PDA

Bekijk Volledige Versie : Er is geen plaats voor atoom wapens in Iran



Victory
17-07-03, 12:56
No place for nuclear weapons in Iran

09:19:00 Þ.Ù
Tehran, July 17 - President Seyed Mohammad Khatami said in an interview published on Wednesday that there is absolutely no place for nuclear weapons in Iran's defensive policies.

Speaking to Saudi Arabia's Al Watan Daily, President Khatami added, "I am telling you explicitly that not only we are not after acquiring nuclear power for military purposes, but also the Islamic Republic of Iran favors clearing the world, and the Middle East from the nuclear weapons."

He said, "Currently the Zionist regime, India and Pakistan, all in our region, have the nuclear weapons, but surprisingly, it is Iran that is faced with much ado about nothing in that respect."

The President added, "They know that we neither have, nor are after acquiring nuclear weapons, and therefore what is heard about the matter today is totally baseless."

He said, "At the international level, we seek for the other nations' assistance to get access to the nuclear power in order to facilitate it in development of our agricultural activities, improving our medical services, producing electricity, and lots of other peaceful purposes. Therefore the hue and cry about it, is not based on realities, but fully of a political nature."

President Khatami said, "For all those reasons, and in order to eliminate the current concerns, we will cooperate with the International Atomic Energy Agency (IAEA), but we will never surrender to the illogical hue and cry of the United States, and i hop e we would achieve success in this case."


Zei ik het niet? Iran wilt geen kern wapens.

Donna
17-07-03, 14:12
Geplaatst door Victory
[b]
Zei ik het niet? Iran wilt geen kern wapens.

Euh, nee.

Volgens mij zei jij dat Iran juist wel kernwapens wil. :moe:


Vraag welke Iranier dan ook, tegen of voor de regering. Ze zullen allemaal zeggen dat ze atoomwapens willen. Please ask. Op dit punt heb ik absoluut geen menings verschil gezien tot nu toe. Van wie dan ook.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=67368

Victory
17-07-03, 14:29
Geplaatst door Donna
Euh, nee.

Volgens mij zei jij dat Iran juist wel kernwapens wil. :moe:



http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=67368

Kijk is verder in de topic dom blondje. Ik zeg nog steeds dat ALLE IRAANSE kernwapens willen. Maar als je verder kijkt staat er dat de regering geen kernwapens wilt. Zoek maar even.

De steun voor het maken van kernwapens onder de GEWONE MENSEN is ENORM. En ENORM is een te klein woord voor de steun daarvoor te beschrijven.

Maar nogmaals, de regering wilt geen kernwapens.

Donna
17-07-03, 16:55
Geplaatst door Victory
Kijk is verder in de topic dom blondje. Ik zeg nog steeds dat ALLE IRAANSE kernwapens willen. Maar als je verder kijkt staat er dat de regering geen kernwapens wilt. Zoek maar even.

De steun voor het maken van kernwapens onder de GEWONE MENSEN is ENORM. En ENORM is een te klein woord voor de steun daarvoor te beschrijven.

Maar nogmaals, de regering wilt geen kernwapens.


Zeg ontiegelijk vrome moslim, zou je je fatsoen een beetje kunnen houden? Of heb je geen fatsoen over voor andersdenkenden?

En formuleer je praatjes voortaan wat helderder als je geen 'domme' reacties wilt. Als jij het over Iran hebt, is het mij niet 123 duidelijk dat je eigenlijk Khatami bedoelt. Als je de Iraanse regering bedoelt moet je dat gewoon opschrijven.

Victory
17-07-03, 17:12
Geplaatst door Brie
Als Iran wel kernwapens zou willen zou ze er ook het verstandigst aan doen om dit te ontkennen, dus veel waarde hecht ik niet aan deze ontkenning.
Het blijft uiterst mysterieus dat Iran geen strengere inspecties toelaat, zeker wanneer dat kernprogramma alleen voor vreedzame doelen bestemd is. Het is echt niet alleen de VS die hier op aandringt.

Iran heeft meerdere malen gezegd dat als de westerse wereld Iran helpt met de kern centrales, dat Iran 100% vrijheid geeft aan alle inspecteurs om te komen en gaan wanneer ze dat willen en te checken wat ze willen.

Maar de V.S heeft geweigerd.


Ga je bezig houden met de V.S en de zionistische staat, die zelfs weigeren om de meest simpele inspecties of zelfs de meest gewone contracten m.b.t kern centrales te tekenen. Zie IAEA.

Victory
17-07-03, 17:14
Geplaatst door Donna
Zeg ontiegelijk vrome moslim, zou je je fatsoen een beetje kunnen houden? Of heb je geen fatsoen over voor andersdenkenden?

En formuleer je praatjes voortaan wat helderder als je geen 'domme' reacties wilt. Als jij het over Iran hebt, is het mij niet 123 duidelijk dat je eigenlijk Khatami bedoelt. Als je de Iraanse regering bedoelt moet je dat gewoon opschrijven.

jij moet gewoon beter lezen, ik heb nooit beweerd dat de regering kern wapens wilt.

Donna
17-07-03, 17:18
Geplaatst door Victory
jij moet gewoon beter lezen, ik heb nooit beweerd dat de regering kern wapens wilt.


Okee, dan weet ik dat. Als jij het over een land hebt, dan heb je het eigenlijk over de machthebbers. Als je het over de VS hebt dan bedoel je dus eigenlijk George Bush en heb je het over Nederland dan bedoel je eigenlijk Jan Peter Balkenende.

Ik zal het proberen te onthouden. Ik zelf bedoel met een land namelijk het geografische gebied en de inwoners.

Victory
17-07-03, 18:00
Geplaatst door Donna
Okee, dan weet ik dat. Als jij het over een land hebt, dan heb je het eigenlijk over de machthebbers. Als je het over de VS hebt dan bedoel je dus eigenlijk George Bush en heb je het over Nederland dan bedoel je eigenlijk Jan Peter Balkenende.

Ik zal het proberen te onthouden. Ik zelf bedoel met een land namelijk het geografische gebied en de inwoners.



"Alle Iraniers willen zo snel mogelijk dat Iran kernwapens maakt"

"[[Maar nogmaals, Iran zelf is niet echt achter kernwapens, dat is gewoon verzonnen shit van cia. Netzoals ze dingen over iraq hebben verzonnen, doen ze dat nu ook over Iran]]"

Letterlijke quotes van de topic die je plaatste. Ja, als ik zeg: DE VS.... dan bedoel ik de mensen die het regeren. Als ik zeg: Amerikanen.... dan bedoel ik de 'gewone' mensen.....

Victory
17-07-03, 20:39
Geplaatst door Brie
Dat is toch een onmogelijke eis? De westerse wereld moet Iran eerst iets geven om daarna te mogen controleren of er geen misbruik van wordt gemaakt. Het is een kleine stap om van nucleaire technologie voor vreedzame doeleinden kernwapens te maken.


De VS was ten tijde van het non-profileratie-verdrag al een kernmacht en Israel heeft het NPV nooit ondertekend en is er dus ook niet aan gebonden. Iran echter wel.
Bovendien acht ik kernwapens in de handen van Iran veel gevaarlijker dan in de handen van de VS of Israel. Ze hebben er inmiddels ook een transportmiddel voor: de shahab-3 raket, met een bereik van 1300 kilometer.
De tekst die erop geschilderd stond toen hij aan het publiek werd voorgesteld voorspelt weinig goeds: ‘Israël moet van de kaart worden geveegd'

jij staat aan de kant van de zionisten. Het heeft geen zin meer voor mij om nog op jou te reageren.


"Israel must be eradicated from the page of history." -Ayatollah Khomeini (ra)

Victory
18-07-03, 00:28
Geplaatst door Brie
Dat is niet waar Victory. Dat ik tegen kernwapens in Iraanse handen ben en het bestaanrecht van Israel erken maakt mij nog niet tot zionist.
Er is ook nog een tussenweg in plaats van dat je een keuze moet maken uit twee extremen.

En wat maakt jou tot neutraal, dat jij het hier over twee extremen hebt.

laat me niet lachen man.... ik heb geen zin.....