PDA

Bekijk Volledige Versie : Asielzoekers krijgen wel rijles maar geen rijbewijs



plexus
16-07-03, 08:21
Rijscholen en het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) accepteren asielzoekers zonder verblijfsvergunning als klant, ook al hebben deze geen recht op een Nederlands identiteitsbewijs zoals een rijbewijs. Alleen al in Amsterdam en Rotterdam zou het om tientallen gevallen per jaar gaan, zo bericht het Algemeen Dagblad.

De asielzoekers krijgen na hun theorie-examen, tientallen dure lessen en het praktijkexamen van het CBR het document dat recht geeft op het roze papiertje. Wanneer ze zich daarmee echter bij de burgerlijke stand melden krijgen te horen dat ze geen recht hebben op het rijbewijs. Het gaat vooral om vluchtelingen wiens asielverzoek is afgewezen, maar in afwachting van hun hoger beroep in Nederland mogen blijven.

---

Asielploitation

~Panthera~
16-07-03, 09:43
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Ze zijn ook gebruikt voor het ruimen van die vogelpest-kippen. Daar waren ze opeens wel goed genoeg voor.

CYA..........
-------------


Ja.....de oude Nederlandse slavenmentaliteit zit er nog lekker in. :moe:

Zwarte Schaap
16-07-03, 16:36
Geplaatst door Brie
Door wie worden die rijlessen betaald?

Maakt dat wat uit dan?

Mark
16-07-03, 17:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maakt dat wat uit dan?

Jazeker, het lijkt me belangrijk of deze compleet zinloze lessen (ze krijgen immers toch geen rijbewijs) door de staat worden betaald.

Puk
16-07-03, 17:18
Geplaatst door Mark
Jazeker, het lijkt me belangrijk of deze compleet zinloze lessen (ze krijgen immers toch geen rijbewijs) door de staat worden betaald.

:D

Zwarte Schaap
16-07-03, 19:38
Geplaatst door Mark
Jazeker, het lijkt me belangrijk of deze compleet zinloze lessen (ze krijgen immers toch geen rijbewijs) door de staat worden betaald.

Als deze lessen door de asielzoekers zelf betaald zouden worden, maakt dat de lessen dan minder compleet zinloos?

Mark
16-07-03, 22:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als deze lessen door de asielzoekers zelf betaald zouden worden, maakt dat de lessen dan minder compleet zinloos?

Nee Schaap, de lessen zijn sowieso nutteloos (tenzij mensen zonder rijbewijs gaan rijden).

Indien deze mensen dit zelf betalen dan is dat hun goed recht.... niet slim maar hun goed recht. Echter indien belastinggeld wordt gebruikt voor dit soort nutteloze zaken dan vind ik dat een slechte zaak.

Tomas
16-07-03, 22:39
Ach, ach... Wat een kortzichtigheid. Dat leren alleen zin heeft als er een diploma aan verbonden is....

Krijg dorie 't biertje niet meer open.. Zal dat komen omdat 'k geen diploma heb?

Victory
16-07-03, 22:48
Rijlessen/rijbewijs worden niet betaald. Ze moeten het zelf betalen.

Maar als het wel door de regering betaald zou worden, (wat niet zo is) waarom dan niet gewoon de rijbewijs erbij geven als de hele gebeuren al betaald is??? das echt onzin.

Puk
16-07-03, 22:52
Geplaatst door Tomas
Ach, ach... Wat een kortzichtigheid. Dat leren alleen zin heeft als er een diploma aan verbonden is....

Krijg dorie 't biertje niet meer open.. Zal dat komen omdat 'k geen diploma heb?

Nee, dat komt omdat je te zat bent om nog een biertje open te krijgen.
Daar ga je weer wel beter van rijden... ook zonder diploma.

Puk
16-07-03, 22:53
Geplaatst door Victory
Rijlessen/rijbewijs worden niet betaald. Ze moeten het zelf betalen.

Maar als het wel door de regering betaald zou worden, (wat niet zo is) waarom dan niet gewoon de rijbewijs erbij geven als de hele gebeuren al betaald is??? das echt onzin.

Hallo??? Wel eerst je examen halen Vic!

Tomas
16-07-03, 22:55
Geplaatst door Puk
Nee, dat komt omdat je te zat bent om nog een biertje open te krijgen.
Daar ga je weer wel beter van rijden... ook zonder diploma.

Hoera! Toch nog gelukt!

Nog maar even wachten met rijden dus.

Puk
16-07-03, 22:58
Geplaatst door Tomas
Hoera! Toch nog gelukt!

Nog maar even wachten met rijden dus.

Heel verstandig!

:jumping:

Victory
16-07-03, 23:04
Ik heb mijn rijbewijs al. En toevallig weet ik hierover, omdat er een paar asielzoekers naar de rijschool kwamen en ik heb de hele gesprek gevolgd.

Zwarte Schaap
16-07-03, 23:05
Geplaatst door Mark
Nee Schaap, de lessen zijn sowieso nutteloos (tenzij mensen zonder rijbewijs gaan rijden).

Indien deze mensen dit zelf betalen dan is dat hun goed recht.... niet slim maar hun goed recht. Echter indien belastinggeld wordt gebruikt voor dit soort nutteloze zaken dan vind ik dat een slechte zaak.

Niet slim? alsof ze het hun van te voren gezegd hebben !

Anyhow nu vind ik je wel heel egoistisch ! Het is toch veel erger als mensen dat zelf hadden moeten bekostigen als dat er een kwart cent van je belastingbijdrage aan verspild werd.

By the way asielzoekers mogen niet werken. (behalve bij het ruimen van kippen die aan kippenpest gestorven zijn en waarbij de belastingdienst fraude pleegde) Het geld waar ze van leven is zoiezo van de staat afkomstig, dus is het argument om de belastingscenten erbij te halen een open deur en een achterhaalde argument.

Het is naar mijn mening veel erger als je je rot geleerd hebt en je best hebt gedaan om dan achteraf bij het behalen van de examen niet je papiertje krijgt waar je het uiteindelijk allemaal voor hebt gedaan. Nee meneer denkt aan zijn kwart cent die verspild is omdat er achterliggende politieke motieven een rol spelen.

Puk
16-07-03, 23:09
Geplaatst door Victory
Ik heb mijn rijbewijs al. En toevallig weet ik hierover, omdat er een paar asielzoekers naar de rijschool kwamen en ik heb de hele gesprek gevolgd.

Ben jij een rijinstructeur dan?

barfly
16-07-03, 23:12
Even voor de duidelijkheid:
Hebben de asielzoekers ingestemd met het ruimen van kippen tegen een vergoeding?
Verer blijft 't een smoeselig zooitje, mjah, vraag en aanbod enzo denk ik dan maar...

Victory
16-07-03, 23:36
gaat je niks aan puk....

sil
17-07-03, 00:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet slim? alsof ze het hun van te voren gezegd hebben !


Het is naar mijn mening veel erger als je je rot geleerd hebt en je best hebt gedaan om dan achteraf bij het behalen van de examen niet je papiertje krijgt waar je het uiteindelijk allemaal voor hebt gedaan. Nee meneer denkt aan zijn kwart cent die verspild is omdat er achterliggende politieke motieven een rol spelen.

Het belastinggeld is niet het probleem.
Maar een rijbewijs is ook een indentificatie,je kunt toch geen legimitatie bewijs hebben als je nog geen verblijfsvergunning hebt

Zwarte Schaap
17-07-03, 00:39
Geplaatst door sil
Het belastinggeld is niet het probleem.
Maar een rijbewijs is ook een indentificatie,je kunt toch geen legimitatie bewijs hebben als je nog geen verblijfsvergunning hebt

Zie laatste regel van mijn reaktie.

Puk
17-07-03, 01:03
Geplaatst door Victory
gaat je niks aan puk....

Jezus man! Wat ben je weer irritant...

Ik kom er gewoon rond voor uit dat ik geen rij-instructeur ben!

Victory
17-07-03, 01:30
vind je?

Puk
17-07-03, 01:46
Geplaatst door Victory
vind je?

Ja, dat vind ik.

Mark
17-07-03, 06:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet slim? alsof ze het hun van te voren gezegd hebben !

Anyhow nu vind ik je wel heel egoistisch ! Het is toch veel erger als mensen dat zelf hadden moeten bekostigen als dat er een kwart cent van je belastingbijdrage aan verspild werd.

By the way asielzoekers mogen niet werken. (behalve bij het ruimen van kippen die aan kippenpest gestorven zijn en waarbij de belastingdienst fraude pleegde) Het geld waar ze van leven is zoiezo van de staat afkomstig, dus is het argument om de belastingscenten erbij te halen een open deur en een achterhaalde argument.

Het is naar mijn mening veel erger als je je rot geleerd hebt en je best hebt gedaan om dan achteraf bij het behalen van de examen niet je papiertje krijgt waar je het uiteindelijk allemaal voor hebt gedaan. Nee meneer denkt aan zijn kwart cent die verspild is omdat er achterliggende politieke motieven een rol spelen.

Dat ze het niet van te voren wisten is een slechte zaak, met name van de rij-instructeurs die dit na een tijdje WEL door zullen hebben gehad. Maar ook van de asielzoekers zelf die zich moeten realiseren dat ze geen identiteitsbewijs krijgen.

Ik vind het best sneu als mensen hun geld weggooien als gevolg van onwetenheid maar vind het nog sneuer als een staatsapparaat willens en wetens hieraan meewerkt en geld erin blijft stoppen.

Het verbaasd me ook dat deze mensen dure rijlessen kunnen betalen van hun karige uitkering (ik had zelf het idee dat dit net voldoende zou moeten zijn voor kleding, eten etc.). En inderdaad ze mogen niet werken dus hoe kun je dit dan bekostigen?

Als het maar om een kwart cent ging dan zou het mij niet zoveel kunnen schelen.

manc
17-07-03, 07:13
Wat ik NIET snap is dat die mensen ueberhaupt aan die lessen konden beginnen...ik bedoel VOOR je begint moet je toch met je paspoortje naar het CBR voor je theorieexamen? Als je daar dus al niet doorheenkomt dan heb je toch een plaat voor je kop van hier tot Tokio als dan denkt WEL een rijbewijs te kunnen halen?????

Die Rijschoolhouders hebben sosieso een gigantische klont boter op hun hoofd, die moeten dat ZEKER geweten hebben...ik stel voor dat ze de geinde vergoeding voor de lessen terug moeten betalen.