PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie kan mij helpen...???



Ramzi
23-07-03, 13:28
Ik heb last van software wat mn pc is ingesluipt en zichzelf heeft geinstalleerd , zo lijkt het... daardoor wordt mij het internetten soms zo onmogelijk gemaakt dat ik mn pc moet herstarten.

Ik weet echt niet wat het is en hoe ik het kan verwijderen, als ik Internet Explorer open krijg ik een startpagina te zien die ik helemaal niet heb ingesteld, en al verander ik het, het blijft terugkomen... :maf2:
Het gaat om de volgende pagina: http://mysearchnow.com/

Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat ik de startpagina blijf zien die ik instel? En hoe ik dit 'onkruid' verwijder?
Ik heb Adaware uitgevoerd, maar deze schijnt geen spy of wat dan ook te kunnen vinden... ik heb ook via Regclean geprobeerd 'nieuwe' software te verwijderen, maar ook dit helpt niet... :confused:


Alvast duizendmaal dank,

Ramz.

Ramzi
23-07-03, 13:35
Oh ja, ik krijg ook constant een werkbalk te zien, genaamd 'lieelgstllq'... al vink ik m af, het blijft terug komen!

Tis toch van de zotte... :cheefbek:

lennart
23-07-03, 13:37
http://forums.breekpunt.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3838

kijk daar es.

Zwarte Schaap
23-07-03, 14:44
Geplaatst door Ramzi
Ik heb last van software wat mn pc is ingesluipt en zichzelf heeft geinstalleerd , zo lijkt het... daardoor wordt mij het internetten soms zo onmogelijk gemaakt dat ik mn pc moet herstarten.

Ik weet echt niet wat het is en hoe ik het kan verwijderen, als ik Internet Explorer open krijg ik een startpagina te zien die ik helemaal niet heb ingesteld, en al verander ik het, het blijft terugkomen... :maf2:
Het gaat om de volgende pagina: http://mysearchnow.com/

Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat ik de startpagina blijf zien die ik instel? En hoe ik dit 'onkruid' verwijder?
Ik heb Adaware uitgevoerd, maar deze schijnt geen spy of wat dan ook te kunnen vinden... ik heb ook via Regclean geprobeerd 'nieuwe' software te verwijderen, maar ook dit helpt niet... :confused:


Alvast duizendmaal dank,

Ramz.

Mischien ligt het aan een programma dat automatisch die webpagina laat opstarten. Bij msn heb je dat ook, dan moet je binnen msn de mogelijkheid uitvinken dat er automatisch een msn webpage gestart wordt.

Wat wel je wel kunt proberen is het volgende:

ga naar start, klik op uitvoeren, typ in msconfig, dan krijg je een scherm, klik op opstarten programma's (of zo iets) en bekijk dan welke programmas bij het opstarten automatisch geladen worden. Als je er iets ziet wat je niet herkent of veel op die website lijkt kun je het uitvinken.

~Panthera~
23-07-03, 14:51
Het programma AD-Aware installeren, je hele systeem door laten rommelen, en alles wat het vind deleten. :D



http://www.tucows.com/preview/236049.html

manc
23-07-03, 15:39
k heb Adaware uitgevoerd, maar deze schijnt geen spy of wat dan ook te kunnen vinden...



Het programma AD-Aware installeren, je hele systeem door laten rommelen, en alles wat het vind deleten.

:vierkant:


Spybot...is ook een goed stukje software...mocht dit allemaal niet helpen: gewoon XP herinstalleren, een firewall aanzetten en geen troep meer downloaden. ;)

Simon
23-07-03, 15:58
Geplaatst door Ramzi
Ik heb Adaware uitgevoerd, maar deze schijnt geen spy of wat dan ook te kunnen vinden...

Heb je de laatste versie van Adaware?

Hier wat meer info over je probleem:

http://www.spywareinfo.com/articles/hijacked/

Maarten
24-07-03, 06:03
Virusscanner, virusdefinities updaten, en de schijf laten scannen.
Er zijn diverse virussen die dit doen.
Schaap's methode is vaak goed. msconfig uitvoeren. Tabblad "Opstarten". (tenminste in win98. Weet niet of het in XP ook zo heet.)

Ramzi
24-07-03, 09:03
Jullie zijn allemaal geweldig... :duim: Tijdens het survival-weekend krijgen jullie allemaal een overheerlijke kopje Marokkaanse thee van mij... ;) en een :blauwkus:... :D

Ik gaat ff n paar uitproberen... ik heb net nieuwe virusdefinities laten updaten, zometeen laat ik m mn harde schijf scannen terwijl ik weg ben, mocht er dan niks uitkomen dan probeer ik Spybot en download ik meteen de laatste versie van Ad-aware...

Gek is dat, ik ben juist heel voorzichtig met wat ik download, Norton Antivirus (incl. de firewall) staat constant aan... en nu slaat ie soms op tilt, bereikt af en toe een maximale CPU/PF usage... :confused:

KomMaar
24-07-03, 09:14
Iedereen heeft ongelijk!!!!

Formatteren is de enige oplossing, ik weet waar ik over praaT :moe:

Ramzi
24-07-03, 09:15
Geplaatst door KomMaar
Iedereen heeft ongelijk!!!!

Formatteren is de enige oplossing, ik weet waar ik over praaT :moe:

Zeg wallah... dat kan niet en wil ik niet... :droef:

KomMaar
24-07-03, 09:19
Moet je maar uit de buurt blijven van 18+ sites

Ramzi
24-07-03, 09:33
Geplaatst door KomMaar
Moet je maar uit de buurt blijven van 18+ sites

Wat lul je nou, dat ding is binnengekomen via MSN+ en niet via 18+!

KomMaar
24-07-03, 09:43
Geplaatst door Ramzi
Wat lul je nou, dat ding is binnengekomen via MSN+ en niet via 18+!



Alatief ja aanval, mn opmerking sloeg ff nergens op!
Ik kan je alleen aanraden je schijf te formatteren en is ook de enige oplossing.

GegroeT

Ramzi
24-07-03, 10:31
Geplaatst door KomMaar
...mn opmerking sloeg ff nergens op!


Gelukkig, je snapt het... zand erover!

manc
24-07-03, 12:50
Oh, wat ook wil helpen:

Upgraden naar Mozilla (FIREBIRD) ipv Microsoft's Internurd Exploiter.

Daar zitten een aantal handigheidjes tegen popups e.d. ingebouwd.

p.s. NIET op de site van Gerard Joling komen, die installeerd ZELFS een nieuw taskbar als je NEE klikt....stelletje boeven.

Ramzi
24-07-03, 18:46
Thnx guys, het heeft geholpen... :) mn pc is weer de oude... :duim:
KomMaar, ik heb dus niks hoeven te formatteren. Spybot was genoeg geweest, ik heb daarna nog 3 soorten scans eroverheen gegooid en de laatste versie van Ad-Aware... het is nu helemaal in orde.


:blauwkus:

Maarten
24-07-03, 19:10
Kortom? De prijs gaat naar??!... manc!!! YEAH!!.. :lole:

Ramzi
24-07-03, 20:41
Geplaatst door Bouchra A
ik wilde je ook Spybot adviseren, maar iemand was me voor.

Maar ik heb nu nog een vraagje: Heb je met die andere programma's nog wat meer kunnen weghalen dan Spybot al gedaan had?
Alvast bedankt

Of anders gezegd, ook voor alle anderen, doet Spybot iets niet wat die anderen wel doen?

Ja, nadat ik met Ad-Aware nog een scan uitvoerde werden er nog maar spy's ontdekt. En het gekke was dat het Ad-Aware in eerste instantie niet gelukt was om het mankement te verhelpen. Maar waarschijnlijk kwam dat doordat ik n oude versie had.

Maar je moet sowieso onderscheid maken tussen virus-scanners (zoals Norton en McAfee) en spy-scanners (zoals Spybot en Ad-Aware). Een spy hoeft niet altijd n virus te zijn. En andersom.

Manc, http://www.smilies.nl/remybussi.gif

~Panthera~
25-07-03, 00:31
Geplaatst door Ramzi
Ja, nadat ik met Ad-Aware nog een scan uitvoerde werden er nog maar spy's ontdekt. En het gekke was dat het Ad-Aware in eerste instantie niet gelukt was om het mankement te verhelpen. Maar waarschijnlijk kwam dat doordat ik n oude versie had.

Maar je moet sowieso onderscheid maken tussen virus-scanners (zoals Norton en McAfee) en spy-scanners (zoals Spybot en Ad-Aware). Een spy hoeft niet altijd n virus te zijn. En andersom.

Manc, http://www.smilies.nl/remybussi.gif
--------------------------------

:huil: Krijg ik geen http://www.smilies.nl/remybussi.gif voor mijn Ad-Aware ??? :verward:

:D

Maarten
25-07-03, 02:37
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------------

:huil: Krijg ik geen http://www.smilies.nl/remybussi.gif voor mijn Ad-Aware ??? :verward:

:D

manc had je al op de allerschattigste wijze geciteerd! :D
aandoenlijk samen met een quote van Ramzi.. Niet gezien?

Ongetwijfeld zijn er hier genoeg gegadigden, die met genoegen panthera.exe zouden (up)daten!.. :D

Ramzi
25-07-03, 09:40
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------------

:huil: Krijg ik geen http://www.smilies.nl/remybussi.gif voor mijn Ad-Aware ??? :verward:

:D

Je krijgt een http://www.smilies.nl/remykiss.gif voor je bereidwilligheid om te helpen... ;)

~Panthera~
25-07-03, 10:13
Geplaatst door Ramzi
Je krijgt een http://www.smilies.nl/remykiss.gif voor je bereidwilligheid om te helpen... ;)
---------------------------------

He he.....gelukkig, kan ik ook weer rustig slapen. :D

~Panthera~
25-07-03, 10:20
Geplaatst door Maarten
manc had je al op de allerschattigste wijze geciteerd! :D
aandoenlijk samen met een quote van Ramzi.. Niet gezien?

Ongetwijfeld zijn er hier genoeg gegadigden, die met genoegen panthera.exe zouden (up)daten!.. :D
----------------------------

:schok: OMG ! dot.com.punt.nl

:D

Ramzi
25-07-03, 10:37
Geplaatst door DiZA
Kan dit ook allemaal in kindertaal..

Je weet wel..Eerst 'A' tig keer uitleggen, dan gaan we samen naar probleem B. Daar doen we zo'n 45 minuten over. Dan naar...Ach je weet wel..

Op uitnodiging onder het genot van een overheerlijk 3 gangen diner afsluitend met een overheerlijk kopje ne3ne3 thee bij jou thuis... ;)

Puk
25-07-03, 10:41
Geplaatst door Ramzi
Op uitnodiging onder het genot van een overheerlijk 3 gangen diner afsluitend met een overheerlijk kopje ne3ne3 thee bij jou thuis... ;)

1. Te lange zin Ramzi!
2. Ik schrijf kort.
3. Neem mij.

Ramzi
25-07-03, 11:30
Geplaatst door Puk
1. Te lange zin Ramzi!
2. Ik schrijf kort.
3. Neem mij.

Ik kan het makkelijker maken/afkorten... :p

Op uitnodiging , onder het genot van een overheerlijk 3 gangen diner, afsluitend met een overheerlijk kopje ne3ne3 thee , bij jou thuis...

Als je datgene wat tussen de rode komma's staat weglaat, is de zin kloppend, dus dan wordt het:

Op uitnodiging bij jou thuis... :D

Puk
25-07-03, 11:38
Geplaatst door Ramzi
Ik kan het makkelijker maken/afkorten... :p

Op uitnodiging , onder het genot van een overheerlijk 3 gangen diner, afsluitend met een overheerlijk kopje ne3ne3 thee , bij jou thuis...

Als je datgene wat tussen de rode komma's staat weglaat, is de zin kloppend, dus dan wordt het:

Op uitnodiging bij jou thuis... :D

Je kan inderdaad verdomde goed uitleggen!
Dit zal ze (is het een ze?) vast wel begrijpen.

:boogie:

Ramzi
25-07-03, 11:44
Geplaatst door Puk
Je kan inderdaad verdomde goed uitleggen!
Dit zal ze (is het een ze?) vast wel begrijpen.

:boogie:

:D

Als ik het lief vraag mag je vast wel mee... ;)
Wij kennen een gezegde: daar waar eten is voor twee, daar kunnen er drie van eten... ;)

Puk
25-07-03, 11:47
Geplaatst door Ramzi
:D

Als ik het lief vraag mag je vast wel mee... ;)
Wij kennen een gezegde: daar waar eten is voor twee, daar kunnen er drie van eten... ;)

Okay dan! Neem ik een potje natte witte bonen mee!

:chef:

manc
25-07-03, 16:37
Geplaatst door Ramzi
....
Manc, http://www.smilies.nl/remybussi.gif [/B]

Ftoe....

Nee hoor, graag gedaan.

Puk
25-07-03, 16:43
Geplaatst door DiZA
Heeft Gij ook Loze praatjes?

:D Minder...

Puk
25-07-03, 16:46
Geplaatst door DiZA
Bij mij thuis als de bereidwilligheid aanwezig is om te koken. :denk:

Witte bonen? Misschien wel met tomatensaus! Doe eens gek...

:jumping:

Puk
25-07-03, 17:34
Geplaatst door DiZA
Witte bonen in tomatensaus, daar wordt je zo winderig van. :argwaan:

:moe:

Wat wou je dan dat ik opwarm?

Puk
25-07-03, 17:39
Geplaatst door DiZA
Verras me maar.. :fpetaf:

Okay... doe ik het voorgerecht!

Iets zonder bonen dus... wordt lastig... :verrassin

Puk
25-07-03, 18:12
Geplaatst door DiZA
Ideetje nodig..?

Soep met lamsvlees en linzen. Het zou Fantastisch zijn.. :tik:

Jeetje... wat moeilijk meteen weer.
Even mijn electronische kookboek raadplegen!

Staat geen soep in met lamsvlees en linzen.
Dan wordt het een verrassing!

:wohaa:

Puk
25-07-03, 19:23
Geplaatst door DiZA
Ik heb ook een electronische kookboek, waarin mijn voorgerecht wel staat uitgelegd. Lenen?

Als dat kan... graag! :blij:

Puk
25-07-03, 19:31
Geplaatst door DiZA
Ik verheug me der al op.. :jeweetog:

Veel suc6 (http://www.multikeuken.nl/voor/marokko/lams_linzen.html)

Is de multikulti-keuken altijd zo bewerkelijk? :corcky:

Puk
25-07-03, 20:13
Geplaatst door DiZA
Vandaar dat jij het mag doen..;)

En moet ik ook mijn eigen drank meenemen, of hoe zit dat?

Geen tomatensap, dank je.

~Panthera~
26-07-03, 00:17
Gewoon een lams-pilav, met Turks brood en dolma's en een Griekse salade, en yoghurt met water (gemengd) om erbij te drinken. :moe:

Easy toch ?? :D

Puk
26-07-03, 00:20
Geplaatst door ~Panthera~
Gewoon een lams-pilav, met Turks brood en dolma's en een Griekse salade, en yoghurt met water (gemengd) om erbij te drinken. :moe:

Easy toch ?? :D

Pfff...

Of toch maar gewoon even langs de afhaal-Marokkaan? :verward:

Kan jij dat allemaal Pantertje? Zo'n lams-pilav?

~Panthera~
26-07-03, 00:28
Geplaatst door Puk

Kan jij dat allemaal Pantertje? Zo'n lams-pilav?
-------------

Yep....het is heerlijk ! :D
wel ff werk natuurlijk, maar dan..........smullen ! :lole:

Puk
26-07-03, 00:30
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Yep....het is heerlijk ! :D
wel ff werk natuurlijk, maar dan..........smullen ! :lole:

Hey Diza... ik neem Pantertje mee en een lams-pilav!
Is dat okay?

~Panthera~
26-07-03, 00:35
Geplaatst door Puk
Hey Diza... ik neem Pantertje mee en een lams-pilav!
Is dat okay?
--------------------------


een beetje met mijn Pilav aan de haal gaan ??? :kalasniko
Mooi niet !! :fuckit2:

:D

Puk
26-07-03, 00:56
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------


een beetje met mijn Pilav aan de haal gaan ??? :kalasniko
Mooi niet !! :fuckit2:

:D

Shit! :schok:

Dan zit er niks anders op... :moe:

Een soep met lamsvlees en linzen... comin' right up!

Echt niet Pantertje?

:D

Ron Haleber
26-07-03, 12:19
Geplaatst door Puk
Hey Diza... ik neem Pantertje mee en een lams-pilav!
Is dat okay?

Dat klinkt verdacht... Je bedoelt toch niet Panthera en Zwart Schaap. Van Schaap moet je afblijven die is toch al te taai om er pilav van te maken!

Puk
26-07-03, 12:22
Geplaatst door Ron Haleber
Dat klinkt verdacht... Je bedoelt toch niet Panthera en Zwart Schaap. Van Schaap moet je afblijven die is toch al te taai om er pilav van te maken!

Nee... van Schaap trekken we alleen maar een oersoepje.

Ramzi
28-07-03, 08:28
Geplaatst door manc
Ftoe....

Nee hoor, graag gedaan.

Tis Tfoe a bleekscheet djelna... :haha: