PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer zo een vreemde vraag...



Fillastiene
01-08-03, 14:06
Vind jij dat je een zinvol leven leidt?
En waarom?

Zwarte Schaap
01-08-03, 14:13
Geplaatst door Fillastiene
Vind jij dat je een zinvol leven leidt?
En waarom?

Zonnig en zinloos
waait het leven voorbij
Miste de pijl de roos en mij?
(sapho)

Fillastiene
01-08-03, 14:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zonnig en zinloos
waait het leven voorbij
Miste de pijl de roos en mij?
(sapho)

:haha:

Dus er is een verband tussen de zon en een zinloos leven? Misschien is zinloos geweld nu ook makkelijker te verklaren. Het komt allemaal door het weer...

Allemaal weer de schuld van Erwin Kroll.

Zwarte Schaap
01-08-03, 14:31
Geplaatst door Fillastiene
:haha:

Dus er is een verband tussen de zon en een zinloos leven? Misschien is zinloos geweld nu ook makkelijker te verklaren. Het komt allemaal door het weer...

Allemaal weer de schuld van Erwin Kroll.


Ik ga zo even lekker zinloos in de zon rondhangen.
;)

Ron Haleber
01-08-03, 15:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zonnig en zinloos
waait het leven voorbij
Miste de pijl de roos en mij?
(sapho)


Schaap, die mevrouw Sapho was wel zwaar lesbisch... Zo lesbisch, ware het niet als een zwart schaap, dan wel in goed nederlands "als een paard!"

En dat al eeuwen voor onze jaartelling... Zij woonde op eiland Lesbos.

Ze heeft het zogezeid uitgevonden!

Stoort jou dat nou niet, haar nihilistische visie op het leven...?

Wanneer kunnen we van jou citaten van onze lesbische volksschrijver Gerard Reve verwachten, zoals zijn voorliefde voor de Ezel waarmee hij een proces aan de broek kreeg...

Ik moet je wel aan je eigen woorden herinneren: "je wordt hier enkel maar gedoogd als gast van de k*t-Marokkanen...!".

Zwarte Schaap
01-08-03, 16:20
Geplaatst door Ron Haleber
Schaap, die mevrouw Sapho was wel zwaar lesbisch... Zo lesbisch, ware het niet als een zwart schaap, dan wel in goed nederlands "als een paard!"

En dat al eeuwen voor onze jaartelling... Zij woonde op eiland Lesbos.

Ze heeft het zogezeid uitgevonden!


Oud nieuws ronnieboy. Ik vind sommige nummers van Queen, George Michael, Culture Club, Yazoo ...etc hele coole songs die ik graag hoor. Wat is jouw bezwaar eigenlijk?


Stoort jou dat nou niet, haar nihilistische visie op het leven...? Neen


Wanneer kunnen we van jou citaten van onze lesbische volksschrijver Gerard Reve verwachten, zoals zijn voorliefde voor de Ezel waarmee hij een proces aan de broek kreeg... Ik hou niet van literatuur, als zodanig lees ik ze dus ook niet. Je kunt dus nooit iets van reve van mijn kant verwachten.

Ik moet je wel aan je eigen woorden herinneren: "je wordt hier enkel maar gedoogd als gast van de k*t-Marokkanen...!". Het streelt mijn ego wel dat mijn woorden bij ''The RONNIEBOY'' een dergelijke impact hebben. Jammer dat je er een eigen draai aan hebt gegeven en niet meer strookt met mijn uitspraak. Typisch iets voor het RONNYISME.
:fpiraat:

taouanza
01-08-03, 17:29
Geplaatst door Fillastiene
Vind jij dat je een zinvol leven leidt?
En waarom?


Hallo lieve meid,
Hoe is het met je? Nog iets leuks gedaan in de vakantie?
:)

mrz
01-08-03, 23:28
Vind jij dat je een zinvol leven leidt?
En waarom?

Ja, zonder mijn humor zou ik het maar saaie boel vinden namelijk. En hoe meer nederland zich laat hersenspoelen door de paradoxale leugen dat zelfgeprutste genetische manipulatie zonder duidelijk doel voor ogen en zonder duidelijke voortekenen van goede bedoelingen hoe meer ik absoluut niks geen schaamte voel vooral mijn steentje bij te dragen aan zo'n saaie nieuwe wereld jaja ik heb een probleem met paradoxen I know. :rolleyes:

Ik zou hier paar onbetaalbare quotes uit The Selfish Gene kunnen plaatsen maar wil geen ip gepiep veroorzaken haha!

2 jaar? omg

Maarten
02-08-03, 06:45
Schaap, bedankt voor Sappho!! (spreek: Sap-pho )
Vakantie-uitgehongerd, herinnert me dat aan Lesbos, dorp Eressos, klein heuveltje wat "the mountain of Sappho" genoemd werd.. Onduidelijke ruine er op, maar héerlijk sfeertje...

Maarten
02-08-03, 07:13
Geplaatst door Ron Haleber
was wel zwaar lesbisch...

Echt? Ik bedoel, ze had een meisjesschool en schreef de gedichten..
De Lesbische beweging, of aard, werd er naar genoemd, maar misschien bij gebrek aan ander referentiepunt.
Lijkt meer een mythe dan feit..

De grieken zijn niet blij.
Het eiland werd meen ik daarom mithilini genoemd, naar de hoofdstad..
En de bewoners van Eressos? Eén Lesbische demonstratie, en ze spraken er nog jaren schande van. Daar waren ze absoluut niet va gediend. En mensen waar je te gast bent, daar ga je niet tegen demonstreren, vonden ze. Kan ze geen ongelijk geven.

Al die griekse vrouwen in het zwart, en dan 50 Mr verder naaktstrand, dat ging ook niet lekker.
En dan een vent met een ezel. :hihi: die ging al jaren naar dat plekkie. Maar als het daar vol lesbische tenten stond, dan ging ie echt niet ergens anders heen, en zat ie daar midden tussen.. Mét ezel! De dames wisten niet goed wat te doen.. Stond mekaar maar te negeren. Om te gieren dat contrast.

Ron Haleber
02-08-03, 11:58
Geplaatst door Maarten
Echt? Ik bedoel, ze had een meisjesschool en schreef de gedichten..
De Lesbische beweging, of aard, werd er naar genoemd, maar misschien bij gebrek aan ander referentiepunt.
Lijkt meer een mythe dan feit..





Al die hartstochtelijke liefdesgedichten van Sappho sloegen volgens jou dus als kut op dirk - al die lesbians hebben zich helemaal vergist...

Ons puriteins kamerlid Apostolou (PvdA) heeft dit met zijn Griekse bisschoppen ook allang gezegd...


Shakespeare's sonnetten zullen dus ook wel aan een vrouw gericht geweest zijn...

Rumi had het helemaal niet over zijn boezemvriend maar over een toevallige vriendin...

De familie van Burton had gelijk om zijn vertalingen uit het arabisch te vervalsen, want Burton had er niets van begrepen.



Zeg, Maarten, op jouw voorstel heeft popie Jopie al die beelden in het Vaticaans Museum natuurlijk van die lelijke gips-slippies voorzien...? Creatief idee van je!

Wat was je bijdrage aan zijn oekase die ons gisteren uit het Vaticaan bereikte?


Voor Minister van Cultuur bij Balkenende II ben je echt geknipt... Zijn we eindelijk eens van al die viezigheid uit de wereldgeschiedenis af...!

Ron Haleber
02-08-03, 12:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
1. Oud nieuws ronnieboy. Ik vind sommige nummers van Queen, George Michael, Culture Club, Yazoo ...etc hele coole songs die ik graag hoor. Wat is jouw bezwaar eigenlijk? Ik hou niet van literatuur, als zodanig lees ik ze dus ook niet. Je kunt dus nooit iets van reve van mijn kant verwachten.

2. Het streelt mijn ego wel dat mijn woorden bij ''The RONNIEBOY'' een dergelijke impact hebben. Jammer dat je er een eigen draai aan hebt gegeven en niet meer strookt met mijn uitspraak. Typisch iets voor het RONNYISME.
:fpiraat:


Mijn bezwaar?


Dat je enerzijds blijkbaar (gespeelde?) waardering kunt opbrengen voor allerlei libertijnse kunstvormen van poëzie en musici...

En anderzijds een sjaria-rechtbank wil invoeren om precies dezelfde personen hun kop te laten afkappen...! :ninja2:


Hier zit iets grondig mis. In Nederland noemen we dat hypocriet=schijnheilig...! :(



Het tweede punt: ik vind het idem dito uiterst schijnheilig als je anderen aan regels onderwerpt, die niet op jouzelf van toepassing zijn...


Je mag je van mij best als de emir van maroc.nl zien. Maar verklaar de regels van Moewa en Dienna dan ook op jezelf van toepassing!


Capito Schaap...?

Babyface
03-08-03, 00:02
Geplaatst door Ron Haleber

Hier zit iets grondig mis. In Nederland noemen we dat hypocriet=schijnheilig...! :(







Nee hoor, is helemaal niet waar. De ene keer een gedicht over liefde cq erotiek heel mooi vinden om zijn poëzie, de ander keer zware afkeer tonen tegen harame dingen, zoals uhh...sexscenes bv. Zo voel ik het althans...ik ben niet hypocriet, ben mezelf.

Zwarte Schaap
03-08-03, 00:31
Geplaatst door Ron Haleber
Mijn bezwaar?
Dat je enerzijds blijkbaar (gespeelde?) waardering kunt opbrengen voor allerlei libertijnse kunstvormen van poëzie en musici...

En anderzijds een sjaria-rechtbank wil invoeren om precies dezelfde personen hun kop te laten afkappen...!

Jammer ronnieboy dat heeft met een beperking in jouw brein te maken. Nooit gehoord van relativeringsvermogen? Het gaat erom dat je onderscheid kunt maken tussen de levensstijl die iemand heeft en de geestelijke of fysieke prestaies van een persoon.

Socrates en vele belangrijke griekse filosofen zagen in de liefde tussen een jongeling en zijn leraar de iedeale liefde maar dat zegt dan niets over hun geestelijke prestaties die zij middels boeken en theorien hebben overgelaten. Hoeveel belangrijke islamitische filosofen hebben geput uit de nalatenschap van deze filosofen? Vrijwel allemaal !

Verder is je gedacht te beperkt over de sjaria. Jij ziet alleen de sjaria rechtbank, jij als kenner zou toch beter moeten weten ! De sjaria is meer dan een rechtbank alleen. Verder ben ik geen voorstander van de sjaria in Nederland en ben ik van mening dat de doodstraf de maximale straf is en dat de rechter bepaalt of het een mindere straf wordt!


Hier zit iets grondig mis. In Nederland noemen we dat hypocriet=schijnheilig...! Een ander woord is ook geintegreerd ! Wat wil je dan? wil je dat ik een toren opblaas of met rationele argumenten in discussie met je treed?


Het tweede punt: ik vind het idem dito uiterst schijnheilig als je anderen aan regels onderwerpt, die niet op jouzelf van toepassing zijn... Nu ga je te ver ronnieboy ! Wie onderwerp ik aan regels? Sappho? Ik snap je even echt niet ! Ik heb niemand veroordeeld! Een beetje relativeringsvermogen is op zijn plaats ronnieboy.


Je mag je van mij best als de emir van maroc.nl zien. Maar verklaar de regels van Moewa en Dienna dan ook op jezelf van toepassing! ??? Wat probeer je nu uit te leggen ronnieboy? Volgens mij zit je vol van binnen en komt het er maar moeilijk uit dat je allerlei halve flarden neerkalt hiero.


Capito Schaap...?

Nee ik snap je punt niet ! Of je hebt moeite om te zien dat je naast gewoon islamitsch kunt zijn en redeneren ook met alle gemak ook andere levensstijlen kunt accepteren en ook de kunst/muziek/wetenschap uitingen daarvan kunt waarderen en gebruiken.

Zwak.... zwak.... ronnieboy !

Ron Haleber
03-08-03, 11:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer ronnieboy dat heeft met een beperking in jouw brein te maken. Nooit gehoord van relativeringsvermogen? Het gaat erom dat je onderscheid kunt maken tussen de levensstijl die iemand heeft en de geestelijke of fysieke prestaies van een persoon.

Schaap, dat gaat op voor de Nederlandse levensstijl...!

Maar je wou me toch niet vertellen dat jij al zo geassimileerd bent, dat je dit onderscheid maakt...? Dan zal ik je voordragen voor de prijs integratie bij de minister!

In alle arabische landen is men niet in staat om dit verschil te maken. En van het weinige wat ik van jou begrijp, is dat jouw ideaal een arabisch-ialamitisch land is...




Geplaatst door Zwarte Schaap

Socrates en vele belangrijke griekse filosofen zagen in de liefde tussen een jongeling en zijn leraar de iedeale liefde maar dat zegt dan niets over hun geestelijke prestaties die zij middels boeken en theorien hebben overgelaten. Hoeveel belangrijke islamitische filosofen hebben geput uit de nalatenschap van deze filosofen? Vrijwel allemaal !

Natuurlijk maar dat waren totaal andere tijden toen de islam nog door en door tolerant en pluriform was...

Dat is een ver verleden - de tijd van Harun al-Rachid - een periode waar niets van over is gebleven...!

We zitten nu met dictator-islam en met fundamentalisme...

Noem me één land waar jij met jouw verschil niet in de bajes wordt gegooid.





Geplaatst door Zwarte Schaap

Verder is je gedacht te beperkt over de sjaria. Jij ziet alleen de sjaria rechtbank, jij als kenner zou toch beter moeten weten ! De sjaria is meer dan een rechtbank alleen. Verder ben ik geen voorstander van de sjaria in Nederland en ben ik van mening dat de doodstraf de maximale straf is en dat de rechter bepaalt of het een mindere straf wordt!



Dat weet ik ook wel... Maar ik heb het over die sjaria van jullie hier die volgens mij nergens op slaat...

Eeen samenraapsel en aftreksel van wat teksten en straffen uit Islam Online en dergelijke...

Wel valt het me van je mee dat je - net als ik - mensen als Cheppih niet steunt!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Nu ga je te ver ronnieboy ! Wie onderwerp ik aan regels? Sappho? Ik snap je even echt niet ! Ik heb niemand veroordeeld! Een beetje relativeringsvermogen is op zijn plaats ronnieboy.


Ik moet me hier van jou "als gast gedragen van de Marokkanen op dit pb"...

Nou die naffers sporen absoluut niet met het maken van het verschil dat jij pretendeert...

En dan lijkt het me normaal dat óók jij je aan hun regels onderwerpt als ik dat al van je moet doen!



Voorbeeld: babyface wierp laatst op: is die Med 6 niet homo...?

Ik zou jou wel eens op dit pb willen zien als je zei dat dat waar was en dan zien hoe de naffers op je reageren...!

Of een homo net zo goed als een ander Marokko kan regeren etc. - dat is enkel al als theoretische vraag duizendvoud taboe!

Nee ik geloof niets van jouw Nederlands soort tolerantie!

Hoe kun je anders tegen me zeggen dat je met Moeha en Dienna in één mandje zit...???




Geplaatst door Zwarte Schaap

Nee ik snap je punt niet ! Of je hebt moeite om te zien dat je naast gewoon islamitsch kunt zijn en redeneren ook met alle gemak ook andere levensstijlen kunt accepteren en ook de kunst/muziek/wetenschap uitingen daarvan kunt waarderen en gebruiken.

Zwak.... zwak.... ronnieboy !


Als je dat echt meent dan ben je een progressief unicum op dit prikbord...!

Ik help het je hopen en wens je zoveel tolerantie van harte toe - zeker inche Allah aan je kinderen!

Tot nu toe heb je die tolerantie wel erg knap weten te verbergen...!



P.S. Mocht ik me toch totaal in je vergist hebben, stuur me maar een mailtje... Ik nodig zo'n Godswonder aan Marokkaanse tolerantie van een eenvoudige jongen uit het volk, graag uit om een plezierig dagje in Amsterdam door te brengen.

Jammer gisteren had je met mij en een Turkse vriend mee kunnen gaan om de Gaypride te zien! Net iets voor jou!

Fillastiene
03-08-03, 15:21
Geplaatst door taouanza
Hallo lieve meid,
Hoe is het met je? Nog iets leuks gedaan in de vakantie?
:)

:)

Ik heb de vlekken op mijn behang geteld. En ik heb net 30 vertellingen op een zondagmiddag bekeken. Toevallig hadden ze het daar over wat het nu is dat het leven zinnig maakt. En ze hebben het antwoord nog steeds niet.

Je hebt niets aan filosofen...:(

Orakel
03-08-03, 15:28
Geplaatst door Fillastiene
Vind jij dat je een zinvol leven leidt?
En waarom?

Eigenlijk veels te warm vor zo'n existentiële vraag, maar vooruit...

Over het algemeen vind ik dat ik wel een zinvol leven leid en soms lijd.
Volgens mij is het de bedoeling dat we de wereld beter achterlaten dan we 'm aangetroffen hebben en vanuit die visie ga ik om met mijn medemens.
Met elkaar en voor elkaar maakt de wereld volgens mij een stuk leefbaarder en vanuit die hoedanigheid zet ik mij in voor mezelf en anderen.
Ik ben een technische onbenul en kan me daarom niet nuttig maken op ecologisch vlak of iets van dien aard. Het enige moment dat k groene vingers heb is na het snijden van qosbir (koriander of peterselie?).

Pfff, tis hier echt te warm voor.

Qué dia es hoy?

Maarten
03-08-03, 18:05
Geplaatst door Ron Haleber
Al die hartstochtelijke liefdesgedichten van Sappho sloegen volgens jou dus als kut op dirk - al die lesbians hebben zich helemaal vergist...


Nee, die hebben zich niet vergist in wat ze lazen, want die herkennen dat.
Maar wat de schrijfster bedoeld heeft, en hoe die in elkaar zat, dat is een andere vraag.
Ik heb een aantal dingen gelezen maar zeker niet alles. Maar daar haalde ik het niet uit.
Bedenk dat meiden heel veel met liefde bezig kunnen zijn, en dat vrouwen - als ze het goed met elkaar kunnen vinden - al die gevoelens bij de dingen soms heel goed met elkaar kunnen delen!! Maar die hoeven echt niet lesbisch te zijn, als ze daar gedichten over maken. Zelfs als mán kan ik die nog goed begrijpen.

Maar goed, misschien heb ik de gedichten gemist waar dat beter uit blijkt.
Maar ik dacht datde bewijzen ook niet veel verder gingen dan "men zegt dat.." Maar potten zullen ongetwijfeld graag de theorie onderstrepen, dat destijds alles heimelijk moest, etc...

Bedenk dat in mannengemeenschappen (bijv. legers) ook hele heraldieke beschrijvingen bestaan, compleet met lichaamsbeschrijvingen, blik in de ogen e.a, die zelfs heel teder konden zijn, terwijl de schrijver zeker niet homo was..
Vergelijk ook grieken, die vaak hand in hand lopen, en zeer innig kunnen zijn, maar geen homo zijn.
Zelf ken ik het net zo goed, maar ben toch niet homo..
Sappho wel?
Bij vrouwen is het zelfs nog veel geaccepteerder.

Ron Haleber
03-08-03, 18:24
Nou Maarten op de Griekse vazen staat het onverbloemd...

In Napels moet je in het museum er maar naar vragen - even een extra fooitje geven!

Of je versleten roomse toog aantrekken en in het italiaans zeggen dat je van het Vaticaan komt - doet wonderen...

mrz
03-08-03, 19:29
Hmm ik lulde weer eens onzin. Ik leidt alleen zinvol leven bij gratie van dat er glimlach op mijn gezicht mag verschijnen of ik mag zeiken. Het probleem met mij is fitting in where I would fit in, als je het zelf moet verzinnen en select gezelschap lach op je gezicht kan doen toveren haha.


Ik heb de vlekken op mijn behang geteld. En ik heb net 30 vertellingen op een zondagmiddag bekeken. Toevallig hadden ze het daar over wat het nu is dat het leven zinnig maakt. En ze hebben het antwoord nog steeds niet.

Je hebt niets aan filosofen...

Lol wtf heb je allemaal gedaan???? :P