PDA

Bekijk Volledige Versie : Khamenei wil 'clementie' voor studenten



Zwarte Schaap
05-08-03, 22:02
Khamenei wil 'clementie' voor studenten


TEHERAN (ANP) - De Iraanse opperste leider, ayatollah Khamenei, heeft de rechtbanken opdracht gegeven ,,clementie'' te betrachten jegens tientallen studenten die zijn gearresteerd tijdens demonstraties in juni en juli. Dat meldde het staatspersbureau IRNA dinsdag.

Khamenei neemt hiermee aanbevelingen van zijn vertegenwoordigers bij de universiteiten over, aldus IRNA. Vooral door de universiteit van Teheran zou zijn aangedrongen op barmhartigheid. De onderwijsinstelling in de hoofdstad vormde het middelpunt van de protesten.

De vertegenwoordigers hebben Khamenei gevraagd studenten die ,,afstand van de herrieschoppers hebben genomen en hun loyaliteit aan het regime van de islamitische republiek hebben verklaard, te laten profiteren van de islamitische clementie'', aldus IRNA.

In juni en juli gingen duizenden studenten in verscheidene Iraanse steden 's avonds de straat op om te protesteren tegen de conservatieve geestelijkheid die hervormingen tegenhoudt. Knokploegen van de conservatieven sloegen de demonstraties uiteen. Tijdens en na de protesten werden honderden studenten opgepakt.

Datum: 05-08-2003 11:48 Bron: ANP

s562m
06-08-03, 08:44
De studenten worden in overvolle gevangenissen gestopt. Zelfs in de gangen is er bezaaid met gemartelde studenten, aldus een progressieve parlementeriër na zijn bezoek van 2 week geleden aan Evin gevangenis.

Een teruggekeerde Iranse, vanuit Canada, is met brute wijze vermoord.

Twee studenten zijn in Shiraz, in het zuiden, ter door veroordeeld.

Zwarte schaap,
Gelukkig is er zoveel aandacht in de wereld voor wat er daar gebeurd dat zij, Mullah's, weten dat wanneer weer iemand vermoord wordt dan de algemene opinie zal drastisch in hun nadeel zijn.

Zij hebben in het (recente) verleden geen medelijding gehad met dit soort opstanden.
Toen ik in begin 1999 in Iran was zag ik in soortgelijke demonstratie de Basidji, mobilisatie eenheid van Khameneie, de studenten vanuit de bruggen naar beneden gooien.
Zij gingen met "zwaard", alsof het de tijd van profeet is, de studenten te lijf.

Dat is nu kennelijk voor de Amerikanen de tijd om aandacht te besteden aan de situatie daar.

Ik verwelkom dat en besef dat het beter te laat dan nooit.

Geloof mij: Zij, mullah's, hebben geen enkele medelijding met wie dan ook.
Rafsandjani zei laatst: breek hun botten zelfs tot aan het zieknhuis toe.

Dat is wat zij doen in de naam van de Islam.
Alle fout die zij begaan wordt door Iraniërs toegeschreven aan Islam.

Zwarte Schaap
06-08-03, 10:55
Geplaatst door s562m

Zij hebben in het (recente) verleden geen medelijding gehad met dit soort opstanden.

Dat is nu kennelijk voor de Amerikanen de tijd om aandacht te besteden aan de situatie daar.

Ik verwelkom dat en besef dat het beter te laat dan nooit.

Geloof mij: Zij, mullah's, hebben geen enkele medelijding met wie dan ook.
Rafsandjani zei laatst: breek hun botten zelfs tot aan het zieknhuis toe.


Geloof mij nou maar, een Amerikaan geeft nog minder om jou als de mollahs die jij zo haat. Amerikanen geven om andere zaken, maar ze hebben jou wel nodig als pion! Ik vind dat jij het goed doet als pion !


Dat is wat zij doen in de naam van de Islam.
Alle fout die zij begaan wordt door Iraniërs toegeschreven aan Islam.
Ik geloof dat alleen de landverraders en de ongelovigen in Iran de problemen toeschrijven aan de Islam.

Simon
06-08-03, 11:32
Het ziet er niet naar uit dat er daar snel wat verandert. De dictators zetten hun humane masker op door clementie te betonen met de studenten. Ondertussen is de intimidatiepoging geslaagd en de democratie ver weg. Het zal wel een land blijven waar de meest getalenteerden blijven vetrekken naar het buitenland. Alleen Victory voelt zich daar als een vis in het water.

Simon

jaja
06-08-03, 11:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geloof mij nou maar, een Amerikaan geeft nog minder om jou als de mollahs die jij zo haat. Amerikanen geven om andere zaken, maar ze hebben jou wel nodig als pion! Ik vind dat jij het goed doet als pion !


Ik geloof dat alleen de landverraders en de ongelovigen in Iran de problemen toeschrijven aan de Islam. ik wil best geloven dat een deel van de Amerikanen om wille van andere belangen nu extra de aandacht op Iran vestigt. Dat neemt niet weg dat mensen in Iran die echt vinden dat ze in de stront zitten onder het huidige bewind natuurlijk gebruik kunnen maken van die Amerikaanse druk om hun eigen positie te verbeteren.
Als jij een drukke verkeersweg moet oversteken en je komt er bijna niet over. Opeens verschijnt er een bus naast je die ook wil oversteken ... dan ben je toch gek om niet in de schaduw van die bus mee te rijden.

Ander voorbeeld: De Amerikanen zijn niet Irak binnen getrokken om de moordpartijen van Sadam (nog dagelijks worden nieuwe massagraven gevonden) te stoppen ... het is wel een bijproduct van de invasie ... en ik ... en heel veel nabestaanden en andere Iraki's zijn blij met dit bijproduct dat die moordpartijen nu zijn gestopt.

Wat betreft die landverrader-uitspraken ... dat werkt een beetje op de lachspieren. Ok. ... de Islam is niet schuldig ... maar wel de interpretatie die aan de Islam wordt / werd gegeven door het overgrote deel van de Mollahs. Zij hebben gemoord dat het een lieve lust was ... iedereen die niet hun mening deelde was zijn leven niet zeker. Het feit dat een "Geestelijk leider" zelfs maar in de positie kan komen dat hij om clementie (overigens alleen voor de berouwvollen, de rest wil hij nog steeds hard straffen) voor protesterende studenten, toont aan dat er "wat problemen" zijn waardoor de mening van een deel van het volk blijkbaar NIET gehoord mag worden. Waarom stemmen zoveel mensen op een zogenaamde reformer als Khatami (die echt niet ZO anders is als Khamenei) en waarom zijn zoveel mensen zo teleurgesteld in wat er tot nu toe is bereikt van dat zeer beperkte hervormingsvoorstel van de regering.
Uitspraken dat alle kritiek landverraad is, is het meest duidelijke voorbeeld dat het bewind zwak staat, zijn legitimiieit onder bevolking langzaam verliest. Een bewind dat zelfvertrouwen heeft accepteert andere geluiden en weerlegt ze ...

Zwarte Schaap
06-08-03, 12:00
Geplaatst door jaja
ik wil best geloven dat een deel van de Amerikanen om wille van andere belangen nu extra de aandacht op Iran vestigt. Dat neemt niet weg dat mensen in Iran die echt vinden dat ze in de stront zitten onder het huidige bewind natuurlijk gebruik kunnen maken van die Amerikaanse druk om hun eigen positie te verbeteren.
Als jij een drukke verkeersweg moet oversteken en je komt er bijna niet over. Opeens verschijnt er een bus naast je die ook wil oversteken ... dan ben je toch gek om niet in de schaduw van die bus mee te rijden.

Ander voorbeeld: De Amerikanen zijn niet Irak binnen getrokken om de moordpartijen van Sadam (nog dagelijks worden nieuwe massagraven gevonden) te stoppen ... het is wel een bijproduct van de invasie ... en ik ... en heel veel nabestaanden en andere Iraki's zijn blij met dit bijproduct dat die moordpartijen nu zijn gestopt.

Wat betreft die landverrader-uitspraken ... dat werkt een beetje op de lachspieren. Ok. ... de Islam is niet schuldig ... maar wel de interpretatie die aan de Islam wordt / werd gegeven door het overgrote deel van de Mollahs. Zij hebben gemoord dat het een lieve lust was ... iedereen die niet hun mening deelde was zijn leven niet zeker. Het feit dat een "Geestelijk leider" zelfs maar in de positie kan komen dat hij om clementie (overigens alleen voor de berouwvollen, de rest wil hij nog steeds hard straffen) voor protesterende studenten, toont aan dat er "wat problemen" zijn waardoor de mening van een deel van het volk blijkbaar NIET gehoord mag worden. Waarom stemmen zoveel mensen op een zogenaamde reformer als Khatami (die echt niet ZO anders is als Khamenei) en waarom zijn zoveel mensen zo teleurgesteld in wat er tot nu toe is bereikt van dat zeer beperkte hervormingsvoorstel van de regering.
Uitspraken dat alle kritiek landverraad is, is het meest duidelijke voorbeeld dat het bewind zwak staat, zijn legitimiieit onder bevolking langzaam verliest. Een bewind dat zelfvertrouwen heeft accepteert andere geluiden en weerlegt ze ...

Zoveel woorden om niets te zeggen, wat een prestatie !

s562m
06-08-03, 14:06
Zwarte Shaap,
Ik heb je in het verleden nooit zo meegemaakt en ik snap jouw aantijgingen niet.

Ik beschrijf de situatie daar en jij beledigt mij door mij een pion van Amerika te noemen.

De wereld bestaat niet alleen uit Amerika en Khomeini die zogenaamd tegen Amerika is.

Khomeini heeft ook veel Communisten, Nationalisten en zelfs geestelijken laten vermoorden.
Een zwangere vrouw die in 1983 opgehangen werd is geen landverrader. Misschien volgens jou wel maar haar kind in ieder geval niet. Daarom schrijven de gewone mensen dit soort dingen aan Islam.

In mijn visie is dit niet de barmhartige Islam die ik heb gekend.


Er zijn andere geluiden. lees dat stuk boven en reageer niet zo.
Anders doe je de deuren dicht voor iedere normale manier van gesprek.

In het leven valt veel van elkaar te leren.

Zwarte Schaap
06-08-03, 22:53
Geplaatst door s562m
Zwarte Shaap,
Ik heb je in het verleden nooit zo meegemaakt en ik snap jouw aantijgingen niet.

Ik beschrijf de situatie daar en jij beledigt mij door mij een pion van Amerika te noemen.

De wereld bestaat niet alleen uit Amerika en Khomeini die zogenaamd tegen Amerika is.

Dit had je eerder gezegd:

Dat is nu kennelijk voor de Amerikanen de tijd om aandacht te besteden aan de situatie daar.

Ik verwelkom dat en besef dat het beter te laat dan nooit.

Iemand die het verwelkomt dat amerika zich met zijn land gaat bezig houden is in mijn ogen een pion van amerika. Hoe haal je het in je hoofd om je landsbelang in handen van de amerikanen te leggen? Pion is nog zacht uitgedrukt. Al het oorlogsleed van Iran heb je aan amerika te danken en uiteindelijk leg je je hoofd in hun schoot.

Dat de wereld niet bestaat uit amerika begrijp ik ook wel, maar zoals je ziet reageer ik alleen op wat ik lees. Als jij dus over khomeini en amerika praat dan zul je een reaktie terug verwachten met amerika en iran erin terug. Dus je toevoeging er bestaat meer als amerika en khomeini slaat nergens op.


Khomeini heeft ook veel Communisten, Nationalisten en zelfs geestelijken laten vermoorden.
Een zwangere vrouw die in 1983 opgehangen werd is geen landverrader. Misschien volgens jou wel maar haar kind in ieder geval niet. Daarom schrijven de gewone mensen dit soort dingen aan Islam.
Jij kunt niet de mening van gewone mensen verwoorden, daar heb ik niets aan. Ik wil jou mening horen.


Er zijn andere geluiden. lees dat stuk boven en reageer niet zo.
Anders doe je de deuren dicht voor iedere normale manier van gesprek.

In het leven valt veel van elkaar te leren.

Iemand die amerika verwelkomt terwijl Irans problemen daaraan te danken zijn, wil ik niets van leren.

s562m
07-08-03, 11:13
Ik mag de mening van de gewone Iraniërs vertolken omdat ik van 1997 tot 1999 daar gewwond heh. Elke dag las ik 3 a 4 kranten. Van progressieven tot conservatieven.
Ik Praatte met alle soorten mensen.
Ik heb de demonstratie van studenten, begin 1999, waarin de studenten op grote schaal vermoord werden meegemaakt.

Jij reageert woest wanneer iemand, geen marokaan, reageert op een gebeurtenis in Marokko.
Zelfs wanneer iemand terecht het corrupt regime en het koningshuis bekritiseerd.

Waar haal je het lef vandaan om zo bagateliserend over mijn kennis, over Iran, te praten. Jij komt met geen enkele argument.

Achter jouw bureau zitten en iedere protestactie en iedere opposant van Iran een pion van Amerika te noemen is erg gemakkelijk.

Zo star over Amerika denken en alles zwart zien is een keuze.

Vergetend dat er andere kant van het medaille ook bestaat.
Namelijk terecht Amerikaanse bemoeienis in Duitsland in 1945, in Japan, in Zuid Korea, in Afghanistan, en recent in Iraq.

Heb jij ooit èèn seconde stil gestaan bij de oorzaak van deze gedachtengoed? Hoe is het mogelijk dat het zover is gekomen? Hoe is het mogelijk dat iemand zoals ik heeft gedemonstreerd tegen de Amerikaanse bemoeienis in Iran en nu iets anders roept?

Nee, ik gellof dat jij dat nooit gedaan hebt. Anders had jij niet zo gereageerd.

Ga zoals Victory op reis naar Iran en praat met mensen.
Ik vrees dat jij dan tegen iedereen op straat moet zeggen dat zij de pionnen van Amerika zijn.

Zwarte Schaap
07-08-03, 12:19
Geplaatst door s562m
Ik mag de mening van de gewone Iraniërs vertolken omdat ik van 1997 tot 1999 daar gewwond heh. Elke dag las ik 3 a 4 kranten. Van progressieven tot conservatieven.
Ik Praatte met alle soorten mensen.
Ik heb de demonstratie van studenten, begin 1999, waarin de studenten op grote schaal vermoord werden meegemaakt.

Jij reageert woest wanneer iemand, geen marokaan, reageert op een gebeurtenis in Marokko.
Zelfs wanneer iemand terecht het corrupt regime en het koningshuis bekritiseerd.

Waar haal je het lef vandaan om zo bagateliserend over mijn kennis, over Iran, te praten. Jij komt met geen enkele argument.

Achter jouw bureau zitten en iedere protestactie en iedere opposant van Iran een pion van Amerika te noemen is erg gemakkelijk.

Zo star over Amerika denken en alles zwart zien is een keuze.

Vergetend dat er andere kant van het medaille ook bestaat.
Namelijk terecht Amerikaanse bemoeienis in Duitsland in 1945, in Japan, in Zuid Korea, in Afghanistan, en recent in Iraq.

Heb jij ooit èèn seconde stil gestaan bij de oorzaak van deze gedachtengoed? Hoe is het mogelijk dat het zover is gekomen? Hoe is het mogelijk dat iemand zoals ik heeft gedemonstreerd tegen de Amerikaanse bemoeienis in Iran en nu iets anders roept?

Nee, ik gellof dat jij dat nooit gedaan hebt. Anders had jij niet zo gereageerd.

Ga zoals Victory op reis naar Iran en praat met mensen.
Ik vrees dat jij dan tegen iedereen op straat moet zeggen dat zij de pionnen van Amerika zijn.

Bla...bla...bla....

Ik heb je een duidelijk antwoord gegeven maar kennelijk heb je een beetje moeite om een antwoord te geven. Wie amerika verwelkomt in zijn vaderland terwijl het amerika is waaraan Iran hoofdzakelijk zijn lijden te danken heeft is niet alleen een pion, nee sterker nog een spion en een landverrader.

Ga nou maar lekker met ronnieboy in de park pioneren! :traan2:

s562m
07-08-03, 16:00
Ik wens geen gesprek meer met je te hebben.

Jij hebt geen zinnig woord toe nu toe in welke discussie dan ook gezegd.
Dat zegt iets over het gebrek aan kennis over de Islam en alle andere onderwerpen.

Ik hoop dat jij je weg in het leven vindt en je gelukkig zal voelen.

Maasalâma

Joesoef
07-08-03, 17:43
Tot het verdriet van vele Iraniers die weten wat Amerika kan zijn zijn er Iraniers die hopen op een interventie van de VS. Ik heb genoeg Iraniers gesproken die berooid zijn terug gekeerd vanuit de VS naar Iran. Positieve verhalen komen hoofdzakelijk van satelietschotel bezitters die nog nooit een visum hebben gehad.

Als de VS zijn bijdrage zal leveren aan de val van de ayatholla's dan zal er wat geruild moeten worden. Olie.

Het enige belang dat speelt voor de VS is geld. Kijk maar naar Liberia en soort gelijke staten. Niks interventie, hooguit een vredesmacht die toekijkt.

Je kan alleen wachten. Met een jaar of 6 gaat het zelfde in Iran gebeuren als bij Tjechie en oost duitsland. De machthebbers trekken zich eenvoudig terug. Hopelijk althans.

Zwarte Schaap
07-08-03, 22:30
Geplaatst door s562m
Ik wens geen gesprek meer met je te hebben.

Jij hebt geen zinnig woord toe nu toe in welke discussie dan ook gezegd.
Dat zegt iets over het gebrek aan kennis over de Islam en alle andere onderwerpen.

Ik hoop dat jij je weg in het leven vindt en je gelukkig zal voelen.

Maasalâma

Ik heb zeker een gebrekkige kennis wat de Islam betreft, maar daarom zal je mij niet veel zien in Islam discussies waar ik weinig over weet. Tot nu toe heb ik nooit echt met jou over de Islam gediscusseerd. Daarom vind ik het vreemd dat je dat als argument gebruikt. Ik zal de eerste zijn die zal toegeven dat hij er niet zoveel vanaf weet.

Maar goed, ik ga niet op jou wens in dat je geen gesprek met mij wilt. Je moet gewoon een beetje tegen een stootje kunnen, dat hoort bij het leven! Je moet gewoon scherper worden en geen zwakke stellingen poneren want daar zullen we genadeloos mee afrekenen.

Joesoef
07-08-03, 22:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet gewoon scherper worden en geen zwakke stellingen poneren want daar zullen we genadeloos mee afrekenen.


Zijn het tegenwoordig zwarte schapen die hier aan het prikken zijn?

Zwarte Schaap
07-08-03, 23:07
Geplaatst door Joesoef
Zijn het tegenwoordig zwarte schapen die hier aan het prikken zijn?

Ik tel voor 2 , nee geintje, ik bedoel mezelf en de prikkers hier in het algemeen.

Joesoef
07-08-03, 23:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik tel voor 2 , nee geintje, ik bedoel mezelf en de prikkers hier in het algemeen.


Ik weet niet hoor maar ik geloof dat er in deze tread de een of ander iemand er over had dat s562m niet kan praten voor de Iraniers in het algemeen maar alleen voor zichzelf.

Dus een zwart schaap zou ook alleen voorzichzelf moeten spreken en niet voor de prikkers van Maroc.nl in het algemeen.

Zwarte Schaap
07-08-03, 23:16
Geplaatst door Joesoef
Ik weet niet hoor maar ik geloof dat er in deze tread de een of ander iemand er over had dat s562m niet kan praten voor de Iraniers in het algemeen maar alleen voor zichzelf.

Dus een zwart schaap zou ook alleen voorzichzelf moeten spreken en niet voor de prikkers van Maroc.nl in het algemeen.

Vooruit dan maar, je hebt gelijk ! :vlammen:

Joesoef
08-08-03, 01:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
:vlammen:

Kebab goesh !

Al Sawt
08-08-03, 02:27
Geplaatst door s562m
De studenten worden in overvolle gevangenissen gestopt. Zelfs in de gangen is er bezaaid met gemartelde studenten, aldus een progressieve parlementeriër na zijn bezoek van 2 week geleden aan Evin gevangenis.

Een teruggekeerde Iranse, vanuit Canada, is met brute wijze vermoord.

Twee studenten zijn in Shiraz, in het zuiden, ter door veroordeeld.

Zwarte schaap,
Gelukkig is er zoveel aandacht in de wereld voor wat er daar gebeurd dat zij, Mullah's, weten dat wanneer weer iemand vermoord wordt dan de algemene opinie zal drastisch in hun nadeel zijn.

Zij hebben in het (recente) verleden geen medelijding gehad met dit soort opstanden.
Toen ik in begin 1999 in Iran was zag ik in soortgelijke demonstratie de Basidji, mobilisatie eenheid van Khameneie, de studenten vanuit de bruggen naar beneden gooien.
Zij gingen met "zwaard", alsof het de tijd van profeet is, de studenten te lijf.

Dat is nu kennelijk voor de Amerikanen de tijd om aandacht te besteden aan de situatie daar.

Ik verwelkom dat en besef dat het beter te laat dan nooit.

Geloof mij: Zij, mullah's, hebben geen enkele medelijding met wie dan ook.
Rafsandjani zei laatst: breek hun botten zelfs tot aan het zieknhuis toe.

Dat is wat zij doen in de naam van de Islam.
Alle fout die zij begaan wordt door Iraniërs toegeschreven aan Islam. S562m,

Iran zit in een democratische proces, de mullahs zullen inzien dat de hervormingen noodzakelijk zijn. Dat is ook de reden waarom er naast een theologische raad, ook een democratisch gekozen regering bestaat. Iets wat de meeste buurlanden van Iran niet hebben.

Wat betreft de VS, zij zijn alleen bezig om de vuur in Iran aan te wakkeren en daarmee de democratische proces in het gedrang laten komen. Amerika bemoeit niet met Iran uit besef dat de Iraniers onderdrukt worden( want als dat zo was zou ze ook aandacht besteden aan Burma, S-Arabie, Egypte etc etc) maar omdat Iran in haar ogen een gevaar is voor haar belangen.

s562m, de onderdrukking onder de Shah periode was nog erger dan nu, maar daar had de VS geen oog voor.

Al Sawt
08-08-03, 03:01
Jaja, het is mij duidelijk geworden dat jij zonder een of andere kennis/achtergrondinfo van een onderwerp zich mengt in dat zelfde onderwerp.


Geplaatst door jaja
ik wil best geloven dat een deel van de Amerikanen om wille van andere belangen nu extra de aandacht op Iran vestigt. Dat neemt niet weg dat mensen in Iran die echt vinden dat ze in de stront zitten onder het huidige bewind natuurlijk gebruik kunnen maken van die Amerikaanse druk om hun eigen positie te verbeteren.
Denk jij dat Iran, Marokko is dat na druk gaat zwichten en alles om doet om de oorzaak van de Amerikaanse druk weg te werken?

En hoe denk jij, dat die mensen hun posities gaan verbeteren met de Amerikaanse druk?

Misschien kun je het beter afvragen,of die mensen die lijnrecht tegenover de conservatieven staan, behoefte hebben aan Amerikaanse druk?
Nee luidt het antwoordt. De VS heeft openlijk de kant van de demonstranten gekozen en hiermee hun positie moeilijker gemaakt dan het al is. Want nu(wat ze al doen) kunnen de conservatieven, de hervormers beschuldigen dat ze buitenlandse belangen dienen.
En aangezien de VS precies weet wat voor soort effect haar openlijke steun zal hebben, dan kun je gerust vaststellen dat de VS uit is om olie op de vuur te gooien en Iran te destabiliseren.

Jaja, zal ik je een geheim verklappen? De meeste hervormers zijn niet pro-Amerikaans en willen de belangrijke waarden van de Islamitische revolutie niet kwijt, maar alleen veranderingen op tal van aantal zaken en de politieke macht aan de volk geven. Dus er is een machtstrijd en geen strijd om een ideologie af te schaffen.


Geplaatst door jaja
Als jij een drukke verkeersweg moet oversteken en je komt er bijna niet over. Opeens verschijnt er een bus naast je die ook wil oversteken ... dan ben je toch gek om niet in de schaduw van die bus mee te rijden. Alleen laat de bus een olievlek achter.


Geplaatst door jaja
Wat betreft die landverrader-uitspraken ... dat werkt een beetje op de lachspieren. Ok. ... de Islam is niet schuldig ... maar wel de interpretatie die aan de Islam wordt / werd gegeven Jaja, de mullah`s regeren Iran niet op basis van de Koran, maar op basis van godsdienstige waarden.


Geplaatst door jaja
door het overgrote deel van de Mollahs. Zij hebben gemoord dat het een lieve lust was ... Keihard optreden tegen opposanten is heel anders dan moorden. Maar het is mij vaker opgevallen, dat je aantal zaken opblaast.


Geplaatst door jaja
zogenaamde reformer als Khatami (die echt niet ZO anders is als Khamenei) Bron?