afkeer van u afwenden?(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah An-Nisa 61).

Het Democratische Systeem


1. Zijn basissen worden gemaakt door mensen.
2. Het regeersysteem is in de vorm van republieken (Pakistan, Egypte) of monarchie (Jordanië, Saoedi-Arabië). En het staat elke structuur van regering toe die aanvaardbaar is mensen:
3. De democratie wordt gevestigd op twee onderstellingen;
I. De suprematie is voor de mensen.
II. De wetgevende macht
III. De gerechtelijke macht
Andere instellingen steunen deze autoriteiten, zoals, het leger, interne veiligheid, enz.
4. Aangezien de suprematie voor de mensen is, hebben zij de bevoegdheid om de wetgeving te maken.
5. Het gerechtelijke systeem is burgerlijk.
6. In het democratische systeem, is het buitenlandse beleid gebaseerd op het respecteren van de internationale grenzen en de wateren omdat zij een manifestatie van eerbied zijn voor de vrijheid van de mens bij het kiezen van zijn systemen, wetten, en heersers.
7. Het democratische systeem staat niet voor eenheid, maar voor het bestaan van verscheidene staten. Dit wordt eerbied voor de onafhankelijkheid van deze staten genoemd.
8. Het democratische systeem erkent niet alleen nationaliteiten en rassen, maar moedigt het aan te bestaan en het te beschermen.
9. De heerser wordt verkozen voor een specifieke tijdspanne, (vier tot zes jaar).
10. In democratie is het toelaatbaar om in opstand te komen tegen de heerser.
11. Het wordt toegestaan om oppositie partijen te vormen die niet gebaseerd zijn op Islam, zoals, seculiere, en Nationalistische partijen.
12. Onder democratie, is het politieke kader verdeeld in een regerende partij en een oppositie.
13. De democratie staat alle leden van de samenleving toe om te concurreren voor de regeerpositie. Dit is ongeacht zijn geloofswaardigheid of persoonlijke kwaliteiten, of godsdienstige verplichting.
14. De democratie is geen overleg. De democratie is een methode om te beslissen die belangrijke richtlijnen en details bevat. Het is niet van Sha'ria afkomstig. Aldus, is het geen goddelijke wet als de Shura.
15. De democratie benadrukt "compromis" oplossing.
16. De democratie wordt gevestigd op het credo van het kapitalisme d.w.z. scheiding van godsdienst en staat.
17. De democratische manier van leven is afkomstig van een beschaving die op voordeel wordt gevestigd en veronachtzaamt andere waarden.
18. In de democratie regeert de meerderheid.
19. De democratie verheiligt de vrijheden. De individuele vrijheid bepaalt hoe de maatschappij zou moeten zijn.



Het Islamitische regeersysteem

1. Zijn basis wordt genomen uit de revelatie van Allah.
2. Het regeersysteem is dat van de Khilafah. Dit systeem heeft geen opeenvolging door overerving. En het staat geen overschakelingen toe van al-Khilafah op republicanisme of monarchie.
3. In Islam, is de suprematie voor sharia en niet voor de mensen. De Oemmah stelt iemand aan om de Sha'ria uit te voeren en volgens de Sharia te regeren. De structuur van het regeersysteem, is het als volgt:
I. Khalifah
II. De assistenten (mu'awen-ul-Tafweed)
III.De assistenten die bevelen uitvoeren
IV. Ameer van Jihad
V. Gouverneurs
VI. Rechters
VII. Het Administratieve Systeem
VIII. Majlis-Shura
IX. Het Leger
4. De revelatie is de bron van wetten; de mensen kiezen de persoon om de Sha'ria uit te voeren.
5. Het Gerechtelijke systeem in Islam is de Sha'ria
6. Onder het Islamitische regeersysteem, is het buitenlandse beleid gebonden met Jihad, expansie en uitbreiding van Islam. Het vernietigt grenzen en fysieke belemmeringen om het mensdom te redden van het aanbidden van elkaar i.p.v. het aanbidden van de Schepper van de mensheid.
7. Het systeem van Khilafah erkent de fysieke grenzen of de onafhankelijkheid van Moslimlanden niet. Aangezien de Oemmah één is, is de staat één, is het leger één, is de vlag één, is de begroting één enz.
8. Het Islamitische regeersysteem schaft alle nationaliteiten, tribale banden en rassen af en smelt hen samen in Islam.
9. De Khalifah wordt gekozen voor zolang hij leeft en kan, over wijsheid (Aqil) beschikt, en niet voor wangedrag is gekend.
10. Het enige geval waar het is toegestaan om de heerser niet te gehoorzamen is wanneer hij opdracht geeft tot ongehoorzaamheid aan Allah (swt)
11. Het wordt niet toegestaan om partijen te vormen die niet gebaseerd zijn op de Islam als credo en manier van leven.
12. De samenleving is niet verdeeld op een dergelijke manier. Echter, de mensen of de raad van Oemmah ondervraagt de heerser. Als hij verdient om verwijderd te worden, neemt het Hof van Onrechtvaardigheden (Mahkamutul Madhalim) dat besluit.
13. Islam eist dat de kandidaten man, Moslim, volwassen en vrij te zijn, en niet gekend van wangedrag en ongehoorzaamheid aan Allah.
14. Het overleg (Shura) is geen methode om te regeren die belangrijke richtlijnen en details bevat. Ook is het niet één van de regeerpilaren. Eerder, neemt het slechts een advies dat in sommige gevallen bindend en andere gevallen niet bindend is. Shura is echter een goddelijke regel.
15. Islam, verplicht zijn aanhangers om datgene te nemen wat de Boodschapper (vzmh bracht) d.w.z. de Koran en de Soennah, als bron voor alle geloofsartikelen en wetten. "neem wat de Boodschapper jullie geeft en keert van wat hij jullie verbied". Dus, is het verboden om de ideeën en de beschaving van het Westen aan te nemen. De democratie is een deel van de Westelijke beschaving die van het Kapitalistische geloof afkomstig is namelijk. scheiding van het geloof uit het leven.
16. De Islamitische beschaving wordt gevestigd op de wetgeverlijke basis d.w.z. gelovend in Allah (swt) en Halal en Haram zijn het criterium voor alle acties in het leven.
17. Het geluk in Islam is het genoegen van Allah de Opperste te verkrijgen.
18. In Islam, regeert de Sha'ria.
19. Islam heeft zijn eigen regels betreffende de rechten van het individu en van jama'a: Dit is in tegenstelling tot het Westerse begrip van vrijheid en vrijheden.

Conclusie: Hieruit blijkt duidelijk dat democratie Koefr is en dat het werken ermee als wel het uitnodigen hiervoor Haraam is.

De Heilige Koran:
Allah is genoeg voor ons.
(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah Al-Imran 173).
En Vandaag heb ik jullie deen vervolmaakt.
(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah Al-Maide 3).

Maarten
19-07-03, 12:07
Geplaatst door moewa7id
als er een islamitische staat komt mag ik jou moeder en zus als slavin nemen, jullie bezittingenpak ik af tijens de oorlog, en jou en je vader ene broers slacht ik inshallah, moge allah dit allemaal waar maken.

:D
Sjonge..
Goed plan!
En bidt je dan vóor- tijdens- of ná het verkrachten? :hihi:

Bedankt! Je laat toch weer even zien, wat wij Christenen nog niet helemaal begrepen van de leer! :hihi:

Maarten
19-07-03, 14:14
Geplaatst door Hamza-T
Jammer dat hij zo kwaad werd, vandaar brengt hij het zo bot.
Wat hij zegt over slavinnen slaat op jari'as en het is nog maar de vraag of de khalief deze koers zal varen, oorlogsbuit is zeker toegestaan en dat slachten slaat op doden van ongelovigen die de islam bestrijden.

Doe niet zo hypocriet man dit zijn pas woorden de ongelovigen slachten echt onze moeders en zusters en verkrachten hun, stelen al jaren de grondstoffen en eigendommen van de oemmah.
En laten de arme mensen tegen een honger (slaven) loon werken.

Voor de rest heeft hij wel degelijk gelijk, ik heb ook vaak posts gezet over Islam en politiek en die werden ook niet geaccepteerd, zelfs niet door de vele moslims hier.

let op:

Het Wetgeverlijke (Goddelijke) oordeel over democratie

We zien de laatste tijd een enorme mediapropaganda over terrorisme, in het bijzonder door Amerika en Engeland. Dankzij de propagandamachines hebben de grootmachten de publieke opinie van het gehele westen voor zich gewonnen waardoor de strijd tegen de Islam, met zijn ideeën en concepten een universele strijd is geworden. Deze strijd beperkt zich niet tot een gewapende strijd maar is vooral ook een intellectuele strijd. Een van de gevaarlijke ideeën die hen bijeenbrengt en waarmee ze de Islamitische Oemmah trachtten te vergiftigen is; Democratie.

De geschiedenis van democratie
De democratie is een regeersysteem dat werd neergezet door mensen om na de Franse revolutie problemen rondom het regeren op te lossen. Het volk leed toen onder de heerschappij van bepaalde mensen die beweerden de vertegenwoordigers van God op aarde te zijn. De heersers beweerden dat zij het volk met het gezag van God regeerden, dus was het God die het heersersgezag over de mensen gaf. Met andere woorden, de heerser ontving zijn gezag van God.
In reactie hierop, begonnen de filosofen en de denkers het onderwerp van regeerwijze te bespreken en te bekritiseren. Ten slotte bepaalden zij een systeem om de mensen te regeren. Dit systeem is het democratische systeem. Het democratische systeem werd neergezet om de mensen van de onderdrukking van de heersers te bevrijden. Dit systeem eist dat de heerser zijn gezag door mensen verkrijgt en niet van God ontvangt; en dat de mensen degenen zijn die hem aanstellen om hen met hun toestemming te regeren. De democratie is één van de ideeën die door het Westen werd ingezet tijdens de culturele invasie van Moslimlanden. In de Conferentie van Berlijn, welke tegen het einde van de 18de eeuw werd gehouden om de Ottomaanse staat (de "zieke man van Europa") te verdelen, kon het Westen niet tot een consensus over de verdeling komen.
Waar zij wel overeenkwamen was om het democratische systeem af te dwingen. Als gevolg hiervan introduceerde de Khilafah staat het systeem van Sadr a'atham (eerste minister) en ministers, die deel uitmaakten van het democratische systeem.
De afschaffing van de Khilafah in het begin van de twintigste eeuw, verhoogde de inspanningen van het Westen om de Islamitische ideeën in Moslimlanden aan te vallen met het democratische systeem. Dientengevolge werden boeken geschreven die de Islam beschreven als een democratische Religie en de democratie werd geïntroduceerd als een deel van de Islam. Hoewel het Westen zijn stijl van kolonialisme veranderde in één, die staten oprichtte en heersers benoemde, werd het democratische systeem toch als uitgangspunt genomen. Als gevolg hiervan, zijn vele staten gevestigd op basis van het democratische systeem. Het is wel zo dat in het begin van de twintigste eeuw de uitnodiging tot democratie werd gezien als een deel van de Islam, aangezien de Islam een belangrijke waarde plaats nam in hun leven en in de harten van de Moslims, wordt er vandaag niet meer beweerd dat de democratie deel uitmaakt van de Islam. Eerder wordt het gerepresenteerd als enkel en alleen een regeersysteem, zodat de mensen dit als regeersysteem accepteren, en niets meer. Zelfs degenen die de Islam willen, keuren democratie goed en nodigen de mensen hiervoor uit.

Het Conflict tussen het Democratische Systeem en

het Regeersysteem van Islam

Het democratische systeem is in de grondbeginselen evenals de takken in tegenstrijd met het Islamitische systeem. Het is niet juist om beide systemen op gelijke voet te zetten, omdat er sommige gelijkenissen tussen hen bestaan. De term "Democratie" of zijn betekenissen werd niet gebruikt door de Islamitische Staat tijdens de implementatie van Islam voor dertien eeuwen lang.
Bij gebrek aan het systeem van Islam, begonnen de mensen een democratisch systeem in tegenstelling tot dictatuur en militaire systemen te zien. Het was vanzelfsprekend dat de mensen het democratische systeem verkozen over het onderdrukkende; terwijl elk van de systemen van koefr zijn. Dit betekent uiteraard niet dat wij het eens zijn met de onderdrukkende en dictatoriale systemen, omdat we tegen democratie zijn. Want er is een totaal andere alternatief, en dat is het Islamitische systeem dat genade brengt tot de gehele mensheid, want Islam is geopenbaard door de Schepper van alles en Hij is de Aller Mildste Aller Medelevendste.

Echter, dat bepaalde processen in het Islamitische systeem, zoals de verkiezing van de Khalifah door hem bay'a te geven, lijken op de verkiezingen in een democratisch, wil niet zeggen dat de democratie deel uitmaakt van de Islam.



O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.
(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah An-Nisa 59).
Kent gij niet degenen, die beweren dat zij geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen vóór u is geopenbaard? Zij wensen recht te zoeken bij de opstandigen ofschoon het hun was geboden, dezen te verwerpen. En Satan wenst hen ver van het rechte pad te doen afdwalen.(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah An-Nisa 59).
En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen Allah heeft nedergezonden en tot Zijn boodschapper", ziet gij dan de huichelaars zich vol afkeer van u afwenden?(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah An-Nisa 61).

Het Democratische Systeem


1. Zijn basissen worden gemaakt door mensen.
2. Het regeersysteem is in de vorm van republieken (Pakistan, Egypte) of monarchie (Jordanië, Saoedi-Arabië). En het staat elke structuur van regering toe die aanvaardbaar is mensen:
3. De democratie wordt gevestigd op twee onderstellingen;
I. De suprematie is voor de mensen.
II. De wetgevende macht
III. De gerechtelijke macht
Andere instellingen steunen deze autoriteiten, zoals, het leger, interne veiligheid, enz.
4. Aangezien de suprematie voor de mensen is, hebben zij de bevoegdheid om de wetgeving te maken.
5. Het gerechtelijke systeem is burgerlijk.
6. In het democratische systeem, is het buitenlandse beleid gebaseerd op het respecteren van de internationale grenzen en de wateren omdat zij een manifestatie van eerbied zijn voor de vrijheid van de mens bij het kiezen van zijn systemen, wetten, en heersers.
7. Het democratische systeem staat niet voor eenheid, maar voor het bestaan van verscheidene staten. Dit wordt eerbied voor de onafhankelijkheid van deze staten genoemd.
8. Het democratische systeem erkent niet alleen nationaliteiten en rassen, maar moedigt het aan te bestaan en het te beschermen.
9. De heerser wordt verkozen voor een specifieke tijdspanne, (vier tot zes jaar).
10. In democratie is het toelaatbaar om in opstand te komen tegen de heerser.
11. Het wordt toegestaan om oppositie partijen te vormen die niet gebaseerd zijn op Islam, zoals, seculiere, en Nationalistische partijen.
12. Onder democratie, is het politieke kader verdeeld in een regerende partij en een oppositie.
13. De democratie staat alle leden van de samenleving toe om te concurreren voor de regeerpositie. Dit is ongeacht zijn geloofswaardigheid of persoonlijke kwaliteiten, of godsdienstige verplichting.
14. De democratie is geen overleg. De democratie is een methode om te beslissen die belangrijke richtlijnen en details bevat. Het is niet van Sha'ria afkomstig. Aldus, is het geen goddelijke wet als de Shura.
15. De democratie benadrukt "compromis" oplossing.
16. De democratie wordt gevestigd op het credo van het kapitalisme d.w.z. scheiding van godsdienst en staat.
17. De democratische manier van leven is afkomstig van een beschaving die op voordeel wordt gevestigd en veronachtzaamt andere waarden.
18. In de democratie regeert de meerderheid.
19. De democratie verheiligt de vrijheden. De individuele vrijheid bepaalt hoe de maatschappij zou moeten zijn.



Het Islamitische regeersysteem

1. Zijn basis wordt genomen uit de revelatie van Allah.
2. Het regeersysteem is dat van de Khilafah. Dit systeem heeft geen opeenvolging door overerving. En het staat geen overschakelingen toe van al-Khilafah op republicanisme of monarchie.
3. In Islam, is de suprematie voor sharia en niet voor de mensen. De Oemmah stelt iemand aan om de Sha'ria uit te voeren en volgens de Sharia te regeren. De structuur van het regeersysteem, is het als volgt:
I. Khalifah
II. De assistenten (mu'awen-ul-Tafweed)
III.De assistenten die bevelen uitvoeren
IV. Ameer van Jihad
V. Gouverneurs
VI. Rechters
VII. Het Administratieve Systeem
VIII. Majlis-Shura
IX. Het Leger
4. De revelatie is de bron van wetten; de mensen kiezen de persoon om de Sha'ria uit te voeren.
5. Het Gerechtelijke systeem in Islam is de Sha'ria
6. Onder het Islamitische regeersysteem, is het buitenlandse beleid gebonden met Jihad, expansie en uitbreiding van Islam. Het vernietigt grenzen en fysieke belemmeringen om het mensdom te redden van het aanbidden van elkaar i.p.v. het aanbidden van de Schepper van de mensheid.
7. Het systeem van Khilafah erkent de fysieke grenzen of de onafhankelijkheid van Moslimlanden niet. Aangezien de Oemmah één is, is de staat één, is het leger één, is de vlag één, is de begroting één enz.
8. Het Islamitische regeersysteem schaft alle nationaliteiten, tribale banden en rassen af en smelt hen samen in Islam.
9. De Khalifah wordt gekozen voor zolang hij leeft en kan, over wijsheid (Aqil) beschikt, en niet voor wangedrag is gekend.
10. Het enige geval waar het is toegestaan om de heerser niet te gehoorzamen is wanneer hij opdracht geeft tot ongehoorzaamheid aan Allah (swt)
11. Het wordt niet toegestaan om partijen te vormen die niet gebaseerd zijn op de Islam als credo en manier van leven.
12. De samenleving is niet verdeeld op een dergelijke manier. Echter, de mensen of de raad van Oemmah ondervraagt de heerser. Als hij verdient om verwijderd te worden, neemt het Hof van Onrechtvaardigheden (Mahkamutul Madhalim) dat besluit.
13. Islam eist dat de kandidaten man, Moslim, volwassen en vrij te zijn, en niet gekend van wangedrag en ongehoorzaamheid aan Allah.
14. Het overleg (Shura) is geen methode om te regeren die belangrijke richtlijnen en details bevat. Ook is het niet één van de regeerpilaren. Eerder, neemt het slechts een advies dat in sommige gevallen bindend en andere gevallen niet bindend is. Shura is echter een goddelijke regel.
15. Islam, verplicht zijn aanhangers om datgene te nemen wat de Boodschapper (vzmh bracht) d.w.z. de Koran en de Soennah, als bron voor alle geloofsartikelen en wetten. "neem wat de Boodschapper jullie geeft en keert van wat hij jullie verbied". Dus, is het verboden om de ideeën en de beschaving van het Westen aan te nemen. De democratie is een deel van de Westelijke beschaving die van het Kapitalistische geloof afkomstig is namelijk. scheiding van het geloof uit het leven.
16. De Islamitische beschaving wordt gevestigd op de wetgeverlijke basis d.w.z. gelovend in Allah (swt) en Halal en Haram zijn het criterium voor alle acties in het leven.
17. Het geluk in Islam is het genoegen van Allah de Opperste te verkrijgen.
18. In Islam, regeert de Sha'ria.
19. Islam heeft zijn eigen regels betreffende de rechten van het individu en van jama'a: Dit is in tegenstelling tot het Westerse begrip van vrijheid en vrijheden.

Conclusie: Hieruit blijkt duidelijk dat democratie Koefr is en dat het werken ermee als wel het uitnodigen hiervoor Haraam is.

De Heilige Koran:
Allah is genoeg voor ons.
(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah Al-Imran 173).
En Vandaag heb ik jullie deen vervolmaakt.
(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah Al-Maide 3).

zie onder..

Maarten
19-07-03, 14:19
Bedankt Hamza!

Er komen nóu al een paar zionisten van de stoel met de vraag: En, maarten :hihi: ? Snap je nou misschien, voor wat voor zooitje je je staat in te spannen?? Die zeggen: “Hou maar op over mensenrechten en landrechten enz, want die worden helemaal niet erkend, zlfs fel bestreden, en daar hebben ze dus ook geen rechten op. De hele kwestie wordt beheerst door macht, en nou mag jíj kiezen!”. En dan, Hamza, sta ik voor het eerst met mijn mond vol tanden!
Ik zou dan echt niet meer weten, waarom westerlingen de Palestijnen nog zouden moeten steunen.
En net als Bush vind je de VN dus irrelevant.
Knap gedaan Hamza! Wat Lukud en de extremen niet lukte, dat lukte jou wel! Je hebt zojuist de enige wortel doorgezaagd, waarmee die misdaden daar nog aangepakt konden worden.

Ik bespaar je die 5 A4tjes, waarin met gemak alles onderuitgehaald kan worden wat je schreef, en sleep je gewoon met je oren bij je eigen godsdienst! Er is nog geen Aya te vinden in je hele stuk! Dat is geen toeval hoor! Kom me ook niet aan met de smoes, dat het even teveel werk was! De Aya’s over staatsinrichting en staatsbestuur bestaan helemaal niet of nauwelijks!

Schrijft de Koran ergens verplicht voor, dat elk staatssysteem overal ter wereld georganiseerd moet zijn in Khalifaten?? En zo ja, hoe werkt dat dan? Ter vergelijking: het lukt je niet om het Nederlandse staats- en bestuurssysteem binnen een jaar te leren. Pak de Koran, en je krijgt nauwelijks een A4tje bij elkaar over de materie, laat staan over de oplossing van de moeilijkheden.

Dacht je dat het nieuw voor ons was, wat je schreef? De complete middeleeuwen hier werden geregeerd volgens het systeem wat jij hier neer zet! Letterlijk!! Komt kortweg hier op neer: Als de mensen maar genoeg gelovig zijn, en luisteren naar de door God aangestelde heersers, die strikt volgens de leer regeren, dan komt het allemaal wel in orde!

Ook de eeuwenlange moslimgeschiedenis laat zien, dat zoiets niet werkt. Het heeft gestikt van de corruptie, van wanbeheer, wanbeleid, willekeur, onrechtvaardigheid, machtsstrijd, onderdrukking, ongelijke verdeling enz enz.. Bekijk anders gewoon het regime van Hassan II maar, wiens gezag absoluut “door God gelegitimeerd” heette te zijn. Dat gaat op voor bijna alle moslimregimes ooit.

Allah heeft geen brievenbus, en Allah stuurt geen mail! Dát is de hele zwakte van je verhaal! Allah deelt helemaal geen legitimaties uit. En zelfs als het staatshoofd goddelijk was, dan is het hele staatsapparaat dat zéker nog niet! Geloof in god, daar metsel je nog geen staatssysteem mee.

Waar het aan ontbréekt Hamza, dat zijn Wáarborgen voor een goed functioneren van het hele systeem! Daar zit ook de grote leugen in je hele verhaal.. Elk moslimsysteem, waar dan ook, en door wie dan ook, zal een product van ménsen zijn! En niet van God! De Koran levert enkel de Sharia, maar geen staatssysteem.
Oeffeningetje voor je: Schrijft de Koran iets voor over milieubeheer door de overheid? Nee he? Nou, afschaffen dat departement! En vooral niet toestaan, dat mensen daar regels over maken! De arrogantie van de westerlingen! Alsof de Koran niet perfect genoeg zou zijn!

Gelukkig zijn er vele nuchtere moslims. Als je die vraagt hun systeem uit te leggen, dan beginnen ze niet met enorme tirades van waar ze tegen zijn, maar juist met uitleg van waar ze vóor zijn!

Gek, dat fundies wél snappen hoe hard er gewerkt moet worden om een economisch systeem op te bouwen, en hoeveel organisatie en regels en afspraken daarvoor gemaakt moeten worden, maar níet wanneer het om een staatssysteem gaat. Dan verwijzen ze achteloos naar de Koran, en beginnen Allah aan te roepen, die het blijkbaar allemaal in orde moet maken! Meer bídden, zodat er een betere Vestigingswet Bedrijven uit komt rollen. Ik snap niet dat die fundies niks leren van hun eeuwenlange geschiedenis. Verheerlijk die maar fijn, dan krijg je nóg een paar eeuwen van dezelfde ellende! Hoeveel Hassans en Khomeinies hebben jullie eigenlijk nog nodig?
Fundies breken voortdurend af, wat verstandige moslims opbouwen, zonder een realistisch alternatief te hebben. Het zijn vooral morele roepers en weeklagers, die zelf niet veel uitvoeren op het gebied waar ze over klagen, maar vooral roepen, dat ánderen het ánders moeten doen.
Inch Allah wordt het ooit beter?
Nee! Als de mensen gaan aanpakken, dan wordt het ooit beter.

Jouw stuk trekt allerlei zeer bezorgde mensen aan: pedagogen, psychologen, juristen, echte moslims, moslims die constructief beter willen, de AIVD..
Je stuk geeft problemen, geen oplossingen..
Dit is geen Islam, dit is destructie.
Dit is "Islam Olé", ofwel een soort voetbalsupportersgeroep. Het bevat helemaal niets over wat de godsdienst te bieden zou hebben. Een lege doos, met veel plakplaatjes.

Ron Haleber
19-07-03, 14:21
Toevallig schreef ik Maarten gisteren het volgende:


----- Original Message -----
From: Ron Haleber

Ik krijg die Vic maar niet aan de praat over Iran - ik sprak hem daarop aan en gaf een link naar mijn Iran-analyse.

Hij gaat er binnenkort naar toe dus hij moet er een gefundeerde visie op hebben. Indertijd stelde ik hem tevergeefs vragen over Ali Shari'ati die ik erg bewonder... Terwijl ikzelf uitgebreid inging op zijn vragen naar mijn opvatting van Islam...

Daarbij prikt hij volgens mij met dezelfde nick en avatar op het AEL-forum...??!! Geen reclame voor de AEL.

Tegen jaja zegt hij niet te praten met koefar...?

Maarten, probeer jij het eens - hij moet daar iets verhelderends over kunnen vertellen!

--------------------------

Kukeleku...! Hallo, je had die aansporing echt niet nodig. Je hebt er geen gras over laten groeien maar je hebt vannacht meteen even uitgepakt.

Wat raar toch dat met die gozers niet normaal beschaafd valt te praten. Je mag wel "fundamentalist" of god weet wat willen zijn maar tenslotte moet je houding toch iets met islam te maken hebben...

OBL praat echt een stuk beschaafder! Een Britse journalist had veel waardering voor hem!

Voor wat betreft de Palestijnen of de USA in Irak kan ik het me allemaal nog voorstellen dat je in de hitte van de strijd - jihaad - heel grove dingen schreeuwt en mensen over de kling wilt jagen - dat staat in het OT ook overal...!

Maar als je ideeën over staatsbestuur voorstelt n.a.v. een aardige Turk die kamerlid wordt...

Maarten, je hebt gelijk, ook jij gebruikt tegenwoordig grove taal maar op een andere manier is er echt niet op te reageren.

