PDA

Bekijk Volledige Versie : Teuro.



Orakel
02-08-03, 22:28
Ben er nu echt flauw van. Ik pik het niet meer en ga actie voeren. :huil:

Op zoek naar een t-shirt kom ik er achter dat die dingen in de opruiming 45 euro kosten (100 gulden dus).

Een gebakje op het terras kost ruim 4 euro (dik 9 piek) en een koffie doet minimaal 2 euro ( 4 gulden 40).

Een beetje spijkerbroek begint bij 80 euro (176 gulden).

Op zoek naar een woning? Een 2-kamer-kippenhok met het predikaat appartement doet minimaal 130.000 euro plus kosten koper is zo'n 140.000 euro. Dat is 300.000 oud geld voor een flatje!

Ik geef mijn geld er niet meer aan uit.

Ik wil me best laten naaien, maar dan bepaal ik graag zelf door wie. :kwaad:

Wizdom
02-08-03, 22:40
Geplaatst door Orakel
Ben er nu echt flauw van. Ik pik het niet meer en ga actie voeren. :huil:

Op zoek naar een t-shirt kom ik er achter dat die dingen in de opruiming 45 euro kosten (100 gulden dus).

Een gebakje op het terras kost ruim 4 euro (dik 9 piek) en een koffie doet minimaal 2 euro ( 4 gulden 40).

Een beetje spijkerbroek begint bij 80 euro (176 gulden).

Op zoek naar een woning? Een 2-kamer-kippenhok met het predikaat appartement doet minimaal 130.000 euro plus kosten koper is zo'n 140.000 euro. Dat is 300.000 oud geld voor een flatje!

Ik geef mijn geld er niet meer aan uit.

Ik wil me best laten naaien, maar dan bepaal ik graag zelf door wie. :kwaad:

De EURO is een van de grootste schande van de Europese Unie. Iedereen steelt als raven en dan voornamelijk de horeca en de supermarkten. Eigenlijk doet iedereen mee die iets verkoopt behalve de werknemer dat is de enige die zijn loon tot op het dubbeltje netjes verrekend ziet staan in EUROS.

Ik raad iedereen aan. Geef geen cent extra uit dan puur noodzakelijk is. Laat ze eerst maar die prijzen normaliseren. Spaar maar eens een paar jaar lekker dan kun je er daarna nog meer voor kopen dan nu mogelijk is want het is je reinste diefstal.

Babyface
02-08-03, 22:42
Geplaatst door Orakel
Op zoek naar een woning? Een 2-kamer-kippenhok met het predikaat appartement doet minimaal 130.000 euro plus kosten koper is zo'n 140.000 euro. Dat is 300.000 oud geld voor een flatje!








Ben jij op zoek naar een koophuis?

Orakel
02-08-03, 22:52
Geplaatst door Wizdom

Ik raad iedereen aan. Geef geen cent extra uit dan puur noodzakelijk is. Laat ze eerst maar die prijzen normaliseren. Spaar maar eens een paar jaar lekker dan kun je er daarna nog meer voor kopen dan nu mogelijk is want het is je reinste diefstal.

Het advies van de dag!
Las dat de omzet van de diverse bedrijfstakken al is gedaald met een paar procent. Net goed.

Alhoewel..... dat betekent dat de economie stagneert en dat betkent dat wij weer de lul zijn? :droef:

Orakel
02-08-03, 22:53
Geplaatst door Babyface
Ben jij op zoek naar een koophuis?

Yep. Maar ik denk niet in de stad die jij bedoelt. :)

Wizdom
02-08-03, 22:57
Geplaatst door Orakel
Het advies van de dag!
Las dat de omzet van de diverse bedrijfstakken al is gedaald met een paar procent. Net goed.

Alhoewel..... dat betekent dat de economie stagneert en dat betkent dat wij weer de lul zijn? :droef:

Je kunt beter tijdelijk de pineut zijn dan de rest van je economisch bestaan. Ze gaan dan in ieder geval de prijzen weer naar een normaal niveau brengen. Dat is goed voor spreiding van de welvaart. Anders gaan de bollebozen op hun geldkist zitten, daar heeft niemand wat aan. Dan ben je pas echt de pineut. Kijk maar naar al die 3e wereldlanden. Daar heb je 20% bollebozen die op een geldkist zitten en de overige 80% ziet er nooit meer iets van terug. Een ellende dat dat geeft....

Orakel
02-08-03, 23:06
Geplaatst door Wizdom
Je kunt beter tijdelijk de pineut zijn dan de rest van je economisch bestaan. Ze gaan dan in ieder geval de prijzen weer naar een normaal niveau brengen. Dat is goed voor spreiding van de welvaart. Anders gaan de bollebozen op hun geldkist zitten, daar heeft niemand wat aan. Dan ben je pas echt de pineut. Kijk maar naar al die 3e wereldlanden. Daar heb je 20% bollebozen die op een geldkist zitten en de overige 80% ziet er nooit meer iets van terug. Een ellende dat dat geeft....

Is ook weer waar. Een beetje hetzelfde als met stemmen. Als je niet gaat stemmen is de opkomst laag en daarmee is de kiesdrempel ook laag waardoor de grootste partijen altijd weer een boel zetels krijgen.
Na jaren van lage opkomst moeten de politieke partijen er echter wel lering uit trekken.

Ik hoop dat het midden- en kleinbedrijf dat ook gaat doen.
Mijn zuurverdiende centen zullen ze in ieder geval niet zo snel meer zie.
Naar mijn idee echter kopen mensen nog steeds alsof hun leven er vanaf hangt.

En die vieze rat van een Zalm wuifde alle kritiek op de euro weg en zei dat er niks aan de hand was. Da's volksverlakker nummer 1.

Wizdom
02-08-03, 23:14
Geplaatst door Orakel
Is ook weer waar. Een beetje hetzelfde als met stemmen. Als je niet gaat stemmen is de opkomst laag en daarmee is de kiesdrempel ook laag waardoor de grootste partijen altijd weer een boel zetels krijgen.
Na jaren van lage opkomst moeten de politieke partijen er echter wel lering uit trekken.

Ik hoop dat het midden- en kleinbedrijf dat ook gaat doen.
Mijn zuurverdiende centen zullen ze in ieder geval niet zo snel meer zie.
Naar mijn idee echter kopen mensen nog steeds alsof hun leven er vanaf hangt.

En die vieze rat van een Zalm wuifde alle kritiek op de euro weg en zei dat er niks aan de hand was. Da's volksverlakker nummer 1.

Het CBS noch Zalm geloof ik. Hun doelstelling was en is nog steeds de acceptatie van de EURO ten koste van alles. Het is voor hen een soort Heilige Doelstelling al brengt het bij wijze van spreke heel Nederland aan de rand van de bedelstaf.

Ik geloof wat dat betreft alleen nog mijn inkomsten versus uitgaven. En ik merk gewoon dat ondanks een onveranderde levensstijl ik veel minder over hou sinds de EURO. Rara hoe kan dat meneer ZALM en CBS. Het vreemde is dat heel Nederland er zo over denkt behalve ZALM en het CBS..... Rara hoe kan dat....?

P.S.: Zalm geloof ik zowiezo niet. Met Zalm heb ik het wel gehad sinds zijn houding t.a.v. Hirshi Ali is hij voor mij een wolf in schaapskleren. Geen respekt voor andermans geloof.

Maarten
03-08-03, 00:10
Ik heb het gevoel dat veel ellende komt van de opdeling van grote organisaties in kleinere klupjes, met elk eigen (winst)doelen, en korte-termijndenken. Dat creëerde een nieuwe markt, maar nu binnen het bedrijfsleven zelf. Dat drijft prijzen op. En allerlei managers kregen veel meer oog voor waar centen te halen waren, waar ze eerder niet te halen waren.

Dat werkt leuk in tijden van Hausse. Het maakt het bedrijfsleven flexibeler en dynamischer Maar bij recessie verdwijnen veel van die structuren weer, en gaat er een hoop verloren van de opgebouwde organisatie. En bij organisaties die verdwijnen, verdwijnt ook wat geïnvesteerd is in de organisatie. Kapitaalvernietiging dus. Investeringen in organisatie hadden geen blijvend resultaat. Hoeveel werd er niet gereorganiseerd?

Maar wat bleef na de hausse, dat waren alle slimmigheidjes waarmee prijzen opgedreven konden worden. Díe know how bleef wel, en de praktijk is ook nog zo. Steeds minder mensen trappen daar in, en het voortdurende gevoel van genaaid worden kan er toe gaan leiden, dat mensen geen centen meer willen uitgeven. Dat is een kleine ramp voor economie.
Er is teveel aan luchtbel. De internet-hype was dat, en de hele industrie eromheen ook. De rest van de economie voor een deel ook. Dat kan nog flink knallen.

Misschien is mijn visie onzin, maar ik heb het gevoel dat er veel teveel verloren is gegaan door hap-snap acties.. American style, waar ik niet van weet, of Europa daar wel voor gebouwd is..

taouanza
03-08-03, 20:36
Geplaatst door Orakel
Ben er nu echt flauw van. Ik pik het niet meer en ga actie voeren. :huil:

Op zoek naar een t-shirt kom ik er achter dat die dingen in de opruiming 45 euro kosten (100 gulden dus).

Een gebakje op het terras kost ruim 4 euro (dik 9 piek) en een koffie doet minimaal 2 euro ( 4 gulden 40).

Een beetje spijkerbroek begint bij 80 euro (176 gulden).

Op zoek naar een woning? Een 2-kamer-kippenhok met het predikaat appartement doet minimaal 130.000 euro plus kosten koper is zo'n 140.000 euro. Dat is 300.000 oud geld voor een flatje!

Ik geef mijn geld er niet meer aan uit.

Ik wil me best laten naaien, maar dan bepaal ik graag zelf door wie. :kwaad:


Het wordt opzettelijk genegeerd, men heeft heus wel door dat er minder wordt gekocht maar geeft iets anders de schuld. De economie,de beurs het consumentenvertrouwen en weet ik veel wat voor onzin meer.
Dat de invoering van de euro ook niet betekent invoering van geheugenverlies dat wil maar niet in.
Je wordt belazert en beroofd waar je bij staat en je kan niks doen.
Over normen en waarden gesproken;wat voor boodschap geeft de regering aan het volk?!
Misdaad loont.:mad:

Of de prijzen van het openbaar vervoer niet genoeg zijn opgeschroeft komt de RET nu ook met zoneverkleining dus moet je nog meer betalen.
Een strippenkaar waar ik eerst een maand mee deed, gaat nu nauwelijks een week mee.

Maar ik denk dat we dit allemaal verdiend hebben;we leven zogenaamd in een democratie maar niemand die zijn mond opentrekt. We slikken het maar.
Tijdens de verkiezingen maakt iedereen zich meer druk om asielzoekers dan hun eigen portemonnaie.
En waar heb je nu echt het meest last van?

Het is nu twee jaar en ik maak me nog altijd pissig om:Vroeger begreep ik nooit die Amerikaanse taferelen van mensen die een publieke gebouw binnenlopen en hun geweren leegschoten.Nou als ik nu op de groente-afdeling van de supermarkt kom,begrijp ik het zooooooooooooooo goed. Het hele jaar door appels voor 2 euro. En de markt maakt ook niet zo'n verschil meer.
:terrorist :terrorist :terrorist

barfly
03-08-03, 21:33
Wat een emoties allemaal. :)

Maargoed ik heb dezelfde gedachtes ook al eens gehad, ongeveer net na de invoer, toen de prijzen in de snackbar enzo niet veranderd waren...

Vooral heb ik me geërgerd aan die lapzwanzen die op
TV ff kwamen verklaren dat het "spiegies" was :maf2:

Maar nu weet ik het! Tis recessie, wat dat ook moge zijn :)

Balkenende steeds zuiniger

Rolf Schöndorff

Archief
• Economie voor jou

Tja, wat had die ouwe Keynes ons ook al weer geleerd? Als de economie inzakt omdat er onvoldoende wordt geconsumeerd, geïnvesteerd en geëxporteerd dan moet de overheid de economie een oppepper geven. Dit kan ze doen door of de overheidsbestedingen op te voeren of de lasten van de burgers te verlagen. In het laatste geval gaan deze zich meer inspannen omdat ze bij lagere belastingtarieven van elke extra euro meer overhouden.

Het vergroten van de overheidsbestedingen heeft het volgende effect: doordat die overheid links en rechts bestellingen doet, krijgen bedrijven nieuwe orders. Om die orders uit te kunnen leveren doen deze bedrijven op hun beurt aankopen bij hun leveranciers, enzovoort, enzovoort. Er komt een sneeuwbal opgang die we het multipliereffect hebben genoemd. Het eindresultaat is een veelvoud van de oorspronkelijke extra overheidsbestedingen. De economie komt door deze impuls weer op gang. De door de recessie danig gekrompen stroom belastingontvangsten zwelt weer aan en het begrotingstekort wordt kleiner, de zogenoemde inverdieneffecten.

Aan de kabinet-Balkenende II is deze les niet besteed. Ongeveer alle economen in het land kunnen uitleggen dat je met bezuinigingen in een teruglopende economie de recessie verergert en het tekort vergroot. Minister Zalm die in deze materie heeft doorgeleerd weet dit ook wel. Maar het lijkt alsof op dit moment de politieke cyclus voor dit kabinet groter gewicht heeft dan de economische. Trap in het begin van je regeerperiode flink op de rem en knijp de economische activiteit af. Oplopende werkloosheid? Jammer dan voor al die mensen. En overigens wel plezierig dat de werknemers dan wat minder hoog van de toren kunnen blazen. Zo halverwege de 4-jaarsperiode vier je de teugels, geef je wat gas… en met een zekere vertraging leeft de economie weer op. Balkenende kan zich op de borst slaan als redder des vaderlands. Dan volgt Balkenende III, misschien in de vorm van Zalm I. De kiezer heeft een heel kort geheugen. Een wat cynische theorie, maar hij werkt vaak wel.

Wat te verwachten was valt nu ook in de krant te lezen: het begrotingstekort is groter dan oorspronkelijk werd aangenomen. De groei van de economie valt tegen, er is waarschijnlijk helemaal geen groei, nulgroei. Ja, de president van De Nederlandsche Bank, Nout Wellink, meestal toch de opgewektheid zelve, sprak onlangs zelfs van krimp, mingroei. En wat is de reactie van deze regering? Is er een nog groter tekort? Dan moeten we dus nog meer bezuinigen, dat spreekt vanzelf. Arme Keynes; volgens sommigen is zijn theorie allang overleden. Ik vind hem nog steeds relevant. De man zelf is in 1946 heengegaan en hij hoeft dit gelukkig allemaal niet meer mee te maken.

Als het aan deze regering ligt, mogen we aannemen dat de economie en de begroting er over een paar maanden nog beroerder voor staan. Het laat zich raden wat het kabinet-Balkenende dan concludeert: helaas, nog meer bezuinigen. En dit herhaalt zich een paar keer. Zo spiraalt het beleid ons de komende jaren eerst dieper en dieper de recessie in. We mogen van geluk spreken dat Nederland zo'n open economie heeft. Het is heel goed mogelijk dat de invloed van de buitenlandse handel groter is dan die van het regeringsbeleid. Zodat de groei van de wereldhandel ons ondanks Balkenende II op den duur wel weer uit het slop zal halen

bron: http://www.nrc.nl

Maarten
04-08-03, 01:03
En daar bovenop: als mensen door het euro-gedoe nog steeds het gevoel hebben dat de prijzen te hoog zijn, dan geven ze wellicht minder uit, en sparen. En als ze recessie verwachten ook.

En binnen het bedrijfsleven zal ook een conservatiever uitgavenpatroon ontstaan. Ik ken bijvoorbeeld een IT bedrijfje, wat hele goede en moderne dingen doet, wiens producten de bedrijven echt kosten kunnen besparen. Maar die bedrijven hebben gewoon niet veel zin meer. Die overzien het niet meer, en spelen vooral op zeker..

Orakel
04-08-03, 01:27
Geplaatst door barfly
Aan de kabinet-Balkenende II is deze les niet besteed. Ongeveer alle economen in het land kunnen uitleggen dat je met bezuinigingen in een teruglopende economie de recessie verergert en het tekort vergroot. Minister Zalm die in deze materie heeft doorgeleerd weet dit ook wel. Maar het lijkt alsof op dit moment de politieke cyclus voor dit kabinet groter gewicht heeft dan de economische. Trap in het begin van je regeerperiode flink op de rem en knijp de economische activiteit af. Oplopende werkloosheid? Jammer dan voor al die mensen. En overigens wel plezierig dat de werknemers dan wat minder hoog van de toren kunnen blazen. Zo halverwege de 4-jaarsperiode vier je de teugels, geef je wat gas… en met een zekere vertraging leeft de economie weer op. Balkenende kan zich op de borst slaan als redder des vaderlands. Dan volgt Balkenende III, misschien in de vorm van Zalm I. De kiezer heeft een heel kort geheugen. Een wat cynische theorie, maar hij werkt vaak wel.


Klinkt wat paranoia van mij, maar ik zou er niet gek van op kijken als 't echt zo was. Als ze een deel van de bevolking zo kunnen naaien met het verdubbelen van de ziekenfondspremie, vervolgens een eigen bijdrage van 200 euro per jaar invoeren en de apothekers niet aanpakken...... En Zalm zou echt beter moeten weten want het is niet alleen Keynes die eerdergenoemde theorie bezigde.


Geplaatst door Maarten
En binnen het bedrijfsleven zal ook een conservatiever uitgavenpatroon ontstaan. Ik ken bijvoorbeeld een IT bedrijfje, wat hele goede en moderne dingen doet, wiens producten de bedrijven echt kosten kunnen besparen. Maar die bedrijven hebben gewoon niet veel zin meer. Die overzien het niet meer, en spelen vooral op zeker..

Yep. De broekriem wordt aangehaald. Bij ons werden in aanloop naar de fusie allerlei externe buro's ingeschakel waarbij die jongens 1 mille per dagdeel vroegen voor hun adviezen.
Die zijn nu allemaal op sterk water gezet want Bruintje kan dat niet meer trekken en het schijnt dat die organisatie- en adviesburo's landelijk met een enorme dip te maken hebben.

Maarten
04-08-03, 03:26
Geplaatst door Orakel

Yep. De broekriem wordt aangehaald. Bij ons werden in aanloop naar de fusie allerlei externe buro's ingeschakel waarbij die jongens 1 mille per dagdeel vroegen voor hun adviezen.
Die zijn nu allemaal op sterk water gezet want Bruintje kan dat niet meer trekken en het schijnt dat die organisatie- en adviesburo's landelijk met een enorme dip te maken hebben.

Geloof ik graag. Al die adviesclubs pasten prima in tijden van stormachtige ontwikkelingen, de IT hausse, en de gaten in de markt.
Ik blijf me afvragen of het wel een goed idee was, om alle energie te steken in jagerige subclubjes en opportunistisch winstbejag-gedoe, en niet in stabielere systemen, of beter georganiseerde grotere bedrijven.

Maarten
04-08-03, 03:31
Verder: Treuro..

Ik snap echt niet dat ze met die amerikanen in zee gegaan zijn met die JSF. Hebben we europa, doen we dát. Ik denk ook aan al die nieuwe EU landen, die zich graag op de VS richten.. Je moet Europa door betere samenwerking toch sterker kunnen maken?