PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwart parlementslid in VS eist "zwarte" namen voor orkanen



Mark
06-08-03, 15:10
Black" Names For Hurricanes?

Saying "all racial groups should be represented" when it comes to the naming of hurricanes in the US, US Congressional Representative and Democrat Shelia Jackson proposes that some should be given "black" or African-American names.
As reported in the congressional newspaper "The Hill," Rep. Jackson says the names Jamal, Keisha and Deshawn would make great names for hurricanes. She derides the current selection as being too "lily white."
Conservatives such as Rush Limbaugh expressed bewilderment and dismay at Rep. Jackson's proposal.

Source: www.wnd.com

Mark
06-08-03, 15:12
1. Als die zwarte namen al veel werden gebruikt dat was het racisme. Immers orkanen zijn erg naar en daar wil je niet mee geassocieerd worden.

2. waarom mag het amerikaanse parlement dit beslissen, het lijkt mij dat er nog vele andere landen in het caribisch gebied mee mogen kiezen...

3. doe eens iets nuttig

Fillastiene
06-08-03, 16:02
Wat voor namen krijg je dan?

Kaneesha?
Frenklin?

(zucht) En dan straks zeuren als zo een orkaan een 'zwarte' naam krijgt. Waarom wordt zoiets verwoestends aan het zwarte ras gekoppeld?

Mark
06-08-03, 16:09
"Orkaan Ossama teistert Florida...."

Fillastiene
06-08-03, 16:12
Geplaatst door Mark
"Orkaan Ossama teistert Florida...."

Zullen we er dan gelijk: Moslimterroristen hebben een orkaan besteld en opgestuurd naar dat goddeloze Florida, van maken.

Zie je. Kom je toch weer op die moslims uit. Het is net een spelletje :).

Mark
06-08-03, 16:44
Geplaatst door Fillastiene
Zullen we er dan gelijk: Moslimterroristen hebben een orkaan besteld en opgestuurd naar dat goddeloze Florida, van maken.

Zie je. Kom je toch weer op die moslims uit. Het is net een spelletje :).

"Typhoon Filastiene teistert prikbord" ;)

Is Florida zo goddeloos?

Afrux
06-08-03, 16:54
ik denk dat falestine net zovel goddeloos is als florida...
anders moet je een bezoekje zelf brengen omdat met je eigen ogen te zien..

ik kan die man wel begrijpen, natuurlijk is het een beetje raar, maar het gaat om principes en daarmee geef je ook aan dat Amerika niet alleen van de blankjes is , maar ook van andere rassen...
Al hebben de bewoners van Amerika over het algemene dezelfde rechten (ik heb het niet over dezelfde kansen)... Ik zat laatst met een neef die in Amerika woont en hij bevestigde dat de moslims daar meer rechten hebben dan in welk islamitische land dan ook....

Chatoloog
06-08-03, 16:59
mensen die namen geven aan orkanen zijn deskundigen die van orkanen houden omdat het hun werk is dus willen ze die namen geven waarmee ze in positieve wetenschappelijke zin de geschiedenis ingaan en daar willen de zwarten in Amerika ook in deelnemen.

Voor de getroffenen en niet-deskundigen is het een akelig iets en is het ook logisch dat je dan niet eens op de benamingen zou moeten letten laat staan of het "zwarte" of "witte" namen zijn.


al met al TWISSED LIKE A TWISSTER

Mark
06-08-03, 17:03
Waarom geven we aardbevingen geen namen?

Chatoloog
06-08-03, 18:52
Geplaatst door Mark
Waarom geven we aardbevingen geen namen?

die hebben wel namen check de deskundigen zou ik zeggen

die geven werkelijk alles namen

mulan
06-08-03, 21:00
Geplaatst door Afrux
[B) Ik zat laatst met een neef die in Amerika woont en hij bevestigde dat de moslims daar meer rechten hebben dan in welk islamitische land dan ook.... [/B]

He gelukkig maar....hij bevestigde het zelfs,ik was al bang dat jouw neef misschien een andere conclusie getrokken zou hebben want dan zou de wereld op zijn kop staan.....NOT,ik ga liever mee met de waarnemingen van mensenrechtenorganisaties als je het niet erg vind(niet ten nadele van je neef :rolleyes: ) die gezegd hebben dat de rechten van moslims in de VS na de 11e september behoorlijk achteruit zijn gegaan. En nu ga ik die moslims natuurlijk niet vergelijken met moslims in andere landen maar ga ik die vergelijken met de andere groepen in de VS.
In Nederland gaan we immers ook niet eerst een test doen voor alle allochtonen met de vraag 'waar kom je vandaan?'.....we gaan je mensenrechten situatie namelijk aanpassen zodat je het iets beter hebt dan waar je vandaan komt maar je ook niet op het gelijke niveau staat met al de andere burgers,stel je voor gelijke rechten,het moet niet gekker worden. :ego: