PDA

Bekijk Volledige Versie : Proces tegen verdachten 'Casablanca' begonnen



Grietje
21-07-03, 23:45
Proces tegen verdachten 'Casablanca' begonnen

CASABLANCA (ANP) - In het Marokkaanse Casablanca is maandag een monsterproces tegen 52 vermeende radicale moslims begonnen. Die worden verdacht van betrokkenheid bij zelfmoordaanslagen in mei in de havenstad. Daardoor vielen 44 doden, onder wie twaalf daders.

De verdachten zouden lid zijn van de organisatie Salafia Jihadia. Marokkaanse rechtbanken hebben eerder al leden van deze groepering ter dood veroordeeld wegens onder meer moord.

Het proces werd maandag overigens direct opgeschort tot vrijdag omdat de verdediging stelde meer tijd nodig te hebben om zich voor te bereiden. Vrijdag richt de zaak zich op een groep van 33 verdachten. Maandag zijn de resterende negentien aan de beurt.

Orakel
21-07-03, 23:57
Huhh?? Las gister nog een klein artikeltje in de krant waarin er werd gesproken over 700 verdachten die op jet punt stonden om berecht te worden.
Klonk heel erg als damagecontrol teneinde een relatief gevoel van veiligheid te creëren.

Grietje
22-07-03, 00:04
Ik denk dat die 52 er direct bij betrokken waren en dat de overige 648 slechts zijdelings betrokken waren en er met lichtere straffen vanaf zullen komen.

offtopic:

Was in Agadir getuige van een demonstratie van leden van de gedoogde islamitische partij (kan even niet op hun naam komen) die op een groot plein hun recht om op het strand te vertoefen opeisten. Waarschijnlijk werd het de baardmannen verboden om nog langer met shorts over het strand rod te lopen. Was wel een grappig gezicht om al die burqas te zien demonstreren voor hun recht op bikini-lijnen

Babyface
22-07-03, 00:04
Monsterproces?


Leuke benaming. :maf3:

Tomas
22-07-03, 08:55
Geplaatst door Grietje
Was in Agadir getuige van een demonstratie van leden van de gedoogde islamitische partij (kan even niet op hun naam komen) die op een groot plein hun recht om op het strand te vertoefen opeisten. Waarschijnlijk werd het de baardmannen verboden om nog langer met shorts over het strand rod te lopen. Was wel een grappig gezicht om al die burqas te zien demonstreren voor hun recht op bikini-lijnen

Ik haal hieruit op dat het dus verboden is voor religieuzen om op het strand te komen. Mogelijk om de toeristen niet af te schrikken?

Correct me if i'm wrong.

Maar als ik in NL het strand niet meer op mag omdat dit het exclusieve terrein is voor kuilengravende, duinen en dijkenondermijnende duitsers, dan ga ik ook bij het ondergronds verzet. Zeker weten. Bommem en grantaten.

Wat een land...

Grietje
22-07-03, 11:41
Geplaatst door Tomas
Ik haal hieruit op dat het dus verboden is voor religieuzen om op het strand te komen. Mogelijk om de toeristen niet af te schrikken?

Correct me if i'm wrong.

Maar als ik in NL het strand niet meer op mag omdat dit het exclusieve terrein is voor kuilengravende, duinen en dijkenondermijnende duitsers, dan ga ik ook bij het ondergronds verzet. Zeker weten. Bommem en grantaten.

Wat een land...

Ja, dat klopt.