PDA

Bekijk Volledige Versie : Henk kamp draait door



Zwarte Schaap
24-07-03, 03:35
Kamp: Kamer volledig en juist geïnformeerd


DEN HAAG (ANP) - Minister Kamp (Defensie) is ervan overtuigd dat het kabinet de Tweede Kamer steeds ,,volledig en juist'' heeft geïnformeerd over de dreiging vanuit Irak met massavernietigingswapens. Dat zei Kamp woensdagavond in het tv-programma Netwerk.

,,Geen haar op mijn hoofd zou erover denken informatie daarover aan te dikken'', aldus Kamp. Momenteel woeden in de Verenigde Staten en in het Verenigd Koninkrijk heftige discussies over mogelijke manipulatie van informatie van de inlichtingendiensten.

Kamp benadrukte dat het Nederlandse kabinet zich bij de afweging steun te verlenen aan de oorlog tegen Irak steeds heeft gebaseerd op ,,een eigen analyse'' van de uit het buitenland geleverde informatie. Daarnaast zijn ook eigen bronnen geraadpleegd, aldus de VVD-bewindsman.

,,Ik hoop nog steeds dat er massavernietigingswapens in Irak gevonden worden. Mocht dat niet meer gebeuren, zijn we nu in ieder geval van de Iraakse dreiging verlost. ''

Op initiatief van PvdA-parlementariër Koenders maakte de commissie Buitenlandse Zaken van de Kamer eerder deze week al duidelijk volledige openheid van zaken te willen van het kabinet. Ze wil weten in hoeverre het kabinet zich heeft laten leiden door Amerikaanse en Britse inlichtingenrapporten om steun te verlenen aan de oorlog in Irak.

mulan
24-07-03, 11:23
Het is gewoon een nietsnut,geen inbreng what so ever...alleen maar napraten.

Echt tragisch.....

Ramzi
24-07-03, 11:29
Ik vind dat de huidige kabinet het volk om de tuin heeft geleid en daarom moet aftreden!

Schandalig gewoon.