PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik voel het aan mijn water

Simon
25-07-03, 10:13
'Horeca serveert kraanwater voor Spa'

Uitgegeven: 25 juli 2003 10:30

DEN HAAG - Drinkers van Spa Rood krijgen op de Nederlandse terassen vaak leidingwater met bubbels voorgezet. Op vijftien van de 29 bezochte terrassen kregen onderzoekers van de Consumentenbond water uit de kraan in plaats van Spa. Dat schrijft de Consumentenbond in het augustusnummer van de Consumentengids, die vrijdag verschijnt.

De Consumentenbond heeft een klacht ingediend bij de Voedsel en Waren Autoriteit. Nadat de bond bij de horecaondernemers aan de bel hadden getrokken, kregen de terrasbezoekers van de bond nog steeds op dertien plaatsen leidingwater geserveerd voor de prijs van Spa Rood.

Puk
25-07-03, 10:15
Geplaatst door Simon
'Horeca serveert kraanwater voor Spa'

Uitgegeven: 25 juli 2003 10:30

DEN HAAG - Drinkers van Spa Rood krijgen op de Nederlandse terassen vaak leidingwater met bubbels voorgezet. Op vijftien van de 29 bezochte terrassen kregen onderzoekers van de Consumentenbond water uit de kraan in plaats van Spa. Dat schrijft de Consumentenbond in het augustusnummer van de Consumentengids, die vrijdag verschijnt.

De Consumentenbond heeft een klacht ingediend bij de Voedsel en Waren Autoriteit. Nadat de bond bij de horecaondernemers aan de bel hadden getrokken, kregen de terrasbezoekers van de bond nog steeds op dertien plaatsen leidingwater geserveerd voor de prijs van Spa Rood.

Daarom gewoon altijd bier bestellen op een terras. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen!

jaja
25-07-03, 10:37
Geplaatst door Puk
Daarom gewoon altijd bier bestellen op een terras. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen! ... oh je bedoelt rioleringswater ... :alien:

Puk
25-07-03, 10:38
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Waarschijnlijk krijg je dan pis met bubbels. :cola:

CYA..........

Tomatensap? Dan?

Of gewoon thuis een kratje leegdrinken.

~Panthera~
25-07-03, 10:41
Tomatensap ??? :schok:

K wil ut niet weten. :moe:

:D

Puk
25-07-03, 10:46
Tsjah... een beetje vreemd...

Simon
25-07-03, 11:17
Het zou ook nog kunnen dat Spa de produktie gedeeltelijk verplaatst heeft.

Simon

Maarten
25-07-03, 13:35
Het is natuurlijk schunnig, maar maakt het nou echt wel zoveel uit?

Zoals de kosten van een horeca-gelegenheid veel en veel meer bepaald worden door andere zaken, dan de inkoopskosten van de drank,
zo wordt het genot van de consument vooral bepaald door het uitgaan zélf in de gelegenheid. Je zít er! En de kwaliteit van de tijd hangt dan af van 1. de meiden, 2. het gelul van die 80 Kg die je mee nam, en 3. de rest van de entourage, waaronder ook het kutgeluid.

Pas wanneer men naar de kroeg gaat voor Spa Grand Cru, is er echt wat mis.

Jaja, ik beken beperkte biergebruiker te zijn. Maar dat meen je natuurlijk al te hebben kunnen lezen. Toch hou ik je ook een kwartiertje aan de praat over Bourgogne hoor..
Echt relaxen doet Drambuille.
Maar voor in de kroeg? Muntthee! En op die plaatsen is het meestal ook gezellig! :D

Zwarte Schaap
25-07-03, 13:42
Voor de mensen die het niet weten !

Zolang je geen flesje geserveerd krijgt is het vaak waarschijnlijk dat je drankje van de post-mix vandaan komt. Vrijwel elke horeca gelegenheid die zonder flesjes werkt, gebruikt de post-mix.

De post-mix bestaat uit 3 ingredienten:

1) een vat siroop
2) een vat koolzuur
3) gefilterde leidingwater.

Bij het aanklikken worden deze 3 gemixed en je drankje is klaar.

Zwarte Schaap
25-07-03, 13:49
Geplaatst door Brie
Ik was eigenlijk wel verbaasd toen ik dit bij het artikel las, ik had altijd gedacht dat er gewoon flinke tanks met cola en fanta e.d. op die apparaten waren aangesloten.

Bij bier werkt het ook zo ! Daar komt de bier en het koolzuuur ook in aparte vaten binnen. Of ze nu ook aangelengd worden met leidingwater , kan ik op dit moment niet met zekerheid te zeggen.

Canaris
25-07-03, 15:00
Klopt als een bus wat schaap zegt.

Als je cola levering ziet , van een doorsnee restaurant , kan de voorraad voor 1 maand in een post pakketje. Tis een klein pakketje siroop.

Met bier lukt dat natuurlijk niet , behalve het feit dat het Mix-gas er ook pas bij de pomp bij in wordt gepompt.

Puk
25-07-03, 17:31
Geplaatst door DiZA
Shall I try?

Zit dat ook in een pakketje?
Lamaar dan.

Puk
25-07-03, 18:09
Geplaatst door DiZA
Possible..

Nog 2x Graaien :lekpuh:

Ik geef op! :verward:

Zeg het maar... dan.

Simon
25-07-03, 19:40
Geplaatst door Maarten
Het is natuurlijk schunnig, maar maakt het nou echt wel zoveel uit?

Pure oplichting. Tenzij je zegt dat je sodawater verkoopt. Maar bronwater is wat anders dan leidingwater.

Simon

Maarten
27-07-03, 04:46
Geplaatst door Simon
Pure oplichting.

In een winkel zeker, maar in een kroeg minder. Je betaalt vooral voor het feit dat je daar drinkt. Gezien de kosten van een kroeg, krijg je in feite al voor tweederde waar voor je geld, ook al drink je water. Misschien nog eens lezen wat ik schreef..

Maarten
28-07-03, 04:52
Het verschil met een winkel, is dat je in een cafe al tweederde van de waar binnen hebt, doordat je daar zit. Stel je anders maar voor, dat een kroeg een verkoopluik in een muur aan de straat zou zijn, en meer niet. Dan zou de oplichting 100% zijn. nu is het minder.

Vergelijk de kosten van een kroeg. Dat is vooral het pand, de personeelskosten, de inrichting, installaties e.a. De prijs die je betaalt, dat is maar zeer ten dele voor de drank zelf. Het blijft oplichting, maar minder dan je denkt.

tegenargument: ik proef het verschil. En dan voel ik me opgelicht. Dat gaat dan ten koste van het genot van entourage enz.. In plaats van relaxen heb je dan een nieuwe reden om je op te vreten. Maar wie het niet proeft, heeft toch het grootste deel van zijn (totale kroeg-) genot gehad..