PDA

Bekijk Volledige Versie : Amrozi krijgt doodstraf voor 'Bali'



Simon
07-08-03, 11:40
Amrozi krijgt doodstraf voor 'Bali'

DENPASAR De Indonesische monteur Amrozi
is door een rechtbank op Bali ter dood
veroordeeld voor zijn aandeel in de
bomaanslag van oktober 2002 op Bali.

De rechters achtten bewezen dat hij aan
het beramen en uitvoeren van de aanslag
heeft meegewerkt.Bij de bomaanslag op
een bar in Kuta Beach vielen 202 doden,
vooral onder buitenlandse toeristen.

Amrozi was de eerste die in verband met
de aanslag is opgepakt.Later komen nog
35 anderen voor de rechter.Amrozi,de
'lachende terrorist',liet ook bij het
aanhoren van zijn vonnis geen enkele
vorm van berouw blijken.Zijn advocaten
hebben aangekondigd in beroep te gaan.

an3sdej
07-08-03, 11:41
Op weg naar "de hel" :handbang:

plexus
07-08-03, 12:12
Geplaatst door jang0201
dat er nog vele moslim-terorristen mogen volgen met een enkeltje hel!

moet dat 'moslim' er nou bij!

Mark
07-08-03, 12:24
Ik zou ook lachen als ik wist dat het paradijs op mij wacht! :wohaa:

barfly
07-08-03, 12:36
Het lijkt me wel wat om z'n executie te filmen dan kunnen de nabestaanden zien of ie nog steeds lacht als z'n kop uiteen spat van de kogels.
Of hebben ze in Indonesië een betere doodstraf?

Mark
07-08-03, 12:44
Geplaatst door barfly
Het lijkt me wel wat om z'n executie te filmen dan kunnen de nabestaanden zien of ie nog steeds lacht als z'n kop uiteen spat van de kogels.


Tja ach, daar krijgen ze hun familie niet mee terug...

Ik blijf tegen de doodstraf.

barfly
07-08-03, 12:51
Geplaatst door Mark
Tja ach, daar krijgen ze hun familie niet mee terug...

Ik blijf tegen de doodstraf.

Ik ben ook niet voor de doodstraf maar in sommige gevallen twijfel ik wel eens...

Marsipulami
07-08-03, 12:53
Het ter dood veroordelen van terrorristen die hun vonnis juichend aanhoren lijkt me een vrij onmachtig gebeuren.

Ik denk dat als Indonesië de strijd tegen het terrorisme wil winnen dat men dan werk moet maken van meer sociale rechtvaardigheid in eigen land om de voedingsbodem voor allerlei vormen van extremisme weg te nemen.

Verder denk ik dat het goed is dat de islamitische wereld -in de geest van de koran- blijft werk maken van een open en vriendschappelijke dialoog met het niet-islamitische westen. Het is goed de beeldvorming over elkaar wat bij te sturen en een engelstalige versie van Al Jazeera te hebben. Bovendien is er volgens mij ook niets tegen een Arabische versie van CNN.

manc
07-08-03, 13:36
Geplaatst door Marsipulami
[B]Het ter dood veroordelen van terrorristen die hun vonnis juichend aanhoren lijkt me een vrij onmachtig gebeuren.

Ik denk dat als Indonesië de strijd tegen het terrorisme wil winnen dat men dan werk moet maken van meer sociale rechtvaardigheid in eigen land om de voedingsbodem voor allerlei vormen van extremisme weg te nemen.

Ware het niet dat deze kerel helemaal niet aan de onderkant van de samenleving hing. Hij had gewoon een normale baan als automonteur. In indonesie zijn het vooral extrene krachten (uit de arabischislamatische wereld) en interne krachten (onderdelen van het leger) die extemitisch geweld aanjagen.


Verder denk ik dat het goed is dat de islamitische wereld -in de geest van de koran-

In de geest van de Koran? Welke soerah doel je op? Want moordenaars als Amrozi handelen ook 'in de geest van de Koran'.

Donna
07-08-03, 14:08
Ik ben en blijf ook tegen de doodstraf.

Dus: slecht vonnis.

Verder, het begint te 'wennen', nieuws over terrrisme. Of ben ik de enige die aan dat soort deformatie leidt?

lennart
07-08-03, 14:19
Geplaatst door Donna
Ik ben en blijf ook tegen de doodstraf.

Dus: slecht vonnis.

Verder, het begint te 'wennen', nieuws over terrrisme. Of ben ik de enige die aan dat soort deformatie leidt?

Wij danken de oorlog tegen het terrorisme voor een toename van terrorisme. Dat de 4de wereldoorlog nog maar lang mag duren.

Afrux
07-08-03, 15:19
Geplaatst door Mark
Ik zou ook lachen als ik wist dat het paradijs op mij wacht! :wohaa:

het paradijs is niet bedoeld voor mordennaars...
ik ben principieel tegen de doodstraf, daarom vind ik het vonnis waardeloos.

Ik heb het gevoel dat hij zo heel makkelijk vanaf komt, zet hem liever de rest van zijn leven in de bak met een broodje en een fles water per dag, dat hij net in leven blijft, dan zal hij wel blijven lachen..

Die man is echt gek en gestoord en verre van alles wat de islam voorschrijft...

Donna
07-08-03, 16:42
Geplaatst door lennart
Dat de 4de wereldoorlog nog maar lang mag duren.

:confused:

Begrijp ik je verkeerd?


"Doden is immoreel ongeacht de rationaliteit waarmee iemand het verklaart of uitlegt. Rationaliteit geven aan doden is de crux van elk conflict, ongeacht of deze rationaliteit voor jezelf irrationeel is. De enige methode om te strijden tegen de immoraliteit, is het begrijpen van de ratio en een oplossing proberen te vinden zonder geweld."

Marsipulami
07-08-03, 17:01
Geplaatst door manc



Ware het niet dat deze kerel helemaal niet aan de onderkant van de samenleving hing. Hij had gewoon een normale baan als automonteur. In indonesie zijn het vooral extrene krachten (uit de arabischislamatische wereld) en interne krachten (onderdelen van het leger) die extemitisch geweld aanjagen.

Een samenleving kan natuurlijk ook gekenmerkt worden door een algemeen onbehagen tgo de feitelijke gang van zaken. Vooral als die samenleving getekend is door groot sociaal onrecht. Dan doet de hyperindividuele situatie van de persoon in kwestie er niet toe. Sociale onrechtvaardigheid doet naar zondebokken zoeken en sommigen wijzen daarbij al te eenzijdig naar westerse demonen.


In de geest van de Koran? Welke soerah doel je op? Want moordenaars als Amrozi handelen ook 'in de geest van de Koran'.

Deze bv:

-"O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Al-Hodjoraat aya 13)"

-"En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij: "Vrede". (Al-Forqaan aya 63)

-“Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.” (el-Bakara 62)

-"En Wij legden mededogen en barmhartigheid in de harten van hen
(christenen) die hem(Jezus) volgden en ook monnikschap dat zij uitgevonden hebben. Wij hadden het hun niet voorgeschreven, maar het kwam voor uit hun streven naar Gods welbehagen.". [Koran 57: 27]

-“Allah de Verhevene zegt: "En u zal degenen die zeggen: "wij zijn
christenen", het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is
omdat er onder hen geleerden en monniken zijn en omdat zij niet trots zijn. En als zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard horen, ziet u hun ogen vol tranen vanwege de waarheid die zij hebben herkend…" (vertaling Soerat al-Baqarah, aya's 82 en 83).

- “En verschuilt u niet achter Allah met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. Allah is Alhorend, Alwetend.” (koran 2.224)

- “En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.” (koran 8.62)

000NobelPrizes
07-08-03, 18:01
Onvoorstelbaar dat die kerel zit te lachen en te grinniken en vrolijk te doen. Hij heeft mede de moord van ruim 200 mensen op z'n geweten.
Hij gaat richting 72 maagden... Bizar dat hij zichzelf niet eens afvraagt hoe het kan dat hij als massamoordenaar naar het paradijs zou gaan, en de 'ongelovigen' niet.

Zulke uitwassen heb ik al eerder gezien bij de moord op een (westerse) humanitair arts te Yemen. Toen beweerde hier een gemankeerde prikker dat die arts, die zijn hele leven had gewijd aan het genezen van mensen, naar de hel ging maar zijn moordenaar naar het paradijs.
En hij meende het nog ook, de gek. Stelde zichzelf niet eens de vraag wat er nou niet klopte aan die redenering.

taouanza
07-08-03, 19:18
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Onvoorstelbaar dat die kerel zit te lachen en te grinniken en vrolijk te doen. Hij heeft mede de moord van ruim 200 mensen op z'n geweten.
Hij gaat richting 72 maagden... Bizar dat hij zichzelf niet eens afvraagt hoe het kan dat hij als massamoordenaar naar het paradijs zou gaan, en de 'ongelovigen' niet.

Zulke uitwassen heb ik al eerder gezien bij de moord op een (westerse) humanitair arts te Yemen. Toen beweerde hier een gemankeerde prikker dat die arts, die zijn hele leven had gewijd aan het genezen van mensen, naar de hel ging maar zijn moordenaar naar het paradijs.
En hij meende het nog ook, de gek. Stelde zichzelf niet eens de vraag wat er nou niet klopte aan die redenering.


Hallo, long time no see! Leuk dat je er weer bent.

:lole:

lennart
07-08-03, 19:32
Geplaatst door Donna
:confused:

Begrijp ik je verkeerd?

Ik was wat sarcastisch :wat?!:

Idrissi_1
07-08-03, 21:28
Geplaatst door Marsipulami


Ik denk dat als Indonesië de strijd tegen het terrorisme wil winnen dat men dan werk moet maken van meer sociale rechtvaardigheid in eigen land om de voedingsbodem voor allerlei vormen van extremisme weg te nemen.

Wie bedoel je met Indonesië. de regering of t volk? Zou je de regering bedoelen, dan hebben ze je voor de gek gehouden. Zij zeggen terrorisme te willen bestrijden, maar doen er echter zelf net zo hard aan mee. Zij zijn huichelaars.

Bedoel je het volk, dan is de enige oplossing een volksopstand. Die zal er niet gauw komen. De eerste rebellen worden direct altijd de kop ingedrukt. Er moet heel wat meer ellende gebeuren daar om het volk opstandig te maken. En dan nog. Een regering van een ander land zoals de VS moet dit steunen. Echter zijn zij alleen geinterreseerd in zakelijke contacten onderhouden met de corrupte machthebbers in Indo. Dit levert hen het meest op. De meeste regeringen zijn evil en spannen allen samen onder een hoedje. Ook tegen elkaar uiteraard. Kijk maar naar Saddam. Eerst was ie beste vriendje in het M Oosten en nu is ie zogenaamd de vijand.

Survival of the fittest. politiek is een vuil spelletje waar burgers meestal voor opdraaien.


Verder denk ik dat het goed is dat de islamitische wereld -in de geest van de koran- blijft werk maken van een open en vriendschappelijke dialoog met het niet-islamitische westen.

Wie zijn die vertegenwoordigers van de Islamitische wereld dan? Niet de leiders van die landen. Die zijn nog meer tegen de Islam dan Pimmetje zelf. Enne het niet Islamitische westen laat al voor honderden jaren weten wat ze van de islamitische wereld vinden. De geschiedenis tot aan de dag toe kun je niet negeren. Het westen wil de Islaam vernietigen en alleen blinden of voorstanders willen dit niet toegeven, maar de strijd blijft doorgaan. More sneaky then ever.


Het is goed de beeldvorming over elkaar wat bij te sturen en een engelstalige versie van Al Jazeera te hebben. Bovendien is er volgens mij ook niets tegen een Arabische versie van CNN.

Een dikke duim voor beide. Alhoewel de arab CNN er nooit zal komen. Denk je nou echt dat de Amerikanen en de Arabische leiders een westers topkanaal zal uitzenden onder miljoenen Moslims die dan tientallen maal per dag hun geloof beledigt horen worden. Moslim terrorist, Moslimradical, Moslimextremists,Moslimfundi's ( Maroc.nl :gechoquee ), the war on terrorisme, Libia, Saudia, Maroc, Iran, Bush: kruisoorlog etc. Denk je nou echt dat al die mensen de link niet kunnen leggen met the war on Islam. Dan pas heb je de poppen pas echt aan t dansen.

greetings from sunny Netherlands, M S I 09

Marsipulami
07-08-03, 21:57
Geplaatst door Idrissi_1
Geplaatst door Marsipulami
[B]Wie bedoel je met Indonesië. de regering of t volk?

Beiden


Zou je de regering bedoelen, dan hebben ze je voor de gek gehouden. Zij zeggen terrorisme te willen bestrijden, maar doen er echter zelf net zo hard aan mee. Zij zijn huichelaars.

Ik geloof wel dat een regering corrupt kan zijn of onbekwaam of machtsswellust. Maar ik zie niet meteen een reden voor een regering om terrorrisme te steunen. Toch zeker niet in eigen land.


Bedoel je het volk, dan is de enige oplossing een volksopstand. Die zal er niet gauw komen. De eerste rebellen worden direct altijd de kop ingedrukt. Er moet heel wat meer ellende gebeuren daar om het volk opstandig te maken. En dan nog.

Er zijn ook wel landen waar politieke evoluties plaatsvinden zonder dat dit meteen een burgeroorlog moet zijn.


Een regering van een ander land zoals de VS moet dit steunen.

Nee de VS moet zich daar niet mee moeien. Laat die maar in hun Disneypark zitten.


Echter zijn zij alleen geinterreseerd in zakelijke contacten onderhouden met de corrupte machthebbers in Indo. Dit levert hen het meest op.

Ja, iets anders verwacht ik eigenlijk ook niet van de VS.


De meeste regeringen zijn evil en spannen allen samen onder een hoedje. Ook tegen elkaar uiteraard. Kijk maar naar Saddam. Eerst was ie beste vriendje in het M Oosten en nu is ie zogenaamd de vijand.

Ja, regeringen klampen vast aan de macht, positie en rijkdom. En als dat lang genoeg duurt gelooft zelfs niemand dat het anders kan. Totdat men dan weer eens in een land komt waar het anders is.


Survival of the fittest. politiek is een vuil spelletje waar burgers meestal voor opdraaien.

Dat denk ik ook.


Wie zijn die vertegenwoordigers van de Islamitische wereld dan?

Niet alleen de leiders van landen of zo. Ook gewone mensen. Buren in een multiculturele wijk, wetenschappers en gelovigen, mensenrechtenactivisten enz. en jawel ook Maroc.nl bijvoorbeeld.


Niet de leiders van die landen. Die zijn nog meer tegen de Islam dan Pimmetje zelf.

Ja, ik denk ook wel dat er veel hypocrisie is. Velen zijn volgens mij ongelovig maar ze gebruiken de islam om het volk aan zich te binden.


Enne het niet Islamitische westen laat al voor honderden jaren weten wat ze van de islamitische wereld vinden. De geschiedenis tot aan de dag toe kun je niet negeren.

In de loop van de geschiedenis had de islam in het westen een negatief beeld. De kruistochten zijn er het meest extreme voorbeeld van. Maar die tijd is lang voorbij. Trouwens die negatieve beeldvorming was er aan beide kanten. Ik denk dat vooral sedert WOII vrij positief is gesproken en geschreven over de islam in het westen. Het is ook in die geest dat niemand destijds bezwaren had toen men actief arbeidskrachten ging werven in islamitische landen. Men is positief geweest over elkaar, doch zonder elkaar te kennen. De laatste 10 jaar is er een moment van vervreemding en komen de verschillen scherper in beeld. Maar ook dat is maar een moment in een groeiproces naar wederzijdse aanvaarding.


Het westen wil de Islaam vernietigen

Dat geloof ik niet, gewone mensen willen alleen maar vrede.


en alleen blinden of voorstanders willen dit niet toegeven, maar de strijd blijft doorgaan. More sneaky then ever.

Tja..


Een dikke duim voor beide. Alhoewel de arab CNN er nooit zal komen. Denk je nou echt dat de Amerikanen en de Arabische leiders een westers topkanaal zal uitzenden onder miljoenen Moslims die dan tientallen maal per dag hun geloof beledigt horen worden. Moslim terrorist, Moslimradical, Moslimextremists,Moslimfundi's ( Maroc.nl :gechoquee ), the war on terrorisme, Libia, Saudia, Maroc, Iran, Bush: kruisoorlog etc. Denk je nou echt dat al die mensen de link niet kunnen leggen met the war on Islam. Dan pas heb je de poppen pas echt aan t dansen.

Ik denk dat die Arabische CNN er wel komt. Men hoeft daarvoor de toestemming niet te hebben van de Arabische landen. Alleen veel geld en een sateliet in de ruimte. Vervolgens kan iedereen met een schotelantenne de programma's zien. En uit de reacties in Arabische landen op die uitzendingen daaruit kan het westen wel iets leren.


greetings from sunny Netherlands, M S I 09

Alien1375
07-08-03, 22:02
Misschien wel interessant?


http://arabic.cnn.com/


:verward:

barfly
08-08-03, 01:07
Ik denk dat deze meneer niet helemaal lekker is...
En dus stel ik mijn mening bij. Eeuwig TBS in Nederland!

Fair enough :)


http://www.xs4all.nl/~barfly/images/307amrozi.jpg

Idrissi_1
08-08-03, 17:02
Geplaatst door barfly
Ik denk dat deze meneer niet helemaal lekker is...
En dus stel ik mijn mening bij. Eeuwig TBS in Nederland!

Fair enough :)


http://www.xs4all.nl/~barfly/images/307amrozi.jpg

heb je nog meer foto's van m?

bij voorbaat dank

taouanza
08-08-03, 18:28
Geplaatst door aQua
http://www.bisik.com/ImageHotnew/amrozi-bb.gif

http://news.bbc.co.uk/media/images/38452000/jpg/_38452127_amrozi_300_ap.jpg

;)

Inderdaad best ziek Barfly, dat plaatje is echt krankzinnig. Daarom vind ik ook dat de doodstraf geen goed strafmiddel voor hem is. De man moet immers beboet worden voor zijn daad. Een straf die niet wordt ervaren als straf is geen straf. Dat zie wel terug op 't plaatje.....
Te weten, als nabestaande, dat de moordenaar van mijn geliefden vervalt in een zware vorm van schuldbesef en spijt, geeft meer voldoening dan wanneer hij wordt gedood en dit gewillig aan ziet

Levenslange opsluiting op een afdeling voor gekken is m.i. de ultieme straf


Lacht hij ook zo omdat hij weet dat hij zijn kinderen als vaderloos achterlaat. :jammer:

manc
08-08-03, 18:45
Een samenleving kan natuurlijk ook gekenmerkt worden door een algemeen onbehagen tgo de feitelijke gang van zaken. Vooral als die samenleving getekend is door groot sociaal onrecht. Dan doet de hyperindividuele situatie van de persoon in kwestie er niet toe. Sociale onrechtvaardigheid doet naar zondebokken zoeken en sommigen wijzen daarbij al te eenzijdig naar westerse demonen.

Tja, nu geef je zelf al aan dat het om eenzijdig aangewezen zondebokken gaat en dus niet om een rationele overweging van de extremisten. In indonesie (en dat weet jij natuurlijk ook wel) is het overigens zo dat niet alleen het westen het te voorduren krijgt: ook etnische chinezen, hindoes, christenen, buddhisten, communisten e.d. zijn het slachtoffer geweest van dergelijke terreur. En zijn dat nog dagelijks: en ik kan het weten.


...oudere koranverzen...

Mars ik wil niet lullig doen, maar dat zijn geen soerahs doch delen ervan. Maar goed, je weet dat de latere verzen in de Koran een stuk minder vriendelijk zijn? Weet jij wat de laatste orders van de Profeet waren?

Amrozi handelde precies in lijn met wat de Profeet hem in de Koran heeft bevolen. Net zoals die woeste bendes van de Laskar Jihad dat doen.


p.s. Misschien moet je de HELE koran eens lezen niet alleen losse versjes van het net plukken. En vergeet niet: de vertalingen zijn vaak een beetje opgeleukt (daar zijn de scherpe randjes vanaf gehaald etc. Lees ibn Warraqs 'what the Quran really says' er ook maar eens naast, ter nuancering)

manc
08-08-03, 18:47
Geplaatst door aQua

Inderdaad best ziek Barfly, dat plaatje is echt krankzinnig. Daarom vind ik ook dat de doodstraf geen goed strafmiddel voor hem is. De man moet immers beboet worden voor zijn daad. Een straf die niet wordt ervaren als straf is geen straf. Dat zie wel terug op 't plaatje.....
Te weten, als nabestaande, dat de moordenaar van mijn geliefden vervalt in een zware vorm van schuldbesef en spijt, geeft meer voldoening dan wanneer hij wordt gedood en dit gewillig aan ziet

Levenslange opsluiting op een afdeling voor gekken is m.i. de ultieme straf

Ik ben het grondig met je eens. Daarnaast is in mijn ogen deze man helemaal niet de hoofdschuldigen maar zijn dat de 'sjeiks' die hem dit hebben aangepraat, de mensen (officieren uit het leger?) die hem de middelen hebben gegeven etc.

Dhalsim
08-08-03, 19:14
Die Amrozi is compleet geschift. Vanaf de dag dat hij opgepakt werd is hij al volop aan het lachen en grappen aan het maken...hij zei in een interview dat hij nog nooit "unhappy" is geweest...

Toen hem werd gevraagd om een reactie op de bomaanslag zei hij alleen maar "boom!". Hij vond het prachtig dat-ie de doodsstraf zou krijgen omdat-ie dan een martelaar zou worden. Zijn kinderen en kleinkinderen zouden zijn werk voortzetten, aldus Amrozi.

Ik vind het eigenlijk een slechte zaak dat-ie de doodsstraf heeft gekregen...beter zou zijn geweest levenslang in een cel van 2 bij 2 op een strikt dieet van varkensvlees ofzo...