PDA

Bekijk Volledige Versie : Leg mij uit...



Babyface
26-07-03, 16:36
watvoor een recht Bush heeft/had om twee mensen te vermoorden op zo'n beestachtige wijze. Een wijze waar menig mensen er huiverig van worden, zo ook ik.

Beestachtige monsters...het gaat er even bij mij niet in, hoe hij deze twee mannen gepakt heeft. Zelfs shytaan is een lieverdje vergeleken met deze monster.


Kan iemand mij uitleggen, watvoor een recht hij daar toe had?

En kom niet met, nou zij hebben ook anderen gedood, dus eigen schuld dikke bult. Het gaat nu niet om die twee, maar om die Bush De Allerhoogste Rechter.

Simon
26-07-03, 17:46
Ik denk dat het meer een besluit van die mensen is geweest niet levend in de handen van de amerikanen te vallen. Want reken maar dat de amerikanen ze liever levend hadden gehad. Verder kan ik mij om deze 2 mensen niet zo druk maken.

Simon

Orakel
26-07-03, 20:28
Geplaatst door Babyface
watvoor een recht Bush heeft/had om twee mensen te vermoorden op zo'n beestachtige wijze. Een wijze waar menig mensen er huiverig van worden, zo ook ik.

Beestachtige monsters...het gaat er even bij mij niet in, hoe hij deze twee mannen gepakt heeft. Zelfs shytaan is een lieverdje vergeleken met deze monster.


Kan iemand mij uitleggen, watvoor een recht hij daar toe had?

En kom niet met, nou zij hebben ook anderen gedood, dus eigen schuld dikke bult. Het gaat nu niet om die twee, maar om die Bush De Allerhoogste Rechter.

Is een fijne hersenbreker en valt volgens mij met niet met goed fatsoen uit te leggen.
We hebben de conventie van Geneve, we hebben oorlogsrecht en we hebben de Rules of Engagement die bepalen hoe er in een oorlog minimaal met elkaar omgegaan dient te worden.
Daarnaast hebben we nog een aantal universele verklaringen, maar desondanks komt Amerika weg met pre-emptive strikes en Israel met preventieve liquidaties.
Niks geen rechtsgang, niks geen mensenrechten. En wel verontwaardigd doen over Fidel Castro die 20 mensen laat excecuteren.

Volgens mij heeft Lennart een topic geplaatst waaruit duidelijk werd dat een journalist er getuige van was dat Uday zich wilde overgeven. In de rest van de media lees je echter dat er sprake was van een vuurgevecht. Met Apache gevechtshelikopters...... :terrorist

s562m
26-07-03, 23:00
Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat jij iedere misdadiger die zijn eigen, en later andere, volk op een beestachtige manier vermoord heeft wil beschermen mits die een arabier is.

Het is echt ongelofelijk hoe jij vergeet wat Saddam en zijn zonen gedaan hebben.
Zeker ben jij niet oud genoeg om te herinneren dat hij chemische wapens gebruikte tegen de jonge, soms 9 jarige, Iraanse soldaten. Die moesten later in AMC behandeld worden. Veel van hen zijn later alsnog dood gegaan.
Toen Udy mensen in Karbala en Najaf had verboden de lijken van hun geliefden tot een week lang op te ruimen zodat dat als les kon gelden voor de rest. De hele stad stonk.
Zelfs als de Satan zelf hen had dood gemaakt had ik geen punt van gemaakt.

Ik word soms moedeloos van zoveel onwetenheid.

Marsipulami
26-07-03, 23:16
Geplaatst door s562m
Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat jij iedere misdadiger die zijn eigen, en later andere, volk op een beestachtige manier vermoord heeft wil beschermen mits die een arabier is.

Het is echt ongelofelijk hoe jij vergeet wat Saddam en zijn zonen gedaan hebben.
Zeker ben jij niet oud genoeg om te herinneren dat hij chemische wapens gebruikte tegen de jonge, soms 9 jarige, Iraanse soldaten. Die moesten later in AMC behandeld worden. Veel van hen zijn later alsnog dood gegaan.
Toen Udy mensen in Karbala en Najaf had verboden de lijken van hun geliefden tot een week lang op te ruimen zodat dat als les kon gelden voor de rest. De hele stad stonk.
Zelfs als de Satan zelf hen had dood gemaakt had ik geen punt van gemaakt.

Ik word soms moedeloos van zoveel onwetenheid.

Toch had ik het beter gevonden dat men het Iraakse regime op een andere manier had bestreden. Ik bedoel dialoog en informatieverstrekking, economische samenwerking, steun aan onderwijs en internationale uitwisselingsprojecten.

Ik vind dat al jazeera in alle wereldtalen moest uitzenden en CNN ook.

Babyface
26-07-03, 23:22
Geplaatst door s562m
Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat jij iedere misdadiger die zijn eigen, en later andere, volk op een beestachtige manier vermoord heeft wil beschermen mits die een arabier is.

Het is echt ongelofelijk hoe jij vergeet wat Saddam en zijn zonen gedaan hebben.
Zeker ben jij niet oud genoeg om te herinneren dat hij chemische wapens gebruikte tegen de jonge, soms 9 jarige, Iraanse soldaten. Die moesten later in AMC behandeld worden. Veel van hen zijn later alsnog dood gegaan.
Toen Udy mensen in Karbala en Najaf had verboden de lijken van hun geliefden tot een week lang op te ruimen zodat dat als les kon gelden voor de rest. De hele stad stonk.
Zelfs als de Satan zelf hen had dood gemaakt had ik geen punt van gemaakt.

Ik word soms moedeloos van zoveel onwetenheid.




Jij wilt maar al te graag afgeven op iemand. Bij deze; jij zeurt teveel, of moet ik toch maar u zeggen?


Je geeft er een andere draai aan. Ook denk je mij te kennen en te weten waarom ik iets schrijf, terwijl je geen flauw benul hebt waar jij het over hebt.

Was dat mijn vraag?? Dacht het niet namelijk. Nog een poging, dit keer een juiste aub.

s562m
27-07-03, 00:42
Beste Marsipulami,

Het is vrijwel onmogelijk om tegen Saddam in woorden te praten.

Tegen Hitler ook niet.

Ik ben resoluut tegen de doodstraf en vandaar mijn grootste bezwaar tegen de invoering van Sharia.

Desalniettemin bij dit soort mensen komt er moment van opluchting.

Ik ga niet hier de moorden en wandaden van Saddam en zijn zonen opsommen. Maar deze meenemen in jouw kijk naar deze materie kun je alleen helpen om in te zien dat er hier niks mee te maken heeft met een Arabier of moslim of wat dan ook. Het heeft er alleen mee te maken met een mens die genocide heeft gepleegd.

Toen de oorlog tussen twee moslim landen, Iran-Iraq, woedde heb ik weinig Arabische landen gehoord die daar tegen protesteerden.

Wij moeten ongeacht iemands afkomst en religie kritisch en zuiver blijven kijken naar zijn\haar daden.

Orakel
27-07-03, 01:00
Geplaatst door s562m

Ik word soms moedeloos van zoveel onwetenheid.

Sjef, het is geen kwestie van onwetendheid. Eerder van ongeloof en radeloosheid.

Natuurlijk is duidelijk dat de firma Saddam bestond uit een stel beesten die al veel eerder tot de orde had moeten worden geroepen en ik snap dat de dood van 2 ervan tot een zekere opluchting en vreugde leidt.

Het ongeloof en de radeloosheid betreft eht de volstrekte willekeur waarmee op dit moment Ensgeland, Amerikan en de Israel omgaan met allerlei internationale verdragen inzake de mensenrechten.

Ze hebben de politieke kopstukken die verantwoordelijk waren voor de genocide in Kosovo of Rwanda toh ook niet uit hun schuilplaatsen gebombardeerd?

Ze weten waar Fidel Castro zich ophoudt of Videla. Hoe gaat men daarmee om?

Hoe denk je dat de wereld zou reageren als Arafat een stevig leger zou hebben gehad met daarbij een paar leuke Apaches en F16's en vervolgens het hoofdkantoor van Sharon aan barrels had geschoten terwijl die dikke er nog inzat?

Marsipulami
27-07-03, 01:16
Geplaatst door s562m
Beste Marsipulami,

Het is vrijwel onmogelijk om tegen Saddam in woorden te praten.

Tegen Hitler ook niet.

Ik ben resoluut tegen de doodstraf en vandaar mijn grootste bezwaar tegen de invoering van Sharia.

Desalniettemin bij dit soort mensen komt er moment van opluchting.

Ik ga niet hier de moorden en wandaden van Saddam en zijn zonen opsommen. Maar deze meenemen in jouw kijk naar deze materie kun je alleen helpen om in te zien dat er hier niks mee te maken heeft met een Arabier of moslim of wat dan ook. Het heeft er alleen mee te maken met een mens die genocide heeft gepleegd.

Toen de oorlog tussen twee moslim landen, Iran-Iraq, woedde heb ik weinig Arabische landen gehoord die daar tegen protesteerden.

Wij moeten ongeacht iemands afkomst en religie kritisch en zuiver blijven kijken naar zijn\haar daden.

Ik betwijfel de misdaden van het Saddamregime niet. Maar ik heb ook mijn twijfels bij de aanpak van Amerikanen die de infrastructuur van een land platbombarderen, duizenden onschuldige mensen de dood injagen en die op korte termijn het startschot geven voor plunderingen en afrekeningen en op lange termijn een burgeroorlog tussen koerden, sunnieten en sji-iten. Ik denk dat de toekomst van de Irakezen ofwel een reactionaire intolerante islamistische staat is en in het andere geval een burgeroorlog die nog vele jaren (decennia) zal voortduren. Een derde mogelijkheid is dat de hele regio in een oorlogsscenario terechtkomt. Uiteindelijk zullen alleen de extremisten garen spinnen van deze oorlog.

Zwarte Schaap
27-07-03, 01:45
Geplaatst door s562m
Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat jij iedere misdadiger die zijn eigen, en later andere, volk op een beestachtige manier vermoord heeft wil beschermen mits die een arabier is.

Het is echt ongelofelijk hoe jij vergeet wat Saddam en zijn zonen gedaan hebben.
Zeker ben jij niet oud genoeg om te herinneren dat hij chemische wapens gebruikte tegen de jonge, soms 9 jarige, Iraanse soldaten. Die moesten later in AMC behandeld worden. Veel van hen zijn later alsnog dood gegaan.

Toen Udy mensen in Karbala en Najaf had verboden de lijken van hun geliefden tot een week lang op te ruimen zodat dat als les kon gelden voor de rest. De hele stad stonk.

Zelfs als de Satan zelf hen had dood gemaakt had ik geen punt van gemaakt.

Ik word soms moedeloos van zoveel onwetenheid.

Wie heeft de Iraq-Iran orlog gefinancierd? Wie gaven saddam toestemming, geld, logistieke steun, kennis om Iran te verwoesten ?

Wie heeft de gifgassen en technologie geleverd? Zag ik niet op tv beelden van een jonge rumsfeld die saddam ontmoete terwijl de oorlog iran-iraq bloedige vormen al had aangenomen? Zag ik ook niet rumfsfelds handtekening op een leveringscontract van grondstoffen van gifgassen?

Was het amerika niet die een algehele boycot instelde tegen Iran op het heetst van de strijd? Zodat Iran zichzelf alleen maar kon verdedigen door zijn jongeren op te offeren. Iraq werd volgepompt met de meest verschrikkelijke wapens en wie zorgde daarvoor?

Op wie zou je nu bozer moeten worden? Sadam en zijn zoons of de zogenaamde partijen die het zo goed met Irak bedoelen terwijl zij diegenen waren die er munt uitsloegen en de oorlog tussen Iraq-Iran zp lang mogelijk hebben laten duren. Wat een wereld leef ik eigenlijk in!

Verder geloof ik dat het recht ten alletijde gehandhaafd moet worden, iedereen heeft recht op een eerlijke procesgang, ook de ergste misdadiger. Als wij deze rechtsregels niet in acht nemen dan zijn wij precies het zelfde als de misdadigers en vervalt de basis van onze rechtssysteem.

CapoDiTutiCapi
27-07-03, 02:10
De bedoelingen van de Amerikanen zijn alles behalve moreel. Ze hopen met de liquidatie van de twee broers en de veertienjarige zoontje van een van de broers het Iraakse verzet snel te kunnen breken, om de onrust in het binnenland te kunnen sussen, zodat ze ongestoord verder kunnen gaan met het oppompen en wegvoeren van de olie.

'k geloof niet dat een villa, dat omsingeld is met honderden soldaten inclusief zwaar materiaal niet anders opgelost had kunnen worden.

Maarten
27-07-03, 03:48
Geplaatst door CapoDiTutiCapi

'k geloof niet dat een villa, dat omsingeld is met honderden soldaten inclusief zwaar materiaal niet anders opgelost had kunnen worden.

Ze hebben in elk geval op de Amerikanen geschoten. Nou, dat moet je onder deze omstandigheden vooral doen!
Maakt niet uit of de Amerikanen er terecht zitten of niet, wie het doet is gewoon de lul.
Dat is na afloop van elke oorlog zo.

Afgrijselijke misdadigers trouwens. Babyface leest geen kranten. Wat je daar in leest over die twee? Wredere misdadigers zijn op de wereld echt nauwelijks te vinden.
Beetje begrijpelijk trouwens. Wie als zoon van Saddam, na de dood van Saddam had willen regeren, die had nú al een schrikbewind moeten invoeren. Anders overleef je dat niet. En ze déden het!..

fatiha elg...
27-07-03, 16:07
Tjie heb je goed gezien Maarten. :eek:


Dit hele gedoe lijkt op een kat en muis spel. Nou maar afwachten of de muis de kat te slim af is. Wee de muis wanneer hij gepakt wordt door de kat....er gaan zware klappen vallen....


Overigens, denk dat die twee springlevend ergens rondhuppelen.... :maf2: