PDA

Bekijk Volledige Versie : Priester verdrinkt na redding zeven kinderen



Vriend
31-07-03, 15:27
Priester verdrinkt na redding zeven kinderen

Uitgegeven: 31 juli 2003 12:04

ROME - Een Italiaanse priester is woensdag verdronken nadat hij even daarvoor in zee zeven kinderen van de verdrinkingsdood had gered. De 44-jarige Stefano Gorzegno, priester van een parochie in Bojano in het zuiden van het Zuid-Europese land, was met ongeveer vijftig schoolkinderen tussen twaalf en zestien jaar een dag op stap in Termoli aan de Adriatische kust.

Toen de zeven kinderen tijdens het zwemmen werden verrast door een sterke onderstroom, bedacht de priester zich geen moment en dook hij met z'n kleren aan in de golven om hen te redden. Gorzegno slaagde erin alle kinderen te redden, maar bezweek kort daarna. Zijn longen zaten vol water, zei een woordvoerder van de plaatselijke politie donderdag.

Uitvaartdienst

Volgens hem krijgt de priester vrijdagochtend in Bojano een speciale uitvaartdienst voor zijn heldendaad. Gorzegno was een ervaren zwemmer en diepzeeduiker, aldus de zegsman. Bojano is een bergdorp ten westen van Termoli.

taouanza
31-07-03, 17:20
:jammer:

manc
31-07-03, 21:44
Die man was een held. Bij het lezen van dit soort verhalen hoop ik altijd stiekem op een hemel.

Al weet ik beter.

taouanza
31-07-03, 21:55
Geplaatst door manc
Al weet ik beter.

jeeeeeeeesssss. you don't say. :moe:

manc
01-08-03, 09:26
Geplaatst door taouanza
jeeeeeeeesssss. you don't say. :moe:

:)

You're so funny.

Maarten
03-08-03, 05:50
Hoezo rode vlag? Ik stapte dus gewoon een stukje de zee in. Tot aan m'n knieen dus... Nou, die onderstroom was zo sterk, dat ik er maar net nog uitkwam..
Draaikolken bestuderen is ook niet altijd even gezond.