PDA

Bekijk Volledige Versie : Wahabiet uit Mekka, scheiding na enkele minuten



Joesoef
28-07-03, 12:32
Trouwfoto maakt einde aan huwelijk

Uitgegeven: 28 juli 2003 11:01
Laatst gewijzigd: 28 juli 2003 11:16

RIYAD - In Saudi-Arabië is mogelijk een record gevestigd als het gaat om de kortste echtverbintenis. Een man uit Mekka scheidde enkele minuten na de huwelijksvoltrekking van zijn vrouw, omdat haar broer een foto van het pasgetrouwde paar had gemaakt. Dat heeft de Saudische krant Arab News maandag gemeld.


Aanhangers van de fundamentalistische wahabitische leer van de islam keuren foto's en andere afbeeldingen van mensen om religieuze redenen af. De bruidegom wilde eerst de fotograaf te lijf gaan, maar bruiloftsgasten wisten hem daarvan te weerhouden. Daarop besloot hij van zijn kersverse bruid te scheiden. Daarvoor hoeft een man in Saudi-Arabië alleen maar drie keer te zeggen dat hij zijn vrouw verstoot.

Ramzi
28-07-03, 12:44
Geplaatst door Joesoef
Trouwfoto maakt einde aan huwelijk

Uitgegeven: 28 juli 2003 11:01
Laatst gewijzigd: 28 juli 2003 11:16

RIYAD - In Saudi-Arabië is mogelijk een record gevestigd als het gaat om de kortste echtverbintenis. Een man uit Mekka scheidde enkele minuten na de huwelijksvoltrekking van zijn vrouw, omdat haar broer een foto van het pasgetrouwde paar had gemaakt. Dat heeft de Saudische krant Arab News maandag gemeld.


Aanhangers van de fundamentalistische wahabitische leer van de islam keuren foto's en andere afbeeldingen van mensen om religieuze redenen af. De bruidegom wilde eerst de fotograaf te lijf gaan, maar bruiloftsgasten wisten hem daarvan te weerhouden. Daarop besloot hij van zijn kersverse bruid te scheiden. Daarvoor hoeft een man in Saudi-Arabië alleen maar drie keer te zeggen dat hij zijn vrouw verstoot.

Gekke wahabieten... :maf2:

Puk
28-07-03, 14:08
Geplaatst door Joesoef
Trouwfoto maakt einde aan huwelijk

Uitgegeven: 28 juli 2003 11:01
Laatst gewijzigd: 28 juli 2003 11:16

RIYAD - In Saudi-Arabië is mogelijk een record gevestigd als het gaat om de kortste echtverbintenis. Een man uit Mekka scheidde enkele minuten na de huwelijksvoltrekking van zijn vrouw, omdat haar broer een foto van het pasgetrouwde paar had gemaakt. Dat heeft de Saudische krant Arab News maandag gemeld.


Aanhangers van de fundamentalistische wahabitische leer van de islam keuren foto's en andere afbeeldingen van mensen om religieuze redenen af. De bruidegom wilde eerst de fotograaf te lijf gaan, maar bruiloftsgasten wisten hem daarvan te weerhouden. Daarop besloot hij van zijn kersverse bruid te scheiden. Daarvoor hoeft een man in Saudi-Arabië alleen maar drie keer te zeggen dat hij zijn vrouw verstoot.

Helemaal terecht!

crazy2000
28-07-03, 14:50
deze is wel dodelijk :nerd:

manc
28-07-03, 15:42
Nu ja, hij is wel RECHT in de leer...dat kan niemand ontkennen...

Puk
28-07-03, 15:55
Maar... hoe gaat dat nou in de praktijk? Verstoten?

Zoiets? Ik verstoot jou maal drie? Ofzo?

En mag je als vrouw dan terugzeggen: ik verstoot jou 3 maal 3 keer.

En dan de man weer: ik verstoot jou altijd 1 keer meer dan je mij verstoot?

Enzovoorts...

Of is een smsje rechtsgeldiger? Wat zegt de Koran hierover?

barfly
28-07-03, 16:02
Geplaatst door Joesoef
Trouwfoto maakt einde aan huwelijk

Uitgegeven: 28 juli 2003 11:01
Laatst gewijzigd: 28 juli 2003 11:16

RIYAD - In Saudi-Arabië is mogelijk een record gevestigd als het gaat om de kortste echtverbintenis. Een man uit Mekka scheidde enkele minuten na de huwelijksvoltrekking van zijn vrouw, omdat haar broer een foto van het pasgetrouwde paar had gemaakt. Dat heeft de Saudische krant Arab News maandag gemeld.


Aanhangers van de fundamentalistische wahabitische leer van de islam keuren foto's en andere afbeeldingen van mensen om religieuze redenen af. De bruidegom wilde eerst de fotograaf te lijf gaan, maar bruiloftsgasten wisten hem daarvan te weerhouden. Daarop besloot hij van zijn kersverse bruid te scheiden. Daarvoor hoeft een man in Saudi-Arabië alleen maar drie keer te zeggen dat hij zijn vrouw verstoot.

Gelukkig maar voor die vrouw! Stel je voor dat je getrouwd bent met zo'n idioot?! :maf2:

Zwarte Schaap
28-07-03, 16:19
Geplaatst door barfly
Gelukkig maar voor die vrouw! Stel je voor dat je getrouwd bent met zo'n idioot?! :maf2:

Wilde ik net zeggen, wat een sukkel zeg. Wat heeft zijn ex-vrouw nou misdaan? Alleen zwake sukkels reageren hun ongenoegen af op anderen.

lennart
28-07-03, 16:28
Geplaatst door aQua
Lennart had dit wel doorzien

Zeker weten :duim:

Wanneer gaan wij ook al weer trouwen Noortje? Dan maak mijn agenda alvast vrij voor die dag. :D

Maarten
28-07-03, 16:28
Die Barbaren van vóor de Profeet, die zouden zoiets waarschijnlijk nooit gedaan hebben.
En de aarde blijft ook al plat in die contreien..
Allemaal ter meerdere eer en glorie van het geloof!

Als je nog eens een wereldreis maakt, let dan op je taalgebruik daar. Als je zegt "I've been around the world..", is het meteen van HAK!... :D

lennart
28-07-03, 16:35
Geplaatst door aQua
Niet voor jij je agenda hebt vrijgemaakt voor het inleveren van een stukje Lennart :hihi:

Dat is allemaal al met je ouders geregeld! Een schaap extra en de deal was rond :duim:

Zwarte Schaap
28-07-03, 16:53
Geplaatst door lennart
Dat is allemaal al met je ouders geregeld! Een schaap extra en de deal was rond :duim:

Marokkaanse meiden zijn ook zo lekker goedkoop joh, ze bieden zich aan de eerste de beste figuur die ze een huwelijk aanbiedt. Ook de ouders, bij de eerste de beste aan wie ze hun dochter kwijt kunnen doen ze dat natuurlijk ook. Kortom je bent opgelicht lennart, je had veel goedkoper uit kunnen komen.

lennart
28-07-03, 16:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkaanse meiden zijn ook zo lekker goedkoop joh, ze bieden zich aan de eerste de beste figuur die ze een huwelijk aanbiedt. Ook de ouders, bij de eerste de beste aan wie ze hun dochter kwijt kunnen doen ze dat natuurlijk ook. Kortom je bent opgelicht lennart, je had veel goedkoper uit kunnen komen.

Ah shit, volgende keer neem ik een onderhandelaar in dienst :(

Zwarte Schaap
28-07-03, 17:05
Geplaatst door lennart
Ah shit, volgende keer neem ik een onderhandelaar in dienst :(

Komt er dan nog een volgende keer? Is deze maar gewoon vooor een tussendoortje? Ach who cares ze staan toch te trappelen om zich te laten gebruiken.

lennart
28-07-03, 17:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Komt er dan een volgende keer? Is deze maar gewoon vooor een tussendoortje? Ach who cares ze staan toch te trappelen om zich te laten gebruiken.

Volgende jaar zit in Saudi Arabie, daar zijn de wetten minder strikt mbt het aantal vrouwen dat je mag huwen :D

Zwarte Schaap
28-07-03, 17:11
Geplaatst door lennart
Volgende jaar zit in Saudi Arabie, daar zijn de wetten minder strikt mbt het aantal vrouwen dat je mag huwen :D

Ben je moslim dan ? Of ben je er zo één die dat wordt voor de vrouwtjes?

Zwarte Schaap
28-07-03, 17:13
Geplaatst door aQua
Schaap :moe:

Is het echt zo moeilijk voor je een scheidingslijn te hanteren mbt onzin en realiteit

Nee.

lennart
28-07-03, 17:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben je moslim dan ? Of ben je er zo één die dat wordt voor de vrouwtjes?

Nee ik ben er een die de Islam gebruikt wanneer het handig is en vergeet wanneer het onhandig is.

Zwarte Schaap
28-07-03, 17:17
Geplaatst door lennart
Nee ik ben er een die de Islam gebruikt wanneer het handig is en vergeet wanneer het onhandig is.

Bedankt voor de eerlijke mededeling !

000NobelPrizes
28-07-03, 17:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wilde ik net zeggen, wat een sukkel zeg. Wat heeft zijn ex-vrouw nou misdaan? Alleen zwake sukkels reageren hun ongenoegen af op anderen.
Bingo. Dat zeg ik nu ook al jaren. :hihi:

Mafkees
28-07-03, 18:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Bingo. Dat zeg ik nu ook al jaren. :hihi:


Zelfkennis..:rolleyes:

Afrux
28-07-03, 19:31
Wahhabisme brengt de islam meer schade dan profijt..

Helaas krijgt het wahhabisme steeds meer invloed. Warom? Omdat er veel oliedollars beschikbaar zijn om deze recistische en extremistische vorm van islam te verspreiden.

De heer Cheppih zou het weten, hij en zijn pa krijgen genoeg poen uit wahhabitische hoek...

Deze vorm van islam wordt door het kninkelijkheuis van Saudia Arabia gesponsord. het kninklijk huis zelf doet lales wat allah verboden heeft en trekt zich niets van het Wahhabisem aan. Hierdoor keren zich meer dan 90% van de Saudiers tegen d ekoning en zijn prinsen (30000 prinsen). Waarvan d ehelft verslaafd is aan hoeern, gokken en cocaine.

Het wahhabisme herbergt ook een beetje Arabische nationalisme in zich.

taouanza
28-07-03, 19:37
Geplaatst door Al3arbi
Zelfkennis..:rolleyes:


:hihi:

taouanza
28-07-03, 19:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkaanse meiden zijn ook zo lekker goedkoop joh, ze bieden zich aan de eerste de beste figuur die ze een huwelijk aanbiedt. Ook de ouders, bij de eerste de beste aan wie ze hun dochter kwijt kunnen doen ze dat natuurlijk ook. Kortom je bent opgelicht lennart, je had veel goedkoper uit kunnen komen.


Ewa agoja machi 7eschoema 3liek?:jammer:

n3el schietan.

Zwarte Schaap
28-07-03, 19:59
Geplaatst door taouanza
Ewa agoja machi 7eschoema 3liek?:jammer:

n3el schietan.


Je moet mijn reaktie niet losstaand zien. Het is een sarcastische geplaatste opmerking om de onzin met onzin te bestrijden. Ik hou er niet van om onze huwelijken met een schapenruil te vergelijken alsof de waarde van een Marokkaanse vrouw in het aantal schapen uitgedrukt kan worden.

lah ie na3lak a shitan ~!

maar .......eh...zo goed ?

Mafkees
28-07-03, 20:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet mijn reaktie niet losstaand zien. Het is een sarcastische geplaatste opmerking om de onzin met onzin te bestrijden. Ik hou er niet van om onze huwelijken met een schapenruil te vergelijken alsof de waarde van een Marokkaanse vrouw in het aantal schapen uitgedrukt kan worden.

lah ie na3lak a shitan ~!

maar .......eh...zo goed ?


i.a.w Je wil niet met `n Marokkaanse vrouw vergeleken worden.

:hihi:

Zwarte Schaap
28-07-03, 20:05
Geplaatst door Al3arbi
i.a.w Je wil niet met `n Marokkaanse vrouw vergeleken worden.

:hihi:



Als Marokkaanse mannen niet om hun vrouwen/zusters geven, doen anderen dat wel.

Mafkees
28-07-03, 20:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als Marokkaanse mannen niet om hun vrouwen/zusters geven, doen anderen dat wel.

Ik geef om Alles en iedereen.
Behalve als je Michi.. eeh pu.. You know what,
Forget I said Anything.

Zwarte Schaap
28-07-03, 20:10
Geplaatst door Al3arbi
Ik geef om Alles en iedereen.
Behalve als je Michi.. eeh pu.. You know what,
Forget I said Anything.

Lekker voor je ! :corcky: :zweep:

lennart
28-07-03, 20:14
pfff schaap. Denk je niet dat Noortje zich zelf heel goed staande houdt tegen welke opmerking ik dan maar maakte.

Je lijkt wel op z'n fundamentalist die denkt dat vrouwen zichzelf niet kunnen verweren en daarom altijd in hun huis opgesloten moeten blijven. :p

Zwarte Schaap
28-07-03, 20:19
Geplaatst door lennart
pfff schaap. Denk je niet dat Noortje zich zelf heel goed staande houdt tegen welke opmerking ik dan maar maakte.

Je lijkt wel op z'n fundamentalist die denkt dat vrouwen zichzelf niet kunnen verweren en daarom altijd in hun huis opgesloten moeten blijven. :p

Als je denkt dat noortje zich heel goed staande houdt waarom kom jij nu voor haar op? Is dat om haar te beschermen tegen mij, geloof je dat ze mij niet aan kan of zo?

Je lijkt wel zo een VVD'r die de moslimvrouw wil beschermen tegen de moslimman omdat ie vol vooroordelen zit ?

Zwarte Schaap
28-07-03, 20:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je denkt dat noortje zich heel goed staande houdt waarom kom jij nu voor haar op? Is dat om haar te beschermen tegen mij, geloof je dat ze mij niet aan kan of zo?

Je lijkt wel zo een VVD'r die de moslimvrouw wil beschermen tegen de moslimman omdat ie zelf vol vooroordelen zit ?

taouanza
28-07-03, 20:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet mijn reaktie niet losstaand zien. Het is een sarcastische geplaatste opmerking om de onzin met onzin te bestrijden. Ik hou er niet van om onze huwelijken met een schapenruil te vergelijken alsof de waarde van een Marokkaanse vrouw in het aantal schapen uitgedrukt kan worden.

lah ie na3lak a shitan ~!

maar .......eh...zo goed ?


ONE HUNDERD AND EIGHTYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!

lennart
28-07-03, 20:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je denkt dat noortje zich heel goed staande houdt waarom kom jij nu voor haar op? Is dat om haar te beschermen tegen mij, geloof je dat ze mij niet aan kan of zo?


Hmm neehoor, dit was bedoeld om jou aan te vallen. Ik hou wel van een woordewisseling op z'n tijd. Kom schaap vertel es waarom vond je het nodig mijn schapenhandelopmerking aan te vallen terwijl aQua al iets had gezegd waarvan ik niet terug had. Of telt haar woord niet? Jij lijkt mij wel zo'n arabische vrouwenhater die het liefst alle vrouwen uit het straatbeeld ziet verdwijnen.

Zwarte Schaap
28-07-03, 20:46
Geplaatst door lennart
Hmm neehoor, dit was bedoeld om jou aan te vallen. Ik hou wel van een woordewisseling op z'n tijd. :knipoog:

Houdt het spannend toch !


Kom schaap vertel es waarom vond je het nodig mijn schapenhandelopmerking aan te vallen terwijl aQua al iets had gezegd waarvan ik niet terug had. Of telt haar woord niet? Jij lijkt mij wel zo'n arabische vrouwenhater die het liefst alle vrouwen uit het straatbeeld ziet verdwijnen.

Beetje een zwakke vraag Lennart, dit is een prikbord man! Hier reageert iedereen op elkaar, echt een waardeloze argument.

Ik ben geen arabier. Is een vrouwenhater iets anders voor homo? Je scheldt me toch niet uit Lennart?

Zwarte Schaap
28-07-03, 21:01
Geplaatst door aQua
Schaap, jij lijkt nu wel zo’n Zaghboubi die ook overal een aanval in meent te zien :moe:

Lennart heeft zelf verklaard dat hij het als aanval bedoelde. Verder val ik niet de persoon aan maar val ik de argumentatie aan. Dat is een normale zaak in discussies en fora.


k voel niet de minste aansporing mezelf te verdedigen, alswel een greintje medeleven voor mensen die vaak de nijging hebben elk onnozel aspectje in een negatief daglicht te moeten stellen.

Dat was geen uitdaging of uitnodiging om te reageren, het was een reaktie op lennart zijn prikactie waarin hij stelt :
Denk je niet dat Noortje zich zelf heel goed staande houdt tegen welke opmerking ik dan maar maakte

Wat jij als onnozel benoemt zie ik als een belangrijke detail, details maken het verschil. Als je accepteert dat grappen over je sharaf als onnozel worden afgedaan, dan ben je verloren. Wat er dan over blijft is een lege huls.

Zwarte Schaap
28-07-03, 21:24
Geplaatst door aQua
Precies, en dan mag jij uitmaken of dit al dan niet een discussie was of gewoon een uitschieter die niets met de discussie te maken heeft.


Discussie of uitschieter maakt mij niet zoveel uit beiden gebruik ik om te prikken.


Als je zo van details houdt, is het misschien handig om te weten dat je de priksels van prikkers hier context moet plaatsen. For example, was die opmerking over schapen gemaakt door een Jmt of 151 dan had mijn persoontje daar hoogstwaarschijnlijk anders op gereageerd, wat jij? Al was het de imam dan nog kon hij van mij deze reaktie verwachten. In sharaf ken ik geen onderscheid.

lennart
28-07-03, 22:13
Geplaatst door aQua
Whatever makes you relax, 'k ben blij dat ik dat ondrscheid wel kan maken. Scheelt me een hoop onnodige opwinding

Laten we het hier bij laten, zometeen komt iemand die deze onzin met nog meer onzin meent te moeten bestrijden...
daarbij vond ik de onzin tussen mij en Lennart leuker dan de onzin die ik hier uit mijn vingers aan 't schudden ben, waardoor deze discussie tussen jou en mij al helemáál zinloos figuur slaat

;)

Ons huwelijk stuit op weerstand uit de Marokkaanse gemeenschap :(

Gelukkig heb ik de afspraak met de 'you-know-what' nog even uitgesteld.

lennart
28-07-03, 22:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Beetje een zwakke vraag Lennart, dit is een prikbord man! Hier reageert iedereen op elkaar, echt een waardeloze argument.

Ik ben geen arabier. Is een vrouwenhater iets anders voor homo? Je scheldt me toch niet uit Lennart?

Geen Arabier? Ik geloof er niets van, alle zwarte schapen zijn ook arabier. En nee ik schold je niet uit voor homo. Ik schold je uit voor zo'n vrouwenhater die alle vrouwen binnenshuis wil opsluiten! Of nouja, voor jou is dat natuurlijk een compliment :huil:

Maarten
28-07-03, 22:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkaanse meiden zijn ook zo lekker goedkoop joh, ze bieden zich aan de eerste de beste figuur die ze een huwelijk aanbiedt. Ook de ouders, bij de eerste de beste aan wie ze hun dochter kwijt kunnen doen ze dat natuurlijk ook. Kortom je bent opgelicht lennart, je had veel goedkoper uit kunnen komen.

Is al lang bekend.
In een voorkamertje kun je eerst de zussen uitproberen. Kwestie van service.
Ik ga vaak op zaterdagavond, meestal met een groepje, behalve degenen die de film willen zien.
Eerst bellen wat ze koken..
Je moet niet te dronken zijn, want dan kom je er niet meer in. Dat vind ik eigenlijk ook wel logisch.
GSM hoeft niet eens mee. Je kunt ook gewoon de volgende dag afbellen. Of soms vergeet je dat.. hihi.. dan sta je de volgende week soms ineens bij dezelfde op de stoep. Dan is het eten ook beter, want heeft het minstens een week geduurd.
Soms krijg je ze mee. Erg onhandig. Maar als je dan even wat regelt, krijg je er elders toch al snel weer 200 hamburgers voor. Die moet je dan wel zelf bakken..

----------

Wel realistisch was wat ik ooit op een griekse camping mee maakte:
De campingeigenaar had ruzie met een stel jongens.. Wat bleek? Hij had die jongens gebeld, omdat er nieuwe meiden waren. Die gingen dus zuipen met die meiden, maar die wilden na afloop niet neuken en gingen slapen. Daarop weigerden de jongens de drankrekening te betalen!!!

Hihi... en de vrouw van de eigenaar stond me intussen te vertellen, dat dat bellen dooddnormaal was, maar dat er doorgaans wel altijd voor de drank betaald werd!.. Topsport hoor, daar..

Maarten
28-07-03, 22:29
Geplaatst door Afrux
Wahhabisme brengt de islam meer schade dan profijt..

Helaas krijgt het wahhabisme steeds meer invloed. Warom? Omdat er veel oliedollars beschikbaar zijn om deze recistische en extremistische vorm van islam te verspreiden.

De heer Cheppih zou het weten, hij en zijn pa krijgen genoeg poen uit wahhabitische hoek...

Deze vorm van islam wordt door het kninkelijkheuis van Saudia Arabia gesponsord. het kninklijk huis zelf doet lales wat allah verboden heeft en trekt zich niets van het Wahhabisem aan. Hierdoor keren zich meer dan 90% van de Saudiers tegen d ekoning en zijn prinsen (30000 prinsen). Waarvan d ehelft verslaafd is aan hoeern, gokken en cocaine.

Het wahhabisme herbergt ook een beetje Arabische nationalisme in zich.

Je snapt niet, dat die woestijnvariant hier kansen maakt he? Dat moet toch hópen moeilijkheden bij die mensen geven.. Opsluiten is toch bijna de enige optie?

Zwarte Schaap
28-07-03, 22:29
Geplaatst door lennart
Geen Arabier? Ik geloof er niets van, alle zwarte schapen zijn ook arabier. En nee ik schold je niet uit voor homo. Ik schold je uit voor zo'n vrouwenhater die alle vrouwen binnenshuis wil opsluiten! Of nouja, voor jou is dat natuurlijk een compliment :huil:

Nee hoor ben geen arabier.

Je zegt het nu al voor de derde keer met dat vrouwen binnenshuis opsluiten dus dat vooroordeel moet wel diep zitten. Maar vertel eens aan de hand van wat concludeer jij dat nu van mij?

lennart
28-07-03, 22:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee hoor ben geen arabier.

Je zegt het nu al voor de derde keer met dat vrouwen binnenshuis opsluiten dus dat vooroordeel moet wel diep zitten. Maar vertel eens aan de hand van wat concludeer jij dat nu van mij?

Omdat je het nog niet een keer hebt tegengesproken!

Babyface
28-07-03, 22:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee hoor ben geen arabier.




Wat dan?

Zwarte Schaap
28-07-03, 22:58
Geplaatst door lennart
Omdat je het nog niet een keer hebt tegengesproken!

Waardeloze beschuldigingen ga ik niet op in. Jij toch ook niet ?

Zwarte Schaap
28-07-03, 22:59
Geplaatst door Babyface
Wat dan?

Amazighi

lennart
28-07-03, 23:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waardeloze beschuldigingen ga ik niet op in. Jij toch ook niet ?

Jij kent mij duidelijk niet :slapen:

Zwarte Schaap
28-07-03, 23:05
Geplaatst door lennart
Jij kent mij duidelijk niet :slapen:


Ik heb ook niets over jou gezegd, maar over je beschuldiging. :wat?!:

Babyface
28-07-03, 23:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Amazighi




Arabier, Amazigh, kiefkief in mijn ogen. Allemaal broeders.

taouanza
28-07-03, 23:19
Geplaatst door Babyface
Arabier, Amazigh, kiefkief in mijn ogen. Allemaal broeders.

Ja dat zal wel maar ze dansen toch anders. :wink:

Zwarte Schaap
28-07-03, 23:20
Geplaatst door Babyface
Arabier, Amazigh, kiefkief in mijn ogen. Allemaal broeders.

Ik heb geen uitspraken gedaan over kiefkief of over broeders zijn. Ik ben wat ik ben en laat me niet noemen naar wat ik niet ben. Één van de domste uitspraken wat een marokkaan kan doen is denken dat ie een arabier is.

taouanza
28-07-03, 23:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen uitspraken gedaan over kiefkief of over broeders zijn. Ik ben wat ik ben en laat me niet noemen naar wat ik niet ben. Één van de domste uitspraken wat een marokkaan kan doen is denken dat ie een arabier is.


Je zegt het of het iets ergs is om een arabier te zijn als marokkaan

Babyface
28-07-03, 23:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen uitspraken gedaan over kiefkief of over broeders zijn. Ik ben wat ik ben en laat me niet noemen naar wat ik niet ben. Één van de domste uitspraken wat een marokkaan kan doen is denken dat ie een arabier is.





Ik wordt duizelig van jou Black Sheep. Maar maakt niet uit...

Ik ben een Thamazight, mijn voorouders waren Arabieren. Wat ben ik dan?




























Precies, een Alien. :alien:

Babyface
28-07-03, 23:25
Geplaatst door taouanza
Ja dat zal wel maar ze dansen toch anders. :wink:




Is zo. Vind ik minder helaas.

Zwarte Schaap
28-07-03, 23:26
Geplaatst door taouanza
Je zegt het of het iets ergs is om een arabier te zijn als marokkaan

Als een Marokkaan beweert dat ie een arabier is dan is het een onwetende dwaas die in mythes gelooft. Dat is meer een erfenis van het minachten van je afkomst versterkt door onwetendheid en ongeletterdheid.

Zwarte Schaap
28-07-03, 23:27
Geplaatst door Babyface
Ik wordt duizelig van jou Black Sheep. Maar maakt niet uit...

Ik ben een Thamazight, mijn voorouders waren Arabieren. Wat ben ik dan?


Precies, een Alien. :alien:

In 99,9 % van de gevallen is het zoetekoek als Marokkanen beweren dat ze arabier zijn.

KomMaar
28-07-03, 23:29
Geef h'm maar ongelijk

taouanza
28-07-03, 23:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als een Marokkaan beweert dat ie een arabier is dan is het een onwetende dwaas die in mythes gelooft. Dat is meer een erfenis van het minachten van je afkomst versterkt door onwetendheid en ongeletterdheid.


Maar wat is dan het grote verschil? Het is toch de zelfde ras?

taouanza
28-07-03, 23:35
Geplaatst door Babyface
Is zo. Vind ik minder helaas.


Hoezo? Dat vind ik juist geweldig van Marokko.Zoveel verschillen.

Babyface
28-07-03, 23:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
In 99,9 % van de gevallen is het zoetekoek als Marokkanen beweren dat ze arabier zijn.




Maar bij mij is dat nou eenmaal zo, dat mijn voorouders Arabieren zijn.

Babyface
28-07-03, 23:46
Geplaatst door taouanza
Hoezo? Dat vind ik juist geweldig van Marokko.Zoveel verschillen.




Jawel. Ik bedoelde meer qua eenheid.

taouanza
28-07-03, 23:49
Geplaatst door Babyface
Jawel. Ik bedoelde meer qua eenheid.

Tja alles heeft ze z'n voor-en nadelen.

Zwarte Schaap
28-07-03, 23:50
Geplaatst door taouanza
Maar wat is dan het grote verschil? Het is toch de zelfde ras?

In principe is het gebruik van het woord ras onjuist. Er bestaat maar één ras en dat is het mensenras.

Ik zal je een paar verschillen vertellen.

1 de Taal,
2 de genen
3 de cultuur
4 Amazighen zijn minstens 6000 jaar ouder als het arabische volk
5 Amazighen behoren tot de hamiten arabieren en Joden tot de semieten

Babyface
28-07-03, 23:51
Wat ben ik nu dan Black Sheep?

Zwarte Schaap
28-07-03, 23:53
Geplaatst door Babyface
Maar bij mij is dat nou eenmaal zo, dat mijn voorouders Arabieren zijn.

Ik ken jou niet maar het is bijna met zekerheid te zeggen dat dat echt op een mythe berust.

taouanza
28-07-03, 23:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
In principe is het gebruik van het woord ras onjuist. Er bestaat maar één ras en dat is het mensenras.

Ik zal je een paar verschillen vertellen.

1 de Taal,
2 de genen
3 de cultuur
4 Amazighen zijn minstens 6000 jaar ouder als het arabische volk
5 Amazighen behoren tot de hamiten arabieren en Joden tot de semieten

oke maar mij maakt het toch niet uit.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de geschiedenis van Marokko zeer interessant maar niet om onderscheid te maken.

Babyface
28-07-03, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ken jou niet maar het is bijna met zekerheid te zeggen dat dat echt op een mythe berust.




Wat is een e Shrif dan?

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:05
Geplaatst door taouanza
oke maar mij maakt het toch niet uit.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de geschiedenis van Marokko zeer interessant maar niet om onderscheid te maken.


Wie praat over onderscheid? Als je en turk of pakistani arabier noemt dan zegt hij precies hetzelfde.

Overigens valt het mij op dat er nooit een saoedische vrouw met een marokkaan trouwt, maar omgekeerd schijnt marokko een vrouwenuitverkoopparadijs te zijn voor de arabieren. Ergens gaat het fout zo te zien. Omgekeerd word die onderscheid wel gemaakt.

Of de Marokkanen worden genaaid (althans hun vrouwen) waar ze bij staan of ik ben gewoon een domme klojo.

Babyface
29-07-03, 00:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wie praat over onderscheid? Als je en turk of pakistani arabier noemt dan zegt hij precies hetzelfde.

Overigens valt het mij op dat er nooit een saoedische vrouw met een marokkaan trouwt, maar omgekeerd schijnt marokko een vrouwenuitverkoopparadijs te zijn voor de arabieren. Ergens gaat het fout zo te zien. Omgekeerd word die onderscheid wel gemaakt.

Of de Marokkanen worden genaaid (althans hun vrouwen) waar ze bij staan of ik ben gewoon een domme klojo.




Domme Kl*jo? 7shak.


Ik snap niet wat je bedoeld met dat er ergens iets fout wb Arabieren die met Marokkanen trouwen. Waarom zeg je dat? Wat is daar fout aan?

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:14
Geplaatst door Babyface
Wat is een e Shrif dan?

Shrif is een vermeende afstammeling van de profeet Mohammed. Dit waren families die zich erop beriepen rechtstreeks af te stammen van de profeet. Zij beschikten over een heel speciale baraka. Veel lokale leiders gingen zich sjerief noemen om hun macht een religieuze tintje te geven. In turkije kon je zelf certificaten kopen om aan te tonen dat je van de profeet afstamde. Onze koning beroept zich ook errop dat ze afstammen van de profeet

KomMaar
29-07-03, 00:16
-edit-

Babyface
29-07-03, 00:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Shrif is een vermeende afstammeling van de profeet Mohammed. Dit waren families die zich erop beriepen rechtstreeks af te stammen van de profeet. Zij beschikten over een heel speciale baraka. Veel lokale leiders gingen zich sjerief noemen om hun macht een religieuze tintje te geven. In turkije kon je zelf certificaten kopen om aan te tonen dat je van de profeet afstamde. Onze koning beroept zich ook errop dat ze afstammen van de profeet




Is me al bekend Black Sheep. Alles is me al bekend.

Babyface
29-07-03, 00:19
Geplaatst door aQua
'k denk dat Schaap dmv dat voorbeeld duidelijk wil maken dat we geen eenheidsworst zijn. Marokko is net als tajine samengesteld uit tig verschillende ingredienten. In de tajine zijn ze 1 pot nat, daarbuiten totaal anders elk met een eigen smaak, uiterlijk en achtergrond

En geloof me, een Arabier (de meeste) uit Saudie (e.a.) ziet een Amazigh, like in the old days, nog steeds als inferieur. Paradoxaal gnoeg zijn zij degenen die het hardst om de oemmah roepen....



Ja, ik weet. Maar hij is gewoon zo koppig....

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:20
Geplaatst door Babyface
Domme Kl*jo? 7shak.


Ik snap niet wat je bedoeld met dat er ergens iets fout wb Arabieren die met Marokkanen trouwen. Waarom zeg je dat? Wat is daar fout aan?

Kennelijk bestaat die onderscheid er wel voor marokkaanse mannen. Het is een foute zaak dat zij wel die onderscheid maken.

Het kan ook als fout gezien worden dat marokkaanse mannen hun vrouwen niet zo koesteren als de saoedische mannen dat wel doen.

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:22
Geplaatst door Babyface
Is me al bekend Black Sheep. Alles is me al bekend.

Eewa waarom vroeg je het dan ?

Babyface
29-07-03, 00:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kennelijk bestaat die onderscheid er wel voor marokkaanse mannen. Het is een foute zaak dat zij wel die onderscheid maken.

Het kan ook als fout gezien worden dat marokkaanse mannen hun vrouwen niet zo koesteren als de saoedische mannen dat wel doen.




Oke, begrijp je standpunt wat beter nu. Ik lees de dingen zoals ik ze wil lezen Black Sheep, nie goed....Krijg een wat heldere beeld van jou nu....Tja, al die verhalen over jou hier hé...

Babyface
29-07-03, 00:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Eewa waarom vroeg je het dan ?



Een paar replys terug en je begrijpt a slimme kl*jo.

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:29
Geplaatst door aQua
'k denk dat Schaap dmv dat voorbeeld duidelijk wil maken dat we geen eenheidsworst zijn. Marokko is net als tajine samengesteld uit tig verschillende ingredienten. In de tajine zijn ze 1 pot nat, daarbuiten totaal anders elk met een eigen smaak, uiterlijk en achtergrond

En geloof me, een Arabier (de meeste) uit Saudie (e.a.) ziet een Amazigh, like in the old days, nog steeds als inferieur. Paradoxaal gnoeg zijn zij degenen die het hardst om de oemmah roepen....

We zijn veel meer eenheidsworst als dat we weten. De onwetendheid en kolonialisme heeft ons uit elkaar doen drijven. Vooral de leiders maken er gebruik van. Als we ons als één volk gedragen dan zijn we te gevaarlijk voor vele machthebbers.

De ummah heeft niets met het saoedische rascisme te maken. De ummah staat los van dergelijke onzin.

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:33
Geplaatst door Babyface
Oke, begrijp je standpunt wat beter nu. Ik lees de dingen zoals ik ze wil lezen Black Sheep, nie goed....Krijg een wat heldere beeld van jou nu....Tja, al die verhalen over jou hier hé...

En valt dat beeld mee of tegen? Verhalen over mij ? Zied vertel op ben benieuwd naar die verhaaltjes.

Marsipulami
29-07-03, 00:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
De ummah heeft niets met het saoedische racisme te maken. De ummah staat los van dergelijke onzin.

Altijd verfrissend om de commentaren van ons Schaap te lezen. :boer:

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:34
Geplaatst door Babyface
Een paar replys terug en je begrijpt a slimme kl*jo.

IK begrijp je nog steeds niet a truusje !

Babyface
29-07-03, 00:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
We zijn veel meer eenheidsworst als dat we weten. De onwetendheid en kolonialisme heeft ons uit elkaar doen drijven. Vooral de leiders maken er gebruik van. Als we ons als één volk gedragen dan zijn we te gevaarlijk voor vele machthebbers.




Dit geldt niet alleen voor de Imazighen en Arabieren onderling. Maar over de gehele wereld nu.

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:43
Geplaatst door Babyface
Dit geldt niet alleen voor de Imazighen en Arabieren onderling. Maar over de gehele wereld nu.


BEdoel je met arabier , de arabischtalige marokkaan?

Precies je weet het onwetende volk is een speelbal voor de machtswellustelingen, vandaar dat het belangrijk is om te weten wat en wie je bent. Zo kun je je eigen behoeden voor eventuele domme uitspraken en/of situaties.

Babyface
29-07-03, 00:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
IK begrijp je nog steeds niet a truusje !






Geplaatst door Babyface

Ik ben een Thamazight, mijn voorouders waren Arabieren. Wat ben ik dan?




Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ken jou niet maar het is bijna met zekerheid te zeggen dat dat echt op een mythe berust.



Geplaatst door Babyface
Wat is een e Shrif dan?



Geplaatst door Babyface
Is me al bekend Black Sheep. Alles is me al bekend.




Hewa roug tbegrijpiedh ma la?

Orakel
29-07-03, 00:46
Geplaatst door Puk
Maar... hoe gaat dat nou in de praktijk? Verstoten?

Zoiets? Ik verstoot jou maal drie? Ofzo?

En mag je als vrouw dan terugzeggen: ik verstoot jou 3 maal 3 keer.

En dan de man weer: ik verstoot jou altijd 1 keer meer dan je mij verstoot?

Enzovoorts...

Of is een smsje rechtsgeldiger? Wat zegt de Koran hierover?

:haha:

Eerst. Tweeds. Jeugdsentiment.

Babyface
29-07-03, 00:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
BEdoel je met arabier , de arabischtalige marokkaan?

Precies je weet het onwetende volk is een speelbal voor de machtswellustelingen, vandaar dat het belangrijk is om te weten wat en wie je bent. Zo kun je je eigen behoeden voor eventuele domme uitspraken en/of situaties.



Alleen behoeden voor domme uitspraken is niet genoeg. En behoeden voor situatie's? Beetje laat lijkt mij...

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:50
Geplaatst door Babyface
Hewa roug tbegrijpiedh ma la?

Ma fhmatekschi !

Overigens ben ik arabischtalige opgegroeid. Arabisch is het eigenlijk ook niet. Meer een soort rommelarabisch.

Zwarte Schaap
29-07-03, 00:53
Geplaatst door Babyface
Alleen behoeden voor domme uitspraken is niet genoeg. En behoeden voor situatie's? Beetje laat lijkt mij...

Alle kleine beetjes helpen en het is nooit te laat voor whatever !

Marsipulami
29-07-03, 00:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ma fhmatekschi !

Overigens ben ik arabischtalige opgegroeid. Arabisch is het eigenlijk ook niet. Meer een soort rommelarabisch.

Waarom heb jij nou eigenlijk een http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/flags/Cuba.gif -vlag ?

Babyface
29-07-03, 00:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ma fhmatekschi !

Overigens ben ik arabischtalige opgegroeid. Arabisch is het eigenlijk ook niet. Meer een soort rommelarabisch.



Laat ook maar. Zeg niks meer voordat je nog denkt dat ik een opschepper ben. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het opschepperij...


Rommel Arabisch bestaat niet. Maar je kunt het vast heel goed spreken. :)




Ik ben zo moe...

Babyface
29-07-03, 00:59
Geplaatst door Marsipulami
Waarom heb jij nou eigenlijk een http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/flags/Cuba.gif -vlag ?






Waarom heb ik nou een Jodenvlag?

Zwarte Schaap
29-07-03, 01:17
Geplaatst door Marsipulami
Waarom heb jij nou eigenlijk een http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/flags/Cuba.gif -vlag ?

Ik ben per definitie voor de underdog. Ik hou van een beetje uitdaging, kies nooit voor de sterkste partij. En als er één pain in the ass voor de states is, dan is het wel cuba ! Bewonder de standvastigheid van zo een volk, ondanks de decennia boycots en uitsluiting op de wereld.

Zwarte Schaap
29-07-03, 01:20
Geplaatst door Babyface
Laat ook maar. Zeg niks meer voordat je nog denkt dat ik een opschepper ben. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het opschepperij...


Rommel Arabisch bestaat niet. Maar je kunt het vast heel goed spreken. :)




Ik ben zo moe...

Nee hoor zeg maar wat je wil zeggen ! Zied hdar !

Weet je waarom ik het rommelarabisch noem omdat er veel franse, spaanse, en berberse woorden in zitten. Als je dat allemaal eruit haalt dan blijft er mischien maar 30 % arabisch over mischien wel minder.

3jietie?

Babyface
29-07-03, 01:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee hoor zeg maar wat je wil zeggen ! Zied hdar !

Weet je waarom ik het rommelarabisch noem omdat er veel franse, spaanse, en berberse woorden in zitten. Als je dat allemaal eruit haalt dan blijft er mischien maar 30 % arabisch over mischien wel minder.

3jietie?

Babyface
29-07-03, 01:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee hoor zeg maar wat je wil zeggen ! Zied hdar !

Weet je waarom ik het rommelarabisch noem omdat er veel franse, spaanse, en berberse woorden in zitten. Als je dat allemaal eruit haalt dan blijft er mischien maar 30 % arabisch over mischien wel minder.

3jietie?




30% is beter dan niks%. Ik begrijp er vaak geen hout van, erg jammer. Zou het graag willen leren. Begrijp dus ook niet wat 3jietie betekent. Smehlie.

Verder zeg ik niks. Je komt er zelf wel achter, morgen ofzo als je het opnieuw leest....geen concentratie vermogen 's avonds laat of wel? Ik niet, zeer weinig althans.

Zwarte Schaap
29-07-03, 01:35
Geplaatst door Babyface
30% is beter dan niks%. Ik begrijp er vaak geen hout van, erg jammer. Zou het graag willen leren. Begrijp dus ook niet wat 3jietie betekent. Smehlie.

Verder zeg ik niks. Je komt er zelf wel achter, morgen ofzo als je het opnieuw leest....geen concentratie vermogen 's avonds laat of wel? Ik niet, zeer weinig althans.

Ik denk niet dat ik het opnieuw lees, maar goed alle talen zijn te leren als je het echt wilt. Ik droom ze3ma nog ooit eens echt arabisch en berbers te leren lezen en schrijven en als het nog meezit ook spaans. (zijn maar dromen, voorlopig absoluut geen tijd voor)


Slaap lekker voor dalijk

oowja 3jietie? = Ben je moe?

Babyface
29-07-03, 01:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk niet dat ik het opnieuw lees, maar goed alle talen zijn te leren als je het echt wilt. Ik droom ze3ma nog ooit eens echt arabisch en berbers te leren lezen en schrijven en als het nog meezit ook spaans. (zijn maar dromen, voorlopig absoluut geen tijd voor)


Slaap lekker voor dalijk

oowja 3jietie? = Ben je moe?



Ik heb het er nooit over, alleen heel afentoe, net als net toen je mening uitte over dat mythegedeelte. Want die slaat niet op mij noch op mijn familie, blijft één conclusie over niet waar? En de vragen waren niet omdat ik iets niet wist, maar om je een verband te laten zien met wat ik wil zeggen. Maar je zag het niet. Wallakien laat ook maar, tis niet belangrijk meer...


Ben heel moe ja, vanaf 07.00 uur al op en ik snap niet wat ik hier nog doe...

Babyface
29-07-03, 01:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk niet dat ik het opnieuw lees, maar goed alle talen zijn te leren als je het echt wilt. Ik droom ze3ma nog ooit eens echt arabisch en berbers te leren lezen en schrijven en als het nog meezit ook spaans. (zijn maar dromen, voorlopig absoluut geen tijd voor)


Slaap lekker voor dalijk

oowja 3jietie? = Ben je moe?



Vergeten net.


Spreek jij noch Arabisch noch Berbers goed?

Zwarte Schaap
29-07-03, 02:02
Geplaatst door Babyface
Ik heb het er nooit over, alleen heel afentoe, net als net toen je mening uitte over dat mythegedeelte. Want die slaat niet op mij noch op mijn familie, blijft één conclusie over niet waar? En de vragen waren niet omdat ik iets niet wist, maar om je een verband te laten zien met wat ik wil zeggen. Maar je zag het niet. Wallakien laat ook maar, tis niet belangrijk meer...


Ben heel moe ja, vanaf 07.00 uur al op en ik snap niet wat ik hier nog doe...

safie fhematak !
pfffffff.......eindelijk.

Vergeten net.


Spreek jij noch Arabisch noch Berbers goed?.

Klopt, het deriza, het gewone spreek arabisch is, dus wat de meeste mensen spreken zit vol met dat soort andere woorden. Alleen als je op school hebt gezeten versta je het echte arabisch pas goed.

Babyface
29-07-03, 02:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
safie fhematak !
pfffffff.......eindelijk.


Klopt, het deriza, het gewone spreek arabisch is, dus wat de meeste mensen spreken zit vol met dat soort andere woorden. Alleen als je op school hebt gezeten versta je het echte arabisch pas goed.



Oke dan. Ben gewoon bang om het woord te zeggen, omdat ik bang ben dat jij raar over mij zou denken, stom hé?


Dat vind ik niet mooi klinken, dat jbella Arabisch, wil Lou3a l3arabia leren, is veel mooier vind ik. Maar ja, weloe Arabische school voor mij....triest gewoon...Maar Berbers spreek ik wel goed. Thuis geleerd.

Zwarte Schaap
29-07-03, 02:17
Geplaatst door Babyface
...Maar Berbers spreek ik wel goed. Thuis geleerd.

Koester het als één van de grootste schatten die je bezit, praat er zoveel mee als je kan en vraag je ouders/grootouders en anderen erover en geef het door aan je kinderen inschallah. Hoe meer talen je spreekt hoe rijker je bent.

En nu ga ik lekker slapen morgen is er weer een dag!

ma3asalaama

Babyface
29-07-03, 02:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Koester het als één van de grootste schatten die je bezit, praat er zoveel mee als je kan en vraag je ouders/grootouders en anderen erover en geef het door aan je kinderen inschallah. Hoe meer talen je spreekt hoe rijker je bent.

En nu ga ik lekker slapen morgen is er weer een dag!

ma3asalaama



Zal ik zeker doen. Soukran broeder. Djazak Allahoe gairan.


Slaap lekker. :)


Wasalaam aileikoum Black Sheep.