PDA

Bekijk Volledige Versie : Zonen Saddam Hussein mogelijk gedood in Mosul



Simon
22-07-03, 20:47
Zonen Saddam Hussein mogelijk gedood in Mosul

Uitgegeven: 22 juli 2003 19:56
Laatst gewijzigd: 22 juli 2003 20:48

WASHINGTON - Uday en Qusay Hussein, de zoons van de verdreven Iraakse president, zijn dinsdagmorgen mogelijk omgekomen bij een schietpartij met Amerikaanse troepen in de Noord-Iraakse stad Mosul. Dat meldden functionarissen in Washington.

Het Witte Huis kon de dood van de beide zoons van Saddam Hussein niet bevestigen. Bronnen verklaarden tegenover het persbureau Reuters dat twee gevonden lichamen "sterke overeenkomsten" vertonen met Uday en Qusay Hussein. De bron zei "optimistisch" te zijn.

Bestorming

Ongeveer tweehonderd manschappen van de Amerikaanse 101e luchtlandingsdivisie gesteund door helikopters vielen dinsdagmorgen een villa in het noorden van Mosul aan. Er volgde een schietpartij die zeker vier uren duurde. Na afloop werden zeker vier lijken gevonden onder wie van een tienerjongen.

De Amerikaanse nieuwszender CNN meldde uit bronnen binnen het Pentagon te hebben vernomen dat het Amerikaanse leger "redelijk optimistisch" is dat het ook daadwerkelijk om Uday en Qusay Hussein gaat. Eerder zei een Amerikaanse regeringsbron al dat er een "gerede kans" is dat de zoons van de verdreven dictator waren gepakt.

Grote waarde

Majoor Trey Cate van de 101e luchtlandingsdivisie verklaarde na de schietpartij dat in totaal vijf mensen zijn gedood onder wie "vier individuen van grote waarde". Vijf andere personen raakten gewond. Volgens Cate gebeurde de inval na een betrouwbare tip.

De eigenaar van de villa, Nawaf al-Zaidan, zou de Amerikanen hebben ingelicht over het verblijf in zijn huis van Uday en Qusay Hussein, Qusay's 14-jarige zoon en een bodyguard. Volgens een familielid zou Nawaf al-Zaidan de Amerikanen hebben getipt om zo van het viertal af te komen.

25 miljoen

De VS hebben vanaf het begin van de oorlog verwoede pogingen ondernomen om Saddam, Uday en Qusay Hussein te pakken. Zij hebben een beloning van 15 miljoen dollar uitgeloofd voor de tip die leidt tot de arrestatie van Uday en Qusay. Op het hoofd van Saddam staat een beloning van 25 miljoen dollar.

Simon
22-07-03, 20:56
NIEUWS NU OFFICIEEL BEVESTIGD

Zonen van Saddam gedood bij aanval

MOSUL De zonen van Saddam Hussein,Uday
en Qusay,zijn gedood door Amerikaanse
militairen bij een inval in een villa
in Mosul.Dat heeft het commando van het
leger van de VS in Irak bevestigd.

Eerder werd al gemeld dat vier voorname
leden van het verdreven regime bij de
inval in het gebouw in de Noord-Iraakse
stad waren gedood,maar het was nog niet
duidelijk of de zonen van Saddam onder
de slachtoffers waren.

De aanval van de Amerikanen kwam na een
tip dat Uday en Qusay zich in de villa
ophielden.Nadat het nieuws in Bagdad
bekend was geworden,waren in de hele
stad vreugdeschoten te horen.

lennart
22-07-03, 21:32
De 14 jarige kleinzoon van Saddam is ook gedood. Maarja dat kan de Westerse pers niet aan, doden onder de 18, dus dat wordt maar niet vermeld.


Lol, die gast denkt van ze af te komen, en hij is meteen van zijn villa verlosd. :hihi:

Nouja die 30miljoen zal veel goedmaken.

Hamza-T
22-07-03, 21:44
Als die veertienjarige jongen bij zijn verstand was en wist wat pappie en co allemaal uitvraten, dan zal ik ook om hem niet rouwen.

an3sdej
22-07-03, 21:47
Nu opa/pa nog! :student:

lennart
22-07-03, 21:57
Geplaatst door Brie
Die hele familie zal uitgeroeid worden met wortel en tak!

neehoor.

De Rode Roos
22-07-03, 22:59
Opgeruimd staat netjes! Nu de familie Bush nog en de wereld is weer wat veiliger. ;)

manc
22-07-03, 23:11
Geplaatst door lennart
[B]De 14 jarige kleinzoon van Saddam is ook gedood. Maarja dat kan de Westerse pers niet aan, doden onder de 18, dus dat wordt maar niet vermeld.

Oh? Hoe kom jij dan aan die info?

Op Ned. 1 werd dit overigens gewoon wel vermeld hoor...van die kleinzoon.

