PDA

Bekijk Volledige Versie : Japanse wetenschappers willen mammoet klonen



Marsipulami
15-07-03, 17:46
Japanse wetenschappers willen mammoet klonen

Japanse wetenschappers willen de prehistorische wolharige mammoet klonen. Dinsdag bereidden zij de eerste ingevroren DNA-monsters voor om een poging te wagen de uitgestorven dieren weer tot leven te brengen.

In augustus vorig jaar werden op de Siberische toendra beenmerg, spierweefsel en huid opgegraven die duizenden jaren in het ijs bewaard zijn gebleven. Onderzoekers van het Centrum voor Wetenschap en Technologie in Gifu en de universiteit van Kinki willen het genetisch materiaal uit de cellen van de gevonden overblijfselen gebruiken voor het kloonproject.

Eerst moet bepaald worden of het materiaal dat dinsdag uit Rusland arriveerde - na een jaar vertraging door douaneprocedures - daadwerkelijk van een mammoet afkomstig is. Dan wordt bekeken of het DNA in het materiaal van voldoende kwaliteit is om te gebruiken. De DNA-monsters die onderzocht worden zijn 20.000 jaar oud en goed bewaard gebleven bij een temperatuur van minus 20 graden Celsius.

Oorspronkelijk was het plan om ingevroren spermacellen van een mammoet te zoeken. Daarmee zou een hedendaagse olifant geïnsemineerd worden om een kruising voort te brengen. Na zes jaar zoeken zijn er echter geen spermacellen gevonden.

s562m
15-07-03, 18:14
Schitterend; het is weer een stap verder in het zoeken naar de oorsprong van het leven en ons op de aarde. Het kan niet beter.
Ik zie veel bezwaren met name in de westerse samenleving tegen dit soort dingen. Vaak zijn er Hollywoods films gebasserd op de angst voor Techniek. Bv Jurassic Park. Waar komt dat angst in het westen tov de techniek? waarom is men hier zo geobsedeerd door Titanic? Men ging onder, drinkend en dansend. Mijn vrienden om mij heen hebben het vaak over een of andere virus dat miljoenen slachtoffer zal eisen.
Heeft dit soort gedachtengoed zijn oorsprong in Appocalypse van Johannes? Is dat zo diep in de onderbewuste van de mensen hier ingegeraven? Angst voor invasie?
Hoe kunnen wij hiervanaf komen? Door te reizen en zien dat mensen in egypte niet zo denken. Mensen in Jordanië heel andere gedachtengoed hebben. Mensen in Thailand heel andere benadering. Alleen door reizen en lezen en openstaan voor alles. Door als een kind onbevangen worden. Eeuwen lang hebben vele europeanen gedroomd van deze maatschappij. Een maatschappij waarin geen armoede bestaat. Alleen al in 26 Augustus 1837(of eerste helft van het negentiende eeuw, volgens van Lennep) is er nog een jongen van Deense afkomst in Holland geexecuteerd louter en alleen omdat hij een paar inbraken had gepleegd.
Bertold Berecht zei ooit: Jullie die het land van toekomst bereiken denk met respect aan ons terug.
Zoveel mensen vòòr mij hebben dit land zo mooie gemaakt zodat ik hier kon komen en toevlucht kon zoekn. Ik moet het voor de toekomstigen dezelfde doen.
Sid

Marsipulami
15-07-03, 20:30
Geplaatst door s562m
Schitterend; het is weer een stap verder in het zoeken naar de oorsprong van het leven en ons op de aarde. Het kan niet beter.
Ik zie veel bezwaren met name in de westerse samenleving tegen dit soort dingen. Vaak zijn er Hollywoods films gebasserd op de angst voor Techniek. Bv Jurassic Park. Waar komt dat angst in het westen tov de techniek? waarom is men hier zo geobsedeerd door Titanic? Men ging onder, drinkend en dansend. Mijn vrienden om mij heen hebben het vaak over een of andere virus dat miljoenen slachtoffer zal eisen.
Heeft dit soort gedachtengoed zijn oorsprong in Appocalypse van Johannes? Is dat zo diep in de onderbewuste van de mensen hier ingegeraven? Angst voor invasie?
Hoe kunnen wij hiervanaf komen? Door te reizen en zien dat mensen in egypte niet zo denken. Mensen in Jordanië heel andere gedachtengoed hebben. Mensen in Thailand heel andere benadering. Alleen door reizen en lezen en openstaan voor alles. Door als een kind onbevangen worden. Eeuwen lang hebben vele europeanen gedroomd van deze maatschappij. Een maatschappij waarin geen armoede bestaat. Alleen al in 26 Augustus 1837(of eerste helft van het negentiende eeuw, volgens van Lennep) is er nog een jongen van Deense afkomst in Holland geexecuteerd louter en alleen omdat hij een paar inbraken had gepleegd.
Bertold Berecht zei ooit: Jullie die het land van toekomst bereiken denk met respect aan ons terug.
Zoveel mensen vòòr mij hebben dit land zo mooie gemaakt zodat ik hier kon komen en toevlucht kon zoekn. Ik moet het voor de toekomstigen dezelfde doen.
Sid

Begin jij nou eens met netjes alinea's te onderscheiden in je tekst van -laat ons zeggen- 3 a 4 regels. Vervolgens, meteen aangeven wat je punt is en nadien je stelling onderbouwen met inhoudelijke argumenten.

Nou lijkt het alsof er hier iemand zit te trippen.

s562m
15-07-03, 20:48
Het is waar. Als ik opgewonden ben wil ik veel vertellen en daardoor spring ik kennelijk van tak naar tak.
Volgende keer beter. Bedankt voor je tip !

Orakel
15-07-03, 20:54
Geplaatst door Marsipulami
Begin jij nou eens met netjes alinea's te onderscheiden in je tekst van -laat ons zeggen- 3 a 4 regels. Vervolgens, meteen aangeven wat je punt is en nadien je stelling onderbouwen met inhoudelijke argumenten.

Nou lijkt het alsof er hier iemand zit te trippen.

:hihi:

Ik vind al dat gekloon en

kruisbestuiving maar niks.

Wat dood is, is uitgestorven en daar moeten we afblijven.

Zekers als we niet weten wat de mogelijke gevolgen ervan kunnen zijn.

Welke doel is er uberhaupt bij gediend om een mammoet te klonen of een mammoet te kruisen met een olifant?
Krijgen we dan rose olifantjes die de wereldvrede over de aardbol blazen of zorgen ze voor medisch-tevhnologische hoogstandjes?

En hoe groot is het risico dat er een geflipte wetenschapper op het idee komt om een ubermensch te creëren of het gelukzalige idee krijgt om Bush te klonen?

Afblijven en energie steken in zaken die ertoe doen.

Krijg ik nu net als vroeger zo'n plaatje in me schrift? Pleassssse?

Marsipulami
15-07-03, 21:32
Geplaatst door Orakel
:hihi:

Ik vind al dat gekloon en

kruisbestuiving maar niks.

Wat dood is, is uitgestorven en daar moeten we afblijven.

Zekers als we niet weten wat de mogelijke gevolgen ervan kunnen zijn.

Welke doel is er uberhaupt bij gediend om een mammoet te klonen of een mammoet te kruisen met een olifant?
Krijgen we dan rose olifantjes die de wereldvrede over de aardbol blazen of zorgen ze voor medisch-tevhnologische hoogstandjes?

En hoe groot is het risico dat er een geflipte wetenschapper op het idee komt om een ubermensch te creëren of het gelukzalige idee krijgt om Bush te klonen?

Afblijven en energie steken in zaken die ertoe doen.

Krijg ik nu net als vroeger zo'n plaatje in me schrift? Pleassssse?

