PDA

Bekijk Volledige Versie : Kritiek op een islamtische staat



Mark
20-07-03, 15:44
Zoals jullie kunnen zien bestaat mijn onderschrift uit een. Het is de uitspraak van een medeprikker hier over het vormen van een islamitische staat in Nederland.

Ik kreeg het volgende comentaar van Moena die dacht dat het mijn uitspraak was:


Mark, waar slaat jouw handtekening op? Je maakt jezelf belachelijk, want daar klopt geen ene hout van. DAt het vroeger gebeurde wordt nog steeds niet gezien als een vrijbrief om een Isl. staat nu zo in te richten zodat die achterlijke handelingen toegestaan worden. In ieder geval niet onder de valg van de Islam.

Nadat er was uitgelegd dat ik iemand anders quote was haar reactie:


Poewee wat een topic , 'k had het over het hoofd gezien. Moewahid lijkt verdacht veel op Yehi, misschien broertje of zo die de zaak tijdens zijn afwezigheid moest waarnemen ...

Nu wil ik Moena niet aanvallen maar het viel me wel op dat het blijkbaar niet gaat om de uitspraak maar wie de uitspraak doet. Toen ze dacht dat ik dit had gezegd werd ik terecht gewezen omdat ik onterechte kritiek had geuit. Echter toen bleek dat het door een moslim was gezegd werd het lacherig afgedaan. En verder werd moewahid er ook niet op aangesproken.

Vreemd.

Marsipulami
20-07-03, 15:56
Geplaatst door Mark
Nu wil ik Moena niet aanvallen maar het viel me wel op dat het blijkbaar niet gaat om de uitspraak maar wie de uitspraak doet. Toen ze dacht dat ik dit had gezegd werd ik terecht gewezen omdat ik onterechte kritiek had geuit. Echter toen bleek dat het door een moslim was gezegd werd het lacherig afgedaan. En verder werd moewahid er ook niet op aangesproken.

Vreemd.

Ach zeurpiet. Heb jij niks nuttigs te doen ?

Mafkees
20-07-03, 16:05
Geplaatst door Mark
Zoals jullie kunnen zien bestaat mijn onderschrift uit een. Het is de uitspraak van een medeprikker hier over het vormen van een islamitische staat in Nederland.

Ik kreeg het volgende comentaar van Moena die dacht dat het mijn uitspraak was:



Nadat er was uitgelegd dat ik iemand anders quote was haar reactie:



Nu wil ik Moena niet aanvallen maar het viel me wel op dat het blijkbaar niet gaat om de uitspraak maar wie de uitspraak doet. Toen ze dacht dat ik dit had gezegd werd ik terecht gewezen omdat ik onterechte kritiek had geuit. Echter toen bleek dat het door een moslim was gezegd werd het lacherig afgedaan. En verder werd moewahid er ook niet op aangesproken.

Vreemd.


Misschien dat ze moewa7d,Yehi en Consorten minder serieus neemt dan dat ze jou serieus neemt.

Ze is teleurgesteld in je dan, wat erop duidt dat ze je hoog inschatte.
dat is `n positief iets..:)

Mark
20-07-03, 16:14
Geplaatst door Marsipulami
Ach zeurpiet. Heb jij niks nuttigs te doen ?

Nee.

Laat me nu even zielig doen nu ik zo'n mooie kans heb :hardlach:

Mark
20-07-03, 16:15
Geplaatst door Al3arbi
Misschien dat ze moewa7d,Yehi en Consorten minder serieus neemt dan dat ze jou serieus neemt.

Ze is teleurgesteld in je dan, wat erop duidt dat ze je hoog inschatte.
dat is `n positief iets..:)

Ehhhmm

Ja nou, zo verpest je al mijn mooi opgezette klaagstukjes weer!

:ergleuk:



:rolleyes:

Mafkees
20-07-03, 16:18
Geplaatst door Mark
Ehhhmm

Ja nou, zo verpest je al mijn mooi opgezette klaagstukjes weer!

:ergleuk:



:rolleyes:

Ooh. Maakt niet uit.
Het gaat toh nergens over.

Orakel
20-07-03, 16:22
:hihi: Weer een relletje in de kiem gesmoord. Jammer.

Mark, hoe heete die topic van jou ook al weer, over de voorwaarden voor een Islamitische democratie?

En ga nou niet roepen "illussie" want dat is te makkelijk.

Mark
20-07-03, 16:36
ehm mijn topic?

Ik kan het me niet herinneren dat ik in 2003 iets serieus heb geplaatst!

Maar zoals ik al zei, dat gaat veranderen... ik word net zo serieus als ehhhh... ehhhh... Simon en jaja!

Marsipulami
20-07-03, 16:41
Geplaatst door Mark
ik word net zo serieus als ehhhh... ehhhh... Simon en jaja!

En Mars ! :engel:

Mark
20-07-03, 17:11
Geplaatst door Marsipulami
En Mars ! :engel:

Nee, dat kan niet van een domme Hollander als ik worden verwacht!

Trouwens ik denk nog steeds dat Moena onbewust anders op mij reageert dan op haar medemoslims.... zal wel gewoon een onderbuikgevoel zijn ofzoiets :roker:

Marsipulami
20-07-03, 17:35
Geplaatst door Mark
.... zal wel gewoon een onderbuikgevoel zijn ...of zoiets: :blowen: :blowen: :blowen:

taouanza
20-07-03, 18:06
Geplaatst door Mark
Nee, dat kan niet van een domme Hollander als ik worden verwacht!

Trouwens ik denk nog steeds dat Moena onbewust anders op mij reageert dan op haar medemoslims.... zal wel gewoon een onderbuikgevoel zijn ofzoiets :roker:



nou pech dan weet je hoe dat voelt.:duivels:

weet je nog toen ik zei dat nederlanders allochtonen noooooooooooooooit als gelijke zien, en jij zei; gelukkig zijn er mensen die het anders zien?
maar ik denk dat Is, gelijk heeft, so get over it!

Mark
20-07-03, 18:41
Geplaatst door taouanza
nou pech dan weet je hoe dat voelt.:duivels:

weet je nog toen ik zei dat nederlanders allochtonen noooooooooooooooit als gelijke zien, en jij zei; gelukkig zijn er mensen die het anders zien?
maar ik denk dat Is, gelijk heeft, so get over it!

:rolleyes:

wat wil je nu zeggen? ikke niet begraip :)

freya
20-07-03, 18:41
Toen ze dacht dat ik dit had gezegd werd ik terecht gewezen omdat ik onterechte kritiek had geuit. Echter toen bleek dat het door een moslim was gezegd werd het lacherig afgedaan. En verder werd moewahid er ook niet op aangesproken.

OH, wat is dit heel erg verschrikkelijk ontzettend herkenbaar! :vierkant:

Maar dan niet hier, maar op een ander forum :verward:

Mark
20-07-03, 18:43
Geplaatst door freya
OH, wat is dit heel erg verschrikkelijk ontzettend herkenbaar! :moe:

Maar dan niet hier, maar op een ander forum :verward:

hmm, ga jij vreemd met andere fora? :verrassin

freya
20-07-03, 18:45
:verrassin Jij niet dan?

taouanza
20-07-03, 18:47
Geplaatst door Mark
:rolleyes:

wat wil je nu zeggen? ikke niet begraip :)


percies wat ik bedoel, laat maar zitten!

Mark
20-07-03, 18:47
Ik post eigenlijk alleen hier....

en op een ander forum maar dat heeft niks met politiek te maken maar met motoren...

Mark
20-07-03, 18:48
Geplaatst door taouanza
percies wat ik bedoel, laat maar zitten!

Jij voelt je wel snel aangevallen door mijn opmerking naar Moena toe :)

taouanza
20-07-03, 18:56
Geplaatst door Mark
Jij voelt je wel snel aangevallen door mijn opmerking naar Moena toe :)



nee hoor.
ik heb gewoon geen zin om het uit te leggen of die topic op te zoeken. ik heb niet het idee dat moena mijn verdediging nodig heeft.

Mark
20-07-03, 19:05
Geplaatst door taouanza
nee hoor.
ik heb gewoon geen zin om het uit te leggen of die topic op te zoeken. ik heb niet het idee dat moena mijn verdediging nodig heeft.

Ehm doel je op een andere behandeling die allochtonen krijgen van autochtonen door vooroordelen? Dat bestaat en komt voor, ontken ik ook niet.

ze heeft je bescherming inderdaad helemaal niet nodig.

taouanza
20-07-03, 19:07
Geplaatst door Mark
Ehm doel je op een andere behandeling die allochtonen krijgen van autochtonen door vooroordelen? Dat bestaat en komt voor, ontken ik ook niet.

ze heeft je bescherming inderdaad helemaal niet nodig.


zie je wel dat je me begreep!

nee he? :cool:

Mark
20-07-03, 19:17
Geplaatst door taouanza
zie je wel dat je me begreep!

nee he? :cool:

ik begreep je wel...

maar ik heb als klein kind vaak genoeg gehoord "Ja en als hij de sloot springt dan doe jij het zeker ook". Oftewel omdat anderen dit doen is het geen argument om het zelf te doen.

Mark
20-07-03, 21:16
Geplaatst door aQua
ik niet begraip :watte?:

Dat geeft niet aqua :)

taouanza
20-07-03, 21:22
Geplaatst door aQua
ik niet begraip :watte?:


ik ook nie :cheefbek:

Mark
20-07-03, 21:40
"Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?" :student:

:haha:


nou blijkbaar kom ik niet meer zo duidelijk over :(

taouanza
20-07-03, 21:49
Geplaatst door Mark
"Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?" :student:

:haha:


nou blijkbaar kom ik niet meer zo duidelijk over :(



nee jij bent niet zo snugger je vergelijking slaat kant nog wal. maar goed;wat vind jij van 151 tamme geitjes bijvoorbeeld of bouchra?

moenna
20-07-03, 23:38
Geplaatst door Al3arbi
Misschien dat ze moewa7d,Yehi en Consorten minder serieus neemt dan dat ze jou serieus neemt.

Ze is teleurgesteld in je dan, wat erop duidt dat ze je hoog inschatte.
dat is `n positief iets..:)

Bullseye!!!!

Mark, Al3arbi zegt hier precies wat ik denk. Ach ja ik kan het jou ook niet kwalijk nemen, aangezien Al3arbi mij persoonlijk kent;).

Maar om er alsnog op in te gaan. Moewahid cs. zijn in mijn ogen jonge fanatici die de islam vooral reactionair interpreteren. Alles wat je maar enigszins kunt relateren met het westen is i.h.o. duivels en verdorven. Ik voel me dan idd niet geroepen om met hun digitaal de discussie aan te gaan. Ten eerste omdat ik denk dat het een mix is van frustaties, gierende hormonen en puberale onzekerheid, wat inchallah wel naar verloop van tijd recht gaat trekken. Ten tweede omdat geen enkel persoon door die betonnen plaat zal komen (iig niet met woorden). En ten derde heb ik mijn handen vol aan mijn directe omgeving waar nog best wel veel te schaven valt. Ik denk dus niet dat ik bij machte ben om moewahid zover te krijgen om zijn visie (Islam en wereldbeeld) te herzien.

Ik heb al een paar keer een Islam-beeld proberen over te brengen die wat matiger, vrediger en rechtvaardiger is, maar kreeg toen alleen bijval van diegene waarvan ik sowieso al wist dat die wat intelligenter en volwassener met de Islam omgingen.

Ik zie jou vooral als een weirdo, maar ook als een neutrale en rechtvaardige prikker die op zijn tijd ook wat serieus en zinnigs kan zeggen :p . Aangezien jij in je ondertekening niet vermeld dat het om een citaat gaat, wilde ik graag jouw beargumentering weten zodat ik die in alle rust kon weerleggen. Maar dat is gelukkig niet nodig.


P.s.;Al3arbo en Taouanza:blauwkus:.

Mafkees
20-07-03, 23:44
Geplaatst door moenna
Bullseye!!!!

Mark, Al3arbi zegt hier precies wat ik denk. Ach ja ik kan het jou ook niet kwalijk nemen, aangezien Al3arbi mij persoonlijk kent;).

Maar om er alsnog op in te gaan. Moewahid cs. zijn in mijn ogen jonge fanatici die de islam vooral reactionair interpreteren. Alles wat je maar enigszins kunt relateren met het westen is i.h.o. duivels en verdorven. Ik voel me dan idd niet geroepen om met hun digitaal de discussie aan te gaan. Ten eerste omdat ik denk dat het een mix is van frustaties, gierende hormonen en puberale onzekerheid, wat inchallah wel naar verloop van tijd recht gaat trekken. Ten tweede omdat geen enkel persoon door die betonnen plaat zal komen (iig niet met woorden). En ten derde heb ik mijn handen vol aan mijn directe omgeving waar nog best wel veel te schaven valt. Ik denk dus niet dat ik bij machte ben om moewahid zover te krijgen om zijn visie (Islam en wereldbeeld) te herzien.

Ik heb al een paar keer een Islam-beeld proberen over te brengen die wat matiger, vrediger en rechtvaardiger is, maar kreeg toen alleen bijval van diegene waarvan ik sowieso al wist dat die wat intelligenter en volwassener met de Islam omgingen.

Ik zie jou vooral als een weirdo, maar ook als een neutrale en rechtvaardige prikker die op zijn tijd ook wat serieus en zinnigs kan zeggen :p . Aangezien jij in je ondertekening niet vermeld dat het om een citaat gaat, wilde ik graag jouw beargumentering weten zodat ik die in alle rust kon weerleggen. Maar dat is gelukkig niet nodig.


P.s.;Al3arbo en Taouanza:blauwkus:.


U said it.
Maar jah, Mark is net zo ver van huis als Yehi en Consorten.

Mark
21-07-03, 06:49
Geplaatst door taouanza
nee jij bent niet zo snugger je vergelijking slaat kant nog wal. maar goed;wat vind jij van 151 tamme geitjes bijvoorbeeld of bouchra?

Hmm ik vond mijn vergelijking wel terecht eigenlijk.

Wat ik van die twee vind? Ik ken ze niet persoonlijk.... maar wat betreft hun opmerkingen hier: ik vind vaak dat mensen als 151/jmt/bouchra weer te ver de andere kant doorslaan.... met een te zwart wit beeld van de wereld.

Mark
21-07-03, 06:51
Geplaatst door moenna
Bullseye!!!!

Mark, Al3arbi zegt hier precies wat ik denk. Ach ja ik kan het jou ook niet kwalijk nemen, aangezien Al3arbi mij persoonlijk kent;).

Maar om er alsnog op in te gaan. Moewahid cs. zijn in mijn ogen jonge fanatici die de islam vooral reactionair interpreteren. Alles wat je maar enigszins kunt relateren met het westen is i.h.o. duivels en verdorven. Ik voel me dan idd niet geroepen om met hun digitaal de discussie aan te gaan. Ten eerste omdat ik denk dat het een mix is van frustaties, gierende hormonen en puberale onzekerheid, wat inchallah wel naar verloop van tijd recht gaat trekken. Ten tweede omdat geen enkel persoon door die betonnen plaat zal komen (iig niet met woorden). En ten derde heb ik mijn handen vol aan mijn directe omgeving waar nog best wel veel te schaven valt. Ik denk dus niet dat ik bij machte ben om moewahid zover te krijgen om zijn visie (Islam en wereldbeeld) te herzien.

Ik heb al een paar keer een Islam-beeld proberen over te brengen die wat matiger, vrediger en rechtvaardiger is, maar kreeg toen alleen bijval van diegene waarvan ik sowieso al wist dat die wat intelligenter en volwassener met de Islam omgingen.

Ik zie jou vooral als een weirdo, maar ook als een neutrale en rechtvaardige prikker die op zijn tijd ook wat serieus en zinnigs kan zeggen :p . Aangezien jij in je ondertekening niet vermeld dat het om een citaat gaat, wilde ik graag jouw beargumentering weten zodat ik die in alle rust kon weerleggen. Maar dat is gelukkig niet nodig.


P.s.;Al3arbo en Taouanza:blauwkus:.

Ik deel wel jouw beeld van Moewahid etc en heb zelf ook wel een idee waar dit soort uitspraken vandaan komen. Dezelfde bron waar je op fok.nl vele gefrustreerde autochtone uitspraken kunt uit herleiden....

Een weirdo? tsss ik ben erg normaal :vierkant:

Ron Haleber
21-07-03, 08:21
Geplaatst door moenna
Bullseye!!!!

Moewahid cs. zijn in mijn ogen jonge fanatici die de islam vooral reactionair interpreteren. Alles wat je maar enigszins kunt relateren met het westen is i.h.o. duivels en verdorven. Ik voel me dan idd niet geroepen om met hun digitaal de discussie aan te gaan. Ten eerste omdat ik denk dat het een mix is van frustaties, gierende hormonen en puberale onzekerheid, wat inchallah wel naar verloop van tijd recht gaat trekken. Ten tweede omdat geen enkel persoon door die betonnen plaat zal komen (iig niet met woorden).

Ik heb al een paar keer een Islam-beeld proberen over te brengen die wat matiger, vrediger en rechtvaardiger is, maar kreeg toen alleen bijval van diegene waarvan ik sowieso al wist dat die wat intelligenter en volwassener met de Islam omgingen.






Moenna zal wel allang gemerkt hebben in mijn replies op haar berichten - als op Lennart's Blairtopic dat ook mijn signature veranderd is.

Blijkbaar heeft zij daar vrede mee. Wellicht omdat ik het altijd met haar en met Aqua's opvattingen eens ben...?!




Ik nam inhoudelijk deel aan de betreffende discussie van Moewahid en Hamza-T over Mars' blijde mededeling dat een Belgische imam als politicus was gekozen.

Mij viel toen met name op de tegenstelling met een eerdere kenmerkende uitspraak van Mars (die Puk overigens kort citeerde).

Ik heb toen met mijn bericht als antwoord aan Vic en Moewahid tegelijk onderstaande teksten die pakkend op elkaar inspelen ingevoerd.





Ik ben het geheel met Moena eens over de "fundies"... Maar ik zie ook aan Nederlands/Belgische kant vaak vormen van eenzijdig reageren.

De combinatie daarvan als voorbeeld van gebrek aan dialoog / van voorbeeld van langs elkaar heenpraten leek me erg leerzaam en typerend voor dit forum.

Het gaat mij in mijn onderschrift dus puur om de tegenspraak in feitelijke constateringen van de drie prikkers die symbool staan voor de samenleving.




Dat mag sarcastich overkomen bij overtuigde atheïsten als Mark die dergelijke discussies over islam volstrekt zinloos vinden en er dus behalve met een snier niet aan deelnemen en er dus als "weird" en "alien" de neus arrogant voor ophalen...

Maar ik zie die discussies als het beeld van het misverstand van de multiculturele samenleving die aan zijn einde is gekomen.

Twee fronten hebben zich de afgelopen jaren ingegraven die elkaar met grof geschut bestoken - in extremis de AIVD & de atheïsten versus Al Kaida & de fundies....

Elk front ontleent zijn verbale en juridisch geweld aan de ander. We zijn in een vicieuze cirkel van zinloos (voorlopig nog enkel verbaal) geweld terecht gekomen...! :sniper:





We zullen het komende decennium met dergelijke tegenstellingen moeten leven of we het willen of niet... De romantische multiculturele illusie van Mars is definitief aan zijn einde gekomen...


De toekomst is volgens mij natuurlijk in handen van Moenna en Aqua waarvan wij moeten hopen dat hun realistisch tolerant denken - niet toevallig dat van intelligente Marokkaanse vrouwen (ik reken hun tegenvoetster Dienna maar even niet mee) het pad zal uitzetten waar de islam zich in Nederland uiteindelijk naar toe zal bewegen.



Dat is puur hoop op nieuw realisme die ook Mars tenslotte wel met mij zal delen.

Dit forum is een spiegelbeeld aan wat zich in de samenleving afspeelt...!




De macht aan vrouwen als Moenna en Aqua en niet aan de fundie-macho's die onze toekomst verknallen...!

Ron.

Tomas
21-07-03, 08:37
Bah.

Genuanceerde Moslims.

Yek.

Doe mij maar die Moehadib en Dienna. Die houden teminste nog een beetje rekening met je vooroordelen.

Ron Haleber
21-07-03, 08:38
Geplaatst door Mark
Hmm ik vond mijn vergelijking wel terecht eigenlijk.

Wat ik van die twee vind? Ik ken ze niet persoonlijk.... maar wat betreft hun opmerkingen hier: ik vind vaak dat mensen als 151/jmt/bouchra weer te ver de andere kant doorslaan.... met een te zwart wit beeld van de wereld.

Gaat het niet om meer dan dat...? Een zwart-wit beeld kan soms echt verhelderend zijn.

Maar blijkt hier niet een feitelijke "clash of civilisations" waar onze wereld aan lijdt en waarmee de USA en de UK onze wereld militair in willen meeslepen...?

Ron Haleber
21-07-03, 08:44
Geplaatst door Tomas
Bah.

Genuanceerde Moslims.

Yek.

Doe mij maar die Moehadib en Dienna. Die houden teminste nog een beetje rekening met je vooroordelen.


Een wereld van vooroordelen als ideaal...! Als grapje niet te waarderen.


Dan ziet de toekomst van Nederland er echt leuk uit.

Het verketteren van de bevolkingsgroepen onderling zal toenemen en de samenleving zal onleefbaar worden met alle zinloze geweldadigheid die dat oproept erbij.




Noord Ierland ligt hier echt niet ver vandaan...

En als zo'n etterbuil uiteindelijk openbarst kan niemand er meer iets tegen doen - zelfs het USA-leger van Bush kun je daar niet tegen inzetten...!
Vraag het aan Blair...

rafiq
21-07-03, 11:21
Beste Ron,

Ik hoop dat ik iets begrepen heb van de richting die je op wilt met je gedachten.


Ik denk dat Moewahid c.s. je gewoon voor het lapje houd. Het wordt dadelijk een sport om jou op de kast te krijgen!

Trap er niet in Ron!

Deze zgn. clash of civilazation bestaat voor mij enkel op papier.
Omdat mensen qua emotie,houding, intelectueel ECHT niet anders zijn als een eskimo<lees Inuit>.

Mocht je dit niet onderschrijven, dat moeten we de vraag zo duidelijk mogelijk formuleren! Wat 'de mens' betekent: geest-in-een lichaam?

Door gestage gewoontevorming door herhaling van woord/begrip naar en van vorm/concept, neemt de omgeving steeds vastere vorm aan. Kortom we worden gemasseerd in deze terminologie. NOVA en consorten en de VVD incl. hopen voor hun eigen gewin dat het ook zo zal zijn.

Voor Marokkanen zoals Moewahid en consorten is het dus zeer makkelijk voor zgn. moslim te spelen. Niet zo maar een moslim, maar een dubbele of liever driedubbele moslim. Of voor "hoe Nederlanders willen zien hoe moslims zijn...". De gedachte schept de verwachting ...

Vreemd dat Moenna nog het label "reactionair"en "fanatici" aan acteurs zoals Moewahid hangt.

Dat is echt TEVEEL LOF voor een Moewahid of Yehi of weet ik veel wie. Allemaal gestaafd met kalenderwijsheden.

Dus als je maar hard genoeg hamert op "Clash of Civilazation" dan is deze dus al bezig. Maar slechts in jouw hoofd.
Eenmaal gevangen in deze begrenzing wordt het geloof in deze "clash" een vorm van realiteit.

De multiculturele of multireligieuze samenleving is een maal een feit. Maar heeft zeker niet gefaald.

Als mensen tegen de multiculturele samenleving zijn zijn ze dus net zo conservatief en reactionair als de Hollanders en Joden die Spinoza het leven zuur maakte .
En dat was de enige echte Nederlandse filosoof van Portugese afkomst! Eerst totaal verbannen om eeuwen later "herondekt" te worden.

Maar we kunnen Moewahid toch niet op een lijn zetten met Spinoza? Daar prik je toch wel door heen?

Ron Haleber
22-07-03, 09:11
Geplaatst door rafiq
Beste Ron,

Ik hoop dat ik iets begrepen heb van de richting die je op wilt met je gedachten.Ik denk dat Moewahid c.s. je gewoon voor het lapje houd. Het wordt dadelijk een sport om jou op de kast te krijgen!

Trap er niet in Ron!

Die discussie - ook die van Dienna uit Andalusië was niet op personen gericht maar gaf een beeld van wat jouw broeders en zusters denken.



Je zult ze inhoudelijk antwoord moeten geven op wat jullie KHALIEF eigenlijk van jullie wil...!!!http://graverdammer.vrijspraak.org/images/icons/smilies/SmileyAniImamScared.gif

Vertel jij ons dus eens wat die Khalief nu eigenlijk wil...???



Geplaatst door rafiq

Deze zgn. clash of civilazation bestaat voor mij enkel op papier.
Omdat mensen qua emotie,houding, intelectueel ECHT niet anders zijn als een eskimo<lees Inuit>.

Kortom we worden gemasseerd in deze terminologie. NOVA en consorten en de VVD incl. hopen voor hun eigen gewin dat het ook zo zal zijn.

Voor Marokkanen zoals Moewahid en consorten is het dus zeer makkelijk voor zgn. moslim te spelen. Dus als je maar hard genoeg hamert op "Clash of Civilisation" dan is deze dus al bezig. Maar slechts in jouw hoofd.Eenmaal gevangen in deze begrenzing wordt het geloof in deze "clash" een vorm van realiteit.

De clash of civilisation van Huntington en Lewis is een stupide idee.

Maar die idee wordt wel militair en economisch uitgevoerd door de USA met Bush als grote Designer...:romance:


Hier in Nederland begint het er steeds meer en meer op te lijken dat men die loopgravenoorlog ook hier in wil voeren. Men is er hard aan bezig. :fuckit2:

En jouw broeders op deze site hebben zich al stevig ingegraven...


Vraag is nu: Hoe haal je je broeders weer uit deze loopgraven van waaruit ze joden, homo's en alle "ongelovigen" heel intolerant onder vuur nemen...???? :stomp:





Geplaatst door rafiq

De multiculturele of multireligieuze samenleving is een maal een feit. Maar heeft zeker niet gefaald.


Je maakt hier een grote vergissing! Wordt eens wakker!http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/em/033102/033102bigangry_1_prv.gif


Minister Van Boxtel met zijn gezwam daarover en zijn thee drinken met lui als Moumni is allang ten grave gedragen...

Alleen GL en jouw kinderbescherming zwammen maar door. Anders gaan er banen verloren!




Het feit dat je een hoop elkaar bestrijdende vogels propt in een beperkt hok Nederland genaamd, dat is toch niets multicultureels...!

Je denkt dat multicolor multicultureel betekent...!

Dat multicultureel is een dierentuin waar alles door en langs elkaar heenleeft en elkaar opvreet als je ze de kans geeft...!
http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/050103/050103animals_fish_wanna_eat_prv.gif





Vandaar mijn onderschrift!

Ron.

http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/em/Smiles/Smiles_Button_green2_prv.gif

Zwarte Schaap
22-07-03, 09:28
Geplaatst door Ron Haleber
Die discussie - ook die van Dienna uit Andalusië was niet op personen gericht maar gaf een beeld van wat jouw broeders en zusters denken.

Je zult ze inhoudelijk antwoord moeten geven op wat jullie KHALIEF eigenlijk van jullie wil...!!!http://graverdammer.vrijspraak.org/images/icons/smilies/SmileyAniImamScared.gif

Hier in Nederland begint het er steeds meer en meer op te lijken dat men die loopgravenoorlog ook hier in wil voeren. Men is er hard aan bezig. :fuckit2:

En jouw broeders op deze site hebben zich al stevig ingegraven...


Vraag is nu: Hoe haal je je broeders weer uit deze loopgraven van waaruit ze joden, homo's en alle "ongelovigen" heel intolerant onder vuur nemen...???? :stomp:


Ron.

Je wijst maar al te graag op de uitzonderingen ronnieboy en doet alsof het een algemeen gedachtengoed is hier op het net. Je vergeet maar al te graag de dat het juist de islamitische gedachtengoed is die constant onder vuur wordt genomen door autochtonen en dat er sommige in hun verdediging van hun culturele erfgoed af en toe afdwalen in intolerante uitspraken. Veelal door onwetendheid en emotionele betrokkenheid maakt men rare sprongen. Voor het gemak scheer je maar al te graag alle prikkers over één giftige kam.

Wat dat betreft ben je geen haar beter dan een Boughra geval. Het enige verschil is dat Boughra directe taal gebruikt en dat jij je verschuilt achter de zogenaamde solidariteit met de Marokkanen. Ik heb dan liever een Boughra geval.

rafiq
22-07-03, 09:37
Beste Ron,

Deze geluiden van "broeders en zusters" zijn mij echt onbekend. Deze mening wordt meestal verkocht in Amsterdam bij een of andere demonstratie en dan komen die mensen als ratten bij elkaar.

Meestal getooid in Arabische sjaals, gouden tand, gouden ketting, dure kleding maar wel 15 jaar .
En natuurlijk de meest "gekke"dingen roepen. Ook laten deze "broeders"zich graag horen op bijv; 4 mei.

Maar ze kunnen dit schijnbaar maken omdat "andere" Marokkanen zich snellen naar de media om altublieft dit niet uit te zenden of je komt ze tegen bij NOVA om de hete kastanjes uit het vuur te halen voor deze "broeders". Ook jij Ron haalt vaak de kastanjes uit het vuur voor deze lieden, tenminste wel in het verleden!

Is bij jou nu de grens bereikt?

Ik denk dat deze lieden een Khutba van El Moumnie nog niet eens begrijpen als ze uberhaupt in de moskee komen. Ook hier laat je je meeslepen door NOVA Ron.

Natuurlijk is dit koren op de molen voor een gedeelte van Nederland. Kunnen ze eindelijk zeggen; "Zien jullie het nou" .

Als er banen verloren gaan is dat niet de schuld van de "multiculturele"samenleving. Deze vorm van ambtenarij is typisch Nederlands. Voordat de burgemeester van Eindhoven<PvDa> plaats maakt voor een VVD'er benoemt hij PvDa'ers op belangrijke posities!

Het onleefbaar maken van buurten zoals in Eindhoven wordt gewoon gepland van bovenaf!

Geen bibliotheek, buurthuis, faciliteiten zoals sport... Zo wordt men toch "lastig". Dat geldt voor Nederlanders en anderen!

Wat je nastreeft is echter in zeeeer vage termen gedefi nieerd .Vage termen als wereldvrede, internationale stabiliteit en rust en vrede zijn toch meer termen voor oude van dagen en doden dan voor jonge nog levende en vitale mensen.

En ook hier krijg ik weer de indruk dat je echt denkt dat die woorden iets
representeren.

Ze kunnen wel iets betekenen, maar dat zijn betekenissen voor jou. Ze
representeren misschien iets voor jou, misschien presenteren ze wel iets (een of andere utopie, of paradijs of luilekkerland of Disney, waar zelfs geen ongedierte voorkomt in de parken, dus geen mieren of wespen rara hoe doen ze dat.?

Die woorden zijn natuurlijk in hoge mate of reïficaties zijn (dingheid toekennen aan woorden) of en dat is natuurlijk wel toegestaan omdat je dan binnen taal en tekst blijft, metaforen.

In de ogen van sommige tijdgenoten is elke tijd crisistijd .

Theoretici hebben altijd het gevoel dat zij op de drempel van een nieuwe tijd staan.
Practici modderen ondertussen voort en zien soms tot hun verbazing dat hun gemodder een theorie genoemd wordt.

Kijk eens hoe goed een mierenhoop functioneerd, of bijen.
Die hebben zelfs uitsmijters als er een bij die “zat” is (dus teveel gedronken heeft uit de korf, waarna diezelfde bij omdat hij er zo graag bijhoord probeert door een achterdeurtje of met een smoesje alsnog binnen te komen!











Ik vindt dat de mensen zich eerst zorgen moeten maken in eigen kring bijvoorbeeld de universiteiten of de NPS voordat ze over moslims beginnen te praten.

Ron Haleber
22-07-03, 09:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je wijst maar al te graag op de uitzonderingen ronnieboy en doet alsof het een algemeen gedachtengoed is hier op het net. Je vergeet maar al te graag de dat het juist de islamitische gedachtengoed is die constant onder vuur wordt genomen door autochtonen en dat er sommige in hun verdediging van hun culturele erfgoed af en toe afdwalen in intolerante uitspraken. Veelal door onwetendheid en emotionele betrokkenheid maakt men rare sprongen. Voor het gemak scheer je maar al te graag alle prikkers over één giftige kam.

Wat dat betreft ben je geen haar beter dan een Boughra geval. Het enige verschil is dat Boughra directe taal gebruikt en dat jij je verschuilt achter de zogenaamde solidariteit met de Marokkanen. Ik heb dan liever een Boughra geval.

Beste Zwart Schaap,

Als je mijn eerdere posting hierboven leest, zie je dat ik zeker niet alle moslims op deze site over één kam scheer... Ik heb het over de groep fundies waar ook Maarten zich steeds weer tegen richt...!


Jou heb ik daar altijd van uitgezonderd, dat herinner je je nog wel...!

Jij mag je soms op punten wel bij die groep aansluiten. Maar jij doet dat bijna altijd op grond van heel duidelijke argumenten...!

Dan is er meestal wel een gesprek mogelijk met andere gelovigen als bij voorbeeld Maarten of Mars bij wie ik me in grote lijnen aansluit (als ze maar niet te soft reageren)...

Boughra is een opportunist, de ene dag voert hij een israelisch vlaggetje en redeneeert als zionist, de andere dag is hij weer anders...

Die strategie heb je bij mij nooit gezien.




Ron, het onschuldig Witte Schaap.

http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

Tomas
22-07-03, 09:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je wijst maar al te graag op de uitzonderingen ronnieboy en doet alsof het een algemeen gedachtengoed is hier op het net. Je vergeet maar al te graag de dat het juist de islamitische gedachtengoed is die constant onder vuur wordt genomen door autochtonen en dat er sommige in hun verdediging van hun culturele erfgoed af en toe afdwalen in intolerante uitspraken. Veelal door onwetendheid en emotionele betrokkenheid maakt men rare sprongen. Voor het gemak scheer je maar al te graag alle prikkers over één giftige kam.


Ben benieuwd of je dit ook zo kunt zeggen over lpf-ers.

Maar ik moet toegeven, dat sinds ik een tijdje terug ook weer 's zat te mopperen op het totaal ontbreken van het onderlinge debat en de nuance daarin tussen de Moslims onderling hier.. Dat dit de laatste week, weken (time flies) ruimschoots is goed gemaakt.

Ik heb met veel verbazing en plezier veel inhoudelijke, maar dus ook genuanceerde discussies gelezen. Fijn. Doet me goed. Ben ik blij om.

Maar nu is het wel weer genoeg. Waar zijn Yehi en Dienna?

Ron Haleber
22-07-03, 10:04
Geplaatst door Tomas
Maar nu is het wel weer genoeg. Waar zijn Yehi en Dienna?

U zegt het maar meneer de Moderator...

Waar wilt u dat wij het over hebben...???

Ron Haleber
22-07-03, 10:09
Geplaatst door rafiq
Beste Ron,

Deze geluiden van "broeders en zusters" zijn mij echt onbekend. Deze mening wordt meestal verkocht in Amsterdam bij een of andere demonstratie en dan komen die mensen als ratten bij elkaar.

Meestal getooid in Arabische sjaals, gouden tand, gouden ketting, dure kleding maar wel 15 jaar .
En natuurlijk de meest "gekke"dingen roepen. Ook laten deze "broeders"zich graag horen op bijv; 4 mei.




Beste wolf in Zwarte Schaaps-kleren,

Je meent het niet: "Deze geluiden van "broeders en zusters" zijn mij onbekend"....?!

Je moet toch erkennen dat een groot deel van de moslims hier een andere maatschappij vanuit de Islam opgesteld aan de orde willen stellen.

Ik vind dat je dat net als ik serieus moet nemen...! Volgens mij en bij voorbeeld Maarten is dat heel terecht. Maar dan moet jij wel concreet kunnen vertelllen wat er vanuit de islam mis is en wat er daarom aan onze maatschappij veranderen moet...


Goed er zitten een stel fundies bij die als pubers niet weten wat ze willen en dus "gekke dingen" roepen zoals jij zegt...

Maar er zijn ook mensen als Bil@l en Orakel en vele anderen net als jij die daar nieuwe ideeën over hebben.

Daar moet ook jij het over hebben. Je hebt op deze site het islamitisch KHALIFAAT hoogstpersoonlijk verdedigd...!

Vertel ons nu eens wat dat voor jou met onze maatschappij betekent...!!!

En stoor je daarbij niet aan de Puk's die er een grapje van willen maken, dat doen ze toch altijd al...

P.S. Die banen worden trouwens enkel maar in stand gehouden omwille van de illusie van de mooie multiculturaliteit.



Ron, onschuldig Wit Schaap.

http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

Ron Haleber
22-07-03, 12:11
Geplaatst door Zwarte Schaap

Wat dat betreft ben je geen haar beter dan een Boughra geval. Het enige verschil is dat Boughra directe taal gebruikt en dat jij je verschuilt achter de zogenaamde solidariteit met de Marokkanen. Ik heb dan liever een Boughra geval.



Kwaadsprekend Zwart Schaap


van mij neem je dat natuurlijk nooit aan....

Daarom citeer ik maar even de enige getuige die het weten kan:




Geplaatst door Bouchra A


Ik ben geen familie van Maarten Haleber.

Islamisten en rechtenstudenten zijn in in het algemeen wat langer van stof dan mathematici.





Met de groeten van

Ron, Onschuldig Wit Schaap.

http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

rafiq
23-07-03, 12:51
Beste Ron,


Echt waar! De mening van Moewahid klinkt mij vreemd in de oren! Deze labiele geluiden moeten wel gestoeld zijn op een wel zeer raar en verwrongen persoonlijkheidje!

In dat opzicht schiet de filosofie, denk ik altijd te kort, zij redeneert immers met het verstand. En ik denk/vindt dat er geen standaard neer te leggen is voor deze Moewahid, puur en alleen vanuit het verstand!

Laat ik de vraag echter eerst bij je terugleggen, want ik zit zelf denk ik te zeer vast in mijn eerder genoemde denken: Wat voor standaard zou je zelf voor fundamentalistisch gedrag nemen en herkennen?

Laat ik voorop stellen: Ik ben iemand die erg kritisch is op wat andere mensen zeggen, zeker als het baude en botte beweringen betreft. Ik ben me ervan bewust dat je ergens een grens moet leggen om verder te kunnen gaan;

Wijlen Yehi heeft veel keer bakzeil gehaald zodat hij onbetrouwbaar overkomt. Sommigen kwalificeren hem of haar als een sukkel en analfabeet!
Dit soort geschreeuw vernietigt zichzelf...

Zwarte Schaap
23-07-03, 13:03
Geplaatst door rafiq
Wijlen Yehi heeft veel keer bakzeil gehaald zodat hij onbetrouwbaar overkomt. Sommigen kwalificeren hem of haar als een sukkel en analfabeet!
Dit soort geschreeuw vernietigt zichzelf...

Je onderschat yehiyaah, bij mij komt hij geenzins onbetrouwbaar over. De enigen die hem als sukkel en analfabeet typeren doen het niet veel beter dan de termen die ze bezigen.

rafiq
23-07-03, 16:52
Beste Zwarte Schaap,

Deze heerschap Yehi oftwel Johannes praat zonder kennis.

Met zijn Jihadistische praat, schei toch uit! Het mooiste vond ik nog wel dat hij in een topic de gehele Salafi toch maar niks vond en trok het in het belachelijke.

Tevens over de baard had hij zo zijn scrupules. Waarschijnlijk staat een baard hem niet. Vooral omdat het impliciet een bepaald mensbeeld geeft, zonder een uitleg te geven.

Zwarte Schaap
23-07-03, 17:31
Geplaatst door rafiq
Beste Zwarte Schaap,

Deze heerschap Yehi oftwel Johannes praat zonder kennis.

Met zijn Jihadistische praat, schei toch uit! Het mooiste vond ik nog wel dat hij in een topic de gehele Salafi toch maar niks vond en trok het in het belachelijke.

Tevens over de baard had hij zo zijn scrupules. Waarschijnlijk staat een baard hem niet. Vooral omdat het impliciet een bepaald mensbeeld geeft, zonder een uitleg te geven.

Voor mij zijn dit geen argumenten om hem tot onbetrouwbaar te verklaren. Je bent het gewoon niet eens met zijn stellingnames.

Ron Haleber
23-07-03, 20:48
Geplaatst door Zwarte Schaap gericht tegen Rafiq

Je onderschat yehiyaah, bij mij komt hij geenzins onbetrouwbaar over. De enigen die hem als sukkel en analfabeet typeren doen het niet veel beter dan de termen die ze bezigen.

Ik ben het met je eens en zal het in een breder kader proberen te plaatsen.

Je treft bij Rafiq een pijnlijk punt want hij wil zich altijd met een brok taalfilosofie er op beroemen "dat hij zich bewust is van de termen die hij bezigt!"...

Ditmaal dus blijkbaar niet!




Ron, Wit Schaap.

http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

Ron Haleber
23-07-03, 20:51
Geplaatst door rafiq
Beste Ron,


Echt waar! De mening van Moewahid klinkt mij vreemd in de oren! Deze labiele geluiden moeten wel gestoeld zijn op een wel zeer raar en verwrongen persoonlijkheidje!


Hoi rafiq,

Jij probeert het zogenaamde fundamentalisme op deze en andere sites weg te psychologiseren.

Natuurlijk spreekt die factor ook een rol. Zeker op m.a.r.o.k.k.o.nl waar veel echte pubers prikken...


Maar je kunt toch zien dat het een brede tendens is bij jongeren ook in jouw moskee's... Je bent zelf nota bene goed bevriend geweest met die twee jongens met wie het zo tragisch afliep!

Was dat enkel maar pubergedrag...?

Deze sfeer is ook uit Marokko overgewaaid...! En hier betekent het een zich afzetten tegen de verworvenheden aan moderne inzichten en mensenrechten van de Nederlandse maatschappij.

Ook jij leeft voor een groot deel in die visies. Ontken het niet.

Typerend is dat je me geen antwoord geeft over de rol die de kalief heeft in een nederlands staatsbestel...!

Jij bent meer Zwart Schaap dan je toe wilt geven!

Het is duidelijk dat Nederlandse politici dit hele verschijnsel niet kunnen plaatsen...



Geplaatst door rafiq

Wat voor standaard zou je zelf voor fundamentalistisch gedrag nemen en herkennen?



Nou dezelfde standaard als ze voor "fundamentalistisch gedrag" in Marokko aannemen...


Het is een heel duidelijk patroon waarvan daar de intellectuelen - leraren, politici, bestuurders - zich hardstikke rotgeschrokken zijn na de bommen in Casa.

In mei zijn ze zich ervan bewust geworden dat het niet enkel om hoofddoeken, baarden en allerlei franje gaat...

Maar dat er heel iets anders aan de hand was waarvan ze de consequenties bij lange na niet hadden overzien...

Ik zou daar graag uit eerste hand iets over vertellen, maar dan moet ik hele lappen franse tekst gaan vertalen...



Daarmee wil ik absoluut niet beweren dat in Marokko het terrorisme nu vaste grond onder de voet heeft gekregen...

Noch dat het de consequentie is van de klimaatsverandering die ik in mijn dissertatie als één van de weinigen grondig heb geanalyseerd en in zijn serieusheid voorspelde - als ik mijn collega's als Paolo de Mas en Van Koningsveld mag geloven...

Maar met had er in Marokko geen rekening mee gehouden dat ook dit zich daardoor kon voordoen...





Wijlen Yehi heeft veel keer bakzeil gehaald zodat hij onbetrouwbaar overkomt. Sommigen kwalificeren hem of haar als een sukkel en analfabeet! Dit soort geschreeuw vernietigt zichzelf...


Tenslotte ons clubje hier dus:


Ik vind net als Zwart Schaap dat je je veel te gemakkelijk van Yehi afmaakt.

Goed zijn misselijk antisemitisch gescheld op de sympa Job Cohen heb ik - omdat het daar in het midden van de aandacht stond - tot op Fok.nl bestreden...

Dat mocht natuurlijk niet want deze site is een typisch geïsoleerd Marokkaans clubje waar de dictatortjes er nauwlettend - zelfs met behulp van spionnen - op toezien dat de vuile was niet door ons buiten wordt gehangen - ook al staat het allang in de dagbladen...!


Maar ter zake Yehi: je vergeet de vele toch ook zinnige discussie die bv. Maarten en ook ik met hem voerden.



Daarbij moet je Zwart Schaap niet op een hoop gooien met Moeha en Dienna...

Meestal weet Zwart Schaap een eigen mening onder woorden te brengen! Niet dat je het daar mee eens hoeft te zijn, maar dat hoeft ook niemand met de onze.

Vaak was het toch duidelijk als hij in discussie was met manc dat het gelijk aan Schaaps kant was...!


Erg vreemd dat je niet toegeeft dat er meer aan de hand is dan wat pubertijd!




Ron, Wit Schaap.

http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

rafiq
24-07-03, 10:07
Beste Ron,

Het is geen tendens en zeker niet de tendens hoe een prikker als Moewahid of wijlen Yehi deze tendens gestalte geven.

In dat opzicht is het een regelrechte belediging. Geen van de aanwezige prikkers hier is verantwoordelijk voor de inzendingen van Moewahid.

De individualisering van de mens zal in de nabije toekomst kunnen leiden tot een steeds persoonlijker opvatting van de werkelijkheid waarin een ieder op zijn eigen manier de realiteit waarneemt en invult.

Dus de realiteit van bijv. Moewahid is nog niet mijn realiteit. Het individualisme (als logisch gevolg van individualisering) lijkt me een anti-culturele cultuurontwikkeling zo als je hier ziet.

Dat kan dus op vele manieren gebeuren. Maar gebeurt wel in alle vrijheid!!

De keuze van Moewahid om zulke psychotische berichten te plaatsen geschied dus ook in alle vrijheid!

Tenminste de vrijheid die Beheer geeft. En schijnbaar "democratisch" als beheer is, kunnen zelf de gekste berichten geplaatst worden.

Als mensen keuzes maken ,moeten ze de consequenties voor lief nemen. De consequenties zijn lastig in te schatten in een complexe samenleving. Laat staan hier op het prikbord.

We lopen dus altijd het gevaar om verkeerde keuzen te maken, en die maken we natuurlijk de hele dag door. Zeker als mensen net met de Islam bezig zijn en zoekende zijn.

Sjeich Salman al Oadah heeft het ook over de 3 fasen van kennis. Er zijn ook vele valkuilen en valstrikken die totaal niet rijmen met het karakter .


Ik zie het maar zo; We zijn in gesprek en ineens kom ik met boute uitspraken aan. Is dit goed voor de dialoog?

Ik zie het maar zo; Moewahid is in gesprek met een Sjeich en komt ineens met boute uitspraken aan. Is dat geen nihilistische ethiek? Dan ga je toch gewoon een boek lezen dan je tijd verspillen aan zo'n knaap die als referentie kader frustratie neemt.
Emotionele discussies zijn altijd een dooddoener!

Zeker t.o.v. van een man met kennis kan dit beledigend ervaren worden.

Ron, jij vergeet dat individualisering zelf ook een heilig huisje is ! Ik kan dus niks doen aan berichten van Moewahid...

Maar ik ga ze niet sterker maken dan ze zijn! Voor mij is de perceptie deze dat het zijn waarde in een goede discussie snel, heel snel zijn waarde verliest!

OVER HET VERONDERSTELDE FUNDAMENTALISME :

Beste Ron,

In deze dicussie verwijst het naar een bepaalde vorm van historisch, etische en religieus denken die sociale instituties ons mogelijk opleggen.

Het gaat hier in eerste instantie om conditionering van denken en daarna pas om het hieruit voortvloeiende gedrag.

Welke instanties leggen ons dit denken op? Zeker niet de instanties zo als we ze in Marokko kennen? Zeker niet de Marokkaanse moskeeen!

Het lijkt mij eerder dat Marokkanen bewust worden, dat wij onze heilige oude huizen niet meer mooi vinden en afbreken, maar de fundering laten staan. Wat kunnen we nog behouden en wat niet? Wat is bruikbaar en wat niet?

We zien dat in het Westen goede huizen worden gebouwd, nadat ze eerst hun huis grondig hebben gerenoveerd. Het Westen is sprongen vooruit gegaan! Anderzijds is het Westen op veel plaatsen onder niveau gegaan..

We zien dat het Marokkaanse huis niet meer bestand is tegen de grillen van deze tijd!

Deze gedachte, nu de globalisering voortschrijd, steeds meer ter hand genomen door een elitaire club.

Men heeft het dan over "modernisering en liberalisering". Echter die is er niet voor de mondaine jeugd en burger! Maar in Marokko praten we vaak niet meer dezelfde taal. Democratie? Liberalisering? Wat zijn dat voor kreten?

De toenemende individualisering daarentegen kan een tegenwicht vormen.

Oude heilige huisjes dienen nog steeds als voorbeeld voor toekomstige routes hoe men vooruitgang kan hebben! Welke stenen zijn goed? Welk bouwbedrijf huren we of doen we het zelf? Wat zijn de kosten? Bij wie kan het goedkoper?
Willen we het snel of kan het in alle rust?

Waarom niet het hervinden van deze routes hoe men het vroeger deed? Het staat een multicultureel en mulireligieus land niet in de weg!

De Marokkaanse technocraten willen dat hun belangen doen toenemen. En men ziet dat bewustwording en individuele vrijheid een gevaar op zich zelf is.

De zelfstandige individu heeft niet te maken met een houding maar is diegene die bewust is van bovenstaand proces en kan zo handelen! En dat is nogmaals niet de praat die hier gebezigd wordt!

De moslims zouden meer geschiedenis moeten lezen en zouden moeten weten wie hun tegenstander is. Dat zijn vaak wijzelf.

Groepen die gewapender hand een "proces" op gang dienden te brengen namelijk een Islamitische Staat is gestrand.

Waarom eigenlijk? Mensen zijn er niet klaar voor! Ron ik denk dat je niet weet hoe seculier landen zijn als Marokko of Indonesie!

Het is tijd om genuanceerd te blijven, de ideale moslimmaatschappij is geen slagveld.

Zeker als je nu op vakantie naar Marokko gaat. De andere kant van de medaille is dat de aanslagen in Casablanca de elite zeer goed uitkomt..

Nu al worden mensen vervolgd om hun "veronderstelde" gedachtengoed.

Dat is de inquisitie op zijn retour! Mensen worden echt schandalig behandeld..En dat in een Islamitisch land! Een samenleving is een zaak om eraan deel te nemen, en niet om slechts toe te kijken! Een samenleving is er voor iedereen, niet alleen de happy few!

Je ziet categorisch dat Marokko net een soort van kastensysteem is als in India. Door na te denken kun je je bewust worden van de zaken die zo gewoon zijn geworden, corruptie, werkloosheid, migratie naar het Westen, prostitutie etc etc. ook in een moslim land.

Afstand schept ook helderheid.

rafiq
24-07-03, 17:55
Beste Ron,

hoewel ik wel vind iedere stem in een samenleving c.q. forum gehoord dient te worden, is er ook nog zoiets als respect hebben in de verwoording daarvan.
Wijsheid begint met nederigheid. Die nederigheid is nodig om zelfs de mening van de grootste dwaas tot je te nemen. Tot zover kan ik je nog volgen.

Maar de zinssnedesvan moewahid representeren geen mening, maar zijn een belediging alwel pure provocaties naar moslims toe. het valt me tegen dat zelfs jij dat niet onderkent. Sterker nog, je conserveert zijn uitlatingen. Daarmee geef je de "heer"Moewahid zijn broodnodige aandacht die hij op deze in ieder geval niet verdient. Of heb jij vanuit een pedagogisch perspectief nog plannen met deze knaap?

Ron Haleber
24-07-03, 19:04
Geplaatst door rafiq
Beste Ron,

hoewel ik wel vind iedere stem in een samenleving c.q. forum gehoord dient te worden, is er ook nog zoiets als respect hebben in de verwoording daarvan.
Wijsheid begint met nederigheid. Die nederigheid is nodig om zelfs de mening van de grootste dwaas tot je te nemen. Tot zover kan ik je nog volgen.

Maar de zinssnedesvan moewahid representeren geen mening, maar zijn een belediging alwel pure provocaties naar moslims toe. het valt me tegen dat zelfs jij dat niet onderkent. Sterker nog, je conserveert zijn uitlatingen. Daarmee geef je de "heer"Moewahid zijn broodnodige aandacht die hij op deze in ieder geval niet verdient. Of heb jij vanuit een pedagogisch perspectief nog plannen met deze knaap?


Beste Rafiq,

Het gaat hier om stemmen van Marokkanen die in heel Nederland te horen zijn... En ook op alle Marokkaanse sites...!

Wij beiden mogen dat ongepast vinden en niet in overeenstemming met de werkelijkheid waar ze in leven...

Maar dat is onze mening!

En Moewa staat nu eenmaal niet alleen...


Wees blij dat er op fora als deze de mogelijkheid is dat ze gehoord worden...! Kijk ze gaan de fout in wanneer ze groepen als joden, homo's en anderen uitdrukkelijk beledigen. Of individuele personene op de hak nemen... o.k.



Je bent er getuige van geweest hoe ik vandaag er bij het bestuur veel stennis maakte van het gebrek aan democratie hier, iets dat toch ook altijd jouw bezwaar is...!

En je hebt gezien hoe Mohamed en Karim ons antwoord gaven... Ze zijn met een peristroika bezig en werken aan verandering...!

Dan moeten wij verder niet zeuren. Laat het bestuur rustig zijn eieren uitbroeden...

We zullen wel zien wat daar uit komt!

Schrijf jij anders een briefje naar Matt_ttie dat je beschikbaar bent voor beheer...! Wie weet?

-----------


De vele thema's die jij in het stuk hierboven behandelt, daar wil ik liever niet op ingaan want die kwamen in een parallel topic aan de orde... Meng je er voor in die discussie van Zwarte Schaap met Jaja, Maarten en anderen...

Ik wil Zwarte Schaap niet over zijn zwarte kroeskop aaien - want hij bijt! Maar zie hoe hij met veel lef en op zinnige manier Jaja te lijf gaat...

Je zou denken die Jaja - een soort academicus - is voor hem helemaal geen partij, maar dan onderschat je hem... Hij bijt met veel goede argumenten van zich af.

Doe jij dat daar dan ook!

Je gaat me toch niet zeggen dat Zwart Schaap zomaar een fundamentalist is...??? Dan heb je het mis.





http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

Zwarte Schaap
24-07-03, 19:20
Geplaatst door rafiq
Beste Ron,

hoewel ik wel vind iedere stem in een samenleving c.q. forum gehoord dient te worden, is er ook nog zoiets als respect hebben in de verwoording daarvan.
Wijsheid begint met nederigheid. Die nederigheid is nodig om zelfs de mening van de grootste dwaas tot je te nemen. Tot zover kan ik je nog volgen.

Maar de zinssnedesvan moewahid representeren geen mening, maar zijn een belediging alwel pure provocaties naar moslims toe. het valt me tegen dat zelfs jij dat niet onderkent. Sterker nog, je conserveert zijn uitlatingen. Daarmee geef je de "heer"Moewahid zijn broodnodige aandacht die hij op deze in ieder geval niet verdient. Of heb jij vanuit een pedagogisch perspectief nog plannen met deze knaap?

Helemaal mee eens !

Ron Haleber
24-07-03, 19:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Helemaal mee eens !

Zwart Schaap ik zoek me rot naar die thread waar jij zo hevig in de weer was met Jaja...

Geef jij even voor Rafiq de link ervan...?



http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

Zwarte Schaap
24-07-03, 19:25
Geplaatst door Ron Haleber

Je gaat me toch niet zeggen dat Zwart Schaap zomaar een fundamentalist is...??? Dan heb je het mis.


Ik ben helemaal geen fundamentalist. Ik ben moslim, alhamdoullilah.

rafiq
24-07-03, 19:30
Beste Ron,


De vele thema's die jij in het stuk hierboven behandelt, daar wil ik liever niet op ingaan want die kwamen in een parallel topic aan de orde... Meng je er voor in de discussie van Zwarte Schaap met Jaja, Maarten en anderen...

Ik heb graag dat je wel mijn thema's aan kritiek onderwerpt. Je noemt het zelf een brede tendens. Er wordt van bepaalde zaken uitgegaan, die helemaal nog niet zo zeker zijn!

Dat mijnheer Moewahid zich niet bezig houd met denkwijze over een Islamitische Staat mag duidelijk wezen! Denk jij die andere prikkers dat wel doen dan?

Sommige moskee's zijn net kerkhoven...Daar gebeurt helemaal niks. Verleden week nog gehoord van een Sjeich uit Den Haag! Daar komen alleen oude van dagen om van hun rust te genieten!

Want het het thema "individu" heeft er wel zeker mee te maken dat geluiden als vanouds niet "gecentraliseerd" zijn of verpakt in een zuil.

Men hikt daar net zo hard aan als in Nederland of Marokko. We meenen impliciet te weten wat goede en slechte keuzes zijn. En onze standaard hiervoor ligt in ieder mens besloten en is voor ieder mens anders. Met als resultaat afbraak van kerken, vakbonden etc etc. Het individu is nu een heilig huisje geworden...

Ondanks al die goede bedoelingen van hobbyclubjes als Leefbaar Nederland om een "gemeenschappelijk" iets van de grond te krijgen. Zelfs de PvDa weet dat het terug keren naar zijn socialistische wortelen uiteindelijk politiek zelfmoord is.

Maar als mensen keuzes maken voor verondersteld fundamentalisme vindt men in menig kring dit een verboden vrucht!

Er is geen algemene standaard voor herkenning van fundamentalisme. Reden te meer het woord fundamentalisme alles en tegelijk ook niks zegt. In de meeste landen is er zo'n standaard, die ontwikkeld zich mee met de cultuur, maatschappij en de wereld: namelijk de wet.



Het gaat hier om stemmen van Marokkanen die in heel Nederland te horen zijn... En ook op alle Marokkaanse sites...!

Deze bewering verschilt met die van eigenbelang, omdat het de nadruk legt op het verklaren van gedrag zonder impliciet uit te gaan van een bepaald idee over goed en kwaad.

Ron Haleber
24-07-03, 19:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben helemaal geen fundamentalist. Ik ben moslim, alhamdoullilah.

Niet zo gepikeerd...! Fundamentalisten als Moewa en Dienna zijn ook moslims.

Maar ik beweer nu juist tegenover Rafiq dat jij niet in hetzelfde mandje thuishoort...!

Waar is die link nu...?




http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

rafiq
24-07-03, 19:42
Beste Bouchra;



Zwart Schaap is een karakterfoute geschiedvervalsende tot fascisme neigende verdediger van een beperkt assortiment minderheden

Facisme is een natuurlijk kindje van een beschavingsoffensief van de Verlichting!

Dat kun je echt niet aan Zwarte Schaap toe schrijven.

Dat veel moslims dit facisme over nemen; Koerden, Turkmenen, Arabieren in Iraq, ieder zijn eigen tent is geen Arabisch of Islamitisch probleem maar door manipulatie ingegeven sinds het onstaan van het moderne Iraq van 1917.

Het oude facisme was van socialistische (en deels van katholieke, protestantse) huize. De partijen die het oude facisme predikten heette bijv. Nationaal Socialistische Beweging enz.

Ze waren uitgesproken anti-kapitalistisch en hebben de basis gelegd voor wat wij nu de verzorgingsstaat noemen. Je weet wel die nu in gevaar is.

Het nieuwe facisme is echter van liberale huize. (en ook weer van de christelijke natuurlijk, maar dat kan natuurlijk niet anders gezien hun geloof/achtergrond, historie en cultuur0

Nu ben ik zeer benieuwd hoe dit zal gaan uitwerken. Bracht het Nat. Socialisme ons nog de kinderbijslag en verboden te roken in bioscopen (binnenkort is er een TOTAAL (Wohlt Ihr den Totalen Krieg?) VERBOD op roken) de autosnelweg, de volkswagen en het staatspensioen, wat zal ons het nationaal liberalisme brengen?

Laat moslims alstublieft met rust over Facisme..

Zwarte Schaap
24-07-03, 19:49
Geplaatst door Ron Haleber
Niet zo gepikeerd...! Fundamentalisten als Moewa en Dienna zijn ook moslims.

Maar ik beweer nu juist tegenover Rafiq dat jij niet in hetzelfde mandje thuishoort...!

Waar is die link nu...?


Ronnyboy,

Ik ben niet gepikeerd, je kunt nooit mijn gevoelens uit 1 regeltje extraheren.

Het is allemaal wel leuk en aardig wat je van moewa en dienna denkt, maar dat maakt mij geen fundamentalist. Dat hele woord fundamentalist dient alleen om te stigmatiseren en de moslims te verdelen. Dat woord, ik neem aan dat je weet waar het vandaan komt, is naar mijn mening alleen van toepassing op het christelijk fenomeen wat vooral in amerika zijn aanhangers vind.

Ik dienna en moewahid behoren zeer zeker tot het zelfde mandje. Wij zijn niet tevreden met de bejegening van moslims en strijden tegen deze onrecht. Alleen zijn we 3 verschillende persoonlijkheden met ieder een eigen referentiekader.

linkklik hier voor de link waar je om vroeg (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=68030)

Ron Haleber
24-07-03, 20:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ronnyboy,

Ik ben niet gepikeerd, je kunt nooit mijn gevoelens uit 1 regeltje extraheren.

Het is allemaal wel leuk en aardig wat je van moewa en dienna denkt, maar dat maakt mij geen fundamentalist. Dat hele woord fundamentalist dient alleen om te stigmatiseren en de moslims te verdelen. Dat woord, ik neem aan dat je weet waar het vandaan komt, is naar mijn mening alleen van toepassing op het christelijk fenomeen wat vooral in amerika zijn aanhangers vind.

Ik dienna en moewahid behoren zeer zeker tot het zelfde mandje. Wij zijn niet tevreden met de bejegening van moslims en strijden tegen deze onrecht. Alleen zijn we 3 verschillende persoonlijkheden met ieder een eigen referentiekader.

linkklik hier voor de link waar je om vroeg (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=68030)



Beste Zwart Schaap,

Bedankt voor de link naar die interessante discussie van jou... Ik hoop dat Rafiq er op in haakt!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=68030



Normaliter gebruik ik het woord fundamentalist helemaal niet... Ik spreek over islamisten, islamiyyun...

Maar Rafiq ging berichten lang te keer tegen mensen als Moewahid en Dienna die hij voor psychoten en gekken uitmaakt en vervalsers van de islam...!

Ten eerste wilde ik dat hij jou daar absoluut niet toe rekent als het om onredelijke zaken gaat - ook al wil je jezelf daar dus in principe wel toe rekenen...

En ten tweede stelde ik dat het om hedendaagse tendenzen van denken gaat waar mensen niet ineens achterover van moeten vallen.

Daarom vindt ik uitspraken van Moewahid en Hamza-T wel degelijk karakteristiek voor wat er aan de hand is...

Jij volgt daarbij de redelijke weg waar je argumenten aanvoert voor wat je beweert.

Voor wat betreft die anderen kan ik Rafiq weer niet helemaal ongelijk geven als hij stelt dat zij met emoties proberen te overtuigen...




http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

Puk
24-07-03, 21:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ronnyboy,

Ik ben niet gepikeerd, je kunt nooit mijn gevoelens uit 1 regeltje extraheren.

Het is allemaal wel leuk en aardig wat je van moewa en dienna denkt, maar dat maakt mij geen fundamentalist. Dat hele woord fundamentalist dient alleen om te stigmatiseren en de moslims te verdelen. Dat woord, ik neem aan dat je weet waar het vandaan komt, is naar mijn mening alleen van toepassing op het christelijk fenomeen wat vooral in amerika zijn aanhangers vind.

Ik dienna en moewahid behoren zeer zeker tot het zelfde mandje. Wij zijn niet tevreden met de bejegening van moslims en strijden tegen deze onrecht. Alleen zijn we 3 verschillende persoonlijkheden met ieder een eigen referentiekader.

linkklik hier voor de link waar je om vroeg (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=68030)

Zoals ik al eerder had geconstateerd... een baardschaap.

Ron Haleber
25-07-03, 09:08
Geplaatst door Puk
Zoals ik al eerder had geconstateerd... een baardschaap.

Ik heb er al in drie postings voor gepleit: die baard staat je niet, die moet er af - laat die baard maar aan Moewa en Dienna over...


Puk, waar laat jij die baardschapen van je familie scheren...??? :D

:zwaai:



http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

Puk
25-07-03, 09:26
Geplaatst door Ron Haleber
Ik heb er al in drie postings voor gepleit: die baard staat je niet, die moet er af - laat die baard maar aan Moewa en Dienna over...


Puk, waar laat jij die baardschapen van je familie scheren...??? :D

:zwaai:



http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Barn__/Barn__Animals_Sheep_prv.gif

De ouders kwamen naar Nederland als vluchtelingen.
Eenmaal in Nederland aangekomen werd zo snel als mogelijk het Nederlands de voertaal thuis.

En, misschien heel gek, alle kinderen hebben een goede baan gekregen.
En helemaal geen behoefte aan baarden.

Kortom, deze schapen zijn zelfscherend.