PDA

Bekijk Volledige Versie : heeft Benzakour wel's iets van zichzelf geschreven?



Afrux
30-07-03, 16:38
Het verhaal dat Benzakour herhaardelijk en van veel schrijvers plagieerde kent iedereen.

Daarnaast heeft hij ook verzonnen berichten overgenomen van het internet en ze verwerkt in zijn columns:

Wat mij opviel uit zijn columns, met name die over islam en de Arabische wereld gingen, is dat hij weinig verstand van had. Idereen die een s in het Jaar een Arabische krant zou lezen, zou zich kapot om zijn onzin lachen. het kan ook niet anders van onze drinkende moslim (huichelaar): Hij is hier opgegroeid, spreekt geen woord Arabisch en weet helemaal niets wat er gebeurt in die wereld.



Dit is ook van onze Aghyur )zegt men in het Tmazight' of is het meer Akidar:

Varia Geplaatst: 14:21 uur

Volkskrant-columnist trapt in internetgrap
Maandag, 11 maart 2002 - Johan Derksen, hoofdredacteur van Voetbal International, heeft de Talking Head Award gewonnen, meldde de Volkskrant zaterdag. Het blijkt een internetgrap.


Door Maarten Reijnders 1 reactie



"Afgelopen weekeinde heeft Voetbal International-hoofdredacteur Johan Derksen de Talking Head Award gewonnen als 'beste praathoofd' op de Nederlandse televisie", begon Volkskant-columnist Mohammed Benzakour zaterdag zijn tweewekelijkse column in de mediarubriek Stroom.

Benzakour vervolgt: "Tot vorig weekeinde wist ik niet dat een dergelijke prijs bestond." Benzakour was niet de enige: de Talking Head Award bestaat namelijk helemaal niet. De prijs werd vorige week verzonnen door de redactie van Gwrrf, een dagelijks e-zine met recensies van boeken, films en tv-programma's.

Sigaar
In een satirisch stukje stak de redactie van het online tijdschrift de draak met Derksen. "De nestor van de voetbaljournalistiek reageerde, zoals gebruikelijk, nogal koeltjes op de onderscheiding en zei na een trekje aan zijn bekende sigaar: 'Ik heb een bloedhekel aan vedettes. En ben dan ook niet van plan er zelf eentje te worden.'"

Benzakour nam het verhaal echter uiterst serieus en gebruikte het artikel uit Gwrrf om er een verhaal over 'pratende koppen' op tv aan op te hangen. Benzakour ging zelfs 'op zoek' naar het juryrapport waar hij vervolgens uit citeert.

"Maar ik wilde méér weten, de motieven van de jury, en dus ging ik op zoek naar haar rapport, dat mij vertelde dat Derksen bekroond werd om voornamelijk twee eigenschappen: 1. cameravastheid en 2. uithoudingsverhogen. De jury omschreef de nestor van de voetbaljournalistiek als respectievelijk 'een veldheer die bewegingloos op zijn stoel zit' en die 'ondanks zijn spervuur aan meningen nergens inzakt en na twee uur praat-tv nog nét zo enthousiast aan zijn Havanna trekt'."

In werkelijkheid komen bovenstaande citaten uit 'het juryrapport' uit hetzelfde stukje in Gwrrf.

Huiswerk
Gwrrf kan de humor er wel van inzien. "Hierbij willen we Benzakour van harte bedanken voor deze unieke interactie tussen internet-satire en deftige Volkskrant-journalistiek. Maar voortaan wel iets beter je huiswerk doen, hè Mo?", schrijft Gwrrf vandaag.

Bron± http://www.webwereld.nl/nieuws/10547.phtml

Ron Haleber
30-07-03, 18:24
Geplaatst door Afrux

Het verhaal dat Benzakour herhaardelijk en van veel schrijvers plagieerde kent iedereen.

Daarnaast heeft hij ook verzonnen berichten overgenomen van het internet en ze verwerkt in zijn columns:

Wat mij opviel uit zijn columns, met name die over islam en de Arabische wereld gingen, is dat hij weinig verstand van had.




Benzakour is een brave moslim en als top-lid van de AEL zal hij wel eens voor zijn fatsoen een glaasje moeten drinken bij een receptie van een bevriend ambassadeur.



Maar als moslim hoef je nu eenmaal niet origineel te zijn!

Geen enkele profeet heeft ooit iets van zichzelf geschreven...!

Het was puur plagiaat van wat zij van hierboven hoorden...!

Benzakour doet daarom hetzelfde!

Dat kun je een vrome moslim dan toch niet kwalijk nemen!

Ikke4real
30-07-03, 21:57
Geplaatst door Ron Haleber


Maar als moslim hoef je nu eenmaal niet origineel te zijn!

Geen enkele profeet heeft ooit iets van zichzelf geschreven...!

Het was puur plagiaat van wat zij van hierboven hoorden...!

Benzakour doet daarom hetzelfde!

Dat kun je een vrome moslim dan toch niet kwalijk nemen!

Het zijn niet de profeten maar de boodschappers die met iets nieuws komen. :rolleyes:

Afrux
30-07-03, 22:14
Ik had groot respect voor hem aan het begin..

Totdat ik achter zijn achterlijke scheinheiligheid kwam...
Zie ik hem vandaag bij Attawhid (conservatief islamitische vereniging) zich voordoen als een heilige
en de dag daarna met een vrouw die half naakt rondliep en samen van een glasje wijn genieten...

Een man met twee gezichten en een ordinair dief (plagiaat)... wat dat betreft past hij goed bij ael. Met zijn achterlijke denkbeelden....

Sorry maar soms moet je op de man spelen, hij moet gewoon zichzelf zijn.. Ik heb niets er tegen dat hij drinkt, het is zijn leven, hij mag doen wat ermee wilt, van mij mag hij volgende keer zelf ook naakt bij lopen.. Maar hij moet achter zijn pricipes staan... en niet Marokkaanse broeders misleiden...

Ron Haleber
31-07-03, 05:37
Geplaatst door Ikke4real
Het zijn niet de profeten maar de boodschappers die met iets nieuws komen. :rolleyes:

Beste Ikke, dit zeg ik toch ook:

"Geen enkele profeet heeft ooit iets [origineels] van zichzelf geschreven...!

Het was puur plagiaat van wat zij van hierboven [dus van boodschappers als JIbril] hoorden...!

Mafkees
31-07-03, 05:45
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Ikke, dit zeg ik toch ook:

"Geen enkele profeet heeft ooit iets [origineels] van zichzelf geschreven...!

Het was puur plagiaat van wat zij van hierboven [dus van boodschappers als JIbril] hoorden...!


Zelfs dan is je opmerking fout.

Taallesje;
pla·gi·aat (het ~)
1 het overnemen van andermans werk en dat laten doorgaan voor eigen werk => letterdieverij, letterroof, piraterij

`kken ff geen Profeten/Boodschappers opnoemen die `t Woord Gods uitbrachten onder hun eigen naam.

mocromike
31-07-03, 10:12
Benzakour lid van ael ? daar wist ik niets van.

mocromike
31-07-03, 10:31
(optie 3)....of er lult iemand slap uit z'n nek.

Afrux
31-07-03, 10:31
Mocro

Wat is de overeenkoms tussen jou en hem?