PDA

Bekijk Volledige Versie : Nelson Mandela



Ramzi
28-07-03, 00:06
Wie heeft de documentaire gezien over Nelson Mandela uitgezonden door Pamorama (Canvas)... ik heb m altijd al bewonderd, maar na het zien van deze docu moest ik toch even slikken...

Een prachtig mens... een voorbeeld voor alle leiders... :duim:

Hij wordt nu herhaald op de Belgische tv...

KomMaar
28-07-03, 00:09
Ik bewonder deze man, voor al zn uitspraken over Bush

http://images.fok.nl/upload/mandela.jpg


Mandela: Bush is dom en arrogant

Bush gedraagt zich kortzichtig en arrogant. Dit heeft Nelson Mandela, oud-president van Zuid-Afrika en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede gezegd in een toespraak voor het Internationaal Vrouwenforum. Ook heeft hij de bevolking van Amerika opgeroepen de straat op te gaan tegen een oorlog tegen Irak en Bush niet te herkiezen.

Eerder heeft Mandela zich al kritisch uitgelaten over het Amerikaanse beleid ten opzichte van Irak, maar niet eerder heeft hij zich in dergelijke bewoordingen uitgelaten. "Een wereldmacht met een president die (...) niet in staat is helder na te denken wil de wereld in een holocaust storten."

Grietje
28-07-03, 00:13
Geplaatst door Ramzi
Wie heeft de documentaire gezien over Nelson Mandela uitgezonden door Pamorama (Canvas)... ik heb m altijd al bewonderd, maar na het zien van deze docu moest ik toch even slikken...

Een prachtig mens... een voorbeeld voor alle leiders... :duim:

Hij wordt nu herhaald op de Belgische tv...

Vorige week was deel een op t.v. Het is inderdaad een indrukwekkende man, iemand voor wie je diep moet buigen. Zeker als je bedenkt dat hij bijna 30 jaar ten onrechte in de gevangenis heeft gezeten en er niet als een verbitterd man is uitgekomen. Het is maar weinigen gegeven om zoiets te presteren. Ik vond het wel jammer dat hij niet meer heeft gedaan om een oplossing voor het AIDS-probleem te zoeken. De documentaire was nogal vaag over zijn rol hierin. Misschien zou het teveel afbreuk doen aan zijn status van legende, of zoiets.

Zwarte Schaap
28-07-03, 00:19
Geplaatst door Grietje
Ik vond het wel jammer dat hij niet meer heeft gedaan om een oplossing voor het AIDS-probleem te zoeken. De documentaire was nogal vaag over zijn rol hierin. Misschien zou het teveel afbreuk doen aan zijn status van legende, of zoiets.

De oplossing zit in de mensen zelf, buiten voorlichting kan hij er weinig aan doen.

Grietje
28-07-03, 00:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
De oplossing zit in de mensen zelf, buiten voorlichting kan hij er weinig aan doen.

Daar heb je zeker lang over moeten nadenken. Nee, wat ik eigenlijk wel wilde weten was of hij bewust geen aandacht besteedde aan het probleem of dat het gewoon een probleem was waar hij niet klaar voor was. Dat kwam niet goed uit de verf in de docu.

mrz
28-07-03, 00:25
Van eeuwig leven ga je ook maar euthanasie plegen ben ik bang Grietje... Of dat nu met of zonder behulp van AIDS is als je sommige roekelozen moet geloven. :moe:

Grietje
28-07-03, 00:28
Geplaatst door mrz
Van eeuwig leven ga je ook maar euthanasie plegen ben ik bang Grietje...

:cheefbek:

Huh?

Maarten
28-07-03, 03:45
Geplaatst door Grietje
Zeker als je bedenkt dat hij bijna 30 jaar ten onrechte in de gevangenis heeft gezeten en er niet als een verbitterd man is uitgekomen.

Onbegrijpelijk, dat een man het daarna nog zo ver kan schoppen, plus wat hij daarbij presteert..
En hoe hij daarna zijn integriteit weet te bewaren..
En dan nog die Bush-actie..
En blijkbaar kan hij zich dat permitteren ook.

Vergelijk dat met meatball Balkenende..

Ramzi
28-07-03, 08:21
Geplaatst door Maarten
Vergelijk dat met meatball Balkenende..


Wat d8 je van Jaap de Hoop Scheffer? Om JPB kun je nog om zn kop lachen, maar met Jaap sla je echt een internationaal play figuur.
Vorige week stond een brief in Vrij Nederland gericht aan Jaap... lachen joh... die brief was hard en sarcastisch... :D het lezen waard!

Simon
28-07-03, 08:42
Geplaatst door Grietje
De documentaire was nogal vaag over zijn rol hierin. Misschien zou het teveel afbreuk doen aan zijn status van legende, of zoiets.

Het AIDS probleem heeft lang in de taboe sfeer gezeten omdat sexualiteit daar meer een taboe is dan in europa. Toch is hij eerder verandert in zijn denken dan de Zuid-Afrikaanse regering en heeft wel degelijk een voortrekkersrol gespeeld door aandacht voor het probleem te vragen.

Simon

Canaris
28-07-03, 14:17
De man is een levende legende geworden en het probleem met legendes is, dat men de mens niet meer ziet.

Mandela staat op zoŽn sockel , dat normale kritiek niet meer van toepassing is en daar waarschuw ik voor.

Hij heeft zijn plaats in de geschiednis , en dat is zijn goede recht , maar de man heeft zeer wel zijn donkere plekken.

Ik kan nu gaan neuzelen over zijn economische inzichten , (defacto niet bestaand) , of over zijn tijd als president van Z Afrika, welke nu niet bepaald roemrijk waren in detail, maar dat laat ik ook aan de geschiedenis over.

Ja wel ik ga mee in het rijtje en heb reuzen respect voor deze man.

taouanza
28-07-03, 18:20
Geplaatst door Canaris
De man is een levende legende geworden en het probleem met legendes is, dat men de mens niet meer ziet.

Mandela staat op zoŽn sockel , dat normale kritiek niet meer van toepassing is en daar waarschuw ik voor.

Hij heeft zijn plaats in de geschiednis , en dat is zijn goede recht , maar de man heeft zeer wel zijn donkere plekken.

Ik kan nu gaan neuzelen over zijn economische inzichten , (defacto niet bestaand) , of over zijn tijd als president van Z Afrika, welke nu niet bepaald roemrijk waren in detail, maar dat laat ik ook aan de geschiedenis over.

Ja wel ik ga mee in het rijtje en heb reuzen respect voor deze man.


In het het land der blinden heerst koning eenoog.