Jammer dat godsdiensten daar voor misbruikt worden!

Ron.

Mark
19-07-03, 14:23
Geplaatst door moewa7id
als er een islamitische staat komt mag ik jou moeder en zus alsslavin nemen, jullie bezittingenpak ik af tijens de oorlog,en jou en je vader ene broers slacht ik inshallah, moge allah dit allemaal waar maken.

:lole:

Eindelijk een moslim die durft te zeggen wat de anderen denken!!

Ben jij getrouwd met Dienna?

Hamza-T
19-07-03, 18:33
Bedankt Hamza!

Er komen nóu al een paar zionisten van de stoel met de vraag: En, maarten ? Snap je nou misschien, voor wat voor zooitje je je staat in te spannen??

Moet ik me dan anders voordoen en een Islam voorschotelen aan jullie die je acceptabel vind?
Zeggen wij hoe jij christen moet zijn, of hoe zionisme moet zijn?


Dacht je dat het nieuw voor ons was, wat je schreef? De complete middeleeuwen hier werden geregeerd volgens het systeem wat jij hier neer zet! Letterlijk!! Komt kortweg hier op neer: Als de mensen maar genoeg gelovig zijn, en luisteren naar de door God aangestelde heersers, die strikt volgens de leer regeren, dan komt het allemaal wel in orde!

Ook de eeuwenlange moslimgeschiedenis laat zien, dat zoiets niet werkt. Het heeft gestikt van de corruptie, van wanbeheer, wanbeleid, willekeur, onrechtvaardigheid, machtsstrijd, onderdrukking, ongelijke verdeling enz enz.. Bekijk anders gewoon het regime van Hassan II maar, wiens gezag absoluut “door God gelegitimeerd” heette te zijn. Dat gaat op voor bijna alle moslimregimes ooit.

Allah heeft geen brievenbus, en Allah stuurt geen mail! Dát is de hele zwakte van je verhaal! Allah deelt helemaal geen legitimaties uit. En zelfs als het staatshoofd goddelijk was, dan is het hele staatsapparaat dat zéker nog niet! Geloof in god, daar metsel je nog geen staatssysteem mee.

Islam is geen theocratie, de heerser moet volgens Islam heersen anders mag hij bestreden worden.(onder bepaalde voorwaarden)
Ik snap niet dat je Islam nog steeds vergelijkt met het middeleeuwse christendom.
Wij geloven helemaal niet in door God aangestelde heersers, noch in Imaams die contact met God hebben.
Ook doe je alsof wij ontkennen dat er een afdeling van de regering over het verkeer en milieu etc. moet gaan, dit is een vreemde en zwakke stelling van je.
Er zijn veel hadieth over de natuur, en de Khilafah zal zeker verkeerswetten instellen.
Hassan II (Marokko?) bestuurde zijn land niet volgens Islam maar volgens kapitalisme, hij was een dictator en moest volgens Islam bestreden worden.

En nee ik ben geen Jihadi want om de jihad te strijden moet er eerst een Khilafah zijn en die is er op dit moment niet op de wereld, of dacht je soms dat ik Khomeini en Khatami als khalifa's zag?

En Maarten vreemd dat je zo boos bent omdat ik een andere visie heb op het heelal, de aarde, de mens en het leven en wat hieraan voorafging en wat hier op volgt en de betrekking die deze hebben met het heden.
Ik dacht dat dat een forum was, en er staan wel degelijk aya's in mijn post uit de Qor'aan, die duidelijk in betekenis zijn.

Moet ik me nu schamen voor fundamentele kapitalisten zoals jij, met je zionisten?
Laat hun mij maar eens uitleggen of zionisme een ware renaissance kan brengen voor de mensheid, wat het niet kan want veel mensen weten wel dat het judaisme niet joden omschrijft als 'honden in een mensenlichaam'.

Marsipulami
19-07-03, 20:02
Geplaatst door Hamza-T


(9) ‘Vijf redenen vanuit de islam om democraat te zijn’

'Ik besluit met enkele vanuit de islam onderbouwde redenen om als moslim democraat te zijn'. Voor de volledigheid - en de democratie - vermeld ik de tegenwerpingen van de fundamentalisten erbij.

1. De islamitische vorm van democratie is gebaseerd op de overtuiging dat het menselijk ras een eenheid in gelijkwaardigheid vormt (Koran, soera 10:19). De verschillen tussen mensen zijn er niet om elkaar te knechten of onderwerpen, maar om elkaar tot voordeel te zijn en van elkaar te leren (49:13 ). Over alle zaken van openbaar of algemeen belang wordt overlegd en dat gebeurt op basis van het sjoera-of consensusprincipe (2:233 ; 3:159 ; 42:38 ). In het laatstgenoemde vers wordt letterlijk gezegd [‘amrahoem sjoera bainahoem’]: handelen en besluitvorming ten bate van het algemeen belang is gebaseerd op overleg met de gehele gemeenschap. Fundamentalisten beschouwen dit principe als zijnde in tegenspraak met de aanvaarding van het goddelijk oordeel. Zij vergeten daarbij dat gedurende veertien eeuwen islam dat oordeel uitsluitend middels menselijke interpretatie boven tafel is gekomen. Dit komt onder meer tot uiting in het beginsel van de samenkomst van de gemeenschap bij geloofsvraagstukken, de ‘idjmâ al-ummah’.

2. De profeet Mohammed nam deel aan het zogenaamde Fodoelverdrag, toen hij twintig jaar oud was. Dit verdrag was een pre-islamitische overeenkomst met als doel armen, verdrukten en rechtelozen in de Mekkaanse samenleving te beschermen. De profeet was hiervan zo onder de indruk dat hij er later over heeft gezegd: ‘ik zou die overeenkomst niet willen inruilen voor de grootste materiële winst en wanneer iemand zich hierop in de islam zou beroepen, zou ik er in meegaan’. Moslimdemocraten zien deze uitspraak als een teken dat de profeet namens de islam bereid zou zijn tot deelname aan een pluriform bestuur. De fundamentalisten erkennen dit, maar noemen deelname aan de huidige democratische ‘religie’ deelname aan ‘ongeloof’ en ‘immorele besluitvorming’.

3. Werken aan sociale rechtvaardigheid in democratische verband is een opdracht van de Koran, zeggen de moslimdemocraten. Zij baseren dit, naast de in het eerste punt genoemde teksten, op verzen die aandringen op rechtvaardigheid en een soort theo-democratie (4:57 , 38:24) . Hiertegenover citeren de fundamentalisten Koranverzen als: ‘Denken jullie soms dat jullie voor niets zijn geschapen? Denkt de mens dat hij aan zijn lot zal worden overgelaten?’ (23:115, vgl. 38:28, 29:2). Waarmee volgens hen wordt bedoeld dat God in sociale rechtvaardigheid voor zijn schepselen zal zorgen, ook zonder dat zij er zelf aan werken.

4. Jozef, de zoon van Jacob die zowel in de Koran als in de Bijbel wordt genoemd, werkte als superminister of onderkoning voor de Farao in Egypte. Diens grondwet was evenmin als die van de westerse democratieën op een goddelijke openbaring gebaseerd. De fundi’s zeggen hierop: wie durft te pretenderen dat Jozef een religie volgde die niet Gods religie was? En dat is precies het argument van de democraten vóór het volgen van democratische beginselen.

5. Uiteindelijk kiest men voor democratie omdat religie recht van bestaan heeft binnen een democratie en andersom niet.’

Abdulwahid van Bommel

http://www.multiplechoice.org/rapport1.html

Orakel
20-07-03, 01:46
Geplaatst door Ron Haleber
Toevallig schreef ik Maarten gisteren het volgende:



--------------------------

Kukeleku...!

Ron.

:jumping:

Ron Haleber
20-07-03, 10:09
Geplaatst door Orakel
:jumping:

Verklaring: Maarten post bij voorkeur bij het eerste hanengekraai...!

Marsipulami
13-05-10, 11:21
Gentse Imam ruilt SP.A voor LDD

Jean-Marie Dedecker strikt oud SP.A-kamerlid

woensdag 12 mei 2010, 19u22

GENT - De Gentse imam Cemal Cavdarli, tot 2007 kamerlid voor SP.A, krijgt de derde plaats op de Oost-Vlaamse lijst van Lijst Dedecker. Cavdarli was al langer ontevreden over de gang van zaken binnen de Oost-Vlaamse afdeling van SP.A.

Dat maakt Jean-Marie Dedecker zopas zelf bekend. Naar eigen zeggen is Cavdarli bij SP.A opzijgeschoven voor andere kandidaten van allochtone afkomst.

Cavdarli is imam in een Gentse moskee en godsdienstleraar. 'Ik heb al jaren een goede band met Jean-Marie Dedecker', motiveert het oud-kamerlid zijn keuze. 'Hij is altijd rechtlijnig en hij zegt wat hij denkt. En neen, ik voel mij als allochtoon helemaal geen excuustruus.'

Bij de vorige federale verkiezingen in 2007 stond Cemal Cavdarli nog zevende op de senaatslijst van SP.A. Hij raakte toen niet verkozen.

Dieter Herregodts