PDA

Bekijk Volledige Versie : Ex-gevangene Guantanamo eist 10 miljoen



Zwarte Schaap
21-07-03, 10:59
Maandag 21 Juli 2003

Ex-gevangene Guantanamo eist 10 miljoen

'Ik ben onschuldig; VS moeten betalen'

Door onze correspondent Harald Doornbos


Islamabad - In een poging z'n leven op orde te krijgen na een jaar opgesloten te hebben gezeten op de Amerikaanse basis in Guantanamo, Cuba, eist een 51-jarige Pakistaan van de VS een schadevergoeding van 10,4 miljoen dollar. ,,Ik heb onschuldig gevangen gezeten, daar wil ik een vergoeding voor,'' zegt Muhammad Sagheer. ,,Amerika moet betalen voor de fout die het heeft gemaakt.''

Volgens Sagheer, een Pakistaan die eind 2001 in Afghanistan werd gearresteerd op verdenking van lidmaatschap van de terreurgroep Al-Qaeda en daarna op Cuba belandde, is hem vlak voor zijn vrijlating 2000 dollar toegezegd door de Amerikanen. Maar toen hij in november vrijkwam, kreeg hij slechts 100 dollar toegestopt.

,,Amerika moet heel wat meer betalen,'' zegt Sagheer, die een advocaat heeft ingeschakeld. Want na thuiskomst uit Guantanamo trof hij zijn vrouw en negen kinderen verarmd aan. Ook was hij veel klanten van zijn houtbewerkingsbedrijf kwijt. Diverse malen probeerde Sagheer van de Amerikaanse ambassade in Pakistan de 2000 dollar te krijgen waarop hij recht meende te hebben. Dit alles zonder resultaat.

,,Ik zag een man die een jaar lang gevangen en vernederd was,'' zegt zijn advocaat Muhammed Ikram Chaudry, verbonden aan Pakistan's hooggerechtshof. ,,Mijn cliënt heeft een jaar niet kunnen werken, heeft geen geld meer. Er moet een mogelijkheid zijn om hem schadeloos te stellen.''

Chaudry eist nu uit naam van zijn cliënt 10.4 miljoen dollar, 400.000 dollar als compensatie voor de misgelopen inkomsten en tien miljoen voor de onterechte gevangenschap en de daarbij opgedane psychische schade. ,,Tien miljoen dollar is wel het minimum dat Sagheer verdient,'' meent de advocaat, ,,maar zelfs tien miljard zou nog niet genoeg zijn om de meegemaakt ellende te compenseren.''


Aanklacht
Volgens de advocaat, die een acht pagina's tellende aanklacht naar rechtbanken in Pakistan en de VS heeft gestuurd, is zijn cliënt totaal onschuldig. ,,Alleen al het feit dat Sagheer is vrijgelaten, bewijst dat zelfs de Amerikanen toegeven dat hij niets met Al-Qaeda te maken had. Sagheer is veel erger behandeld door de Amerikanen dan de joden in de concentratiekampen,'' zegt Chaudry stellig.

Het zijn sowieso de joden, beweert hij, die achter de aanslagen van 11 september 2001 zitten. ,,Zij hebben een stel Arabieren omgekocht om die vliegtuigen in de wolkenkrabbers te boren zodat de wereld zou denken dat de moslims schuldig waren. Daarom is mijn cliënt zonder reden gearresteerd.'' In tegenstelling tot de meesten in het Westen, is een meerderheid van de bevolking in Pakistan ervan overtuigd dat niet Osama Bin Laden, maar Israël de aanslagen van 11 september op zijn geweten heeft.

Sagheer werd destijds door anti- Talibantroepen gearresteerd in het noorden van Afghanistan. Daarna werd hij overgedragen aan de Amerikanen, die hem verdachten van connecties met de Taliban en Al-Qaeda. Volgens hem bezocht hij Afghanistan als 'een leraar die moslims meer van de koran wil vertellen'.

Eenmaal in Guantanamo werd zijn baard afgeschoren en was het verboden te bidden. ,,Schandalig was dat, ik heb gevochten in een poging mijn baard te behouden.'' Pas nadat een groot aantal gedetineerden in hongerstaking ging, verbeterde de situatie. ,,Vanaf dat moment werd ons toegestaan om te bidden. Ook mocht ik mijn baard weer laten staan. Maar er bestaat geen twijfel over dat de Amerikanen fouten hebben gemaakt.''


Bron: Rotterdams dagblad 21/07/03

manc
21-07-03, 11:33
Dan begint een mens zowaar sympatie te onwikkelen voor hetgeen deze meneer heeft moeten doorstaan...krijgen we dit soort crap te horen:



"Sagheer is veel erger behandeld door de Amerikanen dan de joden in de concentratiekampen,'' zegt Chaudry stellig.

Het zijn sowieso de joden, beweert hij, die achter de aanslagen van 11 september 2001 zitten. ,,Zij hebben een stel Arabieren omgekocht om die vliegtuigen in de wolkenkrabbers te boren zodat de wereld zou denken dat de moslims schuldig waren. Daarom is mijn cliënt zonder reden gearresteerd.''

Ik denk dat als die meneer ook maar 1 cent krijgt toegewezen van een Amerikaanse rechtbank, hij het dubbele weer mag uitkeren aan diverse Joodse organisaties wegens smaad en antisemitisme door zijn zaakvertegenwoordiger...

lennart
21-07-03, 12:22
Geplaatst door manc
[B
Ik denk dat als die meneer ook maar 1 cent krijgt toegewezen van een Amerikaanse rechtbank, hij het dubbele weer mag uitkeren aan diverse Joodse organisaties wegens smaad en antisemitisme door zijn zaakvertegenwoordiger... [/B]

Hoezo eigenlijk? Als de Amerikaanse overheid zonder bewijs mag beweren dat de moslims het hebben gedaan, dan mag deze kerel toch ook best zonder bewijs beweren dat de joden het hebben gedaan.

Canaris
21-07-03, 13:09
Zowaar een geweldige advokaat heeft de goede man uitgezocht.

Wanneer je als Advokaat iets precairs voor je mandant wilt uitvechten, dan hou je op d evlakte met je uitspraken.

Deel 1.
Goed nieuws.
Ook voor de USA geldt, dat onrecht, onrecht blijft. Onschuldigen arresteren en gevangen zeten zal wel een logisch gevolg zijn, van de omstandigheden in en om Afganistan, maar op het moment, dat je de beslising neemt dit te doen, moet in incalculren dat je onschuldigen gaat ontvoeren.

Mensen die de uSA dus niets hebben gedaan.

Dat moet worden betaalt. En wel heel erg dik ook.
Ik neem aan , dat men dit in de USA ook zo ziet. Een land waar een kopje hete kofie op je arm een paar millioen waard blijkt te zijn , mag nu wel even over haar schaduw springen

Deel 2
Slechtnieuws.
Wanneer de advokaat denkt de man een goede dienst te doen dan maakt hij een wel spectaculaire fout.
Deze zaak moet in de USA worden voor gebracht.
IK wil wel even een jury zien, die na deze uitspraak nog objectief voor de klager gaat beslissen.


Dus,
Advokaat meteen ontslaan en een ticket Guantanomo geven.
Amerikaanse advokaat zoeken en je zakken vullen. beter advies kan ik niet geven

manc
21-07-03, 13:36
Geplaatst door lennart
Hoezo eigenlijk? Als de Amerikaanse overheid zonder bewijs mag beweren dat de moslims het hebben gedaan,

Dat is niet zo gezegd en de Amerikanen hebben wel degelijk bewijzen die in de richting van een aantal islamitische jongens wijzen. Die gasten zijn gefilmd nota bene! En de dader is niet 'de islam' of 'de moslims' maar OBL en zijn kornuiten.

Je gaat tevens voorbij aan de concentratiekampopmerking. Als zoiets in Nederland al een relletje veroorzaakt, dan weet ik wel wat dat in Amerika zou kunnen veroorzaken in handen van de juiste advocaten.

Daarnaast moet je je ook maar eens afvragen wie er in een Amerikaanse rechtbank meer kans maakt: een kleine ex-terrorisme-verdachte die wegens gebrek aan bewijs wordt heengezonden en welke wordt vertegenwoordigd door een anti-semitisme spuiende malloot van een advocaat of zijn tegenstanders die al heel wat jaren ervaring hebben in het voeren van rechtszaken.


dan mag deze kerel toch ook best zonder bewijs beweren dat de joden het hebben gedaan.

Ik heb niks gezegd over 'mogen'. Zijn opemerking is gewoon niet al te snugger en als hij ooit een cent los kan peuteren met zijn domme geleuter dan verdwijnt die cent per direct weer in de zakken van de advocaten en de clienten die hem aan zouden klagen wegens anti-semitische laster. Ik sluit me dan ook helemaal aan bij de wijze woorden van Canaripietje.

lennart
21-07-03, 13:46
Sja, Mohammed Sheikh Khalid, de 'mastermind' van 9/11, heeft het in elk geval beter aangepakt. De Emir van Qatar betaald zijn verdediging, schijnt een top advocaten buro te zijn.

Puk
21-07-03, 16:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maandag 21 Juli 2003

Ex-gevangene Guantanamo eist 10 miljoen


Eenmaal in Guantanamo werd zijn baard afgeschoren en was het verboden te bidden. ,,Schandalig was dat, ik heb gevochten in een poging mijn baard te behouden.'' Pas nadat een groot aantal gedetineerden in hongerstaking ging, verbeterde de situatie. ,,Vanaf dat moment werd ons toegestaan om te bidden. Ook mocht ik mijn baard weer laten staan. Maar er bestaat geen twijfel over dat de Amerikanen fouten hebben gemaakt.''


Bron: Rotterdams dagblad 21/07/03

Djeeee... 10 miljoen dollar voor een aanplakbaard?
Wat doet een baard op de Vrije Markt tegenwoordig?

Ik ga Gillette aanklagen. Is dat niet toevallig een Amerikaans Joods-Zionistisch bedrijf? Boycotten!

taouanza
21-07-03, 17:47
Geplaatst door Puk
Djeeee... 10 miljoen dollar voor een aanplakbaard?
Wat doet een baard op de Vrije Markt tegenwoordig?