Grietje
22-07-03, 23:15
En in geen enkele berichtgeving, behalve in die van Netwerk, iets over de twee personen die volgens een BBC-verslagever ter plekke op straat werden geliquideerd door het Amerikaanse leger.

manc
22-07-03, 23:22
Geplaatst door Grietje
En in geen enkele berichtgeving, behalve in die van Netwerk, iets over de twee personen die volgens een BBC-verslagever ter plekke op straat werden geliquideerd door het Amerikaanse leger.

Huh? Dat heb ik hem geloof ik niet horen zeggen...zat ik te slapen? Maar goed, die verslaggever wist WEL te vertellen dat SADdAM zelve werd afgeveord... :student:

Trouwens lennart, is dit geen item voor heerlijke complottheorieen..

volgens mij leven ze nog en worden ze nu op chamagne en een nieuw gezicht getracteerd door Bush zelve ergens in de Caribbean. Of ze worden lekker gemarteld voor meer info, tot ze alles van ze te weten hebben gekregen om ze dan af te knallen...of dat is wat de afgelopen 2 maanden is gebeurd en nu worden de lijken getoond van deze 'verassingsaanval'....

Len?

lennart
22-07-03, 23:23
Geplaatst door manc
Oh? Hoe kom jij dan aan die info?

Op Ned. 1 werd dit overigens gewoon wel vermeld hoor...van die kleinzoon.

Klopt niet, tijdens Netwerk hadden ze het over een 13jarige jongen die op straat is neergeschoten, dat was niet de zoon van Qusay, want die zat in de villa.

Iedereen vermeldt dat de 14jarige Mustafa misschien ook in de villa zat, maar ze zeggen er niet bij dat hij dood is.

Kijk http://news.google.com/news?hl=en&edition=&q=mustafa+hussein
Alleen news24 (SA) vermeldt het nu.

Grietje
22-07-03, 23:27
Geplaatst door manc
Huh? Dat heb ik hem geloof ik niet horen zeggen...zat ik te slapen?

Waarschijnlijk. Hij zei (citeer uit den hoofde): twee burgers die bij het gebeuren stonden en iets tegen de amerikanen zeiden/ of op ze afliepen werden geliquideerd.

Nu is het maar de vraag wat de dood van deze twee voor de stabiliteit van Irak zal betekenen.

lennart
22-07-03, 23:29
Ik heb Saddams vrouw gevonden! ff de feds bellen

Saddam's wife, daughters are in the UAE
Iraq-United Arab Emirates, Politics, 7/18/2003

The "Baghdad" daily, mouthpiece of the national reconciliation movement in Iraq, said yesterday that Sajedah Kheirallah, the wife of the toppled Iraqi president, and her three daughters headed for the United Arab Emirates to stay there.

The paper said that "Sajedah Kheirallah and her three daughters Raghad, Rana and Hala and their children headed to the UAE through a neighboring state" noting that "persons close" to the two brothers in-law of Saddam Hussein that live outside Iraq "arranged the travel of the four women." The paper stressed that "a high ranking official at the UAE responded to hosting the family of the toppled Iraqi President."

http://www.arabicnews.com/ansub/Daily/Day/030718/2003071808.html

lennart
22-07-03, 23:32
Geplaatst door manc

Trouwens lennart, is dit geen item voor heerlijke complottheorieen..


Complottheorie: Het waren dubbelgangers van Uday en Qusay. Een van de handlangers van de echte Qusay heeft de Amerikanen geinformeerd dat de dubbelgangers in de villa zaten. Qusay, Uday krijgen de 30 miljoen en bovendien denken de Amerikanen Qusay en Uday dood zijn. De 30 miljoen wordt gebruikt om hun strijd tegen de Amerikanen te financieren. :zwaai:

lennart
22-07-03, 23:36
Nog een dan. Wolfowitz zit op dit moment in Iraq en was gisteren in Mosul. Het is vrij duidelijk dat de Amerikanen goed nieuws nodig hadden. Dus Wolfowitz heeft de opdracht gegeven een villa aan te vallen en te zeggen dat Uday en Qusay in de villa zaten.
Wolfowitz is van het 'Noble Lie' team, dus hij zal er geen problemen mee hebben zoiets op te zetten.

mulan
23-07-03, 09:03
Het vuurgevecht duurde 6 uur.....aan het eind van het gevecht ;4 doden,er werd niets gezegd over eventuele andere slachtoffers,wil dit dus zeggen dat Uday,een persoonlijke assistent,een jongen van 14 en Qusay voor een 6!!!!uur lang durend vuurgevecht kunnen zorgen en dat terwijl de Amerikanen met 200 soldaten voor de deur stonden????.......

Vraag me sowieso af waarom die 2 pino's bij elkaar waren,heeft zijn vader het slimmer gespeeld door adios tegen zijn zonen te zeggen en een nice hide out voor zichzelf te regelen.

an3sdej
23-07-03, 09:22
Een leugen hierover die geheid uit zal komen, kunnen de VS niet gebruiken. Dus met de nodige terughoudendheid toch aan dat deze berichten waar zijn.

Zwarte Schaap
23-07-03, 09:58
Geplaatst door Brie
Die hele familie zal uitgeroeid worden met wortel en tak!

Nieuwe verworvenheden van de democratie om familieleden te executeren? Is er nog wat nieuws op het democratische vlak?

Zwarte Schaap
23-07-03, 10:40
Geplaatst door Brie
Uhm, dat was geen serieus bedoelde opmerking. Maar in dit geval sta ik er volledig achter.

Jij bent dus een goede voorbeeld van de zeer dunne laag van de beschaving van de westerse mens. Is er dan een verschil tussen jou en de dictator?

manc
23-07-03, 12:06
Geplaatst door mulan
Het vuurgevecht duurde 6 uur.....aan het eind van het gevecht ;4 doden,er werd niets gezegd over eventuele andere slachtoffers,wil dit dus zeggen dat Uday,een persoonlijke assistent,een jongen van 14 en Qusay voor een 6!!!!uur lang durend vuurgevecht kunnen zorgen en dat terwijl de Amerikanen met 200 soldaten voor de deur stonden????.......

Ja, met alle voorbereidingen erbij wel. Zeker als gepoogd wordt om de mannen levend in handen te krijgen (anders hadden ze er wel een daisy cutter op gegooid)....weet je nog hoe land die kerel van die breedbeeldtelevisies zijn gijzeling volhield? 6 uur is dus niet zo lang als je het mij vraagt, in ieder geval niet onmogelijk lang (all things considered)


Vraag me sowieso af waarom die 2 pino's bij elkaar waren,heeft zijn vader het slimmer gespeeld door adios tegen zijn zonen te zeggen en een nice hide out voor zichzelf te regelen.

Lennart? Theorieen...meeerrrrr!

lennart
23-07-03, 12:55
Geplaatst door Brie
Uhm, dat was geen serieus bedoelde opmerking. Maar in dit geval sta ik er volledig achter.

Zijn vrouw en 3 dochters zitten in de UAE, handel jij dat zaakie ff af dan. Je mag ze ook verkrachten want daar had de Hussein familie tenslotte geen moeite mee. :p

lennart
23-07-03, 13:10
Geplaatst door manc
Ja, met alle voorbereidingen erbij wel. Zeker als gepoogd wordt om de mannen levend in handen te krijgen (anders hadden ze er wel een daisy cutter op gegooid)....weet je nog hoe land die kerel van die breedbeeldtelevisies zijn gijzeling volhield? 6 uur is dus niet zo lang als je het mij vraagt, in ieder geval niet onmogelijk lang (all things considered)

Lennart? Theorieen...meeerrrrr!


Ik zeg het je, Wolfowitz. Die gast heb niets te zoeken in Iraq, maar is er toch en het nieuws achtervolgt hem. Hij heeft Mosul als basis genomen voor zijn bezoek in Iraq. Waarom Mosul?
Op maandag was Wolfowitz voor een toeristisch bezoek in Najaf, en prompt omsingelde Amerikaanse soldaten het huis van een anti-Amerikaanse Imam. Gevolg protesten en Al-Sadr die oproept een eigen Shi'itisch leger te vormen (sektarisch). De zonen van Saddam worden plots 'gevonden' in Mosul (waar Wolfowitz zich ophoudt) en prompt wordt vermeld dat Koerden hen verraden hebben (kan leiden tot sektarisch geweld). Vergeet ook niet dat de Wolfowitz van de rechts zionitische school is, hij is dus voor het opdelen van Iraq in ministaatjes, die makkelijk te overheersen zijn. Daartoe moet natuurlijk wel eerst haat en nijd worden gezaaid. Wolfowitz is the puppermaster hier.

http://images.usatoday.com/news/_photos/2003/07/21-wolfowitz-insdide.jpg

Wolfowitz op bezoek in de gevreesde gevangenis Abu Ghraib, waar eerst Saddam zijn gevangen liet martelen en nu de Amerikanen hun gevangen martelen.

lennart
23-07-03, 13:47
Geplaatst door Brie
Zijn vrouw en dochters hebben bij mijn weten geen rol gespeeld in dat regime, in tegenstelling tot zijn zoons.

Dat kan toch geen excuus zijn. :p

jaja
23-07-03, 13:51
Geplaatst door lennart
Dat kan toch geen excuus zijn. :p ... daar heb je gelijk in ... zij behoren tot de groep van de heersers want ze hebben niet geprotesteerd toen hun verwanten zich misdroegen dus moeten ze de straf delen met de daders ... of zoiets was toch de "logica" ..... :rolleyes:
Hoe was het ook al weer ... ? Als je er woont, dan ben je deel van het systeem en dus verantwoordelijk voor de ideologie van het systeem en daarmee vogelvrij ... oid ... :rolleyes:

Wat leven we toch in mooie wereld als we de ideologen aan de macht laten ....

lennart
23-07-03, 13:54
Geplaatst door jaja
... daar heb je gelijk in ... zij behoren tot de groep van de heersers want ze hebben niet geprotesteerd toen hun verwanten zich misdroegen dus moeten ze de straf delen met de daders ... of zoiets was toch de "logica" ..... :rolleyes:
Hoe was het ook al weer ... ? Als je er woont, dan ben je deel van het systeem en dus verantwoordelijk voor de ideologie van het systeem en daarmee vogelvrij ... oid ... :rolleyes:

Wat leven we toch in mooie wereld als we de ideologen aan de macht laten ....

You are either with us, or against us.

jaja
23-07-03, 14:05
Geplaatst door lennart
You are either with us, or against us. ... en ik hou nu toch zo graag van de "derde weg" .... :melig2:

Zwarte Schaap
23-07-03, 14:20
Geplaatst door Brie
Zijn vrouw en dochters hebben bij mijn weten geen rol gespeeld in dat regime, in tegenstelling tot zijn zoons.


Geplaatst door Brie

Die hele familie zal uitgeroeid worden met wortel en tak!

Wel ja joh daar zit je lekker mee met zo een goudvisgeheugen.

De Rode Roos
23-07-03, 16:16
Geplaatst door jaja
... en ik hou nu toch zo graag van de "derde weg" .... :melig2:

"derde weg" is doodlopende weg. :D

Zwarte Schaap
23-07-03, 16:33
Geplaatst door Brie
Je hebt het over jezelf neem ik aan? Ik schreef namelijk al eerder dat die tweede opmerking niet serieus bedoeld was.


Geplaatst door Brie
Uhm, dat was geen serieus bedoelde opmerking. Maar in dit geval sta ik er volledig achter.

an3sdej
23-07-03, 16:47
VS:Uday en Qusay geïdentificeerd

Via gebitsidentificatie is vastgesteld dat Uday en Qusay Hussein onder de doden zijn die gisteren bij vuurgevechten in Mosul vielen. Het Amerikaanse leger maakte dat bekend.

De lijken van de vier gedode mannen zijn overgebracht naar de luchthaven van Bagdad. Naast de twee zonen van Saddam zijn vermoedelijk ook zijn kleinzoon en een medewerker van Uday gedood.

Het Amerikaanse leger heeft vandaag ook de nummer 11 in het kaartspel van meest gezochte Irakezen opgepakt. Het gaat om Majid al-Tikriti de commandant van de speciale Republikeinse Garde.

Bron: NOS nieuws

Zwarte Schaap
23-07-03, 17:12
Geplaatst door Brie
Zwarte Schaap,

Ik snap al waar de boodschap verkeerd overkwam. "In dit geval sta ik er volledig achter" sloeg specifiek op de dood van zijn zonen, niet op alle overige familieleden.

Hebben zij geen recht op een proces? Waar blijven de democratische rechtsbeginselen? Gelden die alleen voor westerlingen?

Zwarte Schaap
23-07-03, 17:27
Geplaatst door Brie
Absoluut wel! Maar het waren nu eenmaal types die nog liever zichzelf van kant zouden maken dan zich over te geven. Gezien de duur van het vuurgevecht denk ik dat de Amerikanen ook getracht hebben om hen leven in handen te krijgen. Dan zouden ze ook kunnen worden uitgehoord over de verblijfplaats van Saddam en het wapenprogramma. Maar dat is dus niet gelukt en ik ben in elk geval blij dat ze niet meer vrij rondlopen. Als de onderdrukkende bezetters ze echt levend wilden hebben dan hadden ze ze makkelijk kunnen isoleren en levend op kunnen pakken.
ik ben in elk geval blij dat ze niet meer vrij rondlopen Ze kunnen uberhaupt nooit meer rondlopen, je bedoelt je dat je gewoon blij bent met hun dood.

Zara
23-07-03, 17:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hebben zij geen recht op een proces? Waar blijven de democratische rechtsbeginselen? Gelden die alleen voor westerlingen?



Bij dit soort mensen maal je niet om een proces. Zou jij zitten wachten op een oordeel van een rechter als je een van je naaste door bruut geweld zou zijn overleden door toedoen van een of ander crimineel.
Zij hebben gewoon de zaak een beetje voorspoedigt want het ordeel over deze schurken was allang geveld, jammer dat ze niet eerst jarenlang gegeseld werden.

Zwarte Schaap
23-07-03, 17:34
Geplaatst door Zara
Bij dit soort mensen maal je niet om een proces. Zou jij zitten wachten op een oordeel van een rechter als je een van je naaste door bruut geweld zou zijn overleden door toedoen van een of ander crimineel.
Zij hebben gewoon de zaak een beetje voorspoedigt want het ordeel over deze schurken was allang geveld, jammer dat ze niet eerst jarenlang gegeseld werden.

Ikke wel, voor mij heeft elke mens recht op een eerlijke procesgang, zoniet dan ben je geen haar beter als diegenen die je executeert.

manc
23-07-03, 17:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Als de onderdrukkende bezetters ze echt levend wilden hebben dan hadden ze ze makkelijk kunnen isoleren en levend op kunnen pakken.

ALs ze ze echt DOOD hadden willen hebben zouden ze gewoon een daisycutter op dat huis gebebn gegooid. Dan waren er nu ook geen gewonden gevallen onder de Amerikanen.

manc
23-07-03, 17:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ikke wel, voor mij heeft elke mens recht op een eerlijke procesgang, zoniet dan ben je geen haar beter als diegenen die je executeert. Daar ben ik het volledig mee eens. Maar deze figuren lieten zich klaarblijkelijk niet levend voor een rechter slepen. Dat gebeurt wel vaken...ook bij de 'gewone' politie..

Zwarte Schaap
23-07-03, 19:02
Geplaatst door manc
ALs ze ze echt DOOD hadden willen hebben zouden ze gewoon een daisycutter op dat huis gebebn gegooid. Dan waren er nu ook geen gewonden gevallen onder de Amerikanen. Een daisycutter garandeert niet of ze wel echt geddood zijn.

Zwarte Schaap
23-07-03, 19:04
Geplaatst door manc
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar deze figuren lieten zich klaarblijkelijk niet levend voor een rechter slepen. Dat gebeurt wel vaken...ook bij de 'gewone' politie.. Dat zeggen de zionisten ook altijd. Dat is een andere manier om je niet te hoeven verantwoorden voor de onrechtmatige executie.

manc
23-07-03, 19:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zeggen de zionisten ook altijd. Dat is een andere manier om je niet te hoeven verantwoorden voor de onrechtmatige executie.

Insinueer je nu dat het om een exectutie ging? Eentje die 6 uur duurde en waarbij ook Amerikaanse gewonden zijn gevallen?

p.s. Laat die zionisten hier toch buiten. Die hebben hier geen ruk mee te maken.

Zwarte Schaap
23-07-03, 19:31
Geplaatst door Brie
Op welke wijze onderdrukken de bezetters trouwens?
Met dodelijke wapens, massavernietingswapens! :laser: :kalasniko :terrorist :sniper: :motorzaag :auw:

manc
23-07-03, 19:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een daisycutter garandeert niet of ze wel echt geddood zijn. Nee? Nu ja, het gaat erom dat als het doden van deze gasten echt allen het doel zou zijn geweest van deze actie er geen 6 uur durend vuurgevecht voor nodig was, inclusief een aantal gewonden aan de zijde van de coalitie.

Zwarte Schaap
23-07-03, 19:33
Geplaatst door manc
Insinueer je nu dat het om een exectutie ging? Eentje die 6 uur duurde en waarbij ook Amerikaanse gewonden zijn gevallen?

p.s. Laat die zionisten hier toch buiten. Die hebben hier geen ruk mee te maken.

Ja,

De zionisten hebben hier alles mee te maken.

Zwarte Schaap
23-07-03, 19:35
Geplaatst door manc
Nee? Nu ja, het gaat erom dat als het doden van deze gasten echt allen het doel zou zijn geweest van deze actie er geen 6 uur durend vuurgevecht voor nodig was, inclusief een aantal gewonden aan de zijde van de coalitie.

Een daisycutter garandeert niet of iemand echt dood is. Daar heb je grondtroepen voor nodig. Het aantal uren zegt mij niets.

manc
23-07-03, 19:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een daisycutter garandeert niet of iemand echt dood is. Daar heb je grondtroepen voor nodig. Het aantal uren zegt mij niets.

Blahblah, okay, dan geen daisycutter, maar een tank of een zwaar mortierwapen...en dan pas met je mannetjes naar binnen....er zijn zat manieren te bedenken om die gasten te doden zonder gewonden aan amerikaanse zijde....en die hoeven echt geen 6 uur te duren. Als ze alleen DOOD hadden gemoeten had dat volstaan, geen bestorming met infanterie.

De zoons van Saddam hebben teruggeschoten, anders waren er nooit gewonden gevallen. Er was dus sprake van een langdurig vuurgevecht, niet van een executie. Niets wijst daarop.

Zwarte Schaap
23-07-03, 19:45
Geplaatst door manc
Blahblah, okay, dan geen daisycutter, maar een tank of een zwaar mortierwapen...en dan pas met je mannetjes naar binnen....er zijn zat manieren te bedenken om die gasten te doden zonder gewonden aan amerikaanse zijde....en die hoeven echt geen 6 uur te duren. Als ze alleen DOOD hadden gemoeten had dat volstaan, geen bestorming met infanterie.

De zoons van Saddam hebben teruggeschoten, anders waren er nooit gewonden gevallen. Er was dus sprake van een langdurig vuurgevecht, niet van een executie. Niets wijst daarop.

Het enige wat ik tot nu toe geloof is dat ze dood zijn. De rest is amerikaanse propaganda immers wie verspreidt het nieuws?. Net als de redding van die ene jessica zeker, de hele oorlog is gebasseerd op een leugen ! Ik vertrouw liever op mijn scepticisme.

manc
23-07-03, 19:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het enige wat ik tot nu toe geloof is dat ze dood zijn. De rest is amerikaanse propaganda immers wie verspreidt het nieuws?. Net als de redding van die ene jessica zeker, de hele oorlog is gebasseerd op een leugen ! Ik vertrouw liever op mijn scepticisme. Ok, daar ben ik het weer mee eens.

Zwarte Schaap
23-07-03, 21:20
Geplaatst door Brie
Wat zie jij dan als voordeel voor de Amerikanen om hen liever dood dan levend in handen krijgen? Te laten sterven in een strijd is het meest in amerika's voordeel.

Puk
24-07-03, 01:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hebben zij geen recht op een proces? Waar blijven de democratische rechtsbeginselen? Gelden die alleen voor westerlingen?

Ik geloof dat die 2 niet zo'n zin hadden in een proces, is het wel?

Puk
24-07-03, 01:44
Geplaatst door Bouchra A
Ze hebben elkaar gewoon opgejut om niet op te geven.
De een die niet voor de ander wil onderdoen.

Ze hebben gisteren meerdere kansen om zich over te geven laten lopen.
Ook eerder al toonden zij weinig karakter door zich niet te willen verantwoorden voor hun daden.

Kortom: ze hebben zelf meerdere kansen op een eerlijk proces verspeeld.

lennart
24-07-03, 10:51
American sources confirm: Saddam's cousin betrayed sons for US$30 million
24-07-2003, 07:59


Saddam Hussein's cousin, who gave the deposed Iraqi leader's sons sanctuary then betrayed them for US$30 million, American sources confirmed Thursday.

U.S. officials told NBC News, that the cousin, Nawaf al-Zaydan Muhammad was the owner of the house where the brothers were killed. Col. Joe Anderson, a brigade commander in the 101st Airborne Division, said Wednesday that the tipster was in protective custody in Iraq. When asked why, he said: “People know who owns the house, so that’s a factor.”

Meanwhile, U.S. military and CIA officers in Iraq are receiving and trying to verify a significant increase in the number of Saddam Hussein sightings by Iraqi citizens, according to a senior administration decision maker.

"We are getting a lot of different sightings every day," the official was quoted as saying by the Thursday's edition of the Washington Post. (Albawaba.com)


Het waren dus niet de Koerdische buren. Maar waarom zouden de Amerikanen dan eerst dit verhaal de wereld in hebben geholpen? (Hooptn ze op sektarisch geweld?)

jaja
24-07-03, 15:22
Geplaatst door lennart
American sources confirm: Saddam's cousin betrayed sons for US$30 million
24-07-2003, 07:59


Saddam Hussein's cousin, who gave the deposed Iraqi leader's sons sanctuary then betrayed them for US$30 million, American sources confirmed Thursday.

U.S. officials told NBC News, that the cousin, Nawaf al-Zaydan Muhammad was the owner of the house where the brothers were killed. Col. Joe Anderson, a brigade commander in the 101st Airborne Division, said Wednesday that the tipster was in protective custody in Iraq. When asked why, he said: “People know who owns the house, so that’s a factor.”

Meanwhile, U.S. military and CIA officers in Iraq are receiving and trying to verify a significant increase in the number of Saddam Hussein sightings by Iraqi citizens, according to a senior administration decision maker.

"We are getting a lot of different sightings every day," the official was quoted as saying by the Thursday's edition of the Washington Post. (Albawaba.com)


Het waren dus niet de Koerdische buren. Maar waarom zouden de Amerikanen dan eerst dit verhaal de wereld in hebben geholpen? (Hooptn ze op sektarisch geweld?) het zal wel weer aan mij liggen maar dit verhaal was volgens mij van af het eerste moment het verhaal ... zie bijvoorbeeld de eerste bijdrage in dit thread.
Overigens is dit ook de man die volgens één van jouw berichten standrechtelijk werd geexecuteerd ... alleen bleek later dat die executie uit een genoeglijke watertje met amerikaanse soldaten bleek te bestaan ... http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3092783.stm

lennart
24-07-03, 16:12
Geplaatst door jaja
het zal wel weer aan mij liggen maar dit verhaal was volgens mij van af het eerste moment het verhaal ... zie bijvoorbeeld de eerste bijdrage in dit thread.


Het verhaal ging de ronde op een Israelische website dat een lijntje heeft met de pentagon kijk maar:

http://www.dailytelegraph.news.com.au/common/story_page/0,5936,6799542%255E701,00.html



Overigens is dit ook de man die volgens één van jouw berichten standrechtelijk werd geexecuteerd ... alleen bleek later dat die executie uit een genoeglijke watertje met amerikaanse soldaten bleek te bestaan ... http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3092783.stm

Oja :confused: maargoed, jij staat bekend als een leugenaar.

jaja
24-07-03, 16:51
Geplaatst door lennart
Het verhaal ging de ronde op een Israelische website dat een lijntje heeft met de pentagon kijk maar:

http://www.dailytelegraph.news.com.au/common/story_page/0,5936,6799542%255E701,00.html ... eerste berichten ... het koerden verhaal : gepubliceerd 24 juli ... het Nawaf al-Zaidan verhaal 22 juli .... ergens lijkt mij dat Nawaf al-Zaidan toch vrij vroeg in beeld was ....


Oja :confused: maargoed, jij staat bekend als een leugenaar. lennart, EXCUSES, je hebt gelijk. Jij hebt het niet gezegd, het was Grietje!!

lennart
24-07-03, 19:02
Geplaatst door jaja

lennart, EXCUSES, je hebt gelijk. Jij hebt het niet gezegd, het was Grietje!!

Grietje had het over de Netwerk reportage over de aanval, uitgezonden op 22 juli en hierbij ging het niet over de figuur waar jij aan refereert ;)

Afrux
24-07-03, 19:29
Voor het eerst in mijn leven ben ik blij dat iemand dood is.

Ik had toch liever dat ze levend aangehouden werden, in een cel geplaats worden (zoals d evormalige tazamammart),. waar ze geen daglicht kunnen zien en een broodje per dag krijgen. Omdat de cel te laag is kunnen ze nooit recht opstaan, waardoor ze na 15 jaar centimeters korter worden.

Nu even de grotste kafir en misdadiger alle tijden, hun vader.

Zij hadden alle macht in hun handen. Die Uday (dommerik), een man die meddailes geeft met een pistool ... de man die duizenden vrouwen heeft verkracht, de man die duizenden mannen heeft vermoord en verminkt. Hij hoefde maar een vrouw te zien en zij werd gepakt voor hem, zelf stellen die aan het trouwen waren...

Zij hebben alles gedaan wat god heeft verboden en hebben nu hun verdiende loon.

Ik zou bijna zeggen leve Amerika, als ik geen grote tegenstander was van haar arrogantie en met twee maten meten.

Dat was het resultat van het Arabisch nationalisme en Baath. Gellukig is het in Marokko ook zover gekomen, dat de partijen die het land sinds de onafhankelijkheid hebebn geregeerd en dezelfde ideologie aanhangen als Saddam, hunaanhang steeds kleiner zien worden.

Vervloekt is het Arabische racistische nationalisme, die alle landen naare afgrond en achterlijkheid heeft geleid.

lennart
26-07-03, 18:20
Geplaatst door Grietje
En in geen enkele berichtgeving, behalve in die van Netwerk, iets over de twee personen die volgens een BBC-verslagever ter plekke op straat werden geliquideerd door het Amerikaanse leger.

Troops Accused of Mosul Killing
Witnesses Say Crowd Was Fired On After Hussein Firefight; U.S. Denies Allegation

By Kevin Sullivan
Washington Post Foreign Service


Saturday, July 26, 2003: MOSUL, Iraq, July 25 -- Recorded prayers from the Koran echoed through the house. Fifty women in black robes and funeral shawls prayed in the front room. In the garage, where the men were gathered, someone slipped a tape into the VCR, and for a moment it was as if Anas Basil Hamed weren't really dead.

On the tape, the jovial 21-year-old student drank tea and mugged for the camera, his schoolbooks spread out in front of him. It was too much for the 20 men watching. Almost all of them buried their faces in their hands and sobbed.

"Why did the Americans kill my son?" said Basil Hamed Azawi, 63. "By God, I say to you, I thought it was better to have good relations with the Americans and repair our country. But now the Americans have lost any relationship with Iraq. How can I face them now? What should I do? What can I do?"

Neighbors here said Hamed was killed on Tuesday by U.S. soldiers who fired into a crowd of young, unarmed Iraqis who were throwing rocks at the troops, shortly after the fierce firefight in which U.S. troops killed the two sons of former president Saddam Hussein, Uday and Qusay.

A military spokesman said the military has no record of any civilians being shot at, or near, the site of Tuesday's raid, an operation that raised the spirits of U.S. troops, who have been attacked almost daily by unknown assailants.

But at least eight people interviewed here, including two recovering in a hospital from gunshot wounds inflicted Tuesday, said they saw U.S. soldiers fire into the crowd. Several of those interviewed do not know each other, and all provided nearly identical accounts of the incident, which they said has severely damaged the image of U.S. soldiers here.

They said a crowd of 40 or 50 young men had gathered just after 1 p.m., after the firefight had stopped, in an area near a traffic light at least 400 yards from the house where the Hussein brothers were killed. They said the crowd wanted to enter their mosque for midday prayers, but soldiers kept them away because it was too close to the firefight scene. The men became angry, yelled at the soldiers, and a few began throwing rocks, the witnesses said.

At that moment, from four to eight soldiers fired short bursts into the crowd. The shooting lasted just a second or two, they said, but Hamed and perhaps one other person were killed, and three people suffered gunshot wounds in their arms and legs.

"They were angry and they just started shooting at everybody; it was not a spontaneous thing," said Mohammed Ramzi, a taxi driver interviewed Thursday in his bed at Razi Hospital -- previously known as Saddam Hospital -- where he was recovering from a gunshot wound to his upper arm.

Ramzi's uncle, Bashar Ghanim Hamoodi, said he arrived on the scene when he heard the big firefight from his shop down the road. As he walked up, he said he saw young people throwing rocks at the soldiers, who "immediately opened fire."

Hamoodi said he saw a soldier shoot and kill Hamed, who fell almost next to him, and witnessed another young man on a bicycle also being hit by gunfire. A soldier initially ordered him to "Get back! Get back!" when he tried to pick up Hamed's body, Hamoodi said, but after everyone in the crowd had run away, the soldier permitted him to pick the body up. He said he carried it to a taxi and drove it to a hospital.

Loss of Goodwill
In repeated public statements, top U.S. military officials here said their troops, from the 101st Airborne Division, used great restraint and limited firepower in Tuesday's raid in a concerted effort not to injure civilians in the neighborhood.

"The 101st did not shoot any civilians at or near the site," said Sgt. Ty Stafford, a military spokesman in Mosul. "There was a large crowd of onlookers who did get too close to the scene and were broken up by the MPs. But no one shot at anyone."

But many people interviewed here said the soldiers did shoot, and that the incident has destroyed their feelings of goodwill toward the U.S.-led occupation forces.

"My son hated Saddam and he hated Uday and Qusay," Hamed's father said through his tears Thursday morning. "I have six sons, and Anas was the most brave and clever. And they killed him without any reason. In Arabic we say, 'God will be the judge of those people.' "

In this city 220 miles north of Baghdad, which experienced only limited combat during the war, many people said they had cheered the arrival of the army that ousted Hussein. But the death of Hamed, and stories of what many here call heavy-handed tactics by soldiers patrolling the streets, has turned this neighborhood, at least, into a pit of anger toward the United States.

"We were happy when the soldiers killed Uday and Qusay, because they tortured a lot of people," said Omar Mohammed Rashid, a top official at the neighborhood's Bashar Kalendar mosque, who said he saw Hamed gunned down by soldiers. "But they have lost all sympathy by killing Anas. If something like this happens again, we will kill them. The mosque will not stay quiet, and neither will the Iraqi people."

Hamed's brother filed a written complaint with Iraqi police, as did three other people who said they were wounded in the incident, including Ramzi and another taxi driver, Alyas Hamoudi who is also in the hospital with gunshot wounds in his arm and thigh. He said he was shot while in his taxi. Hospital medical reports filed with the police complaints confirm that the victims were shot on Tuesday.

Fahad Mezer Abduljabar, 21, also filed a complaint with police stating that soldiers shot him in the leg in that incident. The police file contains a hospital report confirming that he had been shot.

Another person, Hani Mohammed Ali, filed a report with police saying that he also witnessed soldiers firing at the crowd. He said he helped pick up a second dead man and drove his body to a local hospital. Police said they were trying to verify that report. They said they had passed all the complaints on to a civilian judge, who would determine how to proceed.

"They say they are here to bring justice, so justice should be for them, too," said Col. Mahdy Shoro of the Markez Zuhur police station, which covers the neighborhood where the shooting allegedly took place.

Evidence also suggests that shots were fired away from the building where the Hussein brothers were killed, and toward an area, far from the fighting, where the crowd had gathered.

Ashad Akram Ahmad, a local shopkeeper, showed a reporter two bullet holes that he said had been made Tuesday in the facade of his shop. His shop is several hundred yards from the site of the firefight, and there is no direct line of fire from that area. But the shop is exactly behind the bloodstained spot in the road where the witnesses said Hamed was killed.

Iraqi police and a former Iraqi army colonel who examined the tip of a bullet dug out of the concrete wall this morning said it was not from an AK-47, the most common weapon here. Several U.S. soldiers who were shown the bullet said it was not Iraqi, but they said they could not positively identify it.

Grief and Rage
At Hamed's house, a black funeral banner hanging in front of the house stated that Hamed was killed "by bullets fired by the criminal Americans." Inside, his family has kept the bloody robes he was wearing when he was shot, along with a death certificate dated Tuesday.

The doctor who examined Hamed's body said he was shot twice, in the stomach and in the mouth. In an interview, the doctor, Riad Hamdi, said the bullet that entered Hamed's mouth destroyed most of the back of his head. Hamdi said it was unlike any of the many bullet wounds he has seen in Iraq.

Rashid, the mosque official, said U.S. military representatives have come to the mosque twice in the past two days to discuss Tuesday's events. He said that both times officials at the mosque complained about the shootings of civilians and the death of Hamed. He said military officials told them they had no evidence of any such shooting.

On Thursday morning at Hamed's family home, which is in a neighborhood almost directly across the street from the house where the Hussein brothers were killed, grief was hardened by rage at the U.S. soldiers.

"We were happy when the Americans came to Mosul. I went and talked to them and invited them to my house," said Moheb Aladdin Sakal, 32, Hamed's cousin. "But since then, they have stopped my car many times and searched me. They make me lie on the ground. They treat me like an animal.

"And now Anas is dead. Why was he killed? What did he do? I have no weapons, but if this were my brother and I had weapons, I would not be silent. And we believe that God will never leave the Americans alone because of this."

Special correspondents Souad Mekhennet and Naseer Mehdawi contributed to this report.

© 2003 The Washington Post Company

Genegeerd door CNN, ontkent door het Amerikaanse leger dus het heeft nooit plaatsgevonden :jammer: