PDA

Bekijk Volledige Versie : Handige citeer-methode voor dit forum..



Maarten
22-07-03, 20:27
Ik vond een erg handige manier om een reactie te schrijven, waarbij het citaat in meerdere stukken geknipt wordt, met het commentaar ertussendoor.
Er hoort een template bij (word-document) dat hier als attachment bij gaat. Zet het op je bureaublad, en je kunt het voortdurend gebruiken.

Eerst prutste ik in het reply-schem zelf.
Toen bleek het handiger om de inhoud van dat scherm (dus de quote) eerst in een Word-document te plakken, want dat werkt veel overzichtelijker. Toch bleef het elke keer even prutsen.
Maar ik ben er net achter, dat het met een template nog veel makkelijker is. Gewoon zo:

Klik op “citeer”.
Kopieer daar even de naam van degene op wie je reageert.
Start het template,
Plak de naam op de plaats waar daar nu XXX staat.
Copy/paste de hele tekst van het citaat naar het template, onderaan
Knip en plak nu elke regel die je wilt citeren even tussen een [b.] en een [/b.]
Type je commentaar mooi tussen de quotes in.
Verwijder even de overbodige rommel,en
Copy/paste het eindresultaat nu terug in het reply-scherm (maak dat wel eerst leeg.)
Verzenden, klaar!
(zorg alleen dat je niet opslaat, als je het word-document sluit.)

(het wachten nou, is op nóg meer onleesbare rommel.. :hihi: )

PS: het attachment opent hier in I.E. Bij het saven maakt hij er automatiesch een RTF bestand van. Je kunt ook kiezen voor DOC.

Orakel
22-07-03, 22:15
Geplaatst door Maarten
Ik vond een erg handige manier om een reactie te schrijven, waarbij het citaat in meerdere stukken geknipt wordt, met het commentaar ertussendoor.
Er hoort een template bij (word-document) dat hier als attachment bij gaat. Zet het op je bureaublad, en je kunt het voortdurend gebruiken.

Eerst prutste ik in het reply-schem zelf.
Toen bleek het handiger om de inhoud van dat scherm (dus de quote) eerst in een Word-document te plakken, want dat werkt veel overzichtelijker. Toch bleef het elke keer even prutsen.
Maar ik ben er net achter, dat het met een template nog veel makkelijker is. Gewoon zo:

Klik op “citeer”.
Kopieer daar even de naam van degene op wie je reageert.
Start het template,
Plak de naam op de plaats waar daar nu XXX staat.
Copy/paste de hele tekst van het citaat naar het template, onderaan
Knip en plak nu elke regel die je wilt citeren even tussen een [b.] en een [/b.]
Type je commentaar mooi tussen de quotes in.
Verwijder even de overbodige rommel,en
Copy/paste het eindresultaat nu terug in het reply-scherm (maak dat wel eerst leeg.)
Verzenden, klaar!
(zorg alleen dat je niet opslaat, als je het word-document sluit.)

(het wachten nou, is op nóg meer onleesbare rommel.. :hihi: )

PS: het attachment opent hier in I.E. Bij het saven maakt hij er automatiesch een RTF bestand van. Je kunt ook kiezen voor DOC.

Jij moet echt op vakantie :D

Puk
22-07-03, 22:21
Geplaatst door Maarten




[ Ik vond een erg handige manier om een reactie te schrijven, waarbij het citaat in meerdere stukken geknipt wordt, met het commentaar ertussendoor.
Er hoort een template bij (word-document) dat hier als attachment bij gaat. Zet het op je bureaublad, en je kunt het voortdurend gebruiken.


Fraai ! En bedankt Maarten !




[ Hier stond de Maarten smilie

manc
22-07-03, 23:13
Maarten, wat een heldendaad! Volgens mij heb je nog meer tijd dan ik teveel...jij hebt in ieder geval geen excuus om niet in de Ardennen te verschijnen.

Maarten
23-07-03, 00:22
Geplaatst door Orakel Jij

Geen idee meer, wie dat is..


[ moet

weet ik, weet ik!.., maar wat déze keer??


[ Echt

doet me denken aan 10 jaar geleden, toen tenminste nog….ach laat ook maar


[ Op

ja, ja! Dat is het!! Beetje óp!..


[ vak-antie

Ben al antie-vak, meen ik.. Wat bedoel je??


[ :D

oh ja… dat rondje.. ja, dat heb ik meer gezien..
is nie helemaal geel he?
hihi..znet ’n gezichje…
…….

.

Ik hoor net zeggen, dat er misschien in september weer ergens iets leuks te zien kan zijn....

Maarten
23-07-03, 00:30
Geplaatst door manc
Maarten, wat een heldendaad! Volgens mij heb je nog meer tijd dan ik teveel...jij hebt in ieder geval geen excuus om niet in de Ardennen te verschijnen.

Ardennen??? Dat was de decoy!!!
Donna heeft inmiddels hele colonnes opgezweept richting Marokko!!
Een nieuw soort kruistocht, maar nu ook met IJS!!

:hihi: gaat daar haar twee vredelievende boodschappen laten zien aan god weet wie!..

In de Ardennen heb je nog begraafplaatsen uit WO I.......... :huil:
:D

Maarten
23-07-03, 00:34
:auw2: :droef: en m'n template heeft ook nog HAAKJES TEVEEL,.. in élke quote!!.. :huil: :knife_hea

Puk
23-07-03, 00:42
Geplaatst door Maarten
:auw2: :droef: en m'n template heeft ook nog HAAKJES TEVEEL,.. in élke quote!!.. :huil: :knife_hea

Ja... nou en? De gebruikers mogen zelf ook wel wat doen!
Ik zou er niet mee zitten Maarten.

Ron Haleber
23-07-03, 06:55
Geplaatst door Maarten
Klik op “citeer”.
Kopieer daar even de naam van degene op wie je reageert.
Start het template,
Plak de naam op de plaats waar daar nu XXX staat.
Copy/paste de hele tekst van het citaat naar het template, onderaan
Knip en plak nu elke regel die je wilt citeren even tussen een [b.] en een [/b.]
Type je commentaar mooi tussen de quotes in.
Verwijder even de overbodige rommel,en
Copy/paste het eindresultaat nu terug in het reply-scherm (maak dat wel eerst leeg.)
Verzenden, klaar!
(zorg alleen dat je niet opslaat, als je het word-document sluit.)

PS: het attachment opent hier in I.E. Bij het saven maakt hij er automatiesch een RTF bestand van. Je kunt ook kiezen voor DOC.



Ik zou het bericht met één druk op de knop juist wel opslaan want dan ontloop je in elk geval de censuur van de Marokkaanse dictatortjes hier die je bericht of het hele topic zonder waarschuwing met hun delete-knop verwijderen.




Maarten heb je nu al eens een slimme manier ontdekt om vele topics in één keer te kopiëren...? Je had me dat indertijd beloofd...!

Dat is een nog beter voorbehoedsmiddel - condoom - tegen het verneuken door de Marokkaanse dictatortjes van beheer!



Maar waarschijnlijk heb je die truc voor jezelf gehouden en voor een fors bedrag aan de AIVD door verkocht...??!!

Dat bespaart de AIVD de kosten om het maroc-bureau binnen te vallen om daar de harde schijven mee te nemen - zoals 2 jaar geleden! http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/em/Smiles/Smiles_cool_smiley2_prv.gif hihihhahah!


Groetjes Ron.

Maarten
23-07-03, 13:15
Als je kiest voor "opslaan als" heb je geen probleem, omdat je dan een nieuw document maakt.
Kies je voor "opslaan", of de button in Word, dan overschrijft hij het template.

Maar het saven van dit hele forum, boehoehoehoeoe.. life sucks...
Ik probeerde het met verschillend programma's voor het saven van complete sites. Ook met de optie, dat alles vanaf schijf benaderbaar zou moeten zijn (dus met aanpassing van alle URL's, die dan niet meer naar het net, maar naar de schijf verwijzen.)
Daarbij bleek ik 3x ca 700 MB binnen te halen (daar zal maroc.nl erg blij mee geweest zijn..) Maar de info bleek niet benaderbaar. Je kon een paar pagina's doorklikken, maar het hield al snel op.

Lieve AIVD,
voordat jullie van onze belastingcenten op vakantie naar Ibiza gaan..
kunnen jullie nog ff posten hoe jullie het doen?
Fijn! Bedankt!

PS: Beheer is ongetwijfeld niet blij met verviervoudiging van de datastream, als elke prikker....