Ik vind het wel een fascinerende onderneming. Voor zover mijn kennis over biologie reikt (nergens dus) meen ik begrepen te hebben dat opnieuw iets mamoetachtig creëren op basis van het ingevroren dna, minstens in theorie mogelijk is.

Maar ja, of het dan ook nog etisch verantwoord is dat weet ik niet. Ik word vooral wat onzeker als men genetische manipulatie begint toe te passen op mensen. In ieder geval zullen vroeg of laat de technieken die op dieren worden toegepast ook op mensen worden toegepast. Geen mens ter wereld die dat proces kan tegenhouden.

s562m
15-07-03, 22:01
GEEN MENS DIE DAT KAN TEGENHOUDEN . En geen mens die op den duur dat ook werkelijk zal willen.

Ieder van ons heeft een opbouwende en vernietigende kracht in zich.
Ieder van ons heeft een behoudende en progressieve kant in zich.

Bij ieder Technologische ontwikkeling reizen er vragen.
Is atoom goed of slecht? Je kunt hem gebruiken als een bom en duizenden in Hiroshima mee vermoorden of gebruiken in een chirugie en het leven van èèn mens ermee redden.
Niemand zal het in de (nabije)toekomst erg vinden wanneer wij mbv de genetische manipulatie de mens in staat stellen om de afstanden tussen zonnestelsels te kunnen reizen. Wij zijn nu al in staat om een gezond kind uit de zieke ouders ter wereld te brengen.

Kijk om je heen! hoeveel genot en plezier hebben wij dus tot zover door de ontwikkeling van de techniek ondervonden?

Krijgt dan de techniek als dusdanig de schuld of de mens?

Onze hebzucht, lust naar macht enz. Ik wil niet als moralist overkomen maar wel hierover nadenken.

Orakel
15-07-03, 22:07
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het wel een fascinerende onderneming. Voor zover mijn kennis over biologie reikt (nergens dus) meen ik begrepen te hebben dat opnieuw iets mamoetachtig creëren op basis van het ingevroren dna, minstens in theorie mogelijk is.

Ik heb de mens leren kennen als een dermate geflipt wezen, dat als hij in theorie ergens toe in staat is, hij dat ook in de praktijk zal willen brengen.
In dit geval zal de argumentatie ongetwijfeld de historische verrijking zijn en om de goegemeente tevreden te houden zal er nog een medisch-biologisch voordelige component aan toegevoegd worden.



Maar ja, of het dan ook nog etisch verantwoord is dat weet ik niet. Ik word vooral wat onzeker als men genetische manipulatie begint toe te passen op mensen. In ieder geval zullen vroeg of laat de technieken die op dieren worden toegepast ook op mensen worden toegepast. Geen mens ter wereld die dat proces kan tegenhouden.

Ik vrees dat dat nu al gebeurt. Heb laatst een deel van het boek "Zwartboek wereldmerken" gelezen en als je dan ziet hoe concerns als Bayer de hand lichten met (inter)nationale wetgeving, dan word je niet vrolijk. Ook niet chemisch vrolijk.

Tis en blijft een moeilijk onderwerp want de voorstanders van klonen en genetische manipulatie dragen altijd de medisch-technologische voordelen aan en merken en passant ook nog eens op dat ethiek een relikwie is waar niet over gezeurd moet worden.
Ik ben wel zo laf om toe te geven dat medische doeleinden deze praktijken kunnen legitimeren, maar ben tegelijkertijd zo bang dat de mens er misbruik van gaat maken.
Stel je eens voor wat defensie kan uitrichten met deze kennis en kunde.

Ik zal nooit dat beeld vergeten van die muis met dat menselijk oor op zijn rug.

Orakel
15-07-03, 22:30
Geplaatst door s562m
Als ik opgewonden ben wil ik veel vertellen en daardoor spring ik kennelijk van tak naar tak.

Als je opgewonden bent, kun je beter zo weinig mogelijk vertellen. :stout: En dat springen, tjah dat hangt geheel af van degeen van wie je opgewonden raakt.


GEEN MENS DIE DAT KAN TEGENHOUDEN . En geen mens die op den duur dat ook werkelijk zal willen.

Nou, de mensen die het kunnen tegen houden zijn er wel maar willen het niet, en zij die het willen zijn niet bij machte om het tegen te houden.

Wat vind jij b.v van die praktijken warbij gen-techonoligie wordt gebruikt om koeien meer melk of vlees te laten produceren? Welk ander doel dan het economische is daarmee gediend en wat weten we van de mogelijke negatieve bijwerkingen van biotechnologie op het menselijk eco-systeem?



Kijk om je heen! hoeveel genot en plezier hebben wij dus tot zover door de ontwikkeling van de techniek ondervonden?

:fucyc: 'ksie niks.



Krijgt dan de techniek als dusdanig de schuld of de mens?

De mens uiteraard, want zonder deze is de techniek niks. Slechts de mens kan de beest uithangen. En hierbij bied ik de beesten mijn oprechte excuses aan voor deze onmenselijke vergelijking.

s562m
15-07-03, 22:33
Ik heb niet zo minachting voor de menselijke wezen. Ik ben ook niet te optimistisch. Ik probeer een beetje nuchter te kijken.

Ik zie veel hypothese in jouw verhaal. Als defensie dat en als dit.
Natuurlijk moet men alert zijn voor dit soort doeleinden. Men moet kritisch blijven nadenken over wat ons en onze kinderen te wachten staan.

Maar je door dit soort gedachtengoed te laten paraliseren is niet voor jezelf en voor je omgeving gezond.

Toen de wasmachine wereldwijd werd geïntroduceerd hoor ik nog steeds veel vrouwen angstig zich afvragen wat zij met hun vrije tijd gingen doen.

De techniek heeft ons los gemaakt van de arbeid.
Het is nu de tijd van lezen, nadenken en plezier uitgebroken.
Sid

Marsipulami
15-07-03, 22:36
Geplaatst door s562m
Kijk om je heen! hoeveel genot en plezier hebben wij dus tot zover door de ontwikkeling van de techniek ondervonden?

De techniek heeft bijgedragen tot een stijging van het Bruto Nationaal Product. We kopen en verkopen meer dan ooit en worden bedolven onder dingen die het leven aangenamer zouden moeten maken. Maar een stijging van het Bruto Nationaal Produkt is niet gelijk te stellen aan een stijging van het Bruto Nationaal Geluk. Geluk heeft volgens mij wel iets te maken met het kunnen aanvaarden van beperkingen en grenzen. Ik denk dat dit ook te extrapoleren is naar het omgaan met wetenschap en techniek.



Krijgt dan de techniek als dusdanig de schuld of de mens?


Techniek op zichzelf is neutraal. Je kan het voor goede dingen gebruiken en voor slechte. Dat klinkt goed, maar is toch ook maar een halve waarheid. Er zijn miljarden dollars gepompt in wetenschappelijk onderzoek om ruimtevaartprogramma's (lees ook wapenprogramma's) mogelijk te maken. Men had diezelfde miljarden kunnen pompen in wetenschappelijk onderzoek naar methodes om de armoede op de wereld te bestrijden. Misschien was de wereld dan al weer een stukje verder geweest.

Wetenschappen en techniek zijn nooit etisch vrijblijvend. Alleen al het feit dat je iets onderzoekt impliceert al een etische keuze. A forteriori geldt dit voor hetgeen men doet met de resultaten en technische toepassingen van wetenschappelijke bevindingen. Wetenschappen en ethiek zouden elkaar in bedwang kunnen houden. Doch ik vrees dat er voor etische implicaties weinig belangstelling is.

s562m
15-07-03, 22:39
Juist dankzij die technische ontwikkeling met kooien had jij en ieder andere European zoveel melk en vlees dat jullie daardoor niet alleen verzadigd raakten maar bovendien ook zò goedkoop op de wereldmarkt hebben gebracht waardoor de Afrikaanse boeren niet ermee konden concureren.

Als jij beweert dat jij zonder techniek kan; wat let je? begin er alvast alle facetten van de techniek uit te bannen. Dat zal je niet lukken!

Puk
15-07-03, 22:40
Geplaatst door s562m
Ik heb niet zo minachting voor de menselijke wezen. Ik ben ook niet te optimistisch. Ik probeer een beetje nuchter te kijken.

Ik zie veel hypothese in jouw verhaal. Als defensie dat en als dit.
Natuurlijk moet men alert zijn voor dit soort doeleinden. Men moet kritisch blijven nadenken over wat ons en onze kinderen te wachten staan.

Maar je door dit soort gedachtengoed te laten paraliseren is niet voor jezelf en voor je omgeving gezond.

Toen de wasmachine wereldwijd werd geïntroduceerd hoor ik nog steeds veel vrouwen angstig zich afvragen wat zij met hun vrije tijd gingen doen.

De techniek heeft ons los gemaakt van de arbeid.
Het is nu de tijd van lezen, nadenken en plezier uitgebroken.
Sid

Zo is dat!

Misschien verlost de techniek ons juist wel van oorlog en honger.
We moeten het in ieder geval proberen.

Is er nog een stukje DNA over van de Profeet?

Om eens een mentale hink-stap-sprong te maken.

s562m
15-07-03, 22:44
Vergeet niet dat al die miljarden die in de ruimte programma's gestopt zijn kunnen ons eventueel redden voor de komst van een komeet die 65 miljoen jaar geleden die stomme Dynossoriers had vernietigd.
Met het woord stom bedoel ik alleen dat zij sinds hun bestaan 250 miljoen jaar geleden tot hun sterfte bij elkaar 185 miljoen jaar op aarde geleefd hadden en niet in staat waren om dat te bewerkstelligen wat wij in amper 2 miljoen jaar ons bestaan hier hebben gedaan.

s562m
15-07-03, 22:50
De profeten hebben mensen vermoord.
Op grote getallen.
lees Oud testament en Quran.
Beide boeken barsten van geweld en zelfs genocide.
De enige waar je geen geweld bij zit is Jezus en Boedda.

Ik zie de dialectiek in de ontwikkeling van de gedachtengoed van de mensheid.

Puk
15-07-03, 22:57
Geplaatst door s562m
Vergeet niet dat al die miljarden die in de ruimte programma's gestopt zijn kunnen ons eventueel redden voor de komst van een komeet die 65 miljoen jaar geleden die stomme Dynossoriers had vernietigd.
Met het woord stom bedoel ik alleen dat zij sinds hun bestaan 250 miljoen jaar geleden tot hun sterfte bij elkaar 185 miljoen jaar op aarde geleefd hadden en niet in staat waren om dat te bewerkstelligen wat wij in amper 2 miljoen jaar ons bestaan hier hebben gedaan.

En het leven was toen ook bepaald geen pretje.

Orakel
15-07-03, 23:04
Geplaatst door s562m
Juist dankzij die technische ontwikkeling met kooien had jij en ieder andere European zoveel melk en vlees dat jullie daardoor niet alleen verzadigd raakten maar bovendien ook zò goedkoop op de wereldmarkt hebben gebracht waardoor de Afrikaanse boeren niet ermee konden concureren.

Als jij beweert dat jij zonder techniek kan; wat let je? begin er alvast alle facetten van de techniek uit te bannen. Dat zal je niet lukken!

Ben er gemakshalve maar ff van uitgegaan dat je't tegen mij hebt.
Ik heb niet gevraagd om zoveel melk en vlees en zeker niet alsze afkomstig zijn van Herman's, Dolly's en meer van dat vreemds. Dat is ten delen ook mijn bezwaar. Men experimenteert er op los, er is weinig tot geen longitudinaal onderzoek naar de effecten van b.v. GM-voedsel en er wordt zelfs nog strijd geleverd over het feit dat men dit moet vermelden op de verpakking.

Ik wil scharrelvlees, scharreleieren en ouderwetse pindakaas waar niet mee gerommeld is. Heb ik daar nog wat over te zeggen? Weinig, maar wat ik wel kan doen is die rommel niet kopen.

En het verkrachten van de markt in Afrika en straks ook de Oostbloklanden die toetreden tot de EU, maar niet mogen profiteren van de landbouwsubsidies klopt helemaal. Dat mogen onze fijne vertegenwoordigers van de WHO zich ook aantrekken.



big down - from genomes to atoms
17 februari 2003

Atomtech: Technologies Converging at the Nano-scale

ETC group presenteert een kritische analyse van de explosief groeiende nanotechnologie industrie. Nanotechnologie, of liever atoomtechnologie, is het manipuleren van levend of niet levend materiaal op nanometer schaal, een miljoenste van een milimeter. De gevolgen van deze technologie zijn niet te overzien. Defensie ontwikkelt uniformen voor soldaten waardoor ze onverslaanbaar worden. Koolstofbuisjes zullen computers binnen enkele jaren pakweg duizend maal zo snel maken. Er worden computergestuurde kunstmatige rode bloedcellen gemaakt die 250 keer zoveel zuurstof kunnen transporteren dan gewone rode bloedcellen, ideaal voor atleten.

Een ware revolutie. Maar deze revolutie heeft ook een keerzijde volgens ETC group. Er is bijvoorbeeld geen enkel publiek debat gaande over de ontwikkeling van deze technologie. Vragen als wie deze technologie bezit, wie deze technologie stuurt, voor wie deze technologie is ontwikkeld en wie er de voordelen van krijgt, welke alternatieven zijn er, in het geval van schadelijke gevolgen wie is er aansprakelijk, en hoe kan de technologie gestopt worden, worden niet gesteld.

http://www.biopolitiek.nl/ow_publicaties.html

http://www.thelight.demon.nl/dierenleed/Main_page/info/Genmanipulatie.htm

Orakel
15-07-03, 23:09
Geplaatst door s562m
Vergeet niet dat al die miljarden die in de ruimte programma's gestopt zijn kunnen ons eventueel redden voor de komst van een komeet die 65 miljoen jaar geleden die stomme Dynossoriers had vernietigd.
Met het woord stom bedoel ik alleen dat zij sinds hun bestaan 250 miljoen jaar geleden tot hun sterfte bij elkaar 185 miljoen jaar op aarde geleefd hadden en niet in staat waren om dat te bewerkstelligen wat wij in amper 2 miljoen jaar ons bestaan hier hebben gedaan.

Wat wij in amper 2 miljoen jaar hebben gedaan?
Je bedoelt wat wij in nog geen 100 jaar hebben gedaan, namelijk sinds de industriële revolutie: de wereld naar de kloten geholpen. We hebben het zelfs gepresteerd om de ozonlaag te vernagellen en de temperatuur te doen stijgen.

De mens is wat dat betreft gelijk aan 1 ander organisme op deze planeet, in die zin dat zij zich niet aanpassen aan hun omgeving maar deze uiteindelijk overwoekeren en vernietigen. Dat andere organisme gaat door het leven onder de naam virus.

En dat van die vredelievenheid van Jezus moet je er denk ik nog maar es op nalezen. Ik meen in Romeinen.

s562m
15-07-03, 23:46
morgen verder>
welterusten

Babyface
16-07-03, 00:12
Geplaatst door s562m
De profeten hebben mensen vermoord.
Op grote getallen.
lees Oud testament en Quran.
Beide boeken barsten van geweld en zelfs genocide.



Slaap maar, ik kom je wel opzoeken met shie bijl ofzo...(sh*t, we hebben geen bijlsmilys).



:knife_hea

s562m
16-07-03, 02:05
Zo laat je zien wat je afkomst is Baby face!!!!!
Geen enkel tolerantie tov anders denkenden. Kom tevorschijn en laat zien wie jij bent.
Vecht met woorden als dat niet te veel gevraagd is aan je.

Babyface
16-07-03, 13:20
Geplaatst door s562m
Zo laat je zien wat je afkomst is Baby face!!!!!
Geen enkel tolerantie tov anders denkenden. Kom tevorschijn en laat zien wie jij bent.
Vecht met woorden als dat niet te veel gevraagd is aan je.



Als jij (of moet ik u zeggen :slaap: ) eens met wat argumentatie's komt betreffende wat je daar neer kwakte zonder verder nadenken, dan ga ik wel op je gedachtengoed in, maar om nou te moeten vechten!?

Tis eerder andersom wat geldt voor jou..... :ninja:


Oh en nog een feit; andersmans mening respecteer ik zeer zeker, altijd al gedaan. Tjie, je lijkt Maarten wel...alleen zonder inhoud...

Tomas
16-07-03, 13:27
Lijkt mij we lwat: een broodje mammoet. En dan niet kinderachtig klein, maar een formaat dat de naam eer aan doet.

Heeft iemand enig idee of dat dan ook nog halal is?

Babyface
16-07-03, 13:46
Geplaatst door Tomas
Lijkt mij we lwat: een broodje mammoet. En dan niet kinderachtig klein, maar een formaat dat de naam eer aan doet.

Heeft iemand enig idee of dat dan ook nog halal is?



Hahahaha ga jij die lekker vinden dan? :zozo:

Bij de McDonalds; Een 4 dubbele macMamoetburger svp. :haha:

Nee, olifant is ook haram om te vreten. Hoogstwaarschijnlijk een mamoet al helemaal. :eek:

Tomas
16-07-03, 13:55
Geplaatst door Babyface
Hahahaha ga jij die lekker vinden dan? :zozo:

Daarom is ie wel uitgestorven, hoor.


Bij de McDonalds; Een 4 dubbele macMamoetburger svp. :haha:

Da's wel erg gulzig!


Nee, olifant is ook haram om te vreten. Hoogstwaarschijnlijk een mamoet al helemaal. :eek:

Olifant haram? Tja.. Een mammoet is wel behaard itt een olifant, maakt dat nog uit.

Canaris
16-07-03, 14:05
voor de oplettende lezer ( na ja niet zo erg oplettend , gewoon een beetje kritisch)

Japanse wetenschappers gaan dus iets klonen wat uitgestorven is

Uitgestorven door ?
Men weet nu bijna zeker , dat de mamoet één van de eerste dieren was die door de homosapiens is uitgerot. Welliswaar met hulp van de kantellende ijstijd, maar niets destotrots.


Aan de ander kant van de Globus , lopen japanse wetenschappers boos weg van de Walvis-Moratoriums-Confenrentie , omdat de rest van de wereld niet langer kan toezien hoe dezelfde japanners aan de ene kant het liefts ook de laaste Blaue Vinvis kunnen verpeuzelen ( zodat men deze 100 later waarschijnlijk weer kan gaan klonen) de antarctis leeg vist, en Flipper er ook nog steed aan moet geloven.


Maar goed, de mamoet maakt zijn rentree op deze planeet ... om wat te gaan doen?

In een dierentuin te laten vegeteren of is men in Japan berijdt dit dier ook tergelijkertijd een teritorriumpje van een paar slordige duizend hectar ter beschikking te stellen ??

Babyface
16-07-03, 15:40
Geplaatst door Tomas
Daarom is ie wel uitgestorven, hoor.



Da's wel erg gulzig!



Olifant haram? Tja.. Een mammoet is wel behaard itt een olifant, maakt dat nog uit.



Katertje toch, ik begrijp het. Olifant is haraam om te eten, mamoet niet :wohaa:
En een dinosaurus?? Wanneer maakt die zijn entree, kunnen we er ook even lekker op teren..... :wohaa: :wohaa:



:haha: