PDA

Bekijk Volledige Versie : 14 jaar cel voor neerschieten van panda-jong



Marsipulami
14-07-03, 12:00
14/07 14 jaar cel voor neerschieten van panda-jong

Een boer uit de West-Chinese regio Chongqing is tot veertien jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat hij in 1999 een reuzenpanda-jong heeft doodgeschoten en de pels van het dier heeft verkocht.

Vijf anderen die bij de verkoop en doorverkoop van de pels betrokken waren kregen ieder twaalf jaar cel. Het Chinese persbureau Xinhua heeft dit maandag gemeld.

De boer uit Chongqing verkocht de pels voor iets meer dan 21 euro aan een man uit de naburige provincie Sichuan. Deze verkocht de pels door voor 2.000 yuan aan iemand die op zijn beurt de prijs ook weer fiks opdreef. De boer kreeg naast de veertien jaar cel ook nog een boete van ruim 1.000 euro opgelegd.

De reuzenpanda behoort tot de bedreigde diersoorten. Er leven er nog ongeveer duizend in het wild in China, merendeels in Sichuan.

Tomas
14-07-03, 13:44
En voor een Marsipulami?

Babyface
14-07-03, 13:52
Zoiets doe je toch niet...!? 14 jaar is nog te weinig.

Waiting
14-07-03, 17:42
Ik vind het een goede zaak dat er zulke zware straffen op dergelijke misdrijven staan in China.

:duim: voor China in deze...

~Panthera~
14-07-03, 19:52
Ja fantastisch he Waiting?
Je kunt in China beter een meisjesbaby op de vuilnisbelt laten doodrotten, daar staat geen enkele straf op. (want ze kunnen de ouders toch niet meer vinden)

Petje af voor China ! :aftel:

Royce
14-07-03, 19:53
Geplaatst door ~Panthera~
Ja fantastisch he Waiting?
Je kunt in China beter een meisje op de vuilnisbelt laten doodrotten, daar staat geen enkele straf op.

Petje af voor China ! :aftel:

Anti-Chionist!

~Panthera~
14-07-03, 19:55
Geplaatst door Royce
Anti-Chionist!
-----------------

Nog steeds vakantie ? :moe:

:D

Marsipulami
14-07-03, 20:15
Hoe komt het eigenlijk dat er meer empathie is voor een dier dat gedood wordt aan de andere kant van de wereld dan dat er empathie is voor zeg maar enkele miljoenen doden die de afgelopen jaren in Afrika zijn gevallen door oorlog, ziekte of honger ?

Babyface
14-07-03, 20:42
Geplaatst door Marsipulami
Hoe komt het eigenlijk dat er meer empathie is voor een dier dat gedood wordt aan de andere kant van de wereld dan dat er empathie is voor zeg maar enkele miljoenen doden die de afgelopen jaren in Afrika zijn gevallen door oorlog, ziekte of honger ?




Allebei even erg, wie zegt van niet? :jammer:

Puk
14-07-03, 20:45
Geplaatst door Marsipulami
Hoe komt het eigenlijk dat er meer empathie is voor een dier dat gedood wordt aan de andere kant van de wereld dan dat er empathie is voor zeg maar enkele miljoenen doden die de afgelopen jaren in Afrika zijn gevallen door oorlog, ziekte of honger ?

Tsjah... Panda's worden met uitsterven bedreigd.
En het zijn heel grappige dieren ook.
En Panda's kunnen niet terugschieten.

Marsipulami
14-07-03, 20:48
Geplaatst door Puk
Tsjah... Panda's worden met uitsterven bedreigd.
En het zijn heel grappige dieren ook.
En Panda's kunnen niet terugschieten.

Diersoorten sterven nu eenmaal uit door natuurlijke selectie. Dat moest jij als Darwin-aanbidder toch wel weten ;)

Tomas
14-07-03, 21:36
Geplaatst door Marsipulami
Diersoorten sterven nu eenmaal uit door natuurlijke selectie. Dat moest jij als Darwin-aanbidder toch wel weten ;)

Ik heb eens gelezen dat de reuzen panda een evolutionaire mislukking is en dat deze zonder ingrijpen van de mens allang uitgestorven had moeten zijn. Alsik me goed herrinner waren het z'n traagheid, weinige aanpassingsvermogen en extreem beperkte dieet die het tot een mislukking maakte.

Maar ja, dat neemt niet weg dat de vergelijkingen die jij maakt alles wat het leven de moeite waard maakt, kan degraderen. Waarom je druk mnaken om een mooi schilderij als er mensen sterven in de sahel. En wat maak je je druk om een paar buda beelden terwijl er mensen omkomen in afghanistan...

Marsipulami
14-07-03, 22:32
Geplaatst door Tomas
Ik heb eens gelezen dat de reuzen panda een evolutionaire mislukking is en dat deze zonder ingrijpen van de mens allang uitgestorven had moeten zijn. Alsik me goed herrinner waren het z'n traagheid, weinige aanpassingsvermogen en extreem beperkte dieet die het tot een mislukking maakte.

Maar ja, dat neemt niet weg dat de vergelijkingen die jij maakt alles wat het leven de moeite waard maakt, kan degraderen. Waarom je druk maken om een mooi schilderij als er mensen sterven in de sahel. En wat maak je je druk om een paar buda beelden terwijl er mensen omkomen in afghanistan...

Ja, het is allemaal ingewikkeld. Waarom verkopen de kerken hun kunstschatten niet aan rijke kunstliefhebbers ? Dan komen die dingen tenminste in handen van mensen die er echt waardering voor hebben. Dan kan je het overtollige geld van kunstliefhebbers gebruiken om aids in Afrika te bestrijden. En als er dan nog 21 euro van de opbrengst overschiet om aan die arme chinese boer te geven, dan leefde dat panda-jong ook nog. :)

Tomas
14-07-03, 22:48
Geplaatst door Marsipulami
Ja, het is allemaal ingewikkeld. Waarom verkopen de kerken hun kunstschatten niet aan rijke kunstliefhebbers ? Dan komen die dingen tenminste in handen van mensen die er echt waardering voor hebben. Dan kan je het overtollige geld van kunstliefhebbers gebruiken om aids in Afrika te bestrijden. En als er dan nog 21 euro van de opbrengst overschiet om aan die arme chinese boer te geven, dan leefde dat panda-jong ook nog. :)

Ja laat maar. Kerken en aids bestrijding... Da's net zoiets als de nra die wat doet aan wapenmisbruik.

Marsipulami
14-07-03, 23:06
Geplaatst door Tomas
Ja laat maar. Kerken en aids bestrijding... Da's net zoiets als de nra die wat doet aan wapenmisbruik.

Ja, we kunnen natuurlijk ook de wapens van onze krijgsmacht verkopen aan mensen die ze echt nodig hebben. Met de oprbrengst van die wapens kunnen we dan oorlogsvluchtelingen en andere slachtoffers van zinloos geweld proberen te helpen. :verward:

Simon
14-07-03, 23:28
Geplaatst door Marsipulami
Hoe komt het eigenlijk dat er meer empathie is voor een dier dat gedood wordt aan de andere kant van de wereld dan dat er empathie is voor zeg maar enkele miljoenen doden die de afgelopen jaren in Afrika zijn gevallen door oorlog, ziekte of honger ?

Dat is ook niet zo. Maar je kan het natuurlijk als stelling poneren. Maar in beide gevallen gaat het om liefdeloosheid van mensen. Zo heeft men pas 400 jaar geleden de moa doen uitsterven:
http://www.hoppa.demon.co.uk/moa.htm
Zo'n beest komt nooit meer terug en dat is erg jammer.

Simon

Puk
14-07-03, 23:36
Geplaatst door Marsipulami
Ja, we kunnen natuurlijk ook de wapens van onze krijgsmacht verkopen aan mensen die ze echt nodig hebben. Met de oprbrengst van die wapens kunnen we dan oorlogsvluchtelingen en andere slachtoffers van zinloos geweld proberen te helpen. :verward:

Of onze wapens aan de Panda's verkopen! Zodat ze kunnen schieten op Chinese boeren...?

Royce
14-07-03, 23:44
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Nog steeds vakantie ? :moe:

:D


S T A G E.
It Sux.

~Panthera~
15-07-03, 00:26
Geplaatst door Royce
S T A G E.
It Sux.
--------------

solly...kdacht dat je ook nog vakantie had... :verward:
alleen maar stage ? :schok:
takkebaas :moe:

Marsipulami
15-07-03, 08:40
Geplaatst door Puk
Of onze wapens aan de Panda's verkopen! Zodat ze kunnen schieten op Chinese boeren...?

Ja, en hoe betalen die panda's voor die wapens ? Door hun eigen pels aan rijke verzamelaars te verkopen natuurlijk. :wat?!:

mulan
15-07-03, 09:19
Niet een klein schattig pandabeertje :( ....omdat ze zo traag zijn kon die waarschijnlijk geen kant op en toen......en.....nee ik ga hier niet aan denken,ik ga ook niet denken aan schattige witte zeehondjes die neergeknuppeld worden zodat mevrouw een bontjas kan dragen.......of toch wel :(

Chatoloog
15-07-03, 09:47
wat een zware straf zeg!!

en de reacties zijn nog verbazingwekkender!!
weten jullie wel wat 14 jaar celstraf betekent????????????????

china kijkt enkel naar haar belangen bij de panda..........

onder welke omstandigheid heeft hij het dier neegeschoten???
was hij economisch goed voorzien en schoot hij het voor zijn hobbie dan vond ik een celstraf van een jaar of twee op z'n plaats

maar was hij economisch genoodzaakt om zijn pels te verkopen waar ik zo goed als zeker van gezien de economische malaise in china dan vond ik een straf van 6 maanden tot 9 maanden meer dan zat.

china komt met zo'n mensonterende straf van 14 JAAR om haar positie te verbeteren en de aandacht rond haar mensrechten-schandalen te dempen.

Marsipulami
15-07-03, 10:10
Geplaatst door Chatoloog
wat een zware straf zeg!!

en de reacties zijn nog verbazingwekkender!!
weten jullie wel wat 14 jaar celstraf betekent????????????????

china kijkt enkel naar haar belangen bij de panda..........

onder welke omstandigheid heeft hij het dier neegeschoten???
was hij economisch goed voorzien en schoot hij het voor zijn hobbie dan vond ik een celstraf van een jaar of twee op z'n plaats

maar was hij economisch genoodzaakt om zijn pels te verkopen waar ik zo goed als zeker van gezien de economische malaise in china dan vond ik een straf van 6 maanden tot 9 maanden meer dan zat.

china komt met zo'n mensonterende straf van 14 JAAR om haar positie te verbeteren en de aandacht rond haar mensrechten-schandalen te dempen.

Kijk, kijk, er zijn ook nog mensen die helder kunnen denken.

Tomas
15-07-03, 10:39
Geplaatst door Marsipulami
Kijk, kijk, er zijn ook nog mensen die helder kunnen denken.

Voor hem is het al heel wat.

Maar,


china komt met zo'n mensonterende straf van 14 JAAR om haar positie te verbeteren en de aandacht rond haar mensrechten-schandalen te dempen.

Dat jij niet weet dat dit gelul van de bovenste plank is, zegt dan ook meer over jou.

Chatoloog
15-07-03, 12:35
Geplaatst door Tomas
Voor hem is het al heel wat.

Maar,



Dat jij niet weet dat dit gelul van de bovenste plank is, zegt dan ook meer over jou.


hopeloos en argumentloos



raad: zwijgen is vaak een reddingsmiddel voor een onwetende

Royce
15-07-03, 12:42
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

solly...kdacht dat je ook nog vakantie had... :verward:
alleen maar stage ? :schok:
takkebaas :moe:


Valt wel mee, `kga alleen in de ochtenden en rond 12.30 ben ik alweer thuis :D

Tomas
15-07-03, 12:44
Geplaatst door Chatoloog
hopeloos en argumentloos



raad: zwijgen is vaak een reddingsmiddel voor een onwetende

Luister nou in godsnaam een keer naar je eigen wijze raad.

manc
15-07-03, 13:14
Geplaatst door Chatoloog
wat een zware straf zeg!!

en de reacties zijn nog verbazingwekkender!!
weten jullie wel wat 14 jaar celstraf betekent????????????????

china kijkt enkel naar haar belangen bij de panda..........

onder welke omstandigheid heeft hij het dier neegeschoten???
was hij economisch goed voorzien en schoot hij het voor zijn hobbie dan vond ik een celstraf van een jaar of twee op z'n plaats

maar was hij economisch genoodzaakt om zijn pels te verkopen waar ik zo goed als zeker van gezien de economische malaise in china dan vond ik een straf van 6 maanden tot 9 maanden meer dan zat.

china komt met zo'n mensonterende straf van 14 JAAR om haar positie te verbeteren en de aandacht rond haar mensrechten-schandalen te dempen.

Los van het feit dat ik vind dat de natuur en met name bedreigde dier en plantsoorten met alle mogelijke middelen dient te beschermen en te ontzien ben ik het geheel met chatootje eens deze keer.

14 jaar....in een CHINESE gevangenis? Dat zo'n boer voor die paar dollar zo'n beest afschiet zegt meer iets over zijn armoede en onwetenheid dan over zijn 'wreedheid'....

Na 50 jaar onderdrukking, plundering en het achterhouden van de bevolking gaat dan dat tuig wat zich de chinese overheid noemt met dit soort loodzware straffen het eigen achterlijke beleid proberen recht te trekken....en alweer over de rug van de gewone man.

Ah...wat moet het toch heerlijk zijn voor types als Hope
Loos...ik bedoel Rode Roos om in zo'n heilstaat te wonen.

Simon
15-07-03, 13:17
Geplaatst door Chatoloog
onder welke omstandigheid heeft hij het dier neegeschoten???
was hij economisch goed voorzien en schoot hij het voor zijn hobbie dan vond ik een celstraf van een jaar of twee op z'n plaats

maar was hij economisch genoodzaakt om zijn pels te verkopen waar ik zo goed als zeker van gezien de economische malaise in china dan vond ik een straf van 6 maanden tot 9 maanden meer dan zat.


KLASSEJUSTITIE !!!, in China mag je al blij zijn als je een proces krijgt. Miljoenen zitten daar in de gevangenis zonder vorm van proces. En ze worden dan geacht gratis te werken in de staatsbedrijven die daar miljarden mee verdienen. Een vorm van legale slavernij in dat land. Daarom doet die economie het daar ook zo goed.

Simon

manc
15-07-03, 15:22
Geplaatst door Simon
KLASSEJUSTITIE !!!, in China mag je al blij zijn als je een proces krijgt. Miljoenen zitten daar in de gevangenis zonder vorm van proces. En ze worden dan geacht gratis te werken in de staatsbedrijven die daar miljarden mee verdienen. Een vorm van legale slavernij in dat land. Daarom doet die economie het daar ook zo goed.

Simon

Ssshhht...laat Rode Roos deze taal niet horen. Die zorgt hoogstpersoonlijk dat je met je hele dorp in de goelag beland! Jij imperialistische yankee-agent, met je subversieve contrarevolitionaire ideeen! :boogjes:

~Panthera~
15-07-03, 16:26
Geplaatst door Royce
Valt wel mee, `kga alleen in de ochtenden en rond 12.30 ben ik alweer thuis :D
-------------


Zeur :moe:


:D

Chatoloog
15-07-03, 20:22
Geplaatst door Tomas
Luister nou in godsnaam een keer naar je eigen wijze raad.

zijn je teentjes niet onderhand paars geworden :fplet: auch auch auch

Mark
15-07-03, 21:32
Oosterse barbaren... dat krijg je als je nooit door Europa wordt gekoloniseerd.....