PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabische Liga erkent bestuursraad Irak niet



Zwarte Schaap
06-08-03, 11:10
Arabische Liga erkent bestuursraad Irak niet

CAÏRO - De Arabische Liga heeft dinsdag besloten de door de Amerikanen benoemde bestuursraad van Irak niet te erkennen. De Iraakse zetel bij de organisatie blijft leeg totdat er verkiezingen zijn gehouden.

De bestuursraad is 'een begin', zei secretaris-generaal Amr Moussa na een vergadering van ministers van Buitenlandse Zaken van de lidstaten waarop het besluit werd genomen. De bestuursraad was niet op de vergadering vertegenwoordigd.

Erkenning door de Arabische Liga zou het prestige van de bestuursraad hebben verhoogd. De leden worden in de Arabische wereld nu gezien als marionetten van de Amerikanen.

'De steun van de Arabische Liga is dringend gewenst om onze terugkeer naar onafhankelijkheid te bespoedigen', zei een woordvoerder van Mohsen Abdel-Hamid, leider van de Iraakse Islamitische Partij en lid van de bestuursraad. 'De Arabische Liga had de bijzondere omstandigheden die hebben geleid tot de Amerikaanse interventie in Irak in zijn afweging moeten meenemen.'

De Arabische Liga heeft 22 leden. Er is nauwelijks een lidstaat die zich op een democratisch gekozen regering kan beroepen.

De Arabische Liga sprak ook over een eventuele Arabische bijdrage aan de internationale troepenmacht in Irak. Moussa was er kort over: 'Arabische troepen naar Irak sturen is uitgesloten, nu en in de toekomst.'

De Internationale Federatie van Journalisten (IFJ) heeft dinsdag het leger van Irak beschuldigd van grove intimidatie van journalisten. Volgens de organisatie neemt het aantal incidenten waarbij journalisten het werken onmogelijk wordt gemaakt toe, en worden zij ernstiger.

Aidan White, algemeen secretaris van de IFJ, zei begrip te kunnen opbrengen voor frustraties aan Amerikaanse zijde over de ontwikkelingen in Irak, maar hij vindt het ontoelaatbaar dat journalisten het slachtoffer worden van die gevoelens. Hij roept het leger op de relatie met de media te herzien voordat de spanningen de pan uitrijzen.

De IFJ noemt voorbeelden als de mishandeling van een Japanse verslaggever die een inval filmde in een woning waar Saddam Hussein zich zou schuilhouden. Van verschillende journalisten is materiaal in beslag genomen.

Een woordvoerder van het Amerikaanse leger ontkent dat er sprake is van intimidatie.


Bron: Volkskrant 6/08/03

Zwarte Schaap
06-08-03, 13:39
Geplaatst door Brie
De Arabische Liga, een dictatorclubje, die enkel een democratisch gekozen regering van Irak accepteert, wat een lachertje :)

Democratisch gekozen regering van Irak?

Zwarte Schaap
06-08-03, 14:13
Geplaatst door Brie
De Arabische Liga laat Irak pas weer toe wanneer er verkiezingen zijn gehouden, ik hoop toch dat die democratisch mogen verlopen.

Loop dan niet vooruit op de zaken en noem het dan ook geen democratisch gekozen regering! Het is gewoon een door de bezetter geinstalleerde regering.

Afrux
06-08-03, 14:23
Zwarte schaap:

Hij bedoelt het volgende:

De Arabische Liga (dictatoriale liga) heeft verklaard dat ze enkel een democratische gekozen regering van Irak zal erkennen.

Dus Brie beweert niet dat de huidige tweederangsregering van Amerika in Irak democratisch is..... maar lacht zich kapot zoals ik en iedereen om de Arabische Liga..

Ik weet niet of jullie de gang van zaken bij de AL van het vorig jaar gevolgd hebben, maar het was echt een lachertjes,.. zij zitten ook zwaar in financieel problemen, omdat een paar olie staatjes weigeren te betalen (kuwait o.a.) omdat Aghyur Omar Musa een racist is/..

In haar vergaderingen vervloken de Arabische nationalisten (presidenten) a la AEl (net kleine kindjes die vechten om een snoepje en gestoorden) in de volgende termen:
- Hond en ezel
- moge goed je snoer afscheren, etc...
Dit zijn de mensne die regeren over de Arabieren (allemaal aanhangers van Nasser en baath)

Fillastiene
06-08-03, 14:59
Een democratisch gekozen regering misschien, maar er zullen waarschijnlijk alleen partijen deelnemen aan de verkiezingen die aan het handje van President Bush en andere oliebaronnen willen lopen.

Bullshit. Die hele democratie. :moe:

Afrux
06-08-03, 15:48
in dictatuur zoals saddam en zijn zonen zal het in ieder geval nooit meer worden...

niets is erger dan dat, al zou sharon daar aan de macht komen, dan zal hij alsnog nooit een kwart van de misdrijven van saddam halen

Zwarte Schaap
06-08-03, 23:16
Geplaatst door Afrux
Zwarte schaap:

Hij bedoelt het volgende:

De Arabische Liga (dictatoriale liga) heeft verklaard dat ze enkel een democratische gekozen regering van Irak zal erkennen.

Dus Brie beweert niet dat de huidige tweederangsregering van Amerika in Irak democratisch is..... maar lacht zich kapot zoals ik en iedereen om de Arabische Liga..

Ik weet niet of jullie de gang van zaken bij de AL van het vorig jaar gevolgd hebben, maar het was echt een lachertjes,.. zij zitten ook zwaar in financieel problemen, omdat een paar olie staatjes weigeren te betalen (kuwait o.a.) omdat Aghyur Omar Musa een racist is/..

In haar vergaderingen vervloken de Arabische nationalisten (presidenten) a la AEl (net kleine kindjes die vechten om een snoepje en gestoorden) in de volgende termen:
- Hond en ezel
- moge goed je snoer afscheren, etc...
Dit zijn de mensne die regeren over de Arabieren (allemaal aanhangers van Nasser en baath) niets is erger dan dat, al zou sharon daar aan de macht komen, dan zal hij alsnog nooit een kwart van de misdrijven van saddam halen

Jij bent een beetje te ver doorgeslagen in je arabieren haat. Zodra je over arabieren praat, praat je te veel onzin erbij.

Afrux
07-08-03, 09:11
ja natuurlijk, dat zijn altijd de argumenten, teveel doorgeschoten in ... reageer inhoudelijk en spreek me tegen:

beste zwarte schaap,


dit zijn gewoon feiten:

dat dit leiders elkaar op kinderachtigemanier tijdens hun bijeenkomsten vervloeken staat vast, dit jaar alleen al meerder keren voorgekomen.. en er zijn video van...

dat de Al in geld en diplomatiek crsis verkeert, staat ook vast, anders weet je helemaal niet wat geberut in de dictatorisch landen. kuwait en uae willen niet meer betalen, omdat ze egypte van racisme beschuldigen, libya stapte uit, etc, etc, etc

En nog maals ik blijf bij, wallah zelfs de crimineel sharon is niet kwart zo erg als saddam (en zijn baath)

Dat waren de drie dingen die ik noemde in mijn bericht..

Arabische nationalisme = zioninsme = racisme

Afrux
07-08-03, 09:21
Asharq Alawsat..

Washinton zet de Arabische liga onder druk om de "tweederangs" regering van Irak te erkennen.
Powell heeft verschillende dictatuurs en de president van arabische liga gebeld. waarna Amar Musa contact heeft genomen met 13 Arabische dictauurs om het voorstel te bespreken...
http://www.asharqalawsat.com/

beste zwarte schaap, kijk dur niet raar als ze morgen de amerikaanse regering in Irak gaan erkennen... want die arabische dictatuurs schijten in hun zak als ze het woord amerika horen...

observer
08-08-03, 15:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij bent een beetje te ver doorgeslagen in je arabieren haat. Zodra je over arabieren praat, praat je te veel onzin erbij. de scheldpartij is zelfs op tv geweest ging tussen de koeweitis en de vorige ahuum irakse afgevaardigde

mischien zweft het nog wel ergens rond, komisch hoor

en ach zou bush nu echt wakker liggen van dat stel van de AL?

hij kan altijd nog arnold sturen

Afrux
08-08-03, 15:48
Dankjewel heren voor jullie begrip..

ik durf bijna te beweren dat meneer zwarte schaap, geen woord arabisch kent, en helemaal geen kennis van die zogenaamde arabische landen heeft .... het kan ook niet daar hij opgegeroeid is in Eur4ope en niet in Damascus... en bovendien is d ekans erg groot dat hij een amazigh is.. (Dit is weer geen racisme maar gewoon de feiten: De Marokkaanse cultuur is geen Arabische cultuur, al zien de gearabiseerden zich zelf als arabieren, toch is er een wereld verschil tussen de cultuur in Marokko in alle opzichten t.o.v. de Arabische cultuur in het midden oosten).. IK ben daar vaak geweest, want dan pas merk je het verschil (Niet negatief, maar gewoon anders, net zoals in china)...

Beste zwarte schaap ik zou eerder Tekhsi tabarcchant zeggen:
IK heb nog gisteeren bij een arabische vriend van mij gegeten, en ik heb daarnaast veel andere Arabische vrienden... Wij hebben wel veel dingen gemeen, zoals:
- afkeer tegen de Arabische dictatuur, onderdrukking, vernedering... en (zij weten het als geen ander, want ik ken de meste via mijn vorige
werk, zij zijn bijna allemaal gevlucht)
Afkeer tegen Arabische nationalisme wat wij zien als zionisme, vanzelfsprekend dus geen voorstander van ael.
- veel belangrijk voor mij, is dat ze de onderdukking van Imazighen afschuwelijk vinden en daarom staan ze vierkant achter de amazigh beweging..

Ieder democraat moet zich in zitten voor Taamzight, anders is hij geen democraat.

Zwarte Schaap
08-08-03, 22:45
Geplaatst door Afrux
Dankjewel heren voor jullie begrip..

ik durf bijna te beweren dat meneer zwarte schaap, geen woord arabisch kent, en helemaal geen kennis van die zogenaamde arabische landen heeft .... het kan ook niet daar hij opgegeroeid is in Eur4ope en niet in Damascus... en bovendien is d ekans erg groot dat hij een amazigh is.. (Dit is weer geen racisme maar gewoon de feiten: De Marokkaanse cultuur is geen Arabische cultuur, al zien de gearabiseerden zich zelf als arabieren, toch is er een wereld verschil tussen de cultuur in Marokko in alle opzichten t.o.v. de Arabische cultuur in het midden oosten).. IK ben daar vaak geweest, want dan pas merk je het verschil (Niet negatief, maar gewoon anders, net zoals in china)...

Beste zwarte schaap ik zou eerder Tekhsi tabarcchant zeggen:
IK heb nog gisteeren bij een arabische vriend van mij gegeten, en ik heb daarnaast veel andere Arabische vrienden... Wij hebben wel veel dingen gemeen, zoals:
- afkeer tegen de Arabische dictatuur, onderdrukking, vernedering... en (zij weten het als geen ander, want ik ken de meste via mijn vorige
werk, zij zijn bijna allemaal gevlucht)
Afkeer tegen Arabische nationalisme wat wij zien als zionisme, vanzelfsprekend dus geen voorstander van ael.
- veel belangrijk voor mij, is dat ze de onderdukking van Imazighen afschuwelijk vinden en daarom staan ze vierkant achter de amazigh beweging..

Ieder democraat moet zich in zitten voor Taamzight, anders is hij geen democraat.

Jou wijze van benadering doet de berberzaak meer kwaad dan goed. Ik vind het een teken van zwakte dat je je alleen kan profileren door je af te zetten tegen de arabieren.

Ook het iedere keer aanhalen van de ael en de haat naar die partij vind ik een zwak teken. Je hoeft je niet te profileren ten koste van hun, ik heb meer respect voor groepen die op eigen kracht de aandacht op zich kunnen vestigen. Nu worden de berberverenigingen ingezet om een zogenaamde tegengas te bieden tegen het ael. Ik haat dat soort methodes.

Je herhaalt gewoon dezelfde woorden arabisch nationalisme is zionisme en dictatuur. Baath en nasser zijn dictators...blablabla...etc... Meer leg je ook niet uit, het is maar dat constante gezeur met dat arabisch nationalisme.

Kijk maar trouwens wie je medestanders zijn, alsof ze wel om berbers geven.

Afrux
09-08-03, 10:27
onzin en onzin en nog's onzin en niet alleen bij dit ponderwerp...

Ook het iedere keer aanhalen van de ael en de haat naar die partij vind ik een zwak teken. Je hoeft je niet te profileren ten koste van hun, ik heb meer respect voor groepen die op eigen kracht de aandacht op zich kunnen vestigen. Nu worden de berberverenigingen ingezet om een zogenaamde tegengas te bieden tegen het ael. Ik haat dat soort methodes.


Dit is nog veel meer onzin, ik geef hier mijn persoonlijke mening...
JOuw onzin over Amazigh vereningingen is een algemene bekende tactieck... die gebaseerd wordt op onzin en arabische nationalisme..

IN Marokko worden Imazighen aan de een kant uitgelachen omdat ze conservatief zijn in het hun geloof en hun vrouwen hoofdoeken dragen. Daarom worden ze uitgelachen door d egearabiseerden en gezien as achterlijk... zij denken dat ze ontwikkeld zijn omdat hun vrouwen halfnaaktr rond lopen en hun haar verven... maar beschaving en ontwikkeling is heel iets anders..
En wanneer d eImazighen voor zichzelf opkomen, dan worden ze beschuldigd dat ze ingezet worden door het westen en israel... goedkope en typische achterlijke beschuldigingen die nergens opslaan en nergens op egbaseerd zijn... dat geeft weer aan hoeveel kennis jij hebt over de Amazigh zaak en de zogenaamde Arabische landen...

Maar goed, zoals iemand bij een andere onderwerp al zei, het is niet de moeite waard om op jou polemiek te reageren... doe die blinddoek om je ogen weg man, zodat je de zon als zon ziet, maar niet als man (abd alhamid kichk)....

Amazigh spreekwoord:
IK heb niet eens gevoeld op welke blaadje je hebt overnacht..

--> een mug zegt sóchtend tegen de boom: hoe je vast ik vertrek.
de boom antwoorde: ik heb niets eens gevoeld dat je er was, hoe kan ik nou voelen dat je weggaat..

Dat is jou verhaal met Imazighen en alle democratische leden van het forum...


Mokadimat Ibn Khaldoen

Door: Hemit Datum: 07-09-2002

De verliezer streeft om de winnaar na te bootsen
Dat komt omdat men denkt dat de winnaar altijd gelijk heeft. De verliezer imiteert de winnaar in zijn gewoontes, religie, kleding, symbolen, wapens en probeert hem in alles na te doen. Zo imiteren ook kinderen hun ouders, en de leerlingen hun leraren. Deze imitatie zien we ook bij een volk die door een ander volk wordt gedomineerd. Zelfs als twee volkeren die buren van elkaar zijn en het ene volk sterker is dan het ander, zullen de gewoontes van het sterkste volk naar het ander overwaaien en zullen daar een trend worden.

Arabieren heersen alleen over zwakke volkeren
En dat komt omdat ze van natuur barbaren en rovers zijn. Ze bestelen en buiten alles wat ze tegen komen uit. De Arabieren kunnen zich niet verzetten en nemen geen risico's. Wat moeilijk is, laten ze met rust en gaan ze op zoek naar makkelijke prooien. Als ze een dorp binnenvallen, maken hem met de grond gelijk en buiten de bewoners daar uit, tenzij het dorp op de heuvels bevind. Klimmen van de heuvels kost moeite en daar houden de Arabieren niet van. Arabieren voeren een reeks van roofovervallen en invasies uit op zwakkere volkeren totdat ze deze ten gronde hebben gericht. Deze natie gaat dan uiteindelijk uitsterven, en Allah is de aller machtigste en er is geen andere god dan Allah.

Een natie die door de Arabieren wordt onderworpen, gaat bezwijken
De reden is dat de Arabieren van natuur een wild volk zijn. Ze verwoesten huizen en gebouwen. Zo slopen ze muren om van de stenen en de klei hun potten te maken. Ze slopen plafonds om op de stutbalken hun tenten op te zetten. Arabieren vernielen huizen en gebouwen die in feite bedoeld zijn om in te wonen en niet om te slopen. Wat ook een eigenschap van de Arabieren is, is het uitbuiten van de eigendommen van mensen die daarmee hun brood verdienen de Arabieren verdienden hun brood met het spits van hun pijlen. Als ze iets leuks vinden, vragen ze niet wat het kost, ze nemen het gewoon gratis mee. Werken doen ze ook niet, want ze nemen de eigendom van anderen. Als de eigenaar zich verzet tegen zijn uitbuiting, moest hij belasting betalen. Belasting betalen vervangt het uitbuiten niet, maar dat is een extratje.

De Arabieren voeren oorlog tegen elkaar om aan de macht te komen ...
… Een Arabier zal de macht niet afstaan, zelfs niet aan zijn vader, broer of aan een van zijn familieleden.
De Vorst Abdel Al-Malik vroeg een AERABIE (Dorpeling) over zijn vertegenwoordiger Al-Hajaaj. De Aerabie wilde alleen aardige dingen vertellen over Al-Hajaaj zodat de vorst trots op hem kon zijn en zei dat hij hem (AlHAJAAJ) in zijn eentje onrecht liet aandoen waardoor hij machtig is geworden.
De mensen van Jemen geloven alleen in vernietigen en idem geld voor de Egyptenaren en de Arabieren van Irak. Deze Arabieren hebben Perzische grondgebied verwoest. Hetzelfde hebben de Arabieren gedaan in Noord Afrika toen BANI HILAAL en BANO SLIM daar kwamen. Ze waren daar (Noord-afrika) 350 jaar lang aan het vernielen. Ze hebben alles verwoest wat ze tussen Soedan en de Middellandse zee tegen kwamen. Huizen, gebouwen en dorpen hebben ze allemaal gesloopt. Maar Allah is de enige echte erfgenaam.

Monarchie is niet geschikt voor de Arabieren
Dat komt omdat ze bij uitstek een lomp volk zijn. Ze leven grof met elkaar en elkaar helpen doen ze niet. Vergaderen doen ze ook niet. De Monarchie betekent bij de Arabieren dat de vorst zijn onderdanen onderdrukt om hem gehoorzaam te zijn. En hun beleid is als het ware het bestelen van mensen. Volkeren die ze onderwerpen moeten veel belasting betalen desnoods gaan ze hun bezettingen vernielen. Wanneer RUSUM Moslims in de Moskeen ziet verzamelen zegt hij: "Daar heb je honden die opvoeding krijgen, maar meteen daarna worden ze weer Barbaren en woestelingen."

De meeste geleerden waren geen Arabieren.
Het rare is dat de geleerden meestal geen Arabieren waren en dit geldt zowel voor de geleerden in de Islam als in de wetenschap. En als er een Arabier onder hen is, dan is hij gearabiseerd. Desondanks kwam de eigenaar van CHARIA (Islamitische wetgeving) uit hun midden. En dit komt omdat de Arabieren onwetend zijn en nooit kennis hebben gehad. Zelfs degenen die de Arabische grammatica hebben gemaakt waren buitenlanders. Eerste was Sibawayh uit het Perzische rijk en dan Al-Zajaaj, deze twee waren AJAM (iedereen die geen Arabier is). De buitenlanders hebben voor de Arabieren grammatica gemaakt en leerden ze de Arabische taal, kunst, wetten en opvoedkunde. De meesten die Al-Hadith na hebben verteld waren van oorsprong geen Arabieren. Destijds waren de Islamitische geleerden bijna allemaal niet Arabieren. De Arabieren konden niet schrijven, niet noteren en niet uitdrukken. En al die geleerden die de Islamitische leer en de Arabische grammatica hebben genoteerd, bewaard en uitgelegd waren geen Arabieren van oorsprong.

De wetenschap werd geleid door de Perzische geleerden, terwijl de Arabieren aan het concurreren waren over de macht. De Arabieren hebben ternauwernood bemoeid met de wetenschap. De industrie werd uitgevoerd door de Gearabiseerden. Toen de Arabieren Egypte verwoesten en daar de macht kregen, hebben de Egyptenaren zich bezig gehouden met de wetenschap en Egypte was het land van de wetenschap en industrie. Tot deze gearabiseerden die zich bezig hielden met de wetenschap waren: SAAD ADDIEN ATAFTAZI, IBN ALKHTIEB, NASR ADDIEN
ATTUSIE. Het werk van andere gearabiseerden is vernield.

Arabische invasie in Noord-Afrika
BANO SLIM kwamen uit de omgeving van MEDINA (Stad in huidige Saoedi-Arabië) en BANO HILAAL kwamen van de berg GHAZWAAN vlakbij TAA_IF (Stad in huidige Saoedi-Arabië). BANO HILAAL hebben zich gevestigd in ASAEID (Stad in Egypte) en hebben daar heel veel schade aangericht en het land in brand gestoken. ALMOSTANSAR (vorst in Egypte) gaf BANO HILAAL de toestemming om de Nijl over te steken naar Noord-Afrika. Zo landen de Arabieren in BARKA (Plaats in Tunis) en hebben het land verkracht, vervolgens nodigden ze andere Arabische stammen om Noord-Afrika uit te buiten. Er waren in Noord-Afrika hele mooie gebouwen en standbeelden, en deze zijn door de Arabieren met de grond gelijk gemaakt. Toen vaarden de Arabische stammen van DIAB, AFW en ZAGHB in het kielzog van BANO HILAAL. Ze lieten alleen maar sporen van vernielingen achter zich. Ze hebben richting Noord-Afrika uitgeraasd als sprinkhanen en hebben Afrika bereikt in het jaar 443 (Islamitische telling). Een groep van 30000 mensen heeft zich verzet tegen de bezetting, maar uiteindelijk hebben de Arabieren gewonnen en alles wat wat waard is hebben ze beroofd. Daarnaast hebben ze oneindig veel mensen gedood. Alleen in SANHAJA hebben de Arabieren 3300 mensen gedood.

Vervolgens hebben de Arabieren Kirawan (stad in Tunis) aangevallen in het jaar 445 (Islamitische telling), waardoor de bewoners voor hun leven moesten vluchten naar Tunesië en SUSA (Steden in Tunis). De Arabieren met name de stammen van ZAGHB en RIYAH hebben KIRAWAN omsingeld, geïsoleerd en beroofd. vervolgens hebben ze KASTANTINA (Stad in Algerije) bezet. De Arabische stammen hebben het land van de Berbers met elkaar verdeeld. Tripoli (Wat nu Libië is) was voor de stammen van ZAGHB. BANO HILAAL hebben van Tunis t/m Marokko gekregen. Nadat de Arabieren de Bebers daar hebben onderworpen en vernederd en de macht kregen in hun land, werden de berbers als slaven gebruikt.Andere rovers onder de Arabische stammen waren BANO ODAY, RABIA, GHDFAAN, Jemenieten en deze zijn allemaal geïntegreerd in Beno Hilaal en maakten deel uit van hun stam.

De Arabische stammen Bano Hilaal en Bano Chajm hebben het huidige Marokko aangevallen in 584 (Islamitische telling). De Berbers van Marokko verdedigden hun land, bergen en rivieren, maar de bezetter heeft de macht toch gekregen in Marokko.
De Arabische stammen die SOUS (Zuid Marokko) hebben bezet waren DAWI HASSAN, BENI MOKHTAAR, DAWI MANSOR, BNO NABIT en WLAAD ALI. Zo is het land van de Berbers, behalve de bergen, gevallen in handen van de Arabieren.


Vertaald uit Mokadimat Ibn Khaldoen, door Hemmit

Afrux
09-08-03, 10:29
Voor de mensne die Ibn Khaldun niet kennen, hij behoort tot d egrootste islamitische geleerden (zoniet d egrootste) en hij is de uitvinder van Sociologie.

Zwarte Schaap
09-08-03, 12:07
Blablabla...........

Je doet niets anders dan je eigen identiteit te promoten door anderen af te vallen en te demoniseren. Precies datgene wat dodelijk is voor de berberzaak.