PDA

Bekijk Volledige Versie : Invalide jongen op Helmonds station mishandeld



Tomas
14-07-03, 15:18
Invalide jongen op Helmonds station mishandeld

HELMOND - Kennelijk omdat hij niet snel genoeg uit de trein stapte, is zondagavond een 17-jarige invalide jongen uit Helmond op het station in zijn woonplaats mishandeld. De daders zijn spoorloos. Het slachtoffer is met diverse kneuzingen overgebracht naar een ziekenhuis. Een woordvoerder van de politie heeft dit maandag meegedeeld.

Het slachtoffer is doof en lijdt aan evenwichtsstoornis. Terwijl hij uit de trein stapte, riep een groepje andere reizigers dat hij moest opschieten. Toen hij even later op het perron liep, trapte een jongen het slachtoffer plotseling in zijn gezicht. Een andere gaf hem ook nog een aantal klappen.

(c) www.nu.nl



Kan me ook zo ergeren aan die invaliden. Of niet langs en oudvrouwtje met een rolater kunnen in een smalle drukke gang. Ergerlijk!

Babyface
14-07-03, 16:26
Thomas, als je dat meent!?? :ninja2:


Ik heb zelf ook een geestelijk gehandicapt zus, nou normaal toch.

taouanza
14-07-03, 17:40
Geplaatst door Babyface
Thomas, als je dat meent!?? :ninja2:


Ik heb zelf ook een geestelijk gehandicapt zus, nou normaal toch.


nee tomas is de snuchterste niet maar ik denk niet dat hij dat meent.

en tuurlijk is je zus normaal! er is niks abnormaler dan mensen die normaal willen zijn:student:
wat is in godsnaam normaal?!

Tomas
14-07-03, 18:20
Geplaatst door Babyface
Thomas, als je dat meent!?? :ninja2:


Het is toch juist fijn als iedereen gewoon zegt wat ie denkt?

Niet dan? Kom ik altijd heel ver mee.

p.s. Let niet op Taouanza, die is licht geestelijk gehandicapt.

Simon
14-07-03, 18:27
Ik vind het triest. Ikke, ikke , ikke ... dat telt tegenwoordig. Kijk maar in een supermarkt als er .... nog een kassa opengaat.

Simon

De Rode Roos
14-07-03, 18:44
De overheid moet hier wat aan doen door actief de massa via mediacampagnes te beïnvloeden, door zich wat meer te bemoeien met de omgangsnormen door druk uit te oefenen. De overheid moet zich niet terugtrekken, maar actief inmengen om problemen op te lossen. Zoveel jaar neo-liberaal beleid heeft de hele samenleving naar de knoppen geholpen. Meer overheid, niet gedogen en lik op stuk beleid.

Puk
14-07-03, 18:48
Geplaatst door Simon
Ik vind het triest. Ikke, ikke , ikke ... dat telt tegenwoordig. Kijk maar in een supermarkt als er .... nog een kassa opengaat.

Simon

Dat heb ik ook altijd te laat in de gaten!

Ik haat dat.

Bah!

~Panthera~
14-07-03, 20:01
Walgelijke a-socialen :boos:
Ik moet dit soort klerezooi niet zien, want ik heb een behoolijke koevoet in de auto, en die gebruik ik dan ook. :fuckit2:

Babyface
14-07-03, 20:37
Geplaatst door taouanza
nee tomas is de snuchterste niet maar ik denk niet dat hij dat meent.

en tuurlijk is je zus normaal! er is niks abnormaler dan mensen die normaal willen zijn:student:
wat is in godsnaam normaal?!




Ja, normaal, wel veel zorg nodig, maar maakt niet uit.


En voor Thomas... :fpuh:

Babyface
14-07-03, 20:37
Geplaatst door Puk
Dat heb ik ook altijd te laat in de gaten!

Ik haat dat.

Bah!



Hahaha erg hé?? :hihi:

Babyface
14-07-03, 20:38
Geplaatst door De Rode Roos
De overheid moet hier wat aan doen door actief de massa via mediacampagnes te beïnvloeden, door zich wat meer te bemoeien met de omgangsnormen door druk uit te oefenen. De overheid moet zich niet terugtrekken, maar actief inmengen om problemen op te lossen. Zoveel jaar neo-liberaal beleid heeft de hele samenleving naar de knoppen geholpen. Meer overheid, niet gedogen en lik op stuk beleid.




Have a break, have a kitkat! :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Babyface
14-07-03, 20:40
Geplaatst door ~Panthera~
Walgelijke a-socialen :boos:
Ik moet dit soort klerezooi niet zien, want ik heb een behoolijke koevoet in de auto, en die gebruik ik dan ook. :fuckit2:



Vuile aso's noem ik zoiets.....Koevoet zeg je....!? :eek:

~Panthera~
14-07-03, 20:45
Geplaatst door Babyface
Vuile aso's noem ik zoiets.....Koevoet zeg je....!? :eek:
----------------

Ja koevoet ! , niet van dat halve werk. :hihi:

De Rode Roos
14-07-03, 21:02
Geplaatst door Brie
Altijd maar de overheid dit en de overheid dat. Volgens mij is de overheid helemaal niet in staat om het volk dit soort normen en waarden bij te brengen. Hebben mensen ook nog een beetje eigen verantwoordelijkheid? Doet opvoeding ook nog ter zake?

Kennelijk niet, waarom gebeurt zoiets walgelijks als dit dan?
Ik heb het vaker gezegd, van dat "eigen verantwoordelijkheid" verhaaltje van Balkenende worden de problemen van deze samenleving niet opgelost. Mensen hebben pas eigen verantwoordelijk, als zij door een hogere macht gepushed wordt. Een mens houdt uit vrije wil alleen maar rekening met zichzelf.
Ouders die hun kinderen niet normaal kunnen opvoeden dienen uit ouderlijk gezag gezet te worden. De maatschappij moet zich dan bekommeren om deze kinderen, door bijvoorbeeld andere pleegouders die wel kinderen kunnen opvoeden aan te wijzen of opvoedingscentra op te richten. Vaak is zoiets al op vroeg stadium te zien, een schooljuf zou dat bijvoorbeeld kunnen signaleren.
Ook kan de overheid een hoop doen met campagnes. Moslims doen collectief aan Ramadan. De overheid kan ook op deze collectieve manier het gedrag van mensen bijstellen. Een overheid kan ook zedenmeester zijn. Dat gebeurt nu ook al, drugs is verboden en aan alcohol is een maximum verbonden in het verkeer. Om dit problemen op te lossen heb je meer overheid nodig, stoppen met gedogen en lik-op-stukbeleid. Geen kans voor tuig en aso's! De overheid kan met de massa de straat "zuiveren" van dit soort figuren.
"Have a break, have a Kitkat", maar bij het lezen van dit soort berichten kan ik echt heel boos worden.

barfly
14-07-03, 21:44
Geplaatst door De Rode Roos
Kennelijk niet, waarom gebeurt zoiets walgelijks als dit dan?
Ik heb het vaker gezegd, van dat "eigen verantwoordelijkheid" verhaaltje van Balkenende worden de problemen van deze samenleving niet opgelost. Mensen hebben pas eigen verantwoordelijk, als zij door een hogere macht gepushed wordt. Een mens houdt uit vrije wil alleen maar rekening met zichzelf.
Ouders die hun kinderen niet normaal kunnen opvoeden dienen uit ouderlijk gezag gezet te worden. De maatschappij moet zich dan bekommeren om deze kinderen, door bijvoorbeeld andere pleegouders die wel kinderen kunnen opvoeden aan te wijzen of opvoedingscentra op te richten. Vaak is zoiets al op vroeg stadium te zien, een schooljuf zou dat bijvoorbeeld kunnen signaleren.
Ook kan de overheid een hoop doen met campagnes. Moslims doen collectief aan Ramadan. De overheid kan ook op deze collectieve manier het gedrag van mensen bijstellen. Een overheid kan ook zedenmeester zijn. Dat gebeurt nu ook al, drugs is verboden en aan alcohol is een maximum verbonden in het verkeer. Om dit problemen op te lossen heb je meer overheid nodig, stoppen met gedogen en lik-op-stukbeleid. Geen kans voor tuig en aso's! De overheid kan met de massa de straat "zuiveren" van dit soort figuren.
"Have a break, have a Kitkat", maar bij het lezen van dit soort berichten kan ik echt heel boos worden.

Ehm ik kan hier ook heeeeel boos om worden, maar om dan de staat maar alles op te laten lossen?
Beste Roos dat lijkt me je reinste communisme en daar is geen plaats voor in deze maatschappij sowieso het van hogere machten etc....Blerg hoe haal je het in je hoofd???
Nee mensen moeten zelf verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt in hun maatschappij! Kijk naar de hogere macht die een paar winkeliers oppakken die een winkeldief aanhouden, of een inwoner van een pand die een inbreker te grazen neemt en daarna in de bak beland!
Daar gaat het mis!
Nee over boos worden?! Als ik iemand in mijn eigen huis betrap en em verrot trap dan zit ik in de cel na aangifte van de inbreker? Tis Gods geklaagd!
Over van hogere macht enzo... :jammer:
Ik ben 't met je eens dat er een hoop mis is maar dit soort kul.............

Tomas
14-07-03, 21:47
Toch altijd fijn om te lezen dat dit bij jullie ook zoveel verontwaardiging oproept. Maar ja, wat doe je er aan? Gehandicapten zullen er denk ik altijd zijn.

Zwarte Schaap
14-07-03, 21:52
Geplaatst door Puk
Dat heb ik ook altijd te laat in de gaten!

Ik haat dat.

Bah!

Te druk met jezelf bezig mischien?

barfly
14-07-03, 21:53
Geplaatst door Tomas
Toch altijd fijn om te lezen dat dit bij jullie ook zoveel verontwaardiging oproept. Maar ja, wat doe je er aan? Gehandicapten zullen er denk ik altijd zijn.

Wat je d'r aan doet? Ingrijpen! Mensen weer fatsoen bijbrengen enzo? En gehandicapten natuurlijk door werkeloze jongeren laten begeleiden :)

Tomas
14-07-03, 21:56
Geplaatst door barfly
Wat je d'r aan doet? Ingrijpen! Mensen weer fatsoen bijbrengen enzo? En gehandicapten natuurlijk door werkeloze jongeren laten begeleiden :)

Mmm... Ik zie niet zo snel hoe dat voorkomt dat ik achter zo'n rolator oudje verzeild raak.

barfly
14-07-03, 21:58
Geplaatst door Tomas
Mmm... Ik zie niet zo snel hoe dat voorkomt dat ik achter zo'n rolator oudje verzeild raak.

Bredere roltrappen en gangpaden natuurlijk! Dat weet iedereen... tis de schuld van de winkel eigenaren, dat is duidelijk.

Zwarte Schaap
14-07-03, 22:02
Geplaatst door barfly

Nee over boos worden?! Als ik iemand in mijn eigen huis betrap en em verrot trap dan zit ik in de cel na aangifte van de inbreker? Tis Gods geklaagd!


Niemand heeft het recht om een ander verrot te trappen. En als hij erdoor invalide wordt? Je zou heel blij moeten zijn dat het in onze wet zo geregeld is. Mischien is er een ander die jou verrot schopt als jij per ongeluk op zijn erf/tuin komt. Zulke zaken kunnen we beter niet aan burgers over laten. Politietaken kunnen we beter aan de politie overlaten.

barfly
14-07-03, 22:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niemand heeft het recht om een ander verrot te trappen. En als hij erdoor invalide wordt? Je zou heel blij moeten zijn dat het in onze wet zo geregeld is. Mischien is er een ander die jou verrot schopt als jij per ongeluk op zijn erf/tuin komt. Zulke zaken kunnen we beter niet aan burgers over laten. Politietaken kunnen we beter aan de politie overlaten.

Owww maak je geen zorgen! Als ik iemand in mijn huis aantref (en ik spreek niet over mijn tuin ed) Dan doe ik geen aangifte hoor als ik klaar ben...
Nog effe.

Puk
14-07-03, 23:53
Nee... Rode Roos... geen heilstaat! Wordt het alleen maar nóg erger!

Wat spook jij allemaal uit dan? Of heb jij wel verantwoordelijkheidsgevoel? Wil jij de Grote Leider worden ofzo?

Dat van die Ramadan is een mooi idee.
Kan je dat verder uitwerken?
Voorstel?

Puk
14-07-03, 23:56
Geplaatst door barfly
Owww maak je geen zorgen! Als ik iemand in mijn huis aantref (en ik spreek niet over mijn tuin ed) Dan doe ik geen aangifte hoor als ik klaar ben...
Nog effe.

Ha! Jij kent tenminste je verantwoordelijkheden!

Trouwens... in mijn tuin moeten ze ook niet komen. Kop eraf! Tuig!

Puk
14-07-03, 23:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Te druk met jezelf bezig mischien?

Ik heb daar gewoon geen zin in.

Elke keer denk je: ja nu!
En dan gaat die verdomde kassa weer niet open!

Jij bent er zeker zo eentje die elke keer naar voren stuift?

KomMaar
15-07-03, 00:00
-edit-

De Rode Roos
15-07-03, 00:03
Geplaatst door barfly
Ehm ik kan hier ook heeeeel boos om worden, maar om dan de staat maar alles op te laten lossen?
Beste Roos dat lijkt me je reinste communisme en daar is geen plaats voor in deze maatschappij sowieso het van hogere machten etc....Blerg hoe haal je het in je hoofd???
Nee mensen moeten zelf verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt in hun maatschappij! Kijk naar de hogere macht die een paar winkeliers oppakken die een winkeldief aanhouden, of een inwoner van een pand die een inbreker te grazen neemt en daarna in de bak beland!
Daar gaat het mis!
Nee over boos worden?! Als ik iemand in mijn eigen huis betrap en em verrot trap dan zit ik in de cel na aangifte van de inbreker? Tis Gods geklaagd!
Over van hogere macht enzo... :jammer:
Ik ben 't met je eens dat er een hoop mis is maar dit soort kul.............

Jij bent bang voor autoriteit. Had jij vroeger ook z'on hekel dat je dingen moest doen van je leraar bijvoorbeeld en je dat helemaal niet wilde? Zoals huiswerk maken? Luisterde je naar je leraar of ging jij je eigen gang? Maar terugkijkend, naar wie had je beter kunnen luisteren? Je leraar of jezelf? ;)

Het is nu zo dat de mensen absoluut lak hebben aan autoriteit en zich niet meer houden aan de regels. Het wordt tijd voor een geloofwaardige en sterke overheid. Meer overheid, niet meer gedogen en lik-op-stuk beleid.

barfly
15-07-03, 00:03
Geplaatst door Puk
Ha! Jij kent tenminste je verantwoordelijkheden!

Trouwens... in mijn tuin moeten ze ook niet komen. Kop eraf! Tuig!

Maarja dan heb ik er een baan bij... Dat kan niet de bedoeling zijn.

Puk
15-07-03, 00:08
Geplaatst door barfly
Maarja dan heb ik er een baan bij... Dat kan niet de bedoeling zijn.

Dan kan je net zo goed politieagent worden ja...
Iets wat Rode Roos wel zou willen.
Dat de helft van de bevolking agent wordt...
Ik zie daar niks in.

barfly
15-07-03, 00:09
Geplaatst door De Rode Roos
Jij bent bang voor autoriteit. Had jij vroeger ook z'on hekel dat je dingen moest doen van je leraar bijvoorbeeld en je dat helemaal niet wilde? Zoals huiswerk maken? Luisterde je naar je leraar of ging jij je eigen gang? Maar terugkijkend, naar wie had je beter kunnen luisteren? Je leraar of jezelf? ;)

Het is nu zo dat de mensen absoluut lak hebben aan autoriteit en zich niet meer houden aan de regels. Het wordt tijd voor een geloofwaardige en sterke overheid. Meer overheid, niet meer gedogen en lik-op-stuk beleid.

Onzin, ik kan prima overweg met autoriteit. Maar om nou de overheid verantwoordelijk te stellen voor de omgang en de normen en waarden van mensen in de maatschappij gaat veel te ver!
Tuurlijk sterk ingrijpen! Ik had hier een onderschrift die zei: Aan de hardheid van de straf, kent men de hardheid van het systeem...

barfly
15-07-03, 00:11
Geplaatst door Puk
Dan kan je net zo goed politieagent worden ja...
Iets wat Rode Roos wel zou willen.
Dat de helft van de bevolking agent wordt...
Ik zie daar niks in.

Nee inderdaad, lijkt me een beetje teveel op STASI toestanden enzo en ergens ook een beetje op NSB of iets dergelijks.

Puk
15-07-03, 00:14
Geplaatst door barfly
Nee inderdaad, lijkt me een beetje teveel op STASI toestanden enzo en ergens ook een beetje op NSB of iets dergelijks.

Ik vraag me af waar Rode Roos zich aan te buiten gaat.
Rode Roos is een keiharde!
Denk ik.

barfly
15-07-03, 00:19
Geplaatst door Puk
Ik vraag me af waar Rode Roos zich aan te buiten gaat.
Rode Roos is een keiharde!
Denk ik.

Boeken! Denk ik :)

Zwarte Schaap
15-07-03, 00:29
Geplaatst door barfly
Aan de hardheid van de straf, kent men de hardheid van het systeem...

Toen je dit schreef, dacht je niet even terug aan wat je hiervoor schreef over hoe je een inbreker zou behandelen.

Puk
15-07-03, 00:33
Geplaatst door barfly
Boeken! Denk ik :)

En wat voor boeken!
Daar moet nodig keihard tegen opgetreden worden!
Dat dat allemaal zomaar kan!
Kut overheid...

barfly
15-07-03, 00:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Toen je dit schreef, dacht je niet even terug aan wat je hiervoor schreef over hoe je een inbreker zou behandelen.

Ik mats em toch? Ik doe geen aangifte :)

Let God sort em out! <Mr Duke Nukem>

barfly
15-07-03, 00:41
Geplaatst door Puk
En wat voor boeken!
Daar moet nodig keihard tegen opgetreden worden!
Dat dat allemaal zomaar kan!
Kut overheid...

Nah dat hangt, denk ik, een beetje van het aantal pagina's af en het aantal plaatjes enzo :)

Puk
15-07-03, 00:47
Geplaatst door barfly
Nah dat hangt, denk ik, een beetje van het aantal pagina's af en het aantal plaatjes enzo :)

Die Rode Roos is echt keihard hoor!
Das Kapital, Mein Kampf... zitten toch geen plaatjes bij?

En de overheid zit te slapen...

Het is wat...

Puk
15-07-03, 00:48
Geplaatst door barfly
Ik mats em toch? Ik doe geen aangifte :)

Let God sort em out! <Mr Duke Nukem>

Ja... dat klinkt redelijk.

barfly
15-07-03, 00:51
Geplaatst door Puk
Die Rode Roos is echt keihard hoor!
Das Kapital, Mein Kampf... zitten toch geen plaatjes bij?

En de overheid zit te slapen...

Het is wat...

Sorrie ik ken die boeken niet zo, is niet echt mijn favoriete spul enzo, wellicht het gebrek aan plaatjes.. :cool:

barfly
15-07-03, 00:52
Geplaatst door Puk
Ja... dat klinkt redelijk.

Toch? Al dat gedoe de hele tijd... :jammer:

Puk
15-07-03, 00:55
Geplaatst door barfly
Sorrie ik ken die boeken niet zo, is niet echt mijn favoriete spul enzo, wellicht het gebrek aan plaatjes.. :cool:

Ik lees ook liever die Bunte Illustrierte...

Puk
15-07-03, 00:59
Geplaatst door barfly
Toch? Al dat gedoe de hele tijd... :jammer:

Wat een tijd dat allemaal niet kost! Je ontlast het overheidsapparaat. En het scheelt de inbreker ook een hoop papierwerk.

Ik vind dat goed!