Ik ga Gillette aanklagen. Is dat niet toevallig een Amerikaans Joods-Zionistisch bedrijf? Boycotten!


Jij komt ook net uit een strafkamp dus jouw verontwaardiging is terecht.
jij kan erover meepraten.:mad:

Puk
21-07-03, 17:52
Geplaatst door taouanza
Jij komt ook net uit een strafkamp dus jouw verontwaardiging is terecht.
jij kan erover meepraten.:mad:

Jij begrijpt het! Scheer jij je ook?

taouanza
21-07-03, 17:56
Geplaatst door Puk
Jij begrijpt het! Scheer jij je ook?


Ik heb geen baard en weet je wat ik ook niet heb,de behoefte om andermans leed te bagataliseren vanaf mijn luie stoel. ;)

Puk
21-07-03, 17:59
Geplaatst door taouanza
Ik heb geen baard en weet je wat ik ook niet heb,de behoefte om andermans leed te bagataliseren vanaf mijn luie stoel. ;)

Dus je scheert je.
Dan weet jij ook wat voor straf het is elke morgen je te moeten scheren!
Ik eis genoegdoening!

taouanza
21-07-03, 18:05
Geplaatst door Puk
Dus je scheert je.
Dan weet jij ook wat voor straf het is elke morgen je te moeten scheren!
Ik eis genoegdoening!


Je begrijpt wel dat ik hier even niet om kan lachen.Ik vind het namelijk vreselijk hoe onschuldige mensen in gevangenschap moeten lijden.

Puk
21-07-03, 18:08
Geplaatst door taouanza
Je begrijpt wel dat ik hier even niet om kan lachen.Ik vind het namelijk vreselijk hoe onschuldige mensen in gevangenschap moeten leiden.

Ja... het is erg je te moeten scheren. Maar het staat wel lekker fris.

Puk
21-07-03, 18:42
Geplaatst door aQua
Stomme neocon. Je bent samen met je humor ook je gevoel voor rechtvaardigheid kwijt.
Het afzwakken van dit verhaal met die goedkope retoriek geeft alleenmaar blijk van jouw eigen zwakte aan wanneer het aankomt op het vermogen je in te leven in andermans leed

En ja, ik ben kwaad ja! :mad:
Om de hele gang van zaken die je neoconbroeders aan de dag stellen, maar als hypocrisie ten top niet binnen de eigengelederen menen te dulden

Hallo hey! Waar was je met je verontwaardiging toen het hier op dit forum ging over het afslachten van ongelovigen en het verkrachten van vrouwen? Etcetera?

Dan vind ik je baard afscheren niet zo'n ernstige kwestie.

taouanza
21-07-03, 19:38
Geplaatst door Bouchra A
Wat leiden ze dan?


elglayemek:strik:




Bidden doe je maar in je vrije tijd.
En anders zijn Soedan en Iran mischien een optie?


Ik voel me altijd zo dom vergeleken bij jouw bovenmenselijke intelligentie.:aanwal:

taouanza
21-07-03, 20:03
Geplaatst door Bouchra A
Ik ben er trots op dat mijn ouders mij de kans hebben gegeven met 'moderniteit' kennis te maken.
Dat ACHTERLIJKE geloof van jou heeft zijn langste tijd gehad, loopt op zijn laatste benen.

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:vreemd:
what does this button duuuuuuuuuuuuuuuu?:strik:

lennart
21-07-03, 21:50
Geplaatst door aQua
En waarom moest de man in hemelsnaam het gebed ontzegd worden :fpotver:

Je weet nooit wat Allah doet als hij een gelovige hoort :p

manc
21-07-03, 22:06
Geplaatst door aQua
[B]KLEIN verschil is dat het in deze situatie ook daadwerkelijk gebeurt is, mister land of the free home of the brave

Nou, iemand die de behandeling op Guantanamo (die heus niet mals zal zijn) via zijn raadspersoon erger noemt dan de vernietigingskampen moet je natuurlijk niet heel erg serieus nemen.

Ik betwijfel een beetje of het waar was van dat bidden (die baard geloof ik wel) aangezien er zelfs door de yanks heel snel een bordje met de richting mecca werd opgehangen. Om het bidden te verfemakkelijken...ik geloof dat ze zelfs de bidtijden aan de moslims doorgaven, zodat die geen gebedje hoefden te missen.

taouanza
21-07-03, 22:50
Geplaatst door aQua
Nou meneer bougra, ik snap niet hoe iemand als jij uberhaupt snapt of er wat te snappen valt snap je

Of begrijp je 't niet




:hihi:

Orakel
21-07-03, 22:53
Geplaatst door taouanza
elglayemek:strik:

Ik voel me altijd zo dom vergeleken bij jouw bovenmenselijke intelligentie.:aanwal:

:haha: :hihi:

Orakel
21-07-03, 22:55
Geplaatst door Bouchra A
Wat snap je er niet aan?

Nou, dit niet. Een stuk uit een artikel van de NRC van gister:

************************************************** *********
De VS houden op Guantánamo Bay sinds januari 2002 bijna 680 andere vermeende Al-Qaeda- en Talibaangevangenen vast, onder wie negen Britten en twee Australiërs. De gedetineerden, die door de VS als 'illegale strijders' worden beschouwd, zijn nog niet aangeklaagd. Wel maakte president Bush begin deze maand bekend een begin te zullen maken met de berechting van de gevangenen door militaire tribunalen.

Washington wees Feroz Abbasi (23) uit Londen en Moazzam Begg (35) uit Birmingham als eersten aan voor berechting. Londen liet al eerder weten niet gelukkig te zijn met de berechting van Britse burgers door militaire tribunalen, omdat ze geen eerlijk proces zouden krijgen. Dergelijke tribunalen geven Washington de mogelijkheid verdachte terroristen te berechten onder uitzonderlijke veiligheidsvoorwaarden, buiten bereik van de media en internationale afspraken. Zo kunnen de processen achter gesloten deuren plaatsvinden, zijn zowel de aanklager als de verdediger aangesteld door het ministerie van Defensie, krijgen de verdachten geen inzicht in de bewijzen die tegen hen worden aangevoerd, is de communicatie tussen advocaat en cliënt niet geheim en bestaat er geen garantie dat de verdachten bij vrijspraak daadwerkelijk hun vrijheid terug krijgen.

Of het proces tegen de Britten elders en op een ander tijdstip wordt voortgezet hangt af van overleg tussen de Britse en Amerikaanse justitie.

************************************************** ******

Naast Engeland is dus ook Canana bezig met een deal om hun ingezetenen bij dit gruweltribunaal weg te houden.

Liberty en justice for all?

Puk
22-07-03, 00:36
Geplaatst door aQua
KLEIN verschil is dat het in deze situatie ook daadwerkelijk gebeurt is, mister land of the free home of the brave

Ik zal je zeggen dat het me in eerste instantie niet eens zozeer om jouw opmerking ging, maar om het bericht ansich, waar ik niet op wilde reageren om zo'n uitbasting te voorkomen.
So don't give your self to much credit

Wat kan mij die credits nou schelen?

Het gaat hier om iets wezenlijkers dan dat.
Dat geroep hier om een Islamitische Heilstaat hangt me gewoon mijlenver de keel uit. Onterecht gevangen zitten is niet leuk. Maar je moet wel de omstandigheden in ogenschouw nemen waaronder iemand gevangen is genomen. Als je door oorlogsgebied wandelt kan je zoiets overkomen. Maar ja... hij leeft nog... en die baard groeit wel weer aan.

Ik ben er inmiddels zeker van dat een ongelovige het in deze situatie het er niet levend vanaf gebracht zou hebben als het aan een aantal moslims op dit forum ligt. Nee, jullie hebben die macht niet, maar owee.

Zover mag het ook nooit komen. Wordt me veel te bloederig allemaal.

Dienna zegt wat veel moslims alleen maar denken. Dat is mijn overtuiging.

Zwarte Schaap
22-07-03, 01:04
Geplaatst door Puk
Wat kan mij die credits nou schelen?

Het gaat hier om iets wezenlijkers dan dat.
Dat geroep hier om een Islamitische Heilstaat hangt me gewoon mijlenver de keel uit.

Zover mag het ook nooit komen. Wordt me veel te bloederig allemaal.

Dienna zegt wat veel moslims alleen maar denken. Dat is mijn overtuiging.

En hoe wil je dat voorkomen en tegenhouden? Welke middelen ben je bereid in te zetten?

Puk
22-07-03, 01:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
En hoe wil je dat voorkomen en tegenhouden? Welke middelen ben je bereid in te zetten?

De Islamitische Methode; Oog om Oog, Tand om Tand.

Ga jij ook de wapens opnemen tegen de Nederlandse Democratie ZS omdat deze democratie de moslims het onmogelijk probeert te maken hun godsdienst volledig te beleven?

Die crap van het staat in mijn Koran dus ben ik verplicht te moorden en te verkrachten teneinde een Islamitische Heilstaat te vestigen in Nederland kan me gestolen worden.

Overigens, vind jij het logisch dat ik me met alle middelen daartegen zal verzetten?

Zwarte Schaap
22-07-03, 01:25
Geplaatst door Puk
De Islamitische Methode; Oog om Oog, Tand om Tand.

Ga jij ook de wapens opnemen tegen de Nederlandse Democratie ZS omdat deze democratie de moslims het onmogelijk probeert te maken hun godsdienst volledig te beleven?

Die crap van het staat in mijn Koran dus ben ik verplicht te moorden en te verkrachten teneinde een Islamitische Heilstaat te vestigen in Nederland kan me gestolen worden.

Overigens, vind jij het logisch dat ik me met alle middelen daartegen zal verzetten?

Ben je nu wel of niet tegen een islamitsche staat die op democratische wijze tot stand komt? Zo niet, wat ben je bereid te doen om het tegen te houden, welke middelen zou je gebruiken?

Dat andere crap moet je niet bij mij aankomen. Jij weet dondersgoed dat dat onzin is.

Puk
22-07-03, 01:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben je nu wel of niet tegen een islamitsche staat die op democratische wijze tot stand komt? Zo niet, wat ben je bereid te doen om het tegen te houden, welke middelen zou je gebruiken?

Dat andere crap moet je niet bij mij aankomen. Jij weet dondersgoed dat dat onzin is.

Ik ben tegen een Islamitische Heilstaat, ook als daar democratisch voor gekozen zou worden. Een Islamitische Heilstaat is in zichzelf niet democratisch.

Okay... dan word ik terrorist, desnoods.

Zwarte Schaap
22-07-03, 01:36
Geplaatst door Puk
Ik ben tegen een Islamitische Heilstaat, ook als daar democratisch voor gekozen zou worden. Een Islamitische Heilstaat is in zichzelf niet democratisch.

Okay... dan word ik terrorist, desnoods .

.......Flitzzz....dit moet even op de foto ! :lol: :haha: :lachu: :hihi: :giechel: :p :D

Puk
22-07-03, 01:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
.......Flitzzz....dit moet even op de foto ! :lol: :haha: :lachu: :hihi: :giechel: :p :D

Nog gekker... ik meen het ook nog! :tik:

Zwarte Schaap
22-07-03, 01:43
Geplaatst door Puk
Nog gekker... ik meen het ook nog! :tik:
Gefeliciteerd met je coming out ! :duim:

Puk
22-07-03, 01:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gefeliciteerd met je coming out ! :duim:

Huh? Wist je dat nog niet?

En jij Schaap? Wat ga jij dan doen?

Zwarte Schaap
22-07-03, 01:54
Geplaatst door Puk
Huh? Wist je dat nog niet?

En jij Schaap? Wat ga jij dan doen?

Ik ga nu lekker slapen ik moet er morgen weer heel vroeg eruit !

hasta la fiesta

Puk
22-07-03, 02:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ga nu lekker slapen ik moet er morgen weer heel vroeg eruit !

hasta la fiesta

Succes ermede!

Dan krijg ik morgen gewoon antwoord.
Geeft niet... die Islamitische Heilstaat kan wel even wachten.
Komt er trouwens sowieso nooit.

Trusten!

mulan
22-07-03, 09:48
Ach ja.......dat er veel mensen in Guantanamo zitten die net zoveel met die ingestorte torens te maken hebben als ik weten we nu allemaal ook wel.....(uitzonderingen daargelaten,Bouchra die iets niet ziet al werd haar/zijn gezicht erin gesmeerd en Puk die tot het uiterste gaat om zijn land of the free,home of the brave blablablabla te verdedigen)........

Dat er kinderen van 15 tussen die gevangenen zitten zegt ook veel over de uitvoerige procedure die de Amerikanen hebben om mensen te screenen,heeeeeeel nauwkeurig proces moet dat zijn.

Manc vergeet dat een man uit Afganistan/Pakistan helemaal niets met de 2e wereldoorlog te maken heeft en de jodenvervolging en hij dat sentiment dat Europeanen voelen dus ook niet voelt,Europese/Amerikaanse geschiedenis is niet de wereldgeschiedenis............dus veel zal die man er niet van meegekregen hebben,dat geld mag die van mij hebben(wie ben ik maar ja wie ben jij om te zeggen dat die dat geld niet mag hebben)en dan gaat het naar zijn 9 kinderen in plaats van naar een of andere Joodse organisatie.......

taouanza
22-07-03, 09:59
Geplaatst door mulan
Ach ja.......dat er veel mensen in Guantanamo zitten die net zoveel met die ingestorte torens te maken hebben als ik weten we nu allemaal ook wel.....(uitzonderingen daargelaten,Bouchra die iets niet ziet al werd haar/zijn gezicht erin gesmeerd en Puk die tot het uiterste gaat om zijn land of the free,home of the brave blablablabla te verdedigen)........

Dat er kinderen van 15 tussen die gevangenen zitten zegt ook veel over de uitvoerige procedure die de Amerikanen hebben om mensen te screenen,heeeeeeel nauwkeurig proces moet dat zijn.

Manc vergeet dat een man uit Afganistan/Pakistan helemaal niets met de 2e wereldoorlog te maken heeft en de jodenvervolging en hij dat sentiment dat Europeanen voelen dus ook niet voelt,Europese/Amerikaanse geschiedenis is niet de wereldgeschiedenis............dus veel zal die man er niet van meegekregen hebben,dat geld mag die van mij hebben(wie ben ik maar ja wie ben jij om te zeggen dat die dat geld niet mag hebben)en dan gaat het naar zijn 9 kinderen in plaats van naar een of andere Joodse organisatie.......



Hoi Mulan! :)

Hoestie meid?
Labbas darem?
Yek labbas Yek bigier?

Ist 3a9d? Ist thenned? Ist tem9ord? :jeweetog:

mulan
22-07-03, 10:04
Geplaatst door taouanza
Hoi Mulan! :)

Hoestie meid?
Labbas darem?
Yek labbas Yek bigier?

Ist 3a9d? Ist thenned? Ist tem9ord? :jeweetog:

Alles gaat ok...alleen zijn die reacties van Bouchra en Puk lezen op de vroege morgen nogal :boos: ...........

:zwaai: .........inki em9or besef......19 weet je... :bril:


aQua is Nouwra....ik ben traag :zegniets:

taouanza
22-07-03, 10:13
Geplaatst door mulan
Alles gaat ok...alleen zijn die reacties van Bouchra en Puk lezen op de vroege morgen nogal :boos: ...........

:zwaai: .........inki em9or besef......19 weet je... :bril:


aQua is Nouwra....ik ben traag :zegniets:


Meid heel erg traag! :wow:


Maar Puk en Boegra zijn een leuk stelletje, he?
Ik weet echt niet wat ze hier doen. Kunnen ze niet beter met dit mooi weer een terrasje pakken of zo?:love2:

manc
22-07-03, 10:27
Geplaatst door mulan
[Manc vergeet dat een man uit Afganistan/Pakistan helemaal niets met de 2e wereldoorlog te maken heeft en de jodenvervolging en hij dat sentiment dat Europeanen voelen dus ook niet voelt,Europese/Amerikaanse geschiedenis is niet de wereldgeschiedenis............dus veel zal die man er niet van meegekregen hebben,

Nou, wat voor en afvocaat ben je dan he? Ik denk dat de beste man heel goed weet wat daar is gebeurd, anders zou je zo een kwetsende vergelijking niet maken.


dat geld mag die van mij hebben(wie ben ik maar ja wie ben jij om te zeggen dat die dat geld niet mag hebben)en dan gaat het naar zijn 9 kinderen in plaats van naar een of andere Joodse organisatie....... [/B]

Ik heb niks gezegd over mogen.

taouanza
22-07-03, 10:39
Nou, wat voor en afvocaat ben je dan he? Ik denk dat de beste man heel goed weet wat daar is gebeurd, anders zou je zo een kwetsende vergelijking niet maken.


Kwetsend voor wie?
Je bent wel een held in vastbijten in dat anti-semitisme en dan de rest te vergeten. Je gaat nooit diep in het leed van andere. Je wacht gewoon af tot naar jouw mening iemand een 'verkeerd' woord zegt en hapt dan toe.
Ja manc laten we maar vergeten wat daar gebeurt in Guantanamo of waar dan ook waar onschuldige mensen lijden?
Laten we maar oneindig doorzagen over jouw anti-semitisme zodat jij kan laten zien hoe een geweldig beschaafd persoon jij bent en hoe monsterlijk onmenselijk de rest is.
Zo erg zal het wel niet zijn niet zijn daar in Cuba. Het zijn tenslotte beschaafde Amerikanen die niet eens weten wat onrecht is.

Ja manc je bent geweldig, je hebt altijd gelijk!
We get the point!:mad:

Tuurlijk weet de beste man wat daar is gebeurd!































































HIJ HEEFT HET NET MEEGEMAAKT!!!
maar jammer voor hem dat het niet 58 jaar geleden is gebeurd.

Canaris
22-07-03, 11:01
rot toch een pokke eind op meid. Je gezeik is niet meer om te lezen

Manc geeft heel terrecht aan, dat de utispraak van de man niet door de beugel kan. Punt

als hij een vergelijking had willen maken, dan had hij moeten zeggen
"wat daar in Guantanamo gebeurd is nog erger als in onze gevangenisse . Hier in Pakistan" Dat had ik hem echter ook niet afgekocht maar was ten delen relativeerbaarder.

taouanza
22-07-03, 11:25
Geplaatst door Canaris
rot toch een pokke eind op meid. Je gezeik is niet meer om te lezen

Manc geeft heel terrecht aan, dat de utispraak van de man niet door de beugel kan. Punt

als hij een vergelijking had willen maken, dan had hij moeten zeggen
"wat daar in Guantanamo gebeurd is nog erger als in onze gevangenisse . Hier in Pakistan" Dat had ik hem echter ook niet afgekocht maar was ten delen relativeerbaarder.


Dat bedoel ik! GAMMA! :moe:



Ps: Dat gevoel is geheel wederzijds.:strik:

Puk
22-07-03, 17:48
Geplaatst door aQua
Bij het lezen van zulke berichten puke, kan ik me totaal vinden in de retoriek van bepaalde mensen die niet zouden schromen oog om oog tand om tand in de praktijk te brengen, dat zou hier meer dan gelegitimeerd zijn.


Kan je al een beetje met een zwaard omgaan?
Heb je er zin in?

Puk
22-07-03, 22:33
Geplaatst door aQua
- Burger heeft een jaar lang onschuldige vernederingen moeten doorstaan

Puk: meneer zijn baard groeit wel weer aan

- Maar wat de man heeft meegemaakt stookt niet met het motto waaronder gewerkt wordt

Puk: Ja, maar Dienna wil de wereld veroveren

- De tafarelen die zich daar afspellen en af hebben gespeeld doen niets af aan de gebeurtenissen zoals we die hier circa 60 jaar geleden hebben meegemaakt

Puk: Kan je al een beetje met een zwaard omgaan?
Heb je er zin in?

:moe:

Handling the truth is like handling a ****

Wanneer ga jij je Islamitische Heilstaat vestigen? En ben je daarvoor bereidt te doden? Ach... je hebt zelf het antwoord al gegeven. En nee... ik laat mijn baard niet staan voor je.

:zwaai:

Orakel
22-07-03, 22:47
Geplaatst door Canaris
rot toch een pokke eind op meid. Je gezeik is niet meer om te lezen

Manc geeft heel terrecht aan, dat de utispraak van de man niet door de beugel kan. Punt

als hij een vergelijking had willen maken, dan had hij moeten zeggen
"wat daar in Guantanamo gebeurd is nog erger als in onze gevangenisse . Hier in Pakistan" Dat had ik hem echter ook niet afgekocht maar was ten delen relativeerbaarder.

Hold your horses, mate.

Tuurlijk kan die uitspraak an sich niet door de beugel, maar die uitspraak is toch wat minder kwetsend dan de behandeling die de man heeft moeten ondergaan.
En een vergelijking met de gevangenissen in Pakistan gaat maar ten dele op. Daar worden inderdaad mensenrechten geschonden en dat is zeker niet goed te praten, maar nu worden dezelfde mensenrechten geschonden door een natie die proclameert ze te allen tijde met hand en tand te zullen verdedigen.

Die man weet zelf ook wel dat het niet met de concentratiekampen te vergelijken is, want hij is niet vergast en er zijn geen tanden of nagels met tangen uit zijn lijf gerukt, en er zijn geen medische experimenten op hem uitgevoerd met als doel een ubermesch te creëren. Daar kan ik gevoegelijk van uitgaan.

Het frappante in deze is echter dat hele volksstammen in de knup vallen vanwege die uitspraak en maar weinigen tot een veroordeling van de rechteloosheid van deze behandeling komen.
En met "sommigen" bedoel ik dan de landen of internationale organisaties die daartoe bij machte zijn.

Een blamage voor het mensenrechtenverdrag.

Orakel
22-07-03, 23:14
Sjorrie, was ff me Thamazicht aan het 3oefenen.


Geplaatst door aQua

Massamoord in Afghanistan..........
Amerikanen stonden massamoord op Taliban-krijgsgevangenen toe


@##@!!! Dat wist ik dus niet.
Nou is mij wel es selectieve verontwaardiging verweten maar in dat opzicht ben ik schijnbaar goed geïntegreerd.

Schiet mij maar lek. :dood:

Thnx topper. Zal es kijken of ik die docu op het net kan vinden.

Orakel
22-07-03, 23:36
:mad: Ik heb de docu nog niet gevonden, maar wel een "leuk" plaatje.

http://www.jihadunspun.net/articles/06252002-massacre.at.mazar/

Tfoe, tfoe en nog es tfoe.

taouanza
23-07-03, 09:57
Geplaatst door Orakel
:mad: Ik heb de docu nog niet gevonden, maar wel een "leuk" plaatje.

http://www.jihadunspun.net/articles/06252002-massacre.at.mazar/

Tfoe, tfoe en nog es tfoe.


Maar was dat niet Belgische soldaten in Somalie? Die jongen die geroosterd werd is een beetje te donker voor een Afgaan. Ze werden uiteindelijk vrijgesproken any how.
Ik heb gister mijn hand verbrand aan een ovenwant laat staan een vuur....

manc
23-07-03, 12:15
Geplaatst door taouanza
[B]Kwetsend voor wie?

Nou vooral voor de mensen die de nazivervolging hebben meegemaakt en hun kinderen en kleinkinderen.


Je bent wel een held in vastbijten in dat anti-semitisme en dan de rest te vergeten. Je gaat nooit diep in het leed van andere. Je wacht gewoon af tot naar jouw mening iemand een 'verkeerd' woord zegt en hapt dan toe.

Als ik het met iemand eens ben hap ik inderdaad niet toe. Nogal wiedes. Het zou inderdaad raar zijn als ik 'verkeerde' uitspraken niet zou bestrijden. Als jij zegt dat Negers luie domme apen zijn, dan bestrijd ik dat (ik weet dat JIJ dat niet doet), als jij zegt dat een jaar op Guantanamo (hoe rot dat ook is) erger is dan de jodenvervolging, dan bestrijd ik dat.


Ja manc laten we maar vergeten wat daar gebeurt in Guantanamo of waar dan ook waar onschuldige mensen lijden?

Dat zeg ik helemaal niet.


Laten we maar oneindig doorzagen over jouw anti-semitisme zodat jij kan laten zien hoe een geweldig beschaafd persoon jij bent en hoe monsterlijk onmenselijk de rest is.

Dat zeg ik helemaal niet. Maar je hebt wel gelijk dat ik vind dat je racisme in welke vorm dan ook ten alle tijde moet tegengaan. Of het nu tegen blanken, zwarten, joden of chinezen is.


Zo erg zal het wel niet zijn niet zijn daar in Cuba. Het zijn tenslotte beschaafde Amerikanen die niet eens weten wat onrecht is.

Heb ik niet gezegd.


Ja manc je bent geweldig, je hebt altijd gelijk!

Dank je wel!

We get the point!:mad:


Tuurlijk weet de beste man wat daar is gebeurd! HIJ HEEFT HET NET MEEGEMAAKT!!!

Zijn advocaat? Wat heeft die meegemaakt?


maar jammer voor hem dat het niet 58 jaar geleden is gebeurd.

Rot toch een takke eind op. Wat 58 jaar gelden is gebeurd is met geen mogelijkheid te beschrijven met wat er op GB aan de hand is. Dat is zeker niet al te kies, zelfs in mijn ogen een aanfluiting voor het oorlogsrecht en de mensenrechten, maar het heeft niets te maken met het vernietigen en vergassen van de Joden (en vele anderen) in de 2e oorlog.

Door zulke opmerkingen over 'de joden' te maken diswalificeert die advocaat zich gigantisch en is hij van te voren al kansloos om ook maar 1 cent los te peuteren in de States...waar 'de Joden' niet met tanks, zelfmoordcommandos of fatwah om zich heen slaan, maar wel in de rechtbank een gevechtje aandurven.

taouanza
23-07-03, 19:20
toch een takke eind op. Wat 58 jaar gelden is gebeurd is met geen mogelijkheid te beschrijven met wat er op GB aan de hand is. Dat is zeker niet al te kies, zelfs in mijn ogen een aanfluiting voor het oorlogsrecht en de mensenrechten, maar het heeft niets te maken met het vernietigen en vergassen van de Joden (en vele anderen) in de 2e oorlog.

Door zulke opmerkingen over 'de joden' te maken diswalificeert die advocaat zich gigantisch en is hij van te voren al kansloos om ook maar 1 cent los te peuteren in de States...waar 'de Joden' niet met tanks, zelfmoordcommandos of fatwah om zich heen slaan, maar wel in de rechtbank een gevechtje aandurven.


zoals ik tegen kanarie zei: gamma.

met andere woorden de jodenvervolging is een graadmeter en alles wat dat niet overstijgt telt niet.:moe:
gister toevallig nog naar netwerk gekeken?
je zult je niet kunnen voorstellen maar die mensen op guantanamo schijnen ook ouders en kinderen te hebben.

manc
23-07-03, 19:34
Geplaatst door taouanza
zoals ik tegen kanarie zei: gamma.

met andere woorden de jodenvervolging is een graadmeter en alles wat dat niet overstijgt telt niet.:moe:

Nee, Taoounza, dat heb ik ab so luut niet gezegd. Lees verdomme 's wat iemand schrijft voor je gaat zitten parafraseren.

IK ben niet degene die de holocaust hierbij haalt, dat doet die suffe advocaat.


gister toevallig nog naar netwerk gekeken? je zult je niet kunnen voorstellen maar die mensen op guantanamo schijnen ook ouders en kinderen te hebben.

Ja, en ik leefde erg met die ouders en met die man mee.

Maak voortaan maar geen aannames over mij: je hebt het vaker mis dan juist.

taouanza
23-07-03, 19:36
Geplaatst door manc
Nee, Taoounza, dat heb ik ab so luut niet gezegd. Lees verdomme 's wat iemand schrijft voor je gaat zitten parafraseren.

IK ben niet degene die de holocaust hierbij haalt, dat doet die suffe advocaat.



Ja, en ik leefde erg met die ouders en met die man mee.

Maak voortaan maar geen aannames over mij: je hebt het vaker mis dan juist.



Oke dan!
Maar waarom maak jij dan meer een punt van wat die advocaat zegt dan wat daar aan de hand is?!

manc
23-07-03, 19:50
Geplaatst door taouanza
Oke dan!
Maar waarom maak jij dan meer een punt van wat die advocaat zegt dan wat daar aan de hand is?!

Omdat die advocaat daarmee de zaak van zijn client gigantisch beschadigd. Stel deze man is onschuldig en hij heeft echt een klotetijd achter de rug en financiele schade...

Nou, dan heeft hij dus recht op centjes. Schadevergoeding. Zijn we het daar over eens?

Zijn advocaat heeft door deze uitspraak alvast gezorgd dat hij nog maar heeeeeeel weinig kans maakt om die zaak tot een goed einde te brengen, want of:

1. OF hij beweert werkelijk dat GB erger is dan de vernietigingskampen van auswitsch en is daarmee compleet ongeloofwaardig.

2. OF hij beweert dat de jodenvernietiging in de 2e WO minder erg was dan de slechte behandeling van zijn client. Daarmee is hij een holocaust ontkenner en dat in combinatie met zijn bewijsloze beschuldigingen aan het adres van 'de joden' maken hem een dankbaar doelwit voor zo'n beetje elke organisatie met schijt aan antisemitisme.

Of je het EENS bent met wat er in GB is gebeurd of niet (ik denk dat wij beiden vinden dat wat daar gebeurt niet altijd door de beugel kan, om het zachtjes uit te drukken), de advocaat heeft bij voorbaat zijn client meer schade gedaan dan